سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۶۹ - Aug 9, 2005
معاون خدمات شهري شهرداري در حاشيه بهره برداري از پل عابر پياده بزرگراه چمران :
شهرداري مسكو تجهيزات پيشرفته آتش نشاني
تهران را تأمين مي كند
گروه شهري: تهران به تجهيزات پيشرفته آتش نشاني، امدادرساني و اطفاي حريق مجهز مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس محمدجواد محمدي زاده معاون خدمات شهري شهرداري تهران در حاشيه مراسم بهره برداري از پل مكانيزه عابر پياده در بزرگراه چمران _ مديريت گفت: به منظور خريد و تجهيز سازمان آتش نشاني به وسايل پيشرفته، قراردادي با شهرداري مسكو به ارزش ۲۴ ميليون يورو منعقد شده كه زمان اجراي آن يك سال است.
به گفته وي، براساس اين قرارداد، نيازهاي حياتي سازمان آتش نشاني درخصوص تأمين بالابرها و نردبانهاي بلند براي ارائه خدمات اطفاي حريق و امداد رساني و نجات در ساختمان هاي بلند تأمين مي شود و در مجموع ۶۳ قلم از انواع بالابر، نردبان، خودروهاي امداد و نجات و اطفاي حريق و دستگاه هاي تنفسي در اختيار شهرداري قرار مي گيرد.
محمدي زاده با اشاره به اين كه مذاكراتي براي خريد ۱۰ هزار خودروي «ون» ساخت روسيه صورت گرفته، گفت: اين خودروها دو سوخت و به سيستم هيدروليك مجهزند و با آب و هواي تهران بسيار سازگارند و از آنجا كه حجم كمي از سطح خيابان را به خود اختصاص مي دهند و هر دستگاه از آن قابليت جابجايي ۱۰ مسافر را دارد مي توانند جايگزين مناسبي براي خودروهاي مسافربر «راهي» باشند.
محمدي زاده تصريح كرد: بررسي و مطالعه درخصوص خريد اين خودروها مراحل نهايي را طي مي كند و انتظار مي رود بزودي قرارداد آن منعقد شود. كه در اين صورت خودروها پس از تحويل به آن دسته از رانندگاني واگذار مي شود كه در خطوط راهي مشغول فعاليت و جابجايي مسافر هستند.
خبرنگار ما درباره دوازدهمين پل مكانيزه عابر پياده كه صبح ديروز با حضور جمعي از مسئولين و اعضاي شوراي شهر در بزرگراه چمران _ پل مديريت به بهره برداري رسيد مي نويسد: طول اين پل ۵/۷۲ و ارتفاع آن ۵/۵ متر است و براي ساخت و نصب آن ۳۰۲ ميليون تومان هزينه شده است.
با بهره برداري از اين پل جمعيت قابل توجهي از دانشجويان دانشگاه الزهرا و دانشگاه امام جعفر صادق، نيز جمعيت ساكن در اين منطقه بويژه ساكنان ده ونك و سعادت آباد از تسهيلات ويژه عبور و مرور برخوردار مي شوند.

افزايش سرانه خدمات شهري
۱۴۰ طرح شهري در دست بهره برداري
004377.jpg
۱۴۰ طرح عمران شهري شهرداري منطقه يك به مناسبت سالروز ميلاد با سعادت حضرت امام محمدتقي(ع) و اميرمؤمنان حضرت علي(ع) هفته آينده، طي مراسمي با حضور مديران شهري در شمال تهران به بهره برداري مي رسد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك طرح هاي فوق با هزينه تملك و اجرا بالغ بر ۱۰۰ ميليارد ريال به منظور ساماندهي شبكه  راه هاي ارتباطي درون شهري، ايمن سازي و استانداردسازي معابر و مسيل ها با احداث مراكز تجاري، ورزشگاه، ميدان، ديوار و حصار، كانال، پياده روها، مراكز اسكان كارگري و تعريض معابر، مرمت، لكه گيري و روكش آسفالت، عمليات زهكشي و جمع آوري آبهاي سطحي، پله بندي، بازسازي و مرمت اماكن مذهبي، آموزشي و فرهنگي اجرا شده است.

تورهاي زيارتي براي بازنشستگان شهرداري
004380.jpg
مديرعامل سازمان بازنشستگي شهرداري تهران، از برپايي تورهاي يك روزه زيارتي و سياحتي ويژه بازنشستگان تحت پوشش شهرداري تهران خبر داد. مهندس عاصمي با تأكيد بر اينكه اين اقدام با هدف رفاه و غني  سازي اوقات فراغت بازنشستگان شهرداري تهران صورت مي  گيرد، گفت: تورهاي يك  روزه زيارتي و سياحتي در سازمان بازنشستگي شهرداري تهران مكان  هايي همچون قم، جمكران، قمصر كاشان، نياسر، نمك آبرود، ماسوله، تنگه واشي و محلات است كه در حال حاضر نيز هر دو هفته يكبار يك گروه از بازنشستگاني كه ثبت نام كرده  اند، راهي اين سفرها مي  شوند.

نصب چهار دهنه پل هوايي عابر پياده در معابر منطقه هفت
004371.jpg
۴ دهنه پل هوايي عابر پياده در ۴ نقطه از معابر منطقه هفت به زودي نصب خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه هفت: اين پلها با هدف سهولت تردد و افزايش ايمني عابران با هزينه اي بالغ بر سه ميليارد و يكصد و پنجاه ميليون ريال به اجرا در خواهد آمد.
نشاني و ويژگي اين پلها عبارتست از: پل هوايي خيابان دماوند مقابل بيمارستان بوعلي و دانشگاه آزاد اسلامي به طول ۳۶ متر بدون ستون مياني و در راستاي تعريض خيابان دماوند و افزايش سرعت خودروها به صورت مكانيزه احداث خواهد شد.
بزرگراه رسالت _ غرب پل سيدخندان: اين پل با توجه به كمبود فضاي سبز در منطقه و بهره مندي شهروندان از بوستان هاي طرفين در عرض بزرگراه به طول دهنه ۴۵ متر پارك آزادگان در جنوب و پارك نشاط در شمال بزرگراه را به هم متصل مي كند.
از جمله پلهاي ديگري كه در برنامه سال جاري معاونت حمل و نقل و ترافيك منطقه قرار گرفته مي توان به نصب يك دهنه پل در عرض بزرگراه شهيد صياد شيرازي به طول دهنه ۴۰ متر اشاره كرد كه به منظور ايجاد ارتباط ۲ طرف بزرگراه در تقاطع خ سبلان شمالي احداث مي شود.از سوي ديگر به علت افزايش سرعت خودروها در خيابان سبلان شمالي مقابل بازار روز نيز يك دهنه پل هوايي عابر پياده در خيابان نامبرده نصب تا ارتباط اين معبر با بزرگراه شهيد صياد شيرازي برقرار شود. طول دهنه پل ۳۵ متر است.

ثبت نام دانش آموزان ابتدايي بدون حضور والدين
004383.jpg
مديركل آموزش و پرورش ابتدايي و پيش دبستاني گفت: حضور اولياي دانش آموزان ابتدايي پايه هاي دوم تا پنجم ابتدايي براي ثبت نام در مدرسه الزامي نيست و دانش آموزان توسط مدير مدرسه ثبت نام مي شوند. حسين احمدي افزود: حضور والدين دانش آموزان مقطع ابتدايي تنها براي پايه اول ابتدايي در هنگام ثبت نام ضروري است و والدين دانش آموزان پايه هاي ديگر لازم نيست كه در هنگام ثبت نام حضور داشته باشند.وي اضافه كرد: درخواست ما از والدين دانش آموزان اين است كه با مدرسه در طول سال ارتباط داشته باشند و وضعيت تحصيلي، پيشرفت و مسائل تحصيلي فرزند خود را بررسي كنند.

ساماندهي كارگران فصلي و موقت
004374.jpg
به منظور افزايش رفاه شهروندان منطقه ۱۱ و با هدف ساماندهي تجمع كارگران فصلي و موقت در ميادين و چهارراه ها، مراكز اسكان و ساماندهي كارگران فصلي و موقت در منطقه ۱۱ راه اندازي مي شود. با توجه به تجمع خودجوش كارگران فصلي و موقت (ساختماني) در نقاط حساس منطقه و ميادين بزرگ و تبعات حاصل از اين امر از قبيل درگيري هاي فردي و دسته جمعي في مابين و ايجاد گره ترافيكي و اختلال در عبور و مرور اهالي يا عابرين و با توجه به توافق بين شوراي شهر تهران و شركت ساماندهي مبني بر اسكان و ساماندهي كارگران فصلي مرحله اول از اجراي اين طرح به بهره برداري رسيد.

نمايشگاه ايستگاه بازيافت
نمايشگاه ايستگاه بازيافت پسماندهاي خشك به منظور اعتلاي فرهنگ بازيافت مواد در بين شهروندان تهراني بزودي برگزار مي  شود. اين نمايشگاه با مشاركت سازمان بازيافت شهرداري تهران و اداره بازيافت منطقه ۶ از تاريخ ۲۲ تا ۳۱ مردادماه در خيابان سيد جمال  الدين اسدآبادي، ميدان فرهنگ برگزار مي  شود.

همايش سراسري «وبا»
توجه به خطر شيوع بيماري وبا در كشور و احتمال فراگيرشدن آن و به منظور اطلاع رساني صحيح به شهروندان، همايش سراسري و جلسه پرسش و پاسخ درخصوص بيماري وبا، روز چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه جاري در فرهنگسراي سلامت برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، اين همايش صبح روز چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ با حضور تني چند از مسئولين وزارت بهداشت، مديران شهرداري و تعدادي از پزشكان متخصص بيماريهاي عفوني در سالن همايشهاي فرهنگسراي سلامت برگزار مي گردد.
علاقه مندان مي توانند به نشاني ميدان رسالت - خيابان هنگام - بلوار دلاوران - خيابان آزادگان شمالي - جنب فروشگاه شهروند مراجعه و يا براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن هاي ۲ - ۷۷۴۹۱۴۹۱ و ۷۷۴۹۱۵۵۴ تماس بگيرند.

نايب رئيس شوراي شهر: انتخاب شهردار تهران
ربطي به تشكيل كابينه ندارد
ايرنا:نايب  رئيس  شوراي  اسلامي شهر تهران  درخصوص  روند انتخاب  شهردار تهران  و طولاني  شدن  زمان  آن تصريح  كرد: انتخاب  شهردار جديد تهران  ربطي  به  تشكيل  و بسته  شدن  كابينه  دولت  ندارد.
اين  درحالي  است كه  مهدي  چمران  رئيس  شوراي  اسلامي شهر تهران  چندي  پيش  گفت : براي  انتخاب  شهردار جديد تهران  و اينكه  شهردار از درون  مجموعه  شهري  و يا بيرون  آن باشد، بايد تا حدودي  وضعيت  كابينه  دولت  آينده  مشخص  شود.
حسن  بيادي  اظهارداشت : شهرداري  تهران  كارش  را به  روال  قبل  و به  خوبي  انجام  مي دهد و مردم  هم  راضي  هستند.
وي  هرگونه  اخلال  در كميت  و كيفيت  ملاقات هاي  مردمي شهرداري  تهران  را رد كرد و افزود: شورا بر اساس  برنامه هاي  كانديداها، شهردار تهران  را انتخاب مي كند و شخص  خاصي  براي  تصدي  اين  مسئوليت  در زمان  حاضر مدنظر نيست .
نايب  رئيس  شوراي  اسلامي شهر تهران ، از توقعاتي  كه  آقاي  احمدي نژاد براي مردم  ايجاد كرد، به  عنوان  عامل  تاخير در معرفي  شهردار جديد تهران  ياد و تصريح  كرد: كسي  كه  قرار است  انتخاب  شود، بايد ديدگاههاي  مردمي احمدي  نژاد را داشته  باشد.
بيادي  درباره  اينكه  در صورت  انتخاب  شهردار از ميان  اعضاي  شوراي  شهر، اعضاي  علي البدل  كه  تفكرات  سياسي  آنها متفاوت  با اعضاي  كنوني  است ، وارد شورا خواهند شد، گفت : اعضاي  شوراي  شهر هيچ  حساسيتي  روي  اين  مطلب  ندارند و هركسي  را كه  به  نتيجه  برسند شايسته  حضور در شهرداري  است ، انتخاب  خواهند كرد.
وي  خاطرنشان  كرد: هركسي  هم  كه  مي خواهد به  شورا بيايد، بيايد، او هم مثل  ماست .
وي  تأكيد كرد: انتخاب  شهردار تهران  در مدت  زمان  قانوني  (سه  ماه ) انجام  خواهد شد.

مسئوليت شهرداري ها در امور تاكسيراني
معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با صدور اطلاعيه اي حيطه نظارت و مسئوليت شهرداري در امور مربوط به تاكسيراني را اعلام كرد.
روابط عمومي اين معاونت با اشاره به اين كه اخيراً در تعدادي از خبرگزاري ها و روزنامه ها، مصاحبه ها و گزارش هايي در خصوص چگونگي صدور مجوز مؤسسات متقاضي فعاليت در شبكه حمل و نقل درون شهري مخابره شده يا به چاپ رسيده، ذكر توضيحاتي را در اين زمينه ضروري دانست.
در ابتداي اين اطلاعيه بر اساس قانون تمركز امور مربوط به تاكسيراني و آيين نامه اجرايي آن و آيين نامه جديد راهنمايي و رانندگي، حيطه نظارت و مسئوليت شهرداري ها بر كليه امور مربوط به حمل و نقل عمومي مسافر درون شهري از جمله امور مربوط به تاكسيراني مورد تأكيد قرار گرفته است.
به موجب اين اطلاعيه شهرداري ها به استناد مقررات مذكور مي توانند مجوز هرگونه تصدي بر حمل و نقل مسافر درون شهري را صادر يا حسب مورد به سازمان هاي تاكسيراني، شركت هاي واحد اتوبوسراني يا شركت هاي راه آهن شهري (مترو) تفويض نمايند.
روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك در پايان اين اطلاعيه تصريح كرده عوارض وصولي خصوصاً از تاكسي ها و مؤسسات فعال در شبكه تاكسيراني كه تأثير مستقيم بر نرخ كرايه تاكسي دارد، به تصويب شوراي اسلامي هر شهر رسيده و پس از واريز به حساب متمركز شهرداري، بنابر پيشنهاد شهرداري و بودجه مصوب شوراي شهر در اختيار سازمان تاكسيراني ذيربط قرار گرفته يا صرف بهبود امور مربوط به حمل و نقل و ترافيك مي شود.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |