سه شنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۵۰ - Nov 15, 2005
بررسي روند حركت سرمايه ها در سهام خودرو
ارزش سهام خودروسازان سنگين افزايش يافت
007644.jpg
گروه بورس: تازه ترين مقايسه هاي آماري از روند حركت سرمايه ها در سهام خودروسازان بورس نشان مي دهد: در طول سه سال گذشته ارزش بازار سهام دو غول خودروسازي ايران يعني سايپا و ايران خودرو به تدريج كاهش يافته و در عوض بر ارزش سهام سازندگان خودروهاي سنگين افزوده شده است.
در اين مدت ارزش بازار سهام سايپا حدود پنج هزار ميليارد ريال كاهش يافته و از حدود ۲۲ هزار ميليارد ريال به رقم ۱۷ هزار ميليارد ريال نزديك شده است. سهامداران ايران خودرو هم طي سه سال اخير شاهد كاهش ۸ هزار ميليارد ريالي ارزش بازار سهام اين شركت بوده اند. در حالي كه كل سهام ايران خودرو آبان ماه ۸۲ معادل ۲۱ هزار و ۶۰۰ ميليارد ريال مي ارزيد در حال حاضر ارزش جاري بازار سهام اين شركت در بورس تهران به ۱۳ هزار و ۸۰۰ ميليارد ريال رسيده است. به اين ترتيب در مجموع ارزش سهام دو شركت بزرگ خودروسازي در ايران از سال ۸۲ به اين سو معادل ۱۳ هزار ميليارد ريال افت را تجربه كرده است.
اما از سوي ديگر بررسي آمار مقايسه اي مربوط به ارزش بازار سهام شركت هاي توليدكننده خودروهاي سنگين از روندي معكوس حكايت دارد. به طوري كه در طول سه سال گذشته ارزش سهام ايران خودرو ديزل از ۲ هزار و ۸۰۰ ميليارد ريال در سال ۸۲ به ۳ هزار و ۷۰۰ ميليارد ريال در سال ۸۳ و ۳ هزار و ۳۰۰ ميليارد ريال در سال جاري رسيده .ارزش سهام سايپا ديزل نيز در اين مدت به طور مداوم صعودي بوده و از دو هزار و ۷۰۰ ميليارد ريال به ۳ هزار و ۳۰۰ ميليارد ريال افزايش يافته است.
اين گزارش حاكي است: بيشترين درصد افت ارزش بازار در اين مدت به سهام پارس خودرو اختصاص داشته است، ارزش كل سهام اين شركت در طول سه سال اخير به حدود يك سوم كاهش يافته و از ۳ هزار و ۶۰۰ ميليارد ريال در آبان ۸۲ به يكهزار و ۳۰۰ ميليارد ريال در آبان ۸۴ تنزل كرده است.
در حال حاضر سايپا بزرگترين خودروساز ايران از نظر ارزش بازار سهام به حساب مي آيد. سايپا از دو سال پيش گوي سبقت را از رقيب ديرينه  اش ايران خودرو ربود و از تابستان ۸۲ عنوان بزرگترين خودروساز ايران را پس از ۳۵ سال از ايران خودرو به خود منتقل كرد.
در حال حاضر سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران بيش از ۴۰ درصد سهام سايپا و ايران خودرو را در اختيار دارد ضمن اين كه سايپا سهامدار اصلي شركت هاي پارس خودرو، زامياد و سايپا ديزل است، ايران خودرو هم مالكيت بخش اعظم سهام ايران خودرو ديزل را در اختيار دارد. طبق اين گزارش سرمايه گذاري رنا هم در حدود ۱۰ درصد از كل سهام هر يك از شركت هاي سايپا و ايران خودرو را به خود اختصاص داده است.

پارسيان هم شاخص را مثبت نكرد
007641.jpg
گروه بورس: معاملات سيمان صوفيان روز گذشته مهمترين عامل افت ۱۱ رقمي شاخص كل قيمت سهام در بورس تهران شناخته شد.
به گزارش «همشهري» در اين روز حتي فشاربانك پارسيان هم نتوانست جلوي اين افت را بگيرد، در نتيجه در پايان معاملات شاخص كل عدد ۹ هزار و ۸۱۰ واحد را نشان مي داد.
بنابراين گزارش شاخص عملكرد تالار اصلي طي معاملات روز گذشته ۱۰ واحد افت كرد و به عدد ۹ هزار و ۴۹۴ واحد رسيد و شاخص عملكرد تالار فرعي نيز با ۵/۱۱ واحد افت به رقم ۱۰ هزار و ۱۳۷ واحد بازگشت.
در اين روز كاري عملكرد شركت هاي سرمايه گذاري و صنعت حاضر در بورس مثبت ارزيابي نشد به طوري كه شاخص مالي ۳۷ واحد افت را تجربه كرد و به عدد ۲۴ هزار و ۴۳۸ واحد رسيد و شاخص صنعت هم با كاهش ۸ واحدي مواجه شد و روي عدد ۷ هزار و ۵۹۴ واحد ايستاد.
شاخص سهام پتروشيمي و نفت ديروز ۲۱ واحد افت كرد و شاخص سهام نفت و شاخص گروه فلزات اساسي طي معاملات اين روز به ترتيب ۵/۲ واحد و ۳ واحد كاهش يافت.

حمايت آهن فروشان از بورس فلزات
گروه بورس: رئيس اتحاديه آهن فروشان در ديدار با دبير كل بورس فلزات گفت: اتحاديه صنف آهن فروشان به هيچ وجه به دنبال تخريب بورس فلزات و قطع رابطه با آن نيست.
به گزارش روابط عمومي بورس فلزات تهران، محمد آزاد در ديدار با سيد علي اكبر هاشميان كه در محل اين بورس انجام شد، اظهار داشت: ما به هيچ وجه رابطه با بورس را قطع نخواهيم كرد،زيرا ما معتقديم كه با تقويت ارتباط في مابين و تعامل و همكاري هرچه بيشتر بين اين دو نهاد، مي توان از يك سو به بررسي مشكلات و حل آنها پرداخت و از سوي ديگر به تقويت بازار آهن و بورس فلزات كمك كرد.
آزاد در اين ديدار كه پس از انتشار برخي مطالب به نقل از وي در برخي رسانه ها صورت گرفت اظهار داشت: متاسفانه برخي خبرنگاران، سليقه اي عمل مي كنند و مطالب را درست و كامل منعكس نمي كنند. من به هيچ وجه نگفته ام كه بورس فلزات يا اتحاديه آهن فروشان بايد منحل شود بلكه خواستار تقويت بورس و اتحاديه هستيم، زيرا اين دو نهاد با توجه به اهداف و رسالت هاي خوبي كه دارند در صورت تقويت و حمايت، مي توانند بيش از پيش به رشد و توسعه اقتصادي كشور كمك كنند و به همين دليل ما از ابتدا يكي از حاميان اصلي راه اندازي بورس فلزات بوده ايم. وي گفت: رانت بخش آهن و فولاد در گذشته عايد افرادي مي شد كه اصلا جزو صنعت آهن نبودند و لذا امروز خوشحاليم كه با فعاليت بورس، اين رانت قطع شده و به جيب توليدكنندگان مي رود. بر اساس اين گزارش، در اين ديدار سيد علي اكبر هاشميان دبير كل بورس فلزات تهران نيز اظهار داشت: طي دو سال فعاليت بورس جمعا بيش از ۱۵ هزار معامله صورت گرفته و تنها ۱۱۰ شكايت به اداره رسيدگي به شكايات واصل شده كه كمتر از ۷/۰ درصد كل معاملات است و نكته مهمتر اينكه به ۹۸ شكايت رسيدگي و حل و فصل شده و رسيدگي به مابقي شكايات نيز در حال انجام است.

هيأت مديره سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي معرفي شد
گروه بورس: شركت سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي نتايج مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده خود را اعلام كرد.
به گزارش «همشهري» در اين جلسه كه ۲۲ آبان ماه برگزار شده بود اعضاي هيأت مديره اين شركت مشخص شدند.بنابر اين گزارش صندوق بازنشستگي كشوري، شركت آزاد راه اميركبير، شركت انبارهاي عمومي و خدمات گمركي و نيز حسين محمدي تربتي و انوشيروان بجنورد به مدت دو سال به عنوان اعضاي هيأت مديره سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي انتخاب شدند.

سرمايه گذاري ها و خودروسازان بازارگرداني شدند
گروه بورس:سهام سه شركت سرمايه گذاري و سه شركت خودروسازي روز گذشته توسط كارگزاران بازارگردان، بازارگرداني شد.
به گزارش«همشهري» طي معاملات روز گذشته بازارگردانان سهام سرمايه گذاري غدير، سرمايه گذاري مسكن،سرمايه گذاري بانك ملي و نيز ايران خودرو، سايپا و سايپا ديزل را بازارگرداني كردند.بيشترين حجم بازارگرداني روز گذشته متعلق به سهام سرمايه گذاري غدير با دو ميليون و۹۲۲ هزار و۳۳۶ برگه سهم بود.بنابراين گزارش۴ميليون و۵۲۰ هزار و ۲۲۳ برگه سهم سرمايه گذاري ساختمان به ارزش۱۶ ميليارد ريال ديروز توسط ۶۸۵ نفر در بازار عرضه شد. همچنين براي ۳ ميليون و۵۷۱ هزار و ۷۹ سهم سرمايه گذاري غدير به ارزش ۱۵ ميليارد ريال روز گذشته دستور فروش صادر شد.براساس اين گزارش سيمان دورود، نيرو ترانس، سيمان هرمزگان،لاستيك دنا و صدرا از جمله شركت هاي حاضر در جدول عرضه روز گذشته بورس تهران بودند.

درهاي تالار كرمانشاه به روي سهامداران گشوده مي شود
ايسنا:  تالار بورس كرمانشاه به عنوان نوزدهمين تالار استاني از چند روز پيش به صورت آزمايشي افتتاح و بنا به گفته مدير اين تالار از يكي دو روز آينده با استقرار كارگزاران، مردم اين استان مي توانند نسبت به خريد و فروش سهام اقدام كنند.
عباس كريمي، مدير تالار بورس منطقه اي كرمانشاه مهمترين هدف افتتاح تالار بورس كرمانشاه را فرهنگ سازي و آشنايي مردم با فرهنگ بورس عنوان كرد و گفت: با افتتاح اين تالار زمينه براي به كارگيري سرمايه هاي سرگردان مردم استان در فعاليت هاي مولد فراهم مي شود، ضمن آنكه شركت هاي توليدي استان نيز مي توانند با احراز شرايط پذيرش در بورس از منابع مالي محلي استفاده كنند.
كريمي با اعلام اينكه در تالار بورس كرمانشاه براي فعاليت ۱۲ كارگزار مكان در نظر گرفته شده، در پاسخ به اين پرسش كه مردم از چه زماني مي توانند با مراجعه به اين تالار نسبت به خريد و فروش سهام اقدام كنند، گفت: هر لحظه كه كارگزاران در اين تالار مستقر شوند. اين امكان وجود دارد كه با توجه به بحث هاي انجام شده ظرف يكي دو روز آينده اين كار انجام شود.

ديدار مقام كويتي از تالار كيش
ايرنا: قائم مقام وزير بازرگاني و صنعت كويت به همراه هياتي از تالار منطقه اي كيش ديدار كرد.
در اين ديدار «علي سنگينيان» مدير تالار كيش ضمن برشمردن شرايط سرمايه گذاري خارجي در بورس و مزاياي قانوني منطقه آزاد تجاري، آمادگي و علاقه مندي بورس اوراق بهادار را براي جذب سرمايه گذاران كويتي اعلام كرد.
رشيد الطبطبايي قائم مقام وزير بازرگاني كويت نيز ضمن استقبال از فراهم شدن امكان سرمايه گذاري خارجي در بازار سرمايه ايران تأكيد كرد در اين زمينه علاقه مند به همكاري است.

تأسيس تالار بورس در استان مركزي
ايرنا: معاون برنامه ريزي و اداري مالي استانداري استان مركزي گفت: اطلاع رساني و فرهنگ سازي در نحوه ارتباط صحيح و كاركرد بورس در اين استان ضروري است.
«سيدمهدي مقدسي» افزود: اقدامات اوليه براي راه اندازي تالار بورس استان انجام شده است كه در صورت مساعدت و همكاري سازمان بورس امسال به بهره برداري مي رسد. وي گفت: با راه اندازي بورس ضمن هدايت سرمايه هاي سرگردان به سوي توليد و گردش مثبت اقتصادي از واسطه گري و ايجاد تورم ناخواسته پيشگيري مي شود.

طرح پرداخت سود تضميني بد بيان شد
ايسنا: اختيار فروش يك نوع ابزار معاملاتي پيشرفته است كه در بورس هاي معروف دنيا رواج دارد، اما در بورس كشور ما به دليل مسايل فقهي تاكنون اين ابزار اجرايي نمي شد.
حسين خزلي خرازي  مديرعامل شركت كارگزاري بانك كشاورزي افزود: متأسفانه پرداخت سود قطعي و تضميني به سهامداران خيلي بد تبليغ شده است و وزير امور اقتصادي و دارايي با توجه به توجيه نبودن، توضيح خوبي ارائه نداده اند و همين امر در جامعه خيلي بد جا افتاده است.
او با اشاره به اينكه هيچ كس، هيچ چيزي را نمي تواند و نبايد در بورس تضمين كند، گفت: اين يك ابزار معاملاتي پيشرفته است كه در بورس هاي معروف دنيا است اما در بورس كشور ما به دليل اشكالي كه فقها از سال هاي پيش داشتند اين ابزار رواج نداشت اين ابزار هم همان اختيار فروش است.
خرازي همچنين درباره اختيار فروش توضيح داد: اختيار فروش قرارداد بين دو نفر است. به عنوان مثال فردي سهم يك شركت را به قيمت ۱۰۰ تومان خريداري مي كند به شرط اينكه سال آينده در همان تاريخ از فرد مورد نظر ۱۱۵ تومان خريداري كند مشروط بر اينكه قيمت تابلوي بورس به ۱۱۵ تومان نرسيده باشد. اگر قيمت بالاتر شود در بازار بالاي ۱۱۵ تومان مي فروشد اما در غير اين صورت فرد خود را موظف خواهد كرد كه اين سهم را دوباره از فرد موردنظر بخرد يعني يك شرط ضمن عقد است.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۱.۹۵-
۲۰-
۱,۰۰۶
آبسال
۴.۵۷
۶۶
۱,۵۰۹
آبگينه
۱.۹۹-
۲۳۰-
۱۱,۳۰۴
آلومراد
۰.۸۳-
۱۰۳-
۱۲,۳۰۰
افست
۰.۱-
۳-
۳,۰۷۰
ايران خودرو
۰.۷۶
۲۶
۳,۴۶۳
ايران خودروديزل
۱.۱۶-
۲۶-
۲,۲۲۱
ايران مرينوس
۱.۹۸-
۶۶-
۳,۲۶۳
ايرانيت
۲-
۱۰۰-
۴,۹۰۲
باما
۰
۰
۲,۹۰۰
بانك اقتصادنوين
۱.۷
۳۵
۲,۰۹۹
بانك پارسيان
۰.۱۱
۳
۲,۶۶۳
بانك كارآفرين
۰
۰
۱,۲۲۳
بسته بندي ايران
۵-
۳۳۰-
۶,۲۷۳
بهنوش ايران
۰.۷۹-
۴-
۵۰۰
پارس الكتريك
۲.۰۴
۲۳
۱,۱۵۰
پارس خودرو
۰.۶۲
۳۵
۵,۷۰۰
پارس دارو
۱.۹۸-
۸۸-
۴,۳۵۲
پارس سرام
۰.۴۵
۸
۱,۷۹۹
پاكسان
۱.۹۷-
۱۳۷-
۶,۸۰۳
پتروشيمي آبادان
۱.۹۹-
۱۹۴-
۹,۵۴۹
پتروشيمي اراك
۱.۹۳-
۲۰-
۱,۰۱۸
پتروشيمي شيراز
۴.۹۹-
۶۵۷-
۱۲,۵۰۰
تامين ماسه ريخته گري
۰.۰۸
۲
۲,۶۵۰
تجهيزنيروي زنگان
۱.۲۸-
۴۰-
۳,۰۸۶
تراكتورسازي ايران
۱.۸۶-
۲۴-
۱,۲۶۹
تكنوتار
۱۲.۵
۹۲۸
۸,۳۵۴
تهران شيمي
۱.۹۳-
۳۶-
۱,۸۲۶
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۰.۵۴-
۲۰-
۳,۷۱۵
توسعه معادن روي ايران
۰.۶۱-
۹-
۱,۴۶۰
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۲-
۱۸۱-
۸,۸۷۲
توليد سموم علف كش
۴.۹
۴۸
۱,۰۲۷
توليد محور خودرو
۱.۹۹-
۵۴-
۲,۶۵۴
توليدفروموليبدن كرمان
۰
۰
۱۷,۴۰۸
توليدمواداوليه داروپخش
۱.۹۶-
۳۴-
۱,۶۹۸
چيني ايران
۳.۹۷-
۷۹-
۱,۹۱۲
حق تقدم تجهيزنيروي زنگان
۱.۲۳-
۵-
۴۰۱
حق تقدم توليدتجهيزات سنگين هپكو
۱۵.۵۹-
۵۵۴-
۳,۰۰۰
حق تقدم عمران وتوسعه فارس
۸۵.۸۵-
۱۸۲۰-
۳۰۰
حق تقدم لوله وماشين سازي ايران
۲.۱۲-
۹۶-
۴,۴۳۳
حق تقدم معدني وصنعتي چادرملو
۲.۰۲-
۲۰۲-
۹,۸۰۰
خدمات انفورماتيك
۰.۱۹
۱۳
۶,۹۰۷
خدمات دريايي تايدواتر
۱.۶۶
۷۵
۴,۶۰۰
خوراك دام پارس
۲.۳۲
۴۵
۱,۹۸۸
داده پردازي ايران
۰.۲
۱۶
۸,۰۵۰
داروپخش (هلدينگ )
۲-
۲۶۸-
۱۳,۱۴۳
داروسازي اكسير
۰
۰
۷,۶۱۹
داروسازي جابرابن حيان
۴.۹۷
۱۱۹
۲,۵۱۲
داروسازي سبحان
۱.۲-
۳۴-
۲,۸۰۱
داروسازي كوثر
۱.۸۱-
۹۴-
۵,۱۰۰
داملران
۵-
۶۴۱-
۱۲,۱۸۵
ذغال سنگ نگين طبس
۰.۷۷-
۲۹-
۳,۷۵۱
رايان سايپا
۱.۹۳-
۲۰-
۱,۰۱۶
روغن نباتي جهان
۰.۱۵
۱۲
۸,۰۱۴
زامياد
۱.۹۷-
۵۲-
۲,۵۸۱
ساختمان اصفهان
۰
۰
۱۶,۲۴۴
سازه پويش
۱.۹۶-
۲۰-
۱,۰۰۱
ساسان
۰.۰۸-
۲-
۲,۵۳۷
سالمين
۱.۴۵
۳۷
۲,۵۹۴
سامان گستراصفهان
۰.۲۱
۷
۳,۲۸۳
سايپا
۱.۹۹-
۳۵-
۱,۷۲۰
سايپاآذين
۰.۲۷-
۱۵-
۵,۵۰۰
سايپاديزل
۱.۴۷
۲۳
۱,۵۸۶
سخت آژند
۱.۰۷-
۱۸-
۱,۶۵۹
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۰.۹۳-
۱۶-
۱,۷۰۲
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۰.۰۹
۳
۳,۱۷۵
سرمايه گذاري بانك ملي ايران
۰.۵۳
۶
۱,۱۳۵
سرمايه گذاري بهمن
۱.۴۵
۳۰
۲,۱۰۰
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۰.۰۴
۱
۲,۴۵۰
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۱.۹۸-
۲۷-
۱,۳۳۹
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۰.۱
۳
۳,۰۹۰
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۰.۱
۱
۱,۰۲۵
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۴.۳۳-
۹۸-
۲,۱۶۴
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۱.۷۷-
۱۶-
۸۹۰
سرمايه گذاري توسعه ملي
۲-
۷۲-
۳,۵۲۹
سرمايه گذاري ساختمان ايران
۰.۰۸
۱
۱,۳۰۷
سرمايه گذاري سپه
۰.۰۷
۱
۱,۴۶۰
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۱.۹۹-
۴۵-
۲,۲۱۴
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۰.۰۲
۱
۴,۱۹۰
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۰.۶۵
۱۳
۲,۰۰۰
سرمايه گذاري كارآفرين (هلدينگ )
۰.۳۵
۴
۱,۱۴۵
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۰
۰
۳,۶۹۳
سرمايه گذاري مسكن
۰.۲۹
۴
۱,۳۶۰
سرمايه گذاري ملي ايران
۰
۰
۱۱,۳۱۲
سنگ آهن گل گهر
۰.۰۷-
۳۶-
۵۰,۶۹۶
سيمان اروميه
۰.۴۲-
۶۵-
۱۵,۲۸۵
سيمان بهبهان
۱.۹۹-
۲۱۰-
۱۰,۳۳۳
سيمان تهران
۲-
۳۴۵-
۱۶,۹۴۳
سيمان خاش
۰.۸۶
۱۳۶
۱۵,۹۹۹
سيمان خزر
۱.۱۸-
۲۸۱-
۲۳,۴۸۰
سيمان شاهرود
۵-
۳۰۱۲-
۵۷,۲۳۵
سيمان صوفيان
۵-
۷۵۵-
۱۴,۳۵۰
سيمان غرب
۰.۰۳
۲
۵,۹۴۱
سيمان فارس و خوزستان
۰
۰
۲۳,۶۳۶
سيمان هرمزگان
۱.۰۵
۷۹
۷,۶۰۰
شهد
۱.۹۹-
۴۳-
۲,۱۲۲
شهد ايران
۱.۹۸-
۱۰۰-
۴,۹۴۹
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۰.۰۱-
۱-
۸,۰۰۰
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۱.۹۵-
۱۶-
۸۰۴
صنايع آذرآب
۱.۹۹-
۱۸۰-
۸,۸۴۵
صنايع جوشكاب يزد
۰
۰
۹,۰۵۰
صنايع ريخته گري ايران
۳.۱۴-
۲۶۱-
۸,۰۴۰
صنايع شيميايي ايران
۰.۲
۷
۳,۵۲۲
صنايع كاغذسازي كاوه
۱.۶-
۱۶-
۹۸۵
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۴.۹۸-
۱۴۰-
۲,۶۷۳
صنايع مس شهيد باهنر
۱.۹۶-
۴۶-
۲,۲۹۵
صنعتي بهشهر
۰.۰۵
۲
۴,۳۳۹
صنعتي دريايي ايران
۰.۰۲
۱
۴,۳۵۰
عمران و توسعه فارس
۳.۷
۳۰
۸۴۰
فارسيت اهواز
۲-
۷۷-
۳,۷۷۶
فرآورده هاي تزريقي ايران
۰.۱۱
۱
۹۰۰
فرآورده هاي غذايي مشهد
۱.۶۴-
۲۶-
۱,۵۵۹
فرآورده هاي نسوز آذر
۰.۰۳-
۳-
۸,۷۲۹
فرآوري موادمعدني ايران
۰.۵۴
۶
۱,۱۱۷
فنرسازي خاور
۱.۷۸-
۲۲-
۱,۲۱۳
فنرسازي زر
۱.۳۵
۲۱
۱,۵۸۱
قند بيستون
۱.۱۳
۲۳
۲,۰۶۰
قند ثابت خراسان
۱.۷۹
۱۰۱
۵,۷۳۰
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۴.۹۸
۲۱۷
۴,۵۷۱
كابلسازي تك
۴.۹۹
۱۹۰
۳,۹۹۸
كارتن ايران
۲.۶۴
۲۰۳
۷,۸۸۰
كارخانجات مخابراتي ايران
۰.۳
۴
۱,۳۴۹
كارخانه فارسيت درود
۴.۹۶-
۱۰۸-
۲,۰۶۹
كاشي پارس
۰.۹
۱۲۷
۱۴,۲۸۲
كالسيمين
۱.۹۷-
۵۴-
۲,۶۹۳
كربن ايران
۱.۹۹-
۴۲-
۲,۰۷۰
كشت وصنعت پياذر
۱.۹۷-
۵۲-
۲,۵۹۳
كف
۰.۲۶-
۶-
۲,۳۰۵
كنتورسازي ايران
۱.۹۹-
۱۰۷-
۵,۲۵۹
كيميدارو
۱.۹۸-
۷۳-
۳,۶۰۶
گازلوله
۰.۲۸
۶
۲,۱۷۰
گروه بهمن
۳.۰۸
۹۹
۳,۳۱۰
گروه صنعتي سپاهان
۰.۵۵-
۱۷-
۳,۱۰۰
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۱.۹۹-
۱۷۵-
۸,۶۲۳
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۰
۰
۱,۸۹۷
گلتاش
۰
۰
۱,۱۳۸
لاميران
۰.۶۴-
۳۶-
۵,۶۳۲
لبنيات پاك
۲-
۳۰-
۱,۴۷۰
لوله وماشين سازي ايران
۱.۹۵-
۳۳-
۱,۶۵۶
ليزينگ ايران
۱.۹۸-
۳۲-
۱,۵۸۶
ليزينگ خودروغدير
۱.۹۷-
۴۵-
۲,۲۳۹
ليزينگ صنعت و معدن
۱.۸۶-
۱۴-
۷۴۰
ماشين سازي اراك
۲-
۶۲-
۳,۰۴۱
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۱.۵۵
۳۱
۲,۰۳۱
محورسازان ايران خودرو
۴.۹۷
۱۳۰
۲,۷۴۴
معادن بافق
۰
۰
۵,۷۸۷
معدني و صنعتي چادرملو
۱.۹۸-
۹۳-
۴,۶۰۵
ملي سرب و روي ايران
۰.۴۸
۱۳
۲,۶۹۶
مهرام
۱.۹۳-
۲۱-
۱,۰۶۶
مهركام پارس
۱.۳۷-
۲۴-
۱,۷۳۰
موتوژن
۰.۸-
۸-
۹۹۰
نساجي مازندران
۲-
۴۹۷-
۲۴,۳۶۸
نفت بهران
۰.۱۳
۱۳
۱۰,۲۳۱
نفت پارس
۱.۶۶-
۱۲-
۷۱۰
نورد و لوله اهواز
۱.۹۶-
۴۳-
۲,۱۵۲
نوش مازندران
۱.۹۴-
۳۲-
۱,۶۲۱
نيرو محركه
۱.۹۹-
۵۶-
۲,۷۶۵
نيروترانس
۱.۹۱-
۲۱-
۱,۰۷۶
نيروكلر
۱.۹۹-
۱۲۹-
۶,۳۵۰
ورزيران

بـورس
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |