سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۲۸ - Jun 21, 2005
آخرين عضو باند افعي دستگير شد
000318.jpg
000303.jpg
علي دلداري
قاضي دادسراي جنايي
گروه حوادث: آخرين عضو باند افعي كه با كمين كردن در مقابل بانكها اقدام به سرقت كيف مشتريان مي كردند ،دستگير شد .
به گزارش خبرنگار ما علي دلداري قاضي دادسراي جنايي ناحيه ۲۷ تهران با اشاره به دستگيري ۳ نفر از اعضاي اصلي باند افعي در سال گذشته گفت: ۴ جوان سال گذشته با تشكيل باندي ، با دو دستگاه موتورسيكلت جلوي بانكها كمين كرده و با تعقيب افرادي كه حامل پول زيادي بودند ، كيف آنها را سرقت مي كردند.
قاضي دادسراي جنايي تهران بزرگ در ادامه گفت: با شكايت چند نفر مبني بر به سرقت رفتن كيف دستي شان، اكيپ ويژه اي از ماموران اداره آگاهي موضوع را پيگيري و بر حسب تحقيقات و بررسي هاي خود موفق شدند ۳ نفر از اعضاي اين باند را دستگير كنند.
هر سه جوان با اعتراف صريح خود اظهار داشتند كه در طول ۷ الي ۸ ماه جمعاً ۳۷ فقره كيف قاپي داشتند و بيشتر سرقتهاي خود را در شهرستان كرج، منطقه جنوب تهران از جمله راه آهن، شوش، ري، بازار مولوي انجام دادند.
دلداري تصريح كرد: هر سه جوان بنا بر حكم صادره به زندان محكوم شدند. در اين ميان يكي از اين افراد به نام جواد با مرخصي كوتاهي كه از زندان گرفت به سراغ يكي از همدستان خود به نام مصطفي رفت و با او درگير شد و سپس با مداخله پليس هر دو جوان به كلانتري انتقال داده شدند.
جواد در اعترافات خود به پليس گفت كه مصطفي هم از همدستان آنها بوده و در تمام سرقت ها با آنها همكاري داشته است.
مصطفي ۲۳ ساله ضمن قبول بزه انتسابي ، دراعترافات خود گفت كه در همه سرقتها با اين افراد همكاري داشته است.
مصطفي در ادامه اعترافات خود اظهار داشت : وقتي ما سوژه اي را براي سرقت در نظر مي گرفتيم، من در چند متري منطقه سرقت با يك دستگاه موتورسيكلت آنها را اسكورت مي كردم . سپس وقتي دوستانم موفق مي شدند كه كيفي را بربايند من هم براي فريب مالباخته و مردم همدستانم را تعقيب مي كردم و همين امر باعث مي شد كه فرد ديگري همدستانم را دنبال نكند. سپس با خيال راحت در منطقه اي خلوت با قرار قبلي تمام پولهاي سرقتي را بين خودمان تقسيم مي كرديم .
گفتني است، متهمان روانه زندان شدند و پرونده با صدور كيفر خواست به دادگاه عمومي جزايي تهران ارسال گرديد.
علي دلداري قاضي دادسراي جنايي ناحيه ۲۷ تهران بزرگ در پايان ضمن هشدار به شهروندان گفت: دادسراي جنايي تهران در برخورد با جرائمي مثل كيف قاپي و سرقت هاي باندي و ... جدي عمل مي كند وبه عنوان حافظ منافع عمومي جامعه، مجرمان را تحت تعقيب قرار مي دهد و بر حسب قانون با آنها برخورد مي كند.

قتل نگهبان كارگاه و پسر ۱۳ساله
گروه حوادث: صبح ديروز وقوع دو فقره قتل به بازپرس ويژه قتل- اصغرزاده- اطلاع داده شد.
به گزارش خبرنگار ما، سحرگاه ديروز زماني كه ماموران گشت مشيريه در حال تردد در منطقه استحفاظي خود بودند، ناگهان متوجه فريادهاي صاحب يك كارگاه آهنگري شدند. ماموران به محض رسيدن به محل متوجه وقوع يك فقره قتل در كارگاه آهنگري شدند.
آنها بلافاصله موضوع را به بازپرس ويژه قتل- اصغرزاده- اطلاع دادند و پس از حضور آنها در محل كشف جسد، مشخص شد كه جسد متعلق به يك سرايدار ۵۰ ساله به نام رضا است. آنها در ادامه تحقيقات خود از اهالي محل دريافتند كه رضا داراي سابقه كيفري بوده و مدتي نيز كارتن خواب بوده تا اين كه به عنوان نگهبان در كارگاه آهنگري مشغول به كار شده است.
ماموران آگاهي در ادامه بررسي ها صاحب كارگاه را كه جسد رضا در آن پيدا شده بود تحت بازجويي قرار دادند.
وي گفت صبح وقتي به محل كارم آمدم متوجه شدم در باز است. هر چقدر رضا را صدا زدم جوابي نداد. اول فكر كردم براي خريد نان صبح زود بيرون رفته است. اما همين كه وارد كارگاه شدم با پيكر بي جان رضا در حالي كه دست و پايش بسته بود و با طنابي خفه شده بود، روبه رو شدم.
ماموران اداره آگاهي در ادامه بازرسي از محل حادثه دريافتند عامل يا عاملان جنايت به راحتي وارد كارگاه شده اند و در فرصتي مناسب اقدام به قتل رضا كرده و به صورت صوري سرقت كرده و از محل متواري شده اند.
قتل پسر ۱۳ ساله در كانال آب
برپايه اين گزارش، همچنين صبح ديروز كشف جسد يك پسر ۱۳ ساله به نام ابراهيم نوري نيز به بازپرس اصغرزاده اطلاع داده شد و بازپرس ويژه قتل در محل كشف جسد حاضر شد. جسد اين پسر ۱۳ ساله كه مواد زايد از بين آشغال ها جمع آوري مي كرد در حالي كه با طناب شيريني فروشي خفه شده بود داخل كانال آب كشف شد.
به گفته چند تن از اهالي محل اين پسر ۱۳ ساله، در جايي به قتل رسيده كه مواد زايدش را براي انتقال جمع آوري مي كرد.
اين گزارش حاكي است، با دستور بازپرس اصغرزاده اين دو پرونده زير نظر كارآگاهان دايره ۱۰ اداره آگاهي تهران تحت رسيدگي قرار مي گيرد.

كاهش چشمگير حريق و حادثه در تهران
000321.jpg
گروه حوادث: پس از يك هفته سير صعودي حريق و حوادث در تهران بزرگ، يك شنبه گذشته ناگهان اين آمار فروكش كرده و به ۵۸ مورد كاهش يافت.
به گزارش روابط عمومي آتش نشاني در طول شبانه روز گذشته شهر تهران شاهد ۴۰ مورد آتش سوزي و ۱۸ مورد حادثه گوناگون بود كه در جريان اين حوادث ۶ نفر دچار مصدوميت شده و بالغ بر ۲۴۰ ميليون ريال خسارت به بار آمد.
لازم به يادآوري است كه به طور ميانگين از ابتداي سال جاري تاكنون هر ۲۴ ساعت چهل حريق و حادثه در شهر تهران رخ داده است. طي يك هفته اخير با توجه به گرم تر شدن هوا و خشك شدن علف هاي هرز تعداد حريق فضاهاي سبز شهري به شدت افزايش پيدا كرد؛ به طوري كه در بعضي از اين ايام آمار حريق اين مناطق به بيش از ۲۰ مورد نيز رسيد.
براساس آمار اعلام شده از سوي ستاد فرماندهي سازمان آتش نشاني شعله هاي سركش آتش در طي شب و روز گذشته ده وسيله نقليه ۹ نقطه از معابر شهري، ۵ منطقه از فضاهاي سبز و پوشش گياهي، ۴ مغازه، ۶ منزل مسكوني و هم چنين چندين مكان ديگر را به كام خود كشيده و خساراتي به آنها وارد كرد.
مأموران آتش نشاني با حضور به موقع و عكس العمل سريع خود از ادامه اين آتش سوزيها جلوگيري كرده و از بروز بيشتر خسارت ممانعت به عمل آوردند.
هم چنين امدادگران آتش نشاني تهران در طول ۲۴ ساعت گذشته در چهار حادثه آسانسور، ۶ تصادف رانندگي، سه حادثه آبگرفتگي منازل و چندين حادثه ديگر شركت كرده، ضمن امدادرساني به حادثه ديدگان، ۸ نفر از شهروندان را نجات دادند.
خوشبختانه در جريان حريق و حوادث شب و روز گذشته هيچ تلفات جاني به شهروندان تهراني وارد نشد.
- اتصالي سيم برق شب گذشته يك مغازه پارچه فروشي واقع در خيابان مولوي را به آتش كشيد.
اين آتش سوزي با تلاش نيروهاي ايستگاه هاي ۴ و ۶۷ آتش نشاني در حدود ساعت ۲۱ بيست و يك شب گذشته مهار و كاملا خاموش گرديد. علت بروز اين آتش سوزي گرفتن برق غيرمجاز و كشيدن بار بيش از حد اعلام شده است.
در اين آتش سوزي بيش از سه ميليون ريال به مغازه پارچه فروشي خسارت وارد شد.
- اتصالي در سيم كشي برق بانك تجارت شعبه ميدان الغدير (شرق تهران) را طعمه حريق كرد. اين آتش سوزي كه در حدود ساعت ۲۱ شب گذشته بوقوع پيوست، توسط نيروهاي آتش نشاني ايستگاه ۱۷ با استفاده از يك رشته لوله پرفشار آتش نشاني اطفاء گرديد. در اين حادثه به هيچ كس آسيب جاني نرسيد اما بالغ بر ۱۵ ميليون ريال خسارت به بار آمد.

گروگانها در زاهدان و زابل آزاد شدند
پليس: دو فردي كه به گروگان گرفته شده بودند در دو عمليات جداگانه در «زاهدان» و «زابل» آزاد شدند.
۲۷ خرداد ماه سال جاري مأموران نيروي انتظامي زاهدان از گروگان گرفته شدن مردي به نام «عبدالمنان - ن» مطلع شدند.
مأموران با مراجعه به محل موفق شدند ۳ نفر از گروگانگيران را دستگير و فرد ربوده شده را آزاد كنند. همچنين طي عملياتي مشابه در «زابل» مأموران فردي به نام «رضا - الف» را كه توسط عوامل ناشناس ربوده شده بود آزاد كردند. در اين رابطه يك نفر از گروگانگيران دستگير و به مقامات قضايي تحويل داده شد.

حادثه در جهان
احضار ۷ كامبوجي به اتهام قتل پسر ۲ ساله كانادايي
آسوشيتدپرس : هفت مرد كامبوجي كه چندي پيش به اتهام حمله به يكي از مدارس بين المللي اين كشور و قتل پسر ۲ ساله كانادايي دستگير شده بودند، ديروز به دادگاه احضار شدند.
چهار نفر از آنها متهمان رديف اول هستند كه اتهاماتشان شامل، طراحي نقشه حمله به مرد، استفاده غير قانوني از اسلحه، سرقت و آدمكشي است. به نظر مي رسد در صورت اثبات جرم اين افراد ۱۵ سال حبس در انتظار آنها باشد.
سه نفر ديگر نيز به اتهام همدستي با متهمان رديف اول به دادگاه احضار مي شوند. آنها با استفاده از سلاح نقشه حمله و قتل را اجرا كردند.
ماجرا از اين قرار بود كه اين گروه هفت نفره با نقشه اي از پيش طراحي شده وارد مدرسه شده و بيش از ۳۰ دانش آموز را به همراه تعدادي از معلمان گروگان گرفتند.
اين گروگانگيري و درگيري شش ساعت به طول انجاميد و تنها قرباني اين حادثه پسر دو ساله كانادايي بود.
وسيله فرار اين تبهكاران وانتي بود كه آن را در ازاي ۳۰ هزار دلار اجاره كرده بودند اما خوشبختانه فرار آنها نتيجه بخش نبود.
متهمان رديف دوم پرونده در مورد انگيزه خود از ارتكاب اين جرم اظهار داشتند: رهبران اين عمليات به ما وعده پاداش نقدي خوبي داده بودند و همين امر ما را وسوسه كرد تا با آنها همكاري كنيم.
جنايتكارترين كودك آزار قرن
000312.jpg
000309.jpg
هم خانه اي آرتور كه بازداشت شده است
000306.jpg
دو دختر بچه در حال دوچرخه سواري مقابل منزل پلمب شده آرتور
سي. ان. ان : پليس كاليفرنيا روز گذشته منزل مردي را كه تاكنون به چندين مورد كودك آزاري اعتراف كرده است ؛ بازرسي كرده و موفق شد آلبوم هاي عكسي شامل بر ۳۶ هزار عكس كودكان را در منزل وي پيدا كند.
به گفته بازپرس تحقيق پرونده علاوه بر عكس هاي موجود ؛ متهم در كتابي نحوه آزار و اذيت اين كودكان را نيز نوشته بود. در كنار هر كدام از اين عكس ها ، نوشته هايي به چشم مي خورد كه وي نحوه آزار و اذيت كودكان فوق را با كدهايي به شكل رمز نوشته بود. بازپرس تحقيق پرونده اعلام كرده است كه در صورتي كه تمامي اطلاعات به دست آمده درست باشد بي شك آرتور شوآرتزميلر كه در حال حاضر در زندان فدرال به سر مي برد تنها كودك آزاري است كه اين حجم از جرايم را در پرونده خود دارد.
پليس كاليفرنيا براي اولين بار در روز پنجشنبه هفته گذشته عكس آرتور و جزئيات جرم وي را در شبكه هاي اينترنتي قرار داد تا از اين طريق در صورتي كه قربانيان وي تاكنون از افشاي جنايت وي سر باز زده اند اين بار تشويق شده و با مراجعه به پليس پرده از جنايات وي بردارند.
بازپرس تحقيق پرونده در اين خصوص گفت : حتي در صورتي كه تنها يك دهم از كودكاني كه ما عكس هاي آنها را در منزل آرتور پيدا كرديم مورد تعرض وي قرار گرفته باشند باز هم آمار وحشتناكي خواهيم داشت. علت اين كه ما عكس وي را در اينترنت قرار داده ايم اين است كه شايد وي در كشورهاي مختلف افرادي را مورد تعرض قرار داده باشد و از اين طريق ما مي توانيم همه كساني را كه به آنها ظلم شده است به دادگاه
فرا خوانده و از آنها اعاده حيثيت كنيم.
پليس، عكس اين كودكان را كه غالبا پسر بودند در آلبوم هايي رنگي پيدا كرد. علاوه بر اين، اين عكسها با عناويني نظير «پسران بور» و پسراني كه جواب منفي دادند، مرتب شده بودند.
يكي از همسايگان آرتور كه در همان آپارتمان محل سكونت وي زندگي مي كند در اين خصوص به بازپرس تحقيق پرونده گفت: چند ماه پيش دو پسرم گريان به منزل آمدند ؛ زماني كه از آنها در مورد علت اين امر پرسيدم ؛ گفتند كه آرتور در راه پله به دنبال آنها دويده و قصد بردن آنها به منزلش را داشته است. در آن زمان اصلاً فكر نمي كردم كه وي قصد آزار و اذيت جنسي آنها را داشته است بلكه تنها تصور كردم كه قصد داشته با اين كار آنها را ترسانده يا با آنها شوخي كند.
اين در حالي است كه منزل آرتور در ده مايلي دو دبستان است . پليس تصور مي كند كه بسياري از قربانيان آرتور از دانش آموزان همين مدارس هستند.
پليس ارگان نيز هم اتاقي آرتور را كه به اتهام كودك آزاري تحت تعقيب بود در اين ايالت بازداشت كرد . در حال حاضر آرتور با اتهامات كودك آزاري، تعرض جنسي و آدم ربايي روبه رو است .
پليس واشنگتن وي را اواخر ماه گذشته بازداشت كرد و به كاليفرنيا انتقال داد.
آرتور كه شغلش طراحي دكوراسيون منزل بوده است بسياري از قربانيان خود را از همين طريق شكار مي كرده است. پليس وي را زماني كه سعي داشت در يكي از خيابان هاي فرعي با دادن چند شكلات به دو كودك آنها را فريب داده و به منزل ببرد، بازداشت كرد.
آرتور در اواخر دهه ۱۹۹۰ نيز يك بار به جرم كودك آزاري بازداشت شده و به حبس محكوم شده بود . اما به دنبال سهل انگاري پليس نام وي در ليست افرادي كه به جرم كودك آزاري بازداشت مي شوند ، قيد نشده بود.
پليس ايالت متحده اعتقاد دارد كه به دليل سكونت آرتور در برزيل و مكزيك امكان اين وجود دارد كه وي در اين كشورها نيز كودكاني را مورد آزار و اذيت جنسي قرار داده باشد. تحقيقات بيشتر در اين زمينه ادامه دارد.

از سوي شعبه ۷۶ دادگاه كيفري اعلام شد:
عاملان تعرض به مهدي ۹ ساله تبرئه شدند
پليس: با تبرئه عاملان تعرض به يك كودك ۹ ساله بار ديگر نواقص و خلاهاي قوانين حمايت از كودكان مورد تامل قرار گرفت.
مهدي پسربچه ۹ ساله ساكن يكي از روستاهاي شهريار كرج بعدازظهر يك روز پاييزي ، هنگامي كه براي خريد نان از منزل خارج مي شد، با دو نفر از مردان محله مواجه شد. آنها پيشنهاد دادند كه پسر نيز با آنها همراه شود. سپس او را با تهديد در يك باغ مورد تعرض قرار دادند.
مهدي با چاقوي اين مردان كودك آزار مورد تهديد قرار گرفت تا نتواند اين موضوع را به كسي اطلاع بدهد. ولي بالاخره خانواده او متوجه اين جنايت مي شوند.
پس از آن با پيگيري كلانتري اين منطقه و ارجاع گزارش پليس، پرونده شكايت به پزشكي قانوني مي رود و در آنجا زمان وقوع حادثه به درستي تعيين مي شود. با پايان تحقيقات اوليه پرونده به شعبه ۷۶ دادگاه كيفري رفت اما به علت آن كه يكي از متهمان فقط در دادسرا به اين عمل اقرار كرد و در دادگاه اقرار نكرد و نفر دوم نيز در دادگاه فقط يك بار اقرار به اين گناه كرد بر اساس ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامي ، قاضي دادگاه آنها را از اتهام مبرا كرد.
اين پرونده به دادگاه جزايي شهريار ارجاع شد اما در آنجا نيز متهمان تبرئه شدند. اينك شاكيان پرونده در حال تجديدنظرخواهي از اين حكم هستند.
ستوده وكيل مهدي با اشاره به ماده ۱۲۰ قانون مجازات اسلامي مبني بر اينكه حاكم شرع مي تواند طبق علم خود كه از طرق متعارف حاصل شود، حكم صادر كند گفت: تمام شواهد و مدارك بر متهم بودن عاملان تعرض تاكيد دارد لذا قاضي مي تواند از ادله خود براي محكوم كردن متهمان استفاده كند. چرا كه صدمات جسمي و روحي وارد شده به اين كودكان هيچگاه جبران نمي شود و شايد بعد از رسيدن به دوره بزرگسالي نيز خود به خود از بروز چنين رفتارهايي بي پروا شوند.

سرقت در پوشش فالگير
گروه حوادث: جستجوي پليس براي دستگيري زني كه در پوشش فالگير اقدام به سرقت مقاديري وجه نقد و جواهرآلات از يك زن در رباط كريم تهران كرده بود، همچنان ادامه دارد .
ماجرا از آنجايي آغاز شد كه زني با مراجعه به اداره آگاهي شهرستان رباط كريم مأموران را در جريان به سرقت رفتن مقاديري وجه نقد و طلا از منزلش گذاشت.
اوگفت: نزديك ظهر زني در پوشش فالگير به در منزل ما آمد، من نيز او را به خانه راه دادم و او به انحاء مختلف مرا سرگرم كرد و هنگامي كه از منزل خارج شد متوجه به سرقت رفتن مقاديري وجه نقد و جواهرآلات از منزلم شدم.
پليس در تلاش است با انجام چهره نگاري متهم را دستگير كند.

ازدواج دوم بدون اجازه از همسر اول ممنوع
گروه حوادث : مردي كه بدون اجازه همسر اولش، مجدداً ازدواج كرده بود با به اجرا گذاشتن مهريه او روبه رو شد و به دادگاه رفت.
به گزارش خبرنگار ما مجيد مرد جوان اين ماجرا، وقتي از محل كار به خانه آمده بود، متوجه شد خبري از غذاي همسرش الهام نيست؛ بدتر از آن احضاريه اي بود كه روي ميز ناهار خوري با آن مواجه شد!
اين احضاريه، دادخواست همسرش براي به اجرا گذاشتن مهريه و مطالبه آن، همچنين دعوت به حضور او در تاريخي مشخص در دادگاه بود. مرد وقتي به خانه پدرش تلفن زد و خواست با همسرش الهام صحبت كند متوجه شد كه الهام ماجراي ازدواج دوم او را فهميده و پس از طرح شكايت، مهريه اش را به اجرا گذاشته است.
بر همين اساس زن و شوهر روز قبل با گرفتن وكيل مدافع در دادگاه حاضر شدند و به دفاع از خود پرداختند. اما از آنجا كه ازدواج دوم بدون اجازه همسر اول و همچنين بدون داشتن دليل موجه قانوني، غير مجاز است، ظاهراً مجيد دچار دردسر بزرگي شده است و بايد تلاش كند تا همسرش را راضي كند.
وكيل مدافع زن شاكي در اين زمينه گفت: هر گاه مردي با وجود داشتن زوج سالم بدون عذر موجه و اجازه همسر اول همسري ديگر اختيار كند زن مي تواند از دادگاه صدور گواهي عدم امكان سازش تقاضا كند. محكمه هم در صورت احراز آن شرايط گواهي را صادر خواهد كرد.

سرقت ۲۸ ميليون توماني از منزل پيرزن
گروه حوادث: با تلاش مأموران آگاهي استان اصفهان روز گذشته، جوان ۲۰ ساله اي كه به صورت وحشيانه از منزل پيرزني مبلغ ۲۸ ميليون تومان پول نقد و تراول را به سرقت برده بود، دستگير شد. دستگيري اين جوان ۲۰ ساله از آنجا در دستوركار مأموران آگاهي قرار گرفت كه فردي به هويت علي با در دست داشتن برگه دادخواهي از دادگاه اصفهان به مأموران مراجعه و اظهار داشت: شب گذشته (۱۹/۳/۸۳) ساعت ۳۰ دقيقه بامداد فردي از طريق ديوار حياط به منزل مادرم رفته و به صورت وحشيانه ضمن ضرب و شتم شديد اين زن و آزاررساندن به او، ۲۸ ميليون تومان وجه نقد و تراول را نيز به سرقت برده و متواري شده است.
براساس اين گزارش همان شب اكيپ ويژه اي از مأموران مجرب آگاهي با توجه به حساسيت موضوع تشكيل و در محل وقوع جنايت  حاضر و تحقيقات فني پليسي خود را شروع كردند.
اين گزارش مي افزايد: مأموران اداره پليس آگاهي با چندين شبانه روز كار اطلاعاتي و پليسي و همچنين تعقيب و مراقبت افراد مظنون و سابقه دار، فردي را به هويت بهرام، ۲۰ ساله اهل شيراز شناسايي و در عملياتي ويژه دستگير كردند.
اين جوان ۲۰ ساله كه يكي از بزرگترين اراذل و اوباش منطقه رباط دوم استان اصفهان مي باشد در اعترافات خود به پليس گفت: درست است كه من ۲۰ سال بيشتر ندارم اما فكر مي كنم آب از سر ما گذشته حالا چه يك وجب چه صد وجب به هرحال ما امرار معاش خودمان را از اين طريق به دست مي آوريم. ۲۸ ميليون در حال حاضر براي من ديگر پولي نيست.
متهم در مورد شگرد سرقت خود گفت: من في البداهه تصميم سرقت از جايي را نمي گرفتم . شايد براي سرقت سوژه  اي به تنهايي چند ماه بر روي آن كار مي كردم و به همين خاطر چند ماهي بود كه از دوستانم آدرس اين پيرزن را به دست آورده بودم . منتها اكثر مواقع كه منزل او را زير نظر داشتم چند نفر از بستگانش پيش او بودند و حتي اگر او به منزل بچه هايش در شهرستان مي رفت دو سه نفراز منزلش مراقبت مي كردند . اين ادامه داشت تا اينكه مطمئن شدم افرادي كه پيش او مي آمدند به مسافرت رفته اند و پيرزن تنهاست.
فرصت را از دست ندادم و ساعت ۳۰ دقيقه بامداد همان شب (۱۹/۳/۸۴) به تنهايي از ديوار منزل اين پيرزن به داخل حياط خانه اش رفتم. همه چيز وفق مراد بود. آهسته آهسته به طرف در اتاق رفتم. پيرزن با پوشش راحتي خوابيده بود. ابتدا تمام كمد و صندوق ها را بررسي كردم و نزديك به ۲۸ ميليون تومان پول را جمع كردم. موقع فرار پيرزن با خبر شد خواست سروصدا كند كه شيلنگ ماشين لباس  شويي را در دهانش كردم و دستهايش را بستم و او را مورد آزار و اذيت قرار دادم و پولها را برداشتم و متواري شدم.
گفتني است، اين پرونده براي رسيدگي به به مراجع ذيصلاح قانوني ارسال شده است.

مأموران پليس در جستجوي عاملان اسيدپاشي دختر ۱۷ ساله
گروه حوادث: يك دختر ۱۷ ساله از ناحيه صورت و دست راست مورد حمله اسيدپاشان قرار گرفت.
اين دختر ۱۷ ساله كه از اهالي يكي از شهرستان هاي جنوبي استان فارس است، هنگامي كه در مغازه اي مشغول به كار بود، توسط افرادي ناشناس به صورتش اسيد پاشيده شد. عاملان اين حادثه موفق به فرار از محل شدند.
بر اساس اين گزارش، حال اين نوجوان نسبتاً رضايت بخش است و تحقيقات بيشتر در خصوص چگونگي رخداد حادثه، دستگيري متهمان و بررسي انگيزه آنها از اين اقدام ادامه دارد.

ملاقات دادستان ويژه روحانيت
و اولياي دم مقتول پرونده متروي كرج
000315.jpg
گروه حوادث: وكيل پرونده حادثه مرگبار مترو كرج از داديار خواست تا هر چه زودتر، پرونده را مطالعه كند.
به گزارش خبرنگار ما، منصور كرمي، وكيل پرونده حادثه مترو كرج در گفتگو به خبرنگار ما گفت: به خاطر اصرار دادستان براي ملاقات با موكلم، صبح دوشنبه ساعت ۹ صبح با وي ملاقات كرد. در اين ملاقات من حضور نداشتم و تنها با ارائه وكالت نامه كتبي از داديار شعبه يكم دادگاه ويژه روحانيت خواستم تا هر چه زودتر و قبل از صدور كيفرخواست پرونده را مطالعه كنم. موكلم همچنان براي مواجهه حضوري با متهم پرونده پافشاري مي كند و مي خواهد حتي براي يك بار هم شده، متهم را با حضور وكيل و دادستان ملاقات كند.
موكلم كه تنها فرزندش را در اين حادثه از دست داده است از وضعيت روحي خوبي برخوردار نيست و فكر مي كند با ملاقات متهم و گفتگو با او آرام تر خواهد شد.
اين در حالي است كه پروانه  بهاري مادر مقتول در گفتگوي تلفني گفت: دو روز است كه براي تجديد درخواستم مبني بر ملاقات حضوري با هم به شعبه يكم دادگاه ويژه روحانيت مي روم، روز اول خانواده  متهم نيز به اين جا آمده بودند. اما متهم را به دادگاه نياوردند.
من هم با توصيه وكيلم  با خانواده متهم روبه رو نشدم.بر پايه اين گزارش، ملاقات ديروز مادر مقتول و دادستان براي رفع برخي ابهامات در پرونده صورت گرفت.همچنين آخرين اخبار حاكي از آن است كه صبح ديروز مادر علي با متهم مواجهه حضوري داشته است.

سقوط اعضاي يك خانواده به درون چاه
گروه حوادث: اعضاي يك خانواده به همراه وسائل آشپزخانه به داخل چاه سقوط كردند.
بعد از ظهر روز گذشته زماني كه ۳ تن از اعضاي خانواده در آشپزخانه محل سكونت شان واقع در خيابان تهران قديم شهر قزوين مشغول صرف ناهار بودند ناگهان با صحنه تخريب ديواره و باز شدن دهانه چاه آشپزخانه مواجه شدند.
به دنبال اين حادثه كه در آشپزخانه ۱۲ متري رخ داد ۳ تن از اعضاي خانواده به همراه كليه وسائل آشپزخانه به درون چاه سقوط كردند.
ايستگاه هاي امداد و نجات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني قزوين سريعاً در محل حضور يافته و عمليات نجات سقوط يافتگان را آغاز كردند.
سه مجروح اين حادثه سريعاً به بيمارستان منتقل شده و وسائل آشپزخانه كه به درون چاه سقوط كرده بود با عمليات گروه نجات بيرون كشيده شد.
گفتني است اين حادثه در اثر شكستگي لوله اصلي آب داخل كوچه و سرايت آن به چاه منزل مسكوني رخ داد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |