يكشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۹۷ - Sep 11, 2005
آغاز طرح برخورد با اراذل و اوباش
001551.jpg
گروه حوادث: فرمانده تيپ گشت فرماندهي انتظامي تهران بزرگ اعلام كرد: با توجه به هماهنگي هايي كه در سطح قوه قضاييه با نيروي انتظامي در خصوص مبارزه با هنجارشكنان اجتماعي صورت گرفته، مقرر شد در مدت زمان ۲۰ روز كليه امكانات قوه قضاييه و نيروي انتظامي در جهت اجراي طرح ضربتي افزايش ضريب امنيت اجتماعي، بسيج شوند.
به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ غلام حيدري همچنين افزود: اجراي طرح مذكور ، نبايد به اين معني تلقي شود كه تا كنون نسبت به اين گونه مسائل، حساسيت لازم وجود نداشته است بلكه گاهي اوقات به نظر مي رسد كه فعاليت نيروي انتظامي در مبارزه با اخلال گران نظم عمومي و امنيت اجتماعي بايد بيش از هر زمان تشديد شود.
وي گفت: بر اين اساس در راستاي اجراي طرح ضربتي افزايش ضريب امنيت اجتماعي در سطح شهر تهران، كليه واحدهاي انتظامي اعم از پليس مواد مخدر، پليس امنيت، واحد گشت يگان ويژه و... از صبح ديروز به جمع آوري افراد شرور و اراذل و اوباش از سطح شهر اقدام مي كنند و بدين ترتيب در هر نقطه آلوده اي كه  اين گونه افراد از طريق مزاحمت براي شهروندان، انضباط و امنيت اجتماعي را با اخلال مواجه كنند، بلافاصله واحدهاي گشت يگان ويژه به منظور برخورد با آنها، وارد عمل مي شوند.
فرمانده تيپ گشت فرماندهي انتظامي تهران بزرگ همچنين تأكيد كرد: تعدادي از اراذل و اوباش، نوجوانان و جوانان فريب خورده اي هستند كه در سنين پايين تحت تأثير مجرمان حرفه اي اقدام به شرارت مي كنند؛ از اين رو به خانواده ها بويژه والدين اين عده هشدار مي دهيم پيش از آن كه با فرزندان آنها برخورد انتظامي و قضايي شود، مراقبت هاي لازم را نسبت به ارتباط آنها با افراد خلاف به عمل آورند.
سرهنگ حيدري در پايان از شهروندان تهراني خواست نقاط آلوده محل سكونت خود را از طريق تماس با تلفن ۱۱۰ مركز فوريتهاي پليسي هرچه سريعتر به پليس اطلاع داده تا وارد عمل شود.
اراذل و اوباش تا شناسايي شبكه هاي اشرار آزاد نمي شوند
معاون ويژه دادستان در ستاد مبارزه با اراذل و اوباش گفت: اراذل و اوباشي كه در طرح امنيت اجتماعي دستگير مي شوند متهم ويژه قلمداد شده و تا شناسايي شبكه هاي اشرار و رسيدگي به شكايت شاكيان آزاد نخواهند شد.
احمد موحد در پاسخ به اين سؤال كه آيا اراذل و اوباش دستگير شده در طرح امنيت اجتماعي با اخذ قرار توسط مراجع قضايي آزاد مي شوند يا خير گفت: تمامي اراذل و اوباشي كه در طرح امنيت اجتماعي دستگير مي شوند به عنوان متهم ويژه تا رسيدگي نهايي به پرونده به صورت بازداشت در اختيار دستگاه قضايي خواهند بود.
وي ادامه داد: اين افراد ضمن رعايت حقوق شهروندي تا شناسايي شبكه هاي اشرار و رسيدگي به شكايات مردمي در بازداشت خواهند بود.
وي با بيان اينكه برخوردهاي مقطعي با اراذل و اوباش هيچگونه نتيجه مثبتي در جامعه نخواهد داشت گفت: در اين طرح بحث برخوردهاي مقطعي حذف شده و دستگاه قضايي بنا دارد با همكاري نيروي انتظامي تمامي ريشه هاي افراد شرور و مزاحم را شناسايي و قطع كند.
موحد در پاسخ به سؤالي در خصوص ميزان موفقيت اين طرح گفت: اجراي طرح ايجاد امنيت اجتماعي تاكنون به خوبي و با موفقيت اجرا شده است به طوري كه طي چند روز گذشته ۵۰ نفر از اراذل و اوباش كه در قالب باند نسبت به تهيه و توزيع مشروبات الكلي و سي دي هاي مستهجن اقدام مي كردند، شناسايي و دستگير شده اند.
وي با اشاره به لزوم همكاري مردم با مقامات قضايي و نيروي انتظامي گفت: طي چند روز اجراي طرح همكاري مردم با نيروي انتظامي و مقامات قضايي خوب بوده و اميدواريم تا با حمايت شهروندان طرح را با موفقيت به اتمام برسانيم.

اعدام براي سارق جنايتكار
گروه حوادث: حكم اعدام عامل جنايت خيابان باغ فيض كه در پي آن يك مرد افغاني مرتكب قتل يك پسر جوان ايراني شده بود از سوي ديوان عالي كشور تأييد شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۴/۲۰ بامداد روز بيست و هفتم اسفند ماه سال ۸۲ دو مرد افغاني به نام احمد و نصير به قصد سرقت وارد يك منزل مسكوني واقع در خيابان باغ فيض شدند. سارقان در حال جمع آوري اموال با ارزش خانه بودند كه پسر صاحب خانه به نام مهدي از خواب بلند شد و با مشاهده سارقان درگيري بين آنها صورت گرفت. با ايجاد سر و صدا ديگر اعضاي خانواده نيز از خواب برخاستند. يكي از سارقان به نام احمد در حين درگيري با ضربه چاقو مهدي را به قتل رساند. پدر مقتول موفق شد احمد و نصير را در همان صحنه جنايت دستگير كند. پليس در جريان ماوقع قرار گرفت و بعد از حضور در صحنه دو متهم تحويل مأموران شدند.بعد از اعتراف صريح متهمان به قتل كه در اداره آگاهي تهران صورت گرفت، پرونده به دادگاه كيفري استان ارسال شد. در پايان جلسات دادرسي كه در شعبه۷۱ كيفري استان انجام گرفت احمد به قصاص نفس، سه سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و نصير نيز به سه سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محكوم شد. طبق گفته قريشي قاضي اجراي احكام، حكم مذكور از سوي ديوان عالي كشور تأييد و به اجراي احكام ارسال شد.

مالباختگان منطقه اتابك به اداره آگاهي مراجعه كنند
001590.jpg
گروه حوادث: زورگيران منطقه اتابك دستگير شدند و پليس از مالباختگان منطقه شرق و جنوب شرقي خواست، با شناسايي سارقان به پليس مراجعه كنند.
دو سارق به نام هاي هادي-خ و مجتبي-ك ديروز در حوالي اتابك توسط ماموران كلانتري ۱۳۲ نبرد به جرم سرقت از طريق زورگيري دستگير شدند.
اين دو پس از انتقال به كلانتري تحويل پايگاه ۶ آگاهي شدند و پس از ارجاع پرونده به شعبه ۶ دادياري دادسراي ناحيه ۱۴ يكي ديگر از همدستان آنها به نام حامد-خ نيز دستگير شد.
يكي از مالباختگان و شاكيان اين گروه سرقت كه از طريق زورگيري با سلاح سرد از او سرقت كرده بودند، متهمان را شناسايي كرده و هم اكنون متهمان در بازداشت به سر مي برند.
سرهنگ حسين خويني رئيس اداره سرقت آگاهي تهران نيز در اين مورد گفت: افرادي كه با روش زورگيري در مناطق شرق و جنوب شرق تهران از آنها سرقت شده است، با مراجعه به پايگاه ۶ پليس و با طي مراحل قانوني مي توانند از افراد نامبرده شكايت كنند.

سارق در حين سرقت به دام افتاد
گروه حوادث: يك سارق زماني كه قصد سرقت از خانه اي را داشت توسط افراد محله دستگير و در اداره آگاهي به ۱۶ فقره سرقت اعتراف نمود.
به گزارش خبرنگار ما، ۲۷ مردادماه سال جاري خبر دستگيري يك سارق در فلكه دوم نيروي هوايي توسط افراد محله به مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ داده شد.ماموران پس از حضور در محل، متوجه شدند سارق پس از اين كه از روي ديوار وارد خانه شده، به پشت بام رفته و با شكستن شيشه پشت بام قصد وارد شدن به خانه را داشته است. اما اعضاي خانه و همسايه ها با ديدن اين فرد، با وي درگير و موفق به گرفتن او شدند.ماموران متهم را كه افشين نام دارد به پايگاه ششم اداره آگاهي تحويل دادند.پس از تحقيقات در مورد سوابق اين فرد، وي به ۱۶ فقره سرقت به همراه همدستش به نام محمد در مناطق شرقي تهران از جمله پيروزي، معلم، عشرت آباد و... اعتراف نمود.همچنين وي به يك فقره سرقت در سال ۷۵ كه طي آن ۹ كيلوگرم طلا از منزل زني به سرقت برده بود اعتراف كرد. همدست اين فرد نيز ۶ شهريورماه توسط ماموران نيروي انتظامي دستگير و به اداره آگاهي منتقل شد.اين پرونده زير نظر بازپرس ۶ دادسراي ناحيه ۴ براي تحقيقات بيشتر در حال رسيدگي است.

كلاهبرداري ۱۲ ميليوني از مالك يك پژو
001548.jpg
گروه حوادث: شخصي كه اتومبيل پژو GLX خود را در قبال ۱۲ ميليون تراول فروخته بود، پس از مراجعه به بانك متوجه شد تمام تراول ها تقلبي هستند.
به گزارش خبرنگار ما،  صبح پنجشنبه ۱۷ شهريور مردي به نام محمدرضا ۲۶ ساله براي خريد يك دستگاه پژو GLX بژ متاليك به منزلي واقع در خيابان شيخ بهايي شمالي مراجعه كرد. اعضاي اين خانه كه براي فروش خودروي خود در روزنامه آگهي داده بودند، پس از نشان دادن خودرو به اين مرد، قيمت آن را ۱۲ ميليون تومان عنوان كردند.
محمدرضا با اعلام اينكه قيمت خودرو بالاست، از خريدن آن منصرف مي شود، اما بعد از ظهر همان روز با در دست داشتن ۱۲ ميليون تراول به همان خانه مراجعه كرد و خودرو را از آنها خريداري كرد. اما زماني كه مالك خودرو براي نقد كردن تراول ها به بانك مراجعه كرد، متوجه شد تمام ۱۲ ميليون قلابي است.
وي ديروز با مراجعه به اداره آگاهي، از اين فرد اعلام شكايت كرد تا توسط مأموران پيگيري شود. تحقيقات لازم براي پيدا كردن متهم در اداره آگاهي همچنان ادامه دارد.

همسر جنايتكار به زودي محاكمه خواهد شد
گروه حوادث: مردي كه پس از قتل همسر جوانش پرده از جزئيات اين جنايت خانوادگي برداشت به زودي در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري محاكمه خواهد شد.
اين مرد جوان ساعت ۹صبح پنج شنبه يكم آبان ماه سال ۸۲ سراسيمه از خانه اش واقع در جنوب تهران بيرون دويد و ادعا كرد همسرش در غياب وي به قتل رسيده است. وقتي بازپرس ويژه قتل و تيم ويژه اداره ۱۰ پليس آگاهي تهران در قتلگاه زن ۲۱ ساله اي به نام «پرستو» حضور يافتند به همراه مأموران كلانتري دست به تجسس جنايي زدند و پي بردند قتل خانوادگي است.كارآگاهان وقتي به بررسي هاي علمي پرداختند پي بردند قاتل هيچ كس جز صادق نيست و اين مرد دست به قتل همسرش زده است. بدين ترتيب، صادق در شاخه ديگري تحت تحقيق قرار گرفت و اين بار وقتي ديد پليس او را مجرم شناخته است، لب به اعتراف گشود و قتل« پرستو» را به گردن گرفت.بر پايه اين گزارش، پرونده اين جنايت صبح ديروز به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شد و قرار است با تعيين وقت عامل اين جنايت در حضور ۵ قاضي به دفاع از خود بپردازد.

نخستين تحقيقات درباره مرگ كارگر جوان
گروه حوادث: تحقيقات مأموران تجسس كلانتري تهرانسر بيانگر  آن است كه كارگر جواني حين انجام كار به پايين پرتاب شده است.
به گزارش خبرنگار ما، اين كارگر جوان كه محمود (۳۵ ساله) نام داشت عصر روز چهارشنبه ساعت ۱۳ زماني كه در حال اسكلت زدن در طبقه چهارم بود، ناگهان از بالاي اسكلت به پايين پرتاب شد و به شدت مجروح شد.
محمود پس از انتقال به بيمارستان فياض بخش در دم جان باخت. اين حادثه كه با حضور چهار كارگر ديگر اتفاق افتاده بود، مأموران كلانتري تهرانسر را بر آن داشت تا به تحقيق از آنها بپردازند. برپايه اين گزارش، آخرين اخبار حاكي از آن است كه ظاهراً محمود به طور ناگهاني در حين اسكلت زدن به پايين پرتاب شده است. تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

لغو حكم اعدام
آسوشيتدپرس: قاضي دادگاه عالي ايالت اوهايو روز گذشته حكم اعدام مردي را كه محكوم به قتل است؛ به حالت تعليق درآورد. قاضي دادگاه علت چنين اقدامي را امكان ارائه اطلاعات نادرست از سوي دادستاني در جلسه تجديد نظر اعلام كرد.
اعدام جان اسپيركو تا روز پانزدهم نوامبر كه جلسه دوم دادگاه تجديد نظر با در دست داشتن موارد جديد تشكيل خواهد شد به تعويق افتاده است. دادستان پرونده با توجه به شواهد موجود، جان را متهم به قتل عمد يكي از كاركنان اداره پست كرده است. البته متهم در تمامي جلسات دادگاه اين اتهام را رد كرده و آن را توطئه خطاب كرده است.
وكيل مدافع متهم در دادگاه در اين خصوص گفت: من بسيار خوشحالم كه دادگاه سرانجام اين فرصت را به ما داد تا بتوانيم حقايقي از اين پرونده را كه تاكنون مختوش بوده در اختيار دادگاه عادل قرار دهيم.
وكيل مدافع متهم در دادگاه ادعا كرد كه دادستان در جلسه تجديد نظر، شواهد مربوط به قتل قرباني در سال ۱۹۸۲ را مخدوش كرده و علاوه بر اين حقايق را در خصوص محل بودن متهم زمان ارتكاب قتل بيان نكرده است.

اعدام براي قاتل خانوادگي
آسوشيتدپرس: دادگاه عالي لس آنجلس روز گذشته مردي را كه متهم به قتل يك بازرگان و سه نفر از اعضاي خانواده آنها بوده، به اعدام محكوم كرد. متهم پس از به قتل رساندن مقتولان، منزل آنها را به آتش كشيده است.
پراوين پيتر ۳۶ ساله توسط قاضي دادگاه عالي كه جنايت وي را گناهي نابخشودني اعلام كرده بود، به اعدام محكوم شد. به گفته بازپرس تحقيق پرونده متهم پيش از به قتل رساندن مقتولان دست و پاي آنها را بسته و آنها را به شدت شكنجه كرده بود. وي براي از بين بردن آثار جرم خود حتي منزل قربانيان را نيز به آتش كشيده بود. قاضي پرونده زماني كه با درخواست متهم براي تخفيف مجازات و صدور حكم حبس ابد روبه رو شد، در اين خصوص گفت: آن طور كه متهم مقتولان را به قتل رسانده است شيوه وحشتناكي است كه به هيچ وجه قابل درك نمي باشد. تخفيف در مجازات در حقيقت به معناي ظلم به قربانيان است.دادگاه در ماه آوريل متهم را با اتهامات سرقت؛ قتل عمد و ايجاد حريق عمدي روبه رو كرد. همدست ديگر متهم نيز به اتهام ارتكاب قتل عمد به پانزده سال حبس ابد محكوم شده است.

تابلوي هنري ۲۵ ميليون دلاري پس از۳۰ سال پيدا شد
سي.ان.ان:يك تابلوي هنري بسيار گران قيمت در آمريكا، پس از ۳۰ سال ناپديد شدن، به زودي در معرض ديد علاقه مندان هنر قرار خواهد گرفت.
اين تابلوي هنري بسيار نفيس به وسيله «هنري ماتيس» از نقاشان برجسته جهان و در سال ۱۹۴۸ ميلادي كشيده شده است. گفته مي شود كه ارزش اين تابلوي نفيس حدود ۲۵ ميليون دلار است. اين تابلوي گرانبها طي ۳۰ سال گذشته در اختيار اشخاص خصوصي بود و اخيراً از سوي موزه هنري نيويورك خريداري شده است.

سريعترين راننده نابيناي جهان
سي.ان.ان: راننده نابيناي اهل آفريقاي جنوبي توانست با رانندگي با سرعت ۲۶۹ كيلومتر در ساعت نام خود را به عنوان سريعترين راننده نابيناي جهان به ثبت برساند.
اين مرد ۳۳ ساله كه از بدو تولد نابينا بوده است توانست تا با اين اقدام، نام خود را در كتاب ركورد جهاني به ثبت برساند.
گفتني است، ركورد پيشين اين عمليات در اختيار يك مدير نابيناي بانكي در انگليس است كه توانسته بود ركورد ۲۳۳ كيلومتر رانندگي در ساعت را به ثبت برساند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |