دوشنبه ۶ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۳۳ - Jun 27, 2005
جام حذفي ايران
پاس در جام حذفي نيز مدعي است
ابومسلم در تهران پرسپوليس را حذف كرد
«آرش برهاني» سه گل زيبا براي پاس زد تا دنيزلي در جام حذفي نيز ادعا داشته باشد. پاس با جديت فوتبال را دنبال مي كند تا بتواند در برنامه هاي درازمدت خود به نتايج مثبت برسد. برهاني براي دنيزلي يك مهره كامل كننده و گلزن شماره يك است. سپاهان قدرت برهاني و پاس را باور نكرد و چهار بار دروازه اش فرو ريخت.
000834.jpg
خبرنگار همشهري: جام حذفي در اين وانفساي فوتبال گم شده است، انگار غبار سفيد بازيهاي ملي و ليگ برتر، جام حذفي را در دورترين نقطه فوتبال نگه داشته است. براي يك بازي مهم چون پرسپوليس و ابومسلم نمي توان كمتر از سي هزار تماشاگر تصور كرد اما در اين بازي مهم كمتر از ده هزار تماشاگر به ورزشگاه آمده بودند تا با ياس و نااميدي با جام حذفي نيز وداع گويند. پرسپوليس بدون سوبل آمد و تيم كاملا در اختيار پروين بود تا از تمام مهره هاي مورد نظر خود استفاده كند، اما ابومسلم مشهد كه به نظر مي رسيد در اين فاصله هاي پرت زماني فوتبال خوب تمرين و كار كرده است با يك گل و ارائه بازي برتر بر پرسپوليس غلبه كرد تا به عنوان يكي از مدعيان جام حذفي مطرح شود. ابومسلم روان و ساده فوتبال بازي مي كرد، اتفاقا بدون هيجان و تنش هاي مرسوم در اين نوع بازيها. ابومسلم ارتباط خطوط خود را بخوبي تا پايان بازي حفظ كرد. انتقال صحيح توپ از خط دفاع به خط مياني و حمله به بهترين شكل صورت مي گرفت و به دليل ارائه همين بازي جمعي پرسپوليس نتوانست دروازه اين تيم را باز كند و در نهايت سرخپوشان محبوب از دور مسابقات حذف شدند. فريدون فضلي زننده تك گل ابومسلم در دقيقه ۱۷ بود. ابومسلم با اين برد در مرحله بعد به مصاف پيكان مي رود.
پيروزي پر گل پاس بر سپاهان
پاس در زمين خود، همان تيمي بود كه انتظار مي رفت. آنها اين بازيها را كاملا جدي گرفته بودند و با انگيزه بسيار قوي در مقابل سپاهان بازي را آغاز كردند. هجوم پاس از سمت راست آغاز شد و سپاهان سعي كرد با حفظ توپ و اداره بازي، سرعت پاس را بگيرد. سپاهان در خانه پاس در برابر تهاجمات شاگردان دنيزلي كم آورد و تن به شكستي سنگين داد. در اين بازي برهاني در نقش يك گلزن بي مهار ظاهر شد و سه بار در دقايق ۳۲ ، ۳۴ و ۶۴ دروازه سپاهان را فرو ريخت. جواد نكونام در دقيقه ۸۵ گل چهارم پاس را زد. پاس از دقيقه ۶۹ با اخراج هادي شكوري ده نفره شد. تك گل سپاهان را جلال اكبري به ثمر رساند. پاس با اين برد به مرحله يك چهارم نهايي صعود كرد و حريف صباباتري شد.

ورزش از نگاه دكتر احمدي نژاد
گروه ورزشي: نگاه رئيس جمهور منتخب مردم در جمع خبرنگاران خارجي درباره ورزش در چند محور بيان شد. دكتر احمدي نژاد در مصاحبه پرشور مطبوعاتي و راديو و تلويزيوني از اهميت و نقش ورزش در جامعه و مسايل فرهنگي سخن گفت. ايشان در جواب خبرنگار كيهان ورزشي كه پرسيد: سياست شما در ورزش (بعد قهرماني و همگاني) چيست؟ گفت: من ورزش را دوست داشته ام و ورزش دوست هستم. در لبه قهرماني هم حضور داشته ام و تا كسب مقامهاي دوم و سوم هم پيش رفته ام. ورزش جزو ضروريات زندگي همه مردم و همه سن هاست. دكتر احمدي نژاد در مورد نگاه كلان خود به ورزش گفت: ما ورزش را در چهار سطح مورد ارزيابي قرار داده و به آن توجه داريم.
۱ _ ورزش همگاني _ كه در آن همه ورزش مي كنند، تمام اقشار به ويژه بانوان. ورزش براي ما امري جدي است كه روزانه همه بايد انجام دهند.
۲- ورزش نيمه حرفه اي _ يعني همين ورزشي كه در حال حاضر داريم. توسعه ورزش قهرماني براي رسيدن به سطح عالي قهرماني و حرفه اي.
۳- ورزش حرفه اي مقدماتي _ كه نماد ورزش ماست. در جامعه ما در استانهاي مختلف استعدادهاي فراواني به چشم مي خورد كه با برنامه ريزي و حمايت از آنها قادر خواهيم بود به دستاوردهاي بزرگي برسيم.
ورزش را بايد به گونه اي در جامعه خود نهادينه كنيم تا از نتايج آن جامعه به بهره مندي و سلامتي برسد.
۴- ورزش ويژه ايران زمين _ كه در آن تاريخ و فرهنگ پهلواني ما نهفته است. تاريخي غني و پربار كه باعث افتخار جامعه ماست و در آن تمدن و فرهنگ ايران اسلامي از اعمال آن بيرون آمده است.
تاريخ جوانمردي، فتوت، انسانيت و تزكيه نفس كه در اساس فرهنگ ورزش ما قرار دارد.ما به دنبال طرح جامعه ورزش هستيم، كميته ورزشي ما اين طرح را دنبال خواهد كرد و نتايج آن را براي اجرا و بررسي نهايي دراختيار ما قرار خواهد داد.

نگاه غير واقع بينانه
000837.jpg
محمدرضا منصوريان: حسن بابك مدير تيم ملي كشتي فرنگي بزرگسالان ديروز به خبرنگار خبرگزاري ايرنا گفته است: از دست برخي مطبوعات ورزشي و رسانه هاي گروهي واقعا خسته و كلافه شده ايم و مانده ايم كه چه كار كنيم .
به ايشان ياد آوري مي كنيم، اولاً:درج مطالب و تحليل ها و خبرهاي ورزشي در مطبوعات كشور آنقدرها هم كه شما و همكارانتان در فدراسيون كشتي به آن معتقد هستيد، بدون كنترل و نظارت نيست و در شرايط اضطراري هم بارها ديده شده است كه حتي كوچكترين اشاره اي هم به مشكلات و نارسايي ها نه تنها در كشتي بلكه در بسياري از رشته هاي ديگر هم نشده است. مورد مثالي اين موضوع مي تواند حكايات و نارسايي هاي كشتي پيش از بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن باشد كه به دليل رعايت بسياري از مسائل، كوچكترين اشاره اي به ضعف ها و سوء مديريت ها در كشتي نشده است. اما اين موضوع دليل بر اين نيست كه هميشه چنين سياستي در اين زمينه اعمال شود.
ثانياً: خستگي و كلافگي شما دقيقا ناشي از عدم موفقيت تيم ملي كشتي فرنگي ايران در مسابقه هاي قهرماني آسيا در چين است كه تيم ايران با مديريت شما و همكارانتان به عنوان بهتر از مقام ششمي دست نيافته است. آيا اگر مطبوعات ورزشي در مطالب تحليلي خود خواستار توضيح منطقي و محكمه پسندي هستند، دليل بر اين است كه مي خواهند كشتي را بكوبند؟
توصيه مي كنيم با درايت و دقت بيشتر بين خود و مطبوعات فاصله ايجاد نكنيد و براي پيدا كردن مشكلات كشتي فرنگي، نيم نگاهي هم به مديريت خود و ديگر همكارانتان در فدراسيون كشتي بيندازيد.

دو ميليون و پانصد هزار ورزشكار دانش آموز
تحت پوشش فدراسيون ورزش مدارس
خبرنگار همشهري: گسترش روابط و همكاري متقابل بين سازمان ورزش، فدراسيون ورزشي مدارس، دانشگاه ها و فدراسيون هاي ورزشي از ملزومات اصلي توسعه ورزش كشور به شمار مي رود. رضا عموزاده خليلي رئيس فدراسيون ورزش مدارس با اعلام اين مطلب در گفت وگوي مطبوعاتي و راديوتلويزيوني گفت: فدراسيون ورزش مدارس با اهدافي كاملا جدي برنامه هاي خود را دنبال مي كند و باتوجه به شرايط سني ورزشكاران تحت پوشش اين فدراسيون نمي توان به صورت دائم قهرمانان خود را در اختيار داشته باشيم كه رفع اين مشكل هماهنگي و تعامل فدراسيون هاي مختلف ورزشي را با فدراسيون ورزش مدارس مي طلبد.
رئيس فدراسيون ورزش مدارس تعداد ورزشكاران تحت پوشش اين فدراسيون را دو ميليون و پانصد هزار نفر ذكر كرد و افزود: فاصله زيادي تا ورزش مدارس كشورهاي ديگر نداريم. عموزاده در پايان تأكيد كرد: متأسفانه حمايت از سوي رسانه هاي ورزشي محدود است و بايد با ديد متفاوتي به آن نگاه كرد.

اعلام آ مادگي ۱۸ كشور براي شركت
در مسابقات شمشيربازي جهاني تهران
گروه ورزشي : تاكنون  تعداد كشورهاي  شركت كننده  در چهارمين  دوره  مسابقات  شمشيربازي  جهاني  تهران  به  ۱۸ كشور رسيده  است .چهارمين  دوره  مسابقات  شمشيربازي  جهاني  تهران  از ۲۴ تا ۲۶ تيرماه  جاري در سالن  فدراسيون  هندبال  واقع  در خيابان  سئول  برگزار مي شود. تاكنون  شمشيربازان  كشورهاي  فرانسه ، روسيه ، بلژيك ، بلغارستان ، ژاپن ، پاكستان ، ايتاليا، كره جنوبي ، اوكراين ، بلاروس ، چين  تايپه ، تونس ، اتريش ، هلند، اسپانيا، آلمان ، تايلند و چين  آمادگي  خود را جهت  حضور در اين مسابقات  اعلام  نموده اند.

هندبال نوجوانان آسيا
پيروزي بزرگ ايران بر كره جنوبي
خبرنگار همشهري: تيم هندبال نوجوانان ايران با غلبه بر كره جنوبي در يك بازي نفس گير و در فينالي زودهنگام گام بلندي را در راه عنوان سرگروهي مسابقات قهرماني آسيا برداشت.
اين ديدار در بانكوك انجام شد و تيم ايران موفق شد با حساب ۳۴ بر ۳۳ حريف قدرتمند خود را مغلوب كند. بازيهاي بعدي ايران مقابل تيمهاي ماكائو و تايلند خواهد بود. در خاتمه اين بازي مربي اهل كرواسي تيم كره جنوبي گفت: از قدرت تيم ايران شگفت زده شدم و قبل از بازي فكر مي كردم با حربه سرعت اين بازي را آسان از ايران خواهيم برد. سرمربيگري تيم ايران با بوريس چيزوف اوكرايني است.

فيروز كريمي با راه آهن به توافق رسيد
خبرنگار همشهري: تيم فوتبال راه آهن تهران كه به رقابتهاي ليگ برتر راه يافت قصد دارد تا در اين رقابتها با قدرت ظاهر شود. در اين ارتباط روز گذشته جلسه اي با حضور مسعود معمايي مديرعامل باشگاه راه آهن، فيروز كريمي سرمربي و ايرج قليچ خاني مدير فني باشگاه برگزار شد و طي آن برنامه هاي فصل آينده باشگاه مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفت و قرار شد تيم راه آهن با كادر فني خود كه اين تيم را به ليگ برتر رساند به كار خود ادامه دهد. باشگاه راه آهن روز پنج شنبه هفته جاري در جريان جشن صعود اين تيم به رقابتهاي ليگ برتر از پيشكسوتان اين باشگاه نيز در مراسم باشكوهي تجليل به عمل خواهد آورد.

تيم منتخب دو و ميداني دانشجويان كشور
با ۵ ورزشكار به ازمير مي رود
گروه ورزشي: رئيس انجمن دو و ميداني دانشجويان كشور اعلام كرد: با ۵ پرتابگر و دونده برتر دانشگاه هاي كشور در بيست و سومين يونيورسياد ورزشي دانشجويان جهان كه مردادماه در ازمير تركيه برگزار مي شود، شركت خواهيم كرد.
اسدالله قزويني گفت: عباس صميمي در پرتاب ديسك، مهدي شاهرخي در پرتاب وزنه، مهدي روايي در پرتاب نيزه، روح الله عسگري در ۱۱۰متر و احسان مهاجر شجاعي در ۸۰۰ و ۱۵۰۰متر به عنوان نمايندگان تيم دانشجويان ايران در بازيها خواهند بود.
وي افزود: پس از اعلام تصميم فدراسيون ورزش دانشگاههاي كشور، مبني بر اعزام تيم دووميداني به مسابقات جهاني، سعي كرديم با همكاري فدراسيون دووميداني و مسئولان تربيت بدني دانشگاهها، بهترين ها را انتخاب كنيم.

خبرهاي فوتبال جهان
كارلوس  آلبرتو: برزيل سزاوار پيروزي بود
000828.jpg
گروه ورزشي: كارلوس  آلبرتو پريرا سرمربي  تيم  ملي  فوتبال  برزيل  پس  از كسب  برتري ۳ بر ۲ تيمش  مقابل  ميزبان  خود آلمان  و صعود به  فينال  رقابت هاي  جام كنفدراسيون ها اظهار داشت:  تيم  تحت  رهبري  وي  قدرت  و تكنيك  ناب  فوتبال  خودرا نمايش  داد.به گزارش  خبرگزاري  رويترز از نورمبرگ ، پريرا به  خبرنگاران  گفت : بايدمهارت  و تكنيك  خود را ثابت  مي كرديم  اما مهمتر اين  بود كه  انگيزه  و اشتياق بالاي  خود را نشان  داديم .
وي  افزود: در اين  ديدار مقابل  تيم  ميزبان  و انبوه  تماشاگرانش  قرارگرفتيم  و قدم  به  قدم  پيروزي  را بدست  آورديم .مصاف  با آلمان  به  فينال شباهت  بيشتري  داشت  و رويارويي  دو مكتب  مختلف  فوتبال  بود كه  يكي  با قدرت بيشتر و ما با تكنيك  برتر بازي  كرديم .
به  گفته  پريرا بازيكنان  توانستند بر مشكلاتشان  غلبه  كرده  و به  همين دليل  به  آنان  افتخار مي كنم .ما سزاوار پيروزي  بوديم .
سرمربي  طلايي  پوشان  برزيل  در خاتمه  اظهار داشت  تركيب  تيم  برنده  خود را براي  ديدار فينال  مقابل  مكزيك  يا آرژانتين  حفظ مي كند تا استفاده  از چهار مهاجم  را بهتر آزمايش  كند.
۴ تيم صعودكننده به مرحله نيمه  پاياني جام جهاني جوانان مشخص شدند
چهار تيم صعودكننده به مرحله نيمه پاياني مسابقات فوتبال جام جهاني جوانان مشخص شدند.به گزارش خبرگزاري فرانسه از لاهه، تيمهاي نيجريه، مراكش، آرژانتين و برزيل چهار تيم صعودكننده به مرحله نيمه نهايي پيكارهاي فوق هستند.
در آخرين روز از مرحله يك چهارم پاياني اين مسابقات يكشنبه شب تيم نيجريه در ضربات پنالتي با نتيجه ۱۰ بر ۹ بر تيم هلند ميزبان اين رقابت ها چيره شد. دو تيم در وقت هاي عادي و اضافي به تساوي يك بر يك رسيدند.
در ديگر ديدار اين مرحله تيم آرژانتين با نتيجه ۳ بر يك از سد تيم اسپانيا گذشت. بدين ترتيب در مرحله نيمه نهايي اين مسابقات روز سه شنبه تيم نيجريه به مصاف تيم مراكش مي رود و آرژانتين برابر برزيل صف آرايي خواهد كرد.
بالاك: آلمان بايد با تجربه ها را بازگرداند
000831.jpg
ميشائيل بالاك كاپيتان تيم ملي فوتبال آلمان معتقد است مدافع قهرماني در سه دوره مسابقات جام جهاني گام هاي بلندي در مسير پيشرفت خود برداشته اما هنوز راه زيادي تا بازگشت به قله افتخارات در پيش دارد.
وي در بازي مقابل برزيل جنگنده و بسيار با انگيزه ظاهر شد اما تمام تلاش وي براي برتري مقابل تيم پر استعداد حريف كافي نبود.
بالاك اظهار داشت: تيم ما در حال حاضر توشه و توان كافي براي غلبه بر تيم هاي واقعا بزرگ جهان را ندارد. شايد هم هيچگاه نتوانيم هم سطح با كلاس آرژانتين و برزيل قرار گيريم اما به اعتقاد من نشان داديم كه حداقل مي توانيم آنها را مغلوب كنيم.
هافبك باشگاه بايرن مونيخ در خاتمه تصريح كرد: راه درازي را پيموده ايم و البته معدودي از بازيكنان با تجربه را بايد به تيم بازگردانيم.
رئال مادريد «فرانك لمپارد» را مي خواهد
000840.jpg
باشگاه  فوتبال  رئال  مادريد اسپانيا خواستار به  خدمت  گرفتن  فرانك  لمپارد از تيم  چلسي  در ازاي  ۲۰ ميليون  پوند و همچنين  مايكل  اوون  و سانتياگو سولاري  شده  است .روزنامه  نيوز آو وورلد نوشت : با وجود اين ، بازيكن  سال  اروپا تمايلي  براي  انتقال  به  اسپانيا ندارد.استيو كتنر نماينده  لمپارد در اين باره  گفت : اينكه  باشگاه  بزرگي مانند رئال  مادريد خواستار به  خدمت  گرفتن  لمپارد شده  است  مايه  خوشحالي  اين  بازيكن  است  اما فرانك  فصل  فوق العاده اي  را در چلسي  سپري  كرده  است  و تا زماني  كه  اين  باشگاه  وي  را بخواهد تلاش  مي كند اين  تيم  را براي  كسب  عناوين  بيشتر كمك  كند.
تيم  چلسي  در رقابت هاي  فصل  اخير ليگ  برتر انگليس  پس  از ۵۰ سال  به قهرماني  رسيد و عنوان  قهرماني  جام  اتحاديه  باشگاه هاي  اين  كشور را نيز كسب كرد.

تكليف تيم اعزامي به كويت روشن نيست
حسن منصوري سرمربي تيم اميد ايران با اعلام اين كه اسامي بازيكنان اين تيم را به فدراسيون داده ام به ايرنا گفت، هنوز مشخص نيست كه چه تيمي از ايران در مسابقات كويت حضور پيدا مي كند. وي افزود: در صورت عدم اعزام تيم اميد يك تيم باشگاهي راهي اين رقابت ها خواهد شد.

۹ كشور در پيكارهاي بين المللي جودوي فجر
تيم هاي  ۹ كشور خارجي  به همراه  تيم هايي  از ايران  در چهاردهمين  دوره پيكارهاي  بين المللي  جودو مردان  و زنان  جام  فجر و دومين  دوره  مسابقه هاي  بين المللي  كشتي  كوراش  جام  پهلوان  پورياي  ولي  در تهران  شركت  خواهندكرد.
براي  شركت  در اين  مسابقه ها كه  در روزهاي  ۸ تا ۱۰ تير ماه  برگزار خواهد شد، تيم هاي  كشورهاي  سيرالئون ، عربستان سعودي ، چين ، ارمنستان ، پاكستان ، جمهوري  آذربايجان ، تاجيكستان ، سوريه  و گرجستان  آمادگي  خود را به  فدراسيون  جودو ايران  اعلام  كرده اند.
تيم  جودو چين  بعدازظهر ديروز از پكن  وارد تهران  شد و ساير تيم هاي  شركت كننده  نيز امروز و  فردا (دوشنبه  و سه شنبه ) به  تهران  مي رسند.
مسابقه هاي  بين المللي  جودو جام  فجر طي  روزهاي  پنجشنبه  و جمعه  ۹ و ۱۰ تير ماه  در سالن  شهيد افراسيابي (مردان ) و در ورزشگاه  شهيد كبكانيان  (زنان) برگزار خواهد شد.

جايزه ۶۰ ميليون ريالي براي تيم هاي واليبال ساحلي
جايزه رقابت هاي واليبال ساحلي ايران كه قرار است اواسط مرداد ماه در رودسر برگزار شود، شصت ميليون ريال تعيين شد. اين بازيها همه ساله در فصل تابستان تحت عنوان يادبود مرحوم انصاري شهردار فقيد اين شهر انجام مي شود. تاريخ برگزاري اين بازيها روزهاي ۱۱ تا ۱۴ مرداد اعلام شده است.

۴۰ بازيكن در اردوي تيم فوتبال دانشجويان ايران
گروه ورزشي: پنجمين مرحله اردوي آمادگي و انتخابي تيم فوتبال دانشجويان ايران براي شركت در رقابتهاي دانشجويان جهان از روز سه شنبه هفته جاري با دعوت از ۴۰ بازيكن داير مي شود.
از سوي كميته فني تيم فوتبال دانشجويان ايران نفرات زير به اردو دعوت شدند:
محمد محمدي، عباس قاسمي، پژمان تيمور نژاد، رضا عطايي، سپهر حيدري، سعيد قزلگچلي، محمد دال وند، علي آذري، ابراهيم شكوري، روح الله اسماعيلي، سيد علي ذبيحي، سعيد لطفي، پيروز قرباني، محمد نصرتي، حميد فتحي، حبيب عليزاده، محمد آتي ترك، پژمان جمشيدي، كاوه رحيميان، عباس رهنمايان، رحيم رجب پور، محسن گياهي، مصطفي اكرامي، حميد رضا تاجيك، محسن يوسفي، جواد نكونام، علي لشگري، مهرداد كريميان، مهرداد خادمي، سجاد بيگي، نيما حقي، كريم مطلبي، مهدي كريميان، احمد جمشيديان، بهمن طهماسبي، فريد عابدي، رسول خطيبي، سعيد دقيقي، ميثم فلاحت پيشه و حسين ساق.

توقع از واليبال را درك كنيم
گروه ورزشي _ علي شاكري: در اينكه تيم ملي واليبال و واليبال ايران در بهترين دوره تاريخي خود در هفتاد سال گذشته بسر مي برد، هيچكس شك ندارد. اين نكته را حتي پيشكسوت بزرگي چون مسعود صالحيه هم تاييد مي كند و عنوان مي دارد كه بايد در حضور سوم واليبال ايران در شانزدهمين دوره مسابقات قهرماني جهان ۲۰۰۶ ژاپن تنها به حضور بسنده نكرد و در انديشه حضوري قدرتمندانه و راهيابي به مراحل بالاتر بود. جالب آنكه همه از كارشناسان، مربيان، بازيكنان، پيشكسوتان گرفته تا خود مسئولان واليبال اعتقاد دارند كه بايد سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك در تخصيص كمك هايش به واليبال تجديدنظر كند و با اختصاص بودجه بيشتر اين امكان را به برنامه ريزان تيم ملي دهد تا آنان برنامه اي مدون و اردوي آماده سازي در شأن و اندازه هاي حضور در ميدان پراهميت و خبرسازي چون قهرماني جهان بريزند.
اين مهم ميسر نخواهد شد جز با حمايتي كه از سوي مسئولان ورزش از واليبال به عمل خواهد آمد. همان كاري كه براي فوتبال مي شود و حمايت از واليبال بي ترديد محرك قوي براي ساير رشته ها خواهد بود تا خود را در مسير پيشرفت و رشد از چتر حمايتي دو دستگاه ورزش و كميته ملي المپيك بي نصيب نبينند.
واقعيت آنكه توقع مردم از واليبال در سال هاي اخير به دليل موفقيت بي شمار در قاره جهان بالا رفته است و نمي توانند بپذيرند كه نسل بالنده امروز واليبال به همان نتايج و عنواني دست پيدا كند كه در دو حضور قبلي به سال هاي ۱۹۷۰ بلغارستان و ۱۹۹۸ ژاپن به دست آمد. طبيعي است كه با امكانات فعلي هرگز نمي توان به نيمي از اين توقعات جامه عمل پوشيد و درنهايت بازهم فقط دلخوش به حضور در يك رخداد جهاني بزرگ خواهيم بود.
البته علي كفاشيان به عنوان مديري از جنس ورزش خوب اين نكته را درك كرد و پس از راهيابي تيم ملي واليبال ايران وعده افزايش بودجه واليبال را از ۲۵۰ ميليون تومان به يك ميليارد تومان داد.
حال تا چه حد اين وعده جنبه عملياتي به خود خواهد گرفت، منتظر خواهيم ماند.

تيم ملي بسكتبال امروز به بيروت مي رود
گروه ورزشي: تيم ملي بسكتبال ايران براي شركت در مسابقات غرب آسيا (انتخاب جام ملت هاي آسيا) امروز تهران را به مقصد بيروت ترك مي كند.تيم ملي بسكتبال ايران در اين دوره از بازيها به عنوان تيم مدافع عنوان قهرماني با تيم هاي لبنان، سوريه، اردن، يمن و عراق بازي خواهد كرد. ميزبان اين دوره از بازيها لبنان انتخاب شده است.

شكست كوبا در حضور ۱۶ هزار تماشاگر
در دور پنجم ليگ جهاني شانزدهم، كوبا با وجود صدرنشيني گروه دوم در بازي دوم خود مقابل ايتاليا در هاوانا شكست خورد. اين شكست در حضور ۱۶ هزار تماشاگر حاضر شد. ايتاليا كه در بازي نخست ۳ بر صفر مغلوب شده بود در بازي انتقامي ۳ بر يك به پيروزي رسيد. برزيل هم در حضور ۱۱ هزار تماشاگر در شهر سائوپولو در يك بازي تمريني ژاپن را سه بر صفر پشت سر گذاشت. در ساير بازيها صربستان و مونته نگرو بر لهستان صدرنشين گروه با نتيجه ۳ بر ۲ غلبه كرد. بلغارستان در مقابل فرانسه ۳ بر صفر به برتري رسيد و پرتغال هم در برابر ونزوئلا بدون زحمت صاحب پيروزي ۳ بر صفر شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |