پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۹۵ - Sep 8, 2005
پاس براي بازي با العين روحيه گرفت
بازي هفته را دنيزلي برد
پاس حالا بيشتر از گذشته قدر جواد نكونام را مي داند و «دنيزلي» بي جهت نبود كه با رفتن او به آلمان مخالفت كرد. نكونام ديروز براي پاس حكم كيميا را داشت و نقش اساسي را در پيروزي اين تيم مقابل استقلال ايفا كرد.
001410.jpg
001374.jpg
عكس: مجتبي جانبخش
پاس يك _ استقلال صفر
گل: جواد شيرزاد (۲۲)
داور: ايرج نظري به كمك اسماعيل صفيري و نادر جعفري
تماشاگر: بيش از ۳۰ هزار نفر
اخراج: آرش برهاني و اصغر طالب نسب
اخطار: نصرتي، اورك و بياتي نيا (پاس) و نيكبخت واحدي (استقلال)
جهانگير كوثري: پاس و استقلال در هفته دوم ليگ برتر، يك بازي زيبا، توام با صحنه هاي پرهيجان انجام دادند. قدرت و سرعت هر دو تيم در خطوط مختلف برابر بود و آنچه يك تيم را در اينگونه شرايط برنده مي كند، برتري هاي فكري است كه از روي نيمكت به تيم تزريق مي شود. استقلال باور نمي كرد كه در مقابل تيمي سخت كوش، آماده و خشن چون پاس قرار گيرد. پاس با بستن بازي در خطوط سه گانه و تقسيم وظايف بازيكنان و تعيين حيطه فعاليت آنها نسبت به استقلال به برتري رسيد. هر دو تيم تقريبا با شيوه (۲-۵-۳) بازي مي كردند، درحالي كه پاس در زمان ازدست دادن توپ كاملا به حالت (۲-۴-۴) برمي گشت و دو هافبك مياني آ نها در جلوي مدافعان مياني آنها قرار مي گرفتند تا ضريب اطمينان را در شرايطي متمركز و فشرده براي خود تضمين كند. اتفاقا استقلال زماني كه فضاها را از دست داد بازي را به پاس واگذار كرد و آنها نيز در دقيقه ۲۲ از اين امتياز بهترين بهره را بردند و توسط جواد شيرزاد به گل رسيدند. با اين گل استقلال نيروي خود را به سمت چپ متمايل كرد تا با حركت هاي طولي نيكبخت سازمان دفاعي پاس را بهم بريزد. اما او نيز يك تنه قادر نبود از دفاع پرتعداد پاس عبور كند. استقلال يك نيمه را باخت و در نيمه دوم دست به سه تعويض زد تا شايد بتواند با نيروهاي تازه نفس دفاع خسته حريف را تحت فشار قرار دهد. هر دو تيم نسبت به بازي قبلي خود تغييرات جزئي داشتند. در تيم پاس پژمان جمشيدي و امير اورك و در استقلال هم فرزاد مجيدي به تركيب اصلي راه پيدا كرده بودند.
با آمدن مجيدي، اميرآبادي جانشين گيلائوري در چپ شد. استقلال كمبود يك بازيگردان مثل نكونام را كاملا حس مي كرد و در نيمه دوم هنگامي كه مجتبي جباري به ميدان آمد استقلال توانست تا حدودي به حملاتش نظم دهد. پاس پس از يك نيمه پرفشار در نيمه دوم عقب نشست و با تغيير تاكتيكي از راه ضدحمله درپي كنترل حريف بود. ورود محسن بياتي نيا هم در اين راستا صورت گرفت و اين بازيكن همواره با حركات پا به توپش مدافعان استقلال را همراه با سرعت منيعي آزار داد. پاس در نيمه اول پس از گل شيرزاد خيلي زود آرش برهاني را با دريافت كارت زرد دوم از دست داد، اما ده نفره شدن پاس چندان طول نكشيد و استقلال هم روي حركت خشن «طالب نسب» با حريف از اين نظر برابر شد. مشكل استقلال تا پايان نيمه هم ادامه داشت و سرانجام در شروع نيمه با دو تعويضي كه قلعه نويي انجام داد و ورود شاهين خيري و جباري به جاي كاظمي و اميرحسين صادقي نحوه حركت اين تيم تا حدودي اصلاح شد.
پاس با تكيه بر بازيگرداني جواد نكونام و دوندگي خط مياني خود با دفاعي كه كاملا هوشيار ظاهر شده بود، با وجود برتري احساسي استقلال توانست فاتح بازي بزرگ هفته شود تا با روحيه اي مضاعف هفته آينده در چنين روزي به مصاف العين در رقابت هاي باشگاه هاي آسيا برود. بهترين بخت استقلال را در اواخر نيمه دوم عنايتي و نيكبخت واحدي از دست دادند. به خصوص ضربه عجولانه نيكبخت آه از نهاد تماشاگران اين تيم و خود اين بازيكن برآورد و او نتوانست روي پاس طلايي مجيدي دروازه رودباريان را باز كند.منصوريان هم زماني به ميدان آمد كه فرصت چنداني براي جبران نبود، ضمن آنكه باتوجه به انجام سه تعويض استقلال اين تيم در دقايق پاياني با مصدوميت قرباني ۹ نفره شده بود.

تصميم سنجيده واليبال
ليگ برتر با حضور ۱۴ تا ۱۶ تيم بسته شد
001365.jpg
خبرنگار همشهري: واليبال با تصميمي سنجيده، ليگ برتر يك گروهي را در فصل جاري در دستور كار خود قرار داده است.
رئيس فدراسيون واليبال در گفتگو با همشهري گفت: به اين نتيجه رسيده ايم كه براي بالا بردن سطح كيفي مسابقات باشگاهها محدوديت سالهاي قبل را اعمال كنيم و به هر تيم تازه از راه رسيده اي اجازه حضور در بالاترين سطح رقابت هاي باشگاهي را ندهيم.محمد رضا يزداني خرم افزود: با اين كار از بار مشكلات ما هم كه نقشي پر رنگ در حل و فصل گرفتاريهاي تيم هاي مشكل دار داشتيم كاسته خواهد شد و فرصت پيدا خواهيم كرد تا از هر نظر به تيم هاي شركت كننده كمك فكري بدهيم و نقايص ليگ برتر را تبديل به نقطه قوت كنيم. رئيس فدراسيون واليبال سقف نهايي تيم هاي شركت كننده در ليگ برتر فصل جاري را بين ۱۴ تا ۱۶ تيم ذكر كرد و از هيأت هاي سراسر كشور خواست براي كسب تجربه اصراري به حضور در ليگ برتر نداشته و سعي كنند شروع كارشان از ليگ يك باشد.
وي با اشاره به قطعي شدن تعداد تيم ها گفت: به هيچ وجه با توجه به كمبود زمان زير بار افزايش تيم ها نخواهيم رفت و تلاش من و همكارانم حول محور ۱۴ تيم دور مي زند.

انتخابات كنفدراسيون دووميداني آسيا
ايران با ۵ نماينده در كميته هاي مختلف
در حاشيه شانزدهمين دور مسابقات دووميداني قهرماني آسيا انتخابات رئيس، نايب رئيس، دبير كل و اعضاي كميته هاي مختلف كنفدراسيون دووميداني آسيا برگزار شد و طي آن دكتر عيدي عليجاني در هيات رئيسه ابقا شد و حسين جلالي به عضويت كميته هاي توسعه و فني آسيا درآمد. در انتخابات كنفدراسيون دووميداني آسياسروس كالمادي از هندوستان به عنوان رئيس اين كنفدراسيون ابقا شد.وي سناتور كشور هند، رئيس كميته ملي المپيك و رئيس فدراسيون دووميداني اين كشور است.
همچنين در اين انتخابات دكتر عيدي عليجاني با كسب ۳۷ راي در هيات رئيسه آسيا باقي ماند.حسين جلالي رئيس فدراسيون دووميداني نيز براي نخستين بار به عضويت دو كميته بسيار مهم توسعه و فني آسيا درآمد.
علي كفاشيان دبير كل كميته ملي المپيك ايران در كميته صحرانوردي آسيا ابقا شد.تيمور غياثي نيز براي اولين بار به عضويت كميته پياده روي درآمد.پيش از اين نيز دكتر صادق داداشي به عضويت كميته مربيان كنفدراسيون آسيا درآمده بود.

بهرام افشارزاده به چين رفت
001371.jpg
بهرام  افشارزاده ، عضو هيئت  اجرايي  شوراي  المپيك  آسيا و رئيس  كميته  اطلاعات  و آمار اين  شورا جهت  شركت  در چهل  و چهارمين  جلسه  هيئت  اجرايي  و بيست  و چهارمين  مجمع  عمومي عازم  شهر گوانگجو چين  شد.
اين  جلسات  با حضور اعضاي  هيئت  اجرايي  و نمايندگان  كميته هاي  ملي  المپيك عضو شوراي  المپيك  آسيا در روزهاي  ۱۷ و ۱۸ شهريور برگزار مي شود.
گزارش  روساي  كميته هاي  شوراي  المپيك  آسيا شامل : كميته  ورزش ها، كميته مالي ، كميته  اطلاعات  و آمار (توسط آقاي  بهرام  افشارزاده )، كميته  رسانه ها، كميته  فرهنگ  و آموزش ، كميته  زنان ، كميته  پزشكي ، كميته  ورزشكاران  و همينطور گزارش  دبيركل  شوراي  المپيك  آسيا نيز در جلسات  ارائه  خواهدشد.در پايان  نشست  قرار است  درخصوص  تعيين  محل  و   تاريخ  جلسات  آتي تصميم گيري  شود.

انتخاب رئيس جديد سازمان ليگ كشتي
گروه ورزشي: رئيس فدراسيون كشتي اعلام كرد: ابراهيم امامي از روز شنبه به عنوان رئيس سازمان ليگ فعاليت خود را آغاز مي كند. محمدرضا طالقاني درباره اين انتخاب گفت: اسدالله رضايي به عنوان دبير فدراسيون كشتي، ابراهيم امامي را به عنوان رئيس جديد سازمان ليگ و جانشين خود پيشنهاد داد كه امامي از روز شنبه كار خود را در سمت جديد آغاز خواهد كرد. وي همچنين در خصوص حضور خود در اردوي تيم ملي گفت: سه شنبه شب مراسم بسيار خوبي در مازندران برگزار شد كه استاندار، فرماندار و مردم جويبار با سكه هاي طلا از ملي پوشان قدرداني كردند و همچنين حقوق كشتي گيران را پرداخت كرديم تا با روحيه بهتري به كار خود ادامه دهند.

جبار بايرام جهاني هم از ميان ما رفت
گروه ورزشي: پيكر مرحوم  جبار بايرام  جهاني  يكي  از كشتي گيران  پيشكسوت  تبريزي  و نايب قهرمان  جهان  در سال  ۱۹۵۹ در شهر استانبول  تركيه ، ديروز در گورستان  بقاييه  شهر تبريز به  خاك  سپرده  شد.اين  پيشكسوت  كشتي  كه  پس  از سانحه  رانندگي  سال  پيش  در بستر بيماري  به سر مي برد، سه شنبه  شب  و به  علت  عارضه  مغزي  جان  خود را از دست  داد.در كارنامه  فعاليت  دوران  ورزشي  اين  كشتي گير ارزنده ، مدال  نقره  مسابقه هاي  جهاني  سال  ۱۹۵۹ در استانبول  تركيه ، احراز يكي  از سه  عنوان  اول  تا سوم  مسابقه هاي  قهرماني  ايران  و عنوان  بهترين  كشتي گير در رقابتهاي  ژاپن ، شوروي  سابق  و لهستان  ديده  مي شود.مرحوم  جبار بايرام  جهاني  در سالهاي  اخير و با وجود كهولت  سن  براي  امرار معاش  اقدام  به  مسافركشي  با تاكسي  مي كرد.يكي  از مسئولان  سابق  هيات  كشتي  استان  آذربايجان  شرقي  گفت : متاسفانه  پس  از حادثه  پارسال  و تصادف  شديد اين  پيشكسوت  امكان  درمان  ايشان  به  وجود نيامد و وي  بر اثر شدت  جراحات  كه  او را بستري  كرده  بود، درگذشت .

ديدار تيم هاي فولاد خوزستان و راه آهن برگزار نمي شود
بر اساس اعلام سازمان ليگ برتر فوتبال، ديدار تيم هاي فولاد خوزستان و راه آهن از سري رقابت هاي هفته دوم ليگ برگزار نمي شود.به دليل عدم فراهم بودن شرايط ميزباني راه آهن در آبادان و به دنبال آن عدم فراهم شدن زمينه برگزاري اين ديدار در تهران، روابط عمومي سازمان ليگ اعلام كرد كه ديدار فولاد خوزستان برابر راه آهن روز جمعه ۱۸ شهريورماه برگزار نخواهد شد.مسئول روابط عمومي سازمان ليگ در گفت وگو با ايسنا تأكيد كرد: رايزني هاي زيادي براي برگزاري اين ديدار در يكي از زمين چمن هاي تهران انجام داديم، ولي به دليل نداشتن فرصت كافي تا برگزاري مسابقات هفته دوم موفق به انجام اين كار نشديم؛ در اين راستا برگزاري اين ديدار به تعويق افتاد.وي افزود: ديدار تيم هاي فولاد خوزستان و راه آهن در برنامه ريزي آينده سازمان ليگ گنجانده خواهد شد و پس از فراهم شدن شرايط، زمان برگزاري اين ديدار متعاقبا اعلام خواهد شد.گفتني است شكايت باشگاه صنعت نفت از راه آهن تهران هنوز در ديوان عدالت اداري مفتوح است و فدراسيون فوتبال نيز لايحه دفاعي خود را در اين خصوص ارايه كرد تا تكليف نهايي اين پرونده به زودي مشخص شود.

امروز آغاز بسكتبال قهرماني آسيا
ايران در مصاف با تيم شماره يك قاره
خبرنگار همشهري: بيست وسومين دوره رقابت هاي بسكتبال قهرماني مردان آسيا (انتخاب قهرماني جهان) از امروز در شهر دوحه قطر آغاز مي شود. تيم ملي بسكتبال ايران كه در گروه دوم اين بازي ها با تيم هاي تايوان، چين و ازبكستان همگروه است، صبح امروز در نخستين گام به مصاف چين مدعي اول قهرماني مي رود. چيني ها چند دهه است كه به هيچ تيمي اجازه قهرماني نمي دهند. اين تيم به لطف بازيكناني توانمند با فيزيك عالي كه «يائومينگ» سرآمد همه آنهاست و در (NBA) بازي مي كند در چند دوره گذشته با فاصله اي بسيار نسبت به رقبا بر صدر تكيه زده است. ايران هم تيم بسيارخوبي دارد كه اكثر آنها در موفقيت هاي سال هاي اخير اين رشته سهيم بوده اند. تيم ايران به لطف بازيكنان تكنيكي و بلندقامتي همانند حامد حدادي و جابر روزبهاني در رده هاي جوانان و اميدها توانسته است چين را شكست دهد. به نظر مي رسد امروز مهدي كاواني، صمد نيكخواه بهرامي، ايمان زندي، حامد آفاق، حامد حدادي و جابر روزبهاني از شانس زيادي براي قرار گرفتن در تركيب اصلي پنج نفره ايران برخوردار باشند. ايران فردا با تايوان ديدار مي كند.

استراليا پيروز شد
* تيم ملي فوتبال استراليا در چارچوب رقابت هاي فوتبال مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶آلمان در قاره اقيانوسيه با نتيجه ۲بر يك از سد تيم جزاير سليمان گذشت. به گزارش خبرگزاري رويترز، در اين ديدار تيم ملي فوتبال استراليا با نتيجه ۲بر يك حريف خود را شكست داد و به مرحله بعد گام گذاشت.

مكزيك به جام جهاني رسيد
* تيم ملي فوتبال مكزيك تنها به يك امتياز نياز دارد كه جواز حضور در مرحله نهايي مسابقات فوتبال جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان را كسب كند. به گزارش خبرگزاري رويترز از مكزيكوسيتي، تيم مكزيك كه با كسب۱۶ امتياز پس از تيم آمريكا در رده دوم جدول رده بندي مسابقات فوتبال مقدماتي جام جهاني در منطقه آمريكاي شمالي، مركزي و حوزه درياي كاراييب (كونكاكاف) قرار داشت با پيروزي مقابل پاناما به مرحله نهايي راه يافت.از اين منطقه سه تيم به مرحله نهايي رقابت هاي جام جهاني صعود مي كنند كه تاكنون صعود تيم آمريكا مسجل شده است.

رئال، سالگادو را مي خواهد
باشگاه فوتبال رئال مادريد اسپانيا شايعات منتشره مبني بر انتقال ميشل سالگادو به عنوان بازيكن قرضي به تيم يوونتوس ايتاليا را تكذيب كرد. به گزارش خبرگزاري رويترز، مطبوعات اسپانيا و ايتاليا در اخباري خبر از اين انتقال داده بودند.

تساوي تيم ملي فوتبال برزيل مقابل سويا اسپانيا
001368.jpg
تيم ملي فوتبال برزيل سه شنبه شب در ديداري دوستانه مقابل تيم سو يا اسپانيا متوقف شد. به گزارش خبرگزاري رويترز از سو يا، دراين بازي كه به مناسبت يكصدمين سال تاسيس باشگاه سو يا اسپانيا در زمين اين باشگاه برگزار شد دو تيم در پايان ۹۰ دقيقه تلاش به نتيجه تساوي يك بر يك دست يافتند.گل تيم سو يا را فردريك كانوت در دقيقه ۶۲ به ثمر رساند اما پابلو آلفارو مدافع تيم سو يا در دقيقه ۸۴دروازه تيم خودي را به اشتباه باز كرد. تيم سو يا يكشنبه شب آينده در هفته دوم رقابت هاي فوتبال قهرماني دسته اول باشگاه هاي اسپانيا به مصاف تيم ويارئال مي رود. تيم ملي فوتبال برزيل يكشنبه شب گذشته با برتري مقابل تيم شيلي جواز حضور در جام جهاني ۲۰۰۶آلمان را به دست آورد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |