يكشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۳ - Aug 14, 2005
لژيونر هاي ايراني ديشب در بوندس ليگا به ميدان رفتند
درخشش علي كريمي در عرصه فوتبال آلمان
لوركوزن -علي كريمي بعد از به ثمر رساندن گل سوم بايرن مونيخ اين چنين مورد استقبال همبازيهاي خود قرار گرفت. بايرن مونيخ با پيروزي پرگل مقابل لوركوزن در صدر جدول بوندس ليگا قرار گرفت.
004809.jpg
حسن حيدري : بوندس ليگا هم به فوتبال ما پيوند خورد. پس از علي دايي و وحيد هاشميان، اين بار علي كريمي در ميدان هاي آلمان فوتبال ايران را به نمايش مي گذارد. كم افتخاري نيست در كنار بالاك، كان، ماكاي، ليزارازو و... . علي كريمي با اندازه هاي يك بازيكن بين المللي چند سال از عمرش را كه مي توانست بسيار براي فوتبال ما مفيد باشد در امارات گذراند و چه حيف. او شب گذشته در ورزشگاه آره ناي لوركوزان چون بزرگان اروپا ميدان داري كرد و هم قد با بالاك و ماكاي در مقابل لوركوزن درخشيد.
بايرن مونيخ ديشب او را باور كرد و تماشاگران مونيخي او را ستودند. ماكاي و بالاك از داشتن چنين پاسوري احساس رضايت كردند. كريمي هنوز پتانسيل هاي پنهان بيشتري دارد كه در سال هاي آينده بروز خواهد داد. بايرن در آره نا سريع بازي را به زمين حريف برد. سه دقيقه از بازي نگذشته بود كه پاس لوسيو را بالاك به گل اول تبديل كرد. بايرن مونيخ بر بازي مسلط شد و علي كريمي هم ميدان دار اصلي اين ديدار شد. گل دوم بايرن مونيخ با پاس علي كريمي و ضربه ماكاي شكل گرفت و ماكاي بر گونه علي كريمي بوسه زد. علي كريمي براي بروز استعداد خود زماني كه لوركوزن از روي نقطه پنالتي گل اول خود را زده بود، با جايگيري عالي و ضربه پاي چپ گل سوم بايرن مونيخ را به ثمر رساند. يك نيمه درخشان براي بايرن مونيخ و يك نيمه افتخارآميز براي علي كريمي و فوتبال ايران در ميدان آره نا.
در نيمه دوم تيم بايرن مونيخ همچنان چهره هجومي خود را حفظ كرد و در دقيقه ۵۷ روي پاس سانيول، روي ماكاي با ضربه سر نتيجه را باز هم به سود بايرن تغيير داد. ۲ دقيقه بعد از اين گل كريمي جاي خود را به زي روبرتو داد. عليرغم اين جابه جايي باز هم بايرني ها چشم به دروازه لوركوزن داشتند و در دقيقه ۶۰ روي ماكاي روي پاس زيباي زي روبرتو براي پنجمين بار توپ را درون دروازه هانس يورگن بات قرار داد. او در اين بازي با روزهاي اوج خود فاصله زيادي داشت.
بابيچ در دقيقه ۸۲ براي لوركوزن آخرين گل بازي را به ثمر رساند تا بايرني ها در دومين هفته به پيروزي ديگري دست يابند.
بايرن مونيخ با اين پيروزي در صدر جدول قرار گرفت و روي ماكاي نيز با ۵ گل زده در صدر جدول گلزنان ايستاد. در هفته سوم فوتبال باشگاه هاي آلمان بايرن مونيخ ميزبان هرتابرلين است.
در نورنبرگ، هانوفر درحالي كه تا دقيقه ۹۰ از حريف با يك گل پيش بود تن به تساوي يك بر يك داد. برداريچ در دقيقه ۸ گل اول را براي هانوفر به ثمر رساند، اما مارك مينتال مهاجم اسلواك نورنبرگ در دقيقه ۹۰ بازي را برابر كرد.
در اين ديدار وحيد هاشميان تا دقيقه ۶۹ در زمين حضور داشت و سپس جاي خود را به وينيسيوس برگانتين ايتاليايي داد.
تيم هامبورگ نيز با برتري دو بر صفر مقابل آرمينيا بيلفلد به دومين پيروزي متوالي خود در اين فصل رسيد. در اين ديدار باربارز در دقيقه ۷۹ گل اول را زد و سپس واندروارت در دقيقه ۹۲ نتيجه را دو بر صفر كرد.
مهدي مهدوي كيا در اين بازي از دقيقه ۶۸ به جاي تووچوفسكي وارد ميدان شد.
در ساير بازي هاي اين هفته كايزرسلاترن موفق شد پنج بر سه دويسبورگ را درهم بكوبد.
در اين بازي هليل آلتينتوپ مهاجم تيم كايزرسلاترن در دقايق (۳ ۵۸، و ۸۱) و لمبي (۲۷) و سانوگو (۶۸) گل هاي تيم ميزبان را به ثمر رساندند. در اين بازي فريدون زندي از دقيقه ۶۹ به جاي زايتس به بازي آمد تا تمامي بازيكنان ايراني حاضر در بوندس ليگا ديروز به ميدان بروند.
در ساير بازي ها گلادباخ با ولفسبورگ به تساوي يك بر يك رسيد. شالكه در زمين دورتموند به پيروزي دو بر يك رسيد و هرتابرلين نيز با دو گل از سد اينتراخت فرانكفورت گذشت.
در ادامه بازي هاي اين هفته امروز اشتوتگارت با كلن و ماينتس با وردربرمن ديدار مي كنند.
تلويزيون چين: علي كريمي بازيكني فراتر از آسياست
گزارشگر شبكه تلويزيوني چين از علي كريمي بازيكن ايراني تيم بايرن مونيخ آلمان به عنوان بازيكني فراتر از آسيا نام برد.
اين گزارشگر عصر ديروز به هنگام گزارش پخش زنده ديدار تيم هاي بايرن مونيخ و بايرلوركوزن در چارچوب رقابت هاي فوتبال قهرماني دسته اول باشگاه هاي آلمان به دفعات به تمجيد از بازي كريمي پرداخت و گفت اين بازيكن اكنون بازيكني فراتر از بازيكنان آسيا شده است.
وي از اين بازيكن ايراني به عنوان بازيكن كليدي تيم بايرن مونيخ ياد كرد و گفت كريمي در ميانه ميدان چه در خط حمله و چه در خط دفاع مشاركت داشته و به خوبي به وظايف خود عمل كرده است.اين گزارشگر معتقد بود كه كريمي به گونه اي در تيم بايرن مونيخ عمل مي كند كه اصلا مشخص نيست كه وي به تازگي به اين تيم آلماني ملحق شده است.

پيروزي تيم واليبال ايران برابر بلغارستان
تيم ملي واليبال دانشجويان ايران در دومين مسابقه خود تيم بلغارستان را با نتيجه سه بر صفر مغلوب كرد.در اين مسابقه تيم واليبال كشورمان با امتيازهاي ۲۸بر ۲۶ ، ۳۳بر۳۱و۲۵بر۱۸تيم بلغارستان را مغلوب اقتدار خود كرد.تيم ايران در نخستين بازي خود سه بر يك مغلوب ميزبان مسابقات، تركيه، شده بود.

تساوي ايران و چك در فوتبال
ديدار تيم هاي ملي فوتبال ايران و چك در چارچوب بازي هاي دانشجويان جهان در وقت قانوني با تساوي دو بر دو و با گل هاي بهمن طهماسبي و سعيد دقيقي به پايان رسيد.تيم ايران پس از پيروزي (۱-۲) بر انگليس در اولين ديدار، با حساب ۲ بر ۲ برابر چك به تساوي دست يافت.مربي تيم فوتبال دانشجويان درخصوص حريف بعدي تيم ايران گفت: من تيم مكزيك را نديده ام ولي طبق شنيده ها اين تيم نيز تيم خوبي است.

بازي هاي دانشجويان جهان - تركيه
مجيد خدايي تنها مدال آور كشتي ايران
در چهار وزن اول
004800.jpg
گروه ورزشي: با شروع مسابقه هاي كشتي آزاد بازي هاي دانشجويان جهان در شهر ازمير تركيه تيم ملي كشتي آزاد دانشجويان ايران در چهار وزن اول صاحب سه شكست و يك پيروزي شد.در وزن ۵۵ كيلوگرم، تقي داداشي در مصاف با شيميزو از ژاپن طي سه تايم مغلوب شد.داداشي تايم هاي اول و سوم را با نتايج ۲ بر ۲ و ۲ بر صفر شكست خورد و تنها در تايم دوم ۴ بر ۲ به پيروزي رسيد.در وزن ۶۶ كيلوگرم، حميد محمدنژاد نيز همانند داداشي طي سه تايم مغلوب شد.وي تايم هاي اول و سوم را با نتايج ۲ بر يك و يك بر صفر به هويونگ جانگ از كره جنوبي واگذار كرد و تنها در تايم دوم ۵ بر يك پيروز شد.مجيد خدايي تنها كشتي گير ايران در چهار وزن اول بود كه در دور اول پيكارهاي وزن ۸۴ كيلوگرم شكست نخورد. پرچم دار كاروان ايران طي دو تايم با نتايج مشابه ۶ بر صفر برابر حريف پاكستاني پيروز شد. وي در دورهاي بعد به مصاف كشتي گيران روسيه و قزاقستان رفت كه با پيروزي مقابل آنها به فينال اين وزن رسيد.خدايي در فينال مقابل كوشنير از اوكراين شكست خورد و صاحب مدال نقره شد. در وزن ۱۲۰ كيلوگرم  نيز جواد دماوندي در مصاف با اوتياشويلي از گرجستان در دو تايم با نتايج ۵ بر ۳ و ۳ بر صفر مغلوب شد.

تنيس نوجوانان و جوانان
جام استقلال بي رونق بود
گروه ورزشي : ورزش هاي در حال توسعه در ايران موقعيت ويژه اي به دست آورده اند. پس از واليبال، بسكتبال، هندبال، دووميداني و... تنيس نيز با پتانسيل موجود قادر است جايگاه ارزشمندي در قاره آسيا براي خود به دست آورد. شرط اول آن است كه شرايط و زمينه را براي تبليغ و موقعيت جذب نوجوانان فراهم نماييم. مسئله بودجه و بخش اقتصادي آن نيز به ويژه در اين رشته بسيار مهم است. از نقش تبليغات نيز نبايد غافل شد. مسابقات تنيس جام استقلال كه در رده هاي سني بين (۱۳-۱۱) و (۱۸-۱۶) در ورزشگاه استقلال برگزار شد، با وجود پشتوانه هاي مالي و اسپانسرهاي قوي نتوانست تماشاگران را جذب اين مسابقات كند. اين مسابقات كه در رده هاي پايه تنيس برگزار شد، مي توانست اولين حركت براي تنيس باشد كه نزديك به ۴۶۷ نوجوان و جوان در آن شركت كرده بودند. در اين مسابقات نوشا شاهقلي، اشكان شكوفي، اميد سوري، اشكان دبيري، روزبه كامران و... حضور داشتند و جوايز ارزنده اي نيز از طرف هيتاچي و تفال به قهرمانان اهدا شد. اما انعكاس اين مسابقات هرگز در اندازه بازي ها نبود.
در اين ميان فدراسيون تنيس مي توانست كليه اين امور را براي هرچه بهتر برگزار كردن مسابقات و انعكاس آن انجام دهد كه چنين نشد، با اين وجود اين مسابقات پايه اي شد براي برنامه هاي آينده. در اين ميان رسانه ها نيز مي توانستند آن را به شكل بهتري ارائه دهند.

تيم ملي فوتبال وارد ژاپن شد
004806.jpg
گروه ورزشي: تيم  ملي  فوتبال  ايران  براي  ديدار با تيم  ملي  فوتبال  ژاپن  وارد توكيو پايتخت  ژاپن  شد.
اعضاي  تيم  ملي  فوتبال  ايران  به  هنگام  حضور در فرودگاه  ناريتا توكيو مورداستقبال  ايرانيان  مقيم  اين  كشور قرار گرفتند.
ده ها تن  از ايرانيان  مقيم  ژاپن  براي  استقبال  از اعضا وهمراهان  تيم  ملي  فوتبال  در سالن  فرودگاه  ناريتا حاضر شده  بودند.تيم  ملي  فوتبال  ايران  در چارچوب  رقابت هاي  فوتبال  مقدماتي  جام  جهاني ۲۰۰۶ آلمان  در گروه  بي آسيا روز چهارشنبه  در ژاپن  به  مصاف  تيم  ملي  فوتبال اين  كشور مي رود.
اين  ديداردر ورزشگاه  ۷۲ هزار نفري  نيسان  در نزديكي  شهر يوكوهامابرگزار مي شود.
ايوانكوويچ:
بازي ما با ژاپن سخت است
برانكو ايوانكوويچ  سرمربي  تيم  ملي  فوتبال  ايران ، بازي  اين  تيم  مقابل تيم  ژاپن  را سخت  توصيف  كرد.وي  به  هنگام  حضور در فرودگاه  ناريتا گفت  كه  نتيجه  بازي  تيم هاي  ايران  و ژاپن  با توجه  به  قدرت  دو تيم قابل  پيش  بيني  نيست .ايوانكوويچ  در ادامه  اظهار داشت : بازيكنان  تيم  فوتبال  ايران  تلاش  دارند با بازي  روان  خود، ديداري  زيبا را به  نمايش  گذارند.
سرمربي  تيم  ملي  فوتبال  ايران  اضافه  كرد: بازيكنان  تيم  ايران  در شرايط مطلوبي  قرار دارند و در انتظار ديدار با تيم  ژاپن  هستند.
وي  ابراز اميدواري  كرد كه  تيم  ايران  بتواند نتيجه  قابل  قبولي  را در ديدار مقابل  تيم  ژاپن  بدست  آورد.ايوانكوويچ  درباره  لژيونرهاي  كشورمان  عنوان  كرد كه  رحمان  رضايي  و فريدون  زندي  به  اين  تيم  خواهند پيوست .
وي  درباره  تيم  ژاپن  نيز گفت : اين  تيم  از بازيكنان  خوبي  بهره  مي گيرد.

استراليا در جام ملت هاي آسيا
گروه ورزشي : پس  از اعلام  موافقت  فدراسيون  بين المللي  فوتبال  با عضويت  استراليا دركنفدراسيون  فوتبال  آسيا كه  از روز ۱۱ ديماه  سال  جاري  رسميت  مي يابد، تيم ملي  اين  كشور نخستين  بازي  خود در مجموعه  جديد را روز نهم  اسفندماه  درچارچوب  رقابت هاي  مقدماتي  جام  ملتهاي  آسيا ۲۰۰۷ انجام  خواهد داد.
كنفدراسيون  فوتبال  آسيا روز جمعه  حضور ۲۵ تيم  در مرحله  مقدماتي  اين دوره  از رقابت ها را قطعي  عنوان  كرد كه  در اين  فهرست  نام  تيم  ملي  فوتبال استراليا به  ترتيب  حروف  الفبا در صدر فهرست  آمده  است .
بنابراعلام اي  اف  سي ، گروه  بندي  مرحله  مقدماتي  جام  ملتهاي  آسيا سال ۲۰۰۷ روز ۱۴ ديماه  سال  جاري  قرعه  كشي  خواهد شد و ۲۴ تيم  در قالب  شش  گروه چهارتيمي به  رقابت  باهم  خواهند پرداخت .مسابقات  مقدماتي  به  صورت  رفت  و برگشت  از روز ۹ اسفند آغاز مي شود و در پايان ، دو تيم  برتر هر گروه  به  همراه  چهار تيم  از كشورهاي  ميزبان (اندونزي ، مالزي ، تايلند، ويتنام ) به  مرحله  اصلي  مسابقات  جام  ملتها راه خواهند يافت .اسامي ۲۵ فدراسيوني  كه  حضور خود در مسابقات  مقدماتي  را تأييد كرده اندعبارتند از: استراليا، بحرين ، بنگلادش ، چين ، تايوان ، هنگ  كنگ ، هند، ايران ، عراق ، ژاپن ، اردن ، كره  جنوبي ، كويت ، لبنان ، عمان ، فلسطين ، پاكستان ، قطر، عربستان ، سنگاپور، سريلانكا، سوريه ، امارات ، ازبكستان ، يمن .
به  گزارش  سايت اي  اف  سي ، از ميان  ۲۵ تيم  كه  اعلام  آمادگي  كرده اند تنها۲۴ تيم  در مرحله  مقدماتي  جام  ملتهاي  آسيا حضور خواهند يافت . به  اين  ترتيب بنگلادش  و پاكستان  كه  در اين  جدول  پايين ترين  رتبه  را دارند مي بايست  در دو ديدار پلي  آف  رفت  و برگشت  به  مصاف  هم  بروند تا يك  تيم  حذف  و چهره  تيم بيست  و چهارم  براي  حضور در مرحله  مقدماتي  مشخص  شود.
در قرعه كشي  كه  روز جمعه  در مقر كنفدراسيون  فوتبال  آسيا انجام  شد، تيم  بنگلادش  به  عنوان  ميزبان  ديدار رفت  تعيين  شده  و در بازي  برگشت  ميهمان پاكستان  خواهد بود.

باشگاه صنعت نفت آبادان به فيفا شكايت كرد
گروه ورزشي: رئيس هيات مديره باشگاه صنعت نفت آبادان گفت: پس از جلسه با مسئولان سازمان تربيت بدني شكايت رسمي خود را به فيفا ارايه كرديم.جهانگير خليلي گفت: مسئولان سازمان تربيت بدني در جلسه  صبح ديروز به ما اعلام كردند كه با وجود آن كه راي سازمان به نفع صنعت نفت بوده است اما با توجه به محدوديت هاي قانوني موجود، اين سازمان نمي تواند حكم فدراسيون فوتبال را نقض كند.وي افزود: طبق قانون تنها رئيس سازمان تربيت بدني مي توانست اين حكم را تغيير دهد اما در شرايط فعلي نظر مهرعليزاده حمايت و جلوگيري از تضعيف فدراسيون فوتبال است.
خليلي تصريح كرد: بدين ترتيب شكايت خود را از طريق فيفا و ديوان عدالت اداري كشور پيگيري مي كنيم.

۲۷ بازيكن  به  اردوي  تيم  فوتبال  جوانان  ايران  دعوت  شدند
گروه ورزشي :كميته  جوانان  فدراسيون  فوتبال  ۲۷ بازيكن  را به  اردوي  تيم  فوتبال  جوانان  ايران  دعوت  كرد.احمد ذبيحي فر، دبير كميته  جوانان  فدراسيون  فوتبال  روز شنبه  با بيان اين  مطلب  گفت  :نفرات  دعوت شده  بايد روز دوشنبه  هفته  جاري  خود را به مسئولين  اين  تيم  در كمپ  تيم هاي  ملي  معرفي  كنند.
اسامي بازيكنان  دعوت  شده  به  اردو به  شرح  زير است : مهرداد عزيزوند از اردبيل ، سينا عشوري  و مصطفي  مهدوي  ازاصفهان ، عليرضاحقيقي ، اميرمشهدي  آقاجان ، سيدعلي  حسيني  پراچان ، حسن  يوسفي ، سامان آقازماني ، مهرداد پولادي ، شهاب  يانپي  و مصطفي  چترآبگون  از تهران ، محمدرضا خرسندنيا از خراسان ، علي  عبيداوي ، فرهاد آل  خميس ، مهدي  چمن آرا، ميلاد زيندپور، علي  اميري  و پيمان  يارعلي  از خوزستان ، شهرام گودرزي ، حميد جوكار و ميلاد حيدري فر از فارس ، ياشا خليلي  از كرمان ، محسن فروزان ، محمد آبشك  و ميثم  مهاجر از گيلان ، حسن  نجفي  از مازندران  و رسول كر از گلستان .

مقام سومي بسكتبال جوانان در غرب آسيا
گروه ورزشي: تيم  بسكتبال  جوانان  ايران  با كسب  سه  پيروزي  و دو باخت  برابر حريفان خود به  مقام  سوم  مرحله  نخست  رقابت هاي  بسكتبال  جوانان  غرب  آسيا دست  يافت .
جوانان  ايران  در آخرين  ديدار خود كه  ديروز برگزار شد، تيم  عراق  را ۷۶ بر ۶۳ مغلوب  كردند و با دو پيروزي  ديگر كه  مقابل  اردن  و سوريه  بدست آورده  بودند، در مرحله  اول  مسابقات  جوانان  غرب  آسيا به  رتبه  سوم  دست يافتند.
مسابقات  جوانان  غرب  آسيا در دو مرحله  برگزار مي شود و سه  تيم  برتر در پايان  دو مرحله  به  پيكارهاي  جوانان  آسيا كه  سال  ۲۰۰۶ در قطر برگزار مي شود راه  خواهند يافت . زمان  برگزاري  مرحله  دوم  اين  رقابت ها هنوز اعلام  نشده  است .

سفر ۳۰ شطرنج باز ايراني به امارات
گروه ورزشي: بيش  از ۳۰ شطرنج باز ايراني  عازم  پانزدهمين  دوره  جشنواره  آزاد ۲۰۰۵شطرنج  ابوظبي  در امارات  متحده  عربي  شدند.
احسان  قائم  مقامي و الشن  مرادي  استاد بزرگ  بين المللي  ايران ، مرتضي  محجوب  استاد بين المللي  مردان ، شادي  پريدر استاد بزرگ  بين المللي بانوان ، آتوسا پوركاشيان  و شايسته  قادرپور دو استاد بين المللي  زنان كشورمان ، حسين  آريانژاد قهرمان  اسبق  كشور به  همراه  همايون  توفيقي  و امير عظمتي  از چهره هاي  شاخص  ايراني  شركت كننده  در اين  رقابتها هستند.
اين  رقابتها از ساعت  ۱۸ امروز با حضور ۲۷ استاد بزرگ ، ۱۵ استاد بين المللي ، سه  استاد بزرگ  زنان ، چهار استاد بين المللي زنان  به  همراه  هشت  استاد فيده  شطرنج  در ۹ دور به  روش  سوئيسي  آغاز مي شود و تا روز سه  شنبه  اول  شهريور ماه  ادامه  مي يابد.

دكتر شهابي رئيس كميته دوپينگ وزنه برداري آسيا
گروه ورزشي: فدراسيون  بين المللي  وزنه برداري  دكتر علي اصغر شهابي  را به عنوان مسئول  كميته  دوپينگ  مسابقات  وزنه برداري  قهرماني  نوجوانان  و جوانان  آسيا برگزيد.
مسابقات  وزنه برداري  قهرماني  نوجوانان  و جوانان  آسيا از روز سه شنبه هفته  جاري  در حالي  در ازبكستان  آغاز مي شود كه  تيم هاي  نوجوانان  و جوانان ايران  (قهرمان  دوره  گذشته  اين  مسابقات ) به  علت  محروميت  يك  ساله  در نظرگرفته  شده  براي  وزنه برداري  كشورمان  از حضور در اين  پيكارها بازمانده اند.
شهابي  كه  در كميته  پزشكي  فدراسيون  بين المللي  وزنه برداري  عضويت  دارد، امروز عازم  تاشكند مي شود.

نوجوانان واليبال ايران از سد صربستان گذشتند
گروه ورزشي: تيم  ايران  با پيروزي  مقابل  تيم  صربستان  و مونته نگرو براي  كسب  عنوان پنجم  و ششمي مسابقات  واليبال  قهرماني  زير ۲۱ سال  جوانان  جهان  امروز به مصاف  تيم  كره جنوبي  مي رود.
تيم  واليبال  ايران  عصر ديروز در مرحله  دوم  پيكارهاي  فوق  در شهر ويشاكاپتنام  هندوستان  مقابل  تيم  صربستان  و مونته نگرو قرار گرفت  و اين  تيم را در سه  گيم  پياپي  مغلوب  كرد.تيم  ايران  در اين  ديدار با نتايج  ۲۵ بر ۱۵ ، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۹از سد تيم  صربستان  و مونته نگرو گذشت .
در ديگر ديدارهاي  ديروز تيم هاي  برزيل  و روسيه  با نتيجه  مشابه  ۳ بر صفر از سد تيم هاي  كوبا و هلند گذشتند و به  ديدار پاياني  گام  گذاشتند.
براي  كسب  عنوان  سومي اين  مسابقات  دو تيم  هلند و كوبا امروز به  مصاف  هم مي روند.
«محمد محمدكاظم» امتياز آورترين
بازيكن رقابت هاي واليبال جوانان جهان

«محمد محمدكاظم » به  عنوان  امتيازآورترين  بازيكن  در پايان  مرحله مقدماتي  مسابقات  واليبال  قهرماني  جوانان  زير ۲۱ سال  جهان  برگزيده  شد.
كميته  فني  اين  مسابقات  در پايان  اين  مرحله ، اسامي بهترين  بازيكنان را اعلام  كرد كه  «محمدكاظم » بازيكن  كشورمان  در صدر جدول  امتيازآورترين  بازيكن  معرفي  گرديد.

دومين باخت بسكتبال
تيم  بسكتبال  دانشجويان  جمهوري  اسلامي ايران  در دومين  مسابقه  خود دربازيهاي  جهاني  دانشجويان  جهان  ديروز در برابر تيم  بسكتبال  آلمان  با نتيجه  ۶۰ - ۶۴ شكست  خورد.در اين  ديدار، تيم  ايران  در وقت  اول  ۱۸ بر ۱۰ عقب  افتاد. وقت  دوم  را نيز با نتيجه  ۲۱ بر ۱۵ واگذار كرد.اما برتري  ۲۰ بر ۱۳ در وقت  سوم  و ۱۵بر ۱۲ در وقت  چهارم  بر بازيكنان  دانشجوي  آلماني  براي  جبران  عقب افتادگي در وقتهاي  اول  و دوم  كافي  نبود و در مجموع  با نتيجه  ۶۰ بر ۶۴ دومين  شكست را هم  پذيرا شد. تيم ايران پيش از اين مغلوب تيم آمريكا شده بود.

رقابت هاي بسكتبال قهرماني جوانان غرب آسيا - يمن
ايران در سكوي سوم ايستاد
004803.jpg
گروه ورزشي :تيم ملي بسكتبال جوانان ايران با پيروزي برابر تيم ملي عراق توانست در سكوي سوم مرحله نخست مسابقات قهرماني غرب آسيا قرار بگيرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عصر ديروز تيم ملي بسكتبال جوانان كشورمان در آخرين بازي مرحله نخست رقابتهاي قهرماني غرب آسيا به مصاف عراق رفت كه در پايان با نتيجه ۷۶ بر ۶۳ حريف خود را مغلوب كرد.
گفتني است روز گذشته تيم ملي بسكتبال جوانان ايران، در مقابل تيم لبنان حاضر شد كه در پايان ۷۲ بر ۶۵ شكست خورد.
بر اساس اين گزارش تيم ملي بسكتبال جوانان ايران كه عنوان قهرماني دوره قبل مسابقات قهرماني جوانان آسيا در كشور هندوستان را داراست، براي يك سهميه حضور در مسابقات قهرماني جوانان آسيا در سال ۲۰۰۶ و در كشور قطر بايد در مرحله دوم رقابت هاي غرب آسيا نيز شركت كند.
ياد آور مي شود كه مرحله نخست رقابت هاي بسكتبال قهرماني جوانان غرب آسيا در شهر موكالاي يمن برگزار شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |