شنبه ۲۵ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۴۸ - Jul 16, 2005
انگيزه مالي، عامل قتل مرد جوان شد
گروه حوادث: پرونده مردي كه در پي اختلاف مالي دوستش را به قتل رسانده بود، با صدور كيفرخواست به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شد.
به گزارش خبرنگار ما، شامگاه ۲۰ خردادماه سال ۸۳ در يكي از محله هاي رباط كريم زماني كه اهالي محل در حال استراحت بودند ناگهان صداي شليك دو گلوله وحشت مرگباري را ايجاد كرد. پس از دقايقي اهالي محل با فريادهاي زن جواني به خيابان ريختند و در كمال ناباوري با جسد مرد ۳۰ ساله اي به نام ميرزا آقا روبه رو شدند.
با بروز اين اتفاق، بلافاصله موضوع به مأموران اداره آگاهي اطلاع داده شد و پس از حضور مأموران و بازپرس ويژه قتل در صحنه حادثه، در بازرسي از محل تعداد پنج پوكه از يك اسلحه كلت كمري كشف شد. پس از انتقال جسد ميرزا آقا به پزشكي قانوني، همسرش تحت بازجويي قرار گرفت. وي در نخستين بازجويي ها گفت: دقايقي قبل يكي از دوستان همسرم به نام فرج الله به در خانه آمد آن ها در حال صحبت كردن بودند كه من صداي شليك گلوله را شنيدم.
مأموران در ادامه تحقيقات خود، با شناسايي فرج الله وي را در يك عمليات ضربتي دستگير كردند. متهم بلافاصله پس از دستگيري به قتل ميرزاآقا اعتراف كرد. وي گفت: مدتي بود كه متوجه شده بودم ميرزاآقا به همسر و دخترم سوءنيت دارد من هم او را از خانه اش بيرون كشيدم و به قتل رساندم.
در ادامه بازجويي ها، از آن جايي كه فرج الله هيچ مدرك محكمه پسندي براي تأييد حرفش نداشت، به همين خاطر، مجددا همسر ميرزا آقا تحت بازجويي قرار گرفت و مدعي شده شوهرش كه به كار فروش گوسفند زنده مشغول بوده، هميشه مقدار قابل توجهي پول به همراه داشت. از طرفي ظاهرا اين اواخر با فرج الله مشكل مالي پيدا كرده بود. بنابراين فرج الله مجددا تحت بازجويي قرار گرفت و به قتل با انگيزه مالي اعتراف كرد.
با اعتراف متهم به قتل و تكميل تحقيقات، كيفرخواست پرونده از سوي نماينده دادستان صادر شد و پرونده اين جنايت براي رسيدگي به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شد.

جزييات پيچيده ترين پرونده آدم ربايي مشهد اعلام شد
آزادي كودك ربوده شده پس از ۱۳۵روز
002283.jpg
گروه حوادث: توسط پرسنل آگاهي استان و فرماندهي انتظامي مشهد پرده از پيچيده ترين پرونده ربايش و گروگان گيري در استان خراسان رضوي برداشته شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي خراسان رضوي سردار احمدرضا رادان در مصاحبه مطبوعاتي و در جمع خبرنگاران با اعلام خبر فوق و شرح دستگيري متهمان گفت: اين پرونده از لحاظ گروگان گيري و نوع كار فني كه روي آن صورت گرفت منحصر به فرد بود و عوامل نيروي انتظامي موفق شدند امير سالار را پس از ۵ ماه به آغوش خانواده اش بازگردانند.
وي گفت: ساعت ۵/۱۲ ظهر روز دوازدهم اسفندماه سال گذشته هنگامي كه امير سالار ۸ ساله از سرويس مدرسه اش پياده شد و قصد وارد شدن به منزل را داشت توسط چند نفر و به وسيله يك دستگاه خودروي پژو ربوده شد و در ساعت يك همان روز آدم رباها به خانواده كودك اطلاع دادند كه فرزندشان در اختيار آنهاست و در تماس هاي بعدي خواسته هايشان را خواهند گفت.
وي افزود: متهمان خانواده كودك را تهديد كردند كه نبايد به هيچ وجه پليس را در جريان امر قرار دهند در غير اين صورت جان امير سالار در خطر خواهد بود. آنان در تماس بعدي از خانواده كودك براي آزادي وي ۳۰۰ ميليون تومان پول طلب كردند.
وي گفت: متهمان به دليل اين كه احتمال مي دادند صدايشان از طريق خطوط تلفن رديابي شود نوارهاي كاست مختلفي را ضبط كرده و در تماس تلفني كوتاه از خانواده امير سالار خواستند كه به صداي آنها و اميرسالار گوش دهند. آنان در اين مدت ۸۲ بار تماس تلفني كوتاه با خانواده كودك برقرار كردند.
سردار رادان افزود: تماس هاي تلفني آدم رباها با خانواده كودك از شهرهاي مختلف همچون مشهد - تربت حيدريه، چناران، سبزوار، كاشمر، نيشابور، تهران و مسير تهران و خاوران انجام شده است. آنان مي دانستند با تغيير مكان، ممكن است بتوانند ردزني احتمالي پليس را از بين ببرند.
وي اظهار داشت: در اين مدت مامورين معاونت آگاهي استان و فرماندهي انتظامي مشهد در كنار مقام قضايي با تشكيل اكيپ هاي ويژه، تلاش شبانه روزي خود را براي دستگيري متهمان ادامه دادند كه پس از دو ماه و در تاريخ ۲۱ ارديبهشت ماه اولين قرار حضوري خود را با خانواده كودك گذاشتند.
وي تاكيد كرد: متهمان براي چك كردن محل و اطمينان از عدم حضور نيروهاي پليس در محل قرار حاضر نشدند و در تماس بعدي اعلام كردند كه پول درخواست شده بايد تبديل به سكه و ارز شود تا امكان جابجايي آن آسانتر باشد. درچند قرار بعدي نيز در محل حاضر نمي شدند تا توجه و تمركز پليس را از بين ببرند.
وي گفت: متهمان در تاريخ هاي ۲۱ ، ۲۵ و ۳۱ ارديبهشت ماه، ۲۹ خردادماه و ۶ تيرماه در محل هاي مختلف با خانواده كودك قرار گذاشته و آخرين قرار آنها نيز در تاريخ ۲۲ تيرماه و در محلي در مسير مشهد و شهرك ابوذر بود.
وي ادامه داد: متهمان قبل از آخرين قرار با خانواده كودك تماس گرفته و آنان را تهديد به قتل امير سالار كردند ولي در تماس بعدي گفتند يكي از گوش هاي امير سالار را بريده و براي خانواده اش خواهند فرستاد و همين كار را هم كردند.
فرمانده انتظامي خراسان رضوي همچنين اظهار داشت: در ثبت آخرين قرار كه در واقع آخرين فرصت ماموران براي دستگيري متهمان بود پرسنل آگاهي استان خراسان و شهرستان مشهد در يكي از مسيرهاي فرعي موفق شدند دو نفر از آدم ربايان را دستگير كنند و با توجه به كار اطلاعاتي كه صورت گرفت متوجه شدند امير سالار در منزلي در قاسم آباد مشهد نگه داشته مي شود كه سريعاً به محل اعزام شده و قبل از اين كه بقيه متهمان مكان نگهداري كودك را تغيير دهند به محل مراجعه و امير سالار را از چنگال متهمان نجات دادند و يكي ديگر از متهمان را دستگير كردند.
وي افزود: به اين ترتيب ماجراي پيچيده آدم ربايي در ساعت ۲ نيمه شب چهارشنبه پايان يافت و از ناحيه متهمان يك قبضه سلاح كلاش، يك قبضه كلت، دوربين و وسايلي كه براي ربودن و همچنين بريدن گوش امير سالار و پانسمان آن صورت گرفته بود كشف گرديد. يك دستگاه خودرو پژو و يك دستگاه موتورسيكلت نيز از گروگانگيران كشف شده است.
وي تاكيد كرد: يكي از متهمان نيز فراري بود كه پنجشنبه دستگير شد و در جريان اين پرونده حدود ۲۴ كيلو مواد مخدر هم به دست آمد.
سردار رادان در پايان با ابراز خرسندي از پايان يافتن اين پرونده و نتيجه دادن زحمات نيروي انتظامي كه قدم به قدم و لحظه به لحظه به دنبال متهمان پيش رفت از دستگاه قضايي خواست تا هر چه سريعتر حكم متهمان را صادر كند.
خانواده امير سالار نيز كه در جلسه مطبوعاتي حضور داشتند با ابراز خوشحالي از بازگشتن كودكشان به خانواده از زحمات شبانه روزي و بي دريغ ماموران كه امير سالار را بار ديگر به خانواده بازگرداندند،تشكر و قدرداني كردند.

سارقان فرش هاي قيمتي قم در تهران به دام افتادند
گروه حوادث:افرادي كه سه شب پيش به منزلي در قم دستبرد زده و تعدادي از وسايل اين منزل را به سرقت برده بودند، روز گذشته با عملياتي هماهنگ بين يگان ويژه و مأموران كلانتري ۱۱۳ بازار به چنگ قانون گرفتار شدند . سه شنبه شب هفته گذشته نزديك ساعت ۱ بامداد افرادي با شناسايي منزلي در قم به اين منزل دستبرد زده و تعدادي وسايل  از جمله ۲ تخته فرش گرانبها، يك دستگاه تلويزيون و يك كيف دستي را با مبلغ نزديك دويست هزار تومان با تعدادي مدارك به سرقت بردند.
اين گزارش حاكي است : بعد ازظهر روز گذشته شهروندي با تماس به مركز فوريتهاي پليسي ۱۱۰ اعلام كرد كه دونفر به بازار فرش مراجعه و قصد داشته دو تخته فرش را به قيمت نازلي به فروش برسانند . در اين ميان اكيپ ويژه اي از ماموران كلانتري ۱۱۳ براي بررسي موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.
اين گزارش مي افزايد: همزمان با اعزام ماموران اين كلانتري به موقعيت مورد نظر ، اكيپ يگان ويژه گشت انتظامي قرارگاه چهارم نازي آباد حين گشت زني در محدوده بازار به يك دستگاه خودروي پرايد مشكي با سه نفر سرنشين كه با سرعت سر سام آوري از بغل گشت عبور كرد، مشكوك شدند.
يگان ويژه گشت انتظامي قرار گاه چهارم به تعقيب اين خودرو مي پردازد. وقتي به خودروي پرايد نزديك شده، متوجه مخدوش و دستكاري بودن پلاك اين خودروشده و چند بار از طريق بلندگو به راننده پرايد دستور ايست مي دهد . اما راننده پرايد ضمن افزايش سرعت خود در خيابان يك طرفه به صورت خلاف متواري مي شود.
در اين ميان،مأموران يگان ويژه گشت انتظامي قرارگاه چهارم نازي آباد با شليك چند تير به سمت خودروي پرايد و زخمي كردن يكي از سرنشينان خودرو موفق شدند ، اين خودرو را متوقف، متهمان را دستگير وبه كلانتري انتقال دهند.
گفتني است، يكي از سرنشينان خودروي پرايد كه به طور سطحي از ناحيه كتف مجروح شده بود توسط ماموران كلانتري به بيمارستان جهت مداوا انتقال داده شد. متهمان با تشكيل پرونده اي براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع ذيصلاح قانوني شدند.

راننده آمريكايي با ادعاي حمل بمب
آسوشيتدپرس: يك مرد آمريكايي با ادعايي مبني بر حمل مواد منفجره و بمب از «ايلي نويز» به سوي «واشنگتن» آرامش ساكنان منطقه را ساعت ها به هم ريخت.
يك مرد ۴۴ ساله آمريكايي به نام «تري دنيل» ديروز حين تردد از «ايلي نويز» به سوي «واشنگتن» با ادعاي حمل بمب و مواد منفجره با كاميونش، باعث تخليه ساكنان منطقه شد.بر اساس اين گزارش، «دنيل» ديروز با اعلام اين خبر از طريق راديو به رانندگان ساير كاميون ها، باعث واكنش پليس و وحشت شهروندان زيادي شد. در نهايت با بررسي كاميون او تنها چند كيف دستي و چمدان و تعدادي مدارك و اسناد كشف شد. اين در حالي است كه پليس با قرار بازداشت اين مرد او را براي انجام بازجويي و تحقيقات بيشتر در بازداشتگاه نگه داشته است.

ناكامي مرد آمريكايي در پنج بار سرقت از يك بانك
آسوشيتدپرس:يك سارق آمريكايي در پنجمين اقدام خود براي سرقت از بانك به دام افتاد. پليس «كاليفرنيا» به وسيله متصديان يكي از بانك هاي اين ايالت از حضور مردي كه قصد سرقت از بانك را داشت، آگاه شد. يكي ازمتصديان بانك كه با چهره اين مرد كاملاً آشنا بود، در اين رابطه گفت: او پيش از اين، چهار بار ديگر هم براي سرقت از بانك ما اقدام كرده بود كه هر چهار بار هم عملياتش ناكام مانده بود.او در ادامه افزود: اين مرد حتي احتمال نمي داد به  وسيله ما شناسايي شود ؛ چرا كه براي بار پنجم صورتش را نپوشانده بود، بيشتر به نظر مي رسيد او اين كار را براي سرگرمي انجام مي داد و از گرفتار شدن ترسي نداشت. گفتني است، اين مرد در حال حاضر در بازداشت و تحت بازجويي است.

توضيح خبر
در پي درج خبري مبني بر «حكم غيابي براي متهم به قتل در دانشگاه سياتل آمريكا» عنوان شده بود كه اولياي دم خسارتي را دريافت كرده اند كه با تماس تلفني پدر مرجان مشخص شد، ظاهراً تنها خانواده ديگر مقتول پرونده اين خسارت را دريافت كرده اند.

قاتل پس از ارتكاب جرم، خانه را آتش زد
گروه حوادث: قاتلي پس از اينكه فردي را با چاقو به قتل رساند خانه را به آتش كشيد و متواري شد.
ساعت ۳ و۳۰ دقيقه بامداد امروزماموران كلانتري ۱۶۴ قائم ازطريق مركزفوريتهاي پليسي ۱۱۰ درجريان وقوع يك آتش سوزي در خانه اي واقع درشهرك شهيد محلاتي قرار گرفتند.
ماموران كلانتري به سرعت درمحل حادثه حاضروبا جسد نيمه برهنه و سوخته فردي روبرو شدند. در بررسيهاي اكيپ تشخيص هويت پليس آگاهي مشخص شد هويت اين فرد  «مرتضي.م» ۴۲ ساله است و قبل ازسوختن به وسيله ضربات چاقو به قتل رسيده است.
گفتني است، تحقيقات پليس در اين زمينه ادامه دارد.

جنايت در آرايشگاه مردانه
گروه حوادث: با كشف جسد يك پسر جوان، برادر وي به عنوان اولين مظنون توسط پليس دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما، دو برادر چندي پيش به قصد يافتن كار از شهرستان تالش به تهران عزيمت كردند. بعد از گذشت چند روز هر دو در يك آرايشگاه مردانه واقع در خيابان... مشغول بكار شدند. اين دو برادر در يك منزل استيجاري با يكديگر زندگي مي كردند. تا اينكه صبح روز پنجشنبه زنگ تلفن همراه بازپرس كشيك ويژه قتل به صدا درآمد، پليس خبر از كشف جسد يك پسر جوان كه با سه ضربه چاقو به قتل رسيده بود را به بازپرس حسيني داد. جنايت در يك آرايشگاه مردانه رخ داده بود و قرباني يكي از دو برادر بود.كارآگاهان دايره ۱۰ آگاهي مركز و بازپرس كشيك قتل به محل اعزام شدند. جسد مورد بررسي دقيق قرار گرفت. پليس در مراحل اوليه تحقيق برادر قرباني را مورد بازجويي قرار داد. سخنان ضد و نقيض وي او را روانه دايره ۱۰ آگاهي كرد تا تحقيقات بيشتري از او صورت گيرد.
بررسي هاي پليسي براي كشف راز اين جنايت ادامه خواهد يافت.

همسر قاتل اعدام شد
آسوشيتد پرس: مردي كه همسر خود را در سال ۱۹۸۴ به قتل رسانده بود ، روز گذشته بنا بر حكم صادره از سوي دادگاه عالي اعدام شد.
روبرت كاكلين ۴۴ ساله پيش از اعدام از كشيش خود خواست تا برايش دعا كند.
با اين وجود وي از سخن گفتن درخصوص خود و جرمي كه مرتكب شده بود خودداري كرد.
وي متهم به قتل همسر ۲۸ ساله خود جورجي كروك است.متهم در دادگاه ادعا كرد كه روز حادثه جورجي را به منزلش دعوت كرده بود تا به او اطلاع دهد كه ديگر به وي علاقه اي ندارد و مي خواهد از او جدا شود.اين در حالي است كه دادستان پرونده در دادگاه ادعا كرد كه متهم تنها براي به قتل رساندن جورجي، او را به منزلش دعوت كرده است.روبرت پيش از اين چندين بار از دادگاه خواسته بود كه در حكم وي اندكي تخفيف قائل شود. اين در حالي است كه دادگاه عالي هفته گذشته راي نهايي خود را صادر كرد.بر اساس اين راي با درخواست متهم براي تخفيف در مجازات مخالفت شده بود.اين در حالي است كه بسياري از كارشناسان قضايي اين ايالت آمريكايي اعتقاد داشتند كه در دادگاه بدوي كه حكم متهم صادر شده بود بسياري از حقوق يك متهم ناديده گرفته شده بود.
متهم زماني كه به اتهام قتل عمد بازداشت شده بود در دادگاه ديگري به عنوان مظنون به تجاوز به يك خانم در حال تعقيب بود.به گفته بازپرس تحقيق پرونده متهم ،جورجي را با فجيع ترين شكل ممكن به قتل رسانده و سپس جنازه وي را قطعه قطعه كرده است.
برادر متهم يك روز پيش از اجراي حكم، اعلام كرده بود كه در طول اين ده سال تمامي پولهاي روبرت خرج وكلا ي مدافع وي شده است.وي همچنين ادعا كرده بود كه در صورتي كه برادرش واقعا مقصر باشد بايد به جزاي عمل خود برسد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |