شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۸ - Aug 20, 2005
سياسي
Front Page

مقام معظم رهبري در نماز جمعه تهران:
رهبري همچون گذشته از رئيس جمهور
دولت و مطالبات مردم حمايت خواهد كرد
000108.jpg
000111.jpg
عكس: عطا طاهركناره
فارس: در خجسته سالروز ميلاد مولاي متقيان امام علي بن ابيطالب (ع) نماز جمعه تهران با حضور انبوه عاشقان علوي و به امامت رهبر معظم انقلاب با شكوه و معنويت فراوان اقامه شد و حضرت آيت الله خامنه اي به تبيين مسائل مهمي همچون شكل گيري دولت جديد، فعاليت هاي هسته اي ايران و مسئله عراق و فلسطين پرداختند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تبريك سالروز ولادت اميرمؤمنان حضرت علي(ع) به برگزاري پرشكوه انتخابات رياست جمهوري اشاره كردند و آن را مايه عزت، سرافرازي و اقتدار ملي كشور دانستند و تاكيد كردند: اكنون كه دولت در آستانه تشكيل است انشاءالله رئيس جمهور و مجلس براساس وظايف قانوني و البته با تفاهم و همكاري به وظايف قانوني خود عمل خواهند كرد تا دولت جديد هرچه سريعتر تشكيل و مستقر شود.
ايشان با اشاره به اينكه رهبري همچون گذشته و در ادامه سيره امام(ره) از رئيس جمهور منتخب و دولت و همچنين مطالبات مردم حمايت خواهد كرد، افزودند: رئيس جمهور محترم بعد از تشكيل دولت بايد با كمك همكاران خود مطالبات مردم و وعده هاي داده شده را با جديت پيگيري كند تا در فرصت معقول و در حد مقدورات بتواند درجهت حل مشكلات مردم گام بردارد.
مقام معظم رهبري لزوم پرهيز از عجله و انفعال را خاطرنشان كردند و افزودند: آنچه مورد نظر مي باشد پيگيري وعده ها و مطالبات مردم با تدبير و با سرعت عمل معقول است.
حضرت آيت الله خامنه اي افق آينده كشور را روشن ارزيابي كردند و افزودند: مردم ايران همواره اهل انصاف بوده اند و اكنون نيز با وجود مشكلات موجود هيچگاه توقع حل مسائل و كمبودها را در مدتي كوتاه ندارند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي ابراز اميدواري كردند با توجه به اختيارات وسيع رئيس جمهور و همچنين همكاري مجلس و قوه قضائيه، دولت آينده با ايمان و انگيزه قوي ضمن تلاش براي حل مشكلات كارهاي بلند مدت را نيز پيگيري كند.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از خطبه دوم نماز با اشاره به مسئله هسته اي ،سياست جمهوري اسلامي ايران را اعتدال، منطق، تفاهم، مذاكره و تقويت اعتماد اعلام و تاكيد كردند: البته سياست اعتمادسازي بايد دوطرفه باشد و اگر غرب به ويژه اروپاييها بدنبال اطمينان يافتن از ايران هستند بايد خود آنها نيز اقداماتي براي جلب اعتماد ايران انجام دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به خدعه تبليغاتي غرب مبني بر تلاش ايران براي دستيابي به سلاح هسته اي خاطرنشان كردند: جمهوري اسلامي ايران مسئله هسته اي را در درجه اول، مسئله اي علمي و زمينه اي براي به دست آوردن سوخت نيروگاه هسته اي و در درجه دوم يك بحث اقتصادي مي داند و همانگونه كه بارها مسئولان مختلف كشور تأكيد كردند و مردم نيز از آن حمايت نموده اند ايران هيچگاه به دنبال سلاح هسته اي نيست.
ايشان اين گفته اروپاييها را مبني بر اينكه ايران بايد از تلاش علمي براي توليد سوخت هسته اي دست بردارد يك حرف زور خواندند و تصريح كردند: ملت ايران تحميل زورگيري و باج خواهي را از هيچكس قبول نمي كند و اروپاييها بايد بدانند كه دوران استعمار قرن نوزدهم گذشته است و بايد لحن طلبكارانه خود را تغيير دهند.
ايشان منشأ اصلي اين حرف زور را آمريكا دانستند و تاكيد كردند: امروز نظام جمهوري اسلامي ايران متكي به هفتاد ميليون جمعيت است و ملت و دولت ايران همانند كوه احساس قدرت و توانايي مي كنند و از حقوق خود كوتاه نخواهند آمد و هيچكس هم حق معامله در مورد حق ملت را ندارد.
حضرت آيت الله خامنه اي مسئله هسته اي را يك مسئله ملي و فراجناحي و فراگروهي دانستند و افزودند: توصيه ما به اروپاييها اين است كه قدري تأمل نمايند و تحت تاثير آمريكا و صهيونيستها قرار نگيرند زيرا آمريكاييها و صهيونيستها نه بدنبال منافع اروپاييها و نه بدنبال منافع ملت ايران هستند.
رهبر معظم انقلاب تبليغات رسانه هاي غربي را در مورد اجماع جهاني بر ضد ايران، يك خدعه و فريب تبليغاتي ديگر خواندند و با اشاره به مخالفت بسياري از كشورهاي جهان و حتي برخي كشورهاي اروپايي با زورگويي و باجگيري از ايران افزودند: تنها اجماع جهاني كه وجود خارجي دارد اجماع بر ضد تسليحات اتمي است كه مركز اين پديده شوم، آمريكاست و رژيم صهيونيستي خطرناكترين دارنده سلاح اتمي به شمار مي رود.
ايشان با اشاره به اينكه بسياري از كشورهاي جهان، آرزوي داشتن فناوري هسته اي را دارند خاطرنشان كردند:حتي اگر اجماع جهاني هم بر ضد ايران وجود داشت، ملت ايران از حق خود نمي گذشت اما بسياري از ملتها و دولتها در بحث هسته اي، پشتيبان ملت ايران هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين اعلام كردند: به ياري پروردگار در آينده اي نه چندان دور، جوانان ملت ايران، نيروگاه هسته اي را هم بدست تواناي خود مي سازند.
مقام معظم رهبري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مسائل عراق، دولت اين كشور را يك دولت برخاسته از رأي مردم و نتيجه عملكرد صحيح روحانيت پيشرو، مرجعيت و نخبگان سياسي عراق دانستند و افزودند: جمهوري اسلامي ايران همواره آرزومند رفاه و امنيت و پيشرفت مردم عراق است و از ناامني هاي كنوني و كشتارهاي روزانه در اين كشور به شدت آزرده مي باشد.
ايشان با تاكيد بر اينكه متهم اصلي حوادث اخير عراق آمريكا مي باشد، خاطرنشان كردند: هزاران نيروي نظامي، اطلاعاتي و امنيتي آمريكا در سراسر عراق حضور دارند و تروريستها زير چشم آمريكاييها مي باشند لذا اگر آنها بخواهند اين ناامني ها متوقف شود، مي توانند و برخي نيز معتقدند ناامني ها در عراق با هدايت سرويس هاي جاسوسي آمريكا و صهيونيستها صورت مي گيرد زيرا ناامني بهانه ادامه اشغال است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اينكه آمريكا در عراق شكست خورده و به اهداف خود نرسيده است، افزودند: دولت آمريكا با دخالت در امور داخلي عراق مي خواهد اهداف و منافع خود را تامين كند، همانگونه كه امروز در تدوين قانون اساسي عراق دخالت مي كند اما با وجود تمام هزينه هايي كه آمريكاييها پرداخته اند نفرت عمومي از دولت آمريكا در عراق افزايش يافته و امروز هيچ فردي منفورتر از جورج بوش در عراق وجود ندارد.
ايشان با اشاره به گسترش مخالفت با سياستهاي آمريكا در عراق، در سطح جهان و حتي داخل آمريكا خاطرنشان كردند: آمريكاييها براي فرار از واقعيت شكست خود در عراق، به فرافكني و متهم كردن ايران و سوريه روي آورده اند در حالي كه اين اتهامات سخنان مهمل و بي معنا است زيرا گروههاي تروريستي موجود در عراق يا ساخته دست و يا زير نفوذ آمريكا مي باشند.
ايشان همچنين با اشاره به عقب نشيني صهيونيستها از نوار غزه، آن را حادثه اي مهم و يك شكست ديگر براي رژيم صهيونيستي ارزيابي و تصريح كردند: اين پيروزي نتيجه فشار مقاومت ملت فلسطين است و برخلاف برخي تبليغات، اين عقب نشيني بدليل مذاكرات نبوده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اينكه مسئله فلسطين با عقب نشيني رژيم صهيونيستي از بخش كوچكي از سرزمين هاي اشغالي حل نخواهد شد، تاكيد كردند: تنها راه حل مسئله فلسطين برگزاري انتخابات عمومي با حضور فلسطيني هاي اصيل داخل سرزمين هاي اشغالي و خارج آن اعم از مسلمان، يهودي و مسيحي است كه هر دولتي كه در نتيجه اين انتخابات و با نظر مردم فلسطين برسر كار بيايد، مورد قبول خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي در خطبه اول نماز، امام علي (ع) را قله كرامت انساني و پيشوا و الگوي هميشگي انسانهاي صالح و پرهيزگار خواندند و تقوا را درس جاودان حضرت علي بن ابيطالب (ع) براي تمام نسلهاي بشر برشمردند.
ايشان، تقوا را مراقبت دائم از دل و عقل و اعمال و گفتار دانستند و خاطرنشان كردند:  ايران اسلامي و امت بزرگ اسلامي، امروز بيش از هر زمان ديگر، به اين امر سعادت بخش و زندگي ساز، نياز دارد.
رهبر معظم انقلاب، تشكيل كشوري كاملاً اسلامي را هدف اساسي ملت ايران و انقلاب اسلامي برشمردند و افزودند: انقلاب و تشكيل نظام حكومتي متكي بر اسلام، دو گام اساسي ملت در تشكيل كشوري اسلامي بوده است اما با وجود همه پيشرفتهاي بدست آمده، ايران، نيازمند تشكيل دولت اسلامي است تا با تحقق هدف اساسي ملت، اسلام حياتبخش، نشاط آور، تحرك آفرين و بدون كج انديشي و تحجر و التقاط و انحراف، كاملا بر كشور حاكم شود و نيازهاي مادي و معنوي مردم كاملاً تامين گردد.
حضرت آيت الله خامنه اي تشكيل كشوري اسلامي را، ضامن برخورداري ملت ايران از همه بركات الهي دانستند و افزودند: با تشكيل كشوري اسلامي، تمدن اسلامي نيز قافله سالار جامعه بشري مي شود و فرهنگ اسلامي فضاي عمومي جوامع انساني را دربر مي گيرد اما تحقق اين اهداف متعالي، نيازمند تقوا و مراقبت فردي و اجتماعي همه مسلمانان و نيز امت اسلامي است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با تبيين فرازهايي از سخنان اميرمؤمنان افزودند: علي (ع) در همه ميدانها، انساني مقتدر، مبتكر و مدبر بود و با ايستادگي بر مباني اسلام، از موضع تهاجمي با زشتي ها و بي عدالتي ها، مقابله مي كرد كه علاج همه مشكلات ما نيز در پيروي از همين ويژگي هاست.
حضرت آيت الله خامنه اي، آينده روشن ملت ايران را در گرو استقامت و خستگي ناپذيري دانستند و افزودند: جوانان نسلهاي گذشته، از هيچ تلاشي براي تحقق اهداف انقلاب دريغ نكردند و امروز نوبت نسل جوان كنوني است كه با تكيه بر تقوا، در ميدان علم و عمل و سياست و كار و خدمت، به فعاليت خستگي ناپذير بپردازد و آينده روشن كشور را تضمين نمايد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي همچنين، ماه رجب را ماه طراوت معنوي جان و دل خواندند و با توصيه به بهره گيري كامل از بركات اين ماه بزرگ، به تجليل از معتكفان پرداختند و افزودند: شركت دهها هزار نفر در مراسم اعتكاف، جزو رويشهاي انقلاب اسلامي و پديده اي جديد و سراسر معنويت است كه تا قبل از انقلاب، در اين سطح و گسترش، اصولا وجود نداشت.
رهبر معظم انقلاب همچنين در پايان خطبه ها، مطالبي را به زبان عربي خطاب به برادران مسلمان عرب زبان بيان كردند.

با صدور بيانيه اي
اتحاديه اروپا از ايران خواست در رد پيشنهاد
۳ كشور اروپايي تجديد نظر كند
ايسنا: اتحاديه اروپا با صدور بيانيه اي نسبت به آن چه ازسرگيري يك جانبه فعاليت ها در تاسيسات فرآوري اورانيوم اصفهان خواند، ابراز نگراني عميق كرد و از ايران خواست تا در بررسي پيشنهاد طرف اروپايي تجديد نظر نمايد.
در اين بيانيه كه چهارشنبه شب بر روي پايگاه اينترنتي رياست دوره اي اين اتحاديه منتشر شده، آمده است: شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي بارها از ايران خواسته تا تمام فعاليت هاي مربوط به غني سازي اورانيوم و فرآوري مجدد به خصوص فرآوري را به عنوان يك اقدام اعتمادساز به حال تعليق درآورد.
در ادامه اين بيانيه با ادعاي اين كه ايران در نقض الزامات پادماني و شكست در همكاري با آژانس بين المللي انرژي اتمي داراي سابقه است، مي خوانيم: اعتمادسازي بلندمدت با توجه به اين سابقه ضروري به نظر مي رسد.
در اين بيانيه با استقبال از تصويب قطعنامه پيشنهادي سه كشور اروپايي عليه ايران در جلسه اضطراري اخير شوراي حكام آمده است: اين قطعنامه يك پيام صريح و متحد از جانب جامعه بين المللي مبني بر آن است كه ايران بدون تاخير به تعليق تمام فعاليت هاي فرآوري بازگردد.
در ادامه اين مطلب آمده است: اگر قرار باشد روند گفت وگوها بر سر ترتيبات بلندمدت و بر مبناي توافق پاريس ادامه يابد، تعليق كامل، ضروري است.
اتحاديه اروپا به طور كامل از اين روند حمايت مي كند.
در بخش ديگري از اين بيانيه مي خوانيم: اتحاديه اروپا از ايران مي خواهد تا در تصميم اش براي رد پيشنهاد ارائه شده از جانب فرانسه، آلمان و انگليس كه اتحاديه اروپا از ايران خواست در رد پيشنهاد ۳ كشور اروپايي تجديد نظر كند
مورد حمايت نماينده عالي اتحاديه اروپا قرار گرفته است، بدون آنكه درخصوص آن بحثي را به انجام برساند، تجديدنظر كند.
در اين بيانيه آمده است: اين پيشنهاد دورنماي روابطي بهبود يافته برمبناي همكاري دوجانبه را در عين تأمين تضمين هاي عيني براي جامعه بين المللي مبني بر اينكه ايران از برنامه هسته اي اش صرفا براي مقاصد صلح آميز استفاده خواهد كرد، ارائه مي دهد.
در اين بيانيه مي خوانيم: اين پيشنهاد آمادگي طرف اروپايي را در چارچوب توافقي جامع براي حمايت از ايجاد يك برنامه هسته اي غيرنظامي  ايمن، از نظر اقتصادي مقرون به صرفه و قابل راستي آزمايي تصريح كرده است.
در بخش پاياني اين بيانيه مي خوانيم: ايران با يك گزينه مهم مواجه است.در براي ايران جهت ادامه دادن به مذاكرات در چارچوب ايجاد شده در توافق پاريس با توقف فوري تمام كارهاي فرآوري اورانيوم و دوباره متعهد شدن به تعليق كامل باز است.آرزوي قوي اتحاديه اروپا اين است كه ايران اين مسير را در پيش بگيرد.
احتمال بهبود پيشنهاد هسته اي اروپا به ايران
فيليپ  دوست  بلازي  وزير امور خارجه  فرانسه  در مصاحبه اي  با هفته نامه پاري  ماچ  چاپ  اين  كشور، ضمن  ممكن  خواندن  بهبود پيشنهاد اروپا درموردبرنامه  هسته اي  تهران ، از دولت  جديد ايران  خواست  به  اين  پيشنهادها توجه بيشتري  كند.
بلازي  در اين  گفت  وگو گفت : اگر دولت ايران  با زمان  كافي  اين  پيشنهاد ۳۴ صفحه اي  را بررسي  كند، مشاهده  خواهدكرد كه  فوق العاده  مطابق  ميل  تهران  است .
وزير امور خارجه  فرانسه  همچنين  در پاسخ  به  پرسشي  درمورد آمادگي  هيات سه جانبه  اروپا براي  بهبود پيشنهادهاي  ارائه  شده  به  ايران ، گفت : چراكه  نه ؟ فوراً پس  از اينكه  گفت  وگوها شروع  شود زيرا از اصول  مذاكرات  است .
وزير امور خارجه  فرانسه  با اشاره  به  اينكه  اروپا منتظر تهيه  گزارش آژانس  بين المللي  انرژي  هسته اي  درمورد ايران  است ، اظهار داشت :  يكي  از گزينه هاي  احتمالي  توسل  به  شوراي  امنيت  است  اما موضع  اصلي  در زمان  كنوني تلاش  براي  از سرگيري  مذاكرات  است .

آخرين انتصابات رئيس جمهور
گروه سياسي: محمود احمدي نژاد در آخرين انتصاب خود، رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي و رئيس گروه مشاوران جوان رياست جمهوري را طي احكام جداگانه اي معرفي كرد.
محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري اسلامي ايران، طي حكمي، اسفنديار رحيم مشايي را به سمت معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تعيين كرد.متن حكم احمدي نژاد به شرح زير مي باشد: «جناب آقاي مهندس رحيم مشايي نظر به تعهد، تجارب و توانمندي بدين وسيله به سمت معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري منصوب مي شويد.
تمدن و فرهنگ غني و پر از رمز و راز ايران عزيز بهترين فرصت براي توسعه جهانگردي و ترويج روش و منش ايران اسلامي  است.
هنر، معماري، شهرسازي، صنايع دستي و زيارتگاه هاي اين سرزمين به خصوص مضجع شريف حضرت ثامن الائمه عليه  السلام مجموعه بي  نظيري از جذابيتها را فراهم آورده است كه بهترين زمينه براي توسعه سياحت و ايرانگردي، حفظ و ترويج ميراث فرهنگي است.
فرهنگ عمومي  و اصيل ايران اسلامي بهترين هديه ملت ايران براي ملتهاست و اميدوارم با بهره گيري از همكاران كارآمد و مومن در انجام وظايف محوله موفق باشيد.
گفتني است كه رحيم مشايي پيش از اين سمت رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، سرپرست معاونت اجتماعي شهرداري تهران و از مديران صدا و سيما و وزارت كشور بوده است.
رئيس جمهور، طي حكمي  فرهاد رهبر را به عنوان معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور منصوب كرد.
در متن حكم رئيس جمهوري آمده است:
جناب آقاي دكتر فرهاد رهبر بر اساس اصل يكصد و بيست و ششم قانون اساسي و با توجه به تعهد، شايستگي، توان علمي  و سوابق مفيد اجرايي شما، به موجب اين حكم، جنابعالي را به عنوان معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور منصوب مي نمايم.
اهميت سازمان مديريت و برنامه ريزي در ايجاد تحول بنيادين در كشور بر هيچ كس پوشيده نيست. محروميت زدايي و عدالت گستري جز در متن و محتواي برنامه هاي بلندمدت و كوتاه مدت پايدار نمي شود.
توزيع عادلانه ثروت ملي، پيشرفت و تعالي كشور با بهره گيري مطلوب از نيروي انساني توانمند اين كشور از طريق برنامه ريزي عادلانه، واقع بينانه و مبتني بر آموزه هاي اسلامي  ميسر است و اين مهم در گرو استفاده از همه نيروهاي توانمند، انديشمند و معتقد به مباني عدالت است. اين سازمان بايد از همه توان نيروها در راه ارائه خدمات ارزنده در عرصه برنامه ريزي استفاده كند.
جنابعالي در تحقق برنامه هاي چهارگانه دولت شامل، عدالت گستري، مهرورزي، خدمت به بندگان خدا، پيشرفت و تعالي مادي و معنوي كشور با استفاده از اين ظرفيت وظيفه خطيري برعهده داريد. از خداوند متعال توفيق شما را در تحقق اين مهم مسئلت دارم.فرصت را براي تشكر و قدرداني از زحمات آقاي دكتر برادران شركاء و همكاران ايشان مغتنم مي شمارم.
دكتر محمود احمدي نژاد ، همچنين طي حكمي  «مهرداد بذرپاش» را به عنوان مشاور رئيس جمهور و رئيس گروه مشاوران جوان رياست جمهوري منصوب كرد.
متن حكم رئيس جمهوري به شرح زير است: جناب آقاي مهندس مهرداد بذرپاش نظر به تعهد، روحيه تلاشگري و مسئوليت پذيري جنابعالي و نيز با عنايت به اهميت و ضرورت دميده شدن روح نشاط و شادابي در جوانان برومند ايران اسلامي و افزايش اميد و انگيزه كار و تلاش در آنان شما را به عنوان مشاور رئيس جمهور و رئيس گروه مشاوران جوان رياست جمهوري منصوب مي كنم.
انتظار دارد در پرتو اهتمام ويژه و مجدانه جنابعالي و همكارانتان و توجه به بهره گيري از فرهنگ ايثارگري كه ميراث گرانقدر شهيدان از جمله پدر بزرگوارتان است و زمينه سازي براي ايفاي نقش تعالي، پويا و سازنده و موثر جوانان در فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي، به سهم خويش بتوانيد بستر مناسبي را براي حضور جوانان مستعد و كارآمد در عرصه هاي مختلف فراهم آوريد.
از خداوند متعال توفيق شما را در بهره گرفتن از فرصت خدمت به ملت بزرگوار و شريف و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران خواستارم.

آصفي:
هراسي از ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت نداريم
ايرنا: حميدرضا آصفي  سخنگوي  وزارت  خارجه  كشورمان  به  روزنامه  عكاظ چاپ عربستان  گفت  كه  از ارجاع  پرونده  هسته اي  خود به  شوراي  امنيت  هراسي  نداريم .آصفي  با بيان  اينكه  ايران  همواره  خود را ملزم  به  رعايت  قراردادهاي بين المللي  مي داند، گفت :ارجاع  پرونده  هسته اي  ايران  به  شوراي  امنيت  آخر دنيا نيست .
وي  افزود: ارجاع  پرونده  ايران  به  شوراي  امنيت  موجب  نمي شود كه  از فعاليتهاي  هسته اي  صلح آميز خود چشم پوشي  كنيم .
سخنگوي  وزارت  خارجه  در اين  گفت  وگو كه  در شماره  روز جمعه  روزنامه  عكاظ منتشر شد، افزود: فعاليتهاي  هسته اي  صلح آميز ايران  يك  موضوع  ملي  است  و هر تصميمي  راجع  به  آن از سوي  بالاترين  مراجع  سياسي  كشور اتخاذ خواهد شد.
آصفي  با بيان  اينكه  ايران  حاضر نيست  از حق  ملي  خود براي  دستيابي  به فعاليتهاي  هسته اي  صلح آميز دست  بردارد، در مورد رد درخواستهاي  اخير سه كشور اروپايي  گفت : ايران  به  اين  دليل  كه  اين  درخواستها سياسي  بود تا حقوقي ، آن را رد كرد.
وي  پذيرش  اين  درخواستها را توهين  به  كشور و خود آژانس  دانست  و افزود: ما اين  خواسته ها را به  دليل  توهين  به  استقلال  و حاكميت  خود و خدشه دار كردن حيثيت  آژانس  بين المللي  انرژي  اتمي نپذيرفتيم .
سخنگوي  وزارت  خارجه  درمورد آلودگي  برخي  دستگاه هاي  گريز از مركز ايران به  مواد راديواكتيو گفت : اين  آلودگي  منشا خارجي  دارد و آژانس  نيز به  اين مساله  اعتراف  كرده  و آن را در گزارش  سالانه  خود ذكر كرده  است .آصفي  درمورد ادامه  مذاكرات  با اروپايي ها اظهار داشت :ما همچنان  آماده گفت  وگو با اروپاييان  هستيم  اما اين  گفت  وگوها مي بايست  بدون  پيش شرطهايي مانند توقف  فعاليتهاي  نيروگاه  اصفهان  باشد.وي  در ادامه  اين  گفت  وگو با رد اتهامات  غرب  به  ويژه  آمريكا در مورد غيرصلح آميز بودن  فعاليتهاي  هسته اي  ايران  گفت : ما عضو ان .پي .تي  هستيم  و اين  معاهده  دستيابي  كشورهاي  عضو به  سلاح  هسته اي  را ممنوع  كرده  است .
آصفي  اضافه  كرد:علاوه  بر اين  ايران  با امضاي  لايحه  الحاقي  اين  معاهده ،بازرسان  آژانس  را مجاز به  بازرسي  سرزده  از تأسيسات  اتمي خود كرده  است .

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |