يكشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۳ - Aug 14, 2005
امروز به مجلس معرفي مي شوند
اعضاي كابينه احمدي نژاد
رئيس جمهور ساعت ۱۰ صبح امروز با اعضاي كابينه پيشنهادي خود نشست مشترك دارد.پيش بيني مي شود وي در اين جلسه ضمن يادآوري مسئوليت خطير دولت جديد در شرايط امروز آنان را به تلاش مضاعف و هماهنگ براي خدمت رساني به مردم دعوت كند
004860.jpg
يك منبع مطلع در آخرين ساعات ديشب اسامي اعضاي كابينه دولت جديد را كه قرار است توسط دكتر احمدي نژاد به مجلس معرفي شود، در اختيار همشهري گذاشت. قرار است اين اسامي امروز در جلسه علني مجلس به عنوان وزراي پيشنهادي رئيس جمهوري قرائت شود.
فهرست اسامي به اين شرح است:
آموزش و پرورش: علي اكبر اشعري
ارتباطات و فن آوري اطلاعات: محمد سليماني
اطلاعات: غلامحسين محسني اژه اي
اقتصاد و دارايي: داوود دانش جعفري
امور خارجه: منوچهر متكي
بازرگاني: مسعود پوركاظمي
بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: كامران باقري لنكراني
تعاون: عبدالرضا مصري
جهاد كشاورزي: محمدرضا اسكندري
دادگستري: جمال كريمي راد
دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح: مصطفي محمد نجار
راه و ترابري: محمد رحمتي
رفاه و تأمين اجتماعي: سيد مهدي هاشمي
صنايع و معادن: عليرضا طهماسبي
علوم، تحقيقات و فن آوري: محمد مهدي زاهدي
فرهنگ و ارشاد اسلامي: محمد حسين صفار هرندي
كار و امور اجتماعي: محمد جهرمي
كشور: مصطفي پورمحمدي
مسكن و شهرسازي: محمد سعيدي كيا
نفت: علي سعيدلو
نيرو: پرويز فتاح
همچنين منبع مطلع همشهري گفت: روز گذشته دكتر احمدي نژاد با وزراي پيشنهادي خود به طور جداگانه ديدار و ميثاق نامه اي را به امضاي ايشان رساند. بر اساس يكي از بندهاي اين ميثاق، وزرا مجاز به فعاليت اقتصادي و كسب درآمدي جز حقوق وزارتي خود نيستند.
يك منبع آگاه ديگر به همشهري گفت: دكتر احمدي نژاد ساعت ۱۰ صبح امروز با اعضاي كابينه پيشنهادي خود نشست مشترك خواهد داشت.
پيش بيني مي شود رئيس جمهور در اين جلسه ضمن يادآوري مسئوليت خطير دولت جديد در شرايط امروز آنان را به تلاش مضاعف و هماهنگ براي خدمت رساني به مردم دعوت كند.

گزارش رئيس هيات نمايندگان اعزامي مجلس
از وضعيت ناآرامي ها در آذربايجان غربي و كردستان
فارس: رئيس هيات نمايندگان اعزامي مجلس به آذربايجان غربي و كردستان براي رسيدگي به وقايع اخير در اين استان از مردم خواست تا آرامش خود را حفظ كنند و تاكيد كرد: مسئولان با دقت مسايل را دنبال مي كنند.
رشيد جلالي جعفري عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس و رئيس هيات اعزامي به آذربايجان غربي و كردستان براي حوادث اخير اين دو استان درباره گزارش تحقيقات اين هيات اظهار داشت: در سفري كه هفته قبل انجام شد، سه نفر از اعضاي كميسيون امنيت ملي، سه نفر از نمايندگان مناطق كردنشين، سه تن از وزارت اطلاعات، كشور و نماينده دادستان كل كشور هيات را همراهي مي كردند كه در بدو ورود هيات به اروميه، شوراي تامين اروميه تشكيل جلسه داد و مباحث اوليه آنجا صورت گرفت.
وي تصريح كرد: جلسه بعدي هيات روز هجدهم مرداد در «مهاباد» تشكيل شد و نشستي نيز با روحانيت و نخبگان مهاباد برگزار شد كه نقطه نظرات، نگراني ها و مشكلات مورد بررسي قرار گرفت و جلسه سوم نيز در سقز و سنندج تشكيل شد.
جلالي جعفري گفت: در بررسي ها مشخص گرديد كه نقطه آغاز حوادث از مهاباد بوده است. نيروي انتظامي طي حكمي براي تعقيب فردي كه متهم به برخي شرارت ها، جرم هاي مختلف از جمله تجاوز به عنف و فرار از خدمت بوده، به حوالي شهر مي رود و وي قبلاً دو بار در ماههاي گذشته تحت تعقيب قرار گرفته كه از چنگ ماموران فرار كرده است.
وي افزود: اين بار نيروي انتظامي با نيروهاي بيشتري براي دستگيري وي وارد عمل مي شوند و در تپه هاي كنار مهاباد در مقاومت هاي اوليه اش يك تير به پا و يك تير به قفسه سينه اش اصابت مي كند، اما او با كاردي كه در دست داشته به ماموران حمله مي كند. وي سپس دستگير مي شود كه در حين انتقال به شهر مي ميرد.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي ادامه داد: پس از انتقال جسد، نيروي انتظامي آن را در ساعت ۱۰ شب در اختيار پزشكي قانوني اروميه قرار مي دهد كه در همان هنگام از جسد فيلم و عكس تهيه مي شود. اما متاسفانه جسد كه در اختيار پزشكي قانوني اروميه قرار داشته، به دليل كمبود جا، در سردخانه نگهداري نمي شود و در فضاي باز مي ماند تا اينكه ساعت هشت شب فرداي آن روز به خانواده اش تحويل مي شود. وي تاكيد كرد: گزارش پزشكي قانوني حاكي از اصابت دو گلوله مي  باشد و هيچ گونه شكستگي، خراشيدگي، جراحت در بدن گزارش نشده است، اما به دليل نگهداري جسد در فضاي باز و شستشوي آن هنگام غسل و كفن با آب داغ باعث تورم جسد مي گردد كه در اين مرحله از جسد در شرايط ظاهري كاملاً متفاوت با فيلم اوليه كه توسط نيروي انتظامي گرفته شده، فيلم و عكس با هدف تبليغات به عنوان شكنجه برداشته مي شود.
نماينده كرج گفت: در مشاوره با پزشكان، آنها ابراز مي كردند كه چون جسد در فضاي باز قرار داشته، پوست تيره و كبود شده است و تمام عكس هاي منتشره در سايت هاي مختلف نشان از خراشيدگي، سائيدگي در بدن نيست و شائبه اي كه متوفي روي زمين كشيده شده باشد، وجود ندارد. خطوط روي دست و سينه وي نيز زخمهاي قديمي است كه مشخص است مربوط به سالها يا ماهها قبل بوده است.
جلالي اضافه كرد: فيلم و عكس  به نحوي تهيه شده كه دوازده سرود گروههاي ضدانقلاب روي آن گذاشته شده و با پخش عكس ها و فيلم در منطقه آشوب ايجاد كردند و مردم را تحت تاثير قرار دادند و بر اين اساس نمي توان ايرادي را متوجه مردم ساخت زيرا فيلم بسيار مشمئز كننده است و احساسات هر بيننده اي را برمي انگيزد، اما مردم شريف كردستان تحت تاثير يك تبليغات سوء قرار گرفته اند. وي تصريح كرد: اين آمادگي وجود دارد كه فيلم اوليه كه توسط نيروي انتظامي و فيلمي كه خانواده متوفي ضبط كرده اند در اختيار رسانه ها براي مقايسه آن دو توسط افكار عمومي قرار بگيرد.
وي از اقدامات نيروهاي انتظامي و امنيتي دو استان قدرداني كرد و گفت: نيروي انتظامي و امنيتي صبورانه مقاومت كردند و بدون استفاده از سلاح ناآرامي ها را كنترل كرده و  آرامش را برقرار كردند و اكنون نيز با استقرار آرامش در منطقه از همه مردم مي خواهيم تا رسيدگي و اعلام نتايج گزارش مسئولان، آرامش خود را حفظ كنند. اگر خطايي صورت گرفته باشد نيز برخورد خواهد شد.
رئيس هيات اعزامي به اروميه و سنندج گفت: از ۵۰۰ نفر بازداشت شده در ناآرامي هاي اخير، همگي آزاد و اكنون ۳۰ نفر در بازداشت به سر مي برند كه هيات اعزامي تلاش كرد تا افراد بي گناه يا كم تقصير در ماجرا آزاد شوند و مسئولان منطقه هم همين نظر را دارند. لازم به يادآوري است، گزارش تكميلي هيات مذكور در جلسه روز يكشنبه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ارايه خواهد شد.

تقاضاي تحقيق و تفحص از شركت ملي دخانيات ايران
در دستور كار اين هفته مجلس قرار گرفت
مهر: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسات علني اين هفته خودلايحه اصلاح قانون تاسيس وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي ايران را بررسي مي كنند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسات علني اين هفته، لايحه الحاق موادي به قانون تنظيم بخشي ازمقررات مالي دولت را بررسي مي كنند. لايحه الحاق موادي به قانون تاسيس وزارت اطلاعات ، تقاضاي تحقيق و تفحص تعدادي از نمايندگان از شركت ملي دخانيات ايران ، طرح تسهيل ازدواج جوانان، لايحه حمايت از ايجاد نواحي صنعتي روستايي ، قرائت گزارش كميسيون بهداشت و درمان مجلس از سئوال رجايي نماينده اراك از وزير بهداشت از مهمترين دستوركارهاي مجلس در جلسات علني اين هفته مجلس است.
بنا براين گزارش درصورت معرفي كابينه از سوي دكتر احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران ، بررسي صلاحيت و راي اعتماد به وزراي پيشنهادي در دستور كار مجلس قرار خواهد گرفت.

خاتمي در ديدار با پادشاه عربستان:
اقدامات تروريستي هيچ ارتباطي با اسلام ندارد
ايرنا: سيدمحمد خاتمي رئيس  جمهور سابق  ايران  روز گذشته با ملك  عبدالله  پادشاه عربستان  ديدار و گفت  و گو كرد.
دراين  ديدار آقاي  خاتمي ضمن  تسليت  درگذشت  ملك  فهد پادشاه  سابق  اين  كشور،انتصاب  ملك  عبدالله  به  مقام  پادشاهي  عربستان  را تبريك  گفت .
خاتمي همچنين  با اشاره  به  دشواري هاي  جهان  اسلام  و مشكلاتي  كه  كشورهاي اسلامي با آن روبرو هستند بر لزوم  همبستگي  هر چه  بيشتر دولتهاي  اسلامي براي  مقابله  با اين  چالشها تأكيد كرد.وي  با محكوم  كردن  اقدامات  تروريستي  كه  با نام  اسلام  انجام  مي شود، گفت : اقدامات  اين  گونه  افراد كه  هيچ  ارتباطي  با اسلام  ندارد تنها چهره  اين  دين مبين  را خدشه  دار كرده  است .
به  گفته  خاتمي، اقدامات  اين  افراد نه  تنها نسل  جديدي  را كه  به  دنبال  موج عظيم  اسلام  خواهي  به  شريعت  اسلام  روي  آورده اند ،گريزان  مي كند بلكه  موجب مي شود كه  برخي  كشورها با اهداف  خاصي  حملات  سازماندهي  شده اي  را متوجه  اسلام و مسلمين  نمايند.
ملك  عبدالله  پادشاه  عربستان  نيز با ستايش  از انديشه هاي  آقاي  خاتمي وتقدير از تلاشهاي  وي  در توسعه  روابط دو كشور طي  هشت  سال  دوران رياست  جمهوري ، وحدت  را نياز مبرم  امروز جهان  اسلام  برشمرد.
وي  گفت : شرايط منطقه اي  ايجاب  مي كند كشورهايي  نظير ايران  و عربستان  هرچه  بيشتر با يكديگر همكاري  نمايند.
عبدالله  افزود: كشورهاي  اسلامي بايد با همبستگي ، تشريك  مساعي ، هوشياري و دورانديشي  تلاشهاي  خود را براي  مقابله  با بحران هاي  منطقه  و جهان  اسلام بيشتر نمايند.
وي  تأكيد كرد دشمنان  اسلام  قصد دارند امت  اسلامي را دچار مشكلات  بيشتري نمايند ولي  كشورهاي  اسلامي با تلاش  در جهت  اصلاح  اوضاع  اجازه  اين  كار را به آنها نخواهند داد.

دانشجويان مقابل سفارت انگليس تجمع مي كنند
فارس: دانشجويان دانشگاه هاي استان تهران در اعتراض به قطعنامه اخير شوراي حكام ظهر امروز مقابل سفارت انگليس تجمع خواهند كرد.
ابراهيم متوليان گفت: ما آمادگي كامل داريم كه ظهر امروز برنامه خود را برگزار كنيم و بنا داريم اگر امكانات فراهم شود تعدادي از دانشجويان را فردا شب به اصفهان اعزام كنيم تا پس فردا در برنامه جنبش عدالتخواه دانشجويي كه قرار است دور واحد UCF اصفهان حلقه انساني تشكيل دهند شركت كنند.
مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه هاي استان تهران اظهار داشت: بنا داريم هفته آينده نيز در مقابل سفارتخانه هاي آلمان و فرانسه تجمع كنيم.

هيأت دولت تصويب كرد
آيين نامه اجرايي تأسيس و فعاليت سازمان هاي غيردولتي
دستگاههاي حكومتي نبايد در تأسيس و اداره سازمان دخالت داشته باشند. البته مشاركت مقامات و كاركنان دولتي در تأسيس و اداره سازمان، در صورتي كه خارج از عنوان و سمت دولتي آنان باشد، مانع عنوان غيردولتي سازمان نخواهد بود
ايسنا: عناوين جمعيت، انجمن، كانون، مركز، گروه، مجمع، خانه، موسسه و نظائر آن مي تواند به جاي واژه سازمان در نام گذاري به كار گرفته شوند.
به گزارش سايت سخنگوي دولت هيأت وزيران آيين نامه اجرايي تاسيس و فعاليت سازمان هاي غيردولتي را تصويب كرد:
براساس اين آيين نامه دستگاههاي حكومتي نبايد در تاسيس و اداره سازمان دخالت داشته باشند. البته مشاركت مقامات و كاركنان دولتي در تاسيس و اداره سازمان، در صورتي كه خارج از عنوان و سمت دولتي آنان باشد، مانع عنوان غيردولتي سازمان نخواهد بود.
سازمان هاي غيردولتي اهداف غيرسياسي و غيرانتفاعي دربردارند. اهداف غيرانتفاعي عبارتست از عدم فعاليت هاي تجاري و صنفي انتفاعي به منظور تقسيم منافع آن بين اعضا، موسسان، مديران و كاركنان سازمان.
براساس اين آيين نامه مراجع نظارتي مشتمل بر هيات نظارت شهرستان(متشكل از فرماندار، نماينده شوراي اسلامي شهرستان و نماينده سازمان هاي غيردولتي شهرستان)، هيات نظارت استان (مركب از استاندار، نماينده شوراي اسلامي استان و نماينده سازمان هاي غيردولتي) و هيات نظارت كشور (مركب از معاون ذيربط وزير كشور، نماينده شوراي عالي استان ها و نماينده سازمان هاي غيردولتي) بر صدور پروانه اين سازمان ها نظارت دارند كه بر اساس اين آيين نامه و با رعايت ضوابط مربوط، در سطح شهرستان، استان و كشور نسبت به نظارت بر سازمان هاي غيردولتي، غير از تشكل هايي كه مطابق قانون مرجع نظارتي خاص براي آنها پيش بيني شده است، اقدام مي نمايند. نظارت بر سازمان هاي غيردولتي فرا استاني، كشوري يا بين المللي با هيات نظارت كشور خواهد بود.
موضوع فعاليت سازمان هاي غيردولتي  مشتمل بر يكي از موارد علمي، فرهنگي، اجتماعي،  ورزشي، هنري، نيكوكاري و امور خيريه، بشردوستانه، امور زنان، آسيب ديدگان اجتماعي،  حمايتي،  بهداشت و درمان،  توانبخشي، محيط زيست،  عمران و آباداني و نظائر آن يا مجموعه اي از آنها خواهد بود.
سازمان مكلف است گزارش عملكرد اجرايي ومالي سالانه خود را حداكثر تا دو ماه پس از پايان هر سال مالي به مرجع نظارتي مربوط و نيز در طي سال، ساير گزارش هاي عملكرد اجرايي و مالي را بنا به درخواست مرجع يادشده، حسب مورد، ارائه و همچنين نسبت به انتشار خلاصه اي از گزارش سالانه مذكور براي اطلاع عموم، درمحدوده جغرافيايي فعاليت خود اقدام كند.
هزينه سازمان هاي غيردولتي از منابع زير تامين مي شود:
الف- هديه، اعانه و هبه اشخاص حقيقي و حقوقي اعم از داخلي و خارجي و دولتي و غير دولتي.
ب- وقف و حبس.
پ- وجوه حاصل از فعاليت هاي انجام شده در چارچوب موضوع فعاليت، اهداف و اساسنامه سازمان و اين آيين نامه.
ت- حق عضويت در سازمان.
برپايه اين آيين نامه سازمان موظف است پيش از دريافت كمك از منابع خارجي، مشخصات منبع كمك كننده، ميزان كمك و چگونگي آن را به صورت مشروح بر حسب مورد به مراجع نظارتي مربوط اعلام نمايد. مراجع مذكور موظفند ظرف حداكثر يك هفته از تاريخ وصول اعلام ياد شده، نسبت به نظر خواهي از وزارتخانه هاي اطلاعات و امور خارجه و بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران اقدام نمايند. موافقت دستگاه هاي ياد شده ضروري است و اين دستگاه ها موظف به اظهار نظر ظرف حداكثر يك ماه از تاريخ وصول استعلام مي باشند. عدم ارائه پاسخ ظرف اين مدت به منزله نظر موافق است.
گفتني است دريافت كمك از مجامع رسمي بين المللي و منطقه اي و آژانس هاي وابسته به سازمان ملل، نياز به دريافت مجوز ندارد. فهرست سازمان هاي يادشده توسط وزارت امور خارجه تهيه مي شود و در اختيار هيات نظارت قرار مي گيرد.
اين آيين نامه مي افزايد: تقسيم دارايي، سود و يا درآمد سازمان در ميان موسسان، اعضا و مديران و كاركنان آن قبل و پس از انحلال ممنوع است.
همچنين براساس اين آيين نامه فعاليت سازمان در كشورهاي ديگر بايد با كسب مجوز كلي از مرجع نظارتي فرااستاني و ملي باشد.
مرجع ياد شده، قبل از اعلام نتيجه به سازمان متقاضي، بايد از دستگاههاي دولتي ذيربط از جمله وزارت امور خارجه نظرخواهي نمايد. دستگاههاي مذكور ظرف حداكثر يك ماه بايد پاسخ لازم را ارائه دهند، در غير اين صورت نظر آنها موافق تلقي مي شود.

دانشجويان گرداگرد تأسيسات هسته اي
اصفهان حلقه انساني تشكيل مي دهند
فارس: جنبش عدالتخواه دانشجويي با انتشار بيانيه اي از مردم و دانشجويان كشور دعوت كرد سه شنبه ۲۵ مرداد با تشكيل حلقه انساني گرداگرد تأسيسات هسته اي UCF اصفهان حمايت خود را در دفاع از حركت دولت جمهوري اسلامي نشان دهند. در اين بيانيه با بيان اينكه فناوري هسته اي از سرمايه هاي ملي ماست و برخورداري از آن از بديهي ترين حقوق مردم ايران است، آمده است: راه اندازي مجدد تأسيسات ucf اصفهان هر چند ديرهنگام، حركت قابل تقديري بود كه بايد راه اندازي كامل ساير تأسيسات هسته اي ايران همچون نطنز را به دنبال داشته باشد.
در خاتمه بيانيه تصريح شده است: جنبش عدالتخواه دانشجويي از عموم مردم ايران به ويژه دانشجويان دعوت مي كند در حمايت از حقوق ملي و دفاع از حركت اخير دولت در راه اندازي تأسيسات اصفهان و اعتراض به قطعنامه ننگين شوراي حكام روز سه شنبه ۲۵/۵/۸۴ ساعت ۱۱ صبح حلقه اي انساني گرداگرد تأسيسات هسته اي اصفهان تشكيل دهند.

سخنگوي قوه قضائيه از تصميم قريب الوقوع
درباره وبلاگ نويسان خبر داد
ايسنا: سخنگوي قوه قضاييه گفت: به نظر مي آيد كه به زودي درمورد ۴ متهم باقي مانده در پرونده وبلاگ نويسان در دادگاه تصميم گرفته شود.
جمال كريمي راد درباره آخرين وضعيت پرونده متهمان سايت هاي اينترنتي و وبلاگ نويسان، اظهار داشت: كميته اي كه براي بررسي پرونده اين افراد تشكيل شده بود، جلسات خود را برگزار كرد و بناست دادگستري استان تهران در اين رابطه تصميم گيري كند.وي تصريح كرد: به نظر مي آيد كه به زودي درمورد ۴ متهم باقي مانده در اين پرونده در دادگاه تصميم گرفته شود.
كريمي راد خاطرنشان كرد:البته يا دادگاه اين افراد برگزار مي شود و درباره آنها اتخاذ تصميم مي كند. چه بسا در مواردي دادگاه نيازي به احضار افراد نداشته باشد و خود اتخاذ تصميم كند.وي با بيان اين كه در صورت كمي صبر، در فرصت مناسب تصميم دادگاه را اعلام مي كند، يادآور شد: بر اساس بند الف ماده ۱۷۷ قانون آيين دادرسي كيفري چنانچه اتهامي متوجه متهم نبوده يا عمل انتصابي به وي جرم نباشد، دادگاه اقدام به صدور رأي برائت يا قرار منع تعقيب مي كند. چه بسا دادگاه بتواند اين ماده قانوني را مورد استفاده قرار دهد و نيازي به تكميل جلسه دادگاه نباشد يا تنها براي اخذ توضيح از آنها بخواهد حضور يابند.

ديدار خاتمي با امير عبدالله
ايسنا: حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي ظهر روزگذشته با امير عبدالله پادشاه عربستان ديدار و گفت وگو كرد.خاتمي كه براي زيارت مكه مكرمه و مدينه منوره به عربستان سفر كرده است، روز گذشته در ديدار با امير عبدالله، پس از تسليت درگذشت پادشاه سابق عربستان سعودي درباره مسايل مورد نظر و منطقه به گفت وگو و تبادل نظر پرداخت.خاتمي هفته آينده به مشهد مقدس مي رود. از سوي ديگر استاندار خراسان رضوي از قطعي شدن سفر حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي به مشهد مقدس در هفته آينده خبر داد.سيدحسن رسولي با بيان اين كه خاتمي هفته آتي به مشهد سفر مي كند، خاطرنشان كرد: آقاي خاتمي به دعوت تشكل هاي صنفي و اجتماعي استان با پايان دوره مسئوليت خود به مشهد سفر خواهد كرد.

۹۰ ماه وقفه در تصويب جزئيات يك مصوبه
در شوراي عالي انقلاب فرهنگي
فارس: شوراي عالي انقلاب فرهنگي پس از ۹۰ ماه وقفه، جزئيات يك مصوبه خود در مورد گسترش فرهنگ عفاف در جامعه را به تصويب رساند.
شوراي عالي انقلاب فرهنگي در جلسه شماره ۴۱۳ خود در چهاردهم بهمن ماه ۱۳۷۶ طرح «چارچوب اصول و مباني روشهاي اجرايي گسترش فرهنگ عفاف» را تصويب كرد،اما تصويب جزئيات و راهبردهاي اين مصوبه در اين شورا با بيش از هشت سال وقفه در جلسه شماره ۵۶۶ در چهارم مردادماه ۱۳۸۴ صورت گرفت. بر اساس اين مصوبه سازمانها و نهادهاي مسئول كشور موظف شدند ضمن تقويت روحيه تعادل در جوانان در رويكرد آنان به مدگرايي، نسبت به اخذ تدابير مناسب جهت جذب، تربيت و به كارگيري نيروي انساني شايسته نظير مديران، معلمين و اساتيد معتقد و عامل به رعايت حجاب و عفاف در همه مراكز اداري و آموزشي اقدام كنند.
شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مصوبه خود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را موظف كرده است ظرف مدت دو ماه آيين نامه ها و دستورالعمل هاي اجرايي در خصوص فرهنگ عفاف را تهيه و تصويب نموده و به اطلاع شورا برساند.
در مصوبه شورا توضيحي درباره دليل تاخير ۹۰ ماهه در تصويب جزئيات طرح گسترش فرهنگ عفاف در جامعه ارائه نشده است.

رييس ديوان محاسبات كشور از برخي
تخلفات دستگاه هاي اجرايي خبر داد
مهر: محمدرضا رحيمي رييس ديوان محاسبات كشور ازبرخي تخلفهاي كلان دستگاههاي اجرايي كشور خبر داد.
رحيمي در حاشيه همايش سراسري مديران ديوان محاسبات كشور در جمع خبرنگاران با اشاره به تخلف نجومي يكي از وزارتخانه ها اظهار داشت : در تفريغ بودجه برنامه سوم توسعه يكي از وزارتخانه ها، تخلف حدود ۱۱ هزار ميليارد توماني كشف شد.وي درباره تخلفات انجام شده در بخش آرد و نان گفت: در اين بخش تاكنون حدود ۸۱۷ ميليارد تومان تخلف صورت گرفته و كشف شده است.
رحيمي افزود: در يك بررسي مشخص شد كه ۶۰ هزار تن برنج در كشور گم شده است و حدود يك ميليون و ۴۰۰ هزار تن گندم نيز وجود خارجي ندارد و حتي مقدار زيادي از گندم وارداتي كشور فقط براي حيوانات قابل استفاده بوده است.
رييس ديوان محاسبات كشور به سوءاستفاده هايي كه از برخي قوانين كشور مي شود اشاره كرد و گفت : بر اساس اعلام رييس شركت بازرگاني پتروشيمي به علت وضع قانون تثبيت قيمتها در مجلس حدود ۵۰۰ ميليارد تومان به جيب دلال ها رفته است.رييس ديوان محاسبات كشور همچنين به تخلفات سازمان مديريت و برنامه ريزي اشاره كرد و افزود: اين سازمان در هر ماه به كارمندان خود سه ماه حقوق مي دهد.
رحيمي با اشاره به اينكه ماليات بعد از نفت بزرگترين منبع درآمد كشور است ، خاطرنشان كرد: برخي از موسسات و شركتها با استفاده از خلاء موجود در قوانين كشور و با وجود كسب درآمدهاي كلان از پرداخت ماليات معاف هستند.
وي گفت : براي مثال يك موسسه فرهنگي در سال ۸۱ حدود ۱۸ ميليارد تومان درآمد داشته اما از پرداخت ماليات معاف بوده است و اين در حالي است كه صاحب اين موسسه توده اي است و همه درآمدهاي خود را به آمريكا منتقل مي كند.
رييس ديوان محاسبات كشور درباره تخلفهاي وزارت تعاون افزود: وزير تعاون در مدت تصدي وزارت تعاون حدود ۷ هزار سكه طلا هديه داده كه قانوني نبوده است.
وي افزود : برخي از صندوق ذخيره ارزي وام گرفته و در سوئيس زمين و ويلا خريده اند.
رييس ديوان محاسبات كشور همچنين به تخلف برخي از افراد حقيقي اشاره كرد و گفت : يكي از افرادي كه به عنوان صادركننده نمونه معرفي شد و از دست آقاي خاتمي جايزه گرفت متخلف بوده است اما جالب اينجاست كه اين فرد هنوز به دنبال دريافت جايزه صادراتي خود است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام:
تدوين سياست هاي كلي نظام در بخش صنعت به پايان رسيد
فارس: محسن رضايي با اعلام اينكه بررسي سياست هاي كلي نظام در بخش صنعت به پايان رسيده  است، افزود: اين سياست ها براي ابلاغ، خدمت مقام معظم رهبري ارسال مي شود. محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام كه روز گذشته در پايان جلسه مجمع در جمع خبرنگاران سخن مي گفت، با بيان اينكه با تصويب ۴ بند ديگر از سياست هاي كلي نظام در بخش صنعت تدوين اين سياست ها به پايان رسيد،افزود:مجموعه اين سياست ها مي تواند راهكاري مناسب براي قانونگذاري هماهنگ و اتخاذ شيوه هاي مناسب در مديريت صنعتي كشور باشد. محسن رضايي افزود: در بررسي اين سياست ها مجمع تشخيص به توسعه تشكل هاي تخصصي صنفي به عنوان بخش مهمي از سياست هاي كلي صنعت تاكيد كرده و افزايش نقش اين تشكل ها را در تصميم سازي و نهادينه كردن داوري هاي تخصصي اين بخش مورد تاكيد قرار داد تا با واگذاري اين داوري ها نقش دولت در اين بخش كاهش يابد. دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام بااشاره به بهره گيري دولت و مجمع تشخيص نظام از تشكل هاي تخصصي صنفي،گسترش تعادل منطقه اي را يكي ديگر از محورهاي سياست هاي كلي نظام در بخش صنعت عنوان كرد و گفت: عليرغم توسعه كشور تعادل منطقه اي بصورت يكجانبه مورد توجه كمتري قرار گرفته و با ايجاد زيرساختها و مشوق هاي لازم از اين پس مناطق كمتر توسعه يافته نيز هماهنگ با ديگر نقاط كشور رشد خواهند يافت.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |