چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۵۱ - Nov 16, 2005
آيت الله شاهرودي:
فساد بزرگ،از بين بردن زمينه سرمايه گذاري در داخل است
ايسنا: رئيس قوه  قضاييه با اعتقاد به اين كه اختلاس و دزدي و سوءاستفاده از اموال عمومي به مراتب داراي خطري كمتر از خروج سرمايه از كشور است، گفت: مجرم درست است كه دچار فعل حرام شده و مالي را از مالكيت غير به مالكيت خود درآورده است، اما آن را خارج نكرده است.
فساد بزرگتر اقتصادي عدم حرمت گذاري به سرمايه و اموال افراد يا از بين بردن زمينه  سرمايه گذاري در داخل است.
آيت الله سيدمحمود هاشمي  شاهرودي در دومين روز از همايش ائمه جمعه  سراسر كشور با استقبال از انتقادات ائمه جمعه از دستگاه قضايي، گفت: مساله  مهم جامعه ما در شرايط فعلي گزينه هايي است كه دشمنان نظام براي ابراز دشمني شان با ما انتخاب كرده اند.
از ميان تحليل هاي مختلف بايد گفت آنها گزينه اي را انتخاب كرده اند كه مربوط به تأثيرگذاري بر نظام از درون كشور است و گزينه هاي خارجي مانند جنگ و فعاليت نيروهاي ضدانقلاب تقريبا منتفي است.
رئيس قوه  قضاييه تصريح كرد: به احتمال قريب به يقين اين گزينه ها دو محور اقتصادي و فرهنگي دارد.
بخش اول (اقتصادي) در اولويت قرار دارد و از طريق آن مي خواهند اقتصاد ما را به بن بست برسانند.
محكوميت هاي مالي، جلوگيري از استفاده از تسهيلات پولي بين المللي و حتي مسدود كردن حساب هاي بعضي سفارتخانه ها وجلوگيري از فعاليت شركت هاي ايراني در خارج از كشور از ترفندهاي آنان است.وي افزود: در بعد داخلي نيز سعي در ايجاد فساد و ناامني اقتصادي در داخل با ايجاد شبهات در اذهان مردم و تشويق به خروج سرمايه از كشور و از همه بدتر سياه نمايي گوناگون عليه مديران و دستگاه هاي اجرايي و مخصوصا دولت جديد دارند.
هاشمي شاهرودي ادامه داد:مي خواهند با نابلد نشان دادن مديران فعلي دولت و تبليغات منفي به سرمايه دار نشان دهند كه سرمايه خود را از راه هاي زيرزميني به كار گرفته يا آن را از كشور خارج كند.وي با تأكيد بر نقش تبليغات در سيستم اقتصاد بازار و اقتصاد آزاد، گفت: تبليغات بسيار سنگيني از خارج شروع شده و اثر خود را هم گذاشته است.
متاسفانه در داخل كشور بي ضابطه بودن تبليغات مطبوعاتي و رسانه اي بدون قصد و نيت قبلي بر روندي كه دشمن عليه ما شروع كرده است، تأكيد مي كند.
رئيس قوه ي قضاييه يادآور شد: كيفيت طرح كردن تخلف اقتصادي در كشور بسيار موثر است.مساله را مي توان به گونه اي مطرح كرد كه امنيت اقتصادي تثبيت شود يا در مقام تعبير ارزش ها مانند عدالت اجتماعي طوري آن ارزش ها را تعبير مي كنند كه گويي نظام اقتصادي قصد گرفتن از اغنيا و پرداختن به فقرا را در چارچوبي شبيه به كميته ي امداد در سطحي وسيع تر دارد.وي با بيان اينكه اسلام عدالت اجتماعي را اينگونه طرح مي كند كه هر خانواده در اجتماع داراي شغلي باشد كه از طريق آن امور زندگي را بگرداند نه اينكه مواجب گير دولت باشد، خاطرنشان كرد: تبديل جامعه به يك نهاد مواجب بگير همان توزيع فقر است.عدالت اجتماعي رفع بيكاري و ايجاد شغل در جامعه در مقابل كار اقتصادي است.و دشمن از اين فرصت براي لطمه زدن بيشتر به اقتصاد ما استفاده مي كند.
شاهرودي با اعتقاد به اين كه اختلاس و دزدي و سوءاستفاده از اموال عمومي به مراتب داراي خطري كمتر از خروج سرمايه از كشور است، گفت: مجرم درست است كه دچار فعل حرام شده و مالي را از مالكيت غير به مالكيت خود درآورده است، اما آن را خارج نكرده است.فساد بزرگتر اقتصادي عدم حرمت گذاري به سرمايه و اموال افراد يا از بين بردن زمينه ي سرمايه گذاري در داخل است.
آيا در دنياي امروز براي سرمايه گذاري كه چرخه اقتصاد را فعال مي كند اينگونه بي حيثيت مي شود.وي تصريح كرد: متاسفانه برخي اصل را بر اين گذاشته اند كه هركس مي خواهد چند كارخانه تاسيس كند حتما از راه حرام به دست آورده است.هيچ گاه فقها نگفته اند كه هرگونه توليد ثروتي از راه حرام به دست آمده است.
فساد اقتصادي اكبر اين است كه يك امكان ملي از داخل به خارج منتقل شده است و قطعه اي از كشور جدا شود.بايد عوامل اين فساد اكبر را پيدا كرد.
رئيس قوه ي قضاييه خاطرنشان كرد:سياه نمايي هاي داخلي به اين معضل دامن مي زند.
در كشورهاي ديگر اگر ضعفي باشد سعي دارند با تبليغات آن را برطرف كنند اما ما با جناح بندي هاي سياسي دائما بر آن دامن مي زنيم.وي با اشاره به تبليغات خارجي عليه مديران نظام گفت: دولت ما را در كمال بي انصافي مخالف اصلاحات صورت گرفته در سال هاي گذشته نشان مي دهد، در حالي كه خود دكتر احمدي نژاد اصلا چنين رويكردي ندارد. ضمن اينكه سياست هاي نظام در قانون اساسي و سند چشم انداز بيست ساله ثابت و تغييرناپذير است.وي دنبال ادامه اصلاحات اقتصادي است.دولت، قوه ي قضاييه و مقننه دنبال اين هستند كه سياست هاي تصويب شده در برنامه چهارم و سند چشم انداز بيست ساله ادامه پيدا كند.رئيس قوه ي قضاييه افزود: بحث عدالت محوري به معناي تعطيل كردن اين سياست ها نيست، به معني جهت دادن به سياست ها به سمت توسعه مناطق محروم است.
هاشمي شاهرودي در پايان به بررسي اجمالي اقداماتي كه براي ستاد امنيت سرمايه پيش بيني شده است پرداخت.

رأي مثبت مجلس به دو لايحه اقتصادي دولت
گروه سياسي _ مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز به لايحه اصلاح جداول شماره ۴ و ۸ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و متمم بودجه سال ۱۳۸۴ كل كشور به منظور تأمين يارانه موردنياز براي واردات بنزين و كسري يارانه خريد گندم از كشاورزان رأي مثبت داد. نمايندگان در بررسي جزئيات اين لايحه كه داراي سه ماده ۶ بند الحاقي است در بررسي ماده يك مقرر كردند ارقام مربوط به وجوه حاصل از فروش نفت خام مذكور در ستون سال ۸۴ جداول شماره ۴ و ۸ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران به ترتيب به مبالغ يكصد و شصت و هفت هزار و سيصد ميليارد ريال (۰۰۰/۰۰۰/۳۰۰/۱۶۷) و هجده هزار و سيصد و نود و پنج ميليون دلار (۰۰۰/۰۰۰/۳۹۵/۱۸) اصلاح گردد. بررسي بقيه مواد و بندهاي الحاقي به جلسه آينده مجلس موكول شد.
نمايندگان همچنين به لايحه تعيين سقف انتشار اوراق مشاركت توسط بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران رأي مثبت دادند. اين لايحه از طرف دولت در راستاي سهيم نمودن مردم در تأمين منابع لازم جهت انجام طرحها و پروژه ها و سود ناشي از آن و به منظور جمع آوري نقدينگي موجود و كنترل تورم و با عنايت به تصميم هيأت عامل بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران مبني بر واگذاري نقدينگي جمع آوري شده به بانكهاي عامل جهت مشاركت در سرمايه گذاري بلندمدت و تبع آن از بين رفتن شبهه ربوي بودن ارائه گرديده بود. رأي نمايندگان مجلس در بررسي اين لايحه با تصويب كليات لايحه با ۱۵۱ رأي در بررسي جزئيات اين لايحه كه به پيشنهاد سه تن از نمايندگان مطرح شد مقرر كردند در اجراي بند (ح) ماده ۱۰ قانون برنامه چهارم توسعه به بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران اجازه داده مي شود تا پايان سال ۸۴ تا سقف پانزده هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت منتشر نمايد و نرخ سود علي الحساب اوراق مذكور از محل منابع بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران پرداخت شده و هماهنگ با سياستهاي اقتصادي دولت و متناسب با نرخ سود سپرده بانكي و همچنين ميزان انتشار اوراق و تقويم زماني انتشار در هر مرحله با تصويب شوراي پول و اعتبار خواهد بود. همچنين نقدينگي جمع آوري شده در اجراي اين قانون توسط بانك مركزي جمهوري اسلامي براي مشاركت در سرمايه گذاري هاي صرفاً توليدي در قالب عقود اسلامي انجام خواهد شد و استفاده از آن براي ساير مصارف مجاز نخواهد بود.
وضعيت كتابخواني متناسب با شأن ملت نيست
غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي در آغاز جلسه علني ديروز در سخنان پيش از دستور خود با اشاره به روز كتاب و كتابخواني در كشور گفت: هنوز وضعيت كتابخواني متناسب با شأن ملت نيست و بايد كتاب و كتابخواني در كشور رشد پيدا كند و لازمه آن ترغيب و تشويق مؤلفان و مترجمان و هدايت كار تأليف در مسير سودمند است كه بايد از جانب دستگاه هاي فرهنگي خصوصاً وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و وزارت علوم به عمل آيد. ميزان كتابخواني در هر جامعه شاخص رشد فرهنگي آن جامعه محسوب مي شود.
وي افزود: ايجاد كتابخانه در سراسر كشور و به خصوص مناطق محروم از راه هاي توسعه كتابخواني در كشور است. بسياري از جوانان و دانش آموزان ما در بخش هايي زندگي مي كنند كه شايد به غير از كتاب هاي درسي كتاب ديگري تا پايان سال تحصيلي مطالعه نكنند زيرا كتاب ديگري در دسترس آنها نيست كه بايد با توسعه كتابخانه ها در كشور با اين فقر فرهنگي مبارزه كرد.
رئيس مجلس ابراز اميدواري كرد كه مساعي همه دستگاه هاي فرهنگي و اجرايي كشور به رشد و توسعه كتاب و كتابخواني منجر شود.
حداد با اشاره به سالروز وفات آيت الله طباطبايي وي را موجب تحول چشمگير دروضعيت فكري حوزه ها دانست .

حاشيه
* در جلسه علني ديروز مجلس شوراي اسلامي سيداحمد موسوي معاون پارلماني رئيس جمهور نامه احمدي نژاد رئيس جمهور در معرفي وزير پيشنهادي جديد نفت را به رئيس مجلس تقديم كرد و رئيس مجلس طبق قانون ضمن اعلام وصول نامه رئيس جمهور آن را قرائت كرد. در اين نامه سيدمحسن تسلطي به عنوان وزير پيشنهادي جديد نفت جهت اخذ رأي اعتماد به مجلس معرفي شده است.
* محمدنبي رودكي نماينده شيراز خواستار رسيدگي هيات رئيسه مجلس درخصوص بي پاسخ ماندن نامه نمايندگان از سوي بعضي وزارتخانه ها شد و گفت: ۵ ماه پيش بيش از ۲۰ نماينده نامه اي مبني بر افزايش ظرفيت پالايشگاه شيراز به وزارت نفت ارسال كرده اند اما متاسفانه هنوز پاسخي دريافت نكرده اند.
* هيات تحقيق و تفحص از قوه قضائيه در اطلاعيه اي از عموم مردم، قضات كاركنان دستگاه قضايي و ادارات سازمان هاي وابسته و نيروهاي انتظامي و اطلاعاتي كشور خواسته است چنانچه هرگونه اسناد و مدارك و اطلاعات موثري در زمينه سلامت مالي و اخلاقي، سو ءاستفاده از موقعيتهاي اداري و شغلي برخي كاركنان و قضات و مقامات قضايي در اختيار دارند از طريق نمابر شماره ۳۹۹۳۲۰۵۱ و يا به آدرس مجلس دفتر هيات تحقيق و تفحص از قوه قضائيه ارسال و يا از طريق تلفن هاي شماره ۳۳۴۴۰۰۸۶ و ۳۹۹۳۲۰۵۰۱ تماس حاصل نمايند.
* در پي اقدام سازمان صداوسيما در تجليل از برخي چهره هاي فرهنگي، ۶ نماينده مجلس شوراي اسلامي در تذكري به رئيس جمهور در مورد ضرورت ممانعت تجليل از اشخاصي كه سوابق هنري و ادبي و سياسي مناسبي ندارند در كنار بزرگداشت نخبگان واقعي، تذكر دادند.

لاريجاني: ترجيح مي دهيم با مذاكره كار را پيش ببريم
ايسنا: دبير شوراي عالي امنيت ملي كه در نوزدهمين همايش سراسري ائمه جمعه سراسر كشور با محور همبستگي ملي و مشاركت عمومي سخن مي گفت، با بيان اين مطلب گفت: مشاركت عامه و همبستگي ملي جزو ضروريات زيستن امروز ماست. براي جمهوري اسلامي در نسبتي كه با چالش ها و مخاطرات دارد همبستگي ملي امري ضروري است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اعتقاد به اين كه چالش ها هميشه نيازمند زمينه هاي مخفي براي ظهور هستند، ادامه داد: در دولت گذشته مفاهيمي مطرح شد و در صحنه اجتماع بعضي چالش ها بروز كرد اما همه مسئله اين نيست و گاهي القائات خارجي است كه چالش برانگيز مي شود.
وي ادامه داد: در دولت فعلي بعضي خصوصيات به نحوي است كه چالش هايي ايجاد خواهد كرد.
لاريجاني با اشاره به جنجال سازي پس از سخنراني اخير رئيس جمهور گفت: با همه فراز و فرودهايي كه وجود دارد بايد چاره انديشي كرد. اگر دموكراسي نظام قابل قبول است بيايند درمورد اسرائيل همه پرسي بگذارند و ببينند چند درصد مردم جهان به حقانيت اسرائيل اعتقاد دارند.
وي با انتقاد از ديدگاه كساني كه معتقدند ما بايد خودمان را با گفتمان هاي بين المللي وفق دهيم، گفت: دكترين ما در تعامل با دنيا دكترين اصلاحي است. اگر آنها حقوق بشر طراحي مي كنند ما آن را در چارچوب اسلام مي پذيريم. برداشت من اين است كه چون صاحبان اين ديدگاه از دكترين امنيت ملي تصور درستي ندارند، فكر مي كنند كه در مذاكرات بايد اعتمادسازي كنيم.وي گفت: اعتماد امري دوسويه است و هر دو طرف بايد در ايجاد آن بكوشند.
علي لاريجاني در پاسخ به اين سئوال كه آيا اروپايي ها پيشنهاد جديدي به ايران ارائه داده اند يا نه؟ گفت: «در سطح رسانه ها چيزهايي مطرح شده، ولي به صورت رسمي نيست.»
وي كه در حاشيه اجلاس ائمه جمعه سراسر كشور سخن مي گفت، در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه پرسيد پيش تر سخن از مذاكره با ديگر كشورها گفته بوديد، ولي باز سراغ سه كشور اروپايي رفتيد، گفت: «ما چند مسير مذاكره را دنبال مي كنيم. با چين، روسيه و كشورهاي غيرمتعهد جداگانه مذاكره كرده ايم. با كشورهاي اروپايي هم در حال مذاكره هستيم.»
دبير شوراي عالي امنيت ملي، در پاسخ به اين سئوال كه آينده پرونده ايران را چگونه مي بينيد؟ گفت: «از نظر مبناي حقوقي اين طور بوده است كه ما همكاري مان صميمانه بوده، اما اين كه اراده هاي سياسي بخواهد كار ديگري انجام دهد به احتمال زياد وجود دارد.»
لاريجاني تأكيد كرد: «در اين كه فناوري هسته اي را دنبال مي كنيم ترديدي نكنيد. اين استراتژي نظام است اما مي توانيم از تاكتيك هاي مختلف براي رسيدن به اين استراتژي استفاده كنيم و در اين زمينه حدي نداريم. به هر حال ترجيح مي دهيم با مذاكره كار را پيش ببريم و الا كار خود را ادامه مي دهيم.»

واكنش آصفي به اظهارات
دبير كل شوراي همكاري خليج فارس
مهر: سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران اظهارات دبير كل شوراي همكاري خليج فارس در خصوص دخالت ايران در امور عراق را رد كرد و آن را غير مسئولانه و بي پايه دانست.
حميدرضا آصفي اظهار داشت: بهتر است دبير كل محترم به جاي اينگونه اظهارات كه كمكي به حل منطقي مشكلات و مسائل جاري مردم عراق نمي كند، نسبت به چاره انديشي در ارتباط با اقدامات تروريستي و كشته شدن مردم بي گناه و مظلوم عراق اهتمام نموده و سازو كارهاي مناسب را طراحي و تعقيب كنند.
آصفي در ارتباط با اظهارات مطرح شده پيرامون جزيره ابوموسي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران بر تداوم سياست گفت وگوهاي مستقيم و بدون پيش شرط به منظور رفع هرگونه سوءتفاهم پيرامون اجراي يادداشت تفاهم سال ۱۹۷۱ در خصوص جزيره ابوموسي به عنوان تنها راه حل تاكيد كرد.

وزير ارشاد: احزاب بايد ارگان رسانه اي داشته باشند
ايسنا: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: همان طور كه قبلا گفته ام به عنوان سياستگذار نهايي در عرصه مطبوعات و فعاليت هاي فرهنگي معتقدم كه احزاب سياسي بايد رسانه اي منتسب به خود و يك ارگان رسانه اي داشته باشند. البته در حال حاضر برخي از احزاب نيز داراي ارگان هستند.
صفارهرندي افزود: وقتي كه چنين اتفاقي بيفتد، فضاي سياسي جامعه حساب شده تر و مواجهه مردم و احزاب زماني كه داراي بلندگوي رسمي باشند، شفاف تر خواهد بود.وي يكي از آفت هاي جامعه رسانه اي را سياست زدگي خواند و اظهار داشت: در مواقعي مشاهده مي كنيم رسانه هايي كه تريبون يا ارگان يك حزب نيستند حزبي عمل مي كنند و گويي رسانه ها فرصتي را در اختيار كساني قرار داده اند كه اگر نمي توانند ديدگاه هاي خود را به وسيله احزاب به صورت شفاف و روشن بيان كنند، از طريق رسانه ها بيان مي كنند و اين ظلم به مطبوعات است.

وزير كشور: پيچيدگي امور اداري باعث ايجاد
راه هايي براي استفاده ويژه خوارها شده است
فارس: وزير كشور درباره مقابله با ويژه خوارها گفت: در حال حاضر پيچيدگي و روان نبودن امور اداري باعث ايجاد راه هايي براي استفاده ويژه خوارها شده است. مصطفي پورمحمدي وزير كشور در حاشيه نوزدهمين همايش ائمه جمعه سراسر كشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سئوال كه تعامل شما در وزارت كشور با ائمه جمعه چگونه خواهد بود گفت: ما بايد با ائمه جمعه تعامل خوب در سطح بالايي داشته باشيم.
وزير كشور افزود: در عصر حاضر دولت ها نيازمند ارتباط و تعامل نزديك با جامعه و افكار عمومي هستند و يكي از بهترين راه هاي ارتباط ما با افكارعمومي ارتباط و تعامل با ائمه جمعه است تا آنها كه با عموم مردم در ارتباط هستند، خواسته ها و نظرات جامعه را به دولت منتقل كنند.
وي در پاسخ به اين سئوال كه شما در سخنان خود در جمع ائمه جمعه به مقابله با ويژه خوارهايي كه مانع انجام اصلاحات ساختاري و سيستمي مورد نظر شما در دولت مي شوند اشاره كرديد، راهكار شما براي مقابله با آنها چيست؟ بيان داشت: ما در دولت بيشتر به اصلاح سيستمي فكر مي كنيم نه برخوردهاي موردي اما آنچه روند را اصلاح مي كند، اصلاح سيستم است.

متكي: در اجلاس آتي شوراي حكام شرايط بهتري داريم
ايسنا: وزير امور خارجه كشورمان پس از بازگشت از دمشق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه ۲۴ نوامبر شوراي حكام سوريه و هيات نمايندگي اش در كنار ايران خواهد بود.
منوچهر متكي گفت: ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي سعي شان را كرده اند تا بازرسي ها انجام شود و معاون البرادعي نيز دو نوبت مذاكراتي را با مسئولان جمهوري اسلامي ايران داشته و نيز رايزني هاي مناسبي از سوي جمهوري اسلامي طي يك ماه گذشته با اكثر كشورهاي عضو شوراي حكام صورت گرفته است.وي ادامه داد: گزارشي كه مديركل آژانس ارايه خواهد كرد براساس اظهارات اوليه وي حاكي از بروز پيشرفت است و بنابراين ما در اجلاس آتي شوراي حكام از شرايط بهتري برخورداريم.
متكي همچنين درباره دليل لغو سفر محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور كشورمان به تونس براي حضور در نشست سران جامعه اطلاعاتي ابراز داشت: معمولا شركت در اجلاس ها متناسب با ملاحظات گوناگون صورت مي گيرد.

هاشمي رفسنجاني :
غيرمتعهدها با تحكيم همكاري ،
مانع يكجانبه گرايي در عرصه بين المللي شوند
مهر: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار سفير جديد برزيل در جمهوري اسلامي ايران بر لزوم همكاري مشترك به منظور ارتقاء جايگاه بين المللي دو كشور در نظام جهاني تاكيد كرد.
هاشمي رفسنجاني در اين ديدار تصريح كرد: بايد تاثيرگذاري در ساختار سازمان هاي بين  المللي به ويژه سازمان ملل و شوراي امنيت به نفع كشورهاي در حال توسعه صورت پذيرد.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران و برزيل و همچنين ديگر كشورهاي عضو غيرمتعهدها با تحكيم و تداوم همكاري ها مي توانند تاثيرات عميقي بر مسائل جهاني بگذارند و مانع يكجانبه گرايي در عرصه بين  المللي شوند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اراده جمهوري اسلامي ايران را در گسترش روابط با برزيل با توجه به ظرفيت ها و اهميت اين كشور، جدي توصيف كرد و گفت: ايران و برزيل مي توانند در پيشرفت اقتصادي، مكمل يكديگر باشند و از ظرفيت هاي واقعي موجود در دو كشور استفاده مناسبي ببرند.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |