شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۸ - Aug 20, 2005
اعدام براي قاتل مرد جوان
گروه حوادث: مردي كه به انگيزه سرقت سرباز وظيفه  يك كلانتري را در شهرستان اصفهان به قتل رسانده بود در انتظار اعدام به سر مِي برد.
به گزارش خبرنگار ما، در تاريخ ۹ شهريور ماه سال ۸۳ ساعت ۱۱ و ۳۰ دقيقه شب درحالي كه سرباز وظيفه،مهدي. م مقابل كلانتري بهارستان نگهباني مي داد. چهار مرد درحالي كه مسلح به چاقو بودند به وي حمله كرده و طي يك درگيري با ضربات متعدد چاقو وي را به قتل رسانده و پس از سرقت اسلحه كلاشينكف وي از محل متواري شدند. جسد اين سرباز وظيفه دقايقي بعد توسط افسر نگهبان كلانتري كشف شد. پليس جنايي و بازرس ويژه قتل شهر اصفهان _ هاشمي _ در صحنه حادثه حضور يافتند و پس از تحقيقات اوليه جسد مهدي را براي بررسي علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني انتقال دادند. مأموران پليس در حال شناسايي عاملان اين جنايت متوجه شدند، همزمان با قتل مهدي دو نفر ديگر به شدت مجروح شده اند بدين ترتيب از آنجايي كه احتمال مي رفت وقوع اين دو حادثه با هم ارتباط داشته باشد،يكي از مجروحين به نام اصغر تحت بازجويي قرار گرفت. وي مدعي شد شب حادثه به همراه اكبر سوار يك خودروي پيكان بودند كه شاهد قتل يك سرباز وظيفه مقابل كلانتري بوده اند. زماني كه عاملين جنايت متوجه حضور اين دو نفر شد با اسلحه اي كه در اختيار داشتند به طرف آنها تيراندازي كردند. طي تحقيقات پليسي ظرف مدت يك هفته سه تن از متهمان حادثه به نامهاي ع-گ، م-ب، م-م دستگير و پس از بازجويي به درگيري منجر به قتل در مقابل كلانتري اعتراف كردند. در جلسات بازپرسي كه توسط قاضي هاشمي رئيس شعبه ۱۰۶ دادگاه عمومي جزايي اصفهان برگزار شد اولياي دم با طرح شكايت خواهان قصاص نفس متهم اصلي پرونده شدند. بدين ترتيب قاضي پرونده باتوجه به اقرار صريح متهمان و محرزشدن بزه انتسابي مهدي از حيث قتل عمدي رأي قصاص نفس در ملاء عام و ترجيحا مقابل كلانتري را صادر كرد. رأي صادره چهارشنبه گذشته از سوي شعبه ۳۹ ديوان عالي كشور تأييد شد. اين درحاليست كه پرونده اين جنايت از حيث خلع سلاح و ايراد ضرب و شتم مفتوح است.

با احتمال دست داشتن فرد ديگري در قتل
صحنه قتل مدافع زن جوان بازسازي مي شود
گروه حوادث: صحنه قتل پسر جواني كه به خاطر نجات دادن زن جواني از دست مزاحمان خياباني به دست يكي از آنها به قتل رسيده بود، از سوي متهم رديف اول بازسازي مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، حكم اين پرونده قتل به خاطر حضور افراد ديگري در قتل، تاكنون صادر نشده بود كه قاضي شعبه ۱۱۵۷ دادگاه عمومي _ جزايي تهران براي بررسي موضوع دستور بازسازي صحنه قتل به دست متهم رديف اول پرونده را صادر كرد.اين مرد جوان به خاطر دفاع پسري از يك زن كه طعمه او و دوستان موتورسوارش بود، دست به اين جنايت زد.
روز ۱۵ ارديبهشت ماه سال ،۸۲ پسر ۲۶ساله اي به نام «محمدحسين» وقتي سوار بر خودرواش براي رفتن به كارگاهش در كمرد به سمت آبعلي در حركت بود، با ديدن زن جواني در حاشيه جاده و چند موتورسوار مزاحم كه دورش حلقه زده بودند، به هواخواهي از زن رفت و اين زن را سوار بر خودرواش از دست مزاحمان خياباني نجات داد.
«محمدحسين» در برابر ساختمان كارگاهش خودرويي دربست گرفت، زن جوان را سوار بر آن كرد و از راننده مسافركش خواست آن زن را به خانه اش در همان منطقه برساند.
دقايقي نگذشته بود كه يكي از مزاحمان موتورسوار خود را به جلوي كارگاه رساند و با اعتراض به اينكه چرا زن جوان را از چنگال آنان رها كرده است، با محمدحسين درگير شد.
آرازمحمد و سه تن از دوستانش با حمله به قرباني شيشه هاي خودرواش را شكستند و با ضربات چاقو به جان محمدحسين افتادند و وي را به قتل رساندند.
پليس كه با راهنمايي هاي صاحب كبابسرايي در محل جنايت توانسته بود عاملان جنايت را شناسايي كند، در نخستين اقدام سه پسر را بازداشت كرد و با اعترافات آنها قاتل اصلي كه همان آرازمحمد بود نيز شناسايي شد.
۱۷ ماه از فرار و زندگي پنهاني اين مزاحم خياباني گذشته بود كه پليس آرازمحمد را در خرمدشت شناسايي كرد و او را در مخفيگاهش به دام انداخت.
قاتل جاده آبعلي قرار است بزودي با دستور محمد ياري قاضي شعبه۱۱۵۷ دادگاه عمومي _جزايي تهران به محل قتل منتقل شده و صحنه قتل محمد حسين را بازسازي كند.

خواستگار جوان خانواده دختر
مورد علاقه اش را تهديد به مرگ كرد
گروه حوادث: خواستگار جوان پس از شنيدن جواب رد از دختر مورد علاقه اش خانواده او را تهديد به مرگ كرد.
به گزارش خبرنگار ما، پدر اين دختر صبح پنج شنبه با مراجعه به دادسراي جنايي تهران به قاضي كشيك گفت: چند روز پيش پسر جواني به خواستگاري دخترم آمد كه به دليل مشكلات اخلاقي و بيكار بودنش، دخترم با ازدواج با او مخالفت كرد.
اين جوان چند روز ديگر به خواستگاري آمد كه هر دفعه با جواب رد دخترم روبرو مي شد.
پسر جوان وقتي متوجه شد كه نمي تواند با دخترم ازدواج كند مزاحمت براي خانواده ام را آغاز كرد.
او ابتدا دخترم را تهديد به ربودن كرد.
به همين خاطر ديگر به دخترم اجازه خارج شدن از خانه ندادم.
مزاحمت هاي خواستگار دخترم ادامه داشت تا اينكه شب گذشته او با من تماس گرفت و اعضاي خانواده ام را به مرگ تهديد كرد.
با شكايت اين مرد قاضي سليماني به ماموران پليس آگاهي ماموريت داد در رابطه با شكايت اين مرد تحقيق و خواستگار جوان را براي بازجويي به اداره آگاهي احضار كنند.

ده بار حبس ابد براي عامل ده قتل
000042.jpg
000045.jpg
كرايم لايبرري: سرانجام روز گذشته قاضي دادگاه عالي كنتيكوت قاتل زنحجيره اي معروف به بي تي كي را در ده اتهام قتل مقصر تشخيص داد. حكم فوق در حالي اعلام شد كه در جلسه روز گذشته دنيس رادر براي نخستين بار با خانواده قربانيان خود روبه رو شده و در ميان اشك و نفرت آنها تنها با بي تفاوتي سرش را تكان داد.
دنيس رادر در برابر اتهامات قتلي كه از سال ۱۹۷۴ مرتكب شده بود بيشترين حكم را دريافت كرد. بر اساس حكم اعلام شده متهم مي تواند پس از ۱۷۵ سال درخواست حكم آزادي مشروط كند.
در طول جلسه روز گذشته اعضاي خانواده قربانيان در حالي به بيان احساسات خود در مقابل دنيس پرداختند كه وي زندگي بسياري از آنها را با گرفتن مادر و يا دخترشان نابود كرده بود. مادر و دختراني كه پرونده مرگ بسياري از آنها تا مدت ها بسته و مختومه شده بود. جوليو اوترو كه مادرش سي سال پيش و زماني كه وي تنها ۱۴ سال سن داشت به قصد خريد از منزل خارج شده و هرگز بازنگشته بود ، خطاب به متهم گفت : تو هرگز مرا در زندگي ات نديده اي. اما صورت من قطعا خاطرات ۳۰ سال گذشته را به يادت مي آورد. من دختر همان زني هستم كه تو با قساوت تمام وي را بي توجه به التماس هايش به قتل رساندي. در تمام طول اين سي سال من ، برادر ، خواهر و پدرم انتظار روزي را كشيديم كه تو را ديده و از تو بپرسيم : چرا او را كشتي؟
در حالي كه بسياري از خانوده هاي قربانيان خواهان صدور حكم اعدام براي متهم بودند از آنجا كه اولين اتهام وي به سال ۱۹۹۴ و زماني كه هنوز صدور حكم اعدام مجاز نبوده باز مي گردد ، دادگاه نتوانست متهم را به اعدام محكوم كند.
دنيس رادر كه در تمام طول جلسات دادگاه از عذرخواهي در خصوص اتهامات خود سر باز زده و هرگز از خانواده قربانيان عذر خواهي نكرد ، در پاسخ به درخواست دادستان به تشريح وضعيت قربانيان خود پرداخته و نحوه به قتل رساندن انها را بيان كرد.
بسياري از خانوداه هاي قربانيان زمان تشريح اين صحنه ها ،سالن دادگاه را ترك كرده و از اين پيشنهاد دادستان براي بيان جزئيات تكان دهنده صحنه هاي قتل انتقاد كردند.
دنيس رادر براي هر كدام از قتل هايي كه انجام داده دليلي رواني آورد. به عنوان مثال ادعا كرد كه جوزف اوترو ۵۳ ساله را به اين دليل كشته كه وي به باغباني علاقه مند بوده و دنيس نيز علاقه وافري به باغباني داشته است. در طول جلسه دادگاه و پس از قرائت حكم نهايي دنيس از تمامي دوستاني كه در طول اين مدت با پشتيباني خود به وي كمك كرده اند تشكر و قدرداني كرد.
دنيس در دادگاه اعتراف كرد كه شيوه بسيار مهلكي را براي به قتل رساندن قربانيان خود انتخاب كرده بود و تمامي آنها پيش از مرگ چندين بار از وي التماس كرده بودند كه از اين كار صرف نظر كند. دنيس رادر پيش از به قتل رساندن قربانيان خود ، دست و پاي آنها را بسته و پس از شكنجه فراوان آنها را به قتل مي رسانده است.
وكيل مدافع متهم پس از اعلام حكم نهايي اعلام كرد كه به هيچ وجه از اين حكم تعجب نكرده و پيش از اين نيز به موكل خود گفته بود كه بايد انتظار حكم سنگيني را داشته باشد.

بازپرس رسيدگي كننده به پرونده حادثه ورزشگاه آزادي:
از ۸۰ نفر تحقيق شد
۱۷ نفر متهم شناخته شدند
000048.jpg
ايسنا: بازپرس رسيدگي كننده به پرونده  حادثه  ورزشگاه آزادي گفت كه رسيدگي به پرونده  حادثه  ورزشگاه آزادي روند خوبي داشته و يكي از پرونده هاي مطلوب كاري وي، بوده است.
قاضي قائدي كه در مرحله  دادرسي مسئول رسيدگي كننده به پرونده  حادثه  ورزشگاه آزادي است. درباره  رسيدگي به اين پرونده، اظهار داشت كه حضور دو نامزد رياست جمهوري در ورزشگاه و به نحوي ارتباط اين دو نفر به موضوع، حساسيت پرونده را بالا مي برد و بايد با دقت بيشتري رسيدگي مي شد كه احيانا شائبه اي براي زير سوال بردن اين دو شخص پيش نيايد.
وي، با تأكيد بر اين كه اين حادثه با دو نفر مورد نظر هيچ گونه ارتباطي نداشت، افزود: شايعه  آمدن يكي دو نفر با هلي كوپتر نيز صحت ندارد كه در نهايت اثبات شد و بنده به عنوان قاضي رسيدگي كننده به اين پرونده سعي كردم از به وجود آمدن جو سياسي در روند رسيدگي جلوگيري كنم.
قائدي تصريح كرد: من هميشه در رسيدگي به پرونده هاي ملي از اين قبيل سعي در بي توجهي به جنبه  سياسي دارم و معتقدم كه قاضي نبايد بر اساس مصلحت حكم كند بلكه انديشه در صدور راي بسيار حائز اهميت است.
وي افزود: در مدت زمان رسيدگي هر خبري كه در اين خصوص منتشر مي شد از غير كانال من بود تا پرونده روال سياسي پيدا نكند.
قاضي شعبه  اول بازپرسي دادسراي ناحيه ي ۱۹ درباره  روند رسيدگي به پرونده گفت: زماني كه اين اتفاق رخ داد، مسئولان قضايي در ورزشگاه حضور داشتند و قاضي كشيك ناظر بر جرايم احتمالي اطراف اين بازي بوده است.
وي ادامه داد: پرونده روز بعد از حادثه (۶ فروردين) به بنده ارجاع شد؛ بلافاصله براي بازديد محل حادثه و انجام تحقيقات به استاديوم رفتم.
قائدي گفت: پس از گذشت ۱۵ روز از حادثه، پرونده كاملا از هر حيثي و با تحقيقات جامع تكميل شد ولي موضوعات جانبي در آن وجود داشت.
قاضي شعبه  اول بازپرسي دادسراي ناحيه  ،۱۹ با تأكيد بر اين كه براي تسريع زماني، لازم نيست پرونده ناقص ارسال شود، اظهار داشت: بازبيني فيلم هايي كه توسط كانال هاي مختلف سيما و بخش هاي خبري و رپرتاژ تهيه شده بود، ضروري بود.
مقداري از مشكلات تهيه فيلم هايي بود كه توسط اشخاص مختلف به وسيله  دوربين فيلم برداري گرفته شده بود كه براي روشن شدن حاشيه هاي حادثه مهم بود.
وي افزود: براي كشف جزييات لازم بود از حضور اشخاصي كه داراي درجه هاي بالاي نظامي بودند استفاده شود كه براي دعوت اين افراد بايد مراحلي طي مي شد.
قائدي بيان كرد: براي تطبيق دادن شرايط با روز حادثه هيات كارشناسان در روز و شب، محل را بازبيني كرده و مسئولان حفاظتي، حراستي، برق و نور را دعوت كرديم تا شرايط را بسنجيم.
قاضي شعبه اول بازپرسي دادسراي ناحيه  ،۱۹ تصريح كرد: ناچارا تا بازي بعدي در استاديوم صبر كرده تا شرايط ورود و خروج جمعيت را با روز حادثه تطبيق دهيم و جلسات بسياري در استاديوم برگزار شد.
وي با اشاره به اشخاصي كه در اين رويداد ذي مدخل بودند، تأكيد كرد: بالغ بر ۸۰ نفر در رسيدن به نتيجه  نهايي مورد تحقيق قرار گرفتند كه از اين ميان ۱۷ نفر متهم مطرح شدند.
قائدي، مشكل اصلي در روند رسيدگي به پرونده را اين چنين بيان كرد: پرونده از حيث متهمان تكميل بود ولي هنوز از حيث شكات تكميل نشده بود.
علت آن هم اين بود كه اولياي متوفي مدارك شان را براي اثبات اولياي دم بودن ارائه نكرده و براي مصدومان پرونده طول درمان صادر شده بود كه بايد بعد از تأييد نهايي ميزان ارش و ديه آنها تعيين مي شد.
وي تصريح كرد: تمام اين دلايل سبب شد كه بعد از تكميل پرونده در ۱۵ روز، حدود ۲ ماه اضافه تامل كنيم اما باز هم قربانيان و كساني كه صدمات شان تأييد شده ارسال شد.
قاضي شعبه  اول بازپرسي دادسراي ناحيه ۱۹ خاطر نشان كرد: هنوز حدود ۱۰ پرونده صدمات در شعبه  باقي است و در حال تكميل شدن است.
وي در پايان گفت: پرونده هاي مرحله  اول هم از جنبه  عمومي و هم خصوصي رسيدگي مي شود ولي در پرونده هاي مرحله  دوم فقط جنبه  خصوصي مورد نظر است.
پس از ارسال كيفرخواست از دادسرا به دادگاه، خانواده  قربانيان حادثه  ورزشگاه آزادي اعلام كردند كه دادگاه براي برگزاري جلسه  رسيدگي به اين حادثه، ۱۳ مهرماه را تعيين كرده است.

جوان افغاني انتقام خون پدر و مادرش را گرفت
000039.jpg
گروه حوادث: جوان افغاني پس از مجروح كردن يكي از هموطنانش در تهران مدعي شد كه مضروب قاتل پدر و مادر اوست.
هفته گذشته فردي در افغانستان بر سر اختلاف خانوادگي به وسيله يك اسلحه جنگي يك زن و شوهر پير را به قتل رساند و به ايران فرار كرد.
بر همين اساس شريف فرزند مقتول پس از متوجه شدن از قتل پدر و مادر خود و فرار قاتل به ايران تمام تلاش خود را براي پيدا كردن قاتل مي كند و صبح پنج شنبه ساعت ۷ موفق مي شود وي را در خيابان دماوند تهران پيدا كند.اين گزارش حاكي است، شريف در حالي كه قاتل را در خيابان مي بيند به وسيله يك چاقو به وي حمله مي كند و از دو ناحيه گردن و كمر او را مجروح مي كند.شريف زماني كه مي خواهد از محل متواري شود، توسط يكي از ماموران معاونت اجتماعي ناجا دستگير مي شود.
بلافاصله ماموران كلانتري ۱۴۷تهران در محل حاضر و وي را به كلانتري انتقال مي دهند. در حال حاضر قاتل در اتاق عمل بيمارستان است و حال وي در وضعيت خوبي نيست. شريف در اعترافات خود گفت: من فقط
مي خواستم انتقام خون پدر و مادرم را بگيرم.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |