چهارشنبه ۹ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۸۸ - Aug 31, 2005
رئيس سازمان بازنشستگي كشور:
سقف سن بيمه عمر حذف مي شود
گروه اجتماعي: رئيس سازمان بازنشستگي كشور با اشاره به وصول ۶۰۰ ميليارد تومان از مطالبات سازمان از دولت گفت: دولت همچنان يكهزار و ۴۰۰ ميليارد تومان به سازمان بدهكار است.
به گزارش ايسنا عبدالحسين ثابت در جلسه اي كه در دومين روز كاري سرپرست وزارت رفاه و تامين اجتماعي برگزار شد، با ارائه گزارش عملكرد سال ۸۳ آن سازمان افزود: بيمه تكميلي درمان علي رغم مشكلات ناشي از تصميمات شوراي عالي خدمات درماني درخصوص بازپرداخت هزينه هاي درماني توسط سازمان بيمه خدمات درماني و مشكلات ناشي از تغيير سازمان بيمه گر به دليل عدم همكاري بيمه دانا جهت تمديد در سال ۸۴ با نرخ هاي متعارف، تداوم يافت.
وي افزود: همچنين بيمه عمر و حوادث بازنشستگان با پرداخت يك دوم هزينه از سوي دولت تداوم يافت و بر حذف سقف سن بيمه عمر اهتمام وجود دارد چرا كه تنها در صورت فوت بيمه شدگان پيش از سن ۷۰ سالگي مشمول اين بيمه مي شوند.
ثابت همچنين از پرداخت ۳۰۰ هزار وام به بازنشستگان سازمان تامين اجتماعي خبر داد و افزود: تمامي مراحل پرداخت وام از طريق كانون هاي بازنشستگي انجام مي گيرند.
وي چالش هاي جدي پيش روي اين سازمان را افزايش مستمر تعداد بازنشستگان، عدم رشد تعداد شاغلين، عدم تكافوي منابع، عدم تغيير قوانين و مقررات متعادل كننده، پايين بودن سن بازنشستگي و نارضايتي بازنشستگان از تبعيض بين حقوق آنان در دستگاه هاي مختلف برشمرد.
رئيس سازمان بازنشستگي كشوري گفت: در حال حاضر يك ميليون و ۴۷۰ هزار مشترك شاغل در سازمان و ۷۵۰ هزار مشترك بازنشسته وجود دارد.
يعني به ازاي هر ۹/۱ نفر پرداخت كننده كسور، يك نفر حقوق بازنشستگي مي گيرد كه اين نشان دهنده ناكافي بودن پايداري داراي هاي صندوق است.وي با اشاره به حقوق پايين بازنشستگان افزود: عملا در زمان بازنشستگي نسبت به زمان اشتغال به دليل اين كه حق ماموريت و اضافه كار تعلق نمي گيرد؛ در زمان بازنشستگي تغيير محسوسي در ميزان پرداختي نسبت به زمان اشتغال ايجاد مي شود.
رئيس سازمان بازنشستگي كشوري همچنين در پايان افزايش سن بازنشستگي را به خصوص در ميان كاركنان دولتي بسيار ضروري و در جهت اشتغال زايي دانست و افزود: با بازنشستگي در سن ۵۰ سالگي عملا مرگ بازنشستگان نزديك شده و يا مجبور به كار مي شوند كه در اين صورت هدف از بازنشستگي، يعني اشتغال زايي محقق نشده بلكه در مقابل به دليل تجربه بالا و نبود لزوم پرداخت حق بيمه، كارفرمايان راغب به بكارگيري بازنشستگان هستند.
به گزارش ايسنا، در اين نشست مهندس داوود مددي، سرپرست وزارت رفاه و تامين اجتماعي ضمن ارزيابي مثبت از انجام خدمات عمدتا مؤثر و ثمر بخش سازمان تأمين اجتماعي و همچنين قدرداني از وجود نگاه راهبردي در اين سازمان، به چشم اندازي كه در آن به مولفه هايي نظير عدالت، كرامت انساني، دانش محوري و خدمات رساني تأكيد شده است، اشاره و اين چشم انداز را بسيار متناسب با آرمان هاي متعالي دولت ارزيابي كرد.
سرپرست وزارت رفاه و تامين اجتماعي ارتقاي كيفيت كاري به منظور ارتقاي كيفيت زندگي مخاطبان وزارت رفاه و تامين اجتماعي كه در واقع مهم ترين سرمايه اصلي اين وزارتخانه به حساب مي آيند را به عنوان يك راهبرد اساسي در دوران راهبري وزارتخانه برشمردند و اهتمام به خدمت به مشتري با رويكرد صادقانه و خالصانه را امري ضروري در سازمان هاي تابعه اين وزارتخانه تلقي كرد.
به گزارش ايسنا، وي عدالت گستري رابه عنوان زينت دولت نهم دانست و افزود: عملياتي كردن آن و همچنين مهرورزي و خدمت رساني و تعالي مادي و معنوي جامعه درست از وظايف اصلي وزارت رفاه است.
وي با نقد تصدي گري بعضي از بنگاه هاي وابسته به وزارت رفاه، رويكرد كوچك سازي با بهره گيري از روش هاي نوين مديريت را گامي اساسي در قلمرو ماموريت هاي خود برشمرد و تأكيد كرد: بزرگ شدن اندازه دولت در واقع خود شكافي جدي براي تعامل خدمت رساني سريع و شفاف به انسان هاي شايسته اين جامعه اسلامي است.

زمان و مكان ثبت نام پذيرفته شدگان
آزمون كارشناسي ارشد منتشر شد
اسامي، زمان و مكان ثبت نام پذيرفته شدگان آزمون كارشناسي ارشد چهارشنبه از طريق ويژه نامه پيك سنجش اعلام و منتشر شد.
دكتر محمدحسين پوركاظمي، معاون سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران، با بيان اينكه آزمون كارشناسي ارشد امسال با حضور بيش از ۴۳۰ هزار داوطلب برگزار شد، گفت: با اعلام اسامي پذيرفته شدگان بيش از ۱۲۰ رشته، در آزمون كارشناسي ارشد امسال ۲۱ هزار و ۹۰۳ نفر پذيرفته شدند كه از اين تعداد ۱۳ هزار و ۸۳ نفر مرد و ۸ هزار و ۸۲۰ نفر زن هستند.وي با بيان اينكه نتايج نهايي و اسامي پذيرفته شدگان كليه رشته ها روز گذشته از طريق سايت اينترنتي سازمان اعلام شد، اظهار كرد: با اين حال برخي از رشته هاي مجموعه هنر با كد ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ كه شامل رشته هاي كارگرداني، سينما، ادبيات نمايشي،  تصوير متحرك،  ارتباط تصويري، نقاشي و... مي شود، هنوز اعلام نشده است.وي افزود: در گروه آزمايشي علوم انساني هشت هزار و ۱۳۳ نفر، گروه آزمايشي علوم پايه چهار هزار و ۶۳۶ نفر، گروه مهندسي شش هزار و ۷۰۰ نفر، كشاورزي ۱۷۳۹ نفر،  گروه هنر پنج هزار و ۹۰۸ نفر و در گروه پزشكي ۱۰۰ نفر پذيرفته شده اند.وي با بيان اينكه پذيرفته شدگان آزمون كارشناسي ارشد گروه پزشكي تنها در دانشكده پزشكي دانشگاه تربيت مدرس پذيرفته مي شوند، تصريح كرد: با اعلام اسامي پذيرفته شدگان دو مجموعه رشته باقيمانده، در سال جاري بيش از ۲۲ هزار نفر در آزمون كارشناسي ارشد پذيرفته شده اند كه اين تعداد نسبت به سال گذشته افزايش بيش از پنج هزار نفري را نشان مي دهد.
معاون سازمان سنجش با بيان اينكه اسامي كليه پذيرفته شدگان فردا از طريق ويژه نامه پيك سنجش منتشر مي شود، گفت: در اين ويژه نامه زمان و مكان ثبت نام پذيرفته شدگان در دانشگاه ها نيز مشخص و اعلام شده است.دكتر پوركاظمي در خاتمه اظهار كرد: كارنامه كليه داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد مهر ماه توزيع مي شود.

استخدام فارغ التحصيلان غيردبيري
مشروط به گذراندن دوره مهارت علمي شد
گروه علمي فرهنگي: معاون برنامه ريزي و توسعه مديريت آموزش و پرورش با اعلام اين كه لايحه اصلاح قانون متعهدان خدمت به آموزش و پرورش در مجلس است، تصريح كرد: استخدام فارغ التحصيلان رشته هاي غيردبيري براي مشاغل آموزشي و تربيتي علاوه بر آزمون ويژه و مصاحبه، مشروط به گذراندن دوره مهارت علمي شد.
شهاب الدين غندالي در گفت وگو با ايسنا، با تأكيد بر اين كه لايحه فوق با تغيير دولت به علت اين كه در دستور كار مجلس قرار نگرفت، مجددا به دولت باز خواهد گشت، خاطرنشان كرد: بر اين اساس آموزش و پرورش از بين دانشجويان مراكز تربيت معلم، دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي در مقاطع مختلف تحصيلي كه حداقل نيمي از واحدهاي درسي دوره مربوط را با وضعيت تحصيلي مطلوب مد نظر اين وزارتخانه بگذرانند، با برگزاري آزمون ويژه و مصاحبه در حين تحصيل تعهد خدمت مي گيرد.
وي با اشاره به اين كه تعهد خدمت تنها از فارغ التحصيلان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي پذيرفته شده در دوره ويژه مهارتهاي تعليم و تربيت و بر اساس شرايط آموزش و پرورش مجاز خواهد بود، افزود:بعلاوه استخدام متعهدان خدمت اين قانون در صورتي مجاز خواهد بود كه دوره تحصيلي مورد تعهد را با وضعيت مطلوب مدنظر آموزش و پرورش تمام كرده باشند.
غندالي با اعلام حذف ماده «۲» و «۷» قانون سابق متعهدان به خدمت آموزش و پرورش با بيان اين كه در اصلاحيه فوق پرداخت كمك هزينه تحصيلي به دانشجويان ممنوعيتي در استفاده آنها از امكانات رفاهي معمول دانشگاهها نظير خوابگاه و وام صندوق رفاه دانشجويان نخواهد داشت، به ايسنا گفت: دانشجويان متعهد خدمت پس از امضاي سند رسمي تعهد خود، مبلغي متناسب هر دوره كه به پيشنهاد آموزش و پرورش و تصويب دولت رسيده است به عنوان كمك هزينه تحصيلي دريافت خواهند كرد.

معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران:
شهريه تحصيلي دانشجويان شاهد
و ايثارگر را دولت مي پردازد
000669.jpg
گروه اجتماعي _ عباس اسدي: هزينه تحصيلي دانشجويان شاهد، آزاده و جانباز بالاتر از ۲۵درصد و همسر و فرزندان آنها كه در موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي، غيردولتي، پيام نور، شبانه دولتي، دانشگاه آزاد اسلامي و ساير موسسه هاي مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و وزارت بهداشت و درمان تحصيل مي كنند صددرصد توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران پرداخت مي شود.
دكتر حسين دهقان معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران با استناد به لايحه خدمات رساني به ايثارگران و خانواده شهدا به خبرنگار ما گفت: دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي دولتي، دانشگاه آزاد اسلامي و مراكز آموزش عالي غيرانتفاعي موظف شده اند در صورت قبولي در دانشگاه هاي خارج از محل سكونت، بستر انتقال دانشجويان شاهد، جانباز ۲۵درصد و بالاتر و آزاده را به محل سكونت آنها فراهم آورند.
وي با اشاره به اينكه از اين پس، با هدف تجليل از همسر، فرزند، والدين شهدا، مفقودان، اسرا، جانبازان و آزادگان به آنها نشان ويژه اعطا خواهد شد، گفت: نشان ويژه به خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان با استناد به آيين نامه اجرايي بنياد و با تاييد كميته اي مركب از سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور، ستاد كل نيروهاي مسلح با مسئوليت معاونت حقوقي رياست جمهوري با تصويب هيات امناي بنياد شهيد و امور ايثارگران صورت مي گيرد.
دكتر دهقان از خدمات حمايت قضايي از خانواده شهدا، جانبازان ۲۵درصد و بالاتر و آزادگان در مراجع قضايي خبر داد و گفت: وزارت دادگستري با همكاري قوه قضاييه در اين حوزه جهت دفاع و استيفاي حقوق اين خانواده ها اقدام خواهند كرد.
معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در بخش ديگري از اين گفت و گو به اقدامات رفاهي و معيشتي دولت نهم به خانواده شهدا و ايثارگران اشاره و خاطرنشان كرد: سازمان حج و زيارت موظف شده است هر سال ۱۰ درصد از كليه حج تمتع را براي يك بار به خانواده شهدا، جانبازان و آزادگاني كه توسط بنياد معرفي مي شوند،  اختصاص دهد.وي همچنين افزود: در لايحه جامع خدمات خانواده شهدا و ايثارگران بنياد شهيد موظف شده است براي تحكيم بنياد خانواده و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي با همكاري وزارتخانه هاي رفاه و تامين اجتماعي، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزيستي و سازمان ملي جوانان نسبت به طراحي و اجراي نظام جامع مددكاري و مشاوره براي خانواده هاي شاهد، جانبازان و آزادگان و خانواده هاي آنها اقدام كند.
دهقان از كسورات بازنشستگي سهم جانباز شاغل در دستگاه هاي اجرايي خبر داد و گفت: كليه دستگاه هاي اجرايي موظفند از محل اعتبارات مصوب و در قالب تخصيص اعتبار ابلاغ شده نسبت به تامين و پرداخت كسور بازنشستگي سهم جانباز در دستگاه هاي مربوطه اقدام كنند. ضمن آنكه شركتهاي دولتي، بانكها و موسسات انتفاعي وابسته به دولت موظفند از محل هزينه عمليات جاري خود كسورات بازنشستگي سهم جانباز شاغل در موسسات خود را بپردازند.
دكتر دهقان در پايان همچنين گفت: حقوق بازنشستگي شهدا، جانبازان و  آزادگان مشمول قانون حالت اشتغال بر مبناي آخرين حقوق و مزاياي دريافتي _ مشمول برداشت كسور بازنشستگي يا حق بيمه _ تعيين و هر ساله متناسب با افزايش ضريب حقوق شاغلين اضافه و از سوي صندوق بازنشستگي ذيربط پرداخت خواهد شد.

تصويب لايحه «مديريت خدمات كشوري»
در كميسيون مشترك
ايسنا: اميدوارم قبل از آمدن لايحه بودجه سال ۸۵ به مجلس لايحه «مديريت خدمات كشوري» به تصويب مجلس و شوراي نگهبان برسد تا در بودجه سال آينده اعمال شود.
محمد علي مقنيان، مخبر كميسيون اجتماعي مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلماني ايسنا، با بيان مطلب بالا اظهار داشت: لايحه مديريت خدمات كشوري كه در كميسيون مشترك به تصويب رسيد براي شور اول راهي مجلس شد و در نوبت دستور كار مجلس قرار دارد.
وي گفت: پس از تعطيلات تابستاني مجلس تعدادي از نمايندگان مي توانند درخواست رسيدگي سريعتر به اين لايحه و در دستور قرار گرفتن آن را از هيات رئيسه داشته باشند كه در اين صورت پس از تصويب كليات، براي رسيدگي به جزئيات مجدداً به كميسيون برمي گردد.

معاون اول و سخنگو پس از معرفي وزرا انتخاب مي شوند
ايسنا: يكي از نزديكان به رييس جمهور در ارتباط با معرفي چهار وزير باقي مانده به مجلس تا آخر هفته جاري اظهار داشت: آقاي احمدي نژاد رايزني هاي خود را در اين ارتباط انجام داده و به نتايجي رسيده ولي هنوز اين رايزني ها ادامه دارد. وي افزود: بعيد مي دانم تا آخر هفته جاري رييس جمهور وزيران خود را به مجلس معرفي كند و هنوز در اين ارتباط تصميمي گرفته نشده است. اين فرد نزديك به رييس جمهور در ارتباط با معاون اولي رييس جمهور هم گفت: در حال حاضر سمت معاون اولي را دكتر عارف بر عهده دارند و در جلسات هيات دولت حضور پيدا مي كنند. به خاطر اين كه رييس جمهور موظف نيست كه معاونان را جهت كسب راي اعتماد به جايي معرفي كند در حال حاضر برخي از معاونان قبلي وظايف قبلي خود را انجام مي دهند. وي ادامه داد: در حال حاضر رييس جمهور تمركزشان بر انتخاب چهار وزير است و بعد از انتخاب وزرا و كسب راي اعتماد از سوي مجلس، معاون اول جديد و سخنگو را معرفي خواهد كرد.

مراسم بزرگداشت شهيدان رجايي و باهنر
در مسجد ارك تهران برگزار شد
ايرنا: مراسم  بزرگداشت  شهيدان  رجايي  و باهنر ديروز با حضور مسئولان  كشوري  و لشكري  در مسجد ارك  تهران  برگزار شد.اين  مراسم  از سوي  شوراي  هماهنگي  سازمان  تبليغات  اسلامي  و خانواده هاي  شهيدان  رجايي  و باهنر برگزار شد.در اين  مراسم  معاون  اول  رييس  جمهوري ، هيات  وزيران ، جمعي  از نمايندگان مجلس  شوراي  اسلامي  و ديگر مسئولان  كشور، حضور داشتند.ناصر باهنر فرزند شهيد باهنر به  ذكر خاطرات  آن  شهيد پرداخت  و گفت : شهيد باهنر، شخصيت  بزرگواري  داشت  و در انتخاب  كابينه  خود تخصص  و تعهد را مهم ترين  اركان  يك  دولت  مي دانست .وي  افزود: شهيد باهنر معتقد بود در بين  جوانان  اين  مرز و بوم  كساني  هستند كه  اين  دو مقوله  مهم  (تخصص  و تعهد) را با هم  داشته  باشند.

دكتر ولايتي: در جمهوري اسلامي ايران
همه چيز يكدست نيست
ايسنا: مشاور مقام معظم رهبري در اموربين الملل گفت: «مجلس و دولت در موضوع راي اعتماد به كابينه به وظايف قانوني خود عمل كردند.» وي خاطرنشان كرد: «اين پديده  بسيار ارزشمندي براي نظام جمهوري اسلامي ايران است؛ چرا كه علي رغم تبليغ مخالفان خارجي و بعضي از منتقدان داخلي نشان داده شد كه اين گونه نيست كه در جمهوري اسلامي ايران همه چيز يكدست باشد، بلكه براساس آراي مردم، هركدام از مجلس و دولت به وظايفشان عمل كردند.» ولايتي گفت: «اين راي اعتماد كاملا طبيعي بود و هيچ مشكلي را پيش نخواهد آورد.» وي در ادامه با بيان اين كه با فاصله كوتاهي كه حداكثر سه ماه خواهد بود دكتر احمدي نژاد افراد جديدي را براي چهار وزارتخانه باقي مانده معرفي خواهد كرد گفت: «اميدوارم اين افراد براي تصدي وزارتخانه هايي كه هنوز وزرايشان تعيين نشده است توسط مجلس محترم راي اعتماد بگيرند.»مشاور مقام معظم رهبري همچنين اظهار داشت: «به نظر مي رسد مسائل مهم و مختلفي اولويت هاي كاري دولت احمدي نژاد باشد و اميد است كه آقاي احمدي نژاد طبق برنامه هايي كه تدوين كرده اند بتوانند اين اولويت هاي كاري را به نحو احسن انجام دهند.»

ابراز اميدواري رفسنجاني نسبت
به راهگشا بودن طرح هسته اي رئيس جمهور
ايسنا: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام دوشنبه شب براي زيارت مرقد مطهر حضرت رضا(ع) وارد مشهد شد.هاشمي رفسنجاني طي سخناني در جمع خبرنگاران پس از ورود به مشهد گفت: جمهوري اسلامي ايران به زودي در بحث انرژي هسته اي راهكارهاي جديدي را ارائه خواهد داد.وي تصريح كرد: رئيس جمهور و آقاي لاريجاني اعلام كرده اند حرف هاي تازه اي را مطرح خواهند كرد كه اميدواريم بتوانند چيزي مطرح كنند كه راهگشا باشد.هاشمي افزود: در فضاي كنوني نمي توان بيش از اين منتظر ماند و صبر كرد. بايد اقدامي كرد تا آنهايي كه قصد كارشكني عليه ايران را دارند نتوانند كاري بكنند.

درخواست برلوسكني از پوتين براي
ميانجيگري در پرونده هسته اي ايران
ايسنا:نخست وزير ايتاليا پس از ديداري كه با رئيس جمهور روسيه داشت، تأكيد كرد: گفت وگوهاي هسته اي با ايران بايد ادامه يابد.به گزارش پايگاه اينترنتي اگي ايتاليا، سيلويو برلوسكوني، نخست وزير ايتاليا پس از ديدارش با ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه اظهار داشت كه به پوتين توصيه كرده است به ميانجيگري ميان ايران و جامعه  بين المللي بپردازد.وي همچنين گفت كه از پوتين خواسته است براي گفت وگو با دولت جديد ايران به تهران سفر كند.برلوسكوني گفت: انتظار مي رود، پوتين به ايران سفر كند. سه سفر براي وي برنامه ريزي شده بود كه پوتين در نهايت نتوانست آنها را به انجام برساند، اما دولت جديد ايران انتظار سفري از جانب رئيس جمهور روسيه را دارد.وي افزود: پوتين مردد بود و من به او گفتم به ايران سفر كند، زيرا گفت وگو بايد ادامه يابد.

معين حضور فعال تر خاتمي،
خوئيني ها و كروبي را تبريك گفت
ايسنا: مصطفي معين در نامه هاي جداگانه به آقايان سيدمحمد خاتمي، موسوي خوئيني ها و كروبي آنچه آن را حضور موثر و فعال تر آنان در عرصه هاي فكري و سياسي خوانده تبريك گفت.وي در پيام خود به سيدمحمد خاتمي در تبيين و پيشبرد انديشه  اصلاحات در اين دوران پرفراز و نشيب قدرداني كرده و گفته است:روشن است كه دوره اي كه از اين پس در برابر همه  ماست، مسئوليت هاي مضاعفي را براي تداوم آن راه پيش رو مي نهد.جاي خوشحالي است كه جنابعالي باز هم مثل هميشه با احساس مسئوليت گام پيش نهاديد و با قبول نقش موثر و محوري در مجمع روحانيون مبارز، چشم انداز جديد و اميدبخشي را در انجام فعاليت هاي نوين فكري و فرهنگي در برابر اين جمع و همه شخصيت ها و جمع هاي اصلاح طلب گشوديد.اميدوارم همه  فعالان و دست اندركاران حوزه  سياست و انديشه بيش از پيش از اين نقش و تلاش پرثمر شما برخوردار شوند.معين همچنين خطاب به آيت الله موسوي خوئيني ها عنوان كرده است: وظيفه  خود مي دانم كه به عنوان يكي از كساني كه هميشه درد و دغدغه  دفاع از آرمان هاي والاي انقلاب اسلامي و ارائه  چهره  مردم سالار از دين را داشته و دارد، از جنابعالي به خاطر پذيرش مسئوليت دبير كلي مجمع روحانيون مبارز صميمانه تشكر كنم.بدون ترديد حضور برجسته  جناب عالي در اين مسئوليت امر پاسخگويي از منظر دين به مسائل امروز جامعه و جهان و پاسداري از انديشه  تابناك امام خميني (ره) و پيشبرد تفكر اصلاحات را به جد مطمح نظر قرار خواهد داد و براي همه  افراد و گروه هايي كه به اعتلاي نام اسلام و ايران و پيشبرد همه جانبه  اصلاحات فكر مي كنند، برانگيزاننده و اميدبخش خواهد بود. مصطفي معين همچنين خطاب به مهدي كروبي با تبريك تأسيس حزب اعتماد ملي از سوي وي تصريح كرده است: بي ترديد حضور موثر جناب عالي در همه  فراز و نشيب هاي جامعه و مساعي مجدانه شما براي دفاع از انديشه هاي حضرت امام (ره) و آرمان هاي انقلاب اسلامي بر همگان روشن است.

طرح جداسازي سازمان حفاظت اطلاعات از وزارت اطلاعات
ايسنا:الياس نادران، نماينده تهران، در پاسخ به پرسشي در خصوص جداسازي سازمان حفاظت اطلاعات از وزارت اطلاعات گفت: همه سازمانهاي مسلح در كشور مجموعه حفاظتي خارج از مجموعه خود دارند، الا وزارت اطلاعات. الياس نادران در جمع خبرنگاران پارلماني افزود: اين منطق كلي است و ما دنبال آن هستيم اين موضوع را با تفاهم اين وزارتخانه بررسي كنيم تا بعدا وزارت دچار چالشهاي سياسي نشود. اين عضو فراكسيون اكثريت ادامه داد: يعني هم از اتهام و هم از سوءتفاهماتي كه ممكن است براي وزارت پيش آيد خارج شود. همچنين مردم اطمينان نسبي پيدا كنند كه مجموعه نظارتي روي دستگاههاي اجرايي نظارت مي كند.نادران در پاسخ به اينكه آيا نظرتان اين است كه اين سازمان زير نظر مقام معظم رهبري برود؟ گفت: هنوز راجع به جزئيات بحثي نشده است.

جلسه كميسيون حفاظت شخصيت ها در پي ترورهاي اخير
ايسنا:معاون امنيتي _ انتظامي  وزارت كشور، با بيان اينكه قضات يكي از ابزارهاي مهم برقراري امنيت هستند، اظهار داشت: اگر بنا باشد در هر كشوري از جمله ايران يك پايه  موثر در ايجاد امنيت تهديد شود، مطمئنا اين امر به نفع جامعه نيست و احساس امنيت را متزلزل مي كند.علي اصغر احمدي با اشاره به ترورهاي اخير كه عليه قضات انجام  شده است، ادامه داد: معتقدم بايد براي قضات به تناسب نوع مسئوليتي كه برعهده دارند و همچنين موقعيت جغرافيايي كه در آن انجام وظيفه مي كنند، ترتيبات امنيتي را تقويت كرد.به همين دليل كميسيون حفاظت شخصيت ها در دبيرخانه  شوراي امنيت كشور جلسه اي گذاشته و نسبت به اين موضوع تصميماتي را گرفته است كه بخشي از اين تصميمات، تسليح بعضي از قضات است.
اين امر به قضاتي كه مورد حمله و تهاجم به هر انگيزه اي قرار مي گيرند، امكان مي دهد كه از خود دفاع كنند. البته قوانين مربوطه و آموزش هاي لازم در اين مورد داده خواهد شد.

پليس با كاروانهاي شادي مخل نظم برخورد مي كند
نيروي انتظامي  با كاروانهاي شادي مخل نظم و آسايش شهروندان برخورد مي كند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران نيروي انتظامي در اطلاعيه اي اعلام كرد: بر اساس گزارشات و تماس هاي مكرر شهروندان با ،۱۱۰ بعضا عده اي با پيروي از يك روش غيراصولي و خارج از هنجارهاي اجتماعي در جشن هاي عروسي، با به راه انداختن كاروان در خيابان ها موجب اخلال در نظم ترافيكي شهر و مزاحمت و سلب آسايش شهروندان مي شوند.
نيروي انتظامي جمهوري اسلامي  ايران ضمن تبريك به كليه زوج هاي جوان كه پيوند زناشويي و آغاز زندگي مشترك خود را جشن گرفته اند، تصريح كرد: در راستاي وظيفه ذاتي و حفظ حقوق شهروندي كه برقراري آسايش فردي و اجتماعي آحاد جامعه است، از ۶ شهريور ماه، از هر گونه حركت و اقدام كه تحت عنوان كاروان شادي، مخل نظم جامعه و آسايش شهروندان  است، جلوگيري شده و اين روند ادامه خواهد يافت.
نيروي انتظامي از عموم مردم و خصوصا خانواده زوج هاي جوان خواست به منظور حفظ حقوق شهروندي از اعمالي كه موجب ناراحتي و بر هم زدن آرامش سايرين مي شود، جلوگيري كرده و در اين خصوص با ماموران نيروي انتظامي  همكاري كنند.

نقد و نظر خوانندگان
در انتظار عدالت
اينجانب كه ۲۰ سال است بازنشسته شده ام و متجاوز از ۷۰ سال از عمرم مي گذرد، بيش از سي سال پيش قطعه زميني را كه به صورت اقساط خريداري كرده بودم تا براي روزهاي پيري و از كارافتادگي ام پشتوانه اي باشد، اما متأسفانه گروهي با روش هاي مختلف آميخته به تقلب و فريب و تخلف، سند مالكيت اين زمين را كه به صورت اماني از من گرفته بودند، پس از مخدوش ساختن آن و زمينه سازي به صورت يك قولنامه جعلي به من بازگرداندند. براي احقاق حقوق خود شكايتي مبني بر كلاهبرداري و خيانت در امانت تسليم دادگاه كردم كه حكم توقيف متهم با قرار سي ميليون ريال صادر شد. روند پرونده در دادگستري نيز حاكي از مجرميت وي بود. اما در نهايت تعجب، پس از آن كه پرونده از شعبه اي به شعبه ديگر ارجاع شد، بدون آنكه به بنده به عنوان شاكي فرصت حضور در دادگاه داده شود، متهم ظرف ۱۵ روز از تمامي جرم ها مبري تشخيص داده شد و به همين منوال عليرغم اعتراض من، رأي صادره در مراجع ديگر از جمله دادگاه بدوي و ديوانعالي كشور هم تأييد شد. حتي با وجود اينكه دادگاه حقوقي در مرحله بررسي نهايي حق را به جانب من داده بود، متأسفانه راي اين دادگاه نيز در دادگاه تجديد نظر نقض شد و اداره تشخيص هم پس از مدتي رأي تجديد نظر را تأييد نمود.در حالي كه با توجه به سوابق فرد مذكور در مراجع قضايي، اينجانب خود را محق مي دانم و اميدوارم براي افرادي چون من فرصت بازگويي حقايق ايجاد شود تا حقوقشان ضايع نگردد.
«نام محفوظ»

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |