دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۹۲ - Sep 5, 2005
با رأي شوراي شهر
قاليباف شهردار تهران شد
001068.jpg
گروه شهري: شوراي اسلامي شهر تهران دكتر محمدباقر قاليباف را به عنوان شهردار انتخاب كرد.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس مهدي چمران ديروز در پايان يكصدوهفتاد و دومين جلسه علني و بدون حضور مستمع شوراي شهر در يك كنفرانس مطبوعاتي با اعلام اين مطلب گفت: همانطور كه قبلا نيز گفته بوديم در انتخاب شهردار تهران دقت را فداي سرعت و تعجيل نكرديم.
وي افزود: مسيري كه براي انتخاب شهردار ترسيم شده بود تا دستيابي به نتيجه نهايي پيموده شد و اعضاي شوراي شهر در جلساتي فشرده اين موضوع را مورد بررسي قرار دادند.
چمران با بيان اين كه شوراي شهر در اين مدت فشار و فضاي سنگيني را متحمل شد گفت: تمام تلاش شوراي شهر اين بود كه براي تهران به عنوان يك كشورشهر، شهرداري انتخاب شود كه توان اداره يك كشور را داشته باشد.
وي افزود: قصد ما اين بود كه فردي را براي شهرداري انتخاب كنيم كه بتواند گام هاي مؤثري در حل مشكلات شهر بر دارد و در اين راه تنها منافع مردم را در نظر بگيرد.
چمران گفت: بعد از پيمودن روندي كه ترسيم شده بود از بين ۷ كانديداي مورد نظر قاليباف با ۸ رأي موافق به  عنوان شهردار تهران انتخاب شد و ۷ رأي باقيمانده به ساير گزينه هاي مطرح شده اختصاص داشت.
وي اشاره كرد: «كشور شهر» تهران را بايد يك «كشوردار» اداره مي كرد و تداوم و ارتقاء فرهنگ خدمت رساني به مردم ازجمله اهداف انتخاب قاليباف بوده است.
رئيس شوراي شهر ارائه برنامه هاي قاليباف را به جلسه روز سه شنبه شوراي شهر موكول كرد و درباره توانايي وي در اداره شهر تهران گفت: قاليباف در زمينه برنامه ريزي شهري تحصيل كرده است و تز ايشان در رابطه با نهادهاي مدني و شهري بوده و روي اين مسائل كار كرده است.
چمران افزود: در انتخاب قاليباف به عنوان شهردار تهران تمامي معيارها رعايت شده است.
وي در پاسخ به سئوالي درباره نظارت پذير بودن قاليباف در تعامل با شوراي شهر گفت: قاليباف نشان داده است كه پذيرش اين مسائل را دارد.
چمران همچنين گفت: شوراي شهر نه تنها ناظر است بلكه در كنار همه تصميمات و برنامه ها بايد حضور داشته باشد و به عنوان قوه مقننه بر اجراي امور شهري نظارت كند.
وي با اشاره به معضلات پايتخت و تلاش براي بهبود آن گفت: تحولي كه طي ۲ سال گذشته در زمينه خدمات رساني و عمران شهر تهران به وجود آمده بايد استمرار و ارتقاء يابد.
وي ابراز اميدواري كرد كه با همكاري دولت و دستگاه هاي اجرايي گام هاي مؤثري در اين زمينه برداشته شود.
چمران درباره نحوه فعاليت شهردار جديد تهران گفت: برنامه هاي مصوب شهرداري تهران تدوين شده كه يقيناً اين برنامه ها اجرا و استمرار مي يابد.
احترام به رأي شورا
محمد علي آبادي  معاون  فني  و عمراني  شهرداري تهران  كه  در جريان  انتخاب شهردار جديد پايتخت رقابت  تنگاتنگي  را با محمدباقر قاليباف  شهردار منتخب شوراي  اسلامي شهر تهران  داشت ، پس  از معرفي  قاليباف  گفت : همه  بايد به  راي شوراي  شهر احترام  بگذاريم .
علي آبادي  افزود: فكر مي كنم  شوراي  اسلامي شهر تهران تمام  تلاش  خود را به كاربرد تا بهترين  نفر براي  اداره شهرداري  انتخاب  شود و اين  كار را در دو ماه  گذشته  با وجود مشكلات  فراوان انجام  داد.وي  تصريح  كرد: حال  كه  شوراي  شهر تهران  انتخاب  نهايي  خود را صورت  داده همه  بايد اين  انتخاب  را محترم  شمرده  و آن را بپذيريم .علي  آبادي ، با تأكيد براينكه  همه بايد باهم و با تمام  وجود شهردار جديد را ياري  دهيم ، خاطرنشان  كرد: اميدوارم  آقاي  قاليباف  در سمت  جديد خود همچون فعاليت هاي  گذشته  موفق  باشند.
زندگي نامه شهردار تهران
محمدباقر قاليباف  متولد سال ۱۳۴۰ مشهد ضمن  شركت  در مبارزات  مردمي  عليه  رژيم  ستمشاهي  پس  از پيروزي  انقلاب  اسلامي در حالي  كه  ۱۹ سال  داشت  به  جبهه هاي  نبرد اعزام  شد و در سن  ۲۲ سالگي  فرماندهي  لشكر نصرخراسان  را برعهده  گرفت .وي  پس  از دوران  دفاع  مقدس  به  تحصيلات  خود ادامه  داد و ضمن  شركت  در دوره هاي  خلباني  و دريافت  گواهينامه  خلباني  هواپيمايي  كشوري  در سال  ۱۳۸۰ در رشته  جغرافياي  سياسي  از دانشگاه  تربيت  مدرس  دكترا گرفت .
قاليباف  با حكم  فرماندهي  معظم  كل  قوا در سال  ۷۶ به  فرماندهي  نيروي هوايي  سپاه  پاسداران  و سپس  در سال  ۷۹ به  فرماندهي  نيروي  انتظامي منصوب  شد و از سال  گذشته  با حفظ سمت ، با حكم  رئيس  جمهور، رئيس  ستاد مبارزه  با قاچاق  كالا و ارز شد.
پس از انقلاب اسلامي شهرداران تهران به ترتيب توسلي، سيفيان، حبيبي، طاهري، كرباسچي، الويري، ملك مدني، مقيمي و احمدي نژاد بوده اند كه اكنون با رأي ديروز اعضاي شوراي شهر اين مسئوليت به قاليباف سپرده شده است.

از سوي معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران اعلام شد:
برنامه هاي شهرداري براي هفته اول ماه مهر
رئيس پليس راهنمايي رانندگي تهران بزرگ:
درس ترافيك در متون درسي مدارس گنجانده مي شود
001014.jpg
گروه شهري: همزمان با نزديك شدن فصل پائيز و فعاليت مدارس شهرداري تهران، تدبيرهاي ويژه اي را در قالب طرح ستاد مهر براي كنترل ترافيك و ديگر طرح هاي رفاهي _ اجتماعي، از پانزدهم شهريور تا ۵ مهرماه به اجرا درمي آورد. علاوه بر اقدامات و برنامه هاي شهرداري تهران كه از سوي معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اعلام شده است، به گفته رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در همايش پليس ياران مهر ،۸۴ درس ترافيك در متون درسي مدارس گنجانده مي شود.
به گزارش خبرنگار ما امسال در طول مدت اجراي اين طرح يعني ۱۵ شهريورماه تا ۵ مهر با تعيين وظيفه كليه سازمان ها و ارگان هاي تحت امر مديريت شهري خدمات بهينه اي با تاكيد بر معابر و فضاي پيرامون مدارس و مراكز آموزشي به شهروندان ارايه مي شود.
خبرنگار ما در اين باره به بخش هايي از فعاليت ستاد مهر شهرداري تهران به نقل از دكتر بهبهاني معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران اشاره مي كند. براين اساس قرار است شهرداري تهران به هريك از مدارسي كه اعلام نياز كنند، بين ۲-۱ ميليون تومان كمك هزينه بنايي، زيباسازي رنگ آميزي و... اعطا كند.وي افزود: شركت كنترل ترافيك تهران موظف به نصب، بازسازي و تعمير انواع چراغ هاي راهنمايي هوشمند و غيرهوشمند پيش از فرارسيدن ايام مهرماه شده است.
وي ادامه داد: نظارت بر ايمن سازي مسيرهاي تردد دانش آموزان، تجهيز و خط كشي معابر، افزايش ساعات حضور و مقوله خودروهاي ستاد امدادرساني از ۵۸ به ۶۵ دستگاه در بزرگراه ها ازجمله اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافيك و سازمان ها و شركت هاي تابعه آن است.
علاوه بر اين شركت حمل و نقل كالاي تهران (پيك بادپا) نيز اعلام كرد: ناوگان حمل و نقل كالاي تهران با يكصد دستگاه وانت بار تعداد ۶۰۰ هزار شاخه گل و ۲ هزار گلدان اهدايي سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران به نشانه مهرورزي بين دانش آموزان توزيع مي كند.
از سوي ديگر مديرعامل شركت راه آهن متروي تهران و حومه از افزوده شدن چهار قطار به ناوگان مترو به مناسبت سال تحصيلي جديد تا اواسط مهرماه خبر داده و مي گويد: در مدت ۱۰ روز نخست بازگشايي مدارس زمان رسيدن قطارها به ايستگاه ها يك دقيقه كاهش مي يابد.
وي خبر داد: شهروندان در اين ايام شاهد تحولاتي در نماهاي شهري خواهند بود.
طراحي سبد كالاي مهر نيز ازجمله اقداماتي است كه به همين مناسبت از سوي سازمان ميادين و ميوه و تره بار قابل عرضه به شهروندان خواهد بود به طوري كه بخشي از محوطه ميادين ميوه و تره بار براي عرضه ملزومات آموزشي و تحصيلي به شهروندان اختصاص خواهد يافت.
اين گزارش مي افزايد:  مديركل اداره فوريت هاي اضطراري شهرداري تهران به كليه شركت هاي حفار ابلاغ كرده است در مدت اجراي طرح مهر از انجام هرگونه عمليات حفاري ممانعت كرده و نسبت به جمع آوري و حمل خاك و نخاله و مازاد مصالح اقدام نمايند.
رفع انواع مصاديق سد معبر از سطح معابر، چهارراه ها، ميادين، پل هاي عابر پياده ازجمله مأموريت هاي اين اداره به منظور آماده سازي شهر براي پيش از آغاز اين واقعه فرهنگي و ارزشمند است.
اين در حالي است كه مديرعامل شركت اتوبوسراني تهران و حومه نيز مي گويد: با افزايش بيش از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسراني تهران و حومه از اول مهرماه با ۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس آمادگي داريم تا دانش آموزان و دانشجويان را در طول ۱۰ روز نخست مهرماه رايگان جابجا كنيم.
آموزش ترافيك در مدارس
از سال آينده با هماهنگي وزارت آموزش و پرورش، آموزش ترافيك وارد متون درسي مقاطع مختلف تحصيلي مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، سردار ساجدي نيا رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در همايش پليس ياران مهر ۸۴ افزود: براساس دستورالعمل طرح ساماندهي سرويس هاي مدارس، مديران و انجمن اوليا و مربيان مدارس موظف شده اند از امسال براي كليه سرويس هاي مدارس پرونده اي تشكيل و در آن رونوشت مدارك مربوط به راننده نيز برگه عدم سوءپيشينه راننده و برگه معاينه فني خودرو را درج نمايند.
رئيس راهور تهران بزرگ با اشاره به اينكه رانندگان تمامي سرويس هاي مدارس دخترانه مقاطع راهنمايي و دبيرستان بايد متأهل باشند، گفت: به منظور بالابردن ايمني دانش آموزان، در ميني بوس ها دو نفر و در سرويس هاي سواري يك نفر پليس يار نامحسوس بر رفتار رانندگان نظارت دارند و در صورت مشاهده ۱۰ تخلف شاخص آن را به مديران مدرسه گزارش مي دهند. بدين ترتيب مجوز سرويس رانندگان متخلف لغو و با آنها برخورد خواهد شد.
به گفته وي از امسال نشستن ۲ سرنشين در صندلي جلو سرويس هاي سواري مدارس ممنوع و با متخلفان به شدت برخورد مي شود. همچنين از اول آبان ماه سوار شدن ۲ سرنشين در صندلي جلوي كليه خودروها ممنوع و اين طرح شامل تاكسي ها نيز مي باشد و از آنجا كه نرخ هاي مصوب سال گذشته تاكسيراني براي ۴ سرنشين در نظر گرفته شده، رانندگان تاكسي حق ندارند به دليل سوار نكردن ۲ مسافر در صندلي جلو از مسافران كرايه اضافه درخواست كنند.
به گزارش خبرنگار ما، نماينده راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ نيز در دومين جلسه ستاد مهر با اشاره به استقرار ماموران راهنمايي و رانندگي و گشت هاي ويژه در سطح معابر و به خصوص مكان هاي پرتردد و نقاط بحران خيز گفت: كنترل دقيق پارك حاشيه اي و اعمال قانون درخصوص متخلفان در مدارسي كه در مجاورت معابر اصلي واقع شده اند، اعزام افسران مجرب راهنمايي و رانندگي به مدارس براي آموزش دانش آموزان و تشكيل پليس مدرسه، طرح برخورد با تخلفات ساكن در محدوده مبادي ورودي شهر (پايانه ها) و پيش بيني افزايش اكيپ هاي ويژه پليس به منظور رفع سد معبر ناشي از تصادفات، توقف دوبله و توقف ممنوع از برنامه هايي است كه راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در دستور كار خود قرار داده است.

تغيير كاربري املاك از وظايف شهرداران مناطق نيست
001026.jpg
معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران گفت: براي هر كاربري تعريف خاصي ارايه شده و به همين راحتي نمي توان در باغات، پروانه ساخت و ساز صادر كرد.مهندس غلامحسين پردلي در خصوص چگونگي صدور پروانه ساخت و ساز در باغات سوهانك گفت : شايد احتمال داشته باشد زماني كه اين مجوزها صادر شده، كاربري باغات را تغيير داده باشند.البته وي تشخيص اين قبيل موضوعات را خارج از حيطه اختيارات شهرداريهاي مناطق دانست و تصريح كرد: در اين قبيل پرونده ها، كميسيون خاصي وجود دارد كه موضوع را مورد بررسي قرار مي دهد.

ايستگاه هاي جديد اندازه گيري آلودگي هوا
001011.jpg
خبرگزاري فارس: معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست گفت: با كمك ۲۰ ميليون دلاري بانك جهاني براي پروژه توانمند سازي مديريت زيست محيطي ايستگاه هاي اندازه گيري  هوا، پس از طي مرحله مناقصه و عقد قرارداد، اين ايستگاه ها تا آخر تابستان وارد كشور مي شود.يوسف حجت افزود: روند اجراي كار انجام اين پروژه كه ۲ سال پيش به تصويب رسيده بود در جلسه مشترك محيط زيست و نمايندگان بانك جهاني پيگيري و بررسي شد.وي در ادامه با بيان اينكه تمام پروژه هاي بانك جهاني نسبت به برنامه عقب هستند، گفت: اين پروژه هم نسبت به برنامه زمانبندي بانك جهاني عقب تر است.

تاثير آلودگي صوتي بر پوست
001020.jpg
ايلنا: كارشناس محيط زيست انساني اداره كل بوشهر، گفت: هر چه شدت صدا افزايش يابد؛ ميزان ولتاژ پوست به طور خطي كم مي  شود كه اين امر موجب چين افتادگي، لختي و كدورت رنگ پوست مي  شود.
حسين ابراهيمي يگانه گفت: آلودگي صوتي همان سر و صداي ناخواسته و نامطلوب است كه از ساير اجزاي فيزيكي پيرامون، احتمال توليد آن وجود دارد.
يگانه خاطرنشان كرد: انواع آلودگي  هاي صوتي شامل آلودگي  هاي صوتي ناشي از سيستم  هاي حمل و نقل جاده  اي، ريلي، هوايي و دريايي، آلودگي صوتي ناشي از فعاليت   صنايع و آلودگي  هاي صوتي در مناطق مسكوني است.

توسط شهرداري منطقه ۱۳
۸۹ طرح عمران شهري در شرق تهران بهره برداري مي شود
001023.jpg
خبرگزاري فارس: شهردار منطقه ۱۳ اعلام كرد: ۸۹ طرح عمران شهري و ترافيكي به زودي در شرق تهران مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
به گزارش روابط عمومي  شهرداري منطقه ،۱۳ عباس قديري گفت: به منظور افزايش سرانه هاي فرهنگي و ورزشي منطقه شرق تهران، يك باب خانه رايانه، خانه مشق، خانه هنر، دارالقرآن و مجموعه ورزشي پيروزي بهره برداري خواهد شد.
وي افزود: به منظور ايجاد و توسعه فضاهاي فرهنگي و ورزشي در سطح منطقه دو مجتمع فرهنگي و ورزشي الزهرا (س) و امام علي(ع) در محل هاي خيابان دماوند و بلوار امام علي كلنگ زني خواهد شد.
قديري همچنين از بهره برداري شهرك آموزشي ترافيك در بوستان جنگلي سرخه حصار به منظور آموزش كودكان و نوجوانان با قوانين و فرهنگ ترافيك نام برد.
شهردار منطقه ۱۳ با بيان اين مطلب كه ۳۷ طرح خدمات شهري فضاي سبز و عمراني در حال اجراست به ساخت دو بوستان شهدا و ورزش در اتوبان شهيد عباس دوران اشاره كرد و گفت: افزون بر ساخت ۱۵ بوستان محلي و بازسازي كامل بوستان هاي پيروزي و دانش آموز واقع در ابتداي خيابان سي متري نيروي هوايي و ابتداي خيابان باباطاهر چندين سرويس بهداشتي مكانيزه در نقاط مختلف منطقه ساخته مي شود.
قديري از ساخت محل اسكان كارگران فصلي، بهره برداري از شبكه آب خام، تكميل شبكه روشنايي بوستانها و سوله هاي چند منظوره ويژه اسكان شهروندان در مواقع اضطراري از جمله وقوع بلاياي طبيعي نظير زلزله خبر داد.
شهردار منطقه ۱۳ افزود: به منظور روان سازي و افزايش سطح ايمني آمد و شد خودروها ده ها طرح اصلاح هندسي اجرا شده و ساخت دو دوربرگردان در خيابان دماوند ماقبل بوستان البرز و سه راه آزمايش دردست اقدام است.
همچنين به منظور سهولت آمد و شد شهروندان ناتوان و كم توان جسمي و معلول معابر شرق تهران مناسب سازي مي شود.
وي خاطرنشان كرد: با بهره برداري از طرح هاي ترافيكي ياد شده سرعت سفرهاي درون شهري شهروندان در شرق تهران افزايش خواهد يافت.
قديري در پايان از ساخت و نصب پل عابر پياده مكانيزه و عادي اتوبان شهيد عباس دوران مقابل كوي زينبيه و مجتمع دوكوهه خبر داد و افزود: طرح آرام سازي ترافيك در چند نقطه از معابر اين منطقه از جمله خيابان هاي سعدي، حافظ، بلال حبشي، سفيد كوه، سي متري نيروي هوايي، مسيل منوچهري، مسيل جاجرود و... به اجرا درمي آيد.

ارسال كتاب، لوازم كمك آموزشي
و وسايل ورزشي به مدارس تهران
001017.jpg
تحويل كتاب، لوازم كمك آموزشي و وسايل ورزشي به مدارس و واحدهاي آموزشي شهر تهران به اتمام رسيده است.
دكتر اميرمسعود شهرام نيا مديرعامل موسسه نشر شهر گفت: مدارسي كه در نمايشگاه «ياد يار مهربان» كتاب، لوازم كمك آموزشي و وسايل ورزشي موردنياز واحد آموزشي خود را انتخاب كرده بودند، كليه اقلام موردنظر را تحويل گرفته اند.
به گفته وي، توزيع كتاب و تجهيزات از دي ماه ۸۳ آغاز شد و توليدكنندگاني كه در تحويل كالاهاي توليدي خود به موسسه نشر شهر تاخير داشتند، در طول تابستان به تعهد خود عمل كرده و با تحويل كالاهاي باقيمانده، ارسال آنها به مدارس به پايان رسيده است.
وي افزود: طرح برگزاري دومين نمايشگاه ياد يار مهربان به تأييد مديران شهري رسيده و پس از اعلام نظر شهردار جديد، در پاييز سال جاري برگزار خواهد شد.
اولين نمايشگاه «ياد يار مهربان» آذرماه سال گذشته توسط موسسه نشر شهر و شهرداري تهران با هدف اهداي كتاب، لوازم كمك آموزشي و وسايل ورزشي در آذرماه ۸۳ برگزار شد و نمايندگان بيش از ۵۶۰۰ مدرسه، تجهيزات موردنياز خود را با توجه به سقف اعتبار تخصيص يافته براي هر واحد آموزشي، سفارش دادند.

آلودگي آب در بومهن و پرديس
ايلنا: رئيس حفاظت محيط زيست شهر تهران، اعلام كرد: عدم دفع زباله  ها در بومهن و پرديس باعث آلودگي آب  هاي اين مناطق شده است.
به گزارش خبرنگار ايلنا، زهرا صدر اعظم نوري، رئيس حفاظت محيط زيست شهر تهران، در جلسه بررسي وضعيت بيماري وبا در استان تهران،   گفت: در منطقه بومهن و پرديس معضلات عديده بهداشتي وجود دارد و عدم وجود آب لوله  كشي، سيستم تصفيه فاضلاب و محل مناسب براي دفن زباله  ها، مشكلات زيادي را براي اين منطقه به وجود آورده است.
وي افزود: عدم دفع بهداشتي زباله  ها باعث آلودگي آب اين مناطق شده كه اگر فكر اساسي براي رفع اين معضل نشود؛ امكان آلودگي با وسعت بيشتري نيز وجود دارد. به گفته صدر اعظم نوري، در شرايط بحراني هماهنگي بين دستگاه  ها بسيار مهم است و محيط زيست نيز بر اين همكاري  ها تأكيد دارد.
وي تصريح كرد: متاسفانه برخي نهادها، همكاري مناسبي با محيط زيست ندارند و در اين زمينه با مشكلاتي روبه رو هستيم.

مطالبات معوقه فرهنگيان استان تهران
به زودي پرداخت مي شود
گروه علمي فرهنگي: معاون برنامه ريزي و توسعه مديريت وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه مشكل عدم پرداخت مطالبات فرهنگيان استان تهران به سازمان مديريت و برنامه ريزي اين استان برمي گردد، گفت: اعتبار مطالبات معوقه فرهنگيان استان تهران به زودي پرداخت مي شود.
شهاب الدين غندالي در گفت و گو با خبرگزاري فارس افزود: اعتبار مطالبات معوقه فرهنگيان شهر و شهرستان هاي استان تهران تأمين شده و ابلاغ اعتبار نيز صورت گرفته است يعني آموزش و پرورش وظيفه خود را انجام داده است.
وي اضافه كرد: سازمان مديريت و برنامه ريزي استان تهران به تأمين منابعي كه مشخص شده است و بايد از محل ماليات هاي داخل استان بپردازد، معترض است.
غندالي اظهار داشت: درحقيقت، اختلاف نظر ميان سازمان مديريت و برنامه ريزي استان تهران و سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور وجود دارد كه به همين دليل اعتبار مطالبات معوقه فرهنگيان اين استان هنوز پرداخت نشده است.
وي گفت: البته به ما گفتند كه مشكل حل شده است و اعتبار مطالبات معوقه فرهنگيان به زودي پرداخت مي شود.

برنامه هاي هفته جانبازان تهراني تشريح شد
رئيس  سازمان  بنياد شهيد و امور ايثارگران  تهران  بزرگ ، برنامه هاي  هفته  جانبازان  تهراني  را اعلام  كرد.به گزارش ايرنا، حجت الاسلام  سيدحسن  مؤذني  ديروز در جمع  خبرنگاران  گفت : در نخستين  سال  تجميع  سه  نهاد بنياد شهيد، بنياد جانبازان  و ستاد آزادگان  طي  دستورالعملي از تمام  ادارات  و سازمان هاي  تهران  خواسته  شده  است  از طريق  استانداري ، در هفته  جانباز از جانبازان  دستگاه هاي  مربوطه  تجليل  شود.
وي  افزود: در هفته  جانباز و در نخستين  روز، مراسم  تجليل  از جانبازان تهراني ، در تمامي ادارات ، نهادها و سازمانها با حضور جانبازان  و مسئولان ادارات  برگزار مي شود.
موذني  تصريح  كرد: تجليل  از جانبازان  نخبه  توسط مسئولان  فرهنگي ، ديدار از آسايشگاه هاي  جانبازان ، غبارروبي  مزار شهدا، تجديد ميثاق  با بنيانگذار جمهوري  اسلامي ، ديدار با نمايندگان  مقام  معظم  رهبري  از مهمترين  برنامه هاي  هفته  جانباز دانست .وي  اظهارداشت : از دو هزار جانباز در تالار ميلاد نمايشگاه  بين المللي  روز پنجشنبه  ۱۷ شهريورماه  با حضور مسئولان  لشكري  و كشوري ، خانواده  معظم  شهدا و جانبازان  تجليل  خواهد شد.
همه ساله  چهارم  شعبان  سالروز ميلاد باسعادت  حضرت  ابوالفضل  العباس  (ع ) روز جانباز نامگذاري  شده  است .

طرح دوره هاي آموزش خانواده در كشور اجرا مي شود
گروه علمي فرهنگي: رئيس  سازمان  مركزي  انجمن  اوليا و مربيان  كشور گفت: امسال  طرح  دوره هاي  آموزش  والدين  و خانواده  در همه  استان هاي  كشور اجرا مي شود.
«ناصر رضايي » روز يكشنبه  در نخستين  همايش  آموزش  مهارت هاي  زندگي  خانواده  در محل  تربيت  معلم  شهيد ثاني  تهران ، گفت : در اين  همايش  كه  بيش  از ۱۴۵ نفر از مدرسان  منتخب  استان هاي  كشور حضور دارند، به  مدت  چهار روز درباره  محتواي  آموزشي  اين  دوره ها بحث  و تبادل  نظر خواهند كرد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |