دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۸۰ - Aug 22, 2005
متهم به قتل:
سوءظن عامل قتل همسرم بود
گروه حوادث: مردي كه به خاطر مظنونيت، همسرش را به قتل رسانده بود، به زودي در مقابل پنج قاضي دادگاه كيفري استان از خود دفاع خواهد كرد.
به گزارش خبرنگار ما، وقوع اين حادثه عصر روز ۱۳ اسفند ماه سال ۸۳ از طريق ساكنان خيابان اديب به مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ اطلاع داده شد. بلافاصله ماموران كلانتري در محل حادثه حضور يافتند و با جسد بي جان زني كه خفه شده بود روبه رو شدند.
در بررسي هاي مقدماتي بازپرس ويژه قتل، مشخص شد كه جسد متعلق به زني به نام زينب است كه با همسرش دچار اختلافات خانوادگي بوده است.
همچنين در ادامه تحقيقات مشخص شد عامل يا عاملان جنايت با مقتول آشنايي قبلي داشته اند و پس از درگيري او را به قتل رسانده اند. از آن جايي كه تنها فرضيه ممكن براي وقوع اين جنايت همسر زينب بود، تلاش هاي پليس براي شناسايي وي آغاز شد.
در رديابي هاي اوليه مشخص شد كه علي (همسر مقتول) كه به عنوان پيك موتوري در يك شركت مشغول به كار بوده روز حادثه به محل كارش نرفته است و هيچ كس از وي خبري ندارد. بنابر اين فرضيه قوت بيشتري گرفت تا اين كه پليس جنايي توانست علي را در يك عمليات ضربتي در نزديكي خانه اش دستگير كند.
وي پس از دستگيري در ابتدا قصد فريب ماموران را داشت اما زماني كه با هوشياري ماموران روبه رو شد و تمام راه هاي فرار را بر روي خود بسته ديد، لب به اعتراف گشود. علي در اظهاراتش تنها انگيزه خود را سوءظن عنوان كرد و گفت: من به همسرم شك داشتم. فكر مي كردم، وي با افراد ديگري رابطه دارد. چندين بار هم بر سر اين موضوع با يكديگر درگير شده بوديم تا اين كه صبح روز حادثه، دوباره دعوايمان شد.
وي ادامه داد: در درگيري با يكديگر بوديم كه من به زينب گفتم مدتي است با دختري به نام مونا آشنا شده ام و مي خواهم با او ازدواج كنم. زينب هم با شنيدن اين حرف در كمال خونسردي به من گفت تو اصلاً برايم اهميتي نداري. همين حرف او باعث عصبانيت من شد. همان لحظه دستم را دور گردن زينب انداختم و او را خفه كردم. سپس از خانه بيرون آمدم و در حالي كه كاملاً از كارم پشيمان بودم شروع به قدم زدن كردم.
برپايه اين گزارش بازپرس ويژه قتل تهران پس از تكميل تحقيقات با صدور قرار مجرميت علي را روانه زندان كرد. به اين ترتيب كيفرخواست پرونده با توجه به شكايت اولياي  دم از سوي نماينده دادستان صادر شد و پرونده براي تعيين وقت رسيدگي به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شد.

عامل قتل هتلدار ايراني براي سومين بار به قصاص محكوم شد
000201.jpg
گروه حوادث: زوج جواني كه در يك اقدام جنايتكارانه، هتلدار ايراني را در تركيه به طرز فجيعي به قتل رسانده بودند، صبح ديروز با توجه به نقض حكم براي سومين بار به قصاص نفس(اعدام) و زندان، شلاق و رد مال سرقتي محكوم شدند.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده اواخر مهرماه سال ۷۹ در پي شكايت خانواده هتلدار ايراني در تركيه در دستور كار ويژه پليس جنايي تهران قرار گرفت.
خانواده اين هتلدار ايراني كه لطيف نام داشت با مراجعه به شعبه ۱۶۰۱ دادگاه جنايي تهران مدعي شدند لطيف كه صاحب يك هتل در شهر استانبول بوده است، در يكي از روزهاي شهريور ماه توسط افراد ناشناس به قتل رسيده است. با طرح شكايت، تيمي از كارآگاهان دايره ۱۰ اداره آگاهي تهران با هماهنگي پليس اينترپل شناسايي عامل يا عاملان جنايت را آغاز كردند؛ به طوري كه در نخستين تحقيقات خود متوجه شدند كه چند ماه قبل از مرگ لطيف، وي با يك زوج جوان كه به تازگي به تركيه رفته بودند، آشنا شده بود.
به اين ترتيب، كارآگاهان در رديابي هاي ويژه خود توانستند دو جوان به نام هاي سعيد(۲۸ساله) و فائزه (۳۴ ساله) را شناسايي كنند. اما در ادامه بررسي ها مشخص شد كه زوج جوان پس از وقوع جنايت به طور ناگهاني ناپديد شده اند.
با شناسايي محل سكونت خانواده هاي سعيد و فائزه و انجام عمليات نامحسوس، مشخص شد كه آنان قصد ورود به ايران را دارند. تا اين كه صبح روز ۲۷ آذر ماه زماني كه اين زن و مرد وارد فرودگاه مهرآباد تهران شده در يك عمليات ضربتي دستگير شدند.
متهمان بلافاصله پس از دستگيري به قتل هتلدار ايراني در تركيه اعتراف و تنها انگيزه خود را سرقت از وي عنوان كردند.
قاضي حجت الاسلام كوه كمره اي كه رياست جلسات محاكمه را بر عهده داشت متهمان را به دليل مشاركت در قتل عمدي به قصاص نفس(اعدام) محكوم كرد.
اما حكم صادره ازسوي شعبه ۲۷ ديوان عالي كشور به خاطر ابهامات موجود در پرونده از جمله استفاده سرنگ در اجراي عمليات قتل، نقض شد و پرونده به شعبه هم عرض ارجاع شد و قاضي جواد اسماعيلي پس از انجام تحقيقات تكميلي بر روي پرونده صبح ديروز آخرين جلسه محاكمه را با حضور متهمان و وكيل اولياي دم برگزار كرد.
در طول جلسه محاكمه هر يك از متهمان به آخرين دفاع پرداختند و اتهام قتل عمدي را قبول كردند اما سرقت را به هيچ عنوان نپذيرفتند.
بر پايه اين گزارش، قاضي اسماعيلي، با توجه به محتويات پرونده و اعتراف متهمان به قتل، سعيد (متهم رديف اول) را به اتهام قتل عمدي به قصاص و به خاطر سرقت به تحمل ۳ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محكوم كرد. همچنين فائزه را به خاطر معاونت در قتل عمدي به ۱۵ سال زندان با گذشت ايام احتسابي و به خاطر سرقت به تحمل ۳ سال زندان محكوم كرد.
چندي قبل حكم صادره از سوي ديوان عالي كشور به خاطر نقض در تحقيقات رد شد. قضات ديوان عالي كشور در ايرادات خود در حكم صادره عنوان كردند كه مي بايستي براي هر دو متهم مشاركت در قتل گرفته شود.
بنابراين پرونده مجددا به شعبه ۱۱۵۴ دادسراي امور جنايي ارسال شد و قاضي محمد ياري با مطالعه پرونده مجددا سعيد را به اتهام مباشرت در قتل عمدي به قصاص و همسرش را به اتهام معاونت در قتل به تحمل ۱۵ سال زندان محكوم كرد.

دستگيري سارقان خودرو در غرب و شمال غرب تهران
گروه حوادث: چهار نفر كه اقدام به ربودن خودروها از مقابل مراكز تجاري مي كردند و سپس با جعل سند آنها را به فروش مي رساندند دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار ما، درپي افزايش سرقت خودرو در محدوده غرب و شمال غرب تهران، پليس آگاهي تهران در راستاي وظايف محوله ضمن انجام اقدامات پليسي توسط مأموران اداره دوم پليس آگاهي و با انجام كارهاي اطلاعاتي به كارگيري از منابع باندي موفق شدند سارقاني را كه در آن مناطق فعاليت مجرمانه داشتند شناسايي كند. در تاريخ بيست و چهارم مرداد ماه سال ۸۴ مخفيگاه اين سارقان واقع در سعيدآباد شهريار خيابان آزادگان شناسايي شد.
پليس طي يك عمليات غافلگيرانه سارقان را محاصره كرده و قبل از هرگونه اقدام از سوي متهمان هر چهار نفر آنان را دستگير كرد.
از مخفيگاه مذكور ۱۰ دستگاه از خودروهاي مسروقه كشف شد.سارقان اصلي محسن و مرتضي نام داشتند كه با يكديگر برادر بوده و با همكاري اكبر و موسي كه آنان نيز برادر بودند اقدام به جعل سند و تغيير پلاك خودرو مي كردند و سپس خودروها را به فروش مي رساندند.
محسن و مرتضي اغلب سرقتهاي خود را از مقابل مراكز تجاري واقع در شهرك قدس (غرب) و باغ فيض انجام مي دادند.
بررسي هاي قضايي بر روي اين پرونده ادامه خواهد يافت.

شورش در زندان كاليفرنيا يك كشته و ۵۰ زخمي داشت
آسوشيتدپرس:در پي شورشي كه در زندان سان ديگوي كاليفرنيا رخ داد يك نفر كشته و دست كم ۳۰ زنداني و ۲۰ نفر از نيروهاي گارد امنيتي زندان مجروح شدند.
شورش از جمعه آغاز و به درگيري زندانيان و گارد امنيتي زندان منجر شد.
براساس اين گزارش، اين درگيري حدود ۴۵ دقيقه به طول انجاميد و سپس تحت كنترل عوامل زندان درآمد. در طي اين شورش، عده اي از زندانيان به مأموراني كه در حياط زندان مستقر بودند حمله ور شدند.
گفتني است، پنج نفر از زندانياني كه در اين رابطه زخمي شده بودند راهي بيمارستاني خارج از زندان شدند؛ اين در حالي است كه ۲۵ دقيقه داخل زندان تحت مراقبت بودند، اما مراقبت ها تأثيري نداشت.
اين گزارش حاكي است، ۱۶ نفر از ماموران گارد امنيتي زندان كه در اين رابطه مجروح شده بودند مداوا شدند اما حال چهار نفر از آنها وخيم است.
شايان ذكر است، پيش از اين نيز در اين زندان كه بيش از چهار هزار زنداني دارد، شورش روي داده بود كه ۴۲ زنداني مجروح شدند.

۱۵ سال حبس براي دوست خائن
آسوشيتدپرس: دادگاه عالي ايالت نيويورك افسر پليس سابق را به جرم تلاش براي قتل عمد، آدم ربايي و سوء استفاده از موقعيت به ۱۵سال حبس محكوم كرد.
مايكل وان والديك متهم است كه در ماه ژوئن به منزل يكي از دوستانش حمله كرد و پس از آن كه وي را به ضرب گلوله از پاي درآورده است، نامزد  وي را نيز ربوده است. مايكل وان متهم است كه ريان دوور را به ضرب دو گلوله از پاي درآورده است. همسايگان ريان  پس  از شنيدن صداي تيراندازي ها، خود را به منزل وي رسانده و او را به بيمارستان منتقل كردند.  ريان براثر اصابت گلوله ها به نقاط حساس بدنش، زمين گير شده است.
وي در اولين مصاحبه  پس از بهبود نسبي وضعيت جسماني اش در اين خصوص گفت: هرگز نمي توانم اين اقدام مايكل را فراموش كنم. در تمام طول اين مدت نتوانستم توجيهي منطقي براي اين اقدام وي بيابيم.
مايكل پس از اعلام رأي نهايي، از ريان عذرخواهي خواهد كرد و آرزو كرد كه مي توانست اين عمل خود را جبران كند. اين در حالي است كه دادستان پرونده بيش از اين ادعا كرده بود كه مايكل به هيچ وجه از عمل خود راضي نيست.
مايكل علاوه بر پانزده سال محكوميت، محكوم به پرداخت جريمه نقدي
۱۳هزار دلار شده است.

خواهر كوچكتر، زندگي خواهر بزرگتر را تباه كرد
گروه حوادث: زني كه به همراهي خواهرش به ملاقات مردي بيگانه رفته بود در اقدامي جنون آميز ربوده شد.
اين ماجرا زماني فاش شد كه بعد از چند ماه گم شدن زني با دو فرزندش، كارهاي اطلاعاتي و عملياتي پليس به نتيجه رسيد.
چندي پيش مرد جواني به دادسراي جنايي ناحيه ۲۷ تهران بزرگ مراجعه و اظهار داشت: روز حادثه وقتي از سركار به منزل برگشتم با نبود همسر و دو فرزندم روبرو شدم. در اين ميان فكر كردم كه بچه هايم حتماَ به منزل فاميلها يا مادرش رفتند. بعد از ساعاتي پرس و جو دريافتم كه همه آشنايان از آنها بي اطلاع هستند. اين گزارش مي افزايد: قاضي پرونده سريعاً موضوع را براي انجام تحقيقات و بررسي هاي پليسي به اداره آگاهي ارجاع داد. نتايج تحقيقات و كند و كاوهاي پليس نشان داد كه اين زن شب حادثه با دو فرزندش ربوده شده است.
براساس اين گزارش، با سرنخ هاي موجود مشخص شد متهم اصلي اين پرونده فردي است به نام فرزين، كه سابقه هاي متعددي در زمينه آدم ربايي، سرقت، شرارت و فساد اخلاقي در اداره آگاهي دارد. پليس آگاهي توانست با تحقيق بر روي پرونده، پاتوق هاي احتمالي اين متهم را در خارج از تهران شناسايي كند.
ماموران اداره آگاهي با نيابت قضايي توانستند در عملياتي ويژه اين متهم را در ويلايي استيجاري در منطقه شمال كشور شناسايي و دستگير كنند. زن جوان و دو فرزندش به محض ديدن پليس كه خود را آزاد شده مي ديدند، راز ربوده شدن خود را چنين بيان كردند:
روز حادثه شكيلا خواهر كوچكم به منزل ما آمد و گفت من امروز عصر با دوستم فرزين قرار دارم، به خاطر اينكه من تنها آنجا نروم شما هم با من بياييد و سپس با همديگر دوباره به منزل برمي گرديم.
اين زن در ادامه اظهاراتش گفت: به محض اينكه شكيلا ماجراي دوست شدن خود را با فرزين به من گفت ابتدا خيلي با او جر و بحث كردم ولي آخرش گفت فرزين مي خواهد امشب حرف آخرش را بزند كه آيا با من ازدواج مي كند يا نه و بالاخره مرا راضي كرد كه همراهش بروم.
حدود يك ساعت فرزين و شكيلا با هم حرف زدند، هوا تاريك شده بود، يكي از دوستان فرزين به جمع ما وارد شد بعد از خوردن مقداري تنقلات و عصرانه، دوست فرزين گفت: من به سمت خيابان مي روم اگر مسيرتان با من يكي است سوار ماشين من شويد تا برويم.
فرزين و شكيلا قبول كردند، در ميانه راه فرزين پياده شد و سپس چند كيلومتر بعد نرسيده به منزل ما شكيلا پياده شد و از دوست فرزين خواهش كرد مرا به منزلمان برساند. اما دوست فرزين به جاي حركت به سوي منزل ما به سمت ويلايي در شمال حركت كرد. او از همان ابتدا شروع به تهديد كردن من و بچه هايم كرد. در روزهاي گروگانگيري ما، دوست فرزين روزها وقتي از ويلاي محل اختفايمان بيرون مي رفت، پسرم را با خودش مي برد و مي گفت: اگر برگردم و نباشي پسرت را مي كشم.
گفتني است، اين پرونده براي سير مراحل قانوني در دادسراي تهران بزرگ مطرح است.

متهم پرونده قتل صاحب سوپر ماركت در
ورامين مجدداً محاكمه شد
گروه حوادث: مردي كه به اتهام معاونت در قتل از سوي شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان به حبس محكوم شده و حكم از سوي ديوان عالي كشور نقض شده بود، مجدداً در شعبه ۸۰ دادگاه كيفري استان محاكمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، وحيد متهم اين پرونده شامگاه يكي از شب هاي مرداد ماه سال ۸۲ به همراه چند تن از دوستانش صاحب يك سوپر ماركت را در ورامين به قتل رسانده اند.
متهمان اين پرونده، پس از دستگيري به مشاركت در قتل عمدي علي اصغر اعتراف كردند.
وحيد به همراه چند تن ديگر از متهمان پرونده به صورت ويژه در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري محاكمه شدند و قضات دادگاه حكم قصاص، حبس و شلاق براي محكومان را صادر كردند.
اما قضات ديوان عالي كشور، تنها حكم وحيد را به دليل نقص در تحقيقات رد كردند. به اين ترتيب، پسر جوان صبح ديروز در شعبه ۸۰ دادگاه محاكمه شد.
وي در طول جلسه محاكمه به معاونت در قتل اعتراف كرد، اما عنوان كرد اصلاً قصد شركت در درگيري و قتل صاحب سوپر ماركت را نداشته  است.
به اين ترتيب، با ختم جلسه محاكمه قرار است حكم به زودي صادر شود.

قاچاقچيان طلبكار، آدم ربايي كردند
گروه حوادث: قاچاقچيان طلبكار از يك شخص  براي جبران خسارتشان، اقدام به ربودن فرزندش كردند.
فردي به نام علي اكبر ۵۲ ساله با مراجعه به كلانتري ۲۶ شيراز اعلام كرد كه فرزند ۱۲ ساله اش به نام عليرضا روز گذشته از منزل خارج شده و تاكنون برنگشته است. تا اينكه ساعت يك بامداد امروز فرد ناشناسي با منزلش تماس گرفته و در قبال آزادي فرزندش ۱۰۰ميليون تومان درخواست كرده است.
در تحقيقات پليس مشخص شد پدر فرد ربوده شده ۲۱ كيلو ترياك را از شخصي به نام امين به امانت گرفته كه اين مقدار مواد توسط ماموران كشف و ضبط شد. از آنجا كه شاكي با فردي به نام منصور اهل سروستان و مدعي سكونت در كهنوج معاملات مواد مخدر داشت، با پيگيري هاي پليس استان هرمزگان سرانجام با دستگيري آدم ربايان پسربچه گروگان گرفته شده آزاد گرديد.آدم ربايان طي تحقيقات اعتراف كردند به پيشنهاد فردي به نام ابراهيم كه از پدر اين بچه طلبكار بوده، اقدام به اين كار كرده اند.

فرماندار بوكان در يك حادثه رانندگي
جان خود را از دست داد
ايرنا :عبدالرحمن اباذري فرماندار بوكان شنبه شب در يك حادثه رانندگي به همراه همسر و يكي از فرزندانش جان خود را از دست دادند.
مرحوم اباذري، حوالي ساعت ۲۴ شنبه همراه با اعضاي خانواده خود با يك دستگاه خودرو سواري در حال حركت از زادگاهش شهر سقز به بوكان بود كه با يك دستگاه تريلر تصادف كرد.
در اين حادثه دختر ۱۸ ساله مرحوم اباذري نيز زخمي و به بيمارستان سنندج منتقل شده كه حال وي نيز رضايتبخش نيست.
اين حادثه در پنج كيلومتري بوكان روي داده و مقصر آن نيز راننده تريلر اعلام شده كه از مسير فرعي يك باره به جاده اصلي وارد شده است.

۲۵ سال حبس براي پسر قاتل
آسوشيتدپرس: دادگاه عالي ايالت نيويورك روز گذشته، مرد ۵۰ ساله اي را كه به دنبال مشاجره با مادر و برادرش هر دوي آنها را به قتل رسانده بود، گناهكار تشخيص داد.
پائول هنينگ ۵۰ ساله متهم به قتل گريس ۸۰ ساله و گلن ۵۶ ساله است.
به گزارش بازپرس تحقيق پرونده، اعضاي خانواده پائول زماني كه يك هفته از آنها بي خبر بودند با پليس تماس گرفته و خبر مفقود شدن آنها را مي دهند. پليس در اول دسامبر سال ،۲۰۰۴ پائول را به عنوان مظنون به قتل بازداشت كرد.
وي پس از دستگيري به جرم خود اعتراف كرد و پليس اجساد مقتولان را در حالي كه در حياط منزل دفن شده بودند، پيدا كرد. وي در حال حاضر با يك مورد اتهام ضرب و جرح، دو مورد قتل عمد و مخدوش كردن مدارك رو به رو است.
وي به احتمال قوي، به حداقل ۲۵ سال حبس محكوم خواهد شد.

قتل در تهران، دستگيري در مشهد
000198.jpg
گروه حوادث: فردي كه اواخر مرداد ماه در پي يك نزاع دسته جمعي در تهران مردي را به قتل رسانده بود در شهرستان مشهد دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما ساعت ۲۱ روز سوم مرداد ماه سال جاري مأموران پليس از نزاعي دسته جمعي در خيابان خوش مطلع شدند. درگيري بين دو گروه از جوانان آن محل رخ داده بود. در اين درگيري يكي از طرفين درگير به نام نظام كه از ناحيه شكم مورد اصابت چاقو قرار گرفته بود به بيمارستان شهريار انتقال يافته بود.
پليس وقتي به بيمارستان رسيد دقايقي از مرگ نظام مي گذشت. شدت جراحت به حدي بود كه پزشكان نتوانسته بودند او را از مرگ نجات دهند.
مراتب به اطلاع بازپرس كشيك ويژه قتل رسيد. پليس جنايي تهران بعد از اطلاع از وقوع اين قتل تحقيقات خود را براي شناسايي عامل جنايت و دستگيري وي آغاز كرد.
در بررسي هاي نخستين معلوم شد ضارب فردي به نام حسين است و از سابقه داران منطقه محسوب مي شود.
پليس اداره دهم آگاهي بعد از چند مرحله تحقيق متوجه شد دوستان حسين كه علي، فرشيد و مسعود نام دارند، نيز به همراه ضارب اصلي متواري شده اند.
سرنخ ها  پليس را به شهرستان مشهد رساند. مخفيگاه حسين و علي شناسايي شد و كارآگاهان موفق شدند علي و حسين را به همراه مجيد كه قصد انتقال آن دو متهم را به كشور افغانستان  داشت، در يك محل دستگير كنند.
بيست و هفتم مرداد ماه علي و حسين از شهرستان مشهد به اداره آگاهي تهران انتقال يافتند. تحقيقات از دو نفر صورت گرفت و هر دو به طور صريح به شركت در نزاع دسته جمعي منجر به قتل اعتراف كردند.
حسين در جريان بازجويي هاي تكميلي به قتل نظام اعتراف كرد.
بررسي هاي قضايي بر روي اين پرونده تا صدور كيفرخواست در دادسراي امور جنايي تهران ادامه خواهد يافت.

مجسمه چيني در جنگ با ارواح سرگردان
رويتر: سواحل تايلند همواره مورد توجه بسياري از توريست ها بوده اما مسافراني كه از چين، تايوان و هنگ كنگ مي آيند جرأت ندارند از اين سواحل بازديد كنند. آنان معتقدند روح قربانيان سونامي در اين سواحل پرسه مي زنند. تايلند براي رفع اين معضل مسافران، مجسمه اي از چين آورده كه مادربزرگ رابي شهرت دارد.
چيني ها معتقدند اين مجسمه، خدايي است كه مي تواند ارواح قربانيان سونامي را از منطقه دور كند.
حادثه سونامي در تايلند ۵۳۹۵ كشته برجاي گذاشت كه ۲۴۳۶ نفر از آنان خارجي بودند. ۵۰ نفر از اين خارجي ها از آسياي شرقي به اين كشور آمده بودند.

تربيت از نوع انگليسي
آسوشيتدپرس:روني پاريس ۲۲ ساله كه دوست نداشت پسربچه سه ساله اش لوس و نازك  نارنجي بار بيايد با كوبيدن سر او به ديوار ادبش كرد!
بنا بر اين گزارش، پاريس كه در دادگاه عالي انگليس به جرم قتل پسربچه اش به حبس محكوم شد هنگامي كه فرزندش پنج ماه بيشتر نداشت نيز او را مورد آزار و اذيت و ضرب و شتم قرار داد؛ به طوري كه در تصاوير راديولوژي، شكستگي هاي بازوي نوزاد به طور كامل مشهود بود.
پاريس به اتهام كودك آزاري و قتل به ۳۰ سال حبس محكوم شد.

دستگيري عامل جنايت پارك نظامي گنجوي
گروه حوادث: درگيري و نزاع بين دو پسرعموي جوان در پارك نظامي گنجه اي تهران موجب كشته شدن يكي از آنها شد.
طبق اعلام كلانتري ۱۲۵ يوسف آباد، ديشب دو كارگر فضاي سبز پارك نظامي گنجه اي در حين شوخي با يكديگر در اين محل به نزاع پرداختند. اين دو پسر عمو كه يك سال بود، در اتاقك بالاي سرويس هاي دستشويي پارك زندگي مي كردند در اين نزاع دست به چاقو برده و به ضرب و جرح همديگر پرداختند.
وقتي مأموران انتظامي در محل اين درگيري حضور يافتند، ابراهيم نقش بر زمين شده بود كه سريعاً او را به بيمارستان دي منتقل كردند. متأسفانه شدت جراحات ناشي از ضربه چاقو وي را در بيمارستان از پاي درآورد.
عصر روز گذشته پليس آگاهي موفق به كشف مخفيگاه محمد شد و وي را بازداشت كرد.

قاتل خواستگار جوان در آستانه مرگ
گروه حوادث: مردي كه به خاطر مخالفت در ازدواج، خواستگار خواهرش را به قتل رسانده بود، در آستانه مرگ قرارگرفت.
به گزارش خبرنگار ما، اين حادثه در سال ۸۳ در منطقه اسلامشهر به وقوع پيوست. علي جوان ۲۵ ساله به خاطر مخالفت با ازدواج خواهرش، خواستگار وي را كه محمد نام داشت به قتل رساند.
وي پس از دستگيري به قتل اعتراف كرد و مدعي شد: با اينكه خانواده من با اين ازدواج مخالفت كرده بودند، اما سماجت هاي محمد براي اين ازدواج ادامه داشت تا اينكه روز حادثه با او درگير شدم و او به قتل رسيد.
اين مرد كه در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شده بود، از سوي قضات به قصاص نفس (اعدام) محكوم شد. صبح ديروز حكم صادره پس از ارسال به ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار گرفت و به زودي قابل اجراست.

اعدام براي قاتل جوان
گروه حوادث: حكم قصاص نفس (اعدام) استاد سازهاي بادي از سوي ديوان عالي كشور تأييد شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين پرونده سينا متهم است كه اوايل سال ۸۳ در پي اختلافاتي كه با يكي از دوستانش به نام سيروس داشته است وي را به خاطر مواد مخدر به قتل رسانده است.
سينا كه پس از دستگيري بلافاصله به قتل اعتراف كرده بود، تنها انگيزه خود را اختلاف بر سر مصرف حشيش عنوان كرده بود. متهم كه مدرس سازهاي بادي بود، پس از صدور كيفرخواست و تعيين وقت محاكمه در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شد.
وي از سوي قاضي عزيز محمدي و چهار قاضي مستشارش به قصاص نفس (اعدام) محكوم شد. صبح ديروز حكم صادره از سوي ديوان عالي كشور تأييد شد و بدين ترتيب متهم اين پرونده، در آستانه مرگ قرار گرفت.

نظريه كارشناسان در خصوص حريق
خيابان ۱۷ شهريور تهران برگشت داده شد
000204.jpg
فارس: رئيس مجتمع قضايي ناحيه ۱۴ محلاتي گفت: نظريه كارشناسان در خصوص حادثه خيابان ۱۷ شهريور تهران كه منجر به آتش سوزي بيش از ۶۰ خودرو شده بود به دليل ناقص بودن برگشت داده شد.
هاشم يعقوبي گفت: در نظريه كارشناسي ارسال شده هيچ اشاره اي به اينكه چه كساني با چه درصدي مقصر هستند نشده است و بنابراين نظريه فوق به دليل ناقص بودن برگشت داده شد.
وي با بيان اينكه بايد مقصرين حادثه به صورت دقيق مشخص شوند گفت: دستگاه قضايي ميزان محكوميت هر كدام از مقصرين حادثه را نسبت به نوع عمل وي و اينكه چه ميزان خسارت بايد پرداخت كند، مشخص مي كند.
وي در پاسخ به سوالي در خصوص چگونگي وضعيت خودروهاي سوخته شده گفت: با هماهنگي با شعب حل اختلاف منطقه مقرر شده است كه ميزان خسارت هر فرد بررسي و در پرونده مشخص شود.
وي گفت: بعد از مشخص شدن ميزان خسارت، افراد مي توانند اتومبيل هاي خود را تحويل گرفته و در صورتي كه خودشان بخواهند آن را تعمير كنند تا بعد از مشخص شدن مقصرين خسارت خود را دريافت كنند.
وي ادامه داد: هم اكنون پليس امنيت نيروي انتظامي در حال بررسي ميزان تخلفات شركت نفت در خصوص استانداردهاي بازرسي و آموزش به كارشناسان پمپ بنزين هايي است كه در اين خصوص گزارش خود را به دادسرا ارسال خواهد كرد.
هاشم يعقوبي گفت: دادسرا بعد از شكايت۶۰ نفر از افرادي كه در خصوص اين آتش سوزي خسارت ديده بودند جهت مشخص شدن علت اين حادثه، موضوع را به كارشناسان ارجاع داد كه كارشناسان نيز بعد از بررسي علت وقوع حادثه را مشخص و به دادسرا اعلام كردند.
جمعه گذشته در پي جاري شدن ۷ هزار ليتر بنزين در جوي آب منطقه بيش از ۶۰ خودرو از خودروهاي پارك شده در حاشيه خيابانهاي ۱۷ شهريور، بي سيم، طيب و جهانگرد در حوالي ميدان خراسان طعمه حريق شدند كه در پي اين حادثه پرونده اي در دادسراي ناحيه ۱۴ شهيد محلاتي تشكيل و بازپرس شعبه اول اين دادسرا نيز تاكنون چهار نفر، يك راننده تريلر و دو نفر از كارفرمايان و دو نفر نيز كارگر پمپ بنزين منطقه را كه عامل وقوع حادثه بودند در اين زمينه تحت پيگيري قرارداده و بازداشت كرد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |