دوشنبه ۶ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۳۳ - Jun 27, 2005
حداد عادل:
بهانه اي براي قصور در خدمت به ملت باقي نمانده است
گروه سياسي: غلامعلي حداد عادل، رئيس مجلس شوراي اسلامي در آغاز جلسه علني ديروز با تبريك حماسه ۲۷ خرداد و سوم تير به ملت ايران به دليل حضور پرشور در انتخابات رياست جمهوري گفت: اكنون خدمتگزاري و آبادگري در آستانه در خانه ملت ايستاده است به اين ميهمان خوش آمد بگوئيم و خانه را براي پذيرايي از او آماده كنيم.
وي افزود: سرانجام پس از ماه ها التهاب و تب و تاب، مردم يك هفته پس از حضور حماسي در ۲۷ خرداد در پاي صندوق هاي رأي بار ديگر همان حماسه را در سوم تير تكرار كردند و جلوه اي با شكوه از مردم سالاري ديني را به ظهور رساندند و دكتر محمود احمدي نژاد را با رأيي قاطع به رياست جمهوري برگزيدند. رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: انتخابات رياست جمهوري قبل از آن كه پيروزي يك فرد باشد پيروزي يك ملت بود كه يكصد سال پيش با برپايي نهضت مشروطيت پرچمدار دموكراسي و مردم سالاري در جهان بود و امروز اين تجربه ۲۷ ساله را به ملت و مقام معظم رهبري تبريك مي گويم.
حداد عادل تصريح كرد: از همه مردمي كه به رغم توطئه ها و توصيه هاي بدخواهان در دو جمعه پياپي ۶۰ ميليون رأي را به صندوق ريختند تشكر مي كنم و مردم با حضور انبوه خود جشن مردم سالاري ديني را برپا كردند و به خانم رايس و آقاي بوش پيام دادند كه مردم ايران هوشمندتر از آن هستند كه به معلم آمريكايي احتياج داشته باشند.
وي افزود: اين پيروزي را از سوي مجلس به رئيس جمهور منتخب ملت آقاي دكتر احمدي نژاد تبريك مي گويم و براي ايشان طلب توفيق داريم.
حداد عادل افزود: بايد اعتراف كنيم نتوانستيم ملت را بشناسيم. بياييم با تواضع پيام ملت را درك كنيم و به آن عمل كنيم. پيام مردم در انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري آن بود كه مسئولاني مي خواهند كه اهل خدمت به مردم و پيشرفت كشور باشد.
وي اظهار داشت: مردم از قبيله گرايي و جناح گرايي و سياسي كاري بيزارند و اثبات كردند كه به اسلام و قانون اساسي و نظام وفادارند و ساختارشكني و افراط گرايي را تأييد نمي كنند و از جار و جنجال و لفاظي هاي پوچ و بي حاصل مي گريزند.
رئيس مجلس گفت: ديگر عذر و بهانه اي براي قصور در خدمت به ملت باقي نمانده است. وقت آن رسيده كه كمر همت را براي خدمت به مردم ببنديم و همت خويش را صرف پيشرفت و رفع مشكلات و تأمين عدالت اجتماعي كنيم.
حداد عادل افزود: اگر قدر اين ملت را ندانيم و شكر آن را به جا نياوريم فرصت خدمت از دست خواهد رفت و مردم اين فرصت را از ما سلب مي كنند زيرا ملت ما هيچ گاه براي هميشه عقد اخوت نبسته است.
وي گفت: بيائيم به پيروي از بيانات حكيمانه رهبر معظم انقلاب اختلافات را كنار بگذاريم و همه با هم با رئيس جمهور منتخب ملت در حدود وظايف و اختيارات همكاري كنيم. امروز ملت انتظار دارند از مجلس نداي وحدت و همدلي و همكاري بشنوند و شأن و منزلت مجلس را حفظ كنند.
رئيس مجلس اظهار داشت: از دست اندركاران انتخابات و نامزدهاي انتخابات بويژه آقاي هاشمي رفسنجاني تقدير مي كنم و مي گويم كه آقاي رفسنجاني همواره مورد احترام بوده و هستند.
وي ابراز اميدواري كرد رئيس جمهور جديد با انتخاب دولتي كارآمد و وضع قوانين مفيد و مناسب و با ياري مجلس كاري كنيم ثمر حضور آگاهانه مردم در انتخابات ميوه شيرين پيشرفت و عدالت و سربلندي ايران باشد.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز خود با تصويب لايحه استفاده از منابع مالي خارجي به دولت اجازه دادند تا از منابع مالي خارجي استفاده كند.
هم چنين، مجلس لايحه الحاق يك تبصره به ماده واحده قانون بيمه محصولات كشاورزي و لايحه الحاق دولت جمهوري اسلامي ايران به معاهده بين المللي ذخاير ژنتيكي گياهي براي غذا و كشاورزي كه اعاده شده از سوي شوراي نگهبان بود را با اصلاحاتي تصويب كرد و لايحه الحاق ايران به كنوانسيون بهداشت جهاني در مورد كنترل دخانيات را به مجمع تشخيص مصلحت نظام فرستاد.

در حاشيه
*ناصر سوداني و سيداحمد موسوي نمايندگان اهواز از احمد مسجدجامعي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي پيرامون تخلفاتي كه در اختتاميه جشنواره ايران زمين صورت گرفته بود سئوال كردند كه بعد از توضيحات وزير قانع شدند.
* سيدكاظم دلخوش نماينده صومعه سرا نسبت به اجرا نكردن مصوبه دولت در كاهش نرخ سود تسهيلات بانكي توسط بانك مركزي انتقاد كرد و گفت: اين اقدام باعث ناامني شديدي در بين سرمايه گذاران و مردم شده است.
* ۲۰۷ نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با امضاي بيانيه اي در باره نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري پيروزي در مأيوس كردن دشمنان ملت و پايداري بر آرمانهاي نظام اسلامي را به ملت بزرگ ايران و رهبر دورانديش وفرزانه و رئيس جمهور منتخب ملت ايران بويژه حضرت مهدي(عج) تبريك و تهنيت گفتند.
* عليخاني نماينده آوج و بوئين زهرا در تذكري گفت: با توجه به پايان انتخابات رياست جمهوري و پيام آرام بخش رهبر معظم انقلاب هيچكس نبايد به برخي مسائل حاشيه اي انتخابات در صحن علني مجلس دامن بزند.

شرايط تغيير نام اعلام شد
خبرگزاري كار ايران: مدير روابط عمومي سازمان ثبت  احوال، شرايط تغيير نام افراد را در شناسنامه اعلام كرد.
صالحي، مدير روابط عمومي سازمان ثبت  احوال، در گفت و گو با خبرنگار ايلنا، با اشاره به اين كه موارد تغيير نام دو دسته هستند، گفت: در برخي موارد تغيير نام در صلاحيت ادارات ثبت  احوال است و در بعضي موارد نيز رسيدگي به تغيير نام افراد از طريق دادگاه انجام مي  شود.
وي، افزود: در مواردي كه تغيير نام شناسنامه  اي افراد در صلاحيت ادارات ثبت احوال باشد، از طريق هيات  هاي حل اختلاف كه در سازمان وجود دارند در اين زمينه اقدام مي  كنيم.
وي، با اشاره به ماده ۲۰ قانون ثبت  احوال، گفت: يكي از مواردي كه تغيير نام در صلاحيت ثبت احوال است، انتخاب نام  هايي است كه موجب هتك حرمت مقدسات اسلامي مي  شود.
صالحي، افزود: نام  هايي كه از عناوين و القاب محسوب مي  شوند مانند سرهنگ، دكتر، ملك  الدوله، نام  هاي زننده و مستهجن مانند خونريز، نام  هاي نامتناسب با جنس و نام  هاي فاقد معنا كه عموماً ناشي از غلط املايي يك اسم هستند، از مهمترين موارد تغيير نام با اختيار كامل ادارات ثبت  احوال است.
مدير روابط عمومي سازمان ثبت  احوال، تاكيد كرد: مصاديق نام  هايي كه تغيير آنها در اختيار ادارات ثبت  احوال است، در قانون ذكر نشده است.
به گفته صالحي، در مورد هتك حرمت مقدسات ديني براي اقليت  هاي ديني مطابق با دستورالعمل و فرهنگ خودشان برخورد مي  شود و اگر در مواردي ثبت  احوال دچار مشكل باشد، از مراجع ديني آنها سئوال كرده و استعلام مي  گيرد.
وي، خاطرنشان كرد: به غير از موارد ذكر شده ساير موارد تغيير نام، در صلاحيت دادگاه است و افراد بعد از مراجعه به دادگاه حقوقي در صورت قطعي شدن حكم دادگاه مي  توانند با مراجعه به ادارات ثبت  احوال يك روزه شناسنامه جديدي با نام جديد دريافت كنند.
وي، در پايان گفت: مواردي كه در يك خانواده دو فرزند با يك اسم وجود داشته باشند، بايد توسط دادگاه تاييد شود و صرفاً با حكم قطعي دادگاه قابل تعويض است.

واكنشهاي بين المللي به پيروزي
دكتر احمدي نژاد در انتخابات
گروه سياسي: پيروزي دكتر محمود احمدي نژاد در انتخابات نهم رياست جمهوري علاوه بر آنكه در صدر اخبار رسانه هاي خارجي قرار گرفت با واكنشهاي مثبت و گاهي متفاوت مقامات خارجي روبرو شد. پس از رئيس جمهور روسيه و مقامات پاكستان و كويت كه روز شنبه پيام تبريك خود به احمدي نژاد را ارسال كردند روز گذشته نيز بسياري از مقامات خارجي به او پيام تبريك دادند.
پادشاه مراكش با ارسال پيامي انتخاب محمود احمدي نژاد به عنوان رئيس جمهور ايران را به وي تبريك گفت.
محمد دوم در پيام خود ابراز اميدواري كرد كه روابط دوجانبه ميان ايران _ مراكش و روابط ميان ملت هاي مسلمان دو كشور توسعه يابد.
وي هم چنين ابراز اميدواري كرد، رئيس جمهور جديد ايران در ماموريتش براي تحقق آرمان هاي ملت ايران به موفقيت كامل دست يابد.
«حامد كرزاي» رئيس جمهوري افغانستان پيروزي «احمدي نژاد» را در دور دوم انتخابات رياست جمهوري ايران تبريك گفت.
كرزاي با ارسال پيامي خطاب به احمدي نژاد خاطرنشان كرد كه انتخابات شايسته شما به عنوان رئيس جمهوري ايران نه تنها گام ارزشمند ي در راستاي توسعه ايران خواهد بود بلكه فرصتي براي گسترش روابط دوستي و همكاري ميان افغانستان و ايران است.
«بشار اسد» رئيس جمهوري سوريه هم در پيامي، پيروزي «محمود احمدي نژاد» را در انتخابات رياست جمهوري اسلامي ايران تبريك گفت.
اسد در اين پيام، موفقيت احمدي نژاد را در مسئوليت جديد و رشد و شكوفايي هر چه بيشتر ملت ايران آرزو كرد.
رئيس جمهوري سوريه همچنين از ادامه مشاركت دو كشور براي تقويت مناسبات ابراز اطمينان كرده است.
براساس گزارش خبرگزاري فرانسه، اندونزي انتخابات دموكراتيك رياست جمهوري ايران را تحسين كرد.
مارتي ناتالگاوا، سخنگوي وزارت امور خارجه اندونزي اعلام كرد: بايد به ملت ايران براي حمايت گسترده و اشتياقي كه براي روند انتخاباتي دموكراتيك از خود نشان دادند، تبريك گفت.
وي ادامه داد: ما اطمينان داريم كه مي توانيم به تكيه بر ايران به عنوان نيرويي براي صلح، ثبات و اعتدال در منطقه خود و فراتر از آن ادامه دهيم.
تايلند هم نتايج انتخابات رياست جمهوري اخير ايران را انعكاسي از خواست و اراده ملت ايران توصيف كرد:اميدواريم روابط ميان تايلند و ايران پيشرفت كند و ايران در امور جهاني و منطقه اي نقش مهمي را ايفا كند.
«صائب عريقات» مذاكره كننده ارشد فلسطين به نقل از تشكيلات خودگردان فلسطين روز شنبه اعلام كرد، رهبريت فلسطين به آراي مردم ايران كه به صورت دموكراتيك محمود احمدي نژاد را به عنوان رئيس جمهوري برگزيده اند، احترام مي گذارد.
وي در گفت وگو با خبرگزاري فرانسه خاطرنشان كرد: «تشكيلات خودگردان فلسطين به انتخاب رئيس جمهوري ايران كه مطابق شيوه هاي دموكراتيك صورت گرفت، احترام مي گذارد.»
براساس گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، سخنگوي وزارت امور خارجه ژاپن ضمن صدور بيانيه اي خطاب به رئيس جمهور جديد ايران نوشت:
كشور ما اميدوار است محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور جديد ايران اصلاحات داخلي را از سر بگيرد و در عين حال روابط ايران با جامعه بين المللي در حل مساله هسته اي و ديگر مسايل سياسي را با جديت بررسي كند.
اين بيانيه مي افزايد: ژاپن اميدوار است روابط دوستانه سنتي ما پيشرفت كند و بيشتر گسترش يابد.
توكيو از تبادلات سياسي، اقتصادي و فرهنگي با تهران خرسند است.
رئيس جمهور آلمان در نامه تبريكي به همتاي جديد ايراني اش اظهار داشت، ايران در برابر تكاليف سياسي بزرگي قرار گرفته است.
هورست كوهلر، رئيس جمهور آلمان به محمود احمدي نژاد نوشت اگر ايران پيشرفت هايي را به انجام برساند، اروپا براي همكاري آماده است.
سخنگوي خاوير سولانا كه پس از پيروزي محمود احمدي نژاد در انتخابات رياست جمهوري ايران صحبت مي كرد هم گفت اتحاديه اروپا آماده همكاري با هر دولتي است كه در ايران تمايل داشته باشد در مسايل حقوق بشر، انرژي هسته اي و ديگر موضوعات مورد نگراني پيشرفت حاصل كند.
وزير امور خارجه فرانسه هم گفت: ما ابراز اميدواري مي كنيم مقامات جديد منتخب ايران به اقدامي كه ما ديپلمات هاي اروپايي با هدف تعليق فعاليت هاي هسته اي آغاز كرديم، ادامه دهند.
كاخ سفيد هم پس از اعلام پيروزي محمود احمدي نژاد در انتخابات رياست جمهوري ايران اعلام كرد از افرادي كه آزادي بيشتري را در ايران خواهانند حمايت خواهد كرد.
ماريا تامبوري، سخنگوي كاخ سفيد گفت: ما از انتخابات آزاد و عادلانه كه ملت ايران بتوانند از طريق آن خواستشان را بيان كنند به شدت حمايت مي كنيم.

دبير هيات  نظارت  بر موسسات  فرهنگي  اعلام كرد
اجراي آيين نامه تاسيس خبرگزاري ها
به معاونت مطبوعاتي ارشاد واگذار شد
گروه اجتماعي: اجراي  آيين نامه  و مجوز تاسيس  خبرگزاري ها مصوبه  هيات  دولت  به  معاونت مطبوعاتي  وزارت  فرهنگ  و ارشاد اسلامي واگذار شد.
سيد يدالله  سبحاني  دبير هيات  نظارت  بر موسسات  فرهنگي  ديروز درحاشيه  دومين  ميزگرد پژوهشي  پژوهشگاه  فرهنگ ، هنر و ارتباطات  با بيان  اين مطلب  افزود: پيش  از اين  تاسيس  خبرگزاري ها از سوي  موسسات  فرهنگي  صورت  مي گرفت .
وي ، با اشاره  به  اين  كه  خبرگزاري ها از حساسيت  ويژه اي  برخوردار هستند، اظهار داشت : سال  گذشته  معاونت  مطبوعاتي  وزارت  ارشاد موظف  شد، آيين نامه جديدي  تهيه  و به  تصويب  هيات  دولت  برساند.
وي  تصريح  كرد: با تصويب  اين  آيين نامه  روند تاسيس  خبرگزاري ها شكل  منسجم تري  به  خود گرفته  است  وافرادي  مي توانند مجوز دريافت  كنند كه  صلاحيت  لازم  رااز نظر علمي دارا باشند.
به  گفته  وي ، درآخرين  نشست  هيات  نظارت  كه  هر ۱۴ روز يك  باربرگزار مي شود، ۲۷ تقاضاي  موسسه  فرهنگي  مورد بررسي  قرار گرفت  و از اين  تعداد ۲۱ موسسه  درحوزه هاي  مختلف  فرهنگي  مجوز تاسيس  دريافت  كردند.
دبير هيات  نظارت  بر موسسات  فرهنگي  يادآورشد: اكنون  اغلب  خبرگزاري هاي  فعال  در كشور موسسه هاي  فرهنگي  هستند كه  در حوزه  اطلاع رساني  فعاليت  مي كنند.
وي  افزود: از سال  ۷۵ با توجه  به  مصوبه  شوراي  عالي  انقلاب  فرهنگي  كه  آيين نامه اي  براي  نظارت  بر موسسات  فرهنگي  به  تصويب  رساند، روند ايجاد اين  نوع موسسه ها از نظم  بيشتري  برخوردار شده  است  به گونه اي  كه  اكنون  سه  هزار و۳۶۲ موسسه  در كشور مجوز تاسيس  گرفته اند.
سبحاني  گفت : به  منظور تقويت  و گسترش  موسسات  فرهنگي  در شهرهاي  مختلف ، شرايط اعطاي  مجوز براي  تاسيس  اين  موسسات  آسان تر شده  است .
وي  خاطرنشان  كرد: از ابتداي  سال  ۸۴ تاكنون ، ۱۱۳ موسسه  فرهنگي  در كشورمجوز فعاليت  دريافت  كرده اند كه  اين  ميزان  در سال  ۸۳ ، ۴۶۲ مورد بوده  است .
وي  افزود: بالاترين  رقم  دريافت  مجوز در سال  ،۸۴ مربوط به  استان  تهران با يكهزار و ۹۶۲ مورد و كمترين  آن مربوط به  استان  اردبيل  با سه  موردبوده  است .
وي ، تعداد مجوزهاي  صادر شده  براي  زنان  در كشور را ۵۸۲ مورد عنوان  كرد و گفت : ازاين  تعداد ۲۶۲ موسسه  در تهران  و ۳۰۶ موسسه  در شهرستان ها فعاليت دارند.

اختصاص ۴ ميليارد تومان به اقشار كم درآمد
براي مقابله با اعتياد
ايسنا: معاون سياستگذاري برنامه ريزي وزير رفاه گفت: ارتقاي مهارت هاي زندگي و توانمندسازي گروه هاي مختلف اجتماعي براي تاب آوري و نه گفتن در مقابل خلاف كاري ها و مواد مخدر به خصوص در سه دهك پايين درآمدي جامعه هدفگذاري شد.
دكتر محمد رضا واعظ مهدوي در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي ايسنا گفت: يكي از مهمترين برنامه هاي ستاد مبارزه با مواد مخدر پيشگيري از طريق ارتقاي مهارت هاي زندگي است و وزارت رفاه نيز به سهم خود در صورت استمرار اين رويكرد، واحدها و اعتبارات خود را در جهت اقدامات ارتقايي و توانمندسازي هدايت مي كند.وي تصريح كرد: عليرغم شيوع اعتياد در ميان همه گروه هاي اجتماعي، افراد سه دهك پايين درآمدي به دليل استرس هاي اجتماعي، بيكاري، و عدم مهارت هاي زندگي بيشتر در معرض اعتياد قرار مي گيرند.
به همين دليل بر اساس برنامه چهارم توسعه ارتقاء مهارت هاي زندگي به خصوص در گروه ها و اقشار واقع در سه دهك پايين درآمدي هدفگذاري شده كه وزارت رفاه با هماهنگي ساير نهادها در اين جهت حركت مي كند.معاون سياستگذاري وبرنامه ريزي وزير رفاه خاطرنشان كرد: اهميت سياست هاي پيشگيري نسبت به سياست هاي مقابله در زمينه مبارزه با مواد مخدر از سوي ستاد مبارزه با مواد مخدر و مجموعه هاي برنامه ريزي كشور از مدت ها پيش مشهود و مشخص شده است.چنانچه ۷ ميليارد و ۴۰۰ ميليون تومان از اعتبارات مربوط به مبارزه با مواد مخدر براي ارتقاء مهارت هاي زندگي منظور شده است.
وي تصريح كرد: از ميان اين اعتبارات ۴ ميليارد و ۴۰۰ ميليون تومان براي مدرس مروج سلامت و طرح مهارت هاي زندگي در آموزش و پرورش، بيش از ۲۵۰ ميليون تومان از طريق بسيج، حدود ۷۲۰ ميليون تومان از طريق سازمان زندانها به خصوص براي ارتقاء مهارت هاي زندگي خانواده زندانيان براي پوشش ۳۸۰ هزار نفر، ۱۸۰ ميليون تومان براي زنان زنداني، ۵۰۰ ميليون تومان براي ارتقاء مهارت هاي زندگي مددجويان كانون هاي اصلاح وتربيت و ۱۰۰ ميليون تومان براي ارتقاي مهارت هاي زندگي و آگاهي هاي اجتماعي كاركنان مرتبط با زندانيان مواد مخدر به كار گرفته شده است.واعظ مهدوي همچنين خاطرنشان كرد: حدود ۵۴۰ ميليون تومان از طريق وزارت بهداشت براي ارتقاء مهارت هاي زندگي در خوابگاه ها و محيطهاي دانشجويي وحدود ۵۰ ميليون تومان از طريق وزارت علوم براي كارگاه هاي آموزشي در ۸ دانشگاه اختصاص يافته است.

آزمون رشته هاي غيرپزشكي دانشگاه آزاد
۱۶ تير برگزار مي شود
گروه علمي فرهنگي: آزمون سراسري رشته هاي غيرپزشكي دانشگاه آزاد اسلامي طي روزهاي پنجشنبه و جمعه ۱۶ و ۱۷ تير ماه در سراسر كشور و شش حوزه خارجي برگزار مي شود.
به گزارش ايسنا، دكتر ناصر اقبالي، رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي با اعلام اين خبر، افزود: توزيع كارت آزمون رشته هاي غيرپزشكي دانشگاه طي روزهاي ۱۲ الي ۱۴ تير ماه سال جاري در ۸۴ حوزه در تهران، ۱۵۱ حوزه در سطح كشور و شش حوزه خارج از كشور توزيع مي شود.
وي گفت: داوطلبان بايد با توجه به حرف اول نام خانوادگي خود و همراه داشتن شناسنامه خود در نوبت مقرر جهت دريافت كارت خود مراجعه كنند.
به گفته دكتر اقبالي، داوطلبان بايد جهت دريافت كارت ورود به جلسه خود به واحد دانشگاهي انتخاب اول خود مراجعه و نسبت به دريافت كارت خود اقدام كنند.
رئيس مركز آزمون مدارك لازم جهت دريافت كارت را رسيد پستي ارسال مدارك و شناسنامه يا كارت شناسايي معتبر عكس دار بيان كرد و گفت: داوطلب بايد شخصا جهت دريافت كارت خود به حوزه مربوطه مراجعه كند.
وي گفت: كارت داوطلبان تهراني آزمون رشته هاي غيرپزشكي دانشگاه آزاد در شش حوزه (ويژه خواهران) و چهار حوزه (برادران) در روزهاي اعلام شده توزيع مي شود.
رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي در خاتمه گفت: اطلاعات بيشتر درخصوص جزييات توزيع كارت آزمون رشته هاي غيرپزشكي دانشگاه در نشريه فرهيختگان مورخ ۷ و ۱۴ تير ماه و روزنامه آفرينش مورخ ۹ و ۱۱ تير ماه منتشر مي شود.

در كارگاه يكروزه ارتباط بدون خشونت مطرح شد
تغيير را از خود شروع كنيم
گروه اجتماعي _ محسن احمدي: «بياييد خودمان تغييري شويم كه در دنيا جست وجويش مي كنيم. » اين جمله مهاتماگاندي سرفصل مطالبي بود كه ديروز در كارگاه آموزشي« چگونه گفتن، چگونه شنيدن » به آن پرداخته شد.اين كارگاه كه توسط« سازمان دفاع از قربانيان خشونت » برگزار گرديد درباره نحوه جايگزين كردن ارتباط بدون خشونت با الگوي قديمي دفاع، عقب نشيني يا حمله كردن در برابر قضاوت و انتقاد بود.
در اين سمينار آموزشي كامران رحيميان، كارشناس ارشد مشاوره از كانادا، شيوه جديد ابراز خود و گوش دادن به ديگري را با رعايت چهار موضوع« مشاهده، احساس، نياز و تقاضا » بسيار آسان و ممكن مي داند.اين سخنران سمينار و عضو انجمن مشاوران كانادا كه نام اين شيوه را« زبان زندگي » مي داند معتقد است: زبان زندگي، ارتباطي است بدون خشونت و آكنده از محبت به خود و ديگران كه بر مبناي زبان و مهارت هاي كلامي بنا شده است. تا توانايي ما را براي انسان باقي ماندن، حتي تحت سخت ترين شرايط تقويت كند.
وي مي گويد: ما بايد ياد بگيريم كه در چگونگي بيان خود و گوش كردن به ديگران بازنگري كنيم. به جاي اين كه پاسخ هاي ما از روي عادت و عكس العمل هاي غيرارادي باشد، براساس آگاهي پاسخ دهيم. آگاهي از آنچه درك مي كنيم، احساس مي كنيم و نياز داريم.
در هر رابطه مي توانيم درحالي كه به ديگران توجه محترمانه و محبت آميز نشان مي دهيم، به بيان صادقانه و واضح خود نيز بپردازيم.رحيميان در ادامه به بررسي بيشتر اين الگو كه برگرفته از تكنيك هاي ارتباطي فعال مارشال روزنبرگ مؤسس اين مدل ارتباطي است مي پردازد و مي گويد:« ارتباط بدون خشونت » يك مدل ارتباطي است كه در سال ۱۹۸۴ توسط روزنبرگ تأسيس شد. اين الگو رويكردي است كه به طور مؤثر مي تواند در تمام سطوح ارتباطي و موقعيت هاي گوناگون ازجمله در ايجاد روابط صميمانه و در خانواده ها، مدارس، مؤسسات و ادارات و... به كار گرفته شود.در اين سمينار كه با حضور عده زيادي از مشاوران خانواده و خبرنگاران رسانه هاي مختلف برگزار شد، به شركت كنندگان آموزش داده شد تا بتوانند ضمن برآورده كردن نيازهاي اساسي خود، خانواده، مدرسه، جامعه و اجتماع ، الگوهايي را پيش گيرند كه ارتباط را به سمت مجادله، خشم و افسردگي سوق ندهد. تا پس از آن ساختار اجتماعي ساخته شود كه حمايتگر تحقق نيازهاي هر كسي باشد.

پيام تبريك مجلس خبرگان و جامعه روحانيت به احمدي نژاد
ايسنا: مجلس خبرگان رهبري در ارتباط با نهمين انتخابات رياست جمهوري بيانيه اي صادر كرد.در اين بيانيه خطاب به دكتر محمود احمدِي نژاد به عنوان رئيس جمهور منتخب مردم ايران آمده است: از خداوند متعال توفيقات جنابعالي را در راه نيل به اهداف عاليه اسلامي و ادامه راه رهبر راحل حضرت امام خميني رحمةالله عليه و گسترش عدالت اجتماعي و كمك و حمايت از محرومان جامعه و رفع مشكلات اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي، تحت رهبري ولي امر مسلمين حضرت آيت الله خامنه اي مدظله العالي مسئلت مي نماييم. فراكسيون خط امام (ره) مجلس شوراي اسلامي هم با صدور بيانيه اي از حضور مردم در انتخابات تشكر كرد و تصدي مسئوليت رياست جمهوري توسط احمدي نژاد را به وي تبريك گفت.
جامعه روحانيت مبارز تهران به مناسبت حماسه دومين مرحله دوره نهم انتخابات رياست جمهوري بيانيه اي صادر كرد.در اين بيانيه خطاب به مردم آمده است : دستاورد اين حماسه بزرگ، حاصل تلاش و جديت همه نهادها، دستگاه ها، تشكل ها و پايبندي عموم مردم به دفاع از عزت ملي و منافع كشور و نظام جمهوري اسلامي و هدايت  هاي هوشمندانه  رهبر معظم و مراجع تقليد، علماي اعلام و رقابت جدي و منطقي كانديداها بوده كه بدين وسيله از همگان به ويژه حضرت حجت الاسلام والمسلمين جناب آقاي هاشمي رفسنجاني كه خود از اركان انقلاب اسلامي و از پيشكسوتان در پيروزي انقلاب بوده اند تشكر و سپاسگزاري مي شود.اين بيانيه مي افزايد: رئيس جمهور منتخب جناب آقاي احمدي نژاد خود واقفند كه آنچه از ناحيه مردم به عهده ايشان گذاشته شده امانت الهي است و مردم ثابت كرده اند كه با هيچ فردي عقد اخوت نبسته اند از اين رو با توجه به هماهنگي خوب بين قواي سه گانه لازم است با استفاده از فرصت طلايي موجود بهترين استفاده شود.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |