پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۹۵ - Sep 8, 2005
سارق سياهپوش بانك محموديه خودزني كرد
001347.jpg
001344.jpg
001353.jpg
گروه حوادث: هوشياري سرباز نگهبان بانك تجارت شعبه محموديه سبب شد سارق مسلح بانك ناكام بماند.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۳ و ۳۰ دقيقه ديروز مردي با لباس مشكي وارد بانك تجارت شعبه محموديه شد. كارمندان بانك درحال انجام كارهاي مشتريان بودند كه ناگهان اين مرد سياه پوش اسلحه اي كوچك و مشكي رنگ را از جيب شلوار خود خارج كرد و به سوي معاون بانك نشانه گرفت. با شروع به تهديد مرد سياهپوش تمامي كارمندان متوجه حضور اين سارق مسلح جوان شدند. سارق سياهپوش فريادمي كشيد كه به سرعت وجوهات داخل صندوق را به او تحويل دهند و كارمندان مردد در انجام دستور او بودند. تمامي اين اتفاقات در فاصله زماني بسيار كوتاه صورت گرفت. سرباز نگهبان بانك كه به دستور رييس بانك در طبقه بالا مشغول محافظت از فضاي ساختمان بانك بود وارد عمل شد.
سرباز نگهبان بانك، اسلحه كلاشينكف خود را به سوي سارق سياهپوش نشانه گرفت و به او امر كرد تا خلع سلاح شود سارق مسلح وقتي سرباز نگهبان را ديد بدون درنگ از پله هاي بانك به طبقه بالا رفت.
رييس بانك تجارت مذكور در اين خصوص به خبرنگار ما گفت: «وقتي سارق به سمت طبقه بالا رفت، چند نفر از كارمندان به سوي انبارهاي بانك روانه شدند و يكي از كارمندان نيز بدون درنگ به سمت در ورودي رفته و در غفلت سارق ساختمان بانك را ترك كرده و در وردي را از پشت بست. سپس به سمت آژانس هواپيمايي كه كنار ساختمان بانك بود رفته و از آن محل با مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ تماس گرفت.»
وي افزود: سارق بانك به طبقه بالا كه رسيد درگيري بين او و نگهبان بانك آغاز شد و با يكديگر گلاويز شدند .تمامي كارمندان به همراه بنده در زير سقف پنهان شديم تا اگر تيراندازي شد كسي مجروح نشود.
چند دقيقه اي طول كشيد تا اينكه ناگهان صداي شليك گلوله در فضا پيچيد و سپس سرباز نگهبان خبر از دستگيري سارق مسلح داد. بدين ترتيب ما نيز از پناهگاه بيرون آمديم، پليس كه در صحنه حاضر شد سارق دستگير شده بود.
سرباز نگهبان بانك در اين خصوص به خبرنگار ما گفت:« وقتي سارق خود را به طبقه بالا رساند هر دو اسلحه هايمان را به سوي يكديگر نشانه گرفتيم. سارق چند مرتبه مرا تهديد به مرگ كرد ولي من حاضر نبودم تيري شليك كنم زيرا معتقد بودم مي توانم بدون مجروح كردنش او را بازداشت كنم.
در حين درگيري ناگهان سارق سياهپوش با كلت خود ضربه اي محكم بر سرم كوبيد كه موجب شد كمي تعادلم را از دست بدهم. ولي سريع بر خود مسلط شدم و دوباره اسلحه را به سوي سارق نشانه گرفتم.
سارق وقتي متوجه شد در سرقت ناكام مانده است شروع به خودزني كرد. با اسلحه اش تيري به سوي خود شليك كرد. صداي شليك تير كه بلند شد متوجه شدم فشنگ هاي اسلحه سارق مشقي است. سارق بر روي زمين افتاد. در حالي كه در اثر خودزني از سرو صورتش خون سرازير شده بود.
با احتياط به سوي او رفتم اسلحه بر روي زمين افتاده بود. اسلحه را كه برداشتم سارق از زمين بلند شد. سپس او را بازداشت كردم.»
سارق سياهپوش جعفر _ م نام داشت. متولد سال ۱۳۵۶ در شهرستان رشت _ ديپلمه _ متاهل _ داراي يك فرزند پسر سه ساله است. جعفر در گفت وگو با خبرنگار ما درخصوص علت خودزني خود گفت:« نمي خواستم ديگر زنده بمانم، زندگي را دوست ندارم. »
جعفر در ادامه گفت: داراي هيچ سابقه كيفري نيستم و اين سرقت را نيز تنها براي حل مشكل مالي خود مرتكب شده بودم.
درپي بازداشت اين متهم سردار طلايي فرمانده انتظامي تهران بزرگ بلافاصله در محل حادثه حاضر شد و اولين تحقيقات درمورد سرقت را آغاز كرد.
بررسي هاي تكميلي بر روي اين پرونده در اداره آگاهي تهران ادامه خواهد يافت.

يادداشت حقوقي(۲)
علل و عوامل فردي و اجتماعي صدور چك بلامحل
ريشه هاي فرهنگي و اجتماعي:
در جامعه كنوني پديده جرايم مالي را مي توان زاييده عواملي چون، بحرانهاي اجتماعي و اقتصادي و پايين بودن سطح فرهنگ و مهمتر از همه آشنا نبودن مردم با قانون و عدم حاكميت قوانين در برقراري روابط و زد و بندها در مسايل اداري و ارتباطات اجتماعي مردم دانست. با توجه به اينكه مردم كمتر عادت به اجراي درست قوانين و رعايت ضوابط دارند اين رفتار به صورت يكي از رفتارهاي اساسي و مهم روابط اجتماعي شان درآمده در ضمن وجود ضوابط دست و پا گير كه موجب اتلاف وقت و انرژي و صرف هزينه هاي زياد مي گردد عامل ديگري است كه افراد را به سوي جرايم مالي سوق مي دهد.
عوامل اقتصادي:
۱- سطح زندگي پايين افراد در مقياس با سطح زندگي برخي افراد جامعه.
۲- فرصت طلبي ،خودخواهي و عدم وجود شعور اجتماعي در فرد.
۲- ناكامي: ناكامي يا محروميت اصطلاحي است كه در زمينه شكست در ارضاي تمايلات مادي به كار مي رود و مراد از آن عدم امكان نيل به هدف است.
۴- حسادت: حسد آرزوي زوال نعمت براي ديگران است. گاه فرد با توجه به عدم امكان دستيابي به موقعيت و منزلت ديگران رشك و حسد مي برد و چون نمي تواند صاحب اموال آنان گردد دست به انواع جرايم از جمله جرايم مالي مي زند.
۵- بيكاري: بيكاري عامل مهم ديگري در ايجاد فقر است. و فقر نيز از عوامل اصلي ايجاد جرم و بزه مي باشد.
بيكاري از دو جهت در ازدياد جرم و بزه نقش دارد.
الف) يكي وجود فرصتهاي اضافي و خالي بودن اوقات فراغت
ب) نداشتن درآمد كافي براي گذراندن زندگي
۶-عدم پرداخت كافي حقوق به مستخدمين دولت (افراد كارمند و حقوق بگير ).
بررسي نظريه برخي از انديشمندان در خصوص علل فردي و شخصيتي جرم:
لمبروزو پزشك ايتاليايي كه مروج مكتب مردم شناسي جنايي است تاثير ارث را مورد تاكيد قرار داده و معتقد است كه شرايط جسمي و رواني كه ناشي از تاثير ارثي، آباء و اجداد است افراد را به طرف ارتكاب جرم مي كشاند زيرا گرايشهاي مجرمانه نسل اندر نسل قابل انتقال است.(ژنتيكي)
گورنيگ پزشك انگليسي سه هزار نفر مجرم به عادت انگليسي را با روش علمي جديد تحت آزمايش و بررسي قرار داد و عقايد لمبروزو و مخصوصاً فرضيه مجرم مادرزاد (بالفطر) را رد و اعلام داشت كه هيچ يك از علايمي كه لمروزو براي اثبات نظريه خود ارايه نموده است به تنهايي عامل اصلي ارتكاب جرم نيست بلكه علل فردي و رواني و اجتماعي تواماً در وقوع جرايم موثرند.
گين برگ جرم شناس سوئدي تاثير طرز ساختمان بدن و وضع رواني افراد را در تكوين شخصيت فرد موثر مي داند.
به نظر فرويد فقط گذشته آدمي يعني عوامل ناشي از غرائز و آنچه كه فرد در نخستين سالهاي زندگي خود كسب مي كند در تكامل شخصيتي او موثر مي باشد و معتقد است كه اين گذشته تا دم مرگ تكرار مي شود در صورتي كه يونگ هم گذشته بالفعل شده يعني (به وقوع پيوسته) و هم آينده بالقوه را كه اميد مي رود به وقوع پيوندد در چگونگي تشكيل و تحول شخصيت موثر مي داند و به خصوص براي آينده براي هدفها و آرزوها و اميال و آمال آدمي و تاثير شگرفي كه در رفتار او دارند اهميت فراوان قائل است.
پيامدهاي ناشي از جرم صدور چك بلامحل: (از جنبه هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي)
به دليل افزايش جرم صدور چك بلامحل و به تبع آن عدم انجام معاملات با چك مشكلاتي را از قبيل موارد ذيل به وجود مي آورد:
۱-ايجاد ركورد در بازار اقتصادي.
۲- كاهش معاملات تجاري.
۳- ايجاد حس بي اعتمادي در بازار اقتصادي.
۴- ايجاد جو بدبيني نسبت به همديگر درسطح جامعه و علي الخصوص در انجام معاملات.
۵-افزايش بي كاري به دليل ركورد در بازار اقتصادي.
۶-ميل به انجام ساير جرايم به جهت عدم اشتغال و ركورد بازار.
۷-بالا رفتن ميزان ارتكاب ساير جرايم از جمله سرقت، كيف قاپي و زورگيري به دليل انجام معاملات تجاري با پول نقد.
راهكارهاي پيشنهادي براي كاهش جرايم مالي:
۱-هدايت جوانان به مراكز آموزش فني و حرفه اي و تربيت نيروي كار مورد نياز بازار كار.
۲-تدوين قانون همه گير و همه جانبه در خصوص تعديل جرم صدور چك بلامحل با در نظر گرفتن تمام جوانب امر.
۳- ايجاد و توسعه صنايع كوچك و كاربر كردن صنايع به منظور بالا بردن اشتغال نيروي كار و توليد ملي.
۴-برنامه ريزي دقيق و سيستماتيك به منظور توزيع نيروهاي كار جوانان در مشاغل متناسب با تخصص و هم چنين علاقه جوانان.
۵-جلوگيري از اشتغال افراد در دو يا چند سازمان مختلف به صورت همزمان جهت فرصت دادن به جوانان در مشاركت و رقابت با افراد باتجربه.
۶-حمايت بانكها و موسسات پولي و بانكي از صنايع كارآفرين به منظور توسعه صنعت و تشويق بخش خصوصي از طريق اعطاي تسهيلات و اعتبار اشتغال زايي.
۷-تلاش براي تحقق يافتن تعادل اقتصادي و توزيع عادلانه ثروت در جامعه.
۸-مبارزه مداوم با رشد بي رويه مشاغل كاذب تا بدين وسيله از سيل مهاجرت روستاييان به شهرها جلوگيري شود.
۹-آگاهي دادن به مردم در خصوص نحوه درست و صحيح صدور چك و همچنين قبول چك.
۱۰-بررسي صلاحيت افراد از جنبه كيفري جهت اعطاي دسته چك از طريق بانكها.
منبع:مركز مطالعات معاونت اجتماعي
و ارشاد فرماندهي انتظامي استان آذربايجان غربي

شناسايي همسفر سارق پس از يك سال
گروه حوادث: مردي كه توسط همسفر خود با آبميوه مسموم شده بود و پولش به سرقت رفته بود، پس از يك سال متهم را شناسايي كرد.
به گزارش خبرنگار ما، صبح روز چهارشنبه ۱۶شهريورماه مردي با مراجعه به گشت يگان ويژه پاسداران از شناسايي مردي كه سال گذشته او را با خوراندن آبميوه، مسموم و بي  هوش كرده و مبلغ دويست هزار تومان از وي سرقت كرده بود خبر داد.
اين فرد كه مجيد. ب نام دارد در اين خصوص به مأموران گفت: سال گذشته با متهم در پارك دانشجو آشنا شدم. قبل از سفر به اراك از صاحبكار خود دويست هزار تومان به عنوان دستمزد دريافت كردم و با متهم در ترمينال جنوب همسفر شدم.
در ميان راه، وي براي خريد آبميوه و آجيل از اتوبوس پياده شد. وقتي به اتوبوس برگشت مقداري آب طالبي به من تعارف كرد. پس از خوردن آب ميوه بيهوش شدم و وقتي بيدار شدم، خودم را در بياباني نزديك اراك در حالي كه لباسهايم پاره و بدنم زخمي بود و تمام پولم به سرقت رفته بود، يافتم.
همچنين شاكي اين احتمال را مي دهد كه راننده اتوبوس از ترس، او را در بيابان رها كرده است.
پليس بلافاصله وارد عمل شد و موفق شد متهم را كه در همان حوالي بود شناسايي و دستگير كند.
متهم و شاكي به كلانتري ۱۴۸ انقلاب منتقل شدند تا بررسي هاي بيشتري در اين خصوص صورت گيرد.

بدهي پدر به گروگان گرفته شدن پسرش انجاميد
گروه حوادث: بدهي پدري بابت خريد و فروش موادمخدر، به گروگان گرفته شدن پسر ۵ ساله اش توسط طلبكاران انجاميد.
ماموران پليس شهرستان بافت در استان كرمان پس از اطلاع از ربوده شدن پسر بچه ۵ ساله اي به نام ياسر، اقدامات خود را در اين زمينه آغاز كردند. با تلاش ماموران دو نفر از گروگانگيران دستگير و پسر بچه آزاد شد.
اين افراد انگيزه خود را از اين اقدام، بدهي پدر بچه بابت خريد و فروش مواد مخدر عنوان كردند.

محاكمه دو برادر شرور در مجتمع قضايي بعثت
001350.jpg
گروه حوادث: دو برادر كه سركردگي باند شغال ها را بر عهده داشتند، صبح ديروز در شعبه ۱۱۵۹ مجتمع قضايي بعثت با حضور ۱۵ شاكي محاكمه شدند.
به گزارش خبرنگار ما، اول تيرماه امسال، تعداد زيادي از اهالي ميدان قيام با مراجعه به كلانتري ۱۶۱ ابوذر مدعي شدند كه دو برادر به همراه چند تن از بستگانشان با تشكيل باندي اقدام به ايجاد رعب و وحشت و مزاحمت براي مردم مي كنند. آنها در شكايت خود مطرح كردند، اين چند نفر با شرب خمر و عربده كشي در خيابان ها باعث ايجاد مزاحمت براي زنان و دختران مي شوند و آنها نمي توانند به راحتي در خيابان ها تردد كنند.
با اعلام شكايت هاي متعدد اكيپي از مأموران تجسس كلانتري تحقيقات گسترده اي را در اين زمينه آغاز كردند. مأموران در تحقيقات محلي متوجه شدند كه اعضاي اين باند را ۶ نفر به نام هاي مسعود (معروف به موني شغال) وحيد (معروف به شغال)، بهزاد (معروف به سگ باز)، اميد (معروف به سامورايي) بهرام (معروف به سوخته) و امير (معروف به پلنگ) تشكيل مي دهند.
با انجام اين تحقيقات و گزارش آن به دادستاني تهران، دستور ويژه اي براي شناسايي مخفي گاه اين افراد شرور صادر شد و مأموران كلانتري با ابلاغ دستور ويژه دادستان طي چند شبانه روز مخفيگاه اشرار را شناسايي و ساعت ۱۳ روز پنج شنبه ۹ تيرماه در يك عمليات ضربتي آنان را دستگير كردند.
برگزاري جلسه محاكمه
متهمان پس از دستگيري تحت بازجويي مقدماتي قرار گرفتند، آنها كه هر يك داراي سوابق متعدد كيفري بودند، به بزه انتصابي خود اعتراف كردند. به اين ترتيب با دستور بازپرس جعفر صابري ظفر قندي، متهمان با صدور قرار ۵۰۰ ميليون ريالي در اختيار مأموران كلانتري قرار گرفتند و دو برادر به نام هاي مسعود و بهزاد براي عبرت همگان در منطقه گردانده شدند.
اين دو برادر كه با گردآوردن اراذل و اوباش خرده پاي منطقه سركردگي اين شبكه را بر عهده داشتند، در حين گرداندن در منطقه ابوذر مورد خشم اهالي محل قرار گرفتند.
پس از اين اقدام با صدور كيفرخواست، پرونده اتهامي اين دو برادر براي رسيدگي در اختيار قاضي برقاني رئيس شعبه ۱۱۵۹ مجتمع قضايي بعثت قرارگرفت.
وي صبح ديروز با برگزاري جلسه محاكمه آخرين دفاع را از هر دو متهم اخذ كرد.
در ابتداي جلسه محاكمه قاضي تذكرات لازم را به شكات پرونده داد و مسعود و بهزاد با تدابير شديد انتظامي به داخل دادگاه انتقال يافتند.
شاكيان هريك با طرح شكايت خود مبني بر شرارت، آزار و اذيت، اخلال در نظم عمومي خواهان اشد مجازات براي دو برادر شدند.
سپس قاضي خطاب به بهزاد (متهم رديف اول) گفت شما متهم به توهين به مأموران انتظامي حين انجام مأموريت، تهديد به مرگ يكي از شاكيان، اخلال در نظم عمومي و جنجال، قدرت نمايي با چاقو و مزاحمت براي نواميس مردم هستيد آن را قبول داريد؟
بهزاد گفت: من اتهام را قبول ندارم. هميشه به اهالي محل احترام گذاشته ام. تمامي اين شاكيان كه در دادگاه حضور دارند، اجير شده اند.
قاضي: از طرف چه كسي اجير شده اند؟
بهزاد: من قبلاً در خصوص اختلافي ،پرونده اي در يافت آباد داشتم كه به خاطر آن با هم درگيري داريم.
سپس قاضي از او خواست تا در مقام آخرين دفاع هرچه مي خواهد بگويد بهزاد گفت: اگر مردم مي گويند من اشتباه كرده ام قبول دارم. مرا ببخشند. اين مردم اگر مي خواهند مرا نبينند ما حاضريم از آن محل برويم.
در ادامه جلسه محاكمه مسعود برادر ۴۴ ساله ديگر نيز در مقام دفاع قرار گرفت و وي نيز ضمن انكار اتهامات وارده از مردم درخواست بخشش كرد.
در پايان وكيل دو متهم ضمن دفاع از آنها از دادگاه خواست تا با احضار چند شهود، تحقيقات در خصوص پرونده را تكميل كند.
بر پايه اين گزارش، قرار است حكم در خصوص پرونده به زودي صادر شود.

تناقض گويي در اعترافات باند سرقت مسلحانه
گروه حوادث: بازجويي از ۸ متهم يك شبكه سرقت و زورگيري كه بيشتر اعضاي آن نوجوان بوده اند،از سوي بازپرس قيصري در حالي ادامه دارد كه اعضاي اين شبكه در اظهاراتشان دچار تناقض گويي شده اند.
به گزارش خبرنگار ما، اوايل ارديبهشت ماه امسال پرونده هاي متعدد و مشابهي مبني بر سرقت از منزل، مغازه و زورگيري در منطقه تهرانپارس به اداره آگاهي تهران ارجاع شد.
با پيگيري هاي قضايي و انتظامي، مشخص شد كه اين سرقت ها از سوي يك شبكه خاص هدايت مي شود. بنابر اين تيمي از كارآگاهان مأمور رسيدگي به پرونده شدند. آنها در حال انجام تحقيقات مقدماتي خود بودند كه چند مورد سرقت ديگر نيز به آنان اطلاع داده شد. بنابر اين از آن جايي كه محدوده عملياتي اعضاي اين شبكه در تهرانپارس شناسايي شده بود، مأموران با حضور نامحسوس در محل در حال شناسايي اعضاي شبكه بودند. ۲۶ ارديبهشت ماه امسال زماني كه مأموران در خيابان پروين در حال مراقبت بودند به سرنشينان يك دستگاه خودرو پيكان با سه سرنشين مظنون شدند و به آنها دستور توقف دادند.
سرنشينان پيكان با ديدن مأموران قصد فرار داشتند اما آنها تحت تعقيب قرار گرفتند و با شليك ۲۱ تير مأموران توانستند دو تن از آنها به نام علي و مصطفي را به دام بيندازند.
دو مظنون كه مسلح بودند، پس از انتقال به اداره آگاهي به فعاليت در يك شبكه سرقت و زورگيري كه سركردگي آن را علي بر عهده داشت اعتراف كردند.
بدين ترتيب با نخستين اعترافات متهمان پرونده، بقيه اعضاي اين شبكه به نام هاي كيوان، مهدي، عظيم و دو زن شناسايي و در مخفيگاهشان دستگير شدند.
علي معروف به علي يزيد(سركرده شبكه) صبح ديروز در اظهاراتش نزد بازپرس قيصري گفت: من كسي را تهديد به مرگ نكرده ام. اسلحه متعلق به مصطفي بود كه من آن را حمل مي كردم. اتهام شركت در سرقت ها را قبول دارم اما در سرقت از كبابي شركت نداشته ام. وي ضمن اشاره به رابطه اش با يكي از متهمان زن پرونده گفت: او يك زن جوان بود كه مدتي با همسرش اختلاف پيدا كرده و قرار بود پس از جدايي با يكديگر ازدواج كنيم. وي ادعاي زنان دستگير شده در اين پرونده در خصوص تعرض را رد كرد.
در ادامه كيوان كه كارگر شيشه بري بود گفت: من به تازگي با اين باند آشنا شده بودم و فقط در زورگيري از مسافراني كه سوار خودرو ام شده اند، شركت داشتم. من گول مصطفي را خوردم. او مي گفت در اين كار پول زيادي است.
بر پايه اين گزارش ادامه بازجويي ها از اعضاي اين شبكه از سوي بازپرس قيصري ادامه دارد.

پسربچه ژاپني به اتهام سوءقصد
به جان پدرش بازداشت شد
ديلي يوميوري: پسربچه ۱۳ ساله ژاپني روز سه شنبه پس از حمله به پدرش و مجروح كردن او به وسيله پليس اين كشور دستگير شد.
بر اساس اين گزارش، پدر ۴۴ ساله اين پسربچه از ناحيه گردن به ضرب چاقو به شدت مجروح شد.
پزشكان بيمارستاني كه اين مرد در آنجا بستري است در اين رابطه گفتند: طول جراحتي كه بر اثر اين ضربه در گردن مرد به وجود آمده به شش سانتي متر مي رسد به اين ترتيب بهبودي او به زمان زيادي نياز دارد، به طوري كه حداقل بايد چند هفته بستري باشد.ماجرا از اين قرار بود كه اين پسر كه دانش آموز سال دوم مقطع راهنمايي است پس از حمله به پدرش با ماموران آتش نشاني تماس مي گيرد و مي گويد: من به پدرم حمله كردم. ماموران آتش نشاني هم به سرعت موضوع را با پليس در ميان گذاشتند، آنها نيز به سرعت در محل حضور يافتند.وقتي آنها رسيدند پدر خانواده مجروح افتاده بود و پسر نيز همان جا در گوشه اي از منزل كز كرده بود و گويي براي تسليم شدن آمادگي داشت.خوشبختانه همسر ۳۶ ساله اين مرد پيش از آمدن پليس اورژانس را خبر كرده بود و به اين ترتيب او به سرعت راهي بيمارستان شد و از مرگ نجات يافت.

توفان نابي در ژاپن ۲۱ كشته و مفقود داشت
خبرگزاري فرانسه : در پي وقوع توفان نابي كه از روز يكشنبه، توكيو و جنوب ژاپن را در بر گرفته است، تاكنون بيش از پنج تن كشته، ۱۶نفر مفقود و ۵۳ نفر ديگر زخمي شده اند.
بر اساس اين گزارش، اين توفان كه با بارش شديد و گرد و خاك همراه است و در برخي مناطق سرعت آن از توفان كاترينا نيز بيشتر است، ديروز منجر به متوقف شدن ۹۰۰ پرواز داخلي فرودگاهها شد. اين در حالي است كه در كيوشو ۱۰۰ هزار نفر مجبور به تخليه خانه هاي خود شده اند و در حال حاضر خطر وقوع سيل و رانش زمين ساكنان را تهديد مي كند.لازم به ذكر است، ماه گذشته نيز وقوع توفان ماوار تعدادي كشته و زخمي گرفت و در سال گذشته هم توفان توكيج در اين كشور ۹۰ قرباني داشت كه اين آمار طي سالهاي اخير بي سابقه بوده است.

تصادف در تركيه ۱۳ كشته و ۳۱ زخمي داشت
آسوشيتدپرس: در پي واژگون شدن يك دستگاه اتوبوس در اتوبان و آتش گرفتن آن كه در بزرگراهي در نزديكي شهر «دوزكه» در ۲۰۰ كيلومتري استانبول به وقوع پيوست، ۱۳ تن كشته و ۳۱ نفر زخمي شدند كه همگي آنان پس از اين حادثه پا به فرار گذاشتند.
براساس اين گزارش، همراه با واژگون شدن اتوبوس و آتش گرفتن آن كه به دنبال تركيدگي يكي از لاستيك ها صورت گرفت، درب هاي آن نيز با قرار گرفتن اثاثيه مسافران بر پشت آن قفل شده و همين امر موجب مرگ تعدادي از آنان شد.
اين در حالي است كه بقيه مسافران كه بر اثر اين سانحه و آتش سوزي ناشي از آن مجروح شده بودند با شكستن پنجره ها پا به فرار گذاشتند.
در حال حاضر پليس مشغول بررسي پيرامون اين حادثه و پي بردن به چگونگي وقوع حادثه است.

گربه صورتي در انگليس !
001341.jpg
آنانوا: يك زوج انگليسي ادعا مي كنند گربه سفيد برفي آنها مدتي است تغيير رنگ داده و صورتي شده است.
بنابر اين گزارش ، اين زوج انگليسي كه در شهر «اكهميتون» منطقه «دون» ساكن هستند در اين باره اظهار داشتند گربه خانگي آنها كه اكنون ۹ ساله است از چندي پيش شروع به تغيير رنگ داده است.
اين زوج كه نگران گربه دوست داشتني شان بودند آن را نزد دامپزشك برده اما وي نيز هيچ علت خاصي براي اين تغيير رنگ نيافته و تنها به ما گفت فكر نمي كنم اين تغيير رنگ خطر جاني براي اين گربه داشته باشد.

۱۷ سال زندان، مجازات آدم ربايي
گروه حوادث: حكم مردي كه به اتهام مشاركت در آدم ربايي به ۱۷ سال زندان محكوم شده بود، مورد تأييد قضات ديوان عالي كشور قرار نگرفت.
به گزارش خبرنگار ما، در اين پرونده دو نفر به نام هاي حبيب (۳۲ ساله) و محمد (۲۵ ساله) متهم به آدم ربايي و اذيت يك مرد پولدار به نام محمدحسن هستند.
اين حادثه زماني اتفاق افتاد كه حبيب با فردي كه در يك شركت تبليغاتي و طراحي گرافيك كار مي كرد آشنا شد و با او طرح دوستي ريخت.
پس از مدتي، او دريافت كه محمدحسن از وضعيت مالي خوبي برخوردار است. به اين ترتيب، نقشه ربودن وي را با دوستش حسن و محمد طراحي كرد. روز حادثه، آنها با شاكي پرونده در حوالي تهرانپارس قرار ملاقاتي گذاشتند. وقتي محمدحسن با خودرو ۲۰۶ خود مقابل آنها ايستاد مردان جوان سوار خودروي وي شدند و او را به خانه اي در روستايي حوالي بومهن انتقال دادند. به محض ورود محمدحسن در داخل خانه او را غافلگير كردند و مورد ضرب و جرح قرار دادند.
سپس ربايندگان با تلفن همراه محمدحسن با خانه عموي وي تماس گرفتند و درخواست ۱۰۰ ميليون تومان پول كردند.
با اطلاع پليس از اين جريان، خانواده محمدحسن با ربايندگان وارد مذاكره شدند و قرار شد طي ملاقاتي آنها با دريافت ۳ ميليون تومان وي را آزاد كنند.زماني كه روز ملاقات فرارسيد، مأموران اداره آگاهي در پوشش نامحسوس توانستند در يك عمليات غافلگيرانه حبيب و محمد را دستگير كنند اما حسن از چنگ مأموران گريخت.
پس از تكميل تحقيقات،  دو متهم در شعبه ۱۱۴۲ مجتمع قضايي بعثت محاكمه شدند و از سوي قاضي فراهاني هريك به اتهام آدم ربايي و ايراد ضرب و جرج شاكي پرونده به تحمل ۱۷ سال زندان محكوم شدند. اما حكم صادره از سوي ديوان براي متهم رديف دوم كه محمد نام دارد مورد تأييد قرار نگرفت. ديوان عالي كشور تنها ايراد خود بر حكم صادره را چنين بيان كرده است كه محمد اتهام معاونت در آدم ربايي را دارد نه مشاركت.
به اين ترتيب پرونده مجدداً براي رسيدگي به اين اتهام به شعبه هم عرض ارجاع شد.

قاتل برادر ،خود را كشت
گروه حوادث: قاتل سرپرست تيم فوتبال يكي از شهرهاي استان مازندران اقدام به خودكشي كرد.
دو برادر به نام هاي اسماعيل ۴۰ ساله،سرپرست تيم فوتبال و هادي ۶۰ ساله به خاطر اختلافات ملكي در روستاي موزي بين شهرستان ساري استان مازندران با همديگر درگير شدند.در اين درگيري هادي با اسلحه شكاري اسماعيل را از ناحيه صورت مورد اصابت گلوله قرار داد و مجروح كرد.
مصدوم بلافاصله به بيمارستان شفاي ساري انتقال داده شد. اما به علت شدت جراحات وارده فوت مي نمايد. اين گزارش حاكي است، قاتل (هادي- ك) پس از ارتكاب قتل متواري شد.
ماموران آگاهي، اطلاعات و يگان امداد ساري بلافاصله تحقيقات براي دستگيري وي را آغاز كردند. آنها به جستجوي قاتل پرداخته و با بررسي هاي بعمل آمده دريافتند كه متهم به قتل به باغي پناه برده است.
با مراجعه پليس به محل مشخص شد كه هادي پس از شنيدن فوت برادرش در داخل باغ با سلاح شكاري از ناحيه پيشاني اقدام به تيراندازي و خودكشي نموده است. سلاح مورد نظر در كنار جسد متوفي كشف شده است.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |