يكشنبه ۵ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۳۲ - Jun 26, 2005
عضو هيأت رييسه شوراي شهر تهران:
شهردار جديد تهران قبل از تنفيذ حكم رياست جمهوري انتخاب مي شود
جايگزين احمدي نژاد از ميان اعضاي شوراي شهر تهران نخواهد بود
ايسنا: به دنبال كسب اكثريت آراي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري توسط دكتر محمود احمدي نژاد، شهردار تهران، عضو هيأت رئيسه شوراي شهر گفت: شهردار جديد قبل از تنفيذ حكم رئيس جمهوري انتخاب مي شود.
مهندس امير رضا واعظي آشتياني در گفت وگو با خبرنگار «شهري» ايسنا با تقدير از حضور حداكثري مردم در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: احمدي نژاد تا آخرين دقايق و قبل از تنفيذ حكم رياست جمهوري، همچنان مسئوليت مديريت شهري را بر عهده خواهد داشت.
وي با بيان اين كه شوراي شهر تهران نيز در جلسه علني آتي خود انتخاب شهردار جديد را در دستور كار قرار مي دهد، افزود: شوراي شهر دو سال قبل براي انتخاب شهردار حدود ۲ ماه روي ۷۰ نفر كار كارشناسي انجام داد و سپس دكتر احمدي نژاد را به عنوان شهردار تهران برگزيد.
عضو هيأت رئيسه شوراي شهر تهران تخصص، تعهد، توانمندي، باورهاي اعتقادي، هماهنگي با شوراي شهر و... را از اصلي ترين پارامترهاي انتخاب شهردار عنوان كرد و افزود: بر اساس اين پارامترها، طي دو سال قبل جدولي تدوين و پس از بررسي ها احمدي نژاد به عنوان شهردار تهران منصوب شد و با جلب اعتماد مردم اقدامات بسيار ارزنده اي را ارائه كرد.
واعظي آشتياني با اشاره به اين كه شهردار جديد هم با همان ويژگي هاي احمدي نژاد انتخاب خواهد شد، افزود: شهردار جديد نيز همچون وي بايد نهضت خدمت رساني را ادامه دهد و با شوراي شهر تعامل و هماهنگي داشته باشد.
وي به ايسنا گفت: شوراي شهر براي انتخاب شهردار جديد تا زمان تنفيذ حكم رياست جمهوري فرصت كافي در اختيار دارد و مطمئنا با بررسي دقيق و در نظر گرفتن پارامترها و ويژگي هاي مورد نظر شهردار لايق مردم تهران انتخاب مي شود.عضو هيأت رئيسه شوراي شهر تهران تصريح كرد: با توجه به اين كه ۱۵ نفر از اعضاي شوراي شهر بايد دو سال ديگر به خدمت و وظيفه خويش در شورا عمل كنند، لذا شهردار جديد قطعا از ميان اعضاي شوراي شهر نخواهد بود اما احتمال انتخاب از مسئولان فعلي شهرداري و يا خارج از آن وجود دارد.

معاون خدمات شهري شهرداري:
آتش نشانان تهران به زودي به تونل هاي نجات
و خودرو پيشرفته مجهز مي شوند
ايستگاه شماره ۶۵ اطفاي حريق و امداد و نجات تهران در منطقه ۱۷كه با هزينه ۲۳ميليارد تومان در كنار بزرگراه آيت الله سعيدي ساخته شده است افتتاح شد
000693.jpg
گروه شهري: ظرف ۱۵ روز آينده چندين دستگاه خودروي پيشرفته اطفاي حريق، موتورسيكلت امداد و نجات، پلكان و نردبان هاي مرتفع، تجهيزات انفرادي، تخصصي، بالابر و تونل هاي نجات تحويل سازمان خدمات ايمني و آتش نشاني شهر تهران خواهد شد.
مهندس محمد جواد محمدي زاده معاون خدمات شهري شهرداري تهران در حاشيه افتتاح ايستگاه شماره ۶۵ اطفاي حريق و امداد و نجات تهران در منطقه ۱۷ ضمن اعلام اين خبر افزود: ايستگاه شماره ۶۵ اطفاي حريق و امداد و نجات تهران ۱۵۰۰ متر مساحت داشته و برخوردار از پاركينگ اصلي و جانبي، سوله پشتيباني، ساختمان  مركزي، سالن ورزشي، خوابگاه، اتاق مربيان، اتاق كنترل و فرماندهي و كتابخانه است.
وي هزينه احداث اين مركز را ۲۳ ميليارد تومان اعلام كرد كه در كنار بزرگراه آيت الله سعيدي، جاده ساوه و خيابان بهاران قرار دارد و بنابراين امكان سرعت عمل، رسيدن ماموران و خودروهاي آتش نشاني به محل هاي مختلف را افزايش داده است. اين ايستگاه از شمال تا سه راه آزادي، از جنوب تا جاده ساوه ،از غرب تا خيابان قلعه مرغي و از شرق تا خيابان فلاح را پوشش خواهد داد.

افزايش سرانه فضاي سبز در منطقه ۱۷
بنابراين گزارش همچنين با هدف ارتقاي سطح سرانه فضاي سبز عمومي و كمك به كاهش آلودگي هوا و زيباسازي سيماي عمومي شهر، ۹ بوستان جديد در منطقه ۱۷ شهر تهران به بهره برداري رسيد.
بنابراين گزارش شهرداري منطقه ۱۷ درنظر دارد با تملك گرمابه هاي متروكه در سطح منطقه ۱۷ آنها را به فضاي سبز تبديل كند.
همچنين تا پايان امسال طرح توسعه جنگل كاري ضلع شمال حريم خط تهران _ تبريز و تهران _ اهواز به اجرا گذاشته خواهد شد.
همچنين اعلام شد شهرداري منطقه ۱۷ درنظر دارد به منظور فراهم كردن شرايط نشاط آور براي دانش آموزان طرح ايجاد بوستان هاي شهري را در مكان هاي مناسب به اجرا بگذارد.

معاون وزير مسكن و شهرسازي:
انبوه سازان رتبه بندي و تعيين صلاحيت مي شوند
000681.jpg
گروه شهري: تمامي فعاليت هاي انبوه سازان مسكن در پروژه هاي ۵۰۰۰ متر مربع و بيشتر كه صرفاً توسط اشخاص اجرا خواهد شد، تشخيص صلاحيت و تعيين پايه مي شوند.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس فريدون درويش زاده، معاون وزير مسكن و شهرسازي در حاشيه برگزاري مراسم نخستين جشنواره انتخاب برترين پروژه هاي انبوه سازي مسكن، گفت: براساس شيوه نامه جديد تعيين صلاحيت انبوه سازان، سازندگاني كه ميزان ساخت و ساز آنها ۵ هزار متر مربع و بيش از آن باشد انبوه ساز تلقي مي شوند كه با احتساب ۱۰۰ متر مربع براي هر واحد ساختماني، سازنده اي انبوه ساز است كه مجتمعي در ۵۰ واحد و يا بيشتر از آن احداث نمايد، مشروط بر اينكه از لحاظ رتبه بندي نيز شرايط لازم را احراز كرده باشد.
به گفته وي، از آنجا كه انبوه سازي توسط افراد فني و متخصص انجام مي شود، روند ساخت و ساز تحت كنترل پايدار بوده و به كيفيت نيز بهاي لازم داده مي شود. ساخت و سازهاي انفرادي فاقد اين ويژگي هاست. مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن افزود: اگر فرايند انبوه سازي براساس معيارهاي فني و علمي انجام شود و مبتني بر استفاده از پژوهش و فن آوري هاي جديد باشد، بدون شك اين شيوه ساخت و ساز در قيمت تمام شده اثرگذار خواهد بود به طوري كه از يك سو باعث افزايش بهره وري و كيفيت ساختمان و كاهش زمان ساخت مي شود و از سوي ديگر كاهش قيمت مسكن را در پي خواهد داشت.
وي با اشاره به اينكه در سال گذشته ۵۰۰ هزار واحد مسكوني در شهرها ساخته شده كه نيمي از آنها را انبوه سازان ساخته اند، گفت: پيش بيني مي شود در سال جاري ۷۰۰ هزار واحد مسكوني در شهرها ساخته شود كه اين تقريباً همان ميزان تعيين شده در برنامه سوم است.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس خسروي رئيس سازمان مسكن و شهرسازي تهران نيز گفت: تعيين پايه انبوه سازان با اعداد ۳ و ۲ و يك ارشد نشان داده مي شود و پايه هاي مزبور به ترتيب از توان كمتر به بيشتر هستند.
خبرنگار ما به نقل از وي مي نويسد: با توجه به اطلاعات و آمار اخذ شده از سوي مديريت مسكن سازمان مسكن و شهرسازي استان تهران، در مجموع ۳۵ شركت تاكنون تشخيص صلاحيت و رتبه بندي شده اند كه از اين تعداد ۶ شركت داراي پايه يك، ۸ شركت پايه ۲ و ۶ شركت داراي پايه ۳ هستند، همچنين مدارك ۱۵ شركت ديگر براي صدور پروانه در مراحل بررسي نهايي قرار دارد.

اجراي ويژه  برنامه هاي مبارزه با اعتياد
000684.jpg
به منظور افزايش دانش عمومي شهروندان در مورد اعتياد و به مناسبت پنجم تيرماه روز جهاني مبارزه با اعتياد و با همكاري معاونت اجتماعي شهرداري منطقه ۲۰ و برخي نهادهاي دولتي و غيردولتي ويژه برنامه هاي متنوعي در اين روز در شهرري برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي منطقه ،۲۰ برپايي همايش، نمايشگاه، ايستگاه و مسابقه نقاشي ويژه كودكان، همايش دوچرخه سواري، نمايش فيلم سينمايي رايگان در كانون فرهنگي سميه و اجراي نمايش خياباني و نمايش عروسكي در بوستان رازي با موضوع اعتياد از جمله اين برنامه هاست.

راه هاي كاهش مصرف برق كولر
000687.jpg
قلم سبز ايران - خاموش كردن كولر در ساعات پيك مصرف برق (نيم ساعت قبل از اذان مغرب تا ۵/۲ ساعت بعد از آن) مصرف برق كولر را به طور چشمگيري كاهش مي دهد.همچنين بررسي هاي سازمان بهره وري انرژي ايران نشان مي دهد كولرهاي آبي ۴ برابر كمتر از كولرهاي گازي برق مصرف مي كنند به طوري كه كولرهاي آبي ۵۰۰ وات و كولرهاي گازي ۲۰۰۰ وات برق مصرف مي كنند.اين گزارش حاكيست، در حال حاضر ۹ ميليون كولر آبي و گازي به طور متوسط حدود ۴ ماه از سال در خانوارهاي شهري و روستايي ايران كار مي كنند كه نزديك به ۵ ميليارد كيلووات ساعت از برق كشور صرف تأمين انرژي آنها مي شود. براساس اين گزارش، اين دستگاه ها سالانه معادل ۱۷۰ ميليارد تومان برق مصرف مي كنند.

سامانه دريافت اطلاعات ترافيك و هواشناسي
در تكميل خبر مربوط به «ساخت امن ترين ساختمان تهران» كه در صفحه ۳ همشهري مورخ ۲۸/۳/۸۴ درج شده بود نكاتي به شرح زير اعلام مي شود:
در زير مركز سه حلقه گمانه  شناسايي ژئوتكنيكي براي شناسايي لايه هاي خاك محل ساختمان پيش بيني شده است و همچنين سامانه هاي لازم براي دريافت اطلاعات مركز كنترل ترافيك، هواشناسي و... در مركز فرماندهي مديريت بحران در نظر گرفته شده است.شايان يادآوري است كه در خبر پيشين، عنوان سه حلقه گمانه شناسايي ژئوتكنيكي سهواً «چاه» ذكر شده بود.

ساماندهي جنگل ها
000690.jpg
خبرگزاري فارس: با تصويب هيات وزيران مقرر شد وزارت جهاد كشاورزي شوراي راهبري ساماندهي بهره برداري از جنگلهاي كشور را براساس تعديل اكولوژيك مركب از پنج نفر به رياست رئيس سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري كشور و عضويت نمايندگان سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور، سازمان حفاظت محيط زيست كشور و دو نفر صاحب نظر در امور جنگل تشكيل دهد.
براساس اين مصوبه وزارت جهاد كشاورزي چگونگي و ميزان بهره برداري از جنگلهاي كشور را براساس تعديل اكولوژيك، تعيين و طرحهاي جنگلداري (مديريت جنگل) را با رعايت موارد زير تهيه و براي اجرا به مجريان ذي صلاح واگذار مي نمايد.

از سوي مركز بهداشت كار شهرداري تهران اعلام شد:
ضوابط ساماندهي سرويس هاي بهداشتي در تهران
مركز بهداشت كار شهرداري تهران در راستاي مراقبت از سلامتي شهروندان و حفظ بهداشت محيط شهر تهران دستورالعمل ضوابط بهداشتي و ايمني سرويس هاي بهداشتي عمومي را تدوين كرد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران ، اين دستورالعمل علاوه بر اهداف فوق سيستم ارزيابي و ايمني پيمانكاران حوزه خدمات شهري در ارتباط با نگهداري تاسيسات شهري را نيز ساماندهي خواهد كرد.
بنابر اين گزارش اين دستورالعمل در چهار بخش ضوابط بهداشتي و ايمني ساختمان و محوطه ، مقررات بهداشت و ايمني توالت ها، ضوابط بهداشت و ايمني دستشويي ها و مقررات سرويس هاي بهداشتي معلولان با ۵۵ بند و در فرم هاي مشخص تهيه و تدوين شده است.
بر اساس يكي از بندهاي اين دستورالعمل پيش بيني سرويس هاي بهداشتي مردانه ، زنانه ، و نيز سرويس هاي بهداشتي ويژه معلولان در پاركها و مراكز تفريحي الزامي است و همچنين تجهيزات ، وسايل برقي و سيم كشي برق ساختمان بايد ايمن باشد.
در سرويس هاي بهداشتي حضور نظافت چي با لباس كار براي استقرار مستمر جهت نظافت محوطه ، توالت و دستشويي ضروري بوده و ظروف زباله پلاستيكي استوانه اي شكل، درپوش دار و مجهز به كيسه زباله بايد در محل هاي مناسب وجود داشته باشد.
بنابر يكي ديگر از بندهاي اين دستورالعمل پوشش سطح داخلي ديوارهاي ساختمان سرويس هاي بهداشتي بايد از كف تا زير سقف از كاشي يا سراميك رنگ روشن باشد و حداقل عرض سرويس بايد ۸۰ سانتيمتر و طول آن ۱۰۰ سانتيمتر بوده و سقف آن نيز بايد صاف، بدون درز و شكاف و به رنگ روشن باشد.
متناسب بودن تعداد دستشويي ها با چشمه ها ، تجهيز هر دستشويي به ظرف تميز و سالم محتوي صابون و تعيين ابعاد ۱۷۰ در ۱۷۰ براي دستشويي هاي عمومي معلولان از ديگر بندهاي دستورالعمل ضوابط بهداشتي و ايمني سرويس هاي بهداشتي عمومي است.

ربات آتش نشان در ژاپن
ايسنا: ژاپني ها ربات جديدي ساخته اند كه مي تواند با بهره گيري از سيستم اطفاء حريق خود به آتشنشانان كمك كند.
اين روبات كه Guardrobo D1 نام دارد به زودي در نمايشگاه سيستم هاي امنيتي توكيو به نمايش گذاشته خواهد شد.

خدمات ويژه شركت واحد اتوبوسراني
به مناسبت گراميداشت هفتم تير
خبرگزاري فارس: شركت واحد اتوبوسراني تهران به مناسبت فرا رسيدن سالگرد شهادت شهيد بهشتي و ۷۲ تن از يارانش، خدمات ويژه خود را جهت شركت كنندگان در اين مراسم ارايه مي دهد.
به گزارش روابط عمومي شركت واحد اتوبوسراني جهت نقل و انتقال شركت كنندگان در مراسم به شرح ذيل خدمات رساني مي كند:
روزهاي يكشنبه، دوشنبه، سه شنبه مورخ پنجم، ششم و هفتم تير ماه با عنايت به برگزاري مراسم در محل شهادت شهيدان هفتم تير، ساعت ۳۰/۱۹ الي۲۱ از مبادي و ميادين: صادقيه، امام حسين (ع)، خراسان، انقلاب اسلامي، بازار دوم نازي آباد، شمشيري، رسالت، راه آهن، تجريش، شوش، شهيد كلاهدوز و جمهوري اسلامي سرويس هاي ويژه به سمت محل برگزاري مراسم برقرار و پس از اتمام مراسم اتوبوسهاي اين شركت از خيابان اميركبير به مقاصد و ميادين: صادقيه، امام حسين (ع)، خراسان، انقلاب اسلامي، بازار دوم نازي آباد، شمشيري، رسالت، راه آهن، تجريش و قدس آماده بازگشت مي باشند.
همچنين روز جمعه مورخ ۱۰ تير جهت حضور شهروندان در مراسم دعاي ندبه در محل قطعه هفتاد و دو تن بهشت زهرا (س) از ساعت ۳۰/۵ بامداد از مبادي و ميادين: امام خميني (ره)، انقلاب اسلامي، محمديه، خراسان و شهر ري سرويس رساني برقرار و پس از اتمام مراسم اتوبوسهاي اين شركت، شركت كنندگان را به مبادي اوليه بازگشت خواهند داد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |