دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۰۴ - Sep 19, 2005
آسمان ايران امشب نورباران مي شود
002460.jpg
002466.jpg
گروه اجتماعي : امشب همزمان با شب خجسته زادروز منجي عالم بشريت مهدي موعود(ع) آسمان كشور با همت و تلاش حركت هاي خودجوش مردمي و با حمايت سازمان ها و نهادهاي تبليغاتي و فرهنگي نورباران مي شود.
به گزارش خبرنگار ما امشب در بسياري از مناطق كشور و در ميدان هاي مهم مراكز استان ها و در بسياري از روستاها مراسم نورافشاني، چراغاني و آذين بندي برگزار و شيعيان و ارادتمندان امام غايب به جشن و شادماني مي پردازند. در تهران نيز بسياري از سازمان ها و نهادها همپاي حركت هاي خودجوش و عاشقانه مردم مراسم و آيين نورافشاني برگزار مي كنند.
حسين هاتفي فارمد مديركل روابط عمومي و بين الملل سازمان فرهنگي _ هنري شهرداري تهران با بيان اين كه جشن نورافشاني و گلباران در ۱۱ نقطه آسمان تهران به اجرا درمي آيد گفت: جشن نورافشاني ساعت ۲۰ و ۳۰ دقيقه در ميدان هاي آزادي، ولي عصر(عج)، تجريش، پارك ملت و فرهنگسراهاي جوان، بهمن، طبيعت، ولاء، تفكر، ورزش و نوجوانان برپا مي شود.وي افزود: اين مراسم در دو نوبت صبح و عصر روز سه شنبه در ساعات ۱۰ و ۱۶ نيز انجام مي شود.
هاتفي فارمد جشن بزرگ هزار صلوات را از ديگر برنامه هاي خجسته زادروز حضرت مهدي(عج) اعلام كرد و گفت: اين جشن با عنوان هزار صلوات براي سلامتي و تعجيل در فرج آقا امام زمان ساعت ۸ سه شنبه شب در ميدان ولي عصر(عج) با همكاري شبكه راديويي تهران برگزار مي شود.
مسعود توانا مديركل روابط عمومي و بين المللي بنياد شهيد و امور ايثارگران نيز از نورباران آسمان تهران توسط خانواده بزرگ شاهد و جانبازان خبر داد و گفت: سازمان مراكز تفريحي و سياحتي كوثر وابسته به بنياد شهيد با برپايي ايستگاه هاي صلواتي در ميدان هاي مهم شهر ازجمله شهربازي اوين از ساعت ۱۹ تا ۲۴ از شهروندان تهراني پذيرايي مي كند.وي همچنين افزود: واحدهاي بنياد شهيد در سراسر كشور و مراكز استان ها نيز برنامه هاي مشابهي را براي پاسداشت خجسته زادروز حضرت قائم ظرف امروز و فردا تدارك كرده اند كه ديدار مسئولان با خانواده هاي شاهد و جانبازان نيز از اين جمله است.توانا با بيان اين كه پاسداشت خجسته زادروز امام دوازدهم شيعيان درحقيقت بيان عطش و خواست اجراي عدالت در جامعه است گفت: خوشبختانه دولت نهم با شعار عدالت محوري به ميدان آمده و اين اميدواري وجود دارد كه نسيم عدالت و مهرورزي به بركت حضرت ولي عصر(عج) در جامعه بيش از گذشته جلوه بروز و ظهور داشته باشد.گزارش ديگري از مناطق مختلف كشور حاكي است شهروندان در گروه هاي خودجوش برنامه هاي پاسداشت خجسته زادروز حضرت مهدي (عج) را با چراغاني محله هاي خود و آذين بندي سر در خانه ها ،جلوه زيبايي از نور و گل و لاله را در شهر طنين افكنده اند.
مجموعه فرهنگي عاشورائيان جشن ميلاد حضرت ولي عصر (عج) را فردا در ورزشگاه پيروزي در خيابان جي اصفهان برگزار مي كند.
در جنوب شرقي تهران نيز گروه هاي خودجوش با تشكيل هسته هاي متعدد برنامه پذيرايي از شهروندان هم محله اي و گذري را تدارك كرده اند.مهندس كاظم كمالي نسب مديركل مراكز فرهنگي _ هنري شرق تهران در اين باره گفت: از حدود دو هفته قبل برنامه هاي بزرگداشت اعياد شعبانيه را آغاز كرده ايم و در اين مسير شهروندان زيادي با ارائه ايده ها و نظرات متنوع ما را در اجراي بهتر و زيباتر اين مراسم كمك كرده اند. وي با بيان اين كه پاسداشت خجسته زادروز امام غايب يك ويژگي شاخص و متمايز از ساير اعياد و برنامه هاي جشن و شادي دارد گفت: در اين ميدان ما تنها اجراكننده نظرات و ايده هاي مردم در مراكز فرهنگي _ هنري هستيم.
كمالي نسب در پايان از ويژه برنامه هاي فرهنگسراي جوان و مراكز فرهنگي وابسته به حوزه شرق خبر داد و گفت: اهداي گل و شيريني به شهروندان، اجراي موسيقي، برنامه هاي شاد هنري و مشاركت در جشن بزرگ هزار صلوات از ديگر برنامه هاي جنبي جشن بزرگ نيمه شعبان در اين مراكز است.

ضوابط و مقررات گردش علمي، تفريحي
و تربيتي مدارس اعلام شد
گروه علمي فرهنگي: در آستانه  سال  تحصيلي  جديد، وزارت  آموزش  و پرورش  ضوابط و مقررات  گردش علمي ، تفريحي  و تربيتي  مدارس  سراسر كشور را اعلام  كرد.
به  گزارش  ايرنا، براساس  مصوبه  شوراي  عالي آموزش  و پرورش ، گرفتن  هرگونه  وجه  بابت  هزينه  گردش هاي  علمي ، تفريحي  و تربيتي  بايد متناسب  با هزينه هاي  مربوط و توان  پرداخت  خانواده ها باشد.گردش هاي  علمي ، تفريحي  و تربيتي  مدارس  بايد پس  از موافقت  انجمن  اوليا و مربيان  مدرسه  انجام  گيرد.اعزام  دانش آموزان  براي  بازديد و گردش هاي  علمي ، تربيتي  و تفريحي  در محدوده شهرستان  محل  تحصيل  با موافقت  شوراي  مدرسه  و رضايت  كتبي  اولياي  دانش آموزان  بلامانع  است .
مدير مدرسه  موظف است  موافقت  شوراي  مدرسه  را به منطقه  آموزش  و پرورش  مربوطه ارسال  كند.براي  اعزام  دانش آموزان  به  خارج  از محدوده  شهرستان  محل  تحصيل ، علاوه  بر اخذ رضايت  كتبي  اوليا و موافقت  شوراي  مدرسه ، موافقت  منطقه  آموزش  و پرورش  محل  نيز ضروري  است .انجام  بازديدهاي  علمي ، تفريحي  و تربيتي  در ايام  برگزاري  امتحانات  رسمي مدارس  و از يك  هفته  قبل  از آن ممنوع  است .

رئيس دفتر شبه خانواده بهزيستي:
ضرورتي براي نظارت دائمي افراد ترخيص شده
از دفاتر شبه خانواده بهزيستي وجود ندارد
ايلنا: رئيس دفتر شبه خانواده بهزيستي، اعلام كرد: ضرورتي براي نظارت دائمي بر افراد ترخيص شده از دفاتر شبه خانواده بهزيستي وجود ندارد.
ذبيح الله عشقي، رئيس دفتر شبه خانواده بهزيستي، گفت: مددكاران بهزيستي تا ۵ سال پس از ترخيص افراد از بهزيستي آنها را تحت كنترل دارند، اما پس از ازدواج و اشتغال، ديگر نيازي به نظارت بر آنها وجود ندارد.
وي افزود: زماني   كه خود اين افراد پس از ترخيص ،اعلام نياز مالي كنند، به آنها وام اشتغال مي  دهيم؛ اما نه امكانات و نه ضرورتي بر نظارت مادام  العمر آنها وجود ندارد.
به گفته عشقي، كساني   كه به خانواده  ها سپرده مي  شوند كاملاً تحت كنترل قرار دارند و مددكاران، خدمات مورد نياز را به آنها ارائه مي  دهند. وي تصريح كرد: زماني  كه اين افراد زندگي مستقلي تشكيل مي  دهند، نمي  توانيم بر زندگي شخصي آنها نظارت كنيم.
رئيس دفتر شبه خانواده بهزيستي، با اشاره به احتمال وجود افراد ترخيص شده از بهزيستي در گروه  هاي اشرار گفت: اين احتمال وجود دارد كه برخي از اين افراد در گروه  هاي اراذل و اوباش وارد شوند. وي خاطرنشان كرد: از بين صدها اراذلي كه جمع  آوري مي  شوند، وجود مقدار كمي از افراد ترخيص شده از بهزيستي، طبيعي است.
عشقي، با اعلام اينكه در صورت گزارش نيروي انتظامي، بهزيستي براي حمايت از افراد دستگير شده خدمات ارائه مي  دهد گفت: اگر افرادي كه از سيستم ما خارج شده  اند و جزء گروه  هاي دستگير شده باشند، در صورت اعلام نياز نيروي انتظامي از آنها حمايت مي  كنيم و خدمات مشاوره  اي و وكيل در اختيار آنها مي  گذاريم.

تحصيل يك ميليون و ۲۵۰ هزار دانش آموز
در مدارس غير انتفاعي
گروه علمي فرهنگي: مديركل  دفتر مدارس  غيرانتفاعي  وزارت  آموزش  و پرورش  شمار دانش  آموزان مدارس  غيرانتفاعي  در مقاطع  ابتدايي ، راهنمايي ، دبيرستان  و پيش دانشگاهي در سال  تحصيلي  جديد را يك  ميليون  و ۲۵۰ هزار نفراعلام  كرد.
 حسن  مسعودي روزيكشنبه  درگفت وگو با ايرنا، اظهارداشت : شمار دانش آموزان  مدارس  غيرانتفاعي  سراسر كشور امسال  سه  درصد نسبت به  سال  پيش  افزايش  يافته  است .وي  گفت : سال  گذشته  حدود يك  ميليون  و يكصد هزار دانش آموز  در مدارس غيرانتفاعي  به  تحصيل  اشتغال  داشتند كه  امسال  ۱۵۰ هزار نفر به  اين  رقم افزوده  شد.مسعودي  افزود: رويكرد مردم  به  نام  نويسي  فرزندانشان  در مدارس  غير انتفاعي  در سه  سال  گذشته  افزايش  يافته  ودانش آموزان  و والدين  تمايل  بيشتري به  استفاده  از آموزش هاي  اين  واحدها از خود نشان  مي دهند.مديركل  دفتر مدارس  غيرانتفاعي  گفت : مدارس  غيرانتفاعي  سالانه  با پنج  درصدتعداد واحد آموزشي  و سه  درصد جمعيت  دانش آموزي  روبه  رو است .

آصفي: توجه لازم به طرح رئيس جمهور نشد
ايسنا: آصفي با بيان اين كه ايران با زبان تهديد بيگانه است هشدار داد كه آژانس توجه داشته باشد ايران درخواست فراتر از ان.پي.تي را نمي پذيرد و در شوراي حكام بايد از يكجانبه گرايي پرهيز شود.
دكتر حميدرضا آصفي سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در نشست مطبوعاتي هفتگي اش در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي، سفر رئيس جمهور كشورمان به نيويورك را از رخدادهاي مهم در تقويم مناسبات جمهوري اسلامي ايران دانست و آن را مثبت ارزيابي كرد.
آصفي در ارتباط با عكس العمل منفي نسبت به طرح ابتكاري رئيس جمهور كشورمان كه شب گذشته و در جمع سران كشورهاي جهان مطرح شد گفت: آنچه كه ما و اروپايي ها از ابتدا با هم تفاهم داشتيم اين بود كه دو طرف اعتماد متقابل را جلب كنند؛ در اين خصوص قدم هاي بسياري برداشته شد تا از طريق گفت وگو اعتماد متقابل و پس از آن به فناوري صلح آميز هسته اي برسيم.وي ادامه داد: مشكل از اينجا آغاز شد كه اروپايي ها در ارايه تضمين هاي محكم يا ناتوان بودند و يا از ارايه اين تضمين ها خودداري مي كردند؛ ضمن آن كه ما تأكيد داشتيم كه تضمين عيني به معناي پاك كردن صورت مساله نيست.حال ما از اروپا مي پرسيم كه چنانچه طرح ما حاوي تضمين عيني نيست پس تضمين عيني چيست؟ آصفي افزود: اظهار نظرها درخصوص طرح رئيس جمهور كشورمان مثبت نبوده و فكر مي كنيم توجه لازم به آن نشده است و اين روند هيچ كمكي را نخواهد كرد؛ ضمن آنكه داشتن چرخه سوخت هسته اي حق مسلم ماست و خود آنها نيز بر اين حق ما تصريح داشته اند و نمي توانند مانع از دستيابي ما به اين حق شوند.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان درباره اين كه آيا شركت هاي آمريكايي  نيز از مصاديق شركت هاي خصوصي يا غيرخصوصي يكي از بندهاي طرح پيشنهادي رئيس جمهور كشورمان مي شوند يا خير گفت: اين مساله از جزييات است كه بايد بررسي شود.فعلا مطالعه پيشنهاد ايران به عهده طرف مقابل است و پس از پاسخ آنها اعلام مي كنيم كه چه كشورهايي مي توانند در اين طرح شريك باشند.وي در ادامه درخصوص اظهارات شب گذشته فيليپ دوست بلازي، وزير امور خارجه فرانسه مبني بر اين كه شركت آفريقاي جنوبي در مذاكرات چه سودي دارد گفت: بالاخره كشورهاي مختلف توان هاي متفاوتي دارند و مي توانند مورد گفت وگو قرار گيرند؛ ضمن آن كه اروپا خودش خود را حذف كرد و به مذاكرات ادامه نداد و روشن است كه جمهوري اسلامي ايران نيز براي احقاق حقوق خود بر چند كشور خاص متمركز نمي شود و با همه كشورها گفت وگو مي كند.
آصفي در تشريح بخشي از پيشنهاد ابتكاري رئيس جمهور كشورمان گفت: اروپايي ها مي گويند شما چرخه سوخت را براي چه مي خواهيد، ما آن را به شما مي فروشيم و رئيس جمهور ما مي گويد چه تضميني است كه اين فروش و واگذاري سوخت به ما تضمين داشته باشد؟وي در ادامه، جلسه روز دوشنبه آژانس بين المللي انرژي اتمي را جلسه اي بسيار مهم دانست و تأكيد كرد: ما اعتقاد داريم كه در اين جلسه بايد از يكجانبه گرايي پرهيز شود و اگر قرار باشد كار غيركارشناسي انجام شود فضا راديكال خواهد شد و در آن فضا امكان هر تصميم گيري وجود دارد.وي خاطرنشان كرد: آژانس نبايد تحت تاثير چند كشور خاص قرار گيرد و بايد توجه داشته باشند كه نبايد درخواستي فراتر از NPT يا پادمان از ما بشود چرا كه ما آن را نخواهيم پذيرفت.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران با زبان تهديد، بيگانه است و در گذشته هم مشخص شده فشار بر ايران با تهديد نتيجه معكوس مي دهد و ما پيشنهاد مي كنيم كه در جلسه دوشنبه ضمن پيروي از منطق و عدم تاثيرپذيري از برخي عناصر كارها به مسير خود بازگردد و بتوانيم با منطق مذاكره به نتيجه برسيم.آصفي درخصوص ارجاع پرونده هسته اي كشورمان گفت: هنوز به آنجا نرسيديم و اجازه دهيد خيلي گمانه زني نكنيم؛ ديده ايم كه برخي دوستان گمانه زني هاي افراطي مي كنند و از حمله نظامي سخن مي گويند در حالي كه فضا و شرايط اصلا اين گونه نيست و ما نيز چنين مسايلي را در دستور كارمان نداريم؛ ضمن آن كه بارها گفته ايم كه شوراي امنيت آخر دنيا نيست و اميدواريم كه با عملكرد صحيح آژانس اوضاع پيچيده تر نشود.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان درباره اين كه آيا در نتيجه تداوم مواضع طرف مقابل در مذاكرات هسته اي فعاليت  تاسيسات نطنز آغاز خواهد شد گفت: فعلا بحث نطنز در دستور كار نيست و نگاه ما بيشتر به جلسه فرداي آژانس است كه چه نتايجي از آن به دست خواهد آمد.

استانداردهاي استفاده از ميز و صندلي در كلاس درس
گروه علمي و فرهنگي: در آستانه  سال  تحصيلي  جديد، اداره  كل  سلامت  و تندرستي  وزارت  آموزش  و پرورش ، شرايط صندلي  كلاس هاي  درس  و نحوه  نشستن  دانش آموزان  روي  صندلي  مدرسه  را اعلام  كرد.به  گزارش  ايرنا، براساس  اين  گزارش ، وضعيت  ميز و صندلي  براساس  شرايط زندگي ، وراثتي ، محيطي ، تغذيه اي  و بهداشتي  و جسماني دانش آموز بايد متفاوت  باشد و نوع  آن نيز بايد با توجه  به  شرايط فوق  تعيين شود.
* براساس  علم  ارگونومي  (مهندسي  انساني )، ميز و صندلي  بايد به گونه اي  باشد كه  كف  پاي  فرد در هنگام  نشستن  صندلي ، روي  زمين  مسطح  قرار گيرد.
* هنگام  نشستن  دانش آموز روي  صندلي ، بايد فاصله  بين  ران  و سطح  زيرين  ميز طوري  باشد تا امكان  جابجايي  و حركت  آزادانه  او امكان  پذير گردد.
* ارتفاع  ميز بايد طوري  باشد كه  آرنج ها تقريبا هم سطح  با لبه  جلويي  سطح ميز باشد.
*تكيه گاه  صندلي  بايد ناحيه  پشت  و كمر را حمايت  كند و فضاي  كافي  بين  حمايت كننده  كمري  و كفه  صندلي  براي  جابجايي  آزادانه  وجود داشته  باشد.
* شرايط صندلي  مطالعه  منزل دانش آموزان  :در منزل  بهتر است  براي  مطالعه از صندلي هاي  متحرك  و قابل تنظيم  استفاده  كنند.
* بهتر است  ناحيه  حمايت كننده  كمري  (پشتي  صندلي ) داراي  فنر قابل  انعطاف  باشد تا در هنگام  خستگي ، فرد بتواند براي  استراحت  كمي به  عقب  متمايل  شود.
* صندلي  بايد طوري  باشد كه  مانعي  بين  پشت  ساق  و لبه  جلويي  صندلي  وجود نداشته  باشد.ميز تحرير نبايد خيلي  بزرگ  و فضاگير و نه  خيلي  كوچك  باشد.

تأسيس يك مركز IT با عضويت رئيس جمهور
در هيأت امناي آن
ايسنا: مركز تحقيقات و فناوري اطلاعات عصر نوين با عضويت رئيس جمهور در هيأت امناي آن تشكيل شد.در نمابر معرفي اين مركز آمده است: نظر به تأكيد مقام معظم رهبري در استفاده صحيح و مناسب از ظرفيتها و امكانات كشور در راستاي توسعه و لزوم حركت انقلابي در مسير رفع موانع و مشكلات توليد دانش و جنبش نرم افزاري و به منظور پاسخگويي به بخشي از نيازهاي كشور در زمينه كاربرد محوري نگرش و مديريت فناوري اطلاعات به عنوان يك ابزار كارآمد در تحقيق و پژوهش در حوزه هاي مختلف، مركز تحقيقات و فناوري اطلاعات عصر نوين جهاني به صورت يك موسسه غيرانتفاعي و غيردولتي، براساس مجوز شماره ۱۰۲۸۱/۲۲ مورخ ۱۸/۱۲/۸۳ شوراي گسترش آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و طبق قانون اهداف، وظايف و تشكيلات وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مصوب ۱۸/۵/۸۳ در تاريخ ۲۳/۱۲/۸۳ تاسيس گرديد.بر اساس اين گزارش اعضاي  هيات امناي اين مركز را محمود احمدي نژاد، احمدتوكلي، مجيد ملكي تبار، داود دانش جعفري، محمد خوش چهره جمالي، الياس نادران، حسين نجابت، سيدعلي رياض، عباس خواجه پيري، علي سعيدلو، فرامرز فتح نژاد، سيد فضل الله موسوي، ابوالفضل اميري مقدم، عطاءالله ملكي تبار، علي كاميار، مهرداد باقري، رضا حمزه لو، علي اصغر كاملي، يحيي تابش، علي اعظمي، سعيد شاهدي پور، لاله افتخاري، زينب كدخدا و نفيسه فياض بخش تشكيل مي دهند.مديرعاملي اين مركز را سعيد شاهدي پور و اعضاي هيات نظار جهت نظارت بر فعاليت هاي اين مركز را داوود دانش جعفري، علي اصغر كاملي، رضا حمزه لو و زينب كدخدا تشكيل مي دهند.بنابراين گزارش، وظايف و ماموريت هاي اين مركز، ايجاد فرآيند توليد فن آوري اطلاعات (جامعه «ايران» غني اطلاعاتي) براي اجراي طرح هاي پژوهشي، بنيادي، كاربردي و توسعه اي به منظور تحقق هدف مركز، ارايه ي دوره هاي آموزشي كوتاه مدت و بلندمدت متناسب با هدف مركز، تشكيل نهادهاي وابسته جهت جذب، سازماندهي و به كارگيري نيروهاي مومن، متخصص، نخبه و متعهد به نظام و انقلاب در راستاي ارايه  خدمات مشاوره اي و مديريتي بر اساس اصول و قوانين علمي و تحقيقاتي به اشخاص حقيقي و حقوقي متناسب با هدف مركز و هم چنين همكاري پژوهشي با دانشگاه ها و موسسات پژوهشي داخل و خارج كشور به منظور ارتقاي كيفيت فعاليت ها در زمينه  تحقيق هدف مركز است.

ديدار هاشمي رفسنجاني با ملك عبدالله
ايرنا: در ديدار روز شنبه  رئيس  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  با ملك  عبدالله  پادشاه عربستان  سعودي  در جده  مسائل  دوجانبه  منطقه اي  و بين المللي  مورد بحث  و گفت وگو قرار گرفت .در اين  ديدار حجت الاسلام  والمسلمين   هاشمي  رفسنجاني  با تسليت  درگذشت ملك  فهد و تبريك  انتصاب  ملك  عبدالله  گفت : ايران  و عربستان  در مسائل  جهان اسلام  نقش  ارزشمندي  دارند و سابقه  و همكاريهاي  گذشته  دو كشور نشان  مي دهد كه  اگر دو كشور با يكديگر متحد و مواضع  واحدي  داشته  باشند، مي توانند ضمن همراه  كردن  ساير كشورهاي  اسلامي مسائل  و مشكلات  منطقه  را بهتر حل  كنند.وي  در اين  ديدار با اشاره  به  علاقه مندي  شديد شيعيان  جهان  به  زيارت  حرمين شريفين  در مكه  و مدينه  و قبرستان  بقيع ، از ملك  عبدالله  خواستار ارائه تسهيلات  بيشتر به  زائرين  به ويژه  تسهيلات  زيارت  قبرستان  بقيع  شد.در ادامه  اين  ديدار ملك  عبدالله  با تشكر از سفر  هاشمي رفسنجاني  به عربستان  سعودي  گفت : ايران  براي  ما بسيار بااهميت  و داراي  جايگاه  خاص اسلامي  و سياسي  است  و بطور يقين  در دوره  مسئوليتم  براي  استحكام  بيشتر روابط و همكاريهاي  راهبردي  با ايران  تلاش  خواهم  كرد.پادشاه  عربستان  سعودي  بهانه  جويي هاي  غربي ها درمورد استفاده  صلح آميزايران  از انرژي  هسته اي  را نگران كننده  خواند و گفت : استفاده  از انرژي هسته اي  صلح  آميز هسته اي  حق  همه  كشورها از جمله  كشورهاي  اسلامي است .

اعتراض به شيوه انتخاب استانداران
ايسنا: نماينده تهران گفت:   به شيوه انتخاب استاندار تهران اعتراض داريم و نه به شخصي كه به عنوان استاندار معرفي شده است.پرويز سروري، دبير مجمع نمايندگان تهران با بيان مطلب فوق، گفت: آقاي پورمحمدي، وزير كشور در زمان رأي اعتماد صريحا اعلام كرد كه انتخاب استانداران با هماهنگي نمايندگان مجلس و نمايندگان ولي فقيه صورت مي گيرد كه اين كار صورت نگرفت.وي با تأكيد بر اينكه سازوكار مناسبي از سوي پورمحمدي اعلام شد كه اين موضوع از وزير كشور سلب اختيار نمي كند؛ چراكه نوعي مشاوره و هماهنگي بين نمايندگان و وزارت كشور ايجاد مي كرد، تصريح كرد: متأسفانه آقاي پورمحمدي بر خلاف وعده اي كه صريحا چندين بار اعلام كرد در انتخاب استاندار تهران هيچ هماهنگي با نمايندگان تهران صورت نداد و به نظر من كار خلاف اخلاقي صورت گرفت.البته بعضي نمايندگان قبلا مي گفتند كه ايشان اهل هماهنگي و همكاري نيست.

اعضاي دولت جديد ليست دارايي خود را اعلام مي كنند
فارس: معاون اول قوه قضاييه از ارسال اظهار نامه بررسي دارايي مسئولين براي اعضاي دولت جديد خبر داد و گفت: اعضاي دولت احمدي  نژاد در حال پر كردن اين اظهار نامه ها هستند.سيد ابراهيم رئيسي گفت: اظهار نامه اعلام دارايي به اعضاي دولت جديد ارسال شده و آنها به مرور زمان آن را تكميل و تسليم دستگاه قضائي مي كنند.رئيسي اظهار داشت: مشمولين اصل ۱۴۲ قانون اساسي در دولت گذشته نيز، فرم  هاي مخصوص اين اصل را تكميل كرده  اند.

ديدار كادر آموزشي مؤتلفه با آيت ا... مصباح يزدي
فارس: رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) گفت: اگر در محافل سياسي دنيا روي الگوي امام خميني كار شود، به عنوان بهترين الگو براي فعاليت هاي سياسي قابل اثبات است.مصباح يزدي در ديدار جمعي از فعالان و مسئولان آموزشي حزب موتلفه اسلامي  در تبيين بينش و انديشه هاي سياسي امام خميني تصريح كرد: امام با اينكه تحصيلات علوم سياسي و دانشگاهي نداشتند، الگويي قابل فهم و عملي را ارائه دادند كه بايد ملاك رفتار عمل خود قرار دهيم، اين الگو از نظر اسلام پذيرفته شده، زيرا بزرگترين اسلام شناس آنرا ارائه كرده است، از خصوصيات منحصر به فرد الگوي ايشان اين است كه هم فكر و هم سليقه بودن افراد يك تشكل در همه مواقع،  در آن پيش بيني نشده است.پيش از سخنان مصباح يزدي، دبير كل حزب موتلفه اسلامي نيز در تشريح فعاليت ها و برنامه هاي آموزشي اين حزب در آينده گفت: به دنبال تقويت، كسب توانايي و آمادگي كامل براي حضور در ميدان هاي تضارب فكري هستيم. دو سئوالي كه در اين حزب به خوبي روي آن كار شده است، اين است كه از نظر اسلام چگونه كشور را بايد اداره كرد و دوم آن كه، كشور بايد به دست چه كساني اداره شود.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |