دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۱۵ - Oct 3, 2005
۱۰۰ پروژه شهري آماده بهره برداري در جنوب تهران
003663.jpg
003618.jpg
گروه شهري:صد پروژه عمراني، ترافيكي، ورزشي و رفاهي توسط شهرداري منطقه ۱۴ بزودي با حضور مسئولان شهرداري و شوراي اسلامي شهر تهران به بهره برداري مي رسد.
حسين باقري _ شهردار منطقه ۱۴ با اشاره به احداث مجموعه ورزشي مهرورزان در زميني به مساحت ۳۰۳۷ مترمربع با زيربناي كل ۳۰۰۰ مترمربع شامل سالن ورزشي و بدنسازي و تفريحات سالم و استخر، جكوزي و سوناي خشك و بخار و ساختمان اداري با محوطه سازي گفت: اين مجموعه با هدف ايجاد محيط ورزشي و تفريحي مناسب و سالم با هزينه دوازده ميليارد ريال در كنار احداث ساختمان ناحيه ۵ در زميني به مساحت ۱۹۰۰ مترمربع با زيربناي ۸۵۰ مترمربع با هدف ايجاد ساختمان مناسب براي ناحيه جهت انجام امور اداري و اسكان كارگران در محيط سالم و بهداشتي و با هزينه دو ميليارد و ششصد ميليون ريالي ازجمله پروژه هايي است كه بهره برداري از آن آغاز مي گردد.
وي احداث بوستان مادر كه داراي پيست دوچرخه سواري ويژه نونهالان، زمين بازي، آلاچيق و آبنما مي باشد و همچنين بازپيرايي بوستان بسيج با اجراي كفپوش بتني و جداول و احداث آبنماي مركزي و كفپوش محوطه با سنگ تراورتن در ۲۰۰۰۰ مترمربع را از ديگر پروژه ها دانست.

افتتاح غرب بزرگراه همت با حضور شهردار تهران
بزرگراه همت، مناطق ۵ و ۲۲ را متصل مي كند
گروه شهري - جمشيد پوراسكندر: ضلع غربي بزرگراه درون شهري شهيد همت، امروز طي مراسمي با حضور دكتر قاليباف شهردار تهران و چند تن از مديران افتتاح مي شود.
بزرگراه همت به عنوان يكي از مهم ترين معابر عمومي به ويژه در مناطق شمالي تهران به شمار مي آيد و در حال حاضر بيشترين تردد شهروندان از غرب به شرق و بالعكس از اين بزرگراه صورت مي گيرد. اين بزرگراه از چنان كاركردي برخوردار است كه به رغم وجود دو بزرگراه نيايش و رسالت كه به موازات آن ساخته شده است، شهروندان ترجيح مي دهند كه از اين بزرگراه استفاده كنند.
در مراسمي كه امروز برگزار مي شود، حدود ۲ كيلومتر از بزرگراه شهيد همت در غرب تهران افتتاح مي شود و بدين ترتيب منطقه ۵ تهران به منطقه ۲۲ متصل مي شود.
حسين هادياني _ مديرعامل سازمان مهندسي و عمران شهرداري تهران در اين باره گفت: احداث اين قسمت از بزرگراه همت به طول ۲/۷ كيلومتر از تابستان سال گذشته آغاز شد و امروز افتتاح مي شود.
با افتتاح و بهره برداري از اين مسير، بار ترافيكي زيادي از ميدان نور، بزرگراه رسالت و بلوار آيت الله كاشاني كاهش مي يابد. همچنين با بهره برداري از اين قطعه از بزرگراه همت، ميدان المپيك در منطقه ۲۲ به بلوار آيت الله كاشاني در منطقه ۵ متصل شده و شهروندان ساكن در منطقه ۲۲ و شهرك هاي مسكوني اين منطقه، به سهولت به مسيرهاي ارتباطي مركز شهر دسترسي پيدا مي كنند.
مهندسي علي مژده جو _ قائم مقام و معاون امور حمل و نقل و ترافيك شهرداري منطقه ۲۲ نيز در اين باره مي گويد: با بهره برداري از اين قطعه از بزرگراه شهيد همت، كمربندي شمال غرب تهران تكميل شده و اين بزرگراه به بزرگراه آزادگان متصل مي شود.
همزمان با افتتاح قطعه غربي بزرگراه شهيد همت، يك پل هوايي ويژه عابر پياده نيز به منظور تسهيل در آمدو شد شهروندان به ويژه دانش آموزان در منطقه كن مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
حضور دكتر قاليباف در اين مراسم در حقيقت گام عملي وي براي تحقق يكي از برنامه هايي است كه اعلام كرده است. وي تلاش براي ساماندهي ترافيك و حمل و نقل را از جمله برنامه هاي خود اعلام نموده است.
به باور بسياري از كارشناسان و متخصصان، ترافيك سنگيني كه هر روز بر پيچيدگي آن افزوده مي شود، يكي از بزرگترين معضلات شهري به شمار مي آيد. دامنه تبعات اين معضل از چنان گستردگي برخوردار است كه حتي روابط اجتماعي و اقتصادي شهروندان را دچار آسيب كرده است.
از اين رو مديريت شهري در تلاش است با به كار بستن ابزارها و اتخاذ روش هايي، لجام گسيختگي ترافيك را مهار كند.

نصب چراغ هاي چشمك زن خورشيدي
003627.jpg
گروه شهري: يكي از محدوديت هاي اساسي در طراحي و اجراي سيستم هاي چراغ راهنمايي براي كنترل آمد و شد در تقاطع ها و معابر شهري، نحوه تامين انرژي مصرفي و انتقال برق به اين تجهيزات است كه اغلب با صرف هزينه هاي زياد بويژه براي حفاري آسفالت معابر، كابل كشي و نيز پرداخت آبونمان ماهيانه برق مصرفي مواجه بوده و به علاوه در مواردي مانند قطع برق شهر اين تجهيزات نيز از كار مي افتند. كامران رحيم اف گفت استفاده از سلولهاي خورشيدي در تامين روشنايي چراغ هاي راهنمايي مختص چراغ هاي راهنمايي چشمك زن و نه هوشمند است.

زباله سوزي در غرب تهران ادامه دارد
003621.jpg
گروه شهري: اعتراض شماري از شهروندان منطقه ۵ نسبت به زباله سوزي در حاشيه پارك ارم بي نتيجه مانده است.مدتهاست كه مامورين جمع آوري زباله پارك ارم، زباله ها را در ساعات آخر شب به كانال كن منتقل كرده و به سوزاندن آنها مبادرت مي ورزند. دود و بوي مشمئزكننده ناشي از اين زباله سوزي، هواي اين منطقه از شهر  را آلوده و اعتراض شهروندان را موجب شده است.يك شهروند ساكن در حاشيه پارك ارم در اين باره گفت: موضوع زباله سوزي را با تهيه تصاويري به مديريت شهرداري منطقه اعلام كرديم، اما به رغم اين تلاشها، نه تنها ترتيب اثري داده نشد، بلكه زباله سوزيها همچنان ادامه دارد.

نقش خيال كودكانه بر ديوار پارك هاي تهران
003624.jpg
گروه شهري: در آستانه روز جهاني كودك، ديوار پارك هاي تهران از جمله پارك هاي فدك و كودك در شهرك قدس (غرب)، توسط كودكان هنرمند با تصويرها و نقش هاي زيبا، نقاشي شد. براساس طرح سازمان زيباسازي شهرداري تهران ۲۰۰ نفر از كودكان هنرمند تهراني در گروه هاي ۵۰ نفره، از ۹ تا ۱۲ مهرماه، با قلم مو و سطل هاي رنگ ديوارهاي ۴ پارك در شرق، غرب، جنوب و شمال تهران را با طرح ها و نقش هاي زيبايي كه برگرفته از تخيل آنهاست، نقاشي مي كنند. قرار است در روز جهاني كودك و در مراسم پاياني جشنواره اي كه به همين مناسبت برگزار مي شود به صاحبان نقاشي هاي برگزيده جوايزي اهدا گردد.

توصيه وزير مسكن و شهرسازي
براي تكميل طرح هاي نيمه تمام شهرهاي جديد
مهر: وزير مسكن و شهرسازي به كارشناسان اين وزارتخانه توصيه كرد تا كارهاي نيمه تمام شهرهاي جديد را به سرعت به اتمام برسانند.
محمد سعيدي كيا در حاشيه بازديد از شهر جديد هشتگرد افزود: يكي از دلايل ساخت و راه اندازي شهرهاي جديد به خصوص در جوار شهركهاي صنعتي كاهش مشكلات و جلوگيري از توليد مشكلات جديد است و اگر قرار باشد اين شهرها بدون امكانات كافي توسعه يابند، خود مشكلي بر مشكلات مردم و مسئولان خواهند افزود.
وي خاطر نشان كرد: كارشناسان وزارت مسكن موظفند مطالعات لازم درخصوص كارهاي نيمه تمام شهرهاي جديد را انجام دهند و در اسرع وقت نسبت به بهره برداري از اين امكانات اقدام كنند.
وزير مسكن تصريح كرد: در شهرهاي جديد بايد به گونه اي عمل شود كه سرمايه گذاران به سرمايه گذاري بيشتر تشويق شوند و براي تعاوني هاي مسكن نيز اولويت ويژه اي در نظر گرفته شود.
وي با تأكيد بر ضرورت توسعه شهرهاي جديد يادآور شد: اين امر علاوه بر حل مشكل مسكن شمار زيادي از افراد به طور گسترده در ايجاد اشتغال اثر گذار است و توسعه شهرهاي جديد به طور مستقيم در اشتغالزايي مؤثر است.
سعيدي كيا درخصوص شهر جديد هشتگرد اظهار داشت: مطالعات بيمارستان نيمه كاره شهر۹۶ تختخوابي شهر به سرعت بايد توسط وزارت مسكن به پايان برسد و كار ساخت آن توسط وزارتخانه يا بخش خصوصي تمام شود.وي افزود: ساير كمبودهاي اين شهر نيز بايد مرتفع شوند و ساخت استاديوم ۵۰ هزار نفري شهر در اولويت قرار گيرد.

نقشه گسل هاي تهران دقيق و كارساز نيست
003630.jpg
گروه شهري: همايش «مديريت بحران ناشي از وقوع زلزله» با حضور جمعي از مديران، كارشناسان و كاركنان شهرداري منطقه ۲ تهران در سالن آمفي تئاتر شهرداري اين منطقه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران، دكتر مازيار حسيني رئيس سازمان مذكور در اين همايش طي سخناني به تشريح مفاهيم علمي زمين لرزه و موقعيت لرزه خيزي پهنه فلات ايران پرداخت و برخورداري از اين اطلاعات را براي تمامي شهروندان به ويژه كاركنان سازمان هاي و نهادهاي مرتبط با خدمات اضطراري و شهري ضروري خواند. وي با يادآوري اينكه خطر وقوع زلزله اغلب شهرها و مناطق روستايي كشور را تهديد مي كند، ارتقاء شاخص هاي آمادگي و پيشگيري و نيز سازماندهي  هاي لازم براي مرحله مقابله را ضروري و از اولويت هاي مسائل كشور دانست.
وي تصور عامه مبني بر خطي بودن گسل و صرف وجود خطر در محدوده خط گسل را اشتباه خواند و گفت: گسل خط نيست بلكه يك صفحه است كه مي تواند محدوده وسيعي از پوسته زمين را شامل شود و هر نقطه از اين صفحه مي تواند پتانسيل لغزش و آزاد شدن انرژي را داشته باشد.
وي افزود: از همين رو اطلاعات نقشه يك درصد هزارم گسل هاي تهران كه متأسفانه در برخي از مراكز خريد و فروش املاك براي آگاهي از موقعيت دقيق ملك نسبت به گسل مورد استناد قرار مي گيرد، اصولا فاقد دقت لازم بوده و كار ساز نمي باشد.

مزاياي توسعه فضاهاي فرهنگي در پاركها
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ گفت: توسعه فضاهاي فرهنگي و هنري در پارك ها از بروز آسيب هاي اجتماعي در جامعه جلوگيري مي كند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، سردار مرتضي طلايي كه در نخستين همايش بررسي راهكارهاي غني  سازي فضاي معنوي بوستان ها و اماكن تفريحي شهر تهران در فرهنگسراي طبيعت سخن مي گفت با بيان اينكه شناسايي مخاطبان و استفاده كنندگان از پارك ها ضروري است، استفاده كنندگان از پارك ها را به دو دسته حرفه اي و عادي تقسيم كرد.

۱۰ كتاب برگزيده محيط زيست
گروه شهري: ۱۰ كتاب از ميان كتاب هاي منتشر شده در حوزه محيط زيست در سال ۱۳۸۳ توسط هيأت داوران مهرگان علم براي همه، به عنوان آثار قابل ملاحظه اي در پنجمين دوره انتخاب كتاب، برگزيده شدند. اين كتاب ها عبارتند از: اخلاق زيست محيطي _ زير نظر منصوره شجاعي نشر توسعه، اكوسيستم جنگلي جهان _ احمد مصدق _ دانشگاه تهران، انسان و آينده اش _ بلومنفلد- ترجمه غلامرضا خواجه پور _ سازمان مديريت صنعتي، بحران زيست محيطي جهان و ايران _ منوچهر دبيرسياحتي _ حديث امروز، تغيير آب و هوا و اثرات زيست محيطي _ نسترن رحيمي _ اخوان، تغيير اقليم _ قاسم عزيزي- قومس، جنگل هاي باستاني شمال در آستانه وداع _ نسرين دخت خطيبي _ شركت سهامي انتشار، شناخت محيط زيست قدم اول _ استيون كرول _ بهرام معلمي _ شيرازه، مجموعه كتاب هاي سبز _ انتشارات فني ايران.

اردوي رزمي- فرهنگي نيروي
مقاومت بسيج شهرداري تهران
003633.jpg
اردوي سالانه رزمي- فرهنگي ثارالله (۲) مركز مقاومت بسيج شهرداري تهران با حضور ۲ گردان عاشورا از بسيجيان مناطق ۲۲ گانه و سازمانهاي شهرداري تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس با هدف حفظ و انسجام سازماني و اجراي برنامه هاي آموزشي و فرهنگي به مدت سه روز در محل ارتفاعات پارك جنگلي چيتگر برگزار شد.
در اين اردو مهندس حسن بيادي نائب رئيس شوراي شهر تهران با حضور و ايراد سخنراني در جمع شركت كنندگان اين اردو نسبت به نقش بسيج و آمادگي همه جانبه و همچنين دوران هشت ساله دفاع مقدس مطالبي بيان داشت. گفتني است جمعي از شهرداران مناطق، مديران سازمانها و سردار براتلو فرمانده ناحيه مقاومت بسيج وزارتخانه و ادارات از اين اردو بازديد كردند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |