دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۸۰ - Aug 22, 2005
اجتماعي
Front Page

شناسايي، جذب و توانمندسازي بچه هاي بي سرپرست
هيأت وزيران آيين نامه ساماندهي كودكان
خياباني را تصويب كرد
000219.jpg
ايلنا: هيات وزيران، به پيشنهاد وزارت رفاه و تامين اجتماعي و براساس قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي، آيين  نامه ساماندهي كودكان خياباني را تصويب كرد.
به نوشته نشريه «برنامه» ، تعريف كودك خياباني، ساماندهي، شناسايي، جذب، اقامت، تاسيس مراكز كودكان خياباني، پذيرش، ترخيص، پيگيري وضعيت كودكان پس از ترخيص، توانمندسازي، تشكيل تيم تخصصي و حضور فعال نهادهاي حامي، از اصول مهم اين آيين  نامه است.
سازمان بهزيستي موظف است؛ با همكاري شهرداري، انجمن  هاي خيريه، تشكل  هاي غيردولتي و نيروي انتظامي و با استفاده از مددكار اجتماعي نسبت به شناسايي، جذب، پذيرش و توانمندسازي كودكان خياباني در كليه مراكز استان  ها اقدام كند.
همچنين، نيروي انتظامي موظف است؛ در مواردي كه سلامت جسماني و رواني كودك در معرض خطر جدي قرار مي  گيرد؛ در امر جذب با سازمان بهزيستي كشور همكاري كند.
در اين آيين  نامه تصريح شده است: در صورت تحويل كودك خياباني به خانواده، اداره كل بهزيستي استان  ها و ساير نهادهاي حامي موظف هستند؛ در زمينه حمايت مادي و معنوي خانواده اقدامات لازم را به عمل آورد و هر شش ماه يكبار گزارش اقدامات خود را به سازمان بهزيستي كشور و كار گروه اجتماعي استان اعلام كند.
نيروي انتظامي موظف است در برقراري امنيت در كليه مراحل اجرايي و تعيين تكليف كودكان خياباني بزهكار، وزارت دادگستري؛ در صدور مجوزها و احكام قضايي لازم در مراحل مختلف ساماندهي و ارائه مشاوره حقوقي لازم براي تسهيل ساماندهي كودكان خياباني، شهرداري؛ در تخصيص و تجهيز فضاي فيزيكي مناسب براي اجراي مراحل ساماندهي و تامين امكانات مورد نياز ساماندهي يا اجراي تصميمات كارگروه اجتماعي استان با بهزيستي، همكاري كنند.
همچنين، بر اساس اين آيين  نامه، وزارت كار و امور اجتماعي در ارائه تسهيلات اعتباري اشتغال به خانواده  هاي جوياي كار كودكان خياباني و كودكان بالاي ۱۵ سال، آموزش رايگان مهارت  هاي شغلي به خانواده كودكان خياباني و كودكان بالاي ۱۵ سال توسط سازمان آموزش فني و حرفه  اي، وزارت بهداشت در تامين نيازهاي بهداشتي و درماني كودكان خياباني و خانواده درجه اول آنها و تامين پزشك و پرستار مورد نياز مراكز ساماندهي كودكان خياباني و ارائه خدمات بهداشتي و درماني در مراكز اجراي آيين  نامه ساماندهي كودكان خياباني، همكاري خواهند كرد.
در اين آيين  نامه خاطرنشان شده است؛ بيمه خدمات درماني با تامين و صدور بيمه    نامه خدمات سازمان تامين اجتماعي با پوشش درماني و خدمات مورد نياز كودكان و خانواده  ها، صدا و سيما با انجام اقدامات فرهنگي و تبليغي لازم، تهيه برنامه  ها و تيزرهاي لازم براي آگاه  سازي اقشار مختلف جامعه و همكاري رسانه  ها با سازمان  هاي مسئول، هلال احمر با تامين خدمات حمايتي انساني مورد نياز، آموزش و پرورش، با هشدار و آگاه  سازي اولياي دانش  آموزان از طريق انجمن  هاي اوليا، شناسايي و راهنمايي دانش  آموزان در معرض آسيب، با آموزش  هاي لازم و كميته امداد با اعمال حمايت  هاي مداوم به وظايف خود عمل كند.
اين مصوبه در تاريخ چهارم مرداد ۸۴ براي اجرا به وزارت رفاه ابلاغ شد.

بازديد هيأت ارزيابان پيمان پاريس از
وضعيت مبارزه با مواد مخدر ايران
گروه اجتماعي: جانشين رييس جمهوري در ستاد مبارزه با مواد مخدر تأكيد كرد: چگونگي ادامه ترانزيت و توليد مواد مخدر در افغانستان زير سايه دولت آمريكا، سؤال بزرگي است كه بايد از آمريكايي ها پرسيد.
به گزارش ايسنا، دكتر علي هاشمي در جمع ارزيابان خارجي در قالب ابتكارات پيمان پاريس كه براي بررسي همكاري در مبارزه با مواد مخدر به ايران سفر كرده اند، ضمن ارائه گزارشي از نحوه فعاليت ايران در اين عرصه گفت: ايران در ربع قرن اخير بيش از ۲۰ هزار درگيري مسلحانه با ناركوتروريسم داشته و بيش از ۲۰ هزار قبضه سلاح سبك و سنگين را از آنها مصادره كرده است.
وي با اشاره به شهيد و مجروح شدن ۱۵ هزار نفر از نيروهاي انتظامي در اين مدت افزود: به علاوه سالانه نزديك به ۱۲ ميليارد دلار خسارت و هزينه بر اقتصاد كشور از بابت مواد مخدر در تمامي ابعاد از مرز تا مصرف معتادان كه به جيب قاچاقچيان مي رود، تحميل شده است.
هاشمي با اظهار تأسف نسبت به وضعيت رو به رشد توليد مواد مخدر افغانستان پس از سقوط طالبان تصريح كرد: بعضاً شواهدي وجود دارد كه نشان مي دهد توليد و ترانزيت مواد مخدر افغانستان بي تأثير از حضور آمريكا در اين كشور نيست، لذا در اين جبهه ايران، كشورهاي منطقه و اروپايي مي توانند جبهه واحدي را بر ضد ناركوتروريسم ايجاد كنند.
به گفته وي ثبات دولت افغانستان و امنيت پايدار در آن كمك زيادي به وضعيت توليد، كشت و مهار مواد مخدر خواهد كرد و در اين زمينه عزم جهاني ضروري است.
به گزارش ايسنا، جانشين رييس جمهوري در ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: همچنان كه مافياي مواد مخدر روز به روز مجهزتر مي شود، كشورهاي ضد مافيا نيز بايد همواره خود را به روز كرده و بخصوص ايران با توجه به حجم وسيع مرزها نيازمند بهره گيري از تجهيزات و امكانات پيشرفته تري است.
وي با تأكيد بر استراتژي محوري مبارزه جمعي با ناركوتروريسم خاطرنشان كرد: ايران همچنان كه محور مبارزه با اين پديده بوده، مهمترين قرباني ناركوتروريسم نيز هست. وي در پاسخ به نماينده هيأت ارزيابان خارجي در خصوص چگونگي انتقال اطلاعات ارسالي استاني به حوزه هاي ديگر گفت: هم اكنون ۷ سايت در ستاد راه اندازي شده كه در ابعاد مختلف به اطلاع رساني مي پردازد، در اين زمينه سايت هاي اطلاعاتي و عملياتي در رابطه با سوژه هاي فردي قاچاقچيان متفاوت بوده و معمولاً به دليل رعايت حفاظت و طبقه بندي در سيستم هاي مقابله كننده ذخيره مي شود.
هاشمي ادامه داد: به علاوه در زمينه روند قاچاق مواد مخدر، اطلاعات در سايت وجود داشته و نيز شكل ديگر هماهنگي و تبادل اطلاعات، جلسات مشترك كاري است كه در ستاد و استان ها براي هماهنگي ۳ تا ۴ دستگاه با يكديگر صورت مي گيرد، در اين زمينه گاهي نيز نيازمند هماهنگي يك سوم دستگاه ها و تبادل اطلاعات آنها با يكديگر هستيم. وي گفت: بر اين اساس كارهاي بخشي در داخل هر دستگاه، ميان بخشي در بين چند دستگاه و فرابخشي توسط ستاد صورت مي گيرد.
بر اساس اين گزارش ، پيمان پاريس ابتكاري است كه در سال ۲۰۰۳ از سوي دولت فرانسه به منظور بررسي جوانب مختلف قاچاق مواد مخدر توليدي در افغانستان مطرح شده و در اين چارچوب در روزهاي ۲۱ و ۲۲ مي ۲۰۰۳ وزراي خارجه ۵۵ كشور در معرض قاچاق مواد مخدر توليد شده در افغانستان، از جمله جمهوري اسلامي ايران، در پاريس گردهم آمده و اعلاميه اي در اين خصوص صادر كردند.

آخرين خبرها از بيماري وبا
گروه اجتماعي: اين روزها بيماري وبا با ۷۶۴ مبتلا و ۱۰ نفر قرباني هنوز در صدر اخبار بهداشتي كشور است.
* محمود سروش كه مسئول اداره بيماريهاي منتقله از آب و مواد غذايي وزارت بهداشت است در مورد وضعيت بيماري وبا گفت: اين بيماري در استانهاي قم، همدان و قزوين تحت كنترل درآمده است ولي در استانهاي گلستان و گيلان شرايط مناسب نيست.
* تهران با ۲۰۱ مورد مبتلا در صدر جدول استانهايي است كه بيماري وبا در آن شايع شده است.
* كارخانه آب معدني سبلان به دليل بيماري وبا تعطيل نشده است. چندي پيش در اخبار آمده بود كه اين كارخانه به دلايل ديگري غير از وبا تعطيل شده است. همه كارخانه هاي توليد آب معدني بدون مشكل به كار خود ادامه مي دهند.
* در حالي كه احتمال شيوع وبا در هر مكاني مورد توجه قرار مي گيرد، مدير كل بهداشت و درمان كانون اصلاح و تربيت از پاك بودن اين كانون خبر داد و گفت: هر سه هفته يكبار جلسه اي درباره رعايت مسائل بهداشتي برگزار مي شود.
* استان خراسان شمالي از سوي وزارت بهداشت جزو استانهاي پر خطر براي شيوع بيماري وبا معرفي شده است به طوري كه به گفته معاون بهداشتي استان خراسان ،احتمال شيوع بيماري در استان مثل انفجار بمب است. مسئولان در اين استان به نصب پوسترهاي تبليغاتي روي آورده اند.
* در شهرستان ورامين نيز - از آنجايي كه از شيوع وبا در امان نمانده است- كميته ويژه پيشگيري و مبارزه با وبا تشكيل شده است.
* نبايد فراموش كرد كه هر اسهال و استفراغي نشانه وبا نيست. نشانه وبا اسهال بسيار شديد بوده و در طي ۲۴ ساعت فرد را بدحال مي كند به گونه اي كه آب از دست رفته بدن فرد مبتلا جايگزين و تأمين نشود منجر به مرگ مي شود.
* به دليل شيوع قابل توجه وبا (التور) در كرج نماينده سازمان جهاني بهداشت روند افزايش بيماري وبا را بررسي كرد. رئيس بهداشت محيط شبكه بهداشت و درمان كرج از  آبياري ۱۰ مزرعه در كرج با فاضلاب خانگي خبر داد. مسئولان بهداشت شهرستان از جهاد كشاورزي خواسته اند از عرضه محصولات اين بخش ها جلوگيري شود.

اضافه كاري عمر انسان را كم مي كند
000216.jpg
مهر: يافته هاي محققان نشان مي دهد كه ساعات كار طولاني به علت انجام اضافه كاري علاوه بر ايجاد خطر براي سلامتي از ميزان عمر انسان نيز مي كاهد. پژوهشگران دريافته اند، كارمنداني كه اضافه كار زيادي انجام مي دهند ۶۱ درصد بيشتر در معرض ابتلا به انواع بيماريها هستند.بررسي انجام شده بر روي افرادي كه بيش از ۱۲ ساعت در روز كار كرده اند نشان مي دهد كه اين افراد ۳ برابر بيشتر از افرادي كه كمتر كار مي كنند به امراض مختلف مبتلا مي شوند.

مشاوره با حضور والدين مؤثرتر است
فارس: مشاركت والدين در كلاس هاي مشاوره اي كه براي كودكان برگزار مي شود مي تواند اثر اين مشاوره ها را چند برابر كند.
پايگاه اينترنتي اخبار پزشكي (webmd) اعلام كرد محققان اين پايگاه دريافتند كه وقتي كودكان و يا نوجوانان به بي نظمي، قانون شكني، دزدي، نااميدي، سردرگمي و... دچار مي شوند بهتر است كه همه خانواده آنها در جلسات مشاوره شركت كنند.

تهديد سلامت زنان با قرص هاي مسكن
ايسنا: بر اساس تحقيقات به عمل آمده، زناني كه به طور مداوم از داروي مسكن استفاده مي كنند به شدت در معرض تهديد و خطر هستند.
روزنامه «لس آنجلس تايمز» نوشت: زناني كه به طور مداوم از داروي مسكن استامينوفن، بروفن و از اين قبيل استفاده مي كنند، دو برابر افراد معمولي در خطر ابتلا به فشار خون بالا هستند.

اشتها بستگي به همسفره دارد
فارس: اشتها بيش از اين كه به عوامل خارجي چون مكانيزم فيزيولوژيكي بدن ربط داشته باشد، به عوامل خارجي مانند، مقدار غذاي در دسترس، تنوع غذايي و تعداد افراد همسفره بستگي دارد.
بر اساس مطالعات جديد در دانشگاه «كورنل» ، اگر شخصي در طول دو هفته عادت به پرخوري كند، به سادگي نمي تواند از عادت خود برگردد. اين عادت را با كم خوري نمي توان جبران كرد.

دردسر نام هاي عربي در فرودگاه هاي آمريكا
واحد مركزي خبر: افرادي كه نام هاي عربي دارند در فرودگاه ها و جاهاي عمومي آمريكا مشكل دارند.روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نوشت: بسياري از عرب ها و مسلماناني كه تركيب نام آنها ابوجابر، عبدالرحمن و از اين قبيل باشد دردسرهاي بسياري را بايد در فرودگاه هاي آمريكا متحمل شوند.اين اسامي با فهرست اسامي تروريست ها مشابهت دارد. آنها ساعات متمادي در همه جا معطل و بعضاً بازداشت مي شوند تا نامشان مورد بررسي قرار گيرد.

كوهستان هاي تهران بايد مقصد توريستي تعريف شوند
گروه علمي فرهنگي:  مسئول اجرايي خانه فرهنگ دركه تأكيد كرد: با توجه به گسترش روزافزون بافت جمعيتي تهران و كاسته شدن از فضاهاي تفريحي و تفريحگاهي، جا دارد كه دركه و كوهستان هاي استان تهران به عنوان جزيي از منابع ملي و مناطق ويژه توريستي تعريف شده و راهكارهاي جديدي براي حفاظت از اين مناطق از سوي سازمان هاي مربوطه ارايه شود.
علي عليا در گفت و گو با ايسنا با تاكيد بر اينكه «دركه» يكي از تفرجگاه هاي اصلي تهران محسوب مي شود، افزود: موقعيت جغرافيايي و كوهستاني دركه در كنار مجموعه اي از جاذبه هاي گردشگري به ويژه نزديكي آن به پايتخت، دركه را به يكي از مراكز اصلي گذ ران اوقات فراغت و تفريحگاه جوانان تبديل كرده است، به گونه اي كه خانه فرهنگ دركه در طول هر هفته پذيراي بيش از ۲ هزار شهروندي است كه در قالب نهضت فرهنگي تابستان از اين تفريحگاه بازديد مي كنند.
مسئول اجرايي خانه فرهنگ دركه ادامه داد: با توجه به حجم روز افزون بازديدهاي روزانه امكانات موجود در دركه جوابگوي گردشگران نبوده و بايد سرمايه  گذاري هاي بنيادين از سوي سازمان هايي چون گردشگري و فرهنگي هنري براي تقويت زير ساخت هاي موجود انجام شود.
اين كارشناس تربيت بدني با اشاره به اينكه دركه قابليت تبديل شدن به منطقه ويژه طبيعت گردي و توسعه توريسم ورزشي را دارد گفت: با تبليغات مناسب و تقويت زيرساخت ها مي توان امكانات و خدمات گردشگري را در اين منطقه به استانداردهاي لازم رسانيد تا پتانسيل هاي موجود گردشگري در دركه و كوهستان هاي تهران بيش از پيش امكان بروز يابند.
عليا در عين حال خواهان رعايت مقررات زيست محيطي در دركه و كوهستان هاي تهران شد و از اينكه برخي گردشگران و بازديد كنندگان حجم عظيمي  از زباله را در كوهستان رها مي كنند انتقاد كرد.
مسئول اجرايي خانه دركه در بخش ديگري از اين گفت وگو جهانگردي را صنعتي پيش رو در جهان معاصر خواند و ابراز داشت كه اين صنعت پاك با قابليت هاي نهفته در ذات خود كشورهاي زيادي را وادار به پذيرش و سرمايه  گذاري در آن كرده است.
عليا با اشاره به ۷۰۰ ميليارد دلار سرگردان در سبد جهاني اقتصاد توريسم، خواستار برنامه ريزي مدون براي دستيابي ايران به سهمي  عادلانه از اين رقم هنگفت شد .

معاون غذا و داروي وزارت بهداشت:
امور غذا و داروي وزارت بهداشت آزادي
عمل و اختيار كافي ندارد
گروه اجتماعي: معاون غذا و داروي وزارت بهداشت در جلسه اي با حضور وزير بهداشت و مديران اين وزارتخانه ضمن تشريح دستاوردهاي حوزه غذا و داروي وزارت بهداشت اعلام كرد: وزارت بهداشت جايگاه رسيدگي به امور غذا و دارو نيست و ما نيازمند يك سازمان مستقل در اين زمينه هستيم.
دكتر ابوالحسن احمدياني در بيان عملكرد معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت در طي چند سال گذشته اظهار كرد: جايگاه مسائل و امور مرتبط با غذا و دارو در وزارت بهداشت مشخص نيست و از آنجا كه تابع برنامه ها و سياستهاي كلان كشور است بايد داراي جايگاه جداگانه اي باشد.
معاون غذا و داروي وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اين حوزه خاطرنشان كرد:  لغو انحصار در توليد، واردات، توزيع و عرضه دارو، رفع محدوديت اقلام و تيراژ داروها،  بسترسازي براي ايجاد رقابت ميان شركت هاي فعال حوزه دارو، بسترسازي و جلب حمايت صنايع معتبر جهان براي انتقال دانش فني و ايجاد دارو تحت ليسانس و استاندارد جهاني،  جلب اعتماد كارخانه هاي مهم و معتبر جهاني، كسب موفقيت در توليد دارو با استفاده از دانش جديد و تكنولوژي برخي از دستاوردهاي اين حوزه طي چند سال اخير است.
بر اساس اين گزارش مديرعامل سازمان بيمه خدمات درماني نيز اعلام كرد: آموزش ۲۰۰ داروخانه به منظور توزيع داروهاي بيماران خاص از امروز آغاز مي شود.
دكتر سيد ابوالقاسم موسوي در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به اجراي آزمايشي توزيع كارت هوشمند در استان سمنان، افزود: كارت هوشمند ۲۱ هزار بيمار خاص شامل بيماران هموفيلي، دياليزي و تالاسمي از مجموع ۳۲ هزار بيمار كشور آماده بوده و از اواخر شهريور به صورت كشوري توزيع مي شود.
وي تصريح كرد: سخت افزارها و نرم افزارهاي مربوط به توزيع داروي بيماران خاص از طريق كارت هوشمند آماده شده تا پس از گذران دوره آموزشي و نصب سخت افزار و نرم افزارهاي مربوطه داروي بيماران خاص تنها از اين طريق صورت گيرد.
به گفته موسوي دوره آموزشي سه روزه داروخانه ها در بيمارستان ميلاد از فردا ۳۱ مرداد برگزار مي شود.
همچنين دبير انجمن داروسازان ايران، اعلام كرد: ۵ تا ۱۰ درصد داروهاي مصرفي كشور را داروهاي قاچاق تشكيل مي  دهد.
سيدجمال سعيد واقفي، دبير انجمن داروسازان ايران، در گفت و گو با خبرنگار ايلنا، گفت: قاچاق دارو در كشور دائمي است؛ اما ميزان قاچاق  ها در دوره  هاي مختلف متفاوت است. وي افزود: داروهاي مكمل و ويتامين  ها درصدر داروهاي قاچاق قرار دارند و حجم بيشتري از اين اقلام را تشكيل مي  دهند.
به گفته واقفي، گاهي داروهاي حساس نيز جزو داروهاي قاچاق قرار مي  گيرند. وي تصريح كرد: بارها اعلام كرده  ايم كه مبادي ورودي داروهاي قاچاق را كنترل كنند و مانع از اين كار شوند. واقفي، با اشاره به ضرورت برخورد با متخلفان، گفت: دولت بايد با متخلفاني كه اقدام به توزيع و فروش داروهاي قاچاق مي  كنند، برخورد جدي كند. بايد با مراكزي مانند سوپرماركت  ها، بقالي  ها و حتي داروخانه  هايي كه اقدام به فروش اين داروها مي  كنند، برخورد شود.
به گفته دبير انجمن داروسازان ايران، كيفيت داروهايي كه به صورت قاچاق به فروش مي  رسند، بسيار مناسب نيست.
وي يادآور شد: برخي از اين داروها در شرايط نامناسبي نيز به فروش مي  رسند و نكات بهداشتي در آنها رعايت نمي  شود و مصرف داروهاي مذكور، عوارض جسمي و روحي زيادي براي مصرف كنندگان ايجاد مي  كند.

استفاده از عصاره شيرخشت در بهبود
نوزادان مبتلا به زردي مؤثر است
گروه علمي فرهنگي:نتايج تحقيقات پژوهشگران حاكي است، استفاده از عصاره گياه دارويي شيرخشت، اثر مطلوبي بر بهبود نوزادان مبتلا به زردي دارد.
نتايج مطالعه باليني كه بر روي ۲۰۰ نوزاد مبتلا به زردي در يكي از بيمارستان هاي شهر تهران انجام شد، نشان مي دهد استفاده از قطره خوراكي عصاره گياه دارويي شيرخشت به همراه نور درماني تا حد زيادي در درمان اين نوزادان مؤثر است، به طوري كه ۳ روز پس از كاربرد اين روش درماني ۸۸ درصد نوزادان مذكور بهبود يافتند.پنج روز پس از استفاده عصاره گياه دارويي شيرخشت به همراه نور درماني ۹۹ درصد نوزادان مورد مطالعه بهبود يافتند و اين در حالي بود كه با كاربرد روش هاي معمول، تنها ۷۵ درصد نوزادان مبتلا به زردي درمان شدند.
كاربرد قطره خوراكي شيرخشت به همراه نوردرماني برخلاف روش هاي شايع درماني، منجر به عوارضي نظير تعويض خون يا تجويز داروهاي ديگر نمي شود، همچنين در گروه هاي سني، وزني و جنس هاي مختلف نوزادان استفاده از قطره شيرخشت تأثير متفاوتي نداشت.

از سوي سازمان جهاني بهداشت؛
بودجه سلامت جوانان و مدارس ايران حذف شد
گروه اجتماعي: بودجه «سلامت جوانان و مدارس» از سوي سازمان جهاني بهداشت حذف شد.
دكتر گلايول اردلان رييس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران، از حذف بودجه سلامت جوانان ايراني و مدارس از سوي سازمان جهاني بهداشت به خاطر كمبود اعتبار خبر داد و اعلام كرد:  اين در حالي است كه در سالهاي گذشته هر دو سال يك بار بودجه اي از سوي سازمان جهاني بهداشت براي سلامت جوانان به كشور ايران اختصاص مي يافت.
وي با اعلام برگزاري نشست مشورتي با حضور ۲ تن از مشاوران منطقه اي سازمان جهاني بهداشت از ۲۹ لغايت ۳۱ مرداد در تالار امام (ره) بيمارستان امام خميني (ره) اظهار كرد:  در حال حاضر سازمانها و ارگانهاي متعددي در كشور داعيه سلامت جوانان را بر عهده دارند و تلاش هاي خود را در حد امكان به انجام مي رسانند.
اردلان با طرح اين سؤال كه آيا برنامه ريزي تعيين شده از سوي اساتيد سازمان جهاني بهداشت براي دانش آموزان كه مدارس خانه دوم آنها محسوب مي شود بايد در حد تمثيل باقي بماند، به ايسنا گفت: سازمانهاي جهاني بهداشت كه شعار حقوق بشر را سر مي دهند و مسئول سلامت جمعيت زيادي از افراد منطقه هستند و همواره ادعاي آن را دارند كه سلامت جوانان در اولويت كاري آنها قرار دارد با كدام استدلال و منطق بودجه سلامت جوانان و مدارس را حذف مي كنند؟
رييس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت در خاتمه تاكيد كرد: ما مي خواهيم طبق اولويت فرهنگي كشور خود كه از لابه لاي دردهاي جامعه برخاسته براي كشور برنامه ريزي كنيم. ولي اين در حالي است كه براي امسال اين بودجه به لحاظ كمبود اعتبار حذف شده است.

احمدمسجد جامعي:
تاريخ ايران چيزي جز تاريخ فرهنگ و هنر نيست
گروه علمي فرهنگي: وزير فرهنگ  و ارشاد اسلامي  گفت : بدون  شك ، تاريخ  ايران  چيزي  جز تاريخ  فرهنگ  و هنر نيست .
«احمد مسجد جامعي » در مراسمي  كه  شامگاه  شنبه  به  منظور قدرداني  اصحاب  فرهنگ  و هنر از دو دهه  خدمات  فرهنگي  وي  در تالار وحدت  برگزار شد، افزود: محوريت  تاريخ  ايران ، چيزي  جز معنويت  و اخلاق  گفت  و گو نيست .
وي  از ملت  ايران  به  عنوان  ملتي  مقتدر و با تمدن  كه  در چهارراه  تمدني  جهان  واقع  شده  است ، ياد كرد و افزود: اين  ملت  در طول  تاريخ  با اقتدار فرهنگي  در عرصه  تاريخ  و جغرافيا باقي  مانده  است .
به گزارش ايرنا وزير فرهنگ  و ارشاد اسلامي  با بيان  اين  كه  در سند چشم انداز۲۰ ساله ، كه به  عنوان  يك  سند ملي  باقي  مانده  است ، نگاه  فرهنگي  غالب  بر ديگر حوزه ها است ، افزود: در چشم انداز برنامه  پنج  ساله  نيز صيانت  از هويت  ديني ، ايراني  و فرهنگي  بر صفحه  نخست  و در اوج  قرار گرفته  است .
وي افزود: اين  بر اوج  ماندن  ميسر نيست ، مگر با حرمت گذاردن  به  اصحاب  فرهنگ  كه بايد  به  طور جدي  پيگيري  شود.

مانتو دانش آموزان دختر ابتدايي از
امسال طرح دار مي شود
000222.jpg
گروه علمي فرهنگي: خبرگزاري فارس: مشاور امور زنان آموزش و پرورش سازمان شهرستان هاي استان تهران گفت: بر اساس طرحي كه دوره آزمايشي آن را اجرا كرده ايم مانتوي دانش آموزان دختر مقطع ابتدايي آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران طرح دار مي شود.
حميرا رحيمي در گفت و گو با خبرگزاري فارس افزود: سال گذشته مانتوي حدود ۱۰ درصد از دانش آموزان ابتدايي آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران طرح دار شد.
وي اضافه كرد: به تمام مدارس ابتدايي بروشوري از طرح هاي مختلف مانتو دانش آموزان داده ايم كه بر اساس آن طرحي را با توجه به موقعيت منطقه اي و وضعيت دانش آموزان انتخاب كنند.
رحيمي افزود: طرح هاي ارائه شده براي مانتوي دانش آموزان مقطع ابتدايي توسط معلمان رشته هاي فني و حرفه اي ارائه شده است.
وي ادامه داد: يكي از مشكلاتي كه براي توليد مانتوي طرح دار وجود دارد قيمت است، زيرا توليدي ها مانتوهاي طرح دار را با قيمت بالاتري به خانواده  ارائه مي كنند.
مشاور امور زنان آموزش و پرورش شهرستانهاي استان تهران گفت: در اسفندماه سال تحصيلي جديد با توليدي  مانتوهاي دانش آموزان صحبت خواهيم كرد و براي توليد مانتوي طرح دار با آنها قرارداد مي بنديم تا اين مانتوها با قيمت مناسب ارائه شود.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |