سه شنبه ۸ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۸۷ - Aug 30, 2005
واليبال نوجوانان جهان (الجزاير)
برزيل و فرانسه بدون شكست پيش مي روند
ايران - ايتاليا؛ يك گام تا نيمه نهايي
000531.jpg
علي شاكري: تيم واليبال نوجوانان ايران براي رسيدن به مرحله نيمه نهايي رقابت هاي جهاني الجزاير امروز ايتاليا را پيش رو دارد. دو پيروزي بر تونس و به خصوص كره جنوبي كافي بود تا نفرات تيم ايران در قالب يك تيم قدرتمند فرو بروند. تيم ايران انگار نياز به يك شوك داشت تا توانايي هاي خود را بيشتر باور دارد كه كره حريف مناسبي براي رسيدن به اين خواسته بود. در الجزاير و به خصوص در دو بازي اول با تيم هاي مدعي روسيه و فرانسه بيشتر پي به اهميت و ارزش بازي هاي تداركاتي براي حضور در رويدادهاي بزرگ و جهاني برديم، در حقيقت سه بازي دور مقدماتي تيم ايران حكم بازي هاي تداركاتي را داشت. بازيكنان ايران تنها در بازي چهارم با كره جنوبي بود كه توانستند با قرارگرفتن در فرم اصلي با طراوت در بازي ظاهر شوند هرچند به لحاظ تكنيكي هنوز برخي از بازيكنان ما در زدن سرويس، نوع دفاع كردن و جاگيري به هنگام دريافت روي ارسال سرويس حريفان دچار مشكلاتي هستند، اما دو پيروزي آخر و تزريق حس برتري جويي دوباره اين فرصت را فراهم ساخته است تا نوجوانان ايران به شكست ايتاليا و راهيابي به مرحله نيمه نهايي مصمم تر شوند. اگرچه ايتاليا در واليبال دنيا نام پرآوازه و حتي سابقه قهرماني در اين رده سني را نيز دارد، اما آنها هم سخت از تيم ايران به عنوان يكي از قدرت هاي برتر دو دوره قبلي در «قاهره» و «سوفان بوري» سخت هراس دارند. شايد اسلواكي در يك چهارم نهايي بهترين گزينه براي تيم ايران بود، اما وقتي چنين نشد تيم ايتاليا همان حريفي بود كه ما مي خواستيم، وگرنه رويارويي با برزيل مي توانست پايان راه تيم ما در اين مرحله باشد.
نقش مدافعان روي تور ايران
نوع و شيوه بازي ايتاليا همان شيوه اي است كه بازيكنان ما راه مقابله با آن را خوب مي دانند. اتكاء ايتاليايي ها به بازي قدرتي و به خصوص توپ هاي بلند كناره هاي آنتن كمك مي كند تا مدافعان كم تحرك ما راحت تر بتوانند نقشه هاي حمله آنان را خنثي سازند. البته جديدي و به خصوص موسوي به عنوان دو بازيكن سرعتي و مدافع وسط تور ايران بايد هوشيارتر و روپاتر از هميشه عمل كنند. به طور طبيعي حملات ايتاليايي ها ساده و فاقد پيچيدگي بازي تيم هايي چون برزيل و فرانسه است و نريمان نژاد بازي ساز ايران با پاس هايي كه باتوجه به ساختار بلند ديوار دفاعي حريف بايد طراحي شود مي تواند راه پيروزي بر اين حريف قدرتمند را هموار سازد. با استفاده از پاس هاي سرعتي و تركيبي مي توان ايتاليا را زمين گير كرده و بايد ديد مربيان ايران براي حل مشكل توپ هاي اول چه تدابيري انديشنده اند.
آنچه كه مسلم است بازگشت و بهبودي عليزاده ليبروي تيم ايران و به كارگيري بازيكنان ساعدرسان مثل كشاورزي به جاي بازيكنان اصلي در انتهاي ميدان مهم ترين راهكار براي غلبه بر اين ضعف مي باشد. آمادگي منصور زادون و پوريا فتح اللهي در بازي با تونس و كره جنوبي اميدواري در اردوي تيم ايران را پررنگ تر مي سازد. ساعت بازي امروز ايران و ايتاليا ۳۰/۱۲ به وقت تهران است.
در سه بازي ديگر امروز مرحله يك چهارم نهايي برزيل با لهستان، اسلواكي با روسيه و آرژانتين با فرانسه روبه رو مي شوند. تيم هاي برنده به مرحله نيمه نهايي گام خواهند گذاشت و تيم هاي بازنده نيز براي كسب مقام هاي پنجم تا هشتم پيكار مي كنند.

رده بندي برترين تيم هاي ملي فوتسال
ايران نهم جهان، اول آسيا
گروه ورزشي: جديدترين رده بندي برترين تيم هاي ملي فوتسال جهان اعلام شد و بر اين اساس تيم ملي فوتسال كشورمان در رده نهم قرار گرفته است.
براساس آخرين رده بندي اعلام شده از سوي كميته فوتسال فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا)، تيم ملي كشورمان با كسب ۵۹۶ امتياز در رده نهم برترين تيم هاي جهان قرار گرفته است.
در ميان تيم هاي آسيايي نيز تيم ملي كشورمان همچون گذشته در رده نخست آسيا قرار دارد و پس از كشورمان تيم هاي ژاپن، تايلند و لبنان به ترتيب در مكان هاي دوم تا چهارم قرار گرفته اند.ايتاليايي ها همچنان در فوتسال جهان پشتازي مي كنند.
اسامي ده تيم برتر جهان در ماه آگوست ميلادي به اين شرح است:
۱- ايتاليا، ۸۱۵ امتياز
۲- اسپانيا، ۸۱۲ امتياز
۳- برزيل، ۷۷۰ امتياز
۴- اكراين، ۷۰۷ امتياز
۵- پرتغال، ۶۷۵ امتياز
۶- آرژانتين، ۶۵۶ امتياز
۷- روسيه، ۶۲۷ امتياز
۸- چك، ۶۱۱ امتياز
۹- ايران، ۵۹۶ امتياز
۱۰- ژاپن، ۵۹۴ امتياز

خانواده كشتي عزادار شد
فيروز عليزاده و حسين عرب
جان به جان آفرين تسليم كردند
000543.jpg
فيروز عليزاده
گروه ورزشي: فيروز عليزاده  پيشكسوت  كشتي  و نخستين  مرد طلايي  كشتي  فرنگي  ايران  در پيكارهاي  قهرماني  جهان ، دارفاني  را در بيمارستان  ايرانشهر تهران  وداع  گفت .
فيروز عليزاده  كه  مربيگري  تيم  كشتي  فرنگي  پيشكسوتان  ايران  را در مسابقه هاي  كشتي  فرنگي  قهرماني  پيشكسوتان  جهان  در صربستان  و مونته نگرو برعهده  داشت ، چندي  پيش  در پي  حادثه  تصادف  با موتور در بيمارستان ايرانشهر بستري  شده  بود.عليزاده  نخستين  كشتي گير فرنگي  كار ايران  بود كه  در پيكارهاي  كشتي قهرماني  جهان  در سال  ۱۹۶۹ در شهر ماردل  پلاتاي  آرژانتين ، تيم  ملي  كشتي فرنگي  ايران  را در وزن  ۵۲ كيلوگرم  صاحب  مدال  طلا كرد. ياد و راهش گرامي باد.همچنين مطلع شديم كه حسين  عرب  يكي  از پيشكسوتان  ورزش  كشتي  و همدوره  و هم  تيمي جهان  پهلوان غلامرضا تختي  نيز پيش ازظهر ديروز  دارفاني  را وداع  گفت  و به  ديار حق شتافت .حسين  عرب  از جمله  پيشگامان  ورزش  كشتي  آزاد در ايران (كشتي  مدرن ) بود كه  پيش  از جهان  پهلوان  تختي  ورزش  كشتي  را در تهران  آغاز كرد.او در كناربزرگاني  چون  مرحوم  پروفسور امير حميدي ، پهلوان  عباس  زندي ، حسن سعديان ، عبدالله  مجتبوي  و دو سه  تن  ديگر، كشتي  را در ايران  از گودزورخانه  به  روي  تشك  آوردند.سرويس ورزشي روزنامه همشهري درگذشت اين دو پيشكسوت كشتي را به خانواده آن مرحوم و جامعه ورزشي كشتي تسليت مي گويد.

مرادي تنها داور آسيايي در جام باشگاه هاي جهان
مسعود مرادي داور برجسته بين المللي فوتبال كشورمان به عنوان تنها داور آسيايي در مسابقات جام باشگاههاي جهان در ژاپن حضور مي يابد.مسعود مرادي گفت: در اين مسابقات به همراه دو كمك داور سوريه اي و قطري به عنوان تنها داور آسيايي حضور خواهم داشت و اميدوارم بتوانم حافظ اعتبار ورزشي ايران باشم.مرادي افزود: قضاوت در اين دوره از مسابقات براي من اهميت ويژه اي دارد؛ زيرا نوع عملكردم تأثير فراواني در حضور من در جام جهاني ۲۰۰۶ فوتبال خواهد داشت.وي خاطر نشان كرد: پس از بازگشت از اين مسابقات در بهمن ماه سال جاري در آزمون نهايي داوران جام جهاني ۲۰۰۶ در فرانكفورت آلمان شركت خواهم كرد و اميدوارم بتوانم مايه افتخار كشورم باشم.

مدير تيم هاي ملي كشتي فرنگي:
كشتي انتخابي در كار نيست
گروه ورزشي: مدير تيم هاي  ملي  و مسئول  كادر فني  تيم  ملي  كشتي  فرنگي  ايران  مي گويد: «حسن  رنگرز» و «مهدي  توكلي » مي توانند براي  انتخاب  در تيم  ملي  ايران  و شركت  در مسابقه هاي  جهاني  در بوداپست  مجارستان  اميدوار باشند اما شرايط مجيد رمضاني  ديگر كشتي گير نوشهري  فرق  مي كند.وي  افزود: قبل  از اعزام  به  مسابقه هاي  جهاني  مجارستان ، اعضاي  كادرفني  تيم  ملي  كشتي  فرنگي  ايران  از بين  «حسن  رنگرز» و «حميد سوريان»  كشتي گير وزن  ۵۵ كيلوگرم  تيم  ملي  را انتخاب  خواهند كرد و هر كدام  از اين دو كشتي گير آماده تر و با روحيه تر باشد، به  عضويت  تيم  ملي  ايران  در خواهدآمد.
بابك  با اشاره  به  اين  كه  حسن  رنگرز بايد از نظر روحي  و رواني  به شرايط مطلوب تري  برسد، گفت : در وزن  ۶۶ كيلوگرم  نيز همين  شرايط صدق  مي كند و كادر فني  تيم  ملي  ايران  بهترين  نفر را از بين  «مهدي  توكلي»   و «علي محمدي » در آخرين  روز اردو انتخاب  مي كند.مدير تيم هاي  ملي  كشتي  فرنگي  ايران ، برگزاري  رقابت  انتخابي  در وزن  ۵۵و ۶۶ كيلوگرم  را براي  انتخاب  بهترين  كشتي گير كاملا منتفي  دانست  و گفت : براي  كشتي هاي  انتخابي ، كشتي گيران  بايد وزن  كم  كنند و درست  سر وزن  باشند و با توجه  به  اين  كه  بايد در مسابقه هاي  جهاني  بوداپست  نيز وزن  كم  كنند، توان  و نيروي  آنان  تحليل  خواهد رفت  و رمقي  براي  مبارزه  كردن  با حريفان جهاني  خود نخواهند داشت .

اسامي داوران هفته اول ليگ برتر فوتبال اعلام شد
اسامي داوران هفته اول پنجمين دوره مسابقات ليگ برتر فوتبال كشورمان از سوي كميته داوران اين فدراسيون اعلام شد.برنامه كامل هفته اول و اسامي داوران به شرح زير است:
پنجشنبه۱۰/۶/۸۴
استقلال اهواز - فولادخوزستان-۰۰/۱۷- تختي آبادان- داور: ايرج نظري- كمك ها : مسعود فلاح- نادر جعفري
راه آهن تهران - شهيدقندي يزد- ۰۰/۱۷- راه آهن (اكباتان) تهران- داور: رحيم رحيمي مقدم-كمك ها : داود رفعتي-عليرضا فغاني
جمعه ۱۱/۶/۸۴
سايپا تهران- پاس تهران-۰۰/۱۷- شريعتي كرج- داور:مسعود مرادي كمك ها :- مرتضي كريمي- عليرضا يزداني
ملوان انزلي- برق شيراز-۰۰/۱۷- تختي انزلي- داور:نويد مظفري كمك ها : حسين خانبان- رسول فروغي
فولادمباركه سپاهان- شموشك نوشهر-۰۰/۱۷- نقش جهان اصفهان- داور:محسن تركي كمك ها : جواد تقي پور- مسعود فرح نيا
ابومسلم خراسان- ذوب آهن اصفهان-۰۰/۱۷- تختي مشهد- داور: هدايت ممبيني كمك ها : مرتضي كريمي- امير داودزاده
فجرشهيدسپاسي شيراز- پرسپوليس تهران-۰۰/۱۷-حافظيه شيراز - داور: محسن قهرماني كمك ها : رضا سخندان- حسن كامراني
استقلال تهران- صباباطري تهران-۰۰/۱۹- آزادي تهران- داور:خداداد افشاريان كمك ها : حسين نجاتي- عليرضا كهوري

شطرنج بين المللي لاهيجان
شطرنجبازان خارجي بر رقباي ايراني خود پيروز شدند
گروه ورزشي: دور دوم و سوم چهارمين دوره تورنمنت بين المللي آزاد شطرنج جايزه بزرگ لاهيجان كشورمان پيگيري شد.
در مهمترين ديدارها احسان قائم مقامي استاد بزرگ بين المللي شطرنج برابر اصغر قلي زاده با نتيجه مساوي متوقف شد و آتوسا پوركاشيان استاد بين المللي بانوان ايران برابر آرمان آريانژاد به پيروزي رسيد. همچنين تمامي شركت كنندگان خارجي برابر حريفان ايراني خود به پيروزي دست يافتند.
اما در دور دوم عصر روز يادشده قدير گوسينف استاد بزرگ آ ذربايجاني برابر ناصر رياحي از اصفهان به پيروزي رسيد و آتوسا پوركاشيان مغلوب رسول ممدوف استاد بزرگ ديگر حاضر در اين رقابت ها شد و مهرداد اردشي استاد فيده كشورمان موفق شد رسول ابراهيم اف استاد بزرگ ديگر جمهوري آ ذربايجان را با نتيجه مساوي متوقف كند. همچنين امين نصري جوان خوشفكر تهراني توانست مرتضي دربان ديگر استاد فيده شطرنج حاضر در رقابت ها را شكست دهد.

آخرين وضعيت ملي پوشان وزنه برداري از زبان قاسمي
000540.jpg
گروه ورزشي: مسعود قاسمي مربي تيم ملي وزنه برداري با اشاره به آخرين وضعيت برخي از وزنه برداران حاضر در اردوي تيم ملي گفت: رضازاده همچون هميشه در آمادگي مطلوبي به سر مي برد.اما علي فلاحتي نژاد روز به روز به اوج نزديك مي شود.او در بلغارستان به ركوردهاي ۱۵۷ كيلوگرم در حركت يك ضرب و  ۲۰۲ كيلوگرم در حركت دو ضرب رسيده.فلاحتي تا مسابقات جهاني دو ماه زمان دارد و براي كسب دوباره مدال جهاني به ميدان مي رود.حسين برخواه امسال يك وزن بالاتر رفته و در وزن ۸۵ كيلوگرم با حريفان مسابقه مي دهد.برخواه طي ماه هاي گذشته تمرينات بسيار خوبي داشت، اما در اردوي بلغارستان از ناحيه پشت ران دچار كشيدگي عضله شد و تا زماني كه بهبود يابد تمرينات سبك تري را دارد.اين موضوع باعث شد او كمي عقب تر از معمول باشد، اما حسين برخواه نشان داده كه روحيه بسيار خوبي دارد و توانايي قرار گرفتن در اوج آمادگي را براي مسابقات جهاني دارد.مربي تيم ملي وزنه برداري در پايان اظهار داشت: طي روزهاي آينده يك دوره ركوردگيري، براي وزنه برداران انجام مي شود كه پس از اين ركوردگيري تيم هاي حاضر در مسابقات آسيايي و جهاني مشخص مي شوند.

مسابقات بوكس قهرماني آسيا - ويتنام
فرج زاده صعود كرد، ارمشي حذف شد
نخستين روز از بيست و سومين دوره مسابقات بوكس قهرماني آسيا در ويتنام با پيروزي فرج زاده و حذف ارمشي آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در نخستين روز اين رقابتها در وزن ۴۸ كيلوگرم صادق فرج زاده با پيروزي بر بوكسوري از سريلانكا به دور بعد راه يافت و در وزن ۵۷ كيلوگرم ابراهيم ارمشي با شكست مقابل حريفي از كره جنوبي از دور رقابتها حذف شد. گفتني است اين رقابتها از ديروز آغاز و تا دوازدهم شهريور ماه برگزار مي شود.

كناره گيري كولينا از داوري فوتبال
000534.jpg
پير لوئيجي  كولينا داور سرشناش  ايتاليايي  به  دليل  شركت  دريك  آگهي تبليغاتي ، ناچار به  استعفاء از سمت  داوري  شد.
خبرگزاري  ايتاليا(آنسا) با اعلام  اين  خبر افزود: كولينا بزرگترين  داور بين المللي  پس  از ۲۸ سال  از فوتبال  كناره گيري  كرد.
كولينا ديروز درشهر ويارجو در يك  مصاحبه  مطبوعاتي  ضمن  اعلام  استعفاي  خود گفت : شب  گذشته ، كمتر از شب  مسابقه  فينال  جام  جهاني  كه  داوري  آن را برعهده  داشتم ، خوابيدم .وي  در رابطه  با امضاي  قراردادي  تبليغاتي  با شركت  اوپل ، حمايت كننده  مالي  تيم  فوتبال  آث  ميلان  ايتاليا، گفت : اين  مساله  مورد اعتراض  فدراسيون  فوتبال  و كميته  داوري  ايتاليا قرار گرفته  است  و وي  ديگر نمي تواند در ليگ  برتر داوري  كند.كولينا بااشاره  به اين  مطلب  كه  اگر به  داوران  اعتماد نداشته  باشيم  ديگر ادامه  كار بيهوده  است ، امضاي  قرار داد با شركت  اپل  را اشتباه  خواند و افزود: نمي توانم  قبول  كنم  كه  به  دليل  اين  قرارداد تنها در دسته  دوم  مسابقات  فوتبال  ايتاليا داوري  كنم .

مهدوي كيا يكي از برترين هاي هفته سوم بوندسليگا
مهدوي  مهدوي كيا بازيكن  ايراني  تيم   هامبورگ  به  دليل  ارايه  بازي  خوب در مسابقه  اخير بين  تيم هاي  فوتبال   هامبورگ  و  هانوفر، بعنوان  يكي  از برترينهاي  تيم  هفته  سوم  بوندسليگاي  آلمان  انتخاب  شد.نشريه  ورزشي  كيكر روز دوشنبه  در گزارشي  نوشت : مهدوي كيا همچنين  باارايه  يك  بازي  خوب  در مسابقه  اخير تيم  هامبورگ  در مقابل  تيم  باشگاه هانوفر، علاوه  بر اينكه  بعنوان  برترين  بازيكن  اين  ديدار معرفي  شد، توانست جايگاه  خود را در تركيب  اصلي  تيم   هامبورگ  نيز تثبيت  كند.

«فرگوسن» : منچستريونايتد براي قهرماني مي جنگد
000537.jpg
آلكس  فرگوسن  سرمربي  باشگاه  منچستريونايتد انگليس  بعد از برتري  ۲بر صفر مقابل  نيوكاسل  گفت : تيمش  براي  قهرماني  در رقابت هاي  فصل  جاري  آماده شده  است . گلهاي  وين  روني  و رود فان  نيستلروي  پيروزي  تيم  منچستر را رقم  زد تا با خوش  بيني  بيشتري  رقابت هاي  فصل  جاري  را ادامه  دهد.فرگوسن  اظهارداشت : فضاي  فعلي  مثل  فصل هاي  گذشته  است  كه  قهرمان  مي شديم .انگيزه  بسيار بالايي  در بازيكنان  وجود دارد.سرمربي  اسكاتلندي  منچستر، پيروزي  مقابل  نيوكاسل  را نتيجه  مهمي  براي  تيمش  توصيف  كرد و افزود: نيوكاسل  حريف  بسيار مصممي است  كه  به  سختي  تن  به شكست  مي دهد اما تيم  ما در نيمه  دوم  پاسكاري  خود را بهبود بخشيد و فرصت هاي  خوبي  بدست  آورد.روني  هم  كه  گل  اول  را زد و گل  دوم  را ساخت ، اظهارداشت : مي دانستيم  كه  نيوكاسل  براي  انجام  اين  مسابقه  تحت  فشار شديد قرار دارد.آنها در يك ساعت  نخست  كار را براي  ما دشوار كردند اما با به  ثمر رسيدن  گل  نخست ، كنترل  بازي  را نيز بدست  گرفتيم .منچستر در چند هفته  نخست  فصل  جديد، هيچ  گلي  دريافت  نكرده  است .

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |  
|  ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |