دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۱۵ - Oct 3, 2005
كلاهبرداري با يك فنجان نسكافه
گروه حوادث: مردي كه با شگردي خاص اقدام به كلاهبرداري از فروشندگان خودرو كرده است، تحت تعقيب ويژه پليس آگاهي قرار دارد.
به گزارش خبرنگار ما، ماجرا زماني شروع شد كه فردي به نام دوستي با مراجعه به دادسراي صادقيه مدعي شد كه توسط فردي به نام عليرضا با شگردي خاص مورد كلاهبرداري قرار گرفته است.
اين مرد در اظهاراتش گفت: مدتي قبل براي فروش خودرو پاترولم در يكي از روزنامه ها آگهي دادم. همان روز فردي با من تماس گرفت و خواهان خريد خودرو شد. در قرار ملاقاتي او را ديدم. همان روز خودرو را امتحان كرد و براي تنظيم قولنامه به خانه او در شمال شهر رفتيم.
در خانه، عليرضا با فنجاني نسكافه از من پذيرايي كرد. بعد از خوردن نسكافه كاملاً حواس پرتي پيدا كردم؛ به طوري كه شاهد تمام اتفاقات بودم اما هيچ چيز متوجه نمي شدم.
وقتي به خانه برگشتم تازه متوجه شدم خودرو را به او فروخته ام و در قبال آن چك دريافت كرده ام. صبح روز بعد وقتي براي وصول پول به بانك رفتم، متصديان بانك به من گفتند چك تاريخ ۱۴ روز ديگر را خورده است.
من عصباني از موضوع مجدداً به خانه عليرضا رفتم. او مدعي شد اتومبيل من را به شمال كشور فرستاده است و با ظاهري آرام از من خواست به او اعتماد كنم و تا سررسيد چك صبر كنم. پس از ۱۴ روز وقتي به بانك رفتم چكم برگشت خورد و اين بار به جاي منزل مسكوني عليرضا با خانه اي خالي از سكنه روبه رو شدم. ماجرا را پيگيري كردم و متوجه شدم ۲۵ نفر ديگر بدين طريق مورد كلاهبرداري قرار گرفته اند.
بازپرس شعبه هفتم دادسراي صادقيه، الماسي پس از شنيدن اظهارات مرد، رسيدگي به پرونده را در دستور كار ويژه خود قرار داد.
رسيدگي به اين پرونده ادامه دارد.

دوبار قصاص و يك بار اعدام براي عامل قتل مادر و كودك
003606.jpg
گروه حوادث: عامل قتل مادر و كودك ۴ ساله از سوي قضات دادگاه كيفري استان به دو بار قصاص و يك بار اعدام محكوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، متهم پرونده رضا (۲۷ ساله) نام دارد. وي پس از آشنايي با يك زن به نام عصمت نقشه سرقت از خانه اش را طراحي كرد و او و كودك ۴ ساله اش را به طرز فجيعي به قتل رساند.
در اين حادثه كه در تاريخ ۲۱ اسفندماه سال ۸۳ در يكي از واحدهاي آپارتماني خاني آباد اتفاق افتاد، عصمت با ضربات چاقو و پسر ۴ ساله اش به نام عليرضا توسط عامل جنايت به قتل رسيدند.
وي كه بلافاصله پس از ارتكاب جنايت خانه را به آتش كشيده بود، از محل گريخت اما با تلاش هماهنگ مأموران انتظامي به دام افتاد.
او در تمام مراحل بازجويي تنها انگيزه خود را سرقت اموال مقتول عنوان كرد، اما در جلسه محاكمه تنها قتل عليرضا را قبول كرد و اتهام قتل عمدي عصمت را به گردن پسرعمه اش مرتضي انداخت.
قاضي عزيزمحمدي، صبح ديروز، با توجه به محتويات پرونده، درخواست اولياي دم و اعتراضات متهم به همراه چهار قاضي مستشار اقدام به صدور حكم كرد. در حكم صادره رضا به اتهام دو فقره قتل عمدي به دو بار قصاص نفس (اعدام) و به خاطر زناي محسنه به اعدام محكوم شد.
حكم صادره براي تأييد به ديوان عالي كشور ارسال شد تا در صورت تأييد به اجرا درآيد.

مانور عملياتي ضد اغتشاش در پارك پليس
003609.jpg
ايسنا: فرمانده يگان ويژه نيروي انتظامي تهران بزرگ با بيان اين كه اعتراض كنترل نشده گروهي از افراد در اغلب موارد منجر به ايجاد اغتشاش هاي شهري مي شود، تصريح كرد: در حال حاضر تجهيزات و نيروي انساني يگان ويژه قابليت برخورد و مقابله با هرگونه اغتشاش شهري را دارد .سرهنگ حبيب الله جان نثاري عصر روز شنبه در حاشيه برگزاري «مانور عملياتي ضد اغتشاش در پارك پليس» در تشريح عمليات فرضي ضد اغتشاش پليس يگان ويژه اظهار كرد: مانور ضد اغتشاش شهري بر اساس فرضيه يك ناآرامي شهري كه افراد سودجو نيز به آن دامن زده اند، طراحي شده است كه به دنبال آن بخش هاي مختلف مأموريتي در نيروي انتظامي همچون كلانتري، يگان ويژه و واحد ضد اغتشاش نشان داده شده است، بدين ترتيب ابتدا با اعزام مأموران كلانتري به محل ناآرامي به اغتشاش گران اخطار داده مي شود كه درصورت عدم توجه آنها و گسترش ناآرامي ها با ورود و مداخله سودجويان و فرصت طلبان به صحنه درگيري، مأموران يگان ويژه وارد عمل مي شوند.
وي افزود: اما زماني كه يگان ويژه براي مقابله با اغتشاش كنند گان با كمبود نيرو مواجه مي شود بلافاصله فرمانده ميدان درخواست اعزام واحد ضد اغتشاش را اعلام مي كند. بدين ترتيب واحد ضد اغتشاش با حضور در محل با افراد اخلالگري كه ناآرامي را به وجود آورده اند، مقابله كرده و پس از كنترل محيط بار ديگر آرامش را برقرار مي كنند.
به گفته فرمانده يگان ويژه نيروي انتظامي تهران بزرگ در اين مانور كه در محل پارك پليس به اجرا در آمد، حدود ۵۰۰ تن به عنوان اغتشاش گر و ۵۰۰ تن ديگر نيز به عنوان واحد ضد اغتشاش به كارگيري شدند.

۶ سال حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق براي كف زني
گروه حوادث: زوج جواني كه در شهر تهران مرتكب كف زني مي شدند دستگير و از سوي مرجع قضايي به حبس و شلاق محكوم شدند.
به گزارش خبرنگار ما، فروردين ماه سال جاري پليس موفق به دستگيري يك زوج كف زن به نامهاي فريد و شبنم شد.
اين زوج بعد از بازداشت در مراحل بازجويي پليسي به ارتكاب بزه انتسابي خود اعتراف كردند.فريد ضمن اعتراف به چند فقره كف زني بيان داشت: كف زني را از پدرم كه در كشور تركيه بدين ترتيب امرار معاش مي كند ياد گرفته و بعد از اين كه با همسرم به ايران آمديم با ترفند خاص خود به اين كار مشغول شديم.
پرونده اين دو متهم در شعبه ۱۱۷۳ مجتمع قضايي قدس بررسي شد و در نهايت حكم سه سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق براي هر كدام از آنان صادر شد.

دستگيري ۱۰۵ عضو گلدكوئيست در مشهد
گروه حوادث: بيش از ۱۰۵ نفر از اعضاي گلدكوئيست كه براي انجام جلسه در يكي از باغهاي مشهد گردهم آمده بودند توسط مأموران اطلاعات اين شهر دستگير شدند.
روز گذشته مأموران عمليات ويژه معاونت اطلاعات فرماندهي انتظامي خراسان رضوي كه از تجمع اعضاي شركت گلدكوئيست در يكي از باغات اطراف مشهد باخبر شده بودند با هماهنگي مقام قضايي به محل اعزام و در نهايت ۴۸ نفر زن و ۵۸ نفر مرد را كه جهت هماهنگي و بررسي نحوه ادامه فعاليت در گلدكوئيست و آموزش گردهم آمده بودند دستگير كردند.
در بازرسي از محل، سه دستگاه اتوبوس، سه دستگاه خودرو سواري، ۲۵ دستگاه تلفن همراه، ۳ دستگاه دوربين فيلمبرداري، دو قطعه CD آموزشي مربوط به شركت گلدكوئيست، يك دستگاه آنتن ماهواره و يك جلد آلبوم رنگي آن شركت كشف و به همراه متهمان و پرونده به مقامات قضايي ارجاع گرديد.
بنابراين گزارش، پنج نفر از متهمان دستگير شده كه از اعضاي اصلي شركت هستند در بازداشت مي باشند و مابقي متهمان به دستور مقام قضايي با قيد ضمانت آزاد شده اند.در همين حال خبرگزاري فارس گزارش داد: عوامل چاپخانه تهيه پوسترهاي تبليغاتي شركت گلدكوئيست كه با چاپ اين پوسترها آنها را در اختيار عوامل ديگر گروه مي گذاشتند، دستگير شدند.
قاضي طايفي گفت: در بررسي هايي كه از اين چاپخانه صورت گرفت تا كنون ۲هزار و ۷۵۰ پوستر تبليغاتي شركت گلدكوئيست به دست آمد كه اين اقلام توسط دادسرا ضبط شده است. وي ادامه داد: مسئول اين چاپخانه هم اكنون تحت نظر دادسرا است و تحقيقات جهت شناسايي و دستگيري عوامل ديگر ادامه دارد.
چندي پيش و در پي عدم اجراي تعهدات شركت گلدكوئيست، دفتر اين شركت در تهران از سوي بازپرس شعبه سوم دادسراي كاركنان دولت پلمپ شد.

آبان ماه رسيدگي مي شود:
كلاهبرداري از داوطلبان كنكور
گروه حوادث: ۱۵ آبان ماه اولين جلسه محاكمه يك كلاهبردار كه در ازاي دريافت هشت ميليون تومان به داوطلبان كنكور قول ورود به رشته مورد علاقه شان را مي داد، برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، متهم پرونده كه بابك _ آ نام دارد متهم است كه در قبال دريافت هشت ميليون تومان به شكات پرونده قول داده است كه صندلي مورد نظر آنها را در رشته و دانشگاه مورد علاقه شان در اختيار آنها قرار دهد.
يكي از شاكيان پرونده در گفت وگو با خبرنگار ما مدعي شد:گفت: پيش از برگزاري كنكور سراسري باخبر شديم كه اين فرد كه به عنوان مدرس كلاس هاي آموزش كنكور فعاليت مي كرد، مي تواند امكان ورود بدون كنكور به دانشگاه را فراهم كند. همراه چند نفر ديگر از دوستان پسرم به ديدار او رفتيم. وي به ما اطمينان خاطر داد كه در ازاي دريافت هشت ميليون تومان فرزندان ما را در رشته و دانشگاه مورد نظر ما ثبت نام خواهد كرد. او با چنان اعتماد به نفسي به ما قول مي داد كه ما به تمامي حرف هاي او ايمان داشتيم. چند روز بعد از اولين ملاقات به من اطلاع داد كه در رشته صنايع دانشگاه پلي تكنيك پسرم ثبت نام شده است. من به او گفتم كه دانشگاه خواجه نصير را ترجيح مي دهم و دو روز بعد او خبر داد كه پسرم به دانشگاه خواجه نصير منتقل شده است. اين شاكي ادعا كرد: ما اطمينان داشتيم كه نام پسرم در روز اعلام اسامي منتشر خواهد شد. اما چنين اتفاقي نيفتاد. بابك در پاسخ به اعتراض ما گفت: من از طرف شما به نتيجه اعلام شده اعتراض خواهم كرد و با خارج كردن ليست اسامي از كامپيوتر، نام فرزند شما را به عنوان اعتراض پذيرفته شده در رشته مورد نظرش ثبت نام خواهم كرد.
چند روز بعد نيز او با ما تماس گرفت و گفت: مژده مي دهم اعتراض قبول شد. پسرتان مي تواند سركلاس حاضر شود. اما بعد از آن ديگر از او خبري نشد. شاكي پرونده با اشاره به اين كه متهم با داشتن مدرك ديپلم خود را استاد فيزيك معرفي كرده بود، افزود: او حاضر نبود به تماس هاي ماپاسخ بدهد. به همين دليل همراه ساير دوستان پسرم در شعبه ۱۱۷۳ دادگاه عمومي تهران در مجتمع قضايي قدس شكايت خود را عليه وي ثبت كرديم.
به گفته قاضي شقاقي متهم پرونده كه اكنون با ضمانت ۴۵ ميليون توماني آزاد شده است، در روز ۱۵ آبان ماه به اتهام كلاهبرداري محاكمه خواهد شد.

راز جنايت ميگون كشف شد
گروه حوادث: عامل جنايت منطقه ميگون لب به اعتراف گشود.
به گزارش خبرنگار ما، بيستم شهريور ماه هادي، مهدي و حميد بر سر يك اختلاف قبلي در منطقه ميگون گلاويز شدند.
در پي نزاع مهدي و هادي از طبقه چهارم آپارتمان به سوي حميد آجر پرتاب كردند. در همين حين ابوطالب كه كاملاً اتفاقي در حال عبور از آن محل بود مورد اصابت يك قطعه آجر قرار گرفت.
شدت ضربه آن قدر زياد بود كه موجب مرگ ابوطالب شد.
در اين درگيري هادي نيز از ناحيه آرنج به شدت مجروح شده بود كه بعد از انتقال به بيمارستان درمان شد.
وقوع اين جنايت به اطلاع بازپرس كشيك ويژه قتل رسيد. پليس اداره دهم آگاهي مركز تحقيقات خود را براي شناسايي عامل اين قتل آغاز كرد.
در ابتدا پليس هادي، مهدي و حميد را بازداشت كرد. اين سه متهم در جريان تحقيقات اوليه هر كدام پرتاب آجر مرگبار را به گردن ديگري مي انداختند تا اين كه در نهايت عصر روز گذشته مهدي لب به اعتراف گشود و به قتل ابوطالب اعتراف كرد.
بررسي هاي قضايي تا صدور كيفرخواست در دادسراي امور جنايي تهران ادامه خواهد يافت.

جلسه محاكمه قاتل جوان تجديد شد
گروه حوادث: محاكمه پسر جواني كه در يك نزاع مرتكب قتل پسري شده بود، به خاطر برگزاري جلسه توديع و معارفه رئيس دادگستري استان تجديد شد.
به گزارش خبرنگار ما، خاكي- نماينده دادستان- در خصوص نحوه وقوع حادثه گفت: مسعود. ع (۱۹ ساله) كه داراي سابقه كيفري است متهم پرونده است. وي به اتهام مباشرت در قتل عمدي مهدي. ك با دو ضربه چاقو از تاريخ ۲۱ بهمن ماه سال ۸۳ در بازداشت به سر مي برد. وي افزود: مقتول با خودرو پژو ۲۰۶ خود در حال عبور از خيابان با متهم كه راكب يك دستگاه موتورسيكلت بوده است تصادف جزئي مي كند. همين اتفاق بهانه اي براي وقوع درگيري هايي بين متهم و مقتول در دفعات متعدد مي شود. در آخرين درگيري كه در تاريخ ۷ آذرماه سال ۸۳ اتفاق افتاد مقتول با ضربات چاقو متهم مجروح شده به بيمارستان فياض بخش انتقال مي يابد. وي پس از پنج ماه كه در كما بود نهايتاً جان باخت.خاكي ادامه داد: با توجه به اينكه درگيري ها بين طرفين در حضور دوستان آنها اتفاق افتاده بود، از شهود نيز تحقيق كامل به عمل آمد و آنها نيز در خصوص وقوع حادثه شهادت دادند.همچنين متهم در جريان تحقيقات به ايراد جرح با چاقو اعتراف كرده اظهار داشته است: روز حادثه با يكديگر صحبت مي كرديم كه مقتول به من حمله ور شد. من در دفاع از خود با چاقو به او ضربه زدم. تنها قصد دفاع از خود را داشتم و از اين اتفاق پشيمانم.بر پايه اين گزارش، صبح ديروز جلسه محاكمه پسر جوان در حالي كه اولياي دم در دادگاه حضور يافته بودند، به خاطر برگزاري جلسه توديع و معارفه رئيس دادگستري استان تهران برگزار نشد.

حبس ابد براي سركارگر!
آسوشيتد پرس : دادگاه عالي ژوهانسبورگ آفريقاي جنوبي روز گذشته سر كارگر سفيد پوستي را كه متهم به ضرب و جرح كارگر سياه پوست خود و انداختن وي در مقابل شيرهاي گرسنه است به اتهام قتل عمد به حبس ابد محكوم كرد.
مك اسكات و يكي ديگر از كارمندان وي متهم هستند كه در ژانويه سال ۲۰۰۴ ميلادي در اقدامي كاملا وحشيانه بدن نيمه جان نلسون چيسلا را در درون قفس شيرهاي گرسنه انداخته اند. پرونده فوق به دليل سفيد بودن متهم و سياه پوست بودن قرباني جنجال فراواني در آفريقاي جنوبي به راه انداخت.
همدست اسكات و يكي ديگر از كارمندان وي با توجه به شرايط موجود در روز حادثه به ۱۵ سال حبس محكوم شدند. به گفته بازپرس تحقيق پرونده نلسون يك ماه پيش از اين حادثه توسط اسكات از محل كارش اخراج شده بود. وي زماني كه براي بردن اسباب و اثاثيه خود به باغ وحش محل كار اسكات باز مي گردد با وي درگير مي شود. اين در حالي است كه اسكات پس از بستن دست و پاي مقتول و ضرب و جرح شديد وي او را به كمك كارمندانش در قفس شيرهاي گرسنه مي اندازد. قاضي پرونده زمان اعلام حكم نهايي اعلام كرد كه صدور چنين حكمي بسيار ضروري است چرا كه جامعه آفريقا در خصوص اين پرونده حساسيت يافته و به همين دليل جهت جلوگيري از وقوع مجدد اين حادثه بايد با آن برخورد كرد. اسكات در حالي به حبس ابد محكوم شد كه چندين شاهد در طول جلسات دادگاه حضور يافته و اعلام كردند كه وي فردي بسيار تندخو و بد اخلاق است.

اعدام متهمي كه مي خواست مجازات شود
آسوشيتد پرس: دادگاه عالي ايالت اوهايو روز گذشته حكم اعدام متهمي را كه به قتل مردي در سال ۱۹۹۶ تنها براي به دست آوردن ۴۰ دلار اعتراف كرده و از دادگاه خواسته بود تا براي آرامش روح قرباني وي را به اعدام محكوم كنند، صادر كرد.
هرمن ۳۲ ساله ساعت ۱۰ نيمه شب پس از تزريق آمپول مرگ فوت كرد. هرمن در حالي اعدام شد كه از مدت ها پيش از والدين ناتني اش خواسته بود زمان اجراي حكم در محل حاضر باشند و آن در حالي است كه حادثه كاترينا مانع از امكان حضور آنها در محل اجراي حكم شد. هرمن در سال ۱۹۹۷ اعتراف كرد كه دانيل باركر ۴۴ ساله را تنها براي تصاحب ۴۰ دلار ذخيره وي به قتل رسانده است.
به گفته مأمور تحقيق پرونده، متهم و مقتول كه هرگز با هم آشنايي نداشتند شب حادثه در يك كافه با هم آشنا شده و پس از مدتي متهم از دانيل مي خواهد كه با هم قدم بزنند و در همين حين وي را به يك كوچه خلوت برده و با ضربات ممتد مشت او را به قتل مي رساند. در ايالت اوهايو از زمان صدور مجوز حكم اعدام تا كنون بيش از ۱۷ نفر اعدام شده اند.

آتش سوزي در آمريكا تا يك هفته ديگر قابل مهار نيست
لوكال سيكس: كارشناسان اطفاي حريق درباره آتش سوزي جنوب كاليفرنيا اعلام كردند كه تا يك هفته ديگر اين آتش مهار خواهد شد.
اين در حالي است كه رطوبت هوا و خنكي آن تا حد زيادي به خاموش كردن آتش كمك كرده است به طوري كه آتش در۲۰ درصد از زمين هاي منطقه تحت كنترل درآمده است.به دنبال وقوع اين حادثه هزاران نفر از ساكنان منطقه خانه هاي خود را ترك كردند.به گفته يكي از مقامات لس آنجلس در اين حادثه يك خانه بر اثر آتش سوزي نابود شد ولي ماموران توانستند آتش را در ۲ هزار خانه مهار كرده و از نابودي آنها جلوگيري كنند. در عمليات اطفاي حريق بيش از ۳ هزار آتش نشان به همراه تجهيزات هوايي تلاش مي كنند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |