شنبه ۹ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۱۳ - Oct 1, 2005
فوتبال ليگ برتر
شگفتي در نوشهر و مشهد
استقلال و پرسپوليس شادمان از پيروزي در هفته پنجم
003480.jpg
عكس: مجتبي جانبخش
خبرنگار همشهري: هفته پنجم ليگ برتر نسبت به هفته هاي گذشته با فقر گل روبرو بود. استقلال تهران بهترين تفاضل گل را در سخت  ترين ديدار هفته بدست آورد. دو گل در آبادان و در مقابل استقلال اهواز كار آساني نبود كه استقلال تهران به آن دست يافت. استقلال تهران بسيار هوشمندانه و منظم بازي كرد تا بتواند در فرصت هاي مناسب به گل برسد. بازيكنان استقلال در اين بازي به بهترين شكل وظايف خود را انجام دادند، به ويژه در خط دفاع و مياني كه با هماهنگي و همسان سازي بازي به كمك يكديگر شتافتند و خط قدرتمند استقلال اهواز در حمله را از كار انداختند. حالا مي توان باور كرد كه استقلال با اين نفرات و يك مربي نزديك به آنها قادر است مدعي قهرماني باشد. عنايتي با گل اول اهوازيها را بهم ريخت و در نامتعادلي اهوازيها، سياوش اكبرپور كار را تمام كرد. استقلال اهواز آن تيم راه افتاده هفته هاي پيش نبود، در حاليكه همه چيز به سود آنها بود. اهوازيها را چه شده بود كه هرگز نتوانستند از قالب بسته خود خارج شوند؟
راه آهن تهران نيز دست بكار بزرگي زد و زخمهاي صبا باتري را عميق تر كرد. راه آهن خيالش آسوده باشد كه در ليگ برتر خواهد ماند و هرگز راي تازه اي صادر نخواهد شد. اين را قانون فيفا مي گويد و به آن عمل مي كند. راه آهن با گل هاي اصغري به سه امتياز دست يافت و صباباتري در تصميم گيري هاي غلطشان دوباره غوطه خوردند تا تجربه هاي بيشتري در مديريت ورزشي بدست آورند. در اين پديده مديريت كردن كار آساني نيست، صبا هرگز روي پا نخواهد شد مگر اينكه برنامه هاي صبا باتري براساس منطق امروز فوتبال طراحي شود. راه آهن با اين پيروزي تا ميانه هاي جدول بالا آمد. در اصفهان سپاهان با گل مهدي صالحي سه امتياز از برق گرفت و به رده دوم بازگشت. برق با وجود ارائه بازي اصولي و زيباي خود در دقيقه ۵۶ تسليم شد تا سپاهان اصفهاني  ها را خوشحال كند. ديگر تيم اصفهان كه در صدر قرار دارد در شيراز به تساوي بدون گل رسيد اما همچنان در صدر باقي ماند. سپاهان يك امتياز كمتر از همشهري خود دارد. ذوب آهن هم در شيراز شانس آورد و از يك شكست حتمي گريخت. فولاد خوزستان هم در دقيقه نود بازي از شكست در مقابل سايپا گريخت. سايپا يكي از بهترين بازيهاي خود را ارائه داد و مي توانست قهرمان دوره گذشته را با دو گل شكست دهد، اما فقط به يك گل دقيقه ۷۳ يزداني تكيه كرد و سپس در ثانيه هاي پاياني تسليم گل تساوي شريفي نسب شده، آنهم از روي نقطه پنالتي و پيروزي را از دست داد. اما شگفتي هاي هفته پنجم در مشهد و نوشهر اتفاق افتاد. در مشهد ملوان انزلي كه سه باخت در كارنامه چهار هفته اي خود داشت موفق شد در همان دقيقه دوم بازي، ابومسلم را از هم بشكند و هادي پاك نظر در نيمه دوم نتيجه را دو بر صفر كرد. ابومسلم در دقيقه ۸۸ تنها گل خود را زد و دومين شكست خود را پذيرفت و از چشيدن طعم پيروزي محروم ماند. در نوشهر شموشك با فروتن مربي خود ده نفره توانست پاس را با تك گل محسن يوسفي از پاي درآورد. باوركردني نبود، پاس با آن همه قدرت و توانمندي در مقابل نوشهر تن به شكست دهد. علي آذري ستاره اين ميدان بود كه خط مياني شموشك را بخوبي رهبري كرد.
در تهران سرخپوشان پرسپوليس با تركيبي تازه در مقابل شهيد قندي يزد قرار گرفتند. اين تيم يزدي را نيز به تيمهاي باتكنيك كه زيبا فوتبال بازي مي كنند اضافه كنيد.
شهيد قندي كه يك نيمه را در مقابل هجومهاي پرسپوليس مقاومت كرده بود، در نيمه دوم در يك لحظه از يك ضربه ايستگاهي و ضربه سر عليزاده غافل ماند و باعث شد تا پرسپوليس به سه امتياز بازي دست يابد و گروه فني پرسپوليس پيروزي هاي خود را آغاز و از رده پانزدهم به رده يازدهم صعود كنند.

چهارمين دوره بازيهاي اسلامي زنان - تهران
003471.jpg
مراسم اختتاميه بازيها با اميدواري به ديدار مجدد ورزشكاران برگزار شد.مراسم اختتاميه چهارمين دوره بازيهاي اسلامي زنان عصر روز پنجشنبه هفتم مهرماه در سالن چهار هزار نفري وزارت كشور برگزار شد.اين مراسم با حضور جمشيد تقي زاده معاون سازمان تربيت بدني، سيد امير حسيني رئيس آكادمي كميته المپيك، رئيس فدراسيون اسلامي زنان ،مسئولان برگزاري ديدارها، برخي از ميهمانان خارجي، ورزشكاران مربيان و داوران به همراه خبرنگاران داخلي و خارجي و با يك ساعت تاخير آغاز شد.در پايان چهارمين دوره بازيهاي اسلامي زنان كه با شركت ۱۵۸۷ ورزشكار و همراه در ۱۸ رشته ورزشي در تهران برگزار شد، ايران بيشترين مدال را كسب كرد.در جدول نهايي توزيع مدال هاي اين دوره، تيم ايران با كسب ۳۳ مدال طلا، ۴۱ نقره و ۳۱ برنز در صدر ايستاد و تيم هاي سنگال و ارمنستان در رده هاي دوم و سوم قرار گرفتند.

كشتي فرنگي قهرماني جهان - بوداپست
مدال طلا بر گردن سوريان
003477.jpg
بوداپست - محمدرضا منصوريان : تيم ملي كشتي فرنگي ايران در نخستين  روز چهل و پنجمين دوره پيكارهاي قهرماني جهان در وزن ۵۵ كيلوگرم صاحب مدال طلا شد.
اين مدال طلا توسط حميد سوريان به دست آمد كه دلاورانه حريفان برجسته اين وزن خود را در سايه تكنيك و جسارت يكي پس از ديگري از پيش رو برداشت. قهرمان جوانان جهان كه جانشين حسن رنگرز شده بود، در بوداپست همه را از قدرت و تكنيك ناب كشتي فرنگي انگشت به دهان ساخت. او حتي »لازارو ريواس« را هم براي رسيدن به مرحله نيمه پاياني با امتيازات بالا شكست داد.
سوري ابتدا «راگيموف» از اوكراين را مغلوب كرد، «بيرام اوزدمير» از تركيه دومين حريف سوريان بود كه در دو وقت ۲ دقيقه اي دست ها را به علامت تسليم بالا برد.سوريان پس از تساوي در دو وقت، در وقت سوم با برتري ۷ بر يك به نيمه نهايي رفت. «يرمك كوكتوف» از قزاقستان در مقابل اعجوبه كشورمان تن به برتري تكنيك او داد. در فينال نوبت «پارك اين چول» كره اي بود. كسي نمي توانست تصور كند كشتي گير كره اي كه لحظاتي قبل از پيكار نهايي ناكامي «استوان ماجورس» قهرمان المپيك آتن از كشور ميزبان را رقم زده بود، در فينال در برابر آتش بازي قهرمان كشورمان با گريه از تشك پايين برود.
اين چنين بود كه «حميد سوريان» در آغاز مسابقات فرنگي غم ناكامي آزادكاران را در جمع ايرانيان به فراموشي سپرد و همه را به ادامه درخشش فرنگي كاران در اين دور از پيكارها اميدوار ساخت.

تابلوي نتايج ليگ برتر
* راه آهن يك _ صباباتري صفر
گل: هادي اصغري (۴۶)
*استقلال اهواز صفر _ استقلال تهران ۲
گل ها: رضا عنايتي (۱۱) و سياوش اكبرپور (۸۹)
*فولاد مباركه سپاهان يك _ برق صفر
گل: سيد مهدي سيدصالحي
* سايپا يك _ فولاد خوزستان يك
گل ها: داريوش يزداني (۷۳) و اميد شريفي نسب(۹۰)
* ابومسلم يك _ ملوان انزلي ۲
گل ها: محسن گياهي (۲) و هادي پاك نظر (۵۰) براي ملوان و داود دانشجو (۸۸) براي ابومسلم
* شموشك نوشهر يك _ پاس صفر
گل: محسن يوسفي(۲۷)
* فجرسپاسي صفر _ ذوب آهن صفر
*پرسپوليس تهران يك _ شهيد قندي صفر
گل:مهرزاد معدنچي(۷۶)

«حسين رضا زاده» بهترين وزنه بردار پيكارهاي آسيايي
003474.jpg
خبرنگار همشهري :حسين  رضازاده  قوي ترين  مرد جهان  ضمن  كسب  مدال  طلاي  پيكارهاي  دسته  به اضافه  ۱۰۵ كيلوگرم  رقابت هاي  وزنه برداري  قهرماني  آسيا به  عنوان  بهترين  وزنه بردار اين  پيكارها برگزيده  شد.
رضازاده  در آخرين  روز از پيكارهاي  فوق  در سالن  الوصل  دبي امارات  عربي  متحده  با اقتدار كامل  و با رسيدن  به  حد نصاب  ۴۶۰ كيلوگرم / ۲۶۰ به  اضافه  ۲۰۰ / بر سكوي  نخست  ايستاد و مدال  طلا را به  گردن  آويخت .در پيكارهاي  اين  دسته  جابر السالم  با حدنصاب  مجموع  ۴۲۲ كيلوگرم / ۱۹۰ به  اضافه  ۲۳۲ / بر سكوي  دوم  ايستاد و خليل  اف  از ازبكستان  با حد نصاب  مجموع  ۴۰۰ كيلوگرم  / ۲۲۰ به  اضافه  ۱۸۰ / سوم  شد.تيم ايران در مجموع پس از قزاقستان به مقام چهارم رسيد و يك پله نسبت به دوره قبل نزول كرد.

ايران ميزبان جام جهاني سال ۲۰۰۶ كشتي آزاد
ميزباني جام جهاني كشتي آزاد در سال ۲۰۰۶ به ايران سپرده شد.در جلسه هيات رئيسه فيلا كه با حضور رافائل مارتينتي رئيس فدراسيون جهاني كشتي برگزار شد، ميزباني رقابتهاي جام جهاني كشتي آزاد رسما ًبه كشورمان داده شد.گفتني است، جام جهاني كشتي با حضور نمايندگان قاره هاي مختلف به صورت تيم به تيم برگزار مي شود.

بايرن با كريمي در مقابل ولفسبورگ
از هفته هشتم رقابتهاي بوندس ليگا تيم بايرن مونيخ پيشتاز ۱۸ امتيازي به مصاف ولفسبورگ مي رود.به نوشته روزنامه كيكر در اين بازي علي كريمي از ابتدا در تركيب اصلي قرار ندارد و مجموعه خط مياني اين تيم متشكل از دي ميكليس، شواين اشتاينگر، بالاك و زي روبرتو مي باشد.آخرين باري كه ولفسبورگ موفق به شكست بايرن شده بود به سال ۲۰۰۳ برمي گردد كه سه بر دو در خانه اين تيم را مغلوب كرده بود. ولفسبورگ در حال حاضر با ۱۲ امتياز در انتهاي جدول قرار دارد.در ساير بازي هاي امروز هانوفر كه ۷ دربازي گذشته تنها يك بار به پيروزي رسيده است در خانه ميزبان دويسبورگ مي باشد.اين تيم هم اكنون با ۱۶ امتياز در مكان سيزدهم قرار دارد. تيم كايزرسلاترن نيز فردا با هامبورگ ديدار مي كند.
در ساير بازي هاي هفته هشتم گلادباخ با ماينتز، لوركوزن با آرمينيابيلفلد، هرتابرلين با وردربرمن، نورنبرگ با كلن، اينتراخت با شالكه و دورتموند با اشتوتگارت روبرو مي شوند.

منچستر امروز به مصاف فولام مي رود
تيم هاي  ليورپول  و چلسي  فردا ، حساس ترين  ديدار هفته  هشتم  رقابت هاي  فوتبال  قهرماني  باشگاه هاي  برتر انگليس  را برگزار مي كنند.اين  بازي  در حالي  در ورزشگاه  آنفيلد ليورپول  برگزار خواهد شد كه  دوتيم  چهارشنبه شب  گذشته  درليگ  قهرمانان  اروپا به  نتيجه  تساوي  بدون  گل  دست  يافتند.برنامه  هفته  هشتم  اين  رقابتها به  شرح  زير است  : (نام  تيم هاي  ميزبان  اول  آمده  است )بلكبرن  با وست  برومويچ  - چارلتون  با تاتنهام - فولام  با منچستريونايتد - پورتس  موث  با نيوكاسل  -ساندرلند با وست  هام

پنجاهمين گل رائول براي عبور از ركورد دي استفانو
003468.jpg
گروه ورزشي- رقابتهاي ليگ قهرمانان با صدرنشيني تيم هاي مطرح اين قاره توام بود.در گروه E ميلان در خانه شالكه عليرغم تساوي دو بر دو با ۴ امتياز در صدر ايستاد. در اين روز فنرباغچه نيز با سه گل آيندهوون را شكست داد. در گروه F ليون با پيروزي يك بر صفر مقابل روزنبرگ در صدر جدول قرار گرفت. رئال مادريد هم به سختي از سد تيم پاناتينايكوس با نتيجه دو بر يك گذشت. در اين ديدار رائول با به ثمررساندن پنجاهمين گل خود در ليگ قهرمانان ركورد دي استفانو را شكست.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |