يكشنبه ۵ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۳۲ - Jun 26, 2005
جام حذفي ايران
پاس و سپاهان ديدني است
پرسپوليس با انگيزه تر از هميشه در مقابل ابومسلم
000732.jpg
حسن حيدري- فوتبال جام حذفي مي تواند براي تيم هايي كه در ليگ برتر به خواسته هاي خود نرسيده فرصت مناسبي باشد تا با پيمودن يك راه كوتاه خود را به رقابت هاي فصل آينده ليگ قهرمانان آسيا برسانند.
حضور در پيكارهاي آسيايي نيز تجربه گرانقيمتي خواهد بود كه هر تيمي آرزوي رسيدن به آن را دارد. حذف نام هاي بزرگي چون استقلال نايب قهرمان فصل پيش جام حذفي، فولاد قهرمان اين فصل ليگ برتر، ذوب آهن و...، از جمله شگفتي هاي اين جام تاكنون به شمار مي رود.
از مرحله يك هشتم نهايي اين بازي ها امروز دو تيم خوش شانس تهراني يعني پرسپوليس و پاس بايد با توجه به قرعه به مصاف ابومسلم و سپاهان بروند.
طبق دستور العمل جديد فدراسيون فوتبال در اين فصل بازي ها به صورت رفت و برگشت برگزار نمي شود و تنها قرعه ميزبان را مشخص مي كند.
پرسپوليس در جام حذفي امروز دوران تازه اي را آغاز مي كند. پرسپوليس با ياران دلسوز خود مي آيد. با پروين كه بخشي از وجود اين تيم است. با محمود خوردبين، پسر كاكل طلايي دهه پنجاه كه عمر خود را با پرسپوليس گذراند، تا اين تيم باقي بماند. امروز پرسپوليس معناي خود را دارد. همان تعريف خودماني و هميشگي. همه با هم براي اثبات نظريه هايي كه گاه سنتي و قديمي به نظر مي آيد ، اما كارساز و جواب دهنده است. پرسپوليس امروز يك پارچه است، ترجمه و تغيير زبان هم نمي خواهد. پرسپوليس امروز خالص و ناب با پروين به ميدان مي آيد. ديگر در پيروزي و شكست آن هيچكس دخيل نيست. پرسپوليس امروز همان تيم سي ساله قهرمان است. بايد آن را ديد. پرسپوليس بعد از اينكه با سوبل در ليگ برتر راه به جايي نبرد اكنون يكي از جدي ترين تيم ها براي رسيدن به عنوان قهرماني است. حضور پررنگ اين تيم در رقابتهاي جام حذفي باعث بالارفتن كيفيت بازي ها نيز مي شود. اين تيم ماه گذشته در ديدار در چارچوب ليگ برتر به مصاف ابومسلم رفت و در يك بازي نزديك اين تيم را سه بر دو شكست داد. يكي از مشكلات اين فصل پرسپوليس ضعف خط دفاعي بود كه شايد بيشترين لطمه از اين ناحيه به تيم وارد شد. پروين با آگاهي به اين موضوع تركيب دلخواه خود را به ميدان مي فرستد. ازسوي ديگر ابومسلم به انگيزه تلافي شكست ماه گذشته پا به ميدان اين مسابقه خواهد گذاشت. فريدون فضلي كه در ديدار قبلي غايب بود اكنون در تركيب اصلي قرار دارد. در تيم پرسپوليس نيز جواد كاظميان و اولادي نقش تعيين كننده اي را به عهده دارند. تيم پيروز اين ميدان درمرحله يك چهارم نهايي به مصاف پيكان خواهد رفت.
در بازي ديگر امروز نيز پاس نماينده كشورمان در ليگ قهرمانان آسيا به ديدار سپاهان مي رود.
تيم سپاهان كه در كمال سزاواري شانس صعود به مرحله دوم ليگ قهرمانان آسيا را در العين از دست داد اكنون فرصت دوباره اي پيدا كرده تا به دروازه هاي آسيا نزديك شود. سپاهان با «ساكت» و مديريت مدبرانه اش و استانكو توانايي شكست پاس را دارد.
سپاهان با در اختيارداشتن بازيكناني چون رسول خطيبي ادموند بزيك، لئون استپانيان شايستگي صعود به مرحله بعدي را دارد.
از سوي ديگر امروز پاس در غياب احمد كاظم كه به احتمال زياد به اين بازي نمي رسد به ديدار حريف مي رود. هادي شكوري نيز بعد از پايان دوره مصدوميتش امروز در تركيب اصلي جاي مي گيرد. برنده اين بازي در مرحله يك چهارم نهايي به ديدار صباباتري خواهد رفت.
برنامه رقابت هاي جام حذفي
پرسپوليس _ ابومسلم ( آزادي)
پاس _ سپاهان (دستگردي)

مديرعامل باشگاه استقلال تهران از سمت خود استعفا كرد
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد حسين قريب، مدير عامل باشگاه استقلال تهران در نامه اي به دكتر ايرواني رئيس هيات مديره باشگاه استقلال تهران، رسما كناره گيري خود را از سمت مديرعاملي اين باشگاه اعلام كرد.
بخشي از بيانيه دكتر قريب خطاب به رئيس هيات مديره باشگاه فرهنگي ورزشي استقلال تهران كه نسخه اي از آن در اختيار گروه ورزش ايسنا قرار گرفته است، بدين شرح است:
«احتراما پيرو مذاكرات عديده حضوري مبني بر عدم ادامه فعاليت در مسئوليت اجرايي باشگاه بزرگ و محبوب استقلال براي سال جاري، به دليل آن كه بخش اعظمي از اهداف كلان وانگيزه حضور اجرايي بنده در باشگاه تحقق يافته و بستر مناسب براي فعاليت مدير آينده مهيا گرديده است، بدينوسيله استعفاي خود را از مسئوليت مدير عامل باشگاه تقديم مي دارم.
به استحضار مي رساند، هدف اصلي حضور اجرايي بنده در باشگاه مرتفع ساختن نسبي كاستي هاي عديده مالي، اداري، سازماني و فني، تعيين شده بود. به لطف بيكران الهي و همياري و همكاران اعضا محترم هيات مديره، معاونين محترم، اعضاي محترم كادر فني و بازيكنان عزيز، و با خردورزي و آرامش كامل توانستم رسالت اصلي خود را به انجام رسانم و هم اكنون در شرايطي هستيم كه بخش اعظمي از اين چالش ها مرتفع گرديده است. لذا با عنايت به اين نكات و با توجه به اشتغالات مختلف مديريتي و دانشگاهي، نيازي به تداوم فعاليت اينجانب نمي باشد.»

محمد رضا يزداني خرم:
ملي پوشان واليبال براي افتخارآفريني
نياز به محبت و تشويق مسئولان دارند
000738.jpg
گروه ورزشي: تيم ملي واليبال ايران با تيم اصلي در مسابقات قهرماني ۲۰۰۶ جهان و بازيهاي آسيايي دوحه قطر حاضر خواهد شد. رئيس فدراسيون واليبال با اعلام اين خبر گفت: با توجه به همزماني رقابت هاي جهاني با بازيهاي آسيايي دوحه برنامه ريزان بازيهاي قطر مسابقات واليبال را يك هفته به تاخير انداختند تا با بازگشت نمايندگان قاره آسيا از مسابقات جهاني، اين رقابت ها با حضور همه قدرتها از گرمي خاصي برخوردار شود. يزداني خرم در مورد پاداش ملي پوشان واليبال ايران كه موفق به صعود به مسابقات جهاني شده اند گفت: طي برگزاري بازيهاي انتخابي جهان كمتر مسئولي به سالن آمد. از سوي ديگر حتي كوچك ترين پاداش هم براي كادر زحمتكش آن در نظر گرفته نشد. من وظيفه خود را انجام مي دهم، ولي بازيكنان بيش از وظيفه خود كار كرده اند. اين بي مهري ها آنان را دلسرد مي كند. بازيكنان جوان براي افتخارآفريني نياز به محبت و تشويق مسئولان دارند. وقتي مي بينند در رشته هاي ديگر بالاترين مسئولان اجرايي كشور حضور پيدا مي كنند و جوايز مختلف مي  گيرند، نمي توان جلوي يأس و دلسردي خود را بگيرند.رئيس فدراسيون واليبال با اشاره به فشردگي برنامه هاي اين فدراسيون يادآور شد: اكنون واليبال تنها فدراسيوني است كه سه تيم در حال آماده سازي براي مسابقات قهرماني جهان دارد. به طور كلي صعود به مسابقات جهاني يك پيروزي بزرگ است، اما از اين پس بايد به فكر كسب نتيجه در مسابقات جهاني باشيم و كسب نتايج جهاني نياز به سرمايه گذاري هاي جهاني دارد.

ايران - كره جنوبي در فينالي زودهنگام
خبرنگار همشهري: نخستين دوره هندبال نوجوانان آسيا امروز در بانكوك آغاز مي شود. بازي هايي كه به نوعي انتخاب مسابقات جهاني قطر است و دو تيم برتر جواز صعود به دست مي آورند. تيم نوجوانان ايران كه در گروه يك با تيم هاي كره جنوبي، ماكائو و تايلند همگروه است، امروز در فينالي زود هنگام ساعت ۱۷ به وقت تهران به ديدار كره مي رود. در اين گروه بدون شك رقابت بر سر صعود و دو تيم برتر بين تيم هاي ايران، كره جنوبي و تايلند خواهد بود. در گروه ديگر اين بازي ها تيم هاي ژاپن، بحرين، هند و چين شركت دارند.
دو بازي بعدي ايران به ترتيب در روزهاي سه شنبه و پنج شنبه در ساعت ۱۴ و ۱۹ به وقت تهران با ماكائو و تايلند روبه رو خواهد شد.
تيم ايران امروز با تركيب محمد بم، مصطفي رفيعي، حسين خليقي، سعيد پورقاسمي، محمدرضا رجبي، ميلاد مسائلي و محسن باباصفري به مصاف تايلند مي رود. سرمربيگري تيم ايران با بوريس چيزوف اوكرايني است.

۳ طلا و ۵ نقره حاصل كار دووميداني ايران
خبرنگار همشهري: در سومين و آخرين مرحله از مسابقات دووميداني جايزه بزرگ آسيا در كشور تايلند، يك مدال طلا و دو مدال نقره ديگر نصيب ورزشكاران ايراني شد.مسابقات دووميداني جايزه بزرگ آسيا در سال ،۲۰۰۵ با رقابت ورزشكاران در تايلند پايان يافت.در دوي ۸۰۰ متر اين مسابقات، سجاد مرادي همچون دو دوره قبل در مكان نخست ايستاد و احسان مهاجر شجاعي نيز در مكان دوم قرار گرفت. اين در حالي است كه در مراحل اول و دوم اين مسابقات در كشورهاي اندونزي و سنگاپور نيز همين نتيجه به دست آمده بود.همچنين در دوي ۱۱۰ متر با مانع، روح الله عسگري، پس از شركت كننده چيني به مدال نقره دست يافت. وي در دور نخست اين مسابقات كه در اندونزي برگزار شد، در مكان دوم قرار گرفته بود و در مرحله دوم در سنگاپور از دور رقابت ها خارج شده بود.
سه دووميداني كار ايران در مسابقات جايزه بزرگ آسيا، با كسب سه مدال طلا و پنج مدال نقره به كار خود پايان دادند.

رئيس هيأت كشتي مازندران بركنار شد
خبرنگار همشهري: باتوجه به فعل و انفعالات روزهاي اخير در كشتي مازندران قابل پيش بيني بود كه نقي كلانتري رئيس هيأت كشتي مازندران ديگر شرايط مناسبي براي ادامه فعاليت در اين سمت را ندارد و به همين دليل در جلسه مجمع فوق العاده هيأت كشتي استان مازندران كه ديروز برگزار شد، حاضرين در جلسه با ۱۰ رأي مخالف مقابل ۶ رأي موافق وي را از رياست هيأت كشتي اين استان بركنار كردند.
تا انتخاب رئيس جديد براي اين سمت، مهندس بهروان به عنوان سرپرست كليه مسئوليت هاي كشتي استان مازندران را به عهده خواهد داشت.

بازگشت مارادونا به بوكاجونيورز
000741.jpg
خبرنگار همشهري: ديه گو آرماندو مارادونا بازيكن افسانه اي جهان و آ رژانتين بار ديگر به بوكاجونيورز تيم سابق بازگشت و اين بار رسما به عنوان معاون رييس باشگاه فعاليتش را شروع خواهد كرد. ماوريسيو ماكري رييس باشگاه بوكا گفت: «ما از حضور مارادونا در اينجا احساس غرور مي كنيم. اميدوارم اين شروع يك ارتباط طولاني باشد.»
مارادونا در هفتاد ويك بازي براي بوكا به ميدان رفته كه در دو دهه مختلف مي باشد. آخرين بازي او به عنوان يك بازيكن حرفه اي در تاريخ بيست و پنجم اكتبر سال ۱۹۹۷ بود كه آن رقيب ديرينه شان ريورپلات را دوبر يك مغلوب كردند. مارادونا درمورد بازگشتش به بوكا مي گويد: «از ماكري تشكر مي كنم و خوشحالم كه اين موقعيت را پيدا كردم تا تجربياتم در فوتبال را به كار بگيرم.
آمده ام تا براي بوكا تلاش كنم زيرا مي خواهم اين باشگاه بزرگ و بزرگتر شود.»

جام كنفدراسيون ها
آرژانتين مدعي در مقابل مكزيك
000735.jpg
خبرنگار همشهري: تيمهاي آرژانتين و مكزيك در مرحله نيمه نهايي جام كنفدراسيون ها در حالي به مصاف يكديگر مي روند كه هر دو با ارائه بازيهاي زيبا، بدون شكست به اين مرحله راه يافتند. آرژانتين يكبار در سال ۱۹۹۲ قهرمان اين جام شده كه در آن زمان پديده اي به نام گابريل باتيستوتا را كه بعدها سر گروه اين تيم نيز شد و ركورد دار گل ملي اين تيم نيز هست را به دنياي فوتبال معرفي كرد. مكزيك نيز در سال ۱۹۹۹ و در آن بازي تماشايي توانست برزيل را چهار بر سه شكست دهد و با هنرنمايي هاي بلانكو توانست قهرمان اين جام شود و اگر بتواند آرژانتين را مغلوب كند احتمال دارد با پيروزي احتمالي برزيل برابر آلمان براي سومين بار در تاريخ اين رقابتها با اين تيم ديدار كند.در مرحله مقدماتي نيز برزيل باز هم مغلوب مكزيك شد و به عنوان تيم سوم گروه پس از اين تيم صعود كرد. اگر آرژانتين پيروز ميدان شود، ممكن است به برزيلي كه چند وقت پيش سه بر يك مغلوبش كرده بود، روبرو شود و يا با همگروهي اش آلمان كه چند روز پيش دو بر دو با اين تيم مساوي كرده بود روبرو شود. در آن ديدار ژرمنها بدون بالاك و كان به ميدان رفتند و كلينزمن تيمش را بدون آنها سنجيد و در بازي نهايي ممكن است با حضور اين دو بازيكن و حضور احتمالي پودولكسي پديده جديد فوتبال آلمان كه به اعتقاد پكرمن، سرمربي آرژانتين به يكي از بهترين مهاجمان جهان تبديل خواهد شد، در پي شكست راه راه پوشان و كسب نخستين جام مهم دوران مربيگري  وي مي باشد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |