يكشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۳ - Aug 14, 2005
شهري
Front Page

از ۲۰ شهريور تا ۱۵ مهر ماه حفاري در تهران ممنوع است
برنامه هاي ويژه شهرداري براي مهار ترافيك
در شهر يور و مهر
به فاصله يك ماه و نيم تا روز اول مهر، ستاد مركزي بازگشايي مدارس موسوم به ستاد مهر با مركزيت معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در محل اين معاونت آغاز به كار كرد.
به گزارش معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، دكتر بهبهاني معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در نخستين نشست ستاد مهر كه به فاصله يك هزار و ۱۵۰ ساعت تا بازگشايي مدارس برگزار شد، هدف از تشكيل اين ستاد را تأمين راحتي و رواني تردد به منظور ايجاد روحيه شادابي و نشاط براي دانش آموزان و خانواده ها از طريق اتخاذ تدابير و تمهيدات ترافيكي در مهرماه اعلام كرد.
وي با تاكيد بر ضرورت روكش آسفالت و مرمت معابر شهري به ويژه خيابانهاي منتهي به مدارس، از افزايش تعداد اتوبوس هاي شركت واحد در مناطق و خطوطي كه از تعداد مدارس بيشتري برخوردارند، خبر داد.
دكتر بهبهاني بازسازي و رفع عيب چراغ هاي راهنمايي و فعاليت مضاعف دوربين هاي مركز نظارت و كنترل ترافيك را از ديگر اقدامات ستاد مهر برشمرد و بر ممنوعيت حفاري در معابر شهري از بيستم شهريور تا پانزدهم مهر تاكيد كرد.
شايان ذكر است علاوه بر ستاد مركزي مهر، ۲۲ ستاد معين نيز در محل معاونت هاي حمل و نقل و ترافيك مناطق ۲۲ گانه مستقر شده اند كه موظف به اتخاذ تصميمات منطقه اي و اجراي مصوبات ستاد مركزي خواهند بود.

سرپرست شهرداري تهران:
خللي در خدمات رساني شهرداري به وجود نيامده است
004833.jpg
گروه شهري - جمشيد پوراسكندر : سرپرست شهرداري تهران اعلام كرد: هيچ خللي در خدمات رساني اين نهاد مردمي به شهر و شهروندان به وجود نيامده است.
دكتر علي سعيدلو در حاشيه ديدار با شهروندان منطقه ۱۴ تهران با اشاره به اين مطلب كه در پي انتخاب شكوهمندانه دكتر احمدي نژاد به سمت رياست جمهوري، كليه پرسنل و پيمانكاران شهرداري، خدمات شهري را با جديت پيگيري و اجرا مي كنند، تصريح كرد: طرحهاي عمران شهري با افزايش صددرصدي نسبت به سال گذشته در مناطق بيست و دو گانه تهران در حال اجراست و كلان شهر تهران به كارگاه بزرگ عمراني تبديل شده است.
وي گفت: به منظور ساماندهي و مديريت آمد و شدها، صدها طرح ترافيكي و اصلاح هندسي از جمله دوربرگردان ها و تكميل شبكه عبوري، پاركينگ هاي طبقاتي، تعريض معابر عمومي، ۲۲ مجتمع ورزشي ويژه بانوان، فروشگاه هاي زنجيره اي شهروند و ... براساس برنامه زمان بندي شده در حال اجراست و بهره برداري از آنها مي تواند در هدايت سفرهاي درون شهري اثرگذار باشد. به گفته سرپرست شهرداري تهران، هر دوربرگردان مي تواند ظرفيت عبوري خودروها را ۳۰درصد افزايش دهد.
وي تصريح كرد: باتوجه به اين كه تهران فاقد زيرساخت هاست و از سويي شهرداري توان تأمين منابع مالي براي اجراي پروژه هاي عمراني و خدمات شهري را در يك دوره زماني كوتاه مدت ندارد، جلب و جذب مشاركت هاي مردمي را در سرلوحه كارها قرار داده است و هم اينك دهها پروژه مشاركتي به ارزش اوليه ۲۰ هزار ميليارد ريال منعقد شده است و پيش بيني مي شود با بهره برداري از آنها، ضمن كسب توان مالي مناسب، سرانه خدمات شهري به لحاظ كمي و كيفي ارتقاء خواهد يافت.
به گفته وي، ساخت توقفگاه هاي طبقاتي، مجتمع هاي تجاري، اداري و تفريحي، بازار سنتي كريم خان، مجموعه مسكوني قصر سوزان ازجمله پروژه هاي مشاركتي است كه در حال ساخت است.
وي خاطرنشان كرد: با بهره برداري از پاركينگ هاي طبقاتي، بيش از يك ميليون مترمربع به فضاي پاركينگي تهران افزوده مي شود.
وي در ادامه با اظهار اين مطلب كه بيش از صدها طرح عمراني، فني، خدماتي، ترافيكي، ورزشي و فرهنگي در نقاط مختلف تهران در دست اجراست افزود: بزودي افزون بر اتصال ضلع غربي بزرگراه شهيد همت در حد فاصل مناطق ۵ و ۲۲ تهران، تونل هاي ۹۸۰ متري رسالت به عنوان بزرگترين تونل شهري كشور به روي خودروها گشوده مي شود.
دكتر سعيدلو يكبار ديگر موضوع بروز ركود در اجراي برنامه هاي شهرداري را قويا رد كرد و افزود: رويكرد مديريت شهري تهران به ويژه شوراي شهر به گونه اي است كه خدمات رساني به شهروندان و شهر، خدمت مستمر تلقي مي شود.
وي در ادامه از روان سازي فعاليت هاي ستادي شهرداري خبر داد و افزود: به موازات تجهيز شهرداريها و شركتهاي تابعه به امكانات نوين اداري و اجراي طرحهاي اتوماسيون، دوره هاي آموزشي حين خدمت ويژه كاركنان به منظور ارتقاء خدمت رساني آنان با جديت پيگيري و در طول سال اجرا مي شود.

نخستين زمين فوتبال استاندارد شمال تهران
004839.jpg
گروه شهري: معاون فني و عمراني شهرداري منطقه يك اعلام كرد: به منظور افزايش سرانه هاي ورزشي و فراهم نمودن تسهيلات مناسب براي ترغيب و تشويق نوجوانان و جوانان به ورزش، نخستين زمين فوتبال روباز استاندارد شمال تهران با عنوان «ورزشگاه سرداران شهيد» طي مراسمي در ايام ولادت حضرت علي(ع) و امام محمد تقي (ع) به بهره برداري مي رسد. به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك، مهندس غلامرضا نگهبان با اعلام مطلب فوق اظهار داشت :اين ورزشگاه با هزينه اي معادل ۲۵ ميليارد ريال به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در بزرگراه ارتش - بلوار اوشان احداث شده است.

اعتراض به برگه هاي جريمه ، بيشترين
حجم پرونده هاي شوراهاي حل اختلاف است
مهر: رييس شوراهاي حل اختلاف استان تهران گفت : اعتراض به برگه هاي جريمه صادر شده از سوي ماموران راهنمايي و رانندگي ، بيشترين پرونده هاي وارده به شوراهاي حل اختلاف است .
دكتر مسعود ستايشي با بيان اين مطلب افزود:بررسي ها نشان مي دهد درصد بالايي از شكايات طرح شده مردم در شوراهاي حل اختلاف در ارتباط با جريمه هاي راهنمايي و رانندگي است و اكثر مردم نسبت به تعداد برگه هاي جريمه اي كه براي آنان صادر شده اعتراض دارند .وي افزود : شوراهاي حل اختلاف اصراري براي رسيدگي به پرونده هاي مورد شكايت و اعتراض مردم به نحوه برگه هاي صادر شده نداشت ، اما اين امر تكليفي در جهت كاهش مراجعات به محاكم قضايي است كه بر اساس قانون بر عهده شوراهاي حل اختلاف نهاده شده است .
ستايشي در ادامه گفت : حق اعتراض نسبت به برگه هاي جريمه كه از سوي ماموران راهنمايي و رانندگي صادر مي شود حق مردم است و شوراهاي حل اختلاف طبق قانون حق رسيدگي و اتخاذ تصميم به اين اعتراض ها را دارند، اما تخفيف و يا معافيت از پرداخت جريمه در تمامي پرونده ها امكان پذير نيست.
وي گفت : درصد بالايي از مردم انتظار دارند با مراجعه به شوراهاي حل اختلاف از پرداخت جريمه برگه هاي راهنمايي و رانندگي معاف و يا تخفيف شامل آنان شود، اما شوراهاي حل اختلاف بايد مطابق موازين قانوني راي صادر نمايند و انتظار مردم از صدور چنين آرايي غير منطقي است .

آخرين اصلاحات و تغييرات تقسيماتي استان تهران اعلام شد
ايسنا: آخرين اصلاحات و تغييرات تقسيماتي استان تهران اعلام شد.بر اين اساس نقطه جغرافيايي خورائين از دهستان غني آباد بخش مركزي شهرستان ري منتزع و به دهستان كهريزك بخش كهريزك همين شهرستان الحاق شد.همچنين دهستان عظيميه به مركزيت روستاي اسلام آباد مشتمل بر روستاها و مزارع و مكان هاي اندرمان، عمادآور، علائين، عباس آباد، اسلام آباد، دولت آباد قيصريه، بهشتي، ولي آباد، عليان، كارخانه بلورسازي، عظيم آباد در تابعيت بخش مركزي شهرستان ري ايجاد و تاسيس مي شود. به گزارش ايسنا، روستاهاي پلائين، عباس آباد، مرادآباد، ولي آباد، جعفرآباد جنگل، دينارآباد نيز از دهستان چهاردانگه بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر منتزع و به دهستان خلازير بخش مركزي شهرستان ري و روستاها و مزارع و مكان هاي مرجان آباد، كاشانك، جهان آباد بالا، امامزاده ابراهيم، شكرآباد، رحيم آباد، پاسگاه پليس راه و چشمه نور از دهستان ده عباس بخش مركزي شهرستان اسلامشهر منتزع و به دهستان خلازير بخش مركزي شهرستان ري ملحق شدند.

شب شعر آذري در فرهنگسراي اقوام
004842.jpg
در ادامه برنامه هاي معرفي شعر و موسيقي اقوام ايراني، شامگاه پنجشنبه ۲۰ مردادماه ۸۴ برنامه شب شعر آذري ها در فرهنگسراي اقوام به اجرا درآمد. در اين مراسم، پس از سخنان حسن عباسي رئيس فرهنگسراي اقوام مبني بر ضرورت شناساندن فرهنگ و هنر اقوام ايراني به نسل هاي جديد، برنامه تك نوازي «قپوز» توسط عاشق ايمران حيدري اجرا شد. سپس عمران صلاحي شاعر و طنزنويس معاصر چند شعر آذري و فارسي خواند كه يكي از آنها، تحت عنوان تقديم به عاشيق ها ارائه شد. سپس دكتر حسن رياضي درباره ويژگي هاي شعر آذري و ايمران حيدري پيرامون وضعيت كنوني موسيقي محلي آذري سخنراني كردند و پس از شعرخواني «رضي پور» شاعر معاصر، موسيقي آذري با رهبري سولدوز مهدي پور به اجرا درآمد.

خروج ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده
004845.jpg
ايلنا: معاون بهره  برداري شركت اتوبوسراني تهران و حومه با بيان اينكه ۲۵ درصد ناوگان اتوبوسراني شهر تهران، معادل حدود ۸۰۰ دستگاه اتوبوس عمري بالاي ۱۰ سال داشته و بايد بازنشسته شوند، گفت: در صورت ورود يك  هزار دستگاه اتوبوس گازسوز جديد به شبكه حمل و نقل عمومي تهران، تا پايان امسال حدود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده بالاي ۱۵ سال عمر از رده خارج مي  شود.
حسين تيموري كرماني گفت: كار از رده خارج كردن اتوبوس  هاي فرسوده با عمر بالا، از دو سال گذشته همزمان با آغاز خريد اتوبوس  هاي گازسوز جديد آغاز شد و در همين راستا، در سال جاري حدود يك  هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده اين ناوگان از رده خارج شده است.

در ديدار با مردم ؛
سرپرست شهرداري تهران ۲۰۰پرونده
را مورد رسيدگي قرار داد
واحد مركزي خبر: سرپرست شهرداري تهران به همراه اعضاي كميسيونهاي نه گانه ضمن ديدار با اقشار مردم به مشكلات ۲۰۰ پرونده رسيدگي كرد.
اين ديدار ديروز بعد از پايان  ديدارهاي  دوره  چهارم  مناطق  برگزار شد و در آن  پرونده هاي  باقيمانده  اين  دوره  مورد رسيدگي قرار گرفت.
مجتبي  علايي  مدير  روابط عمومي    شهرداري  تهران  با بيان  اينكه  موضوع  بيشتر اين  پرونده  ها درباره  شهرسازي، املاك، حقوقي  و مالي و اداري  بود گفت : اين  پرونده  ها از ۱۴ منطقه  شهرداري  تهران  بررسي  شد.
گفتني  است  دور اول  ديدارهاي  مردمي مسئولان  شهرداري  تهران  در تابستان  ۸۲ آغاز و در اين  دوره  به  ۱۶ هزار پرونده، در دوره  دوم  ۱۳ هزار پرونده،  دور سوم  شش  هزار پرونده  و دور چهارم  نيز سه  هزار پرونده  رسيدگي  شد.
اعلايي  با بيان  اينكه  براي  دوره  پنجم  محتواي  اين  ديدارها تغيير خواهدكرد، گفت: ديدارهاي  دوره  آينده  براساس  تصميم  شهردار آينده  تهران  يا به  صورت  ديدارهاي  محله اي  براي  حل  مشكلات  مردم  يا به  صورت  حضور مردم  در شهرداري  مركز خواهد بود.

كمبود امكانات، تخلفات زيست محيطي را افزايش داده است
مهر:كمبود امكانات، تخلفات زيست محيطي را افزايش داده است، در حالي كه هر روز از آلاينده هاي زيست محيطي و تراكم ساخت و سازهاي بي رويه در گوشه و كنار شهر خبر مي رسد، مدير كل حفاظت محيط زيست استان تهران علت اصلي فقدان نظارت را محدوديت امكانات و كمبود گشت هاي زيست محيطي عنوان مي كند.
محمد حسن پيراسته گفت:استان تهران داراي واحدهاي صنعتي و عمراني فراواني است كه محدوديت امكانات اداره محيط زيست استان نمي تواند مانع از ادامه فعاليت غير قانوني واحدهاي آلاينده شود.
وي همچنين تاكيد كرد:عامل اصلي پديده سرخه حصار و ساخت و سازهاي بي رويه در اين منطقه نيز مانند ديگر مشكلات زيست محيطي علاوه بر مجوزهاي غير قانوني كه از سوي سازمان هاي دولتي و غير دولتي اعطا مي شود، محدوديت امكانات زيست محيطي و نيروهاي سازمان محيط زيست نيز بوده است.
مدير كل حفاظت محيط زيست تهران همچنين تاكيد كرد: با توجه به پيش بيني در برنامه چهارم توسعه مقرر شده تعداد گشت هاي زيست محيطي به ۳۰ واحد افزايش يابد كه متاسفانه هنوز شرايط اجراي اين طرح فراهم نشده است.
وي همچنين از حدود ۲۰۰ واحد ساختماني نيمه كاره و در حال ساخت طي ماه هاي اخير در شهرك زيتون خبر داد كه اداره محيط زيست استان نتوانسته نظارت كاملي بر منطقه داشته باشد؛ به طوري كه طي دو ماه اخير سرخه حصار و روستاي هرسين وضعيت نامطلوبي پيدا كرده و فقط حضور نيروهاي انتظامي توانسته مانع از ادامه فعاليت غير قانوني افراد در اين منطقه شود.پيراسته تصريح كرد: علاوه بر ساخت و سازهاي بي رويه كه موجب نابودي كاربري اراضي شده احداث صنايع كوچك آلاينده كه خارج از نظارت سازمان مانده است از ساير مواردي است كه تاكنون توانسته به آلودگي اراضي كشاورزي، آلودگي هوا و آب هاي سطحي و زيرزميني بيفزايد.

هديه براي زوج هاي جوان تهراني
004836.jpg
ايلنا: مديرعامل موسسه مهرو ماه وابسته به سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران اعلام كرد: همزمان با فرارسيدن ۱۳ رجب سالروز تولد مولود كعبه حضرت علي (ع)، هر زوج تهراني كه در اين روز مبارك به عقد هم درآيند، مي  توانند فقط با ارائه كپي عقدنامه از موسسه مهر و ماه هديه ارزنده  اي دريافت كنند.
محمدرضا كشاورز، مديرعامل موسسه مهروماه با اعلام اين خبر، همچنين درخصوص آخرين وضعيت اعطاي خنچه عقد و لباس عروس رايگان به زوج  هاي جوان تهراني، افزود: اين طرح از ۱۶ مرداد ماه مصادف با اول ماه رجب و همزمان با نزول بركات آسماني و افزايش ازدواج، ثبت  نام اعطاي خنچه عقد و لباس عروس رايگان آغاز شده و زوج   هاي جوان تهراني كه ساكن مناطق ۲۲ گانه هستند مي  توانند فقط با ارائه كپي عقدنامه و شناسنامه لباس عروس و خنچه عقد رايگان را از اين موسسه دريافت كنند.
شايان ذكر است؛ بنا به گفته مديرعامل موسسه مهر و ماه، طرح اعطاي لباس عروس و خنچه عقد رايگان بدون محدوديت زماني بوده و همچنان طي ماه  هاي آينده نيز ادامه خواهد داشت.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |