دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۸۰ - Aug 22, 2005
نقدينگي بازار به سوي سهام انبوه سازان، بانك ها، معادن و فلزات حركت كرد
تحليل روند جابه جايي سرمايه ها در بورس تهران
گروه بورس: تازه ترين بررسي هاي انجام شده نشان مي دهد: در يك سال اخير جابه جايي هاي قابل توجهي در حوزه سرمايه گذاري فعال بازار سهام روي داده است.
به گزارش خبرنگار ما در حالي كه از تابستان پارسال تا تابستان امسال از ارزش بازار سهام ۳ گروه سيمان، هلدينگ ها و شيميايي و پتروشيمي معادل ۳۸ هزار ميليارد ريال كاسته شده، متقاضيان سرمايه گذاري در بورس ۳۰ هزار ميليارد ريال از نقدينگي خود را به سوي سهام حاضر در ۵ گروه فلزات اساسي، معادن فلزي، خودرو، بانك ها و انبوه سازان سوق داده اند.
بيشترين حجم سرمايه ها در دوره يك ساله مزبور جذب سهام انبوه سازان بورس تهران شده است، ارزش بازار سهام شركت هاي حاضر در اين گروه در دوره يادشده ۹ هزار و ۲۰۰ ميليارد ريال افزايش يافته است. ضمن اين كه بانك ها نيز با رشد ارزش بازارشان در حدود ۸ هزار و ۶۰۰ ميليارد ريال روبه رو شده اند و ارزش بازار گروه معادن فلزي هم ۶ هزار و ۷۰۰ ميليارد ريال افزايش يافته است.
براساس اين گزارش سهام شركت هاي توليدكننده سيمان و همچنين هلدينگ  ها در يك سال اخير با بيشترين ميزان افت در حوزه ارزش بازار مواجه بوده اند به طوري كه ارزش بازار سهام هر يك از اين دو گروه در دوره يادشده ۱۴ هزار ميليارد ريال كاهش يافته است.
از سوي ديگر سهامداران گروه شركت هاي شيميايي و پتروشيمي نيز شاهد افت ۱۰ هزار و ۶۰۰ ميليارد ريالي ارزش سهامشان بوده اند.
براساس اين گزارش در حال حاضر گروه توليدكنندگان سيمان با ارزش بازاري معادل ۶۳ هزار ميليارد ريال و گروه خودروسازان و قطعه سازان بورس با همين ميزان ارزش بازار سهام در صدر جدول بورس تهران جاي گرفته اند.
ارزش بازار هلدينگ ها نيز در تابستان امسال به ۴۴ هزار ميليارد ريال رسيده، ضمن اين كه سهام شركت هاي توليدكننده مواد شيميايي و پتروشيمي هم در بورس تهران ۳۸ هزار ميليارد ريال ارزش گذاري شده است.
000225.jpg


تدوين آيين نامه مبادله ارزهاي اسلامي با
همكاري بورس و دانشگاه هاي مفيد و امام صادق(ع)
000210.jpg
گروه بورس: جزييات تفاهم نامه سازمان بورس اوراق بهادار و دانشگاه هاي مفيد و امام صادق(ع) براي تبيين حوزه عمل ابزارهاي اسلامي در بازار سرمايه اعلام شد.
به گزارش خبرنگار ما در نشستي كه با حضور دكتر حسين عبده تبريزي دبيركل بورس اوراق بهادار، مجتبي داودي رئيس هيأت نظارت بورس و دكتر ناصر الهي قائم مقام دانشگاه مفيد و دكتر اصغر افتخاري رئيس مركز تحقيقات دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد طرفين در خصوص پنج موضوع محوري به توافق رسيدند.
طبق اين تفاهم نامه حوزه همكاري مشترك بورس اوراق بهادار، دانشگاه مفيد و مركز تحقيقات دانشگاه امام صادق(ع) منحصر به حوزه هاي كاربردي بازار سرمايه خواهد بود.
بر اين اساس سازمان بورس خواستار آن شد كه دانشگاه هاي مفيد و امام صادق(ع) نسبت به راه اندازي رشته حقوق مالي اقدام كنند. اين سازمان تأكيد كرد حداكثر همكاري را در اين زمينه با دانشگاه هاي مزبور خواهد داشت.
به اين ترتيب مقرر شد ۳ دستگاه در زمينه پايان نامه هاي كارشناسي ارشد و دكترا، برگزاري نشست ها و همايش هاي مشترك، حضور در مجامع بين المللي و برگزاري دوره هاي آموزش مشترك همكاري كنند.
در ادامه در خصوص تدوين و اجرايي كردن آيين نامه هاي مربوط به ابزارهاي بازار سرمايه با توجه دقيق به مباحث فقهي و انتشار كتاب و جزوات در حوزه ابزارهاي اسلامي بازار سرمايه توافق شد.
ضمن اين كه قرار است در ۳ ماه آينده همايش وقف و بازار سرمايه با همكاري طرفين برگزار شود و سه نهاد يادشده پيش نويس آيين نامه اختيار معامله را به عنوان يك ابزار جديد در بازار سرمايه تدوين كنند.
ابزار اختيار معامله در بازارهاي بين المللي سرمايه به «آپشن» مشهور است.

به درخواست نمايندگان
لايحه بازار اوراق بهادار در اولويت كار
مجلس قرار مي گيرد
گروه بورس : كميسيون اقتصادي مجلس با ارسال نامه اي از هيأت رئيسه مجلس خواست لايحه بازار اوراق بهادار با قيد فوريت در صحن علني مطرح شود كه پس از تعطيلات مجلس اين لايحه اوايل مهرماه در صحن علني مطرح مي شود.
حيدر مستخدمين حسيني در گفت وگو با «مهر» گفت: ايجاد ابزارهاي جديد در بازار سرمايه با هدف جلب بيشتر مردم و حمايت از حقوق سهامداران به خصوص سهامداران جزء دنبال مي شود و هيأت مديره بورس نيز در اين راستا دو رويكرد را دنبال كرده است. ما در اولين قدم ايجاد سبد سهام را پيگيري كرديم كه آيين نامه آن تهيه و به تأييد هيأت مديره و شوراي بورس رسيد، اما به دليل خلأهاي قانوني كه وجود داشت استفاده از اين ابزار ميسر نشد.
دومين اقدام هيأت مديره بورس تشكيل صندوق هاي سرمايه گذاري مشاع بوده كه اين ابزار مراحل نهايي خود را طي مي كند و ما با استفاده از كارشناسان مالي و حقوقي سعي كرده ايم مشكلات صندوق مشاع را به حداقل برسانيم.
وي با اشاره به تصويب لايحه بازار سرمايه در شور دوم كميسيون اقتصادي مجلس، خاطرنشان كرد: با تصويب نهايي اين لايحه در مجلس تمام مشكلات و خلأهاي قانوني صندوق هاي مشاع و ساير ابزارهاي جديد برطرف مي شود.
وي درباره واگذاري هاي عمده سازمان خصوصي سازي در شهريور ماه توضيح داد:واگذاري هاي سازمان خصوصي سازي قطعاً بايد بعد از تصويب هيأت عالي واگذاري صورت گيرد. اين هيأت هم متشكل از تعدادي از وزيران است، بنابراين تا زماني كه وزراي كابينه مشخص نشوند هيأت عالي واگذاري هم تشكيل جلسه نخواهد داد و پس از رسميت يافتن دولت، هيأت عالي واگذاري با حضور نمايندگان جديد دولت تشكيل خواهد شد و در آنجا تصميم گيري خواهند كرد.
مستخدمين حسيني با بيان اينكه بعيد به نظر مي رسد كه در كوتاه مدت سهام شركت هاي بزرگ عرضه شود، ادامه داد: با توجه به اين امر سازمان خصوصي سازي نمي تواند در شهريورماه سهام بزرگ را بفروشد.
رئيس هيأت مديره بورس اوراق بهادار درباره لايحه اوراق بهادار توضيح داد: در كميسيون اقتصادي مجلس شور دوم اين لايحه تمام شده و مورد تصويب اعضاي كميسيون اقتصادي قرار گرفته است و بزودي هم در صحن مجلس مطرح مي شود.
وي در ادامه با اشاره به اينكه تعدادي از نمايندگان تقاضاي بررسي فوري لايحه را دارند، اظهار كرد: با توجه به اينكه مجلس اين هفته بحث بررسي وزراي پيشنهادي را خواهد داشت و در هفته آينده هم در دستور جلسه اي كه بوده قانون تنظيم بخشي از مقررات  مالي مورد بررسي قرار مي گيرد و اميدواريم پس از اين لايحه، لايحه بازار اوراق بهادار بررسي شود.
به گفته وي به دليل اينكه مجلس از ۱۵ تا آخر شهريور تعطيلات تابستاني دارد، بنابراين بررسي اين لايحه به نيمه دوم سال جاري موكول خواهد شد.

پاسخ يك خبر و توضيح همشهري
گروه بورس: مسئولان محترم شركت سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات در پي چاپ خبري در صفحه بورس همشهري پاسخي را ارسال كرده اند كه ضمن سپاس از حسن توجه ايشان در ادامه متن نامه ارسالي و در پي آن پاسخ گروه بورس همشهري به اين نامه ارائه مي شود:
نامه ارسالي از توسعه معادن و فلزات
به استحضار مي رساند كارشناسان بورس سهام آن روزنامه در صفحه ۲۴ روزنامه شماره ۳۷۷۶ مورخ ۲۶/۵/،۱۳۸۴ در شرايطي كه طي يك سال اخير چند ميليون سهامدار در بازار سرمايه كشور دچار زيان بسياري شده اند بدون توجه به عواقب خبرهاي نادرست و اثرات منفي آن در بازار سهام باعث خرابي بيشتر تنها بازار سرمايه كشور شده اند هر چند كاهش سهام تا اين حد غيرواقعي به نظر مي رسد و پيش بيني مي شود در آينده بسيار نزديك شاخص ها مثبت شوند ليكن انتظار داريم كارشناسان شما با دقت و ظرافت بيشتري خبرهاي خود را تيتر نمايند، نه اينكه با خبرهاي ناصحيح باعث ناخشنودي و اضطراب حداقل ۵۲۰۰۰ نفر از سهامداران بالفعل اين شركت شوند.
به اطلاع مي رساند در حال حاضر اين خبر غير واقعي روزنامه شما مشكلاتي را براي اين شركت به وجود آورده كه نمي توان به راحتي آن را جبران كرد. اين شركت و كارشناسان بازار سرمايه انتظار دارند مسئولين آن روزنامه بدانند كه شركت هاي سرمايه گذاري مانند شركت هاي توليدي يا بازرگاني نيستند كه با فروش محصولات خود، سود روزانه يا ماهانه كسب شده را در حساب ها ثبت نمايند بلكه شركت هاي سرمايه گذاري عمده سود خود را از محل سودآوري شركت هاي سرمايه پذير خود (توليدي و غيرتوليدي) تأمين مي كنند كه در پايان سال مالي و پس از برگزاري مجامع عمومي عادي آنها در حساب هاي شركت سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات ثبت و شناسايي مي شوند. با توجه به توضيحات فوق اين شركت نمي تواند طي سال سود تأييد نشده توسط مجامع عمومي عادي شركت هاي زيرمجموعه خود را زودتر از موعد مقرر شناسايي و ثبت نمايد.
سازمان بورس اوراق بهادار همواره در ذيل گزارشات ۳ ماهه شركت هاي سرمايه گذاري قيد مي نمايد سود و زيان اين شركت ها مي بايست با توجه به نوع صنعت و موضوع فعاليت آنها مورد بررسي قرار گيرد،  ولي متأسفانه كارشناس آن روزنامه به اين موضوع توجه نكرده و در تيتر روزنامه خود قيد نموده كه شركت سرمايه گذاري معادن و فلزات از پيش بيني ها عقب افتاده است.
ضمناً همان طور كه كليه اطلاعات و مدارك لازم طبق روال معمول به سازمان بورس اوراق بهادار تهران تحويل شده است، پيش بيني سود سال ۱۳۸۴ اين شركت براي هر سهم،  پس از افزايش سرمايه ۵/۱۲ درصدي ۳۳۵ ريال محقق خواهد شد و در اين خصوص نگراني وجود ندارد.
توضيح گروه بورس همشهري
۱- همان طور كه مديران محترم شركت توسعه معادن و فلزات اذعان داشته اند خبر مزبور براساس اطلاعات ارائه شده از سوي خود آنان به سازمان بورس تنظيم شده اين اطلاعات در اطلاعيه شماره ۴۴۷۷/۶۰ اداره نظارت بر ناشران اوراق بهادار انعكاس يافته و در اختيار سهامداران قرار گرفته است.
بنابراين كل ارقام منتشر شده كاملاً مورد اطمينان است مگر آن كه مسئولان محترم آن شركت صحت اين آمار را كه خود به سازمان بورس ارسال مي كنند مورد ترديد قرار دهند.
۲- در صدر نامه اشاره شده در زماني كه بازار در حالت ركود است بايد از انتشار برخي اخبار خودداري كرد.
- قريب به مضمون _ با كمال ادب بايد به استحضار برسانيم روش همشهري انتشار واقعيت هاست البته بدون جنجال آفريني و با منشي كاملاً متين، بنابراين ارائه اطلاعات لازم را براي جلوگيري از ضرر و زيان سهامداران نه تنها زيان آور نمي دانيم بلكه بر انتشار اطلاعات هر چه درست تر در اين گونه مواقع اصرار هم داريم.

مرحله نهايي عرضه اوراق مشاركت ايران
خودرو از امروز آغاز مي شود
گروه بورس: دومين مرحله عرضه اوراق مشاركت ايران خودرو از روز دوشنبه ۳۱ مردادماه آغاز مي شود.
به گزارش ايران بورس، در پي جذب ۳۰ ميليارد ريال اوراق مشاركت ايران خودرو طي دو روز در هفته گذشته، ۷۰ ميليارد ديگر اين اوراق نيز از روز دوشنبه در تالارهاي بورس عرضه مي شود.
ضامن و ناشر اين اوراق در قالب قرارداد بازارگرداني خريد اين اوراق را به قيمت اسمي تضمين كرده است. اين اوراق از ماليات معاف است و دادوستد دوم اين اوراق از پنجم شهريورماه آغاز خواهد شد.
طي هفته گذشته كل اوراق مشاركت ايران خودرو كه از طريق كارگزاري هاي بورس اوراق بهادار عرضه شده بود پذيره نويسي شد. اين اوراق جمعاً به ارزش ۰۰۰/۱ ميليارد ريال از سوي شركت ايران خودرو منتشر شده و مربوط به طرح توسعه ايران خودرو خراسان مي باشد. نرخ كارمزد علي الحساب اين اوراق ۱۹ درصد است كه به صورت سالانه پرداخت مي شود. اين اوراق در زمان سررسيد قابليت تبديل به سهام را دارند و دارنده اين اوراق از تخفيف ۱۰ درصدي نسبت به قيمت روز بازار برخوردار است. سود قطعي اوراق پس از پايان دوره محاسبه مي شود.

سهامداران دو شركت به مجمع دعوت شدند
گروه بورس: سهامداران دو شركت سايپا ديزل و سرمايه گذاري رنا خود را براي حضور در مجمع عمومي اين شركتها آماده مي كنند.
به گزارش خبرنگار ما قرار است، مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده شركت سايپا ديزل رأس ساعت ۱۰ روز چهارشنبه دوم شهريورماه در محل شركت واقع در كيلومتر ۱۴ جاده مخصوص كرج برگزار شود. در اين جلسه اعضاي هيأت مديره شركت انتخاب مي شوند.
سهامداران سرمايه گذاري رنا نيز رأس ساعت ۳۰/۸ روز چهارشنبه ۹ شهريور ماه جهت شركت در مجمع عمومي عادي سالانه در محل آمفي تئاتر سازمان مديريت صنعتي حاضر مي شوند. در اين جلسه صورت هاي مالي شركت بررسي مي شود.
بنابراين گزارش رأس ساعت ۱۱ همان روز سهامداران شركت مي توانند در جلسه مجمع عمومي فوق العاده سرمايه گذاري رنا حضور يابند تا در خصوص افزايش سرمايه شركت تصميم گيري كنند.

ثبت افزايش سرمايه دو شركت
گروه بورس: دو شركت حاضر در بورس افزايش سرمايه خود را به ثبت رساندند. به گزارش خبرنگار ما براين اساس سرمايه شركت شهد ايران از ۱۰۰ ميليارد ريال به ۱۲۵ ميليارد ريال از محل سود انباشته و اندوخته توسعه و تكميل افزايش يافت.
همچنين قند لرستان افزايش سرمايه خود را از ۱۲ ميليارد ريال به ۲۴ ميليارد ريال به ثبت رساند.

تقاضا براي تازه واردها افزايش يافت
گروه بورس: سهام شركتهاي تازه وارد به تالارهاي بورس تهران، روز گذشته مورد توجه فعالان بازار قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، در اين روز يك هزار و ۲۵۳ نفر به شركت هاي كارگزاري مراجعه كردند تا براي ۱۲ ميليون و ۳۰۹ هزار و ۷۰ سهم ايران ارقام به ارزش ۴/۲۴ ميليارد ريال دستور خريد صادر كنند.
همچنين ديروز ۶۹۷ نفر براي خريد ۶ ميليون و ۷۶۵ هزار و ۹۲۲ سهم سخت آژند به ارزش ۵/۱۳ ميليارد ريال برگه دستور خريد پر كردند. بنا بر اين گزارش، متقاضيان خريد سهام بانك پارسيان ديروز نيز براي خريد ۵ ميليون و ۵۷۷ هزار و ۲۴۴ سهم اين شركت به ارزش ۱۴ ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند.
در اين روز كاري بازارگردانان سهام شركت هاي سرمايه گذاري غدير، سرمايه گذاري بانك ملي، صدرا و سرمايه گذاري مسكن را بازارگرداني كردند تا به تعادل بازار كمك كنند.
روز گدشته در سوي ديگر بازار مقام اول به سرمايه گذاري غدير اختصاص يافت. در اين روز ۵۱۸ سهامدار سرمايه گذاري غدير تعداد ۵ ميليون و ۱۳۹ هزار و ۸۷۴ سهم اين شركت به ارزش ۵/۲۱ ميليارد ريال را در بازار عرضه كردند.بر اساس اين گزارش، پتروشيمي اراك، سيمان تهران، سيمان شمال، سيمان كرمان، سيمان كارون و سيمان صوفيان از جمله شركت هاي حاضر در جدول عرضه ديروز بورس تهران بودند.

چاره اي جز ورود به بورس لندن نداريم
موج: عضو هيأت مديره شركت ملي سرب و روي ايران گفت: خريد و فروش هاي ما بر اساس قيمت هاي جهاني صورت مي گيرد، لذا چاره اي جز ورود به بورس لندن نداريم.
ابراهيم جميلي عضو هيأت مديره شركت ملي سرب و روي ايران در حاشيه بازديد اعضاي كانون سهامداران حقيقي از اين شركت افزود: توليدات شركت در سال جاري به ۳۰ هزار تن خواهد رسيد كه اين ميزان براي ورود به بورس لندن كافي نيست.

احتمال تعويق برنامه فروش سهام دولتي در شهريورماه
گروه بورس: در صورتي كه ركود بازار تا اواخر شهريورماه ادامه يابد عرضه سهام دولتي تا زمان بازگشت رونق به بازار چند روزي به تعويق مي افتد.
عبدالله پوري حسيني ،رئيس هيأت عامل سازمان خصوصي سازي ، با بيان اين مطلب و با اشاره به اينكه سازمان خصوصي سازي وظيفه اش اين است كه سهام دولتي را قيمت گذاري كرده و از طريق بورس عرضه كند ،به «ايران اكونوميست» گفت: البته زمانيكه احساس مي كنيم شاخص هاي بورس با افت شديدي روبرو است ، مقداري دست نگاه مي داريم تا آرامش به بازار برگردد، اما در غير اين صورت دليلي براي عدم ارايه واگذاري ها وجود ندارد زيرا مسئوليت بورس در اختيار ما نيست و ما هم موظفيم تا پايان سال عرضه هاي خود را انجام دهيم در غير اين صورت مورد بازخواست قرار مي گيريم. وي در ادامه تاكيد كرد: البته مواقعي مثل تير و مردادكه واگذاري نداشتيم، مربوط به ركود بورس نبودچون سازمان خصوصي سازي امكان عرضه نداشت. در دهه اول شهريور اگر بتوانيم قيمت ها را از هيات عالي واگذاري بگيريم ،اواخر شهريور ماه يا اوايل مهرماه واگذاري ها را آغاز مي كنيم.
مدير عامل سازمان خصوصي سازي در زمينه واگذاري مستقيم سهام به مردم عنوان كرد: بحث واگذاري مستقيم سهام به مردم و افزايش ثروت خانواده هاي ايراني به صورت يك آيين نامه مصور نزد هيات وزيران است كه بايد به اجرا گذاشته شود. با ديدن اين آيين نامه متوجه مي شويم در هيچ كجاي آن از سازمان خصوصي سازي نامي برده نشده و تنها به دبيرخانه هيات عالي واگذاري اشاره شده است.
پوري حسيني تصريح كرد: انتخاب دبيرخانه بر عهده هيات عالي واگذاري است كه از مدت ها پيش اين هيات ، سازمان خصوصي سازي را به عنوان دبيرخانه تعيين كرده است مگر اينكه هيات واگذاري با توجه به اختياراتي كه دارد اين مساله را نقض كند.
پوري حسيني با بيان اينكه اميدواريم هيات عالي واگذاري در هفته هاي آينده تشكيل شود و در مورد دبيرخانه خود تصميم گيري كند، افزود: در صورتي كه تصميم جديدي اتخاذ نشود، خصوصي سازي به عنوان دبيرخانه باقي مي ماند و به انجام وظايفي كه بر عهده اش محول شده است، مي پردازد.

شاخص ۳۵ واحد بالاتر رفت
000207.jpg
گروه بورس: شاخص كل قيمت سهام در پايان معاملات روز گذشته بورس تهران با ۳۵ واحد افزايش به ۱۰ هزار و ۷۳۸ واحد رسيد.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز در حالي كه شاخص عملكرد تالار اصلي با رشد ۴۸ واحدي مواجه شده بود و به رقم ۱۰ هزار و ۴۸۸ واحد نزديك شد، شاخص عملكرد تالار فرعي ۲۷ واحد افت كرد و به رقم ۱۰ هزار و ۶۸۸ واحد رسيد.
بنابراين گزارش در جريان دادوستدهاي ديروز شاخص بازده نقدي و قيمت ۱۱۰ واحد افزايش يافت و شاخص بازده نقدي دو واحد مثبت خورد. در اين روز كاري شركت هاي سرمايه گذاري بورس تهران عملكرد مناسبي داشتند به طوري كه شاخص سرمايه گذاري ديروز با ۱۳۵ واحد رشد مواجه شد و به رقم ۲۸ هزار و ۲۷۹ واحد رسيد.
شاخص صنعت نيز روز گذشته در نتيجه عملكرد مناسب شركت هاي صنعتي بورس تهران ۲۵ واحد ديگر بالا آمد و خود را به رقم ۸ هزار و ۲۵۰ واحد رساند.
اين گزارش حاكي است: ديروز شاخص سهام نفت و پتروشيمي روندي صعودي در پيش گرفت و با ۱۱۸ واحد رشد به رقم ۲۳ هزار و ۴۰۱ واحدنزديك شد. شاخص گروه وسايل نقليه نيز روز گذشته ۵/۳۱ واحد افزايش يافت.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۲.۵۸
۲۳۰
۹,۱۵۰
شهد
۰
۰
۲,۰۰۰
آبگينه
۴.۹۶
۶۶
۱,۳۹۶
آزمايش
۳.۰۶
۲۱۴
۷,۲۰۰
آلومتك
۴.۹۳
۶۷۱
۱۴,۲۸۰
آلومراد
۰.۲-
۲۹-
۱۴,۲۰۰
افست
۰.۹۴
۴۱
۴,۴۰۰
الكتريك خودرو شرق
۴.۹۷
۹۴
۱,۹۸۴
ايران ارقام
۱.۹۵-
۱۵۱-
۷,۶۰۰
ايران ترانسفو
۳.۶۲
۱۲۳
۳,۵۲۰
ايران خودرو
۰.۹۴
۳۳
۳,۵۶۰
ايران خودروديزل
۰.۷-
۳۰-
۴,۲۵۰
ايرانيت
۰.۸۸
۱۰۸
۱۲,۴۰۰
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۴.۹۹-
۱۶۵-
۳,۱۴۱
بانك اقتصادنوين
۴.۹۸
۱۱۸
۲,۴۸۶
بانك پارسيان
۱.۲۴
۴۳
۳,۵۰۰
بانك كارآفرين
۰.۷۴-
۹-
۱,۲۰۰
بسته بندي ايران
۴.۹۹-
۱۷۰-
۳,۲۴۰
پارس خزر
۱.۰۲
۱۴
۱,۳۸۹
پارس خودرو
۱.۸۱-
۱۲۰-
۶,۴۹۹
پارس دارو
۵
۵۵۹
۱۱,۷۴۷
پتروشيمي اراك
۴.۹۹
۷۰۰
۱۴,۷۱۶
پتروشيمي اصفهان
۳.۷۹
۴۴۴
۱۲,۱۵۶
پتروشيمي خارك
۴.۹۹
۵۸۰
۱۲,۱۹۶
تامين ماسه ريخته گري
۳.۸۱
۸۸
۲,۴۰۰
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۲.۸۴
۱۳۴
۴,۸۶۰
توسعه معادن روي ايران
۴.۹۶
۹۱
۱,۹۲۷
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۵
۶۳۵
۱۳,۳۴۵
توليد سموم علف كش
۲.۱۳
۶۵
۳,۱۲۲
توليدالياف پلي پروپيلن
۴.۹۹
۱۳۹
۲,۹۲۶
توليدفروموليبدن كرمان
۰
۰
۱,۱۳۸
توليدمحورخودرو
۴.۹۵-
۶۹-
۱,۳۲۴
توليدي كاشي تكسرام
۵-
۶۴-
۱,۲۱۷
توليدي گرانيت بهسرام
۴.۹۶-
۱۰۳-
۱,۹۷۳
چيني ايران
۳.۴-
۳۵۵-
۱۰,۰۷۸
خدمات انفورماتيك
۴.۹۹
۶۷۶
۱۴,۲۱۵
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۴.۷۲-
۳۵۴-
۷,۱۵۰
خوراك دام پارس
۳.۰۹
۷۱
۲,۳۶۸
داده پردازي ايران
۵-
۴۰۵-
۷,۶۹۵
داروپخش (هلدينگ )
۳.۹۵-
۲۶۸-
۶,۵۱۰
داروسازي اسوه
۰
۰
۲۷,۴۴۸
داروسازي تهران دارو
۵-
۴۲۴-
۸,۰۶۲
داروسازي جابرابن حيان
۴.۹۸
۱۵۵
۳,۲۶۹
داروسازي سبحان
۴.۹۸-
۱۹۲-
۳,۶۶۰
داروسازي كوثر
۲.۲۹-
۳۴۰-
۱۴,۵۰۰
دارويي رازك
۴.۸۴-
۲۹۰-
۵,۷۰۱
داملران
۴.۹۶-
۴۷-
۹۰۱
درخشان تهران
۰.۴۳
۱۵
۳,۵۰۰
دشت مرغاب
۴.۷۷
۲۲۳
۴,۹۰۰
رايان سايپا
۰.۰۷
۱
۱,۳۳۹
رينگ سازي مشهد
۱.۵۳
۱۲۸
۸,۵۱۴
زامياد
۳.۸۶
۱۰۴
۲,۸۰۰
ساختمان اصفهان
۱.۲۳
۱۷
۱,۳۹۹
ساسان
۳.۱۵
۹۵
۳,۱۱۲
سامان گستراصفهان
۲.۵۳
۸۹
۳,۶۰۰
سايپا
۲.۴۷
۱۴۲
۵,۹۰۰
سايپاديزل
۵
۹۵
۱,۹۹۵
سخت آژند
۴.۶۲
۲۱۴
۴,۸۴۵
سراميك هاي صنعتي اردكان
۱.۷-
۲۶-
۱,۵۰۰
سرما آفرين
۵
۷۳
۱,۵۳۴
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۰.۹۵
۲۱
۲,۲۳۰
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۰.۵-
۱۶-
۳,۲۰۰
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۰.۴۸
۱۰
۲,۰۷۹
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۲.۰۹
۱۵۸
۷,۷۰۲
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۱.۱۶-
۱۲-
۱,۰۱۹
سرمايه گذاري توسعه ملي
۵
۳۳۸
۷,۱۰۰
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۰.۹۷
۴۰
۴,۱۵۳
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۵
۱۶۵
۳,۴۶۶
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۰
۰
۱,۶۹۸
سرمايه گذاري سپه
۳.۵۳-
۹۵-
۲,۵۹۴
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۰.۴۴-
۸-
۱,۸۰۸
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۲.۲۶-
۶۱-
۲,۶۴۰
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۰.۴-
۱۰-
۲,۵۰۰
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰.۰۲
۱
۴,۱۹۰
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۰.۰۸
۳
۳,۵۸۸
سرمايه گذاري مسكن
۵
۵۷
۱,۱۹۷
سرمايه گذاري ملت
۴.۹۸-
۷۶-
۱,۴۵۰
سرمايه گذاري ملي ايران
۰.۲۵
۵
۲,۰۰۰
سرمايه گذاري نيرو
۹.۶۱-
۱۱۷۰-
۱۱,۰۰۲
سنگ آهن گل گهر
۴.۹۹-
۶۱۳-
۱۱,۶۶۱
سيمان تهران
۴.۹۹-
۳۱۹-
۶,۰۷۳
سيمان داراب
۰.۱۲
۱۳
۱۰,۸۰۱
سيمان سپاهان
۲.۰۸-
۵۳۵-
۲۵,۲۲۰
سيمان شاهرود
۵-
۵۴۴-
۱۰,۳۴۰
سيمان شرق
۰.۰۵
۳
۵,۹۴۲
سيمان فارس و خوزستان
۵-
۹۸۸-
۱۸,۷۸۲
سيمان كرمان
۰.۷۱-
۵۷-
۸,۰۰۰
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۰
۰
۸,۰۸۰
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۰.۷۱
۴۳
۶,۱۰۰
شيرپاستوريزه پگاه خراسان
۳.۰۲-
۱۳۱-
۴,۲۰۰
شيشه همدان
۴.۹۶-
۹۵-
۱,۸۲۱
شيشه و گاز
۳.۳
۱۱۷
۳,۶۶۰
شيمي داروئي داروپخش
۰.۱۶
۴
۲,۵۴۱
شيميايي سينا
۴.۹۵
۵۲
۱,۱۰۳
صنايع آذرآب
۵
۴۰۴
۸,۴۸۶
صنايع جوشكاب يزد
۲.۵۷
۲۳۲
۹,۲۵۰
صنايع ريخته گري ايران
۵-
۴۴۴-
۸,۴۳۹
صنايع شيميايي ايران
۳.۱۴
۹۲
۳,۰۱۸
صنايع شيميايي فارس
۰.۶۱
۸
۱,۳۲۳
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۴.۹۹
۲۵۴
۵,۳۴۳
صنايع لاستيكي سهند
۲.۴-
۳۰-
۱,۲۲۱
صنايع مخابراتي راه دورايران
۲.۸۱
۸۶
۳,۱۵۰
صنايع مس شهيد باهنر
۰.۰۲-
۱-
۵,۵۰۰
صنعتي دريايي ايران
۴.۶۷
۴۹
۱,۰۹۹
فارسيت اهواز
۴.۹۶
۳۱
۶۵۶
فرآورده هاي غذايي مشهد
۲.۹۹
۵۸
۲,۰۰۱
فرآورده هاي نسوزآذر
۵
۵۶۵
۱۱,۸۷۱
فرآوري موادمعدني ايران
۲.۱۵
۲۸
۱,۳۳۰
فنرسازي خاور
۳.۳۲
۴۳
۱,۳۳۹
فنرسازي زر
۳.۴
۸۰
۲,۴۳۰
فولاد كاويان
۰.۱۸-
۳-
۱,۷۰۰
قند پارس
۴.۸۵
۳۴۱
۷,۳۷۰
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۰.۶۷
۳۲
۴,۸۳۸
كارتن ايران
۴.۹۷
۱۵۸
۳,۳۳۵
كارخانجات صنعتي پيام
۰.۰۶
۱
۱,۸۰۰
كارخانجات قند قزوين
۴.۹۹
۳۵۰
۷,۳۶۸
كارخانجات مخابراتي ايران
۴.۹۷-
۲۲۲-
۴,۲۴۴
كاشي حافظ
۴.۱۳
۶۷۰
۱۶,۹۰۱
كالسيمين
۰.۳۵-
۱۳-
۳,۶۶۰
كمباين سازي ايران
۶۷.۱۱-
۱۲۱۴۱-
۵,۹۵۰
گازلوله
۴.۲۳-
۷۰-
۱,۵۸۵
گروه صنعتي بوتان
۲.۷۸-
۱۷۷-
۶,۲۰۰
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۴.۹۹
۱۷۸
۳,۷۴۴
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۰.۳۲-
۳۹-
۱۱,۹۹۸
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۰
۰
۱,۹۶۸
گلتاش
۵-
۲۱۹-
۴,۱۶۳
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۰
۰
۱,۲۷۵
لاستيك البرز
۰.۶۹
۹
۱,۳۰۴
لاميران
۴.۹۹
۲۸۳
۵,۹۵۰
لبنيات پاك
۵
۹۳۰
۱۹,۵۴۴
لوله وتجهيزات سديد
۴.۸۱-
۱۳۲-
۲,۶۱۰
لوله وماشين سازي ايران
۵
۱۱۹
۲,۵۰۱
ليزينگ ايران
۴.۹۹
۱۵۴
۳,۲۴۱
ليزينگ صنعت و معدن
۱.۴۲-
۱۳-
۹۰۰
ماشين سازي اراك
۰.۷۸-
۲۱-
۲,۶۶۳
ماشين سازي نيرومحركه
۰.۲۶
۱۳
۵,۰۲۰
مجتمع صنعتي آرتاويل تاير
۲.۶۳
۱۰۵
۴,۰۹۸
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۳.۲۸
۷۵
۲,۳۶۰
محورسازان ايران خودرو
۴.۰۹
۳۱۴
۷,۹۹۷
معدني وصنعتي چادرملو
۶.۴
۳۴۳
۵,۷۰۰
ملي سرب و روي ايران
۴.۹۹
۱۵۷
۳,۳۰۴
مهرام
۴.۷۹
۱۲۸
۲,۸۰۲
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۰.۴۷
۹
۱,۹۲۷
موتوژن
۰
۰
۵,۰۰۰
نئوپان ۲۲ بهمن
۵-
۱۲۸۰-
۲۴,۳۲۷
نفت بهران
۴.۰۶
۸۲۸
۲۱,۱۹۹
نفت پارس
۰.۷۴-
۴۱-
۵,۵۰۰
نورد آلومينيوم
۴.۹۹
۳۵
۷۳۷
نورد و لوله اهواز
۴.۹۹
۲۴۷
۵,۱۹۲
نوسازي وساختمان تهران
۰.۰۸
۱
۱,۲۴۹
نيروكلر
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين
قيمت سهام تا ساعت۱۳ ديروز است.
منبع: سايت رسمي سازمان بورس اوراق بهادار.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |