يكشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۳ - Aug 14, 2005
با تأييد حكم از سوي ديوان عالي كشور
ناقوس مرگ براي عامل قتل دو راننده به صدا درآمد
004815.jpg
گروه حوادث: حكم اعدام مردي كه متهم به قتل دو راننده بود، مورد تاييد ديوان عالي كشور قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، اين مرد عليرضا ك (۳۴ ساله) نام دارد، پس از وقوع دومين جنايت خود، با رديابي پليس آگاهي اصفهان شناسايي و در يك عمليات ضربتي دستگير شد. وي علاوه بر دو فقره قتل داراي سوابق و محكوميت هاي متعدد در زمينه سرقت، آدم ربايي و زناي به عنف است.
نخستين جنايت
ساعت ۳۰/۸ دقيقه صبح روز ۶ تيرماه سال ۸۰ عليرضا خودرو پيكان آبي رنگي را كه متعلق به فردي به نام نيازعلي بود، كرايه كرد تا  به روستاي هوره برود. او كه به همراه يكي از دوستانش بود، سوار خودرو شدند. چندي قبل از اين، دوست عليرضا وي را به سرقت از خودروهاي خطي ترغيب كرده بود.
داخل خودرو همگي سكوت كرده بودند و راننده ۶۹ ساله به راه خود ادامه مي داد تا اينكه به محض رسيدن به ابتداي روستا، دوست عليرضا از خودرو پياده شد و با نگاهي اعتمادآور به دوستش گفت، مي تواند از راننده سرقت كند.
به اين ترتيب، نقشه سرقت از راننده پيكان قوت بيشتري گرفت تا اينكه از نيازعلي درخواست كرد به طرف در باغي برود. وقتي به آنجا رسيدند او را به داخل باغ دعوت كرد هر دو وارد باغ شدند.
عليرضا موقعيت را ارزيابي كرد و پس از اطمينان از اينكه به غير از خود و راننده هيچ كسي در باغ نيست با او سر صحبت را باز كرد و به او گفت: داخل باغ كار دارد. تا زماني كه كارش تمام نشده، نيازعلي مي تواند ميوه بچيند و بخورد. پس از نيم ساعت از حضور عليرضا و راننده ۶۹ ساله، ناگهان عليرضا متوجه شد كه راننده در حال عبور از محوطه اي است كه شيب تندي دارد سريع خود را به پشت سر او رساند و او را هول داد. نيازعلي به پايين پرتاب شد. عامل جنايت به روي قفسه سينه راننده ۶۹ ساله افتاد و كمربند شلوارش را باز كرد. پير مرد در آن لحظه توانايي هيچ گونه مقاومتي را نداشت. تنها از عليرضا مي خواست تا كاري با او نداشته باشد. اما عليرضا در كمال ناباوري كمربند را دور گردن نيازعلي پيچاند و او را خفه كرد. سپس جسدش را در همان باغ رها كرد و اتومبيلش را سرقت كرد.
او از محل وقوع جنايت دور شد. سپس به انگيزه فروش خودرو به چندين پاركينگ مراجعه كرد اما نتوانست آن را بفروشد. به اين ترتيب، خودرو را در حياط خانه اي در اصفهان پنهان كرد.
دومين جنايت
در حالي كه چند روز از وقوع نخستين جنايت مي گذشت، عليرضا كه در اولين سرقت خود به نتيجه خاصي از نظر مالي نرسيده بود، بي توجه به اطرافش به طرف ميدان قدس اصفهان حركت كرد. حدود ۳۰ دقيقه در آن جا تردد داشت تا اينكه به طور اتفاقي با فردي به نام رجب علي آشنا شد. وقتي متوجه شد او راننده است، مجددا نقشه سرقت ديگري را در فكرش پروراند.
پس از چند دقيقه از رجب علي خواست تا او را با مبلغ ۳ هزار تومان به منطقه زفره ببرد. رجب علي قبول كرد و هر دو سوار خودرو پيكان شدند. پس از آنكه مسافتي از شهر اصفهان دور شدند، عليرضا متوجه شد كه اتوبان بسيار خلوت است. به همين خاطر آن منطقه بهترين مكان براي اجراي نقشه اش بود كه ناگهان خودرو پنچر شد.
جنايتكار كه هنوز نقشه سرقت را در سر داشت، همراه با راننده از خودرو پياده شد، اطراف خودرو و اتوبان را نگاه كرد. دقايقي بعد هنگامي كه راننده در حال عوض كردن تاير بود،  با ميله به سمت راست سرش كوبيد و او را بي حال بر زمين انداخت.
سپس عليرضا، جسد نيمه جان راننده را به داخل اتومبيل انداخت و از محل حادثه گريخت. سرانجام در بياباني نزديك توقف كرد و با دستمالي كه در صندوق عقب بود سر رجب علي (۶۷ساله) را بست. با مقداري طناب هم دست و پايش را بست و پيكر نيمه جان راننده را در همان جا رها كرد.
عليرضا به زفره پيش چند تن از دوستانش رفت و به قصد فروش خودرو، آن را به دوستانش نشان داد. اما هيچ يك از آنها حاضر به خريدن خودرو نبودند. به اين ترتيب، مجددا به محل حادثه برگشت و در آن جا بود كه متوجه شد كه رجب علي كشته شده است. در حالي كه وحشت زده از دومين جنايت بود، جسد را همان جا رها كرد و به شهر اصفهان بازگشت.
شناسايي و دستگيري عامل جنايت
ماموران اداره آگاهي اصفهان پس از اعلام شكايت مفقودي هر دو راننده، پرونده اي را در دايره يكم اداره آگاهي اصفهان تشكيل داد. آنها در بررسي هاي مقدماتي متوجه سرنخ هاي موجود در پرونده شدند و دريافتند خودرو هر دو راننده سرقت شده است.
مأموران، شناسايي خودروها را در دستور كار ويژه قرار دادند و توانستند دو خودرو را در مخفي گاه عليرضا شناسايي و كشف كنند. با كشف خودروها، عليرضا نيز در يك عمليات ضربتي ساعت ۱۰ صبح ۱۴ آذر ماه سال ۸۰ دستگير شد.
عليرضا پس از دستگيري در تمام مراحل بازجويي و محاكمه در شعبه ۵۳ دادگاه عمومي اصفهان به قتل دو راننده تنها به انگيزه سرقت اعتراف كرد. تا اينكه با تكميل پرونده متهم از سوي قاضي حجت الله اسدي به دو بار قصاص نفس (اعدام) محكوم شد. حكم صادره چندي قبل از سوي ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار گرفت.

فرار متهم در مرخصي از زندان
گروه حوادث: مردي كه با شگردي خاص دختران و زنان را فريب مي  داد و آنها را مورد آزار و اذيت قرار داده بود، زماني كه در مرخصي از زندان به سر مي برد، فرار كرد.
به گزارش خبرنگار ما، اين مرد كه جعفر نام دارد، چندي قبل با شكايت پنج زن تحت تعقيب كارآگاهان اداره آگاهي تهران قرار گرفت. وي پس از دستگيري به عمل خلاف خود اعتراف كرد و مدعي شد حين آزار و اذيت دختران و زنان جوان از آنها فيلمبرداري كرده است. بازپرس پرونده پس از تكميل تحقيقات و صدور كيفرخواست پرونده اين مرد را به دادگاه كيفري استان ارجاع داد و قاضي شعبه ۸۰ مسئول رسيدگي به پرونده جعفر شد.صبح ديروز زماني كه قرار بود، جعفر در خصوص شكايت دو تن از شاكيان پرونده اش در اين شعبه محاكمه شود، مشخص شد كه وي در حالي كه از زندان قزل حصار مرخصي گرفته، پا به فرار گذاشته است.بر پايه اين گزارش، اين پرونده متهم ديگري داشت كه جعفر مدعي شده بود، از داخل كمد اقدام به فيلمبرداري از آنها مي كرده است اما متهم دوم پرونده از اين اتهام تبرئه شد. به گفته جعفر، پس از فيلمبرداري از زنان و دختران آنها را تهديد  كرده و بدين ترتيب، توانسته بود مقدار قابل توجهي از طعمه هايش اخاذي كند.بدين ترتيب قاضي شعبه ۸۰ با توجه به اينكه متهم پرونده ناپديد شده است، دستور داد تا تيمي از كارآگاهان وي را تحت تعقيب قرار دهند.

تونل زندانيان برزيلي از حياط زندان سر در آورد
آنانوا : يك باند از زندانيان برزيلي با احداث تونلي در يكي از زندان هاي اين كشور، تنها راه به حياط زندان بردند.
به دنبال احداث اين تونل كه تنها ۳۰ سانتي متر با ديوار بيروني زندان فاصله داشت، ۶۷ تن از زندانيان، تنها سر از حياط زندان تيموتئو درآوردند.طبق اظهارات اين زندانيان، آنها كه متحمل سختي و رنج فراواني در احداث اين تونل شده بودند، سعي داشتند از طريق اين تونل، از زندان بگريزند اما اين تونل به اندازه كافي طولاني نبود كه از طريق آن بتوان از زندان گريخت.
براساس اين گزارش، هنگامي كه زندانيان از داخل تونل بيرون مي آمدند، نيروهاي امنيتي زندان را ديدند كه بالاي سر آنها ايستاده اند. طبق اظهارات پليس زندان، اين موضوع آنها را كاملاً مات و مبهوت كرده بود.
.
دستگيري هنگام ورود به پاركينگ سازمان ملل
سي.ان.ان :يك مرد مسلح آمريكايي هنگام ورود به پاركينگ سازمان ملل بازداشت شد.
اين مرد ۵۰ ساله آمريكايي با دو اسلحه گرم و يك اسلحه سرد ديروز هنگام ورود به پاركينگ سازمان ملل به دام افتاد.
اسلحه اين مرد شامل يك هفت تير كاليبر ۲۲  و يك وينچستر كاليبر ۲۲ بود. همچنين او در اتومبيلش چاقوي بزرگي مخفي كرده بود.
اين مرد هنوز انگيزه خود را از انجام اين كار اعلام نكرده است و بازجويي ها در اين زمينه ادامه دارد.
گفتني است، تماس با منزل اين مرد در كاليفرنيا بي فايده بود و پليس آمريكا تاكنون موفق نشده است با خويشاوندانش تماس بگيرد.

۱۸ زخمي، عاقبت مانور با اتومبيل در اوهايو
نيوزنت فايو: يك مرد آمريكايي در اوهايو هنگام مانور دادن با اتومبيل ورزشي خود به داخل جمعيت رفت و ۱۸ نفر را مصدوم كرد.
مرالدو دلگادو ۵۸ ساله هنگام مانور دادن با اتومبيل خود در ايالت اوهايو آمريكا به درون جمعيت رفت. بنابر اين گزارش، در اين حادثه كه در شهر كلولند اين ايالت روي داد ۱۸ نفر زخمي شدند. مردم با ديدن اين صحنه بسيار عصباني شده، راننده را به باد كتك گرفته و او را مجروح كردند. به گفته پليس، مرالدو دلگادو و ۱۸ زخمي ديگر بر اثر شدت جراحات به بيمارستان انتقال يافتند كه حال چند نفر آنها وخيم اعلام شده است.

دستگيري اعضاي باند تاريخي ترين سرقت بانك در برزيل
بي.بي.سي: پليس برزيل با متوقف كردن كفي  حامل چندين خودروي گران قيمت شماري از اعضاي باند بزرگترين سرقت از بانك اين كشور را دستگير كرد.
پليس برزيل اعلام كرد: حدس مي زند اين خودروهاي گران قيمت با پول به سرقت رفته از بانك خريداري شده اند. در جريان اين سرقت بزرگ ۶۸ ميليون دلار از بانك «فورتالزا» در شمال برزيل به سرقت رفت. سارقان با حفر تونل زيرزميني به طول ۸۰ متر از خانه اي اجاره اي در اطراف بانك خود را به آن رسانده و اقدام به سرقت اين حجم قابل توجه از پول ها كردند.
پليس همچنين مبلغ قابل توجهي در يكي از اين خودروها پيدا كرد كه ظن  آنها را درخصوص  اين خودروها و سرقت از بانك بيشتر كرد.

توضيح يك خبر
در پي تماس تلفني مدير انجمن قوي ترين مردان ايران مطلع شديم متهماني كه پليس به اتهام سرقت و تجاوز به عنف در تعقيب آنهاست، تنها در برنامه تلويزيوني مردان آهنين شركت كرده اند و هيچ ارتباطي با انجمن قوي ترين مردان ايران ندارند.

قاتل خود را به مراجع قضايي تسليم كرد
گروه حوادث: عامل دو جنايت در شهرستان اصفهان خود را تسليم مراجع قضايي پايتخت كرد.
به گزارش خبرنگار ما، پنج شنبه هفته گذشته مرد جواني در شهرستان اصفهان مرتكب قتل همسر و پدرزنش شد. عامل اين دو جنايت بعد از ارتكاب قتل ها فراري شده بود و پليس آگاهي اصفهان در جستجو براي شناسايي مخفيگاه وي بود كه روز گذشته متهم خود به دادسراي امور جنايي تهران مراجعه كرد و بعد از حضور در شعبه بازپرس هنرمند خود را تسليم كرد.
بررسي هاي بيشتر در اين خصوص ادامه خواهد يافت.

در پي رضايت اولياي دم متهم به قتل پدر آزاد مي شود
گروه حوادث: پسري كه مرتكب قتل پدرش شده بود و يك پسر جوان را نيز به دليل عدم تسلط  بر رانندگي كشته بود، از زندان آزاد خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، دوم آذرماه سال ۸۰ ، داوود در غياب پدرش، خودروي نيسان وي را برداشته و از منزل خارج شد هنوز مسافتي را طي نكرده بود كه با يك عابر پياده كه از هم محلي هايشان بود، مواجه شد. داوود نتوانست خودرو را كنترل كند و با برخورد به حسن موجب مرگ وي  شد.
داوود بعد از وقوع اين حادثه از صحنه گريخت. پليس بعد از اطلاع از موضوع و انجام تحقيقات اوليه متوجه شد كه عامل مرگ حسن راننده خودروي نيساني بود كه شاهدان شماره خودرو آن را برداشته بودند، مالك خودرو شناسايي شد. پليس به منزل پدري داوود مراجعه كرد و با اين تصور كه مالك اصلي خودرو موجب مرگ حسن شده است، پدر داوود را بازداشت كرد. در انجام بازجويي از پدر داوود مأموران متوجه شدند كه عامل اين حادثه متهم بازداشت شده نيست و بايد پسرش را بازداشت كنند. با كمك پدر داوود هماهنگي براي دستگيري پسر جوان صورت گرفت؛ ولي داوود كه از ماجراي همكاري پدرش با پليس مطلع شد،  در يك حركت غافلگيرانه پدرش را با ضربه چاقو به قتل رساند و فرار كرد.
موضوع اين جنايت به اطلاع قاضي كشيك ويژه قتل آن زمان رسيد. پليس آگاهي عمليات دستگيري داوود را آغاز كرد. جست وجو ها ادامه يافت تا اين كه روز نوزدهم فروردين ماه سال ۸۱ مأموران كلانتري امامزاده حسن، داوود را شناسايي كرده و متهم به قتل بازداشت شد. داوود در جريان بازجويي هاي پليسي در اداره آگاهي مركز به ارتكاب جرايم منتسب اعتراف كرد.اين پرونده جنايي در دادگاه امور جنايي تهران بررسي شد. قاضي جواد اسماعيلي حكم قصاص نفس براي داوود تعيين كرد.
بر پايه آخرين اخبار چند روز قبل اولياء دم اين پرونده در دادسراي امور جنايي تهران حضور يافته و رضايت خود را به قاضي محمدياري اعلام كردند. بدين ترتيب داوود بعد از طي دوران حبس از جنبه عمومي جرم از زندان آزاد خواهد شد.

متهم به قتل در دادگاه:
خاطرات گذشته تنها انگيزه قتل بود
گروه حوادث: مردي كه به انگيزه انتقام و سرقت، پيرزني را به قتل رسانده بود صبح ديروز محاكمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، جلسه محاكمه با حضور قاضي عزيزمحمدي و چهار مستشارش برگزار شد.  در ابتدا خاكي نماينده دادستان با حضور در جايگاه عنوان كرد:  در اين پرونده، عباس (۲۷ ساله) متهم به قتل رقيه (۶۷ ساله) است. اين حادثه در شهرستان ورامين در تاريخ ۲۹ دي ماه سال ۸۳ اتفاق افتاده است.
روز حادثه عباس براي درست كردن آيفون به خانه رقيه رفت. وي كه برادر عروس رقيه بود به  راحتي وارد خانه زن ۶۷ ساله شد. دقايقي از حضورش نگذشته بود كه با ديدن طلا و جواهرات پيرزن وسوسه شد. ناگهان به طرف وي حمله ور شده و او را خفه كرد، پس از سرقت طلاجات رقيه، جسدش را به آتش كشيده و از محل متواري شد.خاكي در ادامه افزود: جسد مقتوله به شدت سوخته بود و پزشكي قانوني پس از كشف جسد نتوانست علت اصلي مرگ را مشخص كند؛ پس از دستگيري عباس و اعتراف وي به قتل عمدي، با توجه به درخواست اولياي دم، تقاضاي صدور حكم قانوني را دارم.در ادامه جلسه محاكمه، پنج فرزند مقتوله درخواست قصاص نفس (اعدام) را براي متهم به قتل كردند.
سپس عباس در جايگاه قرار گرفت و ضمن قبول اتهام قتل عمدي گفت:
۱۳ سال قبل خواهرم عروس اين خانواده شد و آنها مرتب او را كتك مي زدند. آنها مدام به خواهرم فحش مي دادند.وي در ادامه بيان داشت: روز حادثه وقتي به خانه رقيه رفتم ديدم او تنهاست، خاطرات گذشته به يادم آمد، ناگهان به طرفش حمله ور شدم و گلويش را فشار دادم. وقتي مطمئن شدم مرده است پتو را روي وي انداختم و يك اجاق گاز كوچك كه كنار اتاق بود را نزديك وي آوردم تا پتو آتش بگيرد. همين كه آتش شعله گرفت از خانه فرار كردم.
وي در پايان دفاعياتش بيان كرد: اولياي دم حق دارند قصاص مرا بخواهند. من تنها از دامادمان عذرخواهي مي كنم. در پايان جلسه محاكمه، عزيزمحمدي پس از اعلام ختم جلسه دادگاه، عنوان كرد به زودي حكم را صادر خواهد كرد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |