سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۵ - Aug 16, 2005
رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار جمعي از اعضاي شوراي عالي امنيت ملي:
بايد با منطق قوي، روشن و قانع كننده
در عرصه جهاني حضور داشت
علي لاريجاني با حكم رئيس جمهور دبير شوراي عالي امنيت ملي شد
005025.jpg
ايسنا: حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روز گذشته در ديدار جمعي از اعضاي شوراي عالي امنيت ملي، كارشناسان و همكاران دبيرخانه اين شورا و فعالان پرونده هسته اي، مسأله امنيت را  يكي از مقولات بسيار اساسي و زمينه ساز پيشرفت و توسعه همه جانبه و گسترش عدالت در كشور دانستند و تأكيد كردند: در جهان امروز بايد با منطق قوي، روشن و قانع كننده و با هوشياري كامل و رعايت ظرايف ديپلماسي در عرصه جهاني حضور داشت.
ايشان، شوراي عالي امنيت ملي را يك مركز مهم براي بررسي مسائل اساسي داخلي و خارجي دانستند و خاطرنشان كردند: اهميت شوراي عالي امنيت ملي به دليل حضور رئيس جمهور در رأس آن و همچنين حضور وزراء، كارشناسان و افراد مجرب و باتجربه و آگاه به مسائل داخلي و جريانهاي بين المللي در آن است و دبيرخانه  اين شورا، به عنوان موتور محرك و مركزي فعال در طول سال هاي گذشته به ويژه در پرونده هسته اي عملكرد خوبي داشته است.
رهبرمعظم انقلاب اسلامي همچنين با تشكر از زحمات و تلاشهاي دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي به ويژه آقاي حسن روحاني دبير اين شورا تأكيد كرد: آقاي روحاني از مديران كارآمد، فعال و دلسوز نظام است و ايشان در شانزده سال گذشته يك مديريت عاقلانه، متين و مستمر را ارائه داد.
در ابتداي اين ديدار آقاي روحاني دبير شوراي عالي امنيت ملي ضمن ارائه گزارشي از عملكرد دبيرخانه اين شورا گفت: در شانزده سال گذشته شوراي عالي امنيت ملي با مسائل مهمي همچون: قطعنامه ،۵۹۸ اسراي ايراني در عراق، حل مسائل باقي مانده با رژيم صدام، حمله عراق به كويت و در پي آن حمله متحدين به عراق، فروپاشي شوروي، حمله آمريكا به افغانستان و عراق و تبعات آن و در نهايت پرونده هسته اي مواجه بود كه در همه اين مسائل با رهنمودهاي مقام معظم رهبري، عملكرد قابل قبولي ارايه شده است.

هاشمي شاهرودي:
موضع گيري ملت و مسئولان در قبال بحث
انرژي اتمي قابل تحسين است
فارس: رئيس قوه قضاييه موضع گيري شجاعانه ملت و مسئولان ايران در قبال بحث انرژي اتمي را نشانه اقتدار و همبستگي ملت دانست و گفت: موضع گيري قاطع مسئولان نظام مخصوصا وزارت خارجه بازتاب بسيار خوبي در فضاي سياسي جهان داشته و قابل تحسين است.
در جلسه روزگذشته مسئولان عالي قضايي، رئيس قوه قضاييه افزود: اين رويه هميشگي استكبار جهاني است كه مسائل روشن و حق مسلم و طبيعي كشو را با قلدري و خوي استكباري خود و بر خلاف تمام قوانين بين المللي زير سئوال مي برد و با توسل به عوام فريبي و شعارهاي دروغ سعي در پايمال كردن حق كشورها و دستيابي به منافع خود  دارد.
در ادامه اين جلسه، بررسي لايحه جرم زدايي و قضازدايي در دستور كار قرار گرفت كه  با بررسي كليات مواد مربوط به جرايم اقتصادي، مقرر شد به منظور تعيين دقيق تخلفات و جرايم اقتصادي، ضمانت اجراي مناسب و تدوين آيين و سازمان رسيدگي خاص با هدف حمايت قانوني از سرمايه هاي مشروع، حق مشاركت آزاد در فعاليت هاي اقتصادي و رقابت آزاد و نيز حمايت هاي كيفري و غير كيفري از سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي در اقتصاد در اين جلسه، همچنين كليات مربوط به ماده اصلاح مقررات ثبت درخصوص توسعه صلاحيت سازمان ثبت اسناد و املاك كشور و دفاتر اسناد رسمي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
رئيس قوه قضاييه همچنين در اين جلسه در سخناني درخصوص قوانين آيين نامه ها و مقررات مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت: اين قوانين و آيين نامه ها بايد طوري باشد كه هم زمينه هاي مفاسد را از بين ببرد و هم از فعاليت هاي اقتصادي سالم حمايت كند.
هاشمي شاهرودي خواستار حمايت از سرمايه گذاران و فعاليت هاي اقتصادي سالم شد و افزود: حرمت سرمايه گذاري و فعاليت هاي اقتصادي بايد حفظ و از هر چيزي كه اين حرمت ها را خدشه دار مي كند، بايد جلوگيري شود.
وي با اشاره به معرفي وزراي كابينه آقاي احمدي نژاد و با آرزوي توفيق براي رئيس جمهور نسبت به اخذ اكثريت رأي اعتماد نمايندگان به وزراي معرفي شده ابراز اميدواري كرد و گفت: اميدواريم دولت بعد از اخذ اكثريت آرا از نمايندگان، همگام با ساير قوا خدمتگزار مردم باشد و بتواند نيازها و مطالبات واقعي مردم را در راستاي اهداف نظام جمهوري اسلامي برآورده سازد.

احمدي نژاد:
انتظار دارم مجلس وزرا را با رأي بالا تأييد كند
فارس: رئيس جمهور تاكيد كرد: انتظار دارم مجلس محترم سريع تر و در فرصت قانوني وزرا را با راي بالايي تاييد كند تا كابينه جديد بتواند با پشتوانه نمايندگان ملت وارد كار شده و انشاءالله خدمات شاياني ارايه كند.
محمود احمدي نژاد يكشنبه شب با حضور در يك مصاحبه تلويزيوني گفت: خدا را سپاسگزارم كه آغاز كار دولت را مقارن با ايام مبارك ماه رجب قرار داده و اميدوارم مشي اميرالمومنين سرمشق دولت و ساير دستگاه ها قرار گيرد.
وي در پاسخ به اين سؤال كه معيارهاي شما براي انتخاب اعضاي كابينه و وزرا چه بوده است؟ گفت:  لازم است اين نكته را عرض كنم كه قبلا انتخابات اوايل خرداد برگزار مي شد و اين بار در اواخر خرداد برگزار شد و دو مرحله اي هم شد و اين فرصت كمي براي ما در تعيين كابينه باقي گذاشت.
رئيس جمهور تاكيد كرد: معيارها را من بارها اعلام كرده  بودم و همان معيارهايي بود كه مردم در خواسته هايشان اعلام كرده بودند و در متن انقلاب، نظام و فرهنگ ما هست و ما افرادي را مي خواهيم كه مومن و پاك دست بوده و شجاعت تصميم گيري داشته باشند، كار بلد باشند و از همه مهمتر اينكه عاشق خدمت به مردم و مردمگرا باشند و اين ويژگي  بسيار مهم است و نه اينكه ديگران اين ويژگي  را ندارند، بلكه بايد اين ويژگي  در اعضاي كابينه برجسته باشد.
احمدي نژاد تاكيد كرد: تك تك اعضاي كابينه بايد در برابر همه مسايل كشور احساس مسئوليت كنند، كمك و همراهي كنند و موفقيت تك تك همكاران و موفقيت كل مجموعه را موفقيت خودشان بدانند.
وي در پاسخ به اين سؤال كه از مجلس چه انتظاري داريد؟ تصريح كرد: مجلس تبلور خواست ملت و چشم بيدار ملت بوده و به اتفاق دولت بازوهاي ملت هستند و بايد با همدلي و همراهي كشور را اداره كنند و اگرچه همدلي و همراهي هست، اما بايد خيلي روي آن كار كنيم و هرچه در آرمانها و برنامه ها به هم نزديك شويم، فايده آن به كشور مي رسد. چرا كه تصميمات پخته تر و سريع تر گرفته مي شود.
رئيس جمهور افزود:  انتظار دارم مجلس محترم سريع تر و در فرصت قانوني وزرا را با راي بالايي تاييد كند تا اينها بتوانند با پشتوانه نمايندگان ملت وارد كار شده و انشاءالله خدمات شاياني ارايه كنند.
احمدي نژاد در پاسخ به اين سؤال كه فكر مي كنيد چند وزير شما راي اعتماد بياورند؟ اظهار داشت: فكر مي كنم همه كابينه  راي بياورد و يك كار خوبي كه در اين دوره انجام شد، رايزني اي بود كه در انتخاب وزرا با مجلس انجام شد و رفت و آمد و جلسات زيادي بين ما و مجلس برگزار شد كه مجلس بيشتر روي معيارها، جهت گيري ها و برنامه هاي كابينه عنايت داشت كه لازم و ارزشمند هم بود و به نظر من مشكلي وجود نخواهد داشت و دليلي هم وجود ندارد كه مشكلي هم باشد.
تشكيل جلسه هيات دولت
هيات  دولت  عصر يكشنبه  به  رياست  دكتر احمدي  نژاد رئيس  جمهوري  تشكيل  جلسه  داد.
به  گزارش  دفتر امور رسانه هاي  رياست  جمهوري ، دراين  جلسه  استاندار گلستان گزارش  آخرين  وضعيت  مناطق  آسيب  ديده  از سيل  را ارائه  كرد.
همچنين  نماينده  رئيس  جمهوري  كه  براي  بررسي  وضعيت  سيلزدگان  و ارزيابي  خسارات  وارده  به  منطقه  اعزام  شده  بود هيات  دولت  را درجريان  ابعاد آسيب ها و خسارت هاي  وارده  و نحوه  خدمت  رساني  و امداد قرار داد.نماينده  رئيس  جمهوري ، امدادرساني  و همچنين  اطلاع  رساني  به  مردم  منطقه از وقوع  حادثه  را مثبت  ارزيابي  كرد و روحيه  معنوي  و اخلاقي  سيلزدگان  را در قناعت  به  استفاده  از حداقل  امكانات  امدادرساني  بي نظير توصيف  نمود.
رئيس  جمهوري  با تجليل  از روحيه  ستودني  مردم  و اعتماد شايسته  آنان  به مسئولان ، دولت  را موظف  كرد تا رفع  كامل  مشكلات  و بدون  وقفه ، خدمت رساني به  مردم  را ادامه  دهد.
در اين  جلسه  مبلغ  سيصد ميليارد ريال  براي  بازسازي  مناطق  خسارت  ديده  در استان  گلستان  اختصاص  يافت .
درادامه  اين  جلسه  وزير بهداشت ، گزارشي  از روند مهار بيماري  وبا دركشور ارائه  كرد و اين  روند رامثبت  خواند.
وي  توصيه هاي  بهداشتي  و اطلاع رساني  صداوسيما و همكاري  وزارت  نيرو در تامين  سلامت  و بهداشت  آب شرب  مردم  و توجه  بهنگام  مردم  به  رعايت  مقررات  بهداشتي را بسيار موثر دانست .
رئيس  جمهوري  همچنين  بر استمرار همه جانبه  اقدامات  بهداشتي  - درماني  و آموزشي  تأكيد و از زحمات  همه  دست  اندركاران  تشكر كرد.

علي لاريجاني با حكم رئيس جمهور
به عنوان دبير شوراي عالي امنيت ملي منصوب شد
ايسنا: دكتر محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور طي حكمي دكتر علي لاريجاني را به سمت دبير شورايعالي امنيت ملي منصوب كرد. متن كامل حكم رئيس جمهور به شرح ذيل است:
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاي دكتر علي لاريجاني
به استناد اصل يكصد و هفتاد و ششم قانون اساسي و با توجه به مراتب تعهد، تدين، سوابق علمي و تجربيات ارزشمند اجرايي و سالهاي طولاني عضويت در شوراي عالي امنيت ملي، به موجب اين حكم جنابعالي را به عنوان دبير شورايعالي امنيت ملي منصوب مي كنم.
انتظار دارد آن طور كه شان ملت عزيز و مقتدر ايران اقتضا مي كند با برنامه ريزي، ابتكار و بكارگيري، نيروهاي مومن، متعهد، خلاق و كارآمد دبيرخانه را بيش از گذشته فعال كنيد و لوازم اخذ تصميمات صحيح را كه ضامن عزت و مصلحت مردم و تامين منافع و حقوق ملي و پاسداري از انقلاب اسلامي و دفاع از امنيت و تماميت ارضي كشور باشد فراهم آوريد. ضمنا از زحمات چندين ساله جناب آقاي دكتر روحاني تشكر و قدرداني مي كنم.
اميدوارم با توكل به خداوند متعال و ضمن توجه به اصول چهارگانه دولت اسلامي «عدالت گستري، مهرورزي، خدمت به بندگان خدا و پيشرفت و تعالي معنوي و مادي كشور» در انجام وظايف محوله موفق باشيد.
به گزارش گروه سياسي روزنامه همشهري دكتر علي لاريجاني طي سالهاي ۶۱ تا ۷۰ در سمت هاي: معاونت وزارت كار و امور اجتماعي، معاونت وزارت پست و تلگراف و تلفن، معاونت وزارت سپاه و جانشين ستاد كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي انجام وظيفه نمود و خدمات شاياني را به ويژه در عرصه دفاع مقدس انجام داد.
وي در سال ۱۳۷۰ بعنوان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به مجلس شوراي اسلامي معرفي و با رأي بالا به اين سمت انتخاب گرديد و تا سال ۱۳۷۲ در اين وزارتخانه خدمت كرد. وي سپس در سال ۱۳۷۳ بنا به حكم مقام معظم رهبري (مدظله العالي) بعنوان رئيس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران منصوب شد و تا سال ۱۳۸۳ به مدت ده سال مديريت اين سازمان را به عهده داشت.
حضور در دولت هاي آقايان هاشمي و خاتمي به مدت ۱۴ سال، عضويت در شوراي عالي امنيت ملي و مجمع تشخيص مصلحت نظام به مدت ۱۰ سال و عضويت در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به مدت ۱۴ سال برگ زرين ديگري از كارنامه كاري علي لاريجاني است.
علي لاريجاني كه به عنوان يكي از منتقدين روند گذشته ديپلماسي هسته اي به شمار مي رود، در خصوص استراتژي مذاكره با طرف اروپايي معتقد است كه بحث هايي مثل عضويت در سازمان تجارت جهاني (WTO) و يا مذاكرات براي عقد قرارداد تجاري با اروپا، مثل دادن مرواريد غلتان در ازاي يك آب نبات است.وي در مصاحبه هاي گوناگون با رسانه ها همواره بر اين نكته تاكيد داشته است كه دانش هسته اي بالاتر از حق بلكه نياز كنوني ايران است.
لاريجاني مسأله هسته اي ايران را (قطع نظر از تفاوت هايي كه دارد) در شرايط حاضر به لحاظ تاريخي با مساله ملي شدن نفت مقايسه مي كند و معتقد است فشار، تحريم، جنگ رواني، محاصره و تفرقه  افكني شگردهايي است كه در دوره ملي شدن نفت و در حال حاضر به شدت جريان دارد.
وي تاكيد مي كند ايران نمي تواند با عقب نشيني در مساله ملي چرخه توليد سوخت هسته اي تيشه به ريشه خود بزند.

نگاهي به وزيران پيشنهادي دولت
ايرنا: محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري روز گذشته، نامزدهاي تصدي بيست و يك وزارتخانه را پس از گذشت ۹روز از اداي سوگند خود در نامه اي به غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي، معرفي كرد. رئيس جمهوري جديد كه پس از تنفيذ حكم رياست جمهوري از سوي مقام معظم رهبري، بر اساس اصل ۱۲۱قانون اساسي، پانزدهم مرداد ماه در مجلس سوگند ياد كرد ظرف مدت دو هفته پس از انجام اين مراسم بايد اسامي هيات وزيران را به مجلس ارايه مي كرد. در ميان ۲۱نامزد پيشنهادي به مجلس ۱۰نفر داراي مدرك دكتراي تخصصي هستند، همچنين ۱۰ نفر ديگر از اين وزيران پيشنهادي مدرك كارشناسي ارشد دارند و دو دانشجوي دكترا نيز در ميان آنها وجود دارد. وزيران پيشنهادي كشور و اطلاعات نيز كه دروس حوزوي را گذرانده اند به ترتيب مدرك معادل دكترا و فوق ليسانس دارند. از وزيران پيشنهادي داراي دكترا سه نفر دكتراي مديريت استراتژيك دارند و يك نفر از آنها نيز در رشته مديريت استراتژيك دانشجو است. بقيه آنها نيز در رشته هاي مهندسي مكانيك، صنايع، مخابرات، مديريت توليد، رياضي، حرفه اي پزشكي و اقتصاد تحصيل كرده اند.
بررسي سطح سني وزيران پيشنهادي دولت نهم نيز نشان مي دهد كه در ميان آنها جوان ترين كامران باقري لنكراني وزير پيشنهادي براي تصدي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با ۴۰سال سن و مسن ترين محمد سعيدي كيا وزير پيشنهادي براي وزارت مسكن و شهرسازي است. براين اساس ميانگين سني وزيران پيشنهادي دولت محمود احمدي نژاد ۴۸‎/۵ سال است. از سوي ديگر از۲۱وزير پيشنهادي رئيس جمهوري تنها محمد رحمتي وزير كنوني راه و ترابري (نامزد دوباره اين وزارتخانه) و محمد سعيدي كيا وزير راه و ترابري سال ۶۴تا ۷۲ و وزير جهاد كشاورزي دولت خاتمي سالهاي ۷۶ تا ۷۹سابقه وزارت دارند.
وزيران پيشنهادي احمدي نژاد از اكثر استانهاي كشور انتخاب شده اند. هفت نفر از اين نامزدها از استان تهران، سه نفر از استان اصفهان، سه نفر از آذربايجان شرقي و آذربايجان غربي و دو نفر از استان فارس هيات دولت پيشنهادي به مجلس را تشكيل مي دهند. استان هاي قم، خوزستان، كرمان، يزد، گلستان و قزوين نيز در اين كابينه پيشنهادي يك نامزد دارند.

انتخاب شهردار دومين آزمون دشوار شوراي شهر تهران
حسن بيادي
انتخاب دكتر احمدي نژاد به عنوان هفتمين رئيس جمهور ايران، پديده اي است كه با توجه به غيرقابل پيش بيني بودن آن از ابعاد گوناگون قابل مطالعه است، بويژه دست اندركاران رسانه ها و پژوهشگران علوم ارتباطي مي توانند ضمن بازنگري در دانش و تجارب خود درس هاي بسياري بياموزند.
يكي از نكات قابل توجه در اين اتفاق، اثبات جايگاه و اهميت مديريت شهر تهران نزد مردم سراسر كشور است، چنان كه ديديم و شنيديم بسياري از رأي دهندگان نام احمدي نژاد را نمي شناختند اما مي خواستند به شهردار تهران رأي بدهند!
البته انتخاب شهردار پايتخت به عنوان رئيس جمهور اختصاص به ايران ندارد و موارد متعددي در كشورهاي ديگر نيز مشاهده شده كه مشهورترين آنان ژاك شيراك و آخرين آنان احمدي نژاد است. شوراي اسلامي شهر تهران اكنون با انتقال شهردار تهران به رياست جمهوري با فشار دو نوع نگرش دست به گريبان است. نگرش نخست معتقد است شهردار بعدي با توجه به مدت اندك باقي مانده از دوران فعاليت شوراي فعلي، بهتر است از ميان مديران ارشد شهرداري انتخاب شود تا ضمن هماهنگي با دولت جديد مدافع شرايط موجود باشد. نگرش دوم معتقد است اهميت جايگاه و تاثيرگذاري مديريت پايتخت، بويژه شخص شهردار، پس از انتخاب احمدي نژاد به مراتب بيشتر شده و سطح مطالبات و توقعات عمومي نيز افزايش يافته است، از اين رو شوراي اسلامي شهر تهران، همان گونه كه پيش از اين نيز اثبات كرده كه توان كشف، معرفي و پرورش مديران ناشناخته و توانمند را دارد، بايد به اين سطح از انتظارات پاسخ داده و شهرداري هم تراز رئيس جمهور انتخاب كند، اگر چه شهردار بعدي ممكن است الزاما رئيس جمهور بعدي نباشد!
طيف وسيع وظايف مديريت شهري پايتخت كه تمامي ابعاد فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي، عمراني، سياسي، امنيتي و... را در بر مي گيرد، انتخاب شخصيتي جامع الاطراف را به عنوان شهردار آينده مورد تاكيد قرار مي دهد و شوراي اسلامي شهر تهران كاري دشوار را در پيش دارد، كاري كه شايد از انتخاب وزراي كابينه آسان تر نباشد.

مجتبي ثمره هاشمي مشاور ارشد رئيس جمهور شد
ايسنا:رئيس جمهوري كشورمان طي حكمي مجتبي ثمره هاشمي را به سمت مشاور ارشد خود برگزيد.در حكم رئيس جمهور خطاب به «ثمره هاشمي» آمده است:
«نظر به تعهد، تخصص و سوابق ارزشمند جنابعالي به موجب اين حكم بعنوان مشاور ارشد رئيس جمهور برگزيده مي شويد. اميدوارم همچون گذشته و براساس اصول عدالت گستري، مهرورزي با بندگان خدا، خدمتگزاري، تعالي و پيشرفت همه جانبه مادي و معنوي كشور در خدمت به انقلاب اسلامي و ملت بزرگ ايران موفق باشيد. مطمئنم كه به لطف الهي حضور شما در رياست جمهوري منشا خير و بركت براي دولت و باقيات صالحات براي حضرتعالي خواهد بود.» احمدي نژاد همچنين طي حكمي حجت الاسلام والمسلمين مصلحي را به سمت مشاور رئيس جمهور در امور علما و روحانيون منصوب كرد.

شرط سني براي صدور گذرنامه حذف شد
واحد مركزي خبر: نوزادان  هم  در ايران  از اين  پس  مي  توانند گذرنامه  شخصي  داشته  باشند.
سرهنگ  محسن  صياديان  مديركل  گذرنامه  نيروي  انتظامي  ديروز در مصاحبه  با خبرنگار واحد مركزي  خبر با اعلام  اين  خبر گفت : محدوديت  سني  از شرايط  مربوط  به  صدورگذرنامه  حذف  شده  است  و هموطنان  در هر گروه  سني  مي توانند گذرنامه  شخصي  دريافت  كنند.
وي  افزود: اين  تسهيلات  شامل  همه  افراد حتي  نوزادان  زير يك  سال  نيز مي شود.
سرهنگ  صياديان  تاكيد كرد گذرنامه  شخصي  براي  افراد زير ۱۸ سال  با رضايت  اولياي  آنان  صادر مي  شود.وي  افزود: حذف  شرايط  سني  به  منظور رفاه  بيشتر هموطنان  صورت  گرفته است .
مدير كل  گذرنامه  نيروي  انتظامي  همچنين  با اعلام  حذف  شرط  محل  سكونت براي  متقاضيان  دريافت  گذرنامه  گفت : هموطنان  از اين  پس  در هر نقطه  از كشور مي  توانند اقدام  به  دريافت  گذرنامه  كنند.
وي  افزود: نيروي  انتظامي  از اين  پس  احراز محل  سكونت  را در مراحل  صدور گذرنامه  مد نظر قرار نمي دهد.
وي  در زمينه  تعويض  گذرنامه  هاي  قديم  نيز گفت:  افرادي  كه  اعتبار گذرنامه هايشان  كمتر از ۱۸ ماه  است  مي توانند براي  دريافت  گذرنامه  جديد به  مراكز مربوط  ازجمله  دفاتر پليس  به  علاوه  ،۱۰ اداره  كل  گذرنامه  در تهران  و دواير صدور گذرنامه  در شهرستانها مراجعه  كنند.
سرهنگ  صياديان  با اشاره  به  اينكه  صدور گذرنامه  براي  متقاضيان  تا پايان  سال  ۸۳ حدود ۱۵ روز طول  مي كشيد افزود: اين  مدت  هم  اكنون  به  نصف  كاهش  يافته  است  و مراكز صدور گذرنامه  نيروي  انتظامي  در مدت  هشت  روز اقدام  به  صدور گذرنامه  مي كنند.وي  طولاني  شدن  زمان  صدور گذرنامه  براي  برخي  هموطنان  را ناشي  از ارائه  اطلاعات  غلط  از سوي  آنان  اعلام  كرد.
سرهنگ  صياديان  افزود: هم  اكنون  ۱۵۱ مركز در سراسر كشور گذرنامه  صادر مي كنند كه  اين  تعداد بزودي  و بويژه  در شهرستان هايي  كه  امكانات  مخابراتي  لازم  را داشته  باشند افزايش  خواهد يافت .
مديركل  گذرنامه  نيروي  انتظامي  با تاكيد بر افزايش  صدور گذرنامه  در پنج  ماه  گذشته  گفت : در مقايسه  با مدت  مشابه  سال  قبل  ميزان  صدور گذرنامه  براي  هموطنان  در ۵ ماه  نخست  امسال  ۲۳ درصد افزايش  يافته  است .سرهنگ  صياديان  همچنين  به  گفت وگوهاي  مقامات  ايراني  و عراقي  براي  از سرگيري  سفر زايران  ايراني  به  شهرهاي  مقدس  عراق  اشاره  كرد و افزود: دو طرف  در پي  يافتن  راهكارهايي  براي  ايجاد تسهيلات  بيشتر در اين  زمينه  هستند.وي  استفاده  از گذرنامه  هاي  دسته  جمعي  يا بين المللي  را براي  سفر به  عراق  به  تصميمات  آينده  مقامات  دو كشور منوط  كرد.

هاشمي رفسنجاني:
نگاه به شرق ، سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران است
ايسنا: هاشمي رفسنجاني در ديدار سفير جديد ويتنام نگاه به شرق را سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران عنوان كرد و گفت: فضاي همكاري ميان دو كشور مناسب است و بايد از اين موقعيت براي گسترش روابط استفاده شود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام توسعه روابط دو كشور را رو به رشد عنوان كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران آماده كمك و مشاركت در برنامه هاي توسعه اي ويتنام و انتقال تجربيات خود به اين كشور است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با يادآوري مبارزات مردم ويتنام آن را الگوي مناسبي براي ديگر كشورها در جهت رسيدن به استقلال عنوان كرد و گفت: مردم ويتنام درس خوبي درمورد آزادگي و فداكاري به دنيا دادند كه به اين زودي از اذهان جهانيان پاك نخواهد شد.
در اين ديدار ون هي نگوين، سفير جديد ويتنام در تهران ارتقاء گسترش روابط ميان جمهوري اسلامي ايران و وكشور متبوعش را خواست مردم و دولت ويتنام عنوان كرد و گفت: اميدوارم در آينده نزديك شاهد گسترش مطلوب روابط به ويژه ميان بخش خصوصي دو كشور باشيم.

نتايج آزمايش هاي آژانس نشان دهنده خارجي بودن
منشأ آلودگي هاي هسته اي ايران است
ايسنا: خبرگزاري رويتر به نقل از يك ديپلمات مستقر در وين گزارش داد ، آزمايش هاي انجام گرفته در آژانس بين المللي انرژي اتمي  ظاهراً اين مساله را تأييد مي كند كه ذرات اورانيوم قابل استفاده در سلاح هاي هسته اي كه در ايران يافت شده از خارج به اين كشور وارد شده است.
رويتر افزود: آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام كرده است كه مسائل مربوط به آلودگي ها يكي از دو مساله مهم باقي مانده در خصوص ايران است.
اين گزارش كه به نقل از يك ديپلمات غربي آشنا با آژانس بين المللي انرژي است، افزود: ظاهراً تجزيه و تحليل قطعات دستگاه هاي سانتريفوژ پاكستان و شباهت آن با  آنچه ايران  از بازار سياه خريداري كرده، از اظهارات تهران مبني بر آنكه ذرات اورانيوم بسيار غني شده نتيجه آلودگي ناشي از دستگاه هاي وارداتي بوده است، حمايت مي كند.
وي گفت: كليه تجزيه و تحليل هاي ابتدايي نشان مي دهد كه اين ذرات ظاهراً از پاكستان وارد شده اند.  ديپلمات ياد شده افزود كه بعيد است نتيجه نهايي تغيير كند.
اين گزارش ادامه داد: اين امر ظاهراً نتايجي را كه تصور مي رفت تهران خود به توليد اورانيوم بسيار غني شده نپرداخته باشد، تأييد مي كند.

ميثاق  مشترك وزرا با رئيس دولت
ايسنا: در جريان ملاقات روز يك شنبه دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور با تك تك وزراي پيشنهادي خود، ميثاق نامه اي در ۱۲ بند بين آنها مورد توافق قرار گرفت.
در اين ميثاق آمده است: با امضاي اين ميثاق نامه در پيشگاه الهي و در محضر حضرت ولي عصر (عج) به قرآن مجيد سوگند ياد مي كنم تا زماني كه در دولت اسلامي مسئوليت دارم پاسدار و مجري تعهدات زير باشم و با همه توان در تحقق آن بكوشم:
۱. همه توان خود را صرف تحقق اهداف و برنامه هاي دولت اسلامي به ويژه اصول عدالت گستري، مهرورزي، خدمت به بندگان خدا و پيشرفت و تعالي مادي و معنوي كشور كه برخاسته از اصول انقلاب اسلامي است، نمايم.
۲. با همه توان از ارزش ها و فرهنگ اسلامي از جمله ولايت مطلقه فقيه، دين مداري، ايثارگري، شهادت طلبي، جانبازي در راه خدا، آزادي و آزادگي، ساده زيستي، پاكدستي، پاكدامني، صداقت در گفتار و سلامت در عمل و رعايت شعائر اسلامي دفاع نموده و در راه ترويج آن بكوشم.
۳. مدت زماني را كه در دولت اسلامي حضور دارم، وقف خدمت صادقانه و متواضعانه به مردم و رفع مشكلات آنان و پيشرفت كشور نموده و از حقوق مردم دفاع نمايم و در مقابل بدخواهان ملت و متجاوزان به حقوق عمومي با قدرت بايستم.
۴. در گزينش همكاران،شايسته سالاري و معيار تقوا، مجاهدت در راه خدا، شجاعت، مردمدار ي، كارداني و كارآمدي، ساده زيستي،روحيه خدمتگزاري و عشق به مردم را بر هر معيار ديگري ترجيح دهم و از هر نوع رابطه بازي، گروه گرايي وجناح بازي به شدت خودداري نمايم.
۵. با همه توان در جهت موفقيت دولت تلاش نمايم، موفقيت خود را در موفقيت و پيروزي دولت بدانم، از تصميمات دولت به طور كامل تبعيت نمايم و در اجراي آنها بكوشم و از هر اقدام ناهماهنگ جدا خودداري نمايم.
۶. همراهي و همدلي و وحدت اعضاي دولت و كار جمعي را يك اصل خدشه ناپذير دانسته و از هر اقدامي كه اين اصل را خدشه دار كند، خودداري نمايم. با شجاعت نظرات خود را در دولت مطرح كنم، همه امور را در درون مجموعه دولت بررسي نموده و تصميم نهايي را ولو مغاير با نظر خودم باشد با جديت و صداقت اجرا نمايم و از طرح مسائلي كه موجب وهن دولت در اذهان مردم گردد، اجتناب كنم.
۷. در مدتي كه در دولت حضور دارم از هر نوع فعاليت اقتصادي شخصي و تلاش براي جمع آوري ثروت بپرهيزم و به دريافتي از دولت در زندگي شخصي اكتفا نمايم.
۸. در حفظ بيت المال و كاهش هزينه هاي دولت و جلوگيري از ريخت و پاش ها و مصارف غيرضرور و اسراف با همه توان بكوشم.
۹. در ارتقاي كيفيت كار و تحقق برنامه هاي دولت در افزايش بهره وري تلاش نمايم.
۱۰. با همه توان با اشرافيگري دولتي، تجمل گرايي، فقر، فساد و تبعيض مبارزه نمايم.
۱۱. خدمت به محرومين و مناطق محروم را در سرلوحه اقدامات خود قرار داده و آن را يك ارزش بي بديل بدانم.
۱۲. همه جاي ايران عزيز و همه ايرانيان گرامي را شايسته خدمتگزاري دانسته و در راه آباداني و رفع محروميت از همه آنان با تمام توان بكوشم.
اين ميثاق يك تعهد الهي است و عدول از آن به هر ترتيب به منزله نقض تعهدات اسلامي است.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |