سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۵ - Aug 16, 2005
اعتراف يك مرد در دادسراي جنايي :
من همسرم را به قتل رسانده ام
004986.jpg
گروه حوادث: مردي كه مدعي است همسرش را در شهرستان اروميه به قتل رسانده است يكشنبه شب خود را به پليس پايتخت معرفي كرد.
به گزارش خبرنگار ما، دهم تيرماه سال ۸۳ پليس آگاهي شهرستان اروميه از وقوع يك قتل در يكي از روستاهاي حوالي اروميه مطلع شد. قرباني اين جنايت يك زن ۲۳ ساله به نام ليلا بود.
قاضي كشيك ويژه قتل به همراه پليس در محل حادثه حضور يافتند. آثار ضربات چاقو بر ناحيه شكم ليلا وجود داشت، عامل جنايت در ابتدا ليلا را خفه كرده و سپس ضربات چاقو را وارد آورده بود.
جسد مقتوله به پزشكي قانوني انتقال يافت. پليس تحقيقات خود را براي شناسايي قاتل آغاز كرد. بررسي ها نشان داد كه عامل اين جنايت حبيب همسر ليلا است.
جستجو براي دستگيري حبيب كه دو سال و نيم قبل از ارتكاب جنايت ليلا را به عقد خود درآورده بود آغاز شد تا با دستگيري وي انگيزه قتل ليلا مشخص شود.
بررسي ها در اين خصوص ادامه يافت تا اينكه يكشنبه شب حبيب بعد از يك سال فرار از مأموران به كلانتري راه آهن تهران مراجعه كرد و خود را تسليم مأموران پليس كرد.
روز گذشته متهم به همراه مأموران كلانتري به دادسراي امور جنايي انتقال يافت.
وي در پاسخ به سؤال بازپرس حسيني در مورد چگونگي وقوع جنايت و انگيزه خود در قتل ليلا مدعي شد: مدتي بود به دلايل مختلف به همسرم شك كرده بودم. اين فكر لحظه اي از ذهنم خارج نمي شد تا اينكه شب حادثه حدود ساعت ۱۲ ليلا را از خواب بيدار كردم و به او گفتم:«ديگر تحمل رفتار نادرست تو را ندارم.»
ابتدا همسرم را خفه كردم و سپس با چاقويي كه از قبل آماده كرده بودم، چند ضربه به ناحيه شكمش وارد كردم.
وي درمورد علت معرفي خود به پليس گفت: بعد از جنايت به تهران آمدم و با كارگري خرج زندگيم را تأمين مي كردم ولي عذاب وجدان رهايم نكرد و خود را به پليس معرفي كردم.
به دستور بازپرس حسيني متهم به دايره ۱۰ آگاهي مركز انتقال يافت تا بازجويي هاي لازم از وي در خصوص صحت ادعايش انجام شود.

اجساد ۷ عضو تيم۱۱ نفره كوهنوردي در
دره «اندرسم» چالوس كشف شد
ايسنا: به دنبال ناپديد شدن اعضاي تيم ۱۱ نفره كوهنوردي در دره «آندرسم» چالوس طي ۴ روز گذشته، اجساد ۷ تن از آنها پيدا شد.
تلاش مستمر بيش از ۳۰۰ نيروي امدادي جمعيت هلال احمر كشور و استان مازندران، تيپ ۳ لشكر ۲۵ كربلا، نيروي مقاومت بسيج، نيروي انتظامي، پادگان شهيد اديبي، اورژانس ۱۱۵ و علوم و فنون دريايي سپاه با هماهنگي فرمانداري چالوس در مسير ۵۰ كيلومتري دره «اندرسم» چالوس تا روستاي «چهارباغ» براي يافتن ساير اعضاي اين تيم همچنان ادامه دارد.
چهار كوهنورد مفقود اين تيم كه جسد آنها يافته و شناسايي شده اند، شامل «حميد ساروخاني»، «محمود پاشايي»،  «عباس آذرني فر» و «علي مرداني» هستند و هويت ۳ جسد ديگر كه توسط ۵ تيم از سگ هاي تجسس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر كشور، يك فروند بالگرد به همراه تجهيزات امدادي در ،۴۵ ۲۰ و ۷ كيلومتري محل حادثه كشف شدند ناشناخته مانده است.
چهار جسد مذكور نيز از سوي تيم هاي كوهنوردي استان قزوين و خانواده كوهنوردان به رغم آسيب ديدگي شديد ناشي از غلتيدن اجساد در محور رودخانه و برخورد آنها با سنگلاخ ها شناسايي شدند.
سه جسد شناسايي نشده اعضاي اين تيم نيز متعلق به يكي از اعضاي اين تيم شامل «منوچهر ضياييان» ، «حسين سلطانيه» ، «سيد مصطفي نبوي» ، «حسن عنايت» ، «محمد دادگو» ، «خوش پنجه» و «ساروخاني» اعضاي ناپديد شده تيم باشگاه خانواده و طبيعت كوهنوردي استان قزوين هستند.

فرمانده نيروي انتظامي:
ادبيات واحد گفتاري بايد ايجاد شود
004983.jpg
گروه حوادث: فرمانده نيروي انتظامي اعلام كرد: برخوردهاي حساب نشده كه در آن مردم به صورت عمومي مورد تفتيش و بازرسي قرار گيرند، به هيچ وجه پسنديده نيست.
برقراري امنيت اخلاقي مهمترين مسئله است
به گزارش خبرنگار ما، سردار اسماعيل احمدي مقدم- فرمانده نيروي انتظامي- در مراسم صبحگاه مشترك نيروي انتظامي تهران بزرگ، گفت: در برقراري امنيت اخلاقي و اجتماعي، مهمترين مسئله تفكيك مجرمان از مردم است و افرادي كه مجرم و متخلف هستند و براي مردم ايجاد مزاحمت مي كنند بايد از پليس هراس داشته باشند. احساس امنيت نبايد صرفاً به ديدن مأمور پليس منحصر شود، بلكه بايد امنيت در فضاي جامعه جاري و ساري باشد و شرايط به گونه اي باشد كه مجرمان جرأت تحرك و اقدام نداشته باشند. خدمتي كه مردم از ناجا مي گيرند، بايد با سهولت و در كمال رضايت باشد و حضور در مراكز ناجا نبايد موجبات نگراني مردم را فراهم كند، بلكه بايد با آرامش و رضايت همراه باشد.
وي ادامه داد: برخورد يك مأمور پليس با مردم نمادي از رفتار پليس با عموم جامعه است و مردم نوع برخورد يك مأمور را به كل ناجا تعميم مي دهند.
وي تصريح كرد: ادبيات واحد گفتاري بايد توليد شود و رفتار بايد كاملاً مؤدبانه و توأم با متانت باشد. زيرا قضاوت مردم در مورد ناجا در برخورد يك مأمور شكل مي گيرد.
گسترش مراكز ۱۱۰ و ۱۹۷ خدمت بزرگ به مردم
سردار احمدي مقدم، با اشاره به تحولات ناجا در سال هاي اخير افزود: تأسيس مراكز ۱۱۰ و ۱۹۷ از زمينه هاي جلب مشاركت مردم در برقراري امنيت است. پليس نه تنها به عنوان يك ضابط قضايي و انتظامي مأمور برقراري امنيت است بلكه به عنوان يك نيروي انتظامي- فرهنگي ارتباط خود را با مردم حفظ كند.وي با اشاره به تلاش هاي سردار طلايي در تهران بزرگ افزود: حضور سردار طلايي موجب ارتقاي شخصيت پليس در اوج حوادث بوده است و به عنوان يك الگوي برخورد با مردم و رسانه ها در عبور از بحران ها مطرح است. مهمترين وظيفه پليس، پيشگيري از وقوع جرم و جلوگيري از زمينه وقوع آن است و امنيت اجتماعي در سايه همكاري با مردم، ساير نهادها و به ويژه بسيج تأمين مي شود.
فرمانده نيروي انتظامي همچنين برخورد با اشرار و سوداگران مرگ در مناطق مرزي شرق كشور را از اولويت هاي مهم ناجا ذكر كرد و افزود: در اين رابطه طرحي براي مناطق شرقي كشور تهيه شده كه به زودي ابلاغ مي شود.
طلايي ابقا خواهد شد
فرمانده نيروي انتظامي در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه انتظامي تهران بزرگ، قطعاًً تغيير و تحولي نخواهيم داشت و سردار طلايي با قوت در سمت خود ابقا خواهد شد.
وي ادامه داد: سردار طلايي به دليل موقعيت خاص اجتماعي و ارتباط خوب با مردم، در تهران حضور خواهد داشت و ما نيز در جهت تقويت فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، اقدام مي كنيم.
وي با اشاره به گروگان گيري اخير در آذربايجان غربي افزود: در اين حادثه چهار نفر از مأموران ما توسط گروهك «پژواك» كه در نوار مرزي در خارج از كشور مستقر بودند، به اسارت گرفته شدند و در حال حاضر با كمك سپاه، تلاش براي آزادي اين افراد ادامه دارد.
احمدي مقدم در خصوص اعتراضات صورت گرفته در شهرستان مهاباد گفت: اين اعتراضات مدني- اجتماعي به دنبال حادثه اي در مهاباد اتفاق افتاد كه به موجب آن ناجا در تعقيب يك مجرم كه موجب آزار و اذيت مردم بود، شليك كرده و وي كشته شد كه متأسفانه برخي تلاش كردند اين موضوع را به يك بحران منطقه اي تبديل كنند.
وي در ادامه در پاسخ به سؤالي مربوط به تجهيز كلانتري ها گفت: در حال حاضر تجهيزات كلانتري ها در وضعيت نسبتاً مناسبي قرار دارد و از آنجايي كه توسعه سخت افزاري كافي نيست بايد به تحليل زماني و مكاني جرم و استفاده از تكنولوژي روز در جهت توسعه و تجهيز كلانتري ها اقدام كنيم.

جنايت فشم در دادگاه كيفري استان
گروه حوادث: زوج جواني كه به انگيزه انتقامجويي دو دوست را در كوهستان هاي فشم با شليك ۶ گلوله به قتل رسانده بودند، به زودي در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه خواهند شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۸ صبح دوم مرداد ماه سال ۸۳ زماني كه چند رهگذر در حال عبور از كنار رودخانه اي در فشم بودند، ناگهان با پيكر خون آلود يك پسر جوان روبه رو شدند. آنها در حالي كه وحشت زده بودند موضوع را به مأموران كلانتري ۱۶۲ فشم اطلاع دادند. دقايقي بعد با حضور مأموران در صحنه حادثه، موضوع به بازپرس اصغرزاده اطلاع داده شد، در بررسي هاي مقدماتي، مشخص شد با شليك پنج گلوله به صورت و سينه پسر جوان او به قتل رسيده است. در بازرسي از لباس هاي خون آلود مرد جوان هيچ مشخصاتي از وي كشف نشد .در ادامه مأموران پليس آگاهي تهران با بررسي رد خوني كه در سمت راست جاده وجود داشت متوجه شدند عامل يا عاملان جنايت مرد جوان را در نقطه ديگري به قتل رسانده و جسدش را به كنار رودخانه انتقال داده اند. از طرفي چون اثري از درگيري وجود نداشت، مأموران دريافتند كه مهاجمان در يك عمليات غافلگيرانه پسر جوان را به قتل رسانده اند.در حالي كه تحقيقات پليسي و قضايي ادامه داشت مردي به طرف مأموران آمد و ادعا كرد جسد مرد جوان ديگري در يك كيلومتري اين منطقه لابه لاي بوته ها رها شده است. مأموران خود را به منطقه مورد نظر رساندند و با جسد پسر ديگري روبه رو شدند.
در بازرسي از لباس هاي وي يك كارت ماشين كشف شد كه هويت جسد اول را فاش كرد. به اين ترتيب مأموران با نخستين سرنخ ها هويت دو مقتول به نام هاي مسعود 
(۲۶ ساله) و مجيد (۲۷ ساله) را به دست آوردند. در ادامه تحقيقات از خانواده دو قرباني مشخص شد كه دو جوان صبح روز پنج شنبه به قصد تفريح به ويلايي در فشم آمده بودند.
در ادامه رديابي ها براي دستگيري متهمان اين پرونده مشخص شد مسعود به تازگي با زني به نام «الهه» آشنا شده و قصد ازدواج با او را داشته است.
يكي از دوستان دو قرباني نيز در اظهاراتش مدعي شد كه شب قبل از حادثه، الهه به همراه مردي كه احمد نام داشت به ويلاي او آمده و الهه اصرار كرده تا مسعود براي انجام كاري با او همراه شود.
ما از مسعود خواستيم تا با او نرود اما اصرارهاي الهه باعث شد تا او تصميم به رفتن بگيرد.
مجيد نيز با آنها رفت. به اين ترتيب با شناسايي زن جوان، مشخص شد الهه و همسرش احمد ناپديد شده اند بنابراين در يك عمليات ضربتي شناسايي و دستگير شدند.
آنها پس از دستگيري به قتل دو جوان با شليك گلوله اعتراف كردند و تنها انگيزه خود را انتقامجويي عنوان كردند. الهه در اين خصوص گفته بود: مدتي بود كه با مسعود آشنا شده بودم تا اين كه ماجراي اين آشنايي را همسرم متوجه شد و وقتي موضوع را از من پرسيد به او گفتم او برايم مزاحمت  ايجاد مي كند. بدين ترتيب بود كه نقشه قتل وي را طراحي كرديم.
بر پايه اين گزارش، پرونده اين جنايت به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شد و قرار است با تعيين وقت زوج جوان به اتهام قتل عمد محاكمه  شوند.

جنون در حين ارتكاب قتل
آسوشيتدپرس: وكيل مدافع نوجوان ۱۸ ساله اي كه متهم به قتل دختر همسايه و تكه تكه كردن جسد اوست، ادعا كرد كه قصد دارد در دادگاه احتمال جنون موكل خود را مطرح سازد.
وكيل مدافع متهم «جوانتان اورا» اعلام كرد كه به عقيده وي، موكلش در حين به قتل رساندن جنيفر پاركس ۱۸ ساله ، توان تشخيص خوب از بد را نداشته است.
«جوانتان اورا» در دادگاه برخي از جزئيات اين حادثه را به ياد نياورده و به همين دليل، ادعا كرد كه در لحظه ارتكاب قتل كنترل رفتار خود را از دست داده است.
در روز حادثه متهم قرباني را به منزل خود دعوت كرده تا با هم به تماشاي فيلم بنشينند؛ اما در يك لحظه از دست وي عصباني شده و پس از ضرب و شتم شديد وي او را به طرز فجيعي به قتل مي رساند .
پليس نيوجرسي زماني كه متهم به همراه دو تن  از دوستانش، قصد مخفي كردن جسد را داشت وي را بازداشت كرد.

دوادعاي متفاوت در پرونده آدم ربايي
گروه حوادث:شاكي و متهم يك پرونده آدم ربايي هر يك ادعاي جداگانه اي درخصوص اين پرونده مطرح كردند.
به گزارش خبرنگار ما، ۲۳ مردادماه سال جاري دختري ۱۷ ساله به نام نسرين با مراجعه به دادسراي امور جنايي مدعي شد در حال عبور از خيابان هاشم آباد، دو پسر موتورسوار با تهديد چاقو، او را به يكي از گاراژهاي هاشم آباد بردند.
وي همچنين مدعي شد اين دو بعد از آزار و اذيت وي، به مدت دو روز او را در محل مذكور حبس كردند و زنجير طلايش را نيز به سرقت بردند.
بلافاصله بازپرس پرونده دستور بازداشت متهمان را صادر نمود كه با بررسي مأموران يكي از آنها به نام عليرضا دستگير شد.
عليرضا در بازجويي ها مدعي شد: ساعت ۱۵ روز ۲۲ مرداد ماه با موتور خود در حال عبور از خيابان هاشم آباد بودم كه با نسرين روبرو شدم و پس از آشنايي با هم با رضايت وي به گاراژي در هاشم آباد رفتيم.
پس از گذشت چند ساعت از گاراژ خارج شديم و بعد از اينكه ۲ هزار تومان از نسرين گرفتم از هم جدا شديم.متهم همچنين سرقت زنجير طلاي اين دختر را قبول نكرد. تحقيقات برروي اين پرونده توسط بازپرس توكلي در دادسراي امور جنايي ادامه دارد.

فرزندان قاتل او را بخشيدند
گروه حوادث: مردي كه در پي اختلاف خانوادگي همسرش را به قتل رسانده بود، با رضايت اولياي دم پرونده اش روبه رو شد.به گزارش خبرنگار ما، مهدي افسر بازنشسته ارتش متهم است كه در تاريخ ۲۳ تيرماه سال ۷۵ در پي اختلاف خانوادگي، همسرش به نام مولود را با شليك گلوله به قتل رسانده است.مهدي پس از دستگيري و برگزاري جلسات محاكمه از سوي قاضي دادگاه جنايي تهران به قصاص محكوم شد.حكم وي پس از تأييد از سوي ديوان عالي كشور به اجراي احكام فرستاده شد و قرار بود به زودي اعلام شود.
قريشي، قاضي اجراي احكام ضمن اعلام اين خبر افزود: در پي برگزاري چند جلسه صلح و سازش مادر مقتوله و دو فرزندش از حق قصاص خود گذشت كردند و اعلام رضايت خود را به مسئولين اجراي احكام اعلام كردند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |