يكشنبه ۶ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۶۰ - Nov 27, 2005
پس از دو سال تلاش پليس:
دستگيري يك زن در جنايت تهرانپارس
گروه حوادث-آزاده مختاري:يك مظنون به ارتكاب جنايت منطقه تهرانپارس كه در آن زني را در منزل مسكوني خود به قتل رسانده بود با تلاش پليس آگاهي در شهرستان مشهد دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما، رقيه بي جان بر روي فرش خانه افتاده بود كه همسرش بعد از پايان كار روزانه به خانه بازگشت. سكوت خانه غريب بود. وقتي كليد در قفل چرخيد و در گشوده شد مرد با جسد همسرش مواجه شد. منزل بهم ريخته بود و عامل يا عاملان جنايت بعد از كشتن رقيه اموال با ارزش خانه را نيز به سرقت برده بودند. همه چيز خبر از وقوع سرقت و جنايت مي داد.
مرد با صدايي لرزان پليس را در جريان حادثه قرار داد.
دقايقي طول نكشيد تا مأموران كلانتري منطقه تهرانپارس در محل حاضر شدند. محل قتل مورد بررسي پليس قرار گرفت. بازپرسي حسيني و تيمي از كارآگاهان اداره دهم آگاهي مركز و مأموران تشخيص هويت در محل واقعه حضور يافتند.
در بررسي اوليه علت مرگ رقيه خفگي تشخيص داده شد، ولي به دستور بازپرس پرونده،جسد به پزشكي قانوني انتقال يافت تا با انجام آزمايشات لازم علت تامه مرگ رقيه مشخص شود.
اين زن ساعت ۱۰ صبح روز جنايت به قتل رسيده بود و عامل يا عاملان ارتكاب اين قتل بدون جبر و زور وارد خانه مقتوله شده بودند.
پليس آگاهي تحقيقات خود براي بازداشت قاتل را آغاز كرد. تحقيقات ادامه داشت تا اينكه افسر پرونده متوجه شد در يك دعواي خانوادگي كه در بين اعضاي خانواده اي در همسايگي محل جنايت رخ داده است، پسر خانواده با صداي بلند به مادرش گفته بود: «اگر پول به من ندهي به پليس خبر مي دهم كه تو قاتل رقيه هستي.»
صداي پسر بلند بوده و ديگر ساكنان آن ساختمان اين جمله را به وضوح شنيده بودند. پس از آن دعوا و قبل از آنكه پليس عمليات دستگيري اين مظنون به جنايت را آغاز كند زن همسايه مذكور و دختر ۸ ساله اش به طور ناگهاني ناپديد شدند.
پليس بعد از فرار اين زن كه گويا اختلاف شديد با همسرش نيز داشت جستجوي خود را براي دستگيري او كه مهمترين مظنون ارتكاب اين جنايت بود آغاز كرد. جستجوها ادامه يافت تا اينكه روز جمعه مأموران انتظامي شهرستان مشهد مخفيگاه اين زن و دخترش را شناسايي كرده و هر دو بازداشت شدند.
دستور انتقال اين متهم به تهران از سوي بازپرس حسيني صادر شده است تا شايد با انجام تحقيقات پليسي از اين زن در اداره آگاهي تهران راز اين جنايت فاش شود.

قصاص براي قاتل عاشق
008667.jpg
گروه حوادث : مرد جواني كه به خاطر ناكام ماندن در رابطه عشقي اش با دختر جواني، وي را مقابل محل كارش به قتل رسانده بود، صبح ديروز پس از برگزاري جلسه محاكمه به قصاص نفس(اعدام) محكوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين جلسه در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان به رياست قاضي عزيز محمدي و چهار قاضي مستشار برگزار شد. در ابتدا حيدري- نماينده دادستان- به قرائت كيفرخواست پرداخت و گفت: در اين پرونده رامين(۲۲ ساله) متهم به قتل عمدي صوفيا در تاريخ ۲۸ تيرماه سال ۸۴ است. ساعت ۱۶ همان روز گزارش يك چاقوكشي به واحد گشت پليس اطلاع داده شد. پس از حضور مأموران مشخص شد كه فرد ضارب به همراه مصدوم به بيمارستان پاسارگاد انتقال داده شده اند. مأموران به بيمارستان رفتند و ضارب را در حالي كه چاقو در دست داشت و اطرافيان را تهديد مي كرد مشاهده كردند. هم زمان پزشكان نتوانستند خونريزي صوفيا را كنترل كنند و صوفيا جان سپرد. پس از خلع سلاح و مداواي اوليه،ضارب كه خود را نيز مضروب كرده بود تحت بازجويي قرار گرفت و به قتل عمدي اعتراف كرد. او گفت: ۲ سال قبل در چهارراه خزانه با صوفيا آشنا شدم و با هم رفت و آمد داشتيم. با هم رابطه خوبي داشتيم تا اين كه وي در يك نشريه شروع به كار كرد. پس از مدتي عوض شده بود. تا اين كه دو هفته قبل از حادثه گفت ديگر حاضر به ادامه رابطه نيست. شب قبل از حادثه، با او درگير شدم و به او گفتم كه او را مي كشم. روز حادثه، يك چاقو برداشتم و در نزديكي دفتر نشريه ايستادم. صوفيا با يكي از دوستانش بيرون رفت و وقتي برگشت از پشت سر ضربه هايي را به او زدم.بعد هم يك ضربه به شكم خودم وارد كردم.
نماينده دادستان در ادامه گفت: با توجه به نظريه پزشكي قانوني، تقاضاي قصاص نفس دارم.در ادامه اولياي دم با حضور در جايگاه و درخواست قصاص براي قاتل فرزندشان شدند و گفتند هيچ آشنايي قبلي با رامين نداشته اند و براي اولين بار او را در جلسه دادگاه ديده اند.مادر صوفيا در پاسخ به سؤال قاضي عزيزمحمدي مبني بر اين كه چرا به خاطر مزاحمت هاي رامين از لحاظ قانوني شكايتي را عليه وي مطرح نكرديد، بيان داشت: چند روز قبل از حادثه متوجه اين رابطه شدم و در تلاش بودم تا شماره يا آدرسي از وي به دست آورم. تا اين كه در پي مزاحمت هاي زيادي كه وي داشت يك روز قبل از حادثه با او تلفني صحبت كردم و گفتم دخترم علاقه اي به رابطه با تو ندارد. شب وقتي دخترم به خانه بازگشت ديدم لباس هايش گلي شده است.او گفت با رامين درگير شده و او كتكش زده است. از طرفي فكر مي كردم كه مي توانم او را تنبيه كنم.
در ادامه، رامين(۲۲ ساله) كه داراي يك فقره سابقه كيفري بود، ضمن قبول اتهام قتل عمدي تنها انگيزه خود را عشق عنوان كرد و اظهار داشت: ما قرار بود وقتي از هم جدا شديم بميريم. من تصميم داشتم خودم را بكشم اما اين طور نشد. فكر مي كردم اگر يك ضربه به شكمم بزنم كارم تمام خواهد شد.وي در مورد مزاحمت هاي تلفني اش گفت: هر بار با يكديگر قهر مي كرديم من آن قدر به خانه  شان تلفن مي كردم تا خود صوفيا گوشي را بردارد. شب قبل مي خواستم با او صحبت كنم اما او حاضر به حرف زدن نشد. عصباني شدم و به او گفتم مي كشمش. او هم گفت هر كاري مي خواهي بكن. هيچ دفاعي ندارم. همه اتهامات را قبول دارم و منتظرم تا پيش صوفيا بروم. من و صوفيا دو پنجره بر روي يك ديوار بوديم.
بقيه اين ديوار بايد فرو بريزد تا ما مجدداً به هم برسيم.پس از ارائه لايحه توسط وكيل متهم به قتل، ختم جلسه محاكمه اعلام شد و ساعتي پس از آن قاضي عزيز محمدي و چهار قاضي مستشار پس از مشورت اقدام به صدور حكم قصاص نفس(اعدام) براي رامين كردند.

عامل جنايت جنت آباد در حضور بازپرس اصغرزاده:
مقتول فحاشي كرد ، او را كشتم
008670.jpg
گروه حوادث: عامل جنايت منطقه جنت آباد تهران بعد از ۱۸ ماه متواري بودن طي يك عمليات غافلگيرانه پليسي درحالي كه يك سلاح گرم با ۱۳ تير فشنگ جنگي به همراه داشت دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما، بيست و نهم خردادماه سال ۸۳ در بيمارستان امام حسين مردي به نام احمد در اثر شدت خونريزي ناشي از جراحت يك چاقو بر روي تخت بيمارستان جان سپرد. مراتب به اطلاع بازپرس اصغرزاده رسيد. بررسي روي جسد انجام گرفت و قرباني به پزشكي قانوني انتقال يافت.يكي از كارآگاهان اداره دهم آ گاهي مسئول بررسي اين پرونده جنايي شد. ۱۸ ماه تمام تحقيق پليس ادامه يافت تا اينكه سوم آذرماه پليس آگاهي متوجه شد عامل جنايت كه داريوش نام داشته و از همان روز ارتكاب قتل شناسايي شده ولي متواري بود به تهران بازگشته و مسلح به سلاح گرم است.
عمليات دستگيري آغاز شد. مخفيگاه داريوش محاصره شد و پليس  آگاهي تهران قبل از آنكه متهم به قتل قادر به انجام عكس العملي باشد وي را غافلگير كرده و بازداشت كرد.
داريوش در جريان تحقيقات به طور صريح به قتل حميدرضا اعتراف كرد. وي درخصوص انگيزه ارتكاب اين جنايت گفت: روز حادثه من و يكي از دوستانم در پارك مشغول بازي شطرنج بوديم كه مقتول به سوي ما آمد و به دليل اينكه در حالت عادي به سر نمي برد به برادرم علي فحاشي كرد. سپس رو به برادرزنم فحاشي خود را ادامه داد، من از فحاشي به برادرزنم عصباني شده و با او گلاويز شدم. او يك قطعه از جدول سيماني كنار خيابان را برداشته و به سويم حمله كرد، من نيز با چاقويي كه در دستم بود ضربه اي به او زدم. مقتول بعد از جراحت سوار موتورسيكلت خود شد و از محل رفت. بعد از چند ساعت متوجه شدم به قتل رسيده است. پس از آن از تهران گريخته و به شهرستان مشهد رفتم. در اين مدت در شهرهاي مشهد، شيراز، قم مخفي بودم و مخارجم را نيز از راه دستفروشي به دست مي آوردم.بررسي بيشتر از اين متهم در اداره دهم آگاهي تهران زيرنظر بازپرس اصغرزاده ادامه خواهد داشت.

قاتلين جوان، دستگير شدند
سايت جنايي : دختر و پسر جواني كه پس از مدت ها رابطه پنهاني با يكديگر نوزاد خود را به قتل رسانده بودند دستگير شدند.وقوع اين حادثه دلخراش به شدت افكار عمومي و احساسات مردم شهر اليريا واقع در ايالت اوهايو آمريكا را جريحه دار كرده است.
اين زوج سنگدل كودك نوزاد خود را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده و در نهايت جسد وي را در كيسه زباله انداخته و پس از انباشتن كيسه با سنگ آن را به درون رودخانه پرتاب كرده اند.
جسيكا كولمن ۲۲ ساله مادر اين كودك كه روز گذشته در دادگاه حاضر شده بود به اتهام قتل كودك خود و شش مورد اتهام ديگر به ۲۵ سال زندان محكوم شد. همسر وي تاماس ترولسن ۲۵ ساله به اتهام سوء استفاده از جسد و بي احترامي به آن و نيز ۳ مورد اتهام ديگر به زندان به مدت ۸ سال محكوم شد.
اين نوزاد به دنبال آن به قتل رسيد كه جسيكا پس از تولد اين طفل به دليل هراس از خشم پدر و مادرش تصميم به نابود كردن وي گرفت. جسيكا در آن زمان تنها ۱۵ سال داشت.
جسد اين طفل در سال ۱۹۹۹ توسط غواصان يافت شد. پرونده اين قتل سرانجام پس از مدت ها به دنبال گزارش يكي از دوستان جسيكا به پليس افشا شد. جسيكا بعد از مدتي طولاني در يك شوك عاطفي اين جريان را براي يك دوست نزديك افشا كرده و وي موضوع را به اطلاع پليس رساند.

نگاهي به پديده شوهرآزاري...
درباره اعمال خشونت آميز بعضي از مردان نسبت به زنانشان مباحث بسياري شده و عموم كارشناسان اجتماعي و حقوقدانان اين پديده زشت را مذمت كرده اند. حال تعجب ندارد كه وجود پرونده هاي آزاررساني بعضي زنان نسبت به شوهران شان را مورد بررسي قرار دهيم!
بر اساس نتايج پژوهش و بررسي پديده همسركشي در ۱۵ استان كشور، ۶۷ درصد اين زنان به خاطر خيانت همسران شان آنها را كشته اند و ۳۳ درصد در واكنش به خشونت مردان، حمله ناگهاني يا تهديد، مرتكب قتل شده اند.
امير آبادي قاضي دادگاه خانواده در خصوص خاستگاه آزار زنان عليه مردان مي گويد: از آنجا كه در گذشته مردان به عنوان جنس خشن شناخته شده و به عنوان سمبل قدرت در خانواده و جامعه مطرح بودند، زنان خشونت پذيرتر شده بودند اما در طول تاريخ اين روند جاي خود را عوض كرده و واكنش هاي آنان با افزايش شناخت نسبت به حقوق خود، تغيير كرد.
رئيس شوراي حل اختلاف دادگاه خانواده، با اشاره به انواع خشونت زنان مثل «قهركردن از خانه»، «جدايي عاطفي»، «جدايي از كانون خانواده»، «جدايي جنسي» و «طلاق» مي گويد: زنان براي احقاق حق خود يا اعتراض به وضع موجود ممكن است به اين روش متوسل شده تا بتوانند مردان را در تنگنا قرار دهند. گاهي اوقات رفتار و تفكرات زنان، خانواده را عليه مردان برمي انگيزد. اين مسأله باعث مي شود كه مرد در خانه آنچنان كه بايد احساس امنيت روحي و رواني نكند و خود را در خانواده بيگانه ببيند. در اين حالت مرد نوعي طغيان را در خانواده خود احساس مي كند و اين بدترين نوع خشونت عليه مردان است.
دكتر بهرام هرندي پژوهشگر اجتماعي و مدرس دانشگاه در مورد چنين پديده اي مي گويد: خشونت هاي عاطفي، خانوادگي و جنسي از خشونت هاي رايج عليه مردان در ايران است كه در سال هاي اخير افزايش پيدا كرده است. بيش از ۵۰ درصد زنان مقتول توسط شوهران يا عشاق خود جان سپرده اند اما در همين حال اكنون آمار مرداني كه به دست همسران شان كشته شده اند به ۱۰ تا ۲۰ درصد افزايش يافته است.
وي اظهار مي دارد: يكي از دلايلي كه باعث خشونت در بين زنان ايراني مي شود تكرار خشونت از سوي مردان است. در اين هنگام زن از لحاظ جسمي، روحي و رواني آسيب مي بيند و به زندگي با خشونت عادت مي كند. در چنين وضعيتي زن با هدايت اطرافيان، سرزنش ها و حمايت هاي خانواده و فرزندان ميل به ايستادگي پيدا مي كند كه اين موضوع به خشونت عليه مرد مي انجامد. ضعف اقتصادي، بيكاري، ندادن نفقه، خيانت شوهر به زن و اعتياد از عوامل اصلي بروز خشونت از سوي زنان عليه مردان است.
رضا اسدي

راز همسركشي پس از ۱۷ ماه فاش شد
گروه حوادث: راز يك جنايت در شرق تهران، پس از ۱۷ ماه توسط همسر قرباني در دايره ۱۱ اداره آ گاهي تهران فاش شد.
به گزارش خبرنگار ما، در تاريخ ۳ بهمن ماه سال ۸۳ زني به كلانتري ۱۲۷ نارمك مراجعه كرد و مدعي شد حدود ۹ ماه است كه از فرزندش خبري ندارد و عروسش جواب درستي درمورد ناپديدشدن وي به او نمي دهد.
با طرح شكايت، پرونده اي در اين زمينه تشكيل شد و به دايره ۱۱ اداره آگاهي تهران ارسال شد. با دستور سليماني - قاضي پرونده - تيمي مامور رسيدگي به پرونده شدند. همسر مرد گم شده كه زهرا نام داشت بازداشت شد و تحت بازجويي مقدماتي قرار گرفت.
او در بازجويي ها مدعي شد كه همسرش براي انجام كار به تركيه رفته و چندين مرتبه تماس گرفته است و در آخرين تلفني هم كه داشت از من خواست تا مغازه و موتورسيكلتش را به يكي از دوستانش به نام امير بدهم تا بفروشد و به من خرجي بدهد.
ماموران با شنيدن اظهارات زهرا متوجه تناقض گويي او شدند و وي را مجددا تحت بازجويي قرار دادند تا اينكه پس از هشت ماه وي لب به اعتراف گشود و گفت: من و همسرم باهم درگير شده بوديم. من با اميد رابطه داشتم و او متوجه شده بود. شب حادثه دندان وي درد مي كرد به همسرم قرص مسكن دادم. كمي گيج شد ه بود. من هم با آجر به سرش زدم و بعد با سيم برق او را خفه كردم. همان روز ماموران فاضلاب چاه خانه مان را كنده بودند. جسدش را داخل چاه انداختم و آن را پر كردم.با اعترافات زهرا، ماموران به محل حادثه رفتند و جسد مرد جوان را كه قرباني هوس همسرش شده بود كشف كردند.بر پايه اين گزارش، با دستور قاضي سليماني، زهرا و اميد با قرار بازداشت روزانه زندان شدند تا با صدور كيفرخواست محاكمه شوند.

بازداشت دو قاتل
گروه حوادث: دو كارگر مغازه مبل سازي كه به انگيزه سرقت پولهاي همكارشان وي را به قتل رسانده بودند، توسط مأموران انتظامي دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار ما شهريور ماه امسال جسد پسر جواني به نام احمد كه بر اثر خفگي جان سپرده بود در يك كارگاه مبل سازي در منطقه راه آهن كشف گرديد.
بلافاصله اكيپي از مأموران، زير نظر بازپرس حسيني در محل حادثه حاضر شده و تحقيقات پليسي خود را آغاز كردند.در تحقيقات مشخص شد شب حادثه مبلغي پول نيز از مغازه مذكور به سرقت رفته است.
صاحب مغازه مبل سازي در بازجويي ها به مأموران گفت:شب حادثه مقداري وجه نقد به احمد (مقتول) داده و از وي خواسته تا آن را به دست شخصي برساند.مأموران كه به دو كارگر مظنون شده بودند ، دستگيري آنان را در دستور كار خود قرار دادند .دو متهم پس از دستگيري در همدان در بازجويي ها، انگيزه قتل را سرقت پولهاي احمد عنوان كردند. رسيدگي به اين پرونده در دايره ده اداره آگاهي و زير نظر بازپرس حسيني همچنان ادامه دارد.

دستگيري مظنون به قتل
گروه حوادث: يك پسر جوان به عنوان مظنون ارتكاب جنايت خيابان گلبرگ در اداره آگاهي تهران تحت بازجويي قرار دارد. به گزارش خبرنگارما سه شنبه هفته گذشته بازپرس حسيني از وقوع قتل يك دختر جوان به نام ندا ، مطلع شد. پليس آگاهي در تحقيقات اوليه خود متوجه شد قرباني با پسر ۳۵ ساله اي ارتباط داشت. اما اين فرد در جريان تحقيقات اوليه منكر ارتكاب اين قتل شد.تحقيقات در اداره دهم آگاهي ادامه دارد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |