دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۲۷ - Jun 20, 2005
مقام معظم رهبري در ديدار رئيس مجلس لبنان:
امنيت و قدرت لبنان در گرو وحدت و ايستادگي است
000243.jpg
گروه سياسي: حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روز گذشته در ديدار آقاي نبيه بري رئيس مجلس لبنان و هيأت همراه، امنيت و قدرت لبنان را در گرو وحدت و انسجام ملي و ايستادگي در اين كشور دانستند و خاطرنشان كردند: ملت با ايستادگي و شجاعت خود توانست اقدامي را كه دولت هاي بزرگ عربي قادر به انجام آن نبودند، انجام دهد و نظاميان غربي به ويژه آمريكا و همچنين نظاميان رژيم صهيونيستي را از لبنان اخراج كند.
ايشان با تأكيد بر اين كه فشارهاي اخير آمريكا بر لبنان و سوريه در چارچوب حفظ مصالح رژيم اسرائيل است، افزودند: آنها مي خواهند قدرت مقاومت اسلامي و مردمي در لبنان از بين برود اما قطعا سياست هاي آمريكا در لبنان و سوريه با شكست مواجه خواهد شد.
مقام معظم رهبري با اشاره به حسن مديريت آقاي نبيه بري در مجلس لبنان و اقدام صحيح و شجاعانه اين مجلس در تمديد رياست جمهوري آقاي اميل لحود خاطرنشان كردند: بزرگترين گناه رئيس جمهور لبنان كه مورد انتقاد آمريكا قرار گرفته، حمايت از مقاومت اسلامي است و مجلس لبنان با تمديد رياست جمهوري وي در واقع مشت محكمي بر دهان آمريكا كوبيد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اين كه به رغم تلاش آمريكا براي اجراي طرح خاورميانه بزرگ، نقشه هاي واشنگتن در منطقه از جمله عراق، افغانستان و فلسطين اشغالي با شكست مواجه شده و نفرت كم سابقه اي نسبت به آمريكا سراسر منطقه را فراگرفته است، افزودند: در قضاياي ايران نيز، آمريكايي ها كم عقلي خود را نشان دادند زيرا رئيس جمهور آمريكا يك روز قبل از انتخابات رياست جمهوري بيانيه مي دهد و از مردم ايران مي خواهد در انتخابات شركت نكنند اما مردم عكس آن عمل كردند و با حضور ۳۰ ميليوني خود جواب اقدام ابلهانه جورج بوش را دادند.
ايشان با اشاره به انتقاد برخي از سياستمداران و حتي رسانه هاي آمريكا از اين اقدام بوش تأكيد كردند: اين اقدامات نشان مي دهد جماعتي كه امروز بر آمريكا حكومت مي كنند برخلاف جنجال ها و تهديدهاي خود يك گروه كم عقل هستند.
در اين ديدار كه آقاي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز حضور داشت، آقاي نبيه بري با تبريك حضور گسترده مردم ايران در انتخابات رياست جمهوري، گزارشي از آخرين تحولات و وضعيت لبنان ارائه كرد و با اشاره به فشارهاي اخير بر سوريه و لبنان گفت: برخي كشورهاي غربي ازجمله آمريكا به بهانه هاي واهي همچون تمديد رياست جمهوري آقاي اميل لحود، تلاش دارند لبنان را تحت فشار قرار دهند تا ضمن خلع سلاح حزب الله، منافع و امنيت رژيم صهيونيستي تأمين شود.
وي با اشاره به انتخابات اخير جنوب لبنان و تبديل آن به يك رفراندوم براي حمايت از مقاومت اسلامي تأكيد كرد: به رغم تمام فشارها، ملت لبنان مصمم به ايستادگي و مقاومت است.

رئيس مجلس:
به هيچكس اجازه نمي دهيم شيريني انتخابات
را به تلخي تبديل كند
گروه سياسي: اولين جلسه علني مجلس شوراي اسلامي پس از تعطيلات با هيات رئيسه دور دوم روز گذشته تشكيل شد. در اين جلسه حداد عادل رئيس مجلس در سخنان پيش از دستور خود شركت گسترده مردم در انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري را جلوه اي دلپذير از نمايش استقلال و آزادي خواند و گفت: مردم ،وفاداري خود را به جمهوري اسلامي كه ميراث امام راحل و خون بهاي شهيدان است، به اثبات رساندند.
حداد با قطع نظر از پيروزي يا شكست نامزدها، خاطرنشان كرد: بايد با افتخار و اطمينان اعلام كنيم آنكه در اين انتخابات پيروز شد، ايران بود.
رئيس مجلس تصريح كرد: جا دارد از مردم قهرمان و هوشمند ايران تشكر كنيم كه با حضور به هنگام و باشكوه خود حماسه اي به يادماندني آفريدند.
حداد عادل گفت: پاسخ ملت ايران به جرج بوش اين بود كه ما آزاديم و آگاهانه سرنوشت كشورمان را براساس مردم سالاري ديني تعيين مي كنيم و به دموكراسي تقليدي و تحميلي از سوي آمريكا نيازي نداريم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه نتيجه انتخابات به هيچ وجه قابل پيش بيني نبود، تأكيد كرد: «انتخابات سالم برگزار شد و مردم آراء خود را آزادانه به صندوق ها ريختند و رشد و بلوغ سياسي خود را به اثبات رساندند.»
وي با بيان اينكه ملت درباره  افكار، برنامه ها و عملكردها در گذشته و حال داوري كرد و اكنون وظيفه  ماست كه داوري ملت را بپذيريم، گفت: «بايد به چنين ملتي خدمت كنيم، بايد از مردم درس بگيريم. آنان با همه  اختلاف سليقه اي كه با يكديگر داشتند در انتخابات در نهايت همدلي و مهرباني در كنار صندوق هاي راي جمع شدند و راي دادند.»
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه يادآور شد: «ما نمايندگان ملت در مجلس شوراي اسلامي نيز وظيفه داريم تا به تاسي از ملت پس از برگزاري انتخابات، رفاقت را جانشين رقابت سازيم و همه دست به دست هم دهيم و با رييس جمهوري كه در نهايت يك بار ديگر با آراء مردم در مرحله دوم انتخابات تعيين خواهد شد همكاري كنيم و به هيچ كس اجازه ندهيم شيريني انتخابات را به تلخي مبدل كند و بدانيم اگر بعد از انتخابات جنجال به وجود آيد، تنها كساني خوشحال خواهند شد كه دشمنان ايران هستند.»
وي تصريح كرد: «رفتارها و گفتارهاي برخاسته از عصبانيت و تنگ نظري نوعي ناسپاسي نسبت به مردم و كفران نعمت الهي محسوب مي شود.»
حداد عادل مراتب سپاسگزاري خود را از وزارت كشور و شوراي نگهبان و رسانه ها - به ويژه رسانه  ملي كه نقش بي بديل خود را در اين انتخابات به خوبي ايفا كرد - به جا آورد.
همچنين در جلسه علني روز گذشته مجلس شوراي اسلامي ماده يكم قانون حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين مصوب ۱۳۶۹ را اصلاح كردند.
اين اصلاحيه با تصويب طرح الحاق سه تبصره به ماده (۱) قانون حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين صورت گرفت.
يك فوريت اين طرح هفتم بهمن ماه ۱۳۸۳ به تصويب رسيده بود.
به موجب اين مصوبه، «سرزمين فلسطين به ملت فلسطين تعلق داشته و دارد و رژيم اشغالگر قدس و حكومت غاصب صهيونيست ها كه با ظلم و غصب و قتل عام و جنايت دراين سرزمين و بيت المقدس مسلط گرديده اند، غاصب و ظالم و محكومند» .
در اين مصوبه آمده است :«بر همه ملت ها و انسانهاي حق طلب جهان ، خصوصا مسلمانان و بالاخص مردم وحكومت جمهوري اسلامي ايران لازم است از مردم ستمديده و آواره و مبارز فلسطين تا رسيدن به حقوق حقه خويش به هر نحو ممكن حمايت و دفاع نمايد ».
به موجب اين مصوبه، «هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي موظف است از طرق مختلف اين حمايت را تعميق و گسترش بخشد و در فرصتهاي مقتضي كنفرانسي از نمايندگان كشورهاي اسلامي و صاحبنظران در اين راستا تشكيل دهد».
در جلسه علني ديروز مجلس، همچنين لايحه موافقتنامه معاضدت و روابط قضايي در موضوعات مدني و جزايي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و جمهوري قزاقستان كه از سوي شوراي نگهبان اعاده شده بود، مطرح شد.
حدادعادل رئيس مجلس ، پيش از راي گيري در اين مورد، اعلام كرد كه اين لايحه براي اصلاح و تامين نظر شوراي نگهبان به كميسيون قضايي وحقوقي برگردانده مي شود.
در اين جلسه همچنين لايحه موافقتنامه استرداد مجرمان بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري دمكراتيك مردمي الجزاير مطرح شد و نمايندگان بر مصوبه قبلي خود اصرار كردند.
به دليل اصرار نمايندگان بر اين مصوبه كه از سوي شوراي نگهبان اعاده شده بود ، اين لايحه به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارسال شد.
نمايندگان مجلس لايحه تصويب احكام و مصوبات بيست و دومين كنگره اتحاديه پستي جهاني UPU منعقد شده در پكن ۱۳۷۸(۱۹۹۹ميلادي) را كه از سوي شوراي نگهبان رد شده بود، براي تامين نظر اين شورا اصلاح كردند.
حاشيه
* نمايندگان در نطق پيش از دستور خود به تحليل حضور گسترده مردم در انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري اشاره داشتند.
* محمد عباسي نماينده گرگان از وزارت كشور نسبت به ارائه آمار ضد و نقيض و متفاوت در خصوص انتخابات انتقاد كرد.
* ايرج نديمي نماينده مردم لاهيجان از هيات رئيسه مجلس خواست تا لايحه جرم سياسي كه از مجمع تشخيص مصلحت نظام ارجاع شده را به كميسيون مشترك ارجاع دهند.
* عماد افروغ نماينده تهران در جمع خبرنگاران پارلماني گفت: احساس مي كنم در مدتي كه احمدي نژاد مسئوليت داشته، شاهد بسته شدن فضاها نبوديم.
* پنج نماينده حوزه هاي شمالي كشور به وزير جهاد كشاورزي درباره عدم رسيدگي به اعتراض كشاورزان برنج نسبت به افزايش ۴۰۰درصدي قيمت سموم مبارزه با كرم ساقه خوار تذكر دادند.
* ۲۰۳ نفر از نمايندگان در نامه اي خطاب به ملت از حضور گسترده آنها در انتخابات قدرداني كرده و از مردم خواسته اند كه اين نقش را در مرحله دوم تداوم بخشند.
* ۱۵۵ نماينده مجلس در بيانيه اي بيست و ششمين سالگرد صدور فرمان تشكيل جهاد سازندگي را گرامي داشتند.

خرازي : انتخابات ۲۷ خرداد آثار عميق بين المللي
به همراه دارد
ايسنا :كمال خرازي، وزير امور خارجه ايران روز گذشته پس از اعلام رسمي نتايج انتخابات رياست جمهوري كشورمان در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي تصريح كرد: شاهد بوديد كه اين انتخابات با چه شوري برگزار شد و اين انتخابات آثار بين المللي خود را خواهد داشت.
وي ادامه داد: البته بسياري از پيش بيني ها درست نبود، ولي حداقل يك پيش بيني درست بود و آن اين كه  آمريكايي ها روز شنبه شرمنده شدند. آنها ثابت كرده اند كه سياستمداران خوبي نيستند و پيش گويي هاي خوبي هم نمي كنند.
وزير امور خارجه كشورمان همچنين در پاسخ به اينكه انتخاب رئيس جمهور جديد چه تاثيري بر سياست  خارجي و پرونده هسته اي ايران خواهد گذاشت؟ گفت: فكر نمي كنم كه انتخاب يك رئيس جمهور جديد، تاثيري در سياست خارجي ايران از جمله پرونده هسته اي به جاي بگذارد؛ چراكه مباني سياست خارجي ايران برخاسته از ژرفا و اصول جمهوري اسلامي است كه با تغيير رئيس جمهور تغيير نمي كند.ما خواهان تنش زدايي و ايجاد روابط هستيم و بر اصول خود پافشاري خواهيم كرد.
وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا با اين نظر كه آمريكا با رفع ممانعتش از ورود ايران به سازمان تجارت جهاني، با موافقت با انجام غني سازي محدود و موافقت با فروش قطعات يدكي هواپيما به كشورمان، به ايران سيگنال هاي مثبتي را براي ايجاد رابطه ارسال كرده  است، موافقيد؟ گفت: اينها را براي آنكه بتواند تحولي در روابط ايجاد كند، كافي نمي دانيم.ممانعت آمريكا از ورود ايران به سازمان تجارت جهاني بي دليل، بي منطق و بر خلاف فلسفه اصلي WTO بود، اما از اينكه اين ممانعت را برداشته اند، خوشحاليم.
وزير امور خارجه كشورمان افزود: اينها حركات يا ژستي در تحول روابط نيست، چرا كه مشكلات ريشه اي است و بايد به ريشه ها پرداخت.مشكل در نوع نگاه آمريكايي هاست و بايد بگويند كه آيا ايران را قبول دارند يا مي خواهند آن را از بين ببرند.
وزير امور خارجه كشورمان درخصوص انتخابات رياست جمهوري كشورمان تأكيد كرد: اعلاميه بوش به مشاركت در انتخابات كمك كرد و بايد در اين زمينه از ايشان قدرداني كرد.وي ادامه داد: مردم ايران با حضور خود در پاي صندوق هاي راي پاسخ آمريكا را دادند و آن يك «نه » بزرگ بود و مخالفت قاطع شان را با تعريف آمريكا از دموكراسي اعلام نمودند.
خرازي خاطر نشان كرد: اما اين اولين بار نيست كه بوش چنين اشتباهي را مرتكب مي شود.وي پس از ۱۷ تير نيز در اعلاميه اي از آشوبگران حمايت كرد و پس از آن پشيمان شد.
وزير امور خارجه كشورمان تصريح كرد: انتخابات نشان داد سلايق متعددي وجود دارد و هر كس دنبال نامزد و كانديداي خود است.نشان داد مردم به نظام مذهبي و انديشه خود وفادارند.نشان داد شيوه هاي تبليغاتي به سبك غربي آنگونه كه ديديم بر مردم تاثير گذار نيست و آنها داراي استقلال راي هستند و خود تصميم مي گيرند.
وي ادامه داد: اين انتخابات نشان داد يك روح جمعي ايراني وجود دارد كه خواهان ايران آزاد، مستقل است و همچنين نشان داد كه مردم از رشد و بلوغ كافي برخوردارند.اين انتخابات بدون درگيري برگزار شد؛ بنابراين اگر ملاك هاي يك انتخابات خوب، مردمي بودن، مشاركت بالا و تنوع آرا باشد، اين ويژگي ها همگي در انتخابات نهم رياست جمهوري ايران وجود داشت.
وزير امور خارجه كشورمان تأكيد كرد: اين انتخابات نشانه اقتدار ملي، ثبات سياسي و وحدت ملي در كشور است و آثار بين المللي عميق خود را بر جاي خواهد گذاشت.
خرازي خاطرنشان كرد: جهان بايد به گونه اي ديگر به ايران بنگرد، چرا كه اقتدار و ثبات برآمده از خواست ملت است، مردم راه مردم سالاري ديني را دنبال خواهند كرد و ايران نفوذ خاص خود را بر منطقه خواهد داشت.
وزير امور خارجه كشورمان در ادامه خاطرنشان كرد: در حالي كه ايران به دنبال مردم سالاري ديني و منطبق بر ارزش هاي منطقه است، آمريكا دنبال تحميل نوعي دموكراسي است كه با فكر و فرهنگ مردم منطقه سازگار نمي باشد.
خرازي اظهار داشت: ما نوعي از دموكراسي را مي خواهيم كه مبتني بر بيداري اسلامي باشد و خوشحاليم كه بيداري اسلامي، امروز در منطقه در اوج خود به سر مي برد و مردم منطقه دموكراسي تحميلي آمريكا را نمي خواهند.
وي ادامه داد: آمريكا مي خواهد با قدرت سخت خود (Hard Power)، خود را بر منطقه تحميل كند در حالي كه ايران با قدرت نرم خود (Soft Power) خود در حال نفوذ و حضور در منطقه است.
وزير امور خارجه كشورمان با تأكيد بر اين كه ايران آماده دوئل با آمريكا در منطقه بر سر تعيين محبوبيت است گفت: البته پاسخ روشن است.
يك موسسه آمريكايي در تركيه نظرسنجي اي انجام داد كه نتيجه  آن نشان مي داد ۹۷ درصد مردم، ايران را محبوب ترين و ۹۳ درصد آنها آمريكا را منفورترين كشور مي دانستند.
وزير امور خارجه كشورمان درخصوص آخرين وضعيت پرونده هسته اي ايران و طرح پيشنهادي از سوي كشورهاي اروپايي طرف مذاكره با ايران توضيح داد: هنوز آنها طرح شان را ارايه نداده اند، اما ما خواستار آنيم كه در طول طراحي اين طرح با ما در تماس باشند تا مطمئن شويم كه اين طرح منعكس كننده خواست ما مي باشد.

اخبار كوتاه
خاتمي در ديدار رئيس مجلس لبنان:
نيروهاي بين المللي از دخالت در امور داخلي لبنان خودداري كنند

فارس: رئيس جمهور در ديدار رئيس مجلس لبنان گفت: يكي از اهداف كساني كه خواهان سلطه بر منطقه هستند، دوري ايران و لبنان از يكديگر است، در حالي كه ايران به هيچ وجه قصد دخالت در امور داخلي لبنان را ندارد.
سيد محمد خاتمي روز گذشته در اين ديدار با گراميداشت سالروز شهادت دكتر چمران، وي را نشانه پيوستگي ميان ايران و لبنان دانست و گفت: گرچه امروز امام موسي صدر و شهيد چمران در ميان ما نيستند، اما بيداري و هوشياري در لبنان و رشد در ايران وجود دارد.رئيس جمهور تأكيد كرد: ما با همه وجود از وحدت، پيشرفت، ثبات، امنيت، مقاومت و استقلال پرافتخار لبنان حمايت مي كنيم و از همه نيروهاي بين المللي مي خواهيم از دخالت در امور داخلي لبنان خودداري كنند.
خاتمي ترور رفيق حريري و فشار سياسي براي تفرقه ميان گروه هاي لبناني را خاطرنشان ساخت و گفت: امروز با هوشياري و بيداري مردم لبنان اين توطئه شكست خورده است و ما موفقيت در برگزاري انتخابات را به همه بخشهاي مختلف اين كشور تبريك مي گوييم.
رئيس مجلس لبنان نيز در اين ديدار با اشاره به حضور گسترده مردم ايران در پاي صندوق هاي راي گفت: هرگاه دشمنان سعي داشته اند، مردمسالاري را در ايران زير سئوال ببرند،  مردم با حضور خود پاسخ بسيار محكمي به آنها داده اند.وي با بيان اينكه امروز دشمنان در جنوب لبنان نيز در پي تنش هاي قومي و نژادي هستند، به تشريح اوضاع منطقه و لبنان پرداخت و اظهار داشت: ما در لبنان پس از عقب نشيني سوريه ثابت مي كنيم كه ميان شيعه و سني اختلافي وجود ندارد.«نبيه بري» گفت: ملت لبنان همانند ملت بزرگ ايران به وحدت علاقه مند است و يكپارچگي در لبنان بسيار مستحكم تر از كشورهايي نظير عراق است.
نماينده ويژه دولت براي حل مشكلات مردم خوزستان تعيين شد
فارس: رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور، نماينده ويژه دولت براي حل مسائل و مشكلات مردم استان خوزستان شد.با پيشنهاد سيد محمد خاتمي رئيس جمهوري و تصويب هيات دولت، اختيارات هيات دولت در مورد تصميم گيري راجع به امور اجرايي، ساماندهي و رفع مشكلات استان خوزستان به حميد رضا برادران شركاء معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور تفويض شد و وي به عنوان نماينده ويژه دولت براي حل مسائل و مشكلات مردم استان خوزستان تعيين گرديد.
بر اساس اين مصوبه تصميماتي كه توسط نماينده ويژه رئيس جمهور درخصوص امور اجرايي موارد ياد شده اتخاذ مي شود، در حكم تصميمات رئيس جمهور و هيات دولت خواهد بود.بررسي هاي دولت درخصوص حوادث ماه گذشته استان خوزستان حكايت از آن داشت كه بخش زيادي از عوامل دامن زننده به اين حوادث از عدم حل مسائل و مشكلات استان خوزستان نشأت گرفته است.

سخنگوي شوراي نگهبان:
تمام شهروندان مي توانند در انتخابات مرحله دوم
رياست جمهوري شركت كنند
ايلنا: سخنگوي شوراي نگهبان گفت: هر كانديدايي كه نسبت به برگزاري انتخابات و مسايل مربوط به آن شكايت دارد، مي  تواند شكايت خود را به دبيرخانه شوراي نگهبان ارايه كند كه اين شورا نيز در موعد مقرر قانوني به آن رسيدگي خواهد كرد.غلامحسين الهام در پاسخ به اين سوال كه آيا تاكنون شكايتي از سوي نامزدها به شوراي نگهبان واصل شده است، گفت: خير، تاكنون شكايتي نبوده است اگر شكايتي از سوي كانديداها به ما ارائه شود، طبق قانون به آن رسيدگي مي شود.به گفته وي، فرصت اعلام شكايت و اعتراض كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري دوشنبه به پايان مي رسد.سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به اين سوال كه آيا شهرونداني كه در دوره اول انتخابات رياست جمهوري راي ندادند، مي  توانند در مرحله دوم شركت كنند، گفت: كليه شهرونداني كه در دوره اول انتخابات رياست جمهوري به هر دليلي راي ندادند، مي  توانند در دوره دوم انتخابات نيز شركت كنند، حتي شهرونداني كه در يكي از حوزه  هاي انتخابيه راي خود را به صندوق انداخته  اند هم مي  توانند در سراسر كشور راي خود را به صندوق بيندازند.
الهام در مورد زمان تبليغات كانديداها ي دوره دوم انتخابات رياست جمهوري گفت: تبليغات از زمان اعلام نتيجه رسمي  از سوي شوراي نگهبان آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از برگزاري دوره دوم انتخابات ادامه خواهد داشت.

بيانيه تند اتحاديه اروپايي بر ضد ايران:
ايران بايد تمام فعاليت هاي غني سازي را كاملاً متوقف كند
مهر: سران اتحاديه اروپايي در بيانيه اي تند بر ضد ايران از اين كشور خواستند تمام فعاليت هاي مربوط به غني سازي اورانيوم را متوقف كند و گام هاي جدي در راستاي مبارزه با تروريسم و نزديكي به روند صلح در خاورميانه بردارد.سران اتحاديه اروپايي در پايان نشست خود در بروكسل بر ضرورت توقف تمام فعاليت هاي مربوط به غني سازي اورانيوم از سوي ايران و نيز ضرورت پيشبرد روند صلح در خاورميانه و نيز ضرورت توقف موج تروريسم تاكيد كردند. سران اتحاديه اروپايي اعلام كردند كه تعليق تمام فعاليت هاي هسته اي ايران بايد فراگير و همه جانبه باشد و اين شرط اساسي براي تكميل مذاكرات اروپا با اين كشور است.اين بيانيه حمايت خود را از تلاش هاي هدفمند براي دستيابي به توافقنامه طولاني مدت با ايران كه جامعه بين الملل بتواند از ماهيت غير نظامي و صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران اطمينان كسب كند، اعلام كرد.
در بيانيه مذكور اعلام شد اتحاديه اروپايي از بازگشت به مذاكرات با ايران براي دستيابي به توافقنامه همكاري درباره تجارت و نيز دستيابي به توافق سياسي استقبال مي كند كه اين امر در صورت پايبندي كامل به توافقنامه پاريس كه از سوي ايران در نوامبر ۲۰۰۴ امضا شد، امكان دارد.بيانيه تاكيد دارد كه اين اتحاديه آماده است تمام راههايي كه باعث توسعه همكاري سياسي و اقتصادي با ايران مي شود را بررسي مي كند اما تهران بايد گام هاي جدي در جنگ بر ضد تروريسم و حفظ حقوق بشر و نزديكي به روند صلح در خاورميانه بردارد.

عليرضا محجوب به مجلس شوراي اسلامي راه يافت
ايرنا: عليرضا محجوب  به  عنوان  نماينده  حوزه  انتخابيه  تهران ، ري  و شميرانات به  مجلس  شوراي  اسلامي راه  يافت .
در اطلاعيه  روز يكشنبه  ستاد انتخابات  كشور آمده  است : با برگزاري انتخابات  مرحله  دوم  مجلس  شوراي  اسلامي  در حوزه  انتخابيه  تهران ، ري ، شميرانات  و اسلامشهر، آقاي  عليرضا محجوب  به  عنوان  نماينده  اين  حوزه انتخابيه  در مجلس  انتخاب  شد.به  گزارش  كميته  اطلاع  رساني  و تبليغات  ستاد انتخابات  كشور از تعداد دوميليون  و پانصد و پنجاه  و پنج  هزار چهار صد و پنجاه  و پنج  آراي  ماخوذه ، آقاي  عليرضا محجوب  با كسب  يك  ميليون  و سيصد و پنجاه  و پنج  هزار و ششصد و هفتاد و سه  راي  حائز اكثريت  آراء گرديد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |