يكشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۷۱ - Dec 11, 2005
متهم به قتل در پزشكي قانوني
009816.jpg
گروه حوادث- مهديه مصطفايي: به دستور قاضي شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان، يك متهم به قتل براي آزمايشات رواني به پزشكي قانوني انتقال يافت.
به گزارش خبرنگار ما، نيمه هاي يكي از شب هاي ارديبهشت ماه امسال پليس آگاهي تهران به همراه بازپرس كشيك ويژه قتل به خيابان مدني مراجعه كردند. خبر وقوع يك جنايت در يكي از منازل آن خيابان حدود ساعت ۳ بامداد به اطلاع پليس منطقه رسيده بود. مأموران كلانتري بعد از اطمينان از ارتكاب جنايت مراتب را به بازپرس كشيك ويژه قتل خبر داده بودند.
مقتول رضا نام داشت كه با شليك يك گلوله به مغزش كشته شده بود. جسد رضا به دستور بازپرس جنايي به پزشكي قانوني انتقال يافت.
كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران در تحقيقاتي كه از ليلا همسر ۱۸ ساله مقتول انجام دادند متوجه ضد و نقيض گويي در گفتار او شدند. بازجويي ها از اين زن جوان راز جنايت را فاش كرد.
ليلا به افسر پرونده گفت: «اهل خوي هستم، بعد از ازدواج با رضا به تهران آمدم، چند ماه قبل از ارتكاب جنايت در يك مهماني با پسر جوان ۱۸ساله اي به نام پنجعلي كه ساكن يكي از روستاهاي خوي بود آشنا شدم. ارتباط با اين پسر جوان باعث شد با او نقشه قتل رضا را بكشيم تا بعد از كشتن رضا با پنجعلي ازدواج كنم. در سه مرحله نقشه جنايت رضا را طرح ريزي كرديم.
در مرحله اول قرار بود پنجعلي در خيابان رضا را غافلگير كرده و با ضربات چاقو او را بكشد كه موفق به اجراي اين نقشه نشديم، در مرحله دوم پنجعلي شبانه قبل از آنكه همسرم به خانه بيايد به منزل ما آمد و در گوشه اي پنهان شد. شب هنگام من و همسرم خوابيده بوديم كه طبق نقشه پنجعلي به قصد خفه كردن رضا وارد اتاق خواب شد كه به دليل قوي هيكل بودن همسرم موفق به اجراي اين نقشه نيز نشديم. پنجعلي آن شب از منزل فرار كرد و من نيز تظاهر كردم كه او را نمي شناسم وقصد او دزدي بوده است. شب جنايت پنجعلي طبق برنامه قبلي به منزل ما مراجعه كرد، زنگ در را به صدا درآورد. رضا مقابل پنجره رفت. پنجعلي به او گفت:«دوستت چنگيز در بيمارستان بستري شده و وضعيت جسمي نامناسبي دارد اقوامش من را به دنبال تو فرستاده اند.
چنگيز از دوستان صميمي رضا بود به همين دليل بلافاصله آماده رفتن به بيمارستان شد. هنگام خروج از خانه، پنجعلي از پشت سر گلوله اي به همسرم شليك كرد و او همان دم جان سپرد.
با اظهارات اين زن پليس آگاهي تهران عمليات دستيگري پنجعلي را آغاز كرد و متهم دستگير شد.
پنجعلي به قتل رضا اعتراف كرد. قرار مجرميت و كيفرخواست اين پرونده از سوي دادسراي امور جنايي تهران صادر و به دادگاه كيفري استان ارسال شد.
روز گذشته قاضي عزيزمحمدي رئيس شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان بعد از مطالعه پرونده طبق ادعاي وكيل مدافع پنجعلي كه اظهار داشته است موكلم داراي جنون ادواري است دستور انتقال متهم به پزشكي قانوني را صادر كرد تا بعد از مشخص شدن صحت و سقم ادعاي وكيل مذكور، رسيدگي قضايي اين پرونده را آغاز كند.

جنايتكاري در اصفهان به دار مجازات آويخته شد
009813.jpg
گروه حوادث: مردي كه به اتهام قتل در اصفهان محكوم به اعدام شده بود، سحرگاه ديروز در ملأ عام به دار مجازات آويخته شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت۳۰/۷ صبح عامل قتل يك زن جوان را به پارك باقوچخانه در اصفهان آوردند. محكوم كه رستم- تبعه افغانستان- نام داشت در حالي كه دست و پايش با دستبند و پابند بسته بود مابين دو مأمور با قدم هاي لرزان گام برداشت و به سمت جايگاه رفت.
وي نيم نگاهي به طناب آويزان شده از دو لوله سرد و آهنين داشت و شايد در دايره اين طناب نگاهي به گذشته مي كرد، گذشته اي كه بسيار مبهم و سردرگم بود. اما در بين اين همه ابهام نمي توانست منكر محبت هاي مادرگونه نفيسه (مقتوله) و مسعود (صاحبكارش) شود.
صداي آژير خودروهاي پليس فضا را پر كرده بود و رفت و آمد مأموران، مسئولان قضايي و زندان براي رستم باورنكردني بود.
مردم با تكبير و هلهله خواستار اجراي حكم شدند. پزشك جواني رستم را معاينه كرد و پس از تأييد صحت و سلامت وي، اعلام كرد متهم آماده اجراي حكم است.
در همان هنگام دو مأمور او را به محل اجراي حكم بردند و مردم با شعارهاي تشكر تشكر مأموران اجراي حكم را همراهي كردند.
ديگر رمقي در پاهاي رستم براي نگه داشتن خود نبود. طناب به دور گردنش افتاد و يك باره تمام خاطرات تلخ و شيرين همچون پر كاهي به باد سرد پاييزي سپرده شد. در آن سو چهارپايه اي افتاده بر روي تخته هاي اجراي حكم و كمي آن سوتر يك دمپايي پلاستيكي طوسي روي زمين.
برپايه اين گزارش، قبل از اجراي حكم رستم در جمع خبرنگاران گفت: شايد يك دوست ناباب در زندگي مرا به اين جا كشاند.
رستم عصر روز ۲۳ ارديبهشت ماه سال ۸۰ همسر صاحبكار خود را به انگيزه سرقت از خانه اش به طرز فجيعي به قتل رسانده بود.

عامل بمب گذاري قطار مادريد شناسايي شد
تيپيكالي اسپنيش: پس از ۲۱ ماه تحقيق و بررسي در مورد انفجاري كه ۱۱ مارس سال گذشته در قطار مادريد رخ داد و دست كم ۱۹۱ كشته برجاي گذاشت بالاخره عامل اين بمب گذاري شناسايي شد.
براساس اين گزارش، مسئولان قضايي مادريد در حال حاضر «موروكن جمل زوگام» را به عنوان تنها عامل بمب گذاري كه تاكنون شناسايي شده معرفي كردند.
پليس مادريد به يك مجرم سابقه دار ديگر كه به ارتباط با گروه هاي مسلح متهم است به نام «باسل قليون» نيز مشكوك است اما هنوز جرمي در مورد او ثابت نشده است.
گفتني است، به نظر مي رسد هفت نفر ديگر نيز در اين عمليات دست داشتند كه پيش از دستگيري خودكشي كرده اند.

پزشك خلافكار محاكمه مي شود
سايت جنايي: دادگاهي در لاهور پاكستان ، دستور بازداشت دكتري را كه متهم به تعرض به يكي از مريضان خود در جريان حادثه زلزله در جنوب شرقي آسيا است صادر كرد .
قرباني اين پرونده در جلسه دادگاه ادعا كرد كه متهم در زماني كه وي به دنبال آسيب ديدن در زلزله جنوب شرقي آسيا به شدت از ناحيه پا مجروح و به بيمارستان منتقل شده بود ، به بهانه درمان پاي آسيب ديده وي به او نزديك شده و سپس او را مورد تجاوز قرار مي دهد .
دكتر مقصود احمد ۴۴ ساله كه در حال حاضر در بازداشت موقت بسر مي برد ، اين اتهام را شديدا تكذيب كرده است .
وي در مصاحبه با يكي از خبرنگاران رويترز گفت : اگر شاكي بتواند رودرروي من ايستاده و مدعي شود كه من وي را مورد تجاوز قرار داده ام و علاوه بر اين دادگاه نيز بتواند اتهام فوق را اثبات كند ، گناه خود را خواهم پذيرفت.
متهم در اولين جلسه بازجويي مدعي شده بود كه قرباني روز حادثه با آمبولانس به بيمارستان منتقل شده و پس از آنكه درمان وي تمام مي شود از پزشك خود درخواست مي كند تا با وي ازدواج كند .
بازپرس تحقيق پرونده اعلام كرد كه قرباني ديگري كه وي نيز در اين زلزله آسيب ديده و به بيمارستان فوق منتقل شده و شاهد اين حادثه بوده است با پليس تماس گرفته و آنها را در جريان تجاوز پزشك به بيمارش قرار مي دهد .
در حال حاضر تيم پزشكي پنج نفره اي به عنوان مسئول تحقيق در خصوص اين پرونده به دادگاه معرفي شده اند . قرباني در اولين جلسه بازجويي مدعي شد كه پزشك وي پس از آنكه پاي وي را مورد درمان قرار مي دهد ، از او درخواست مي كند تا عكسهاي گرفته شده از پا و ساير نقاط آسيب ديده را به مطبش ببرد و زماني كه قرباني به دفتر وي وارد مي شود او را مورد آزار و اذيت جنسي قرار داده و تهديد مي كند كه در شرايطي كه از اين موضوع با كسي صحبت كند وي را خواهد كشت .

بازداشت دختري كه انگشت نامزدش را خورد
آسوشيتدپرس : پليس ايالت آريزونا روز گذشته زني را كه متهم به بريدن يكي از انگشتان دست نامزد خود است به اتهام آسيب رساندن به قرباني بازداشت كرد .
شائوني لي ۳۲ ساله در حال حاضر با قرار وثيقه دو ميليون دلاري در بازداشت به سر مي برد .
به گفته بازپرس تحقيق پرونده اين حادثه در يكي از روستاهاي نزديك به آريزونا رخ داده و تاكنون انگيزه متهم از اين كار نيز مشخص نشده است . قرار است جلسه نهايي در خصوص حكم متهم ظرف چند ماه آينده تشكيل شود .

اعدام پايان اختلافات مالي دو مرد
گروه حوادث: اختلافات مالي بين دو مرد با قتل يكي و اعدام ديگري خاتمه يافت.
به گزارش خبرنگار ما، هجدهم فروردين ماه سال ۸۲ وقوع يك جنايت در محدوده كلانتري ۱۴۵ به اطلاع قاضي كشيك ويژه قتل رسيد. قاضي جواد اسماعيلي دستور بررسي از صحنه قتل را به پليس آگاهي داد. مقتول كه محمد نام داشت با يك ضربه چاقو كه به قفسه سينه وي وارد شده بود كشته شده بود. كارآگاهان آگاهي بعد از انجام تحقيقات لازم عامل جنايت را كه غلام نام داشت دستگير كردند.
متهم به ارتكاب قتل عمدي محمد به دليل اختلافات مالي اعتراف كرد. حكم اعدام غلام از سوي شعبه ۱۶۰۲ مجتمع امور جنايي تهران صادر شد. حكم از سوي شعبه ۱۷ ديوان عالي كشور تاييد شد.
روز ۱۶ آذرماه حكم صادره از سوي مسئولين اجراي احكام اجرا شده و پرونده اين متهم مختومه شد.

پرونده جنايت ورامين در دادگاه تجديد نظر استان
گروه حوادث: پرونده عاملان جنايت شهرستان ورامين كه در آن زوج ميانسالي با قتل يك خواهر و برادر، فرزندان خود را نيز به قتل رسانده بودند براي بررسي حكم سنگسار به دادگاه تجديدنظر ارسال شد.
به گزارش خبرنگار ما، اسماعيل و معصومه كه عاملان اصلي اين حادثه دلخراش در شهرستان پيشواي ورامين هستند، متهم بودند كه با طرح يك نقشه و تنها به انگيزه انتقامجويي در شهريورماه سال ،۸۳ ابتدا فاطمه دختر جوان و سپس برادرش ابراهيم را به بهانه پيداكردن گنج به قتل رسانده و سپس دو فرزند خردسال خود را كه عماد و مهدي نام داشتند را تنها به دليل اين كه شاهد بوده اند به طرز فجيعي به قتل رساندند.
متهمان اين پرونده از سوي قضات دادگاه شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محكوم شدند. در اين حكم معصومه كه متهم رديف دوم پرونده بودند اتهام معاونت در قتل فاطمه و ابراهيم هر يك جداگانه به ۱۵ سال زندان و به اتهام زناي محصنه به سنگسار محكوم شد. اين پرونده با توجه به تأييد ديوان عالي كشور براي بررسي حكم سنگسار به دادگاه تجديد نظر ارسال شد.

بازپرس شعبه۲ دادسراي فرودگاه:
پرونده سقوط هواپيما فعلاً در صلاحيت
دادسراي عمومي است
ايسنا: قاضي رودگر گفت: علاوه بر تخريب اثاثيه منازل مسكوني شهرك توحيد كه طي چند روز گذشته كار شناسايي مالكان آنها به طور كامل انجام شده است، هفده خودرو در محل سانحه دچار خسارت شده اند كه ميزان خسارات طبق نظر كارشناسي حدود ۱۰۰ درصد است. بازپرس شعبه  دوم دادسراي عمومي و انقلاب ناحيه فرودگاه، درباره ي رسيدگي به پرونده  حادثه  جانكاه سقوط هواپيما افزود: مالكان تمام خودروها شناسايي شده اند، كليه اموال و اسناد ساكنان صورت جلسه شده و دستور تحويل به مالكان صادر شده است.
وي گفت: شكاياتي به پرونده اضافه شده است مبني بر اين كه افرادي سودجو با سوءاستفاده از موقعيت اضطراري منطقه مسكوني، اقدام به سرقت اموال مردم كرده اند. رودگر، با بيان اين كه در حال حاضر اظهارنظر دقيق در مورد اين افراد در مقطع كنوني ممكن نيست، ادامه داد: مكاتبات دادسرا جهت مذاكره با مقام هاي مسئول در پرونده كماكان ادامه دارد.
وي در پاسخ به اين كه آيا پرونده ي هواپيماي۱۳۰- C قابليت ارجاع به دادسراي نظامي را دارد؟ با تأكيد بر اين كه جرايم عمومي متعددي از قبيل سرقت ضميمه  اين پرونده است، گفت: با وجود مواردي چون سرقت، تخريب اموال افراد غيرنظامي كه جرايم عمومي محسوب مي شود، اين پرونده فعلا در صلاحيت دادسراي عمومي است اما چنانچه مشخص شود ورود دادسراي نظامي به پرونده ضروري است، قطعا آن قسمت هايي از پرونده كه به دادسراي نظامي مربوط است، ارجاع خواهد شد و بخش جرايم عمومي بايد در دادسراي عمومي پيگيري شود.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |