سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۶۹ - Aug 9, 2005
جنايت در كارخانه بستني سازي
گروه حوادث: درگيري خونين در يك كارخانه بستني سازي منجر به قتل پسر جوان صاحب كارخانه شد.
به گزارش خبرنگار ما ساعت ۱۴ و ۳۰ دقيقه روز يكشنبه مأموران كلانتري ۱۴۹ امام زاده حسن خبردار شدند كه در سه راه آذري درگيري منجر به قتل رخ داده است. حادثه در يك كارخانه بستني سازي رخ داده بود. اكيپ پليسي براي بررسي ماجرا به محل اعزام شد. قرباني اين درگيري خونين اكبر ۲۹ ساله با ضربات چاقو از پاي درآمده بود.
مراتب به اطلاع بازپرس اصغرزاده رسيد. پليس آگاهي به همراه مأموران تشخيص هويت به محل حادثه اعزام شدند.
جسد بعد از انجام تحقيقات لازم به پزشكي قانوني انتقال يافت.
شاهدان صحنه قتل به پليس آگاهي گفتند: «صاحب كارخانه با شريك خود دچار اختلاف حساب بودند.
زمان درگيري محمدتقي شريك كارخانه دار به همراه دو نفر ديگر به نام هاي حسن و حميد به كارخانه مراجعه كرد. به محض ورود وي به محوطه كارخانه درگيري بين آن سه نفر و صاحب كارخانه رخ داد صداي دعوا كه بلند شد پسر كارخانه دار كه اكبر نام داشت به دفاع از پدرش وارد دعوا شد كه بعد از چند دقيقه با چند ضربه چاقو به قتل رسيد.»
حدود هشت نفر از شاهدان اعلام كرده بودند كه محمدتقي ضربات مرگبار را به بدن اكبر وارد كرده است. منزل محمدتقي در منطقه تهرانپارس شناسايي شد ولي وقتي پليس به آنجا مراجعه كرد متهم در خانه حضور نداشت.
در ادامه تحقيقات معلوم شد محمدتقي بعد از فرار از صحنه درگيري به بيمارستان مراجعه كرده و بعد از مداواي زخم هاي خود به منزل برادرش رفته است تا لباس هاي خوني خود را تعويض كند.
محمدتقي در منزل برادرش دستگير شد. وي تاكنون به طور صريح به قتل اكبر اعتراف نكرده است. بررسي بيشتر در اين خصوص در دايره ۱۰ آگاهي مركز زير نظر بازپرس اصغرزاده ادامه خواهد يافت.

پرونده سرقت مسلحانه پس از ۸ سال بسته مي شود
004398.jpg
فارس: پرونده سرقت مسلحانه از مطب يك پزشك در خيابان بهار شيراز تهران كه در جريان آن سه نفر كشته شدند پس از گذشت هشت سال با پرداخت ديه يكي از قربانيان از بيت المال بسته مي شود.
ناصر قريشي زاده، قاضي اجراي احكام دادسراي امور جنايي تهران با اعلام اين خبر گفت: «براساس نظريه كارشناسان و حكم قاضي پرونده دو تن از كشته شدگان كه از سارقان بانك بودند، در جريان سرقت خودكشي كرده اند. به همين خاطر و با توجه به نامشخص ماندن قاتل، قاضي حكم به پرداخت ديه قرباني سوم كه نظافچي مطب بود از بيت المال داد.»
ساعت ۱۲ روز ۲۷ اسفند ماه سال ۷۶ گزارش يك درگيري مسلحانه در مطب پزشكي در خيابان بهار شيراز به ماموران پليس اطلاع داده شد. ماموران بلافاصله در محل حاضر شدند كه در آنجا با جسد غرق در خون سه مرد روبرو شدند.
قربانيان با شليك گلوله به قتل رسيده بودند. همچنين يك اسلحه كلاشينكف در محل درگيري روي زمين افتاده بود كه حكايت از مرگ سه قرباني با آن اسلحه داشت. ماموران در ادامه توانستند هويت سه قرباني را شناسايي كنند. يكي از آنها نظافتچي مطب به نام حسين بوده و دو نفر ديگر نيز روح الله و كيومرث نام داشتند كه با انگيزه سرقت وارد مطب شده بودند.
ماموران در ادامه اقدام به بازجويي از منشي مطب كه تنها شاهد حادثه بود كردند كه او اظهار داشت «ساعت ۱۱ صبح سه نفر به مطب مراجعه كردند و سراغ دكتر را گرفتند من به آنها گفتم دكتر بعد از ظهر مي آيند به خاطر اين كه مي خواستم حقوق كاركنان مطب را پرداخت كنم آنها را بيرون كردم و در مطب را بستم.»
وي ادامه داد يك ساعت بعد متوجه صداي زنگ در شدم. وقتي در را باز كردم، با آن سه نفر روبرو شدم ،دو نفر از آنها بدون صحبتي مرا به داخل مطب هل دادند.
نظافتچي كه متوجه صداي درگيري شده بود خود را به من رساند و شروع به داد و فرياد كرد. در اين لحظه يكي از سارقان اسلحه خود را بيرون آورد و با آن به سمت حسين، نظافتچي مطب شليك كرد.
با شليك گلوله ها من از فرصت استفاده كردم و خود را به طبقه پائين رساندم و از نحوه كشته شدن دو سارق اطلاعي ندارم.
ماموران در ادامه احتمال دادند دو سارق جوان كه ۲۳ ساله بودند از سوي سارق سوم به قتل رسيده اند به همين خاطر شناسايي همدست متهمان در دستور كار ماموران پليس قرار گرفت.
كار آگاهان سپس اقدام به باز جويي از خانواده دو سارق كشته شده  كردند و پي بردند آنها دو روز قبل از حادثه با يكي از دوستان خود به نام عظيم از كوهدشت به قصد رفتن به مشهد به تهران آمده بودند.
با بدست آمدن اين سرنخ احتمال قتل كيومرث و روح الله بدست عظيم قوت گرفت كه ماموران پس از يك هفته مراقبت نامحسوس خانه عظيم موفق شدند او را هنگام وارد شدن به خانه دستگير كنند.
عظيم در بازجويي ها با انكار اتهام قتل كيومرث و روح الله گفت پدر من يك اسلحه كلاشينكف داشت كه كيومرث و روح الله آن را از من خريدند و قول دادند پس از رسيدن به تهران پول آن را به من بدهند.
روز حادثه آنها به بهانه گرفتن پول مرا به محل درگيري كشاندند. آنها چند دقيقه قبل از سرقت موضوع را به من گفتند. وقتي آن دو نفر وارد مطب شدند من از ترس مقابل در ايستادم و با شنيدن صداي شليك گلوله از آنجا فرار كرده و به هتل محل اقامتمان در ميدان امام خميني آمدم.
كارشناسان اسلحه  شناسي نيز پس از بررسي هاي خود اعلام كردند، گلوله هايي كه باعث مرگ سه قرباني سرقت مرگبار شده، از يك اسلحه كلاشينكف كه در محل حادثه كشف شده است، شليك شده بود.
با تكميل تحقيقات محاكمه عظيم تنها متهم پرونده در شعبه ۱۶۰۷ دادگاه جنايي تهران آغاز شد كه ديوان عالي كشور حكم مجازات متهم مبني بر ۱۰ سال حبس براي معاونت در قتل عظيم را رد كرد.
در اين حكم اعلام شده بود، با توجه به نظر كارشناسان و شواهد موجود در پرونده كيومرث و روح الله پس از قتل نظافنچي مطب خودكشي كرده  اند.
با نقض حكم عظيم براي دومين بار در شعبه ۱۶۰۸ محاكمه و قاضي پرونده همان حكم قبلي را صادر كرد كه اين حكم نيز نقض شد.
سرانجام محاكمه متهم براي سومين بار در شعبه ۱۶۰۱ برگزار شد كه قاضي كوه كمره اي در حكم خود عظيم را از اتهام معاونت در قتل تبرئه كرد. او همچنين خواستار پرداخت ديه نظافتچي مطب از بيت المال شد.
سومين حكم صادره از سوي ديوان عالي كشور تاييد و براي اجرا به شعبه اجراي احكام دادسراي امور جنايي تهران فرستاده شد.

اصل بر برائت عابر پياده است
004401.jpg
پليس: زن جواني كه قصد عبور از عرض اتوبان همت را داشت به طرز هولناكي جان سپرد!
زن جواني كه قصد عبور از اتوبان همت و رسيدن به تقاطع شاهين از ميله هاي محافظ اتوبان را داشت به واسطه سرعت زياد اتومبيل ها، با يك خودروي سواري تصادف كرد و بر اثر ضربه وارده بر روي جدول هاي اتوبان افتاد. او بلافاصله جان سپرد. اين حادثه موجب بروز مانع و تشديد ترافيك ۲ ساعته در سمت غربي اتوبان همت شد.
اين در حالي است كه چند قدم بالاتر از محل اين حادثه پل عابر پياده خودنمايي مي كرد!
ماده ۳۳۳ قانون مجازات اسلامي مي گويد: «چنانچه عابر پياده از محلي عبور نمايد كه ممنوع باشد و راننده اي كه با سرعت مجاز و مطمئنه در حركت بوده و وسيله نقليه نيز نقص فني نداشته، قادر به كنترل وسيله نقليه نباشد و با عابر برخورد و منجر به فوت يا مصدوميت وي گردد راننده ضامن ديه و خسارت وارده نيست» .
منصور صانعي، وكيل دادگستري و حقوقدان در اين خصوص معتقد است: بر اساس تئوري ريسك و خطر، كساني كه از وسايل خطرناك چون اتومبيل استفاده مي كنند، بايد خسارت ناشي از اين سوانح را بر عهده بگيرند چرا كه تقابل ماشين و پياده نابرابر است. راننده از امتيازات وسيله نقليه استفاده مي كند؛ ضمن آن كه راننده بايد فرض بگيرد عابر نمي بيند و نمي شنود.
حوادث مختلفي در خصوص تخلفات راهنمايي و رانندگي به وقوع مي پيوندد كه بسياري از آنها به بي احتياطي و بي مبالاتي عابر و راننده بازمي گردد. سرعت بالاي راننده ها براي زودتر به مقصد رسيدن و بي توجهي به امكانات عمومي چون پل ها و يا مسيرهاي خاص عابر پياده دو روي سكه بروز چنين حوادثي در رانندگي هستند.اين حقوقدان مي گويد: راننده در هر شرايطي مسئول است و با توجه به اين قانون، اصل را بر غيرعمدي بودن جرم او گذاشته اند ولي بايد جبران ديه و خسارت بنمايد.اين ايراد به جامعه و مردم هم برمي گردد كه استفاده از وسيله شخصي را به عمومي ترجيح مي دهند. لذا بايد منافع اين استفاده را با پرداخت غرامت و تاوان جبران كنند!

قتل به خاطر غر زدن
جه جيانگ: يك مرد چيني بر اثر غر زدن زنش او را پيش دو دخترش كشت.
اين زن نگون بخت از شوهرش خواسته بود فرزندان را براي تحصيل به زادگاه خود در روستا منتقل كند.
براساس اين گزارش، اين حادثه ديروز ساعت يك و ۳۵ دقيقه بامداد به وقت محلي روي داد. مقتول به نام ماخويي فن ۳۳ ساله و در اصل يك روستايي بود. پليس پس از تحقيق اوليه به شوهر مقتول مظنون شد و وي را دستگير كرد.
بر پايه اين گزارش، اين مرد كه جوشيا ئولين نام دارد پس از دستگيري به جرم خود اعتراف كرد. به گفته جو او در شهر دنگ جو كارگري مي كند و زمان وقوع حادثه همسرش از او خواست كه فرزندان را براي تحصيل به روستا برگرداند كه اين امر باعث مشاجره لفظي بين اين زن و شوهر شد كه جو جلوي چشمان دو دخترش با مشت و لگد مادرشان را كشت.
جو به خبرنگاران گفت: رابطه او با همسرش خوب بود و قبلاً هم كتك كاري مي كرد ولي بعد از كتك كاري رابطه شان به حالت اوليه بازمي گشت ولي هرگز فكر نمي كرد اين بار زنش را خواهد كشت. جو در حال حاضر بايد به فكر مرگ خود باشد اما نگران دو فرزند خود نيز هست.

مرد آمريكايي به اتهام دو قتل دستگير شد
آسوشيتدپرس: يك مرد آمريكايي ۲۳ ساله به نام جرمي چپ من به اتهام دو قتل بازداشت شد.براساس اين گزارش، پليس جسد جان هاردين ۶۵ ساله را در پاركينگ خانه اش پيدا كرد و پس از بررسي هاي اوليه به چپ من مظنون و او را به اتهام قتل دستگير نمود.در بازجويي هاي انجام شده چپ من به اين موضوع اشاره داشت كه هاردين او را از خانه جواب كرده و آنان چندين روز در اين باره با هم جر و بحث داشتند. چپ من در يكي از اين جر و بحث ها كنترل خود را از دست داده و با ديلم به جان هاردين مي افتد.اما داستان به اين جا ختم نشد و پليس فرد ديگري به نام جاشوا هنينگر ۱۶ ساله را به اتهام قتل يك دانش آموز دستگير كرد. او در بازجويي ها اعتراف كرد كه همراه چپ من اين قتل را انجام داده و سپس جسد مقتول را سوزانده اند.مقتول كه كروز راندازو نام دارد به خانه هنينگر رفته بود كه در آنجا با دو متهم درگيري لفظي پيدا مي كند و اين درگيري در نهايت به مرگش منجر مي شود.

پرستار آمريكايي بيمارانش را آزار مي داد
آسوشيتدپرس: دستيار يك پرستار آمريكايي با خوراندن داروي مسهل به بيماران مدت زماني را كه بايد از آنها پرستاري مي كرد افزايش مي داد.
سوزان مجاك ۳۹ ساله كه دستيار يكي از پرستاران آمريكايي بود با خوراندن داروي مسهل به پنج بيمار كه در خانه از آنها پرستاري مي كرد، مدت زمان پرستاري از آنها را افزايش مي داد.اين زن كه با هوشياري خويشاوندان بيمارانش به دام افتاد قصد خود را از انجام اين كار درآمد بيشتر اعلام كرد.گفتني است اين زن به اتهام آزار و اذيت بيماران محاكمه و حداقل به ۱۰ ماه حبس محكوم شد.

آزمايش دي.ان.اي قاتل را شناسايي كرد
لوكال سيكس: يك مرد ۴۷ ساله آمريكايي به نام مارك الدر ساكن اورنج سيتي پس از آنكه به اتهام تعرض به چهار زن در سال ۲۰۰۴ دستگير شد، در رابطه با قتل يك دختر ۲۷ ساله به نام ژانت مور كه در سن ديگو به وقوع پيوسته بود نيز در سال ۱۹۸۸ متهم شد.براساس اين گزارش، الدر سال گذشته چهار زن را مورد آزار و اذيت قرار داد و زماني كه در بازداشتگاه از او آزمايش دي ان اي به عمل آمد، مشخص شد كه وي همان مظنوني است كه هفت سال پيش دختر جواني را نيز با ضربات چاقو به قتل رسانده بود.لازم به ذكر است، پليس منطقه پس از مشكوك شدن به الدر كه سوار بر خودرو از جاده اي عبور مي كرد او را متوقف و با كشف مقاديري ماري جوآنا از وي، او را روانه بازداشتگاه كرده بود.

اولياي دم قاتل را بخشيدند
گروه حوادث: مردي كه مرتكب قتل دوست خود شده بود از سوي اولياي دم بخشيده شد.
به گزارش خبرنگار ما بيست و هفتم ارديبهشت ماه سال ۸۰ زني به پليس مراجعه كرده و اعلام داشت همسرش شب گذشته به همراه دوستش از منزل خارج شده است و ديگر از وي خبر ندارد.جست وجوها براي يافتن مرد گم شده كه امير نام داشت بي ثمر ماند.
پليس دوست وي را كه همسرش مدعي بود به همراه او خانه را ترك كرده است بازداشت كرد.
اكبر بعد از دستگيري در جريان چند مرحله بازجويي اظهارات ضد و نقيضي را عنوان كرد كه ظن مأموران را برانگيخت، تحقيقات بيشتر از اين متهم راز يك جنايت را فاش كرد.
اكبر ضمن اعتراف به قتل امير گفت: «عصر روز حادثه به منزل مقتول رفتم چند ساعتي را با هم بوديم. مدتي بود بيكار شده بودم و اكبر به من وعده داده بود برايم كار پيدا كند، آن روز در حين گفت وگو ناگهان به من پيشنهادي را داد كه به شدت عصباني شدم. هر چقدر سعي كردم حرف اكبر را فراموش كنم نمي شد. خانه او را ترك كردم. چند ساعتي گذشت ولي آرام نشدم. چاقويي برداشته و منزل را ترك كردم. به خانه اكبر رفتم حدود ساعت ۲۳ و ۳۰ دقيقه بود او را با ترفندي خاص از خانه خارج كرده و در يك منطقه خلوت و تاريك به قتل رساندم.
بررسي هاي قضايي بر روي اين پرونده جنايي آغاز شد و با صدور حكم اعدام به پايان خود رسيد.
حكم از سوي ديوان عالي كشور تأييد شد و به اجراي احكام ارسال گرديد.
قريشي، قاضي اجراي احكام روز گذشته اعلام كرد كه با انجام چند جلسه صلح و سازش اولياي دم از اعدام امير گذشت كرده اند و بدين ترتيب متهم از جنبه عمومي جرم بايد حبس خود را بگذراند.

با عدم مراجعه اولياي دم به اجراي احكام حكم اعدام فك شد
گروه حوادث: مردي كه به اتهام قتل خواهرش ۲۰ سال را در حبس گذرانده بود از زندان آزاد خواهد شد.به گزارش خبرنگار ما، اواسط سال ۶۳ عبدالله، ۲۱ ساله به اتهام قتل خواهر ناتني خود به نام شهربانو دستگير شد. متهم به قتل به طور صريح به ارتكاب جنايت اعتراف كرد و در خصوص انگيزه كشتن خواهرش مدعي شد مقتوله با مردي به نام مصطفي رابطه داشت و من براي حفظ آبرويم او را به قتل رساندم. اولياي دم خواهان اعدام عبدالله شدند. جلسات رسيدگي قضايي بر روي اين پرونده برگزار شد و در نهايت قاضي پرونده عبدالله را به قصاص نفس (اعدام) محكوم كرد.قريشي _ قاضي اجراي احكام ضمن بيان اين مطلب گفت: اولياي دم در طول اين ۲۰ سال به اجراي احكام مراجعه نكردند تا وضعيت اجراي اين حكم مشخص شود و به همين دليل هم اكنون قرار صادره براي اين متهم فك شده است و به زودي آزاد خواهد شد.

دستگيري دو دختر سارق خودرو
گروه حوادث: دو دختر جوان كه با ترفندي خاص مرتكب سرقت از يك راننده مسافركش شده بودند دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار ما، حدود ۲۰ روز پيش دو دختر جوان در خيابان ستارخان يك خودروي مسافركش پرايد را متوقف كردند و به طور دربست از وي خواستند تا آنها را تا مقصدي برساند. بعد از طي مسيري يكي از دختران تظاهر كرد كه دچار ضعف شديد جسمي شده است. دوستش كه خود را آشفته نشان مي داد از راننده خواست تا يك قوطي آب معدني از يك سوپرماركت خريداري كند. راننده كه باور كرده بود وضعيت جسمي دختر نامناسب است خودروي خود را ترك كرد و به سوي يك سوپرماركت رفت. در همين فاصله دو دختر از فرصت استفاده كرده و خودروي پرايد را ربودند.
راننده بعد از سرقت خودرواش به پليس مراجعه كرد. تحقيقات براي دستگيري اين دو دختر جوان سارق آغاز شد. بعد از چند روز مأموران دايره ۷ آگاهي موفق شدند مردي را بازداشت كنند كه با اين دو دختر در ارتباط بوده است. از طريق اين مرد مخفيگاه دو دختر جوان كشف شد و دو نفر سارق دستگير شدند. خودروي پرايد نيز از آنان كشف شد.تحقيقات در خصوص استفاده از سابقه كيفري اين دو دختر و احتمال ارتكاب جرايم مشابه در دايره ۷ آگاهي مركز زير نظر داديار اول دادسراي امور جنايي تهران ادامه خواهد يافت.

عامل قتل مرد اصفهاني در محل به دام افتاد
گروه حوادث:مردي كه به انگيزه اخلاقي، كارگري را به قتل رسانده بود، چهار ساعت پس از وقوع جنايت به دام افتاد.
به گزارش خبرنگار ما، اين حادثه كه ساعت ۲ بامداد ۱۴ مرداد ماه به وقوع پيوست فردي به نام ع-م با پليس ۱۱۰ تماس گرفت و مدعي شد برادرزنش توسط چهار سارق به قتل رسيده است. بلافاصله مأموران به همراه بازپرس ويژه قتل- حجت الله اسدي- در محل حادثه حضور يافتند و با جسد خون آلود فردي به نام رحمت روبه رو شدند. بازپرس اسدي در بررسي مقدماتي از صحنه حادثه متوجه شد گردن ع-مس به شدت زخمي شده است. به اين ترتيب دستور بازداشت وي را به عنوان تنها مظنون پرونده صادر كرد.
وي تحت بازجويي قرار گرفت و پس از انتقال به اداره آگاهي در نخستين بازجويي ها، تنها پس از چهار ساعت به قتل برادر همسرش اعتراف كرد.
وي گفت: شب حادثه من از شهرضا به محل سكونت رحمت آمده بودم. با هم شام خورديم.
وقتي خوابيده بوديم، متوجه شدم برادر زنم قصد آزار مرا دارد سر همين موضوع با هم درگير شديم و من او را با چاقو زدم. بر پايه اين گزارش با دستور بازپرس اسدي، جسد رحمت به پزشكي قانوني انتقال يافت و تحقيقات از متهم پرونده ادامه دارد.

فرزندان، پدر را به پليس معرفي كردند
گروه حوادث: يك تبعه افغانستان در ورامين در جريان يك نزاع خانوادگي، همسرش را به قتل رساند و قبل از فرار توسط فرزندانش دستگير شد.
اين پدر افغاني به نام «محمد-س» كه به تازگي براي ديدن خانواده اش به ايران آمده بود ديروز در منزلش واقع در روستاي «صالح آباد» شهرستان ورامين به علت اختلافات خانوادگي با همسرش به نام «قمرگل» درگير شد و او را با ضربات چاقو به قتل رساند.
فرزندان اين مرد كه متوجه ماجرا شده بودند پدر را دستگير كرده و به اتهام قتل مادرشان به ماموران انتظامي معرفي كردند.
پليس در تحقيقات خود از فرزندان مقتول براي روشن شدن انگيزه اين قتل دريافت كه قاتل (محمد) هميشه با همسرش اختلاف و درگيري داشته است و شب حادثه در جريان مشاجره در يك اقدام جنون آميز همسرش را به قتل رساند. تحقيقات پليس در اين زمينه ادامه دارد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |