يكشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۷۱ - Dec 11, 2005
چگونگي صعود تيم ها به مرحله دوم جام جهاني
ايران درصورت صعود با آرژانتين يا هلند روبه رو مي شود
009855.jpg

009849.jpg

جهانگير كوثري: قرعه كشي جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان شايد يكي از معقول ترين و بهترين تقسيم بندي قدرت هاي فوتبال جهان در درجات مختلف و گروه هاي متفاوت بود. همگان از قرعه اي كه بنامشان خورد اظهار رضايت كردند. آ لمان ميزبان بازي ها خوشحال بود.
لهستان نيز در اين گروه نگران نشد، آنها حتي مدعي شدند كه آلمان را جا خواهند گذاشت و اكوادور كه گوشه هايي از دستگاه آمريكاي جنوبي را مي نوازد ، بسيار اميدوار است كه به دور دوم صعود نمايد.
شايد حتي كاستاريكا نگران بازي با سه تيم قدرتمند از اروپا و آفريقاي جنوبي است. در گروه دوم انگلستان شادماني خود را نشان داد. پاراگوئه و سوئد حريفان انگليس خواهند بود. انگليس براي اينكه به آلمان نخورد بايد در گروه خود اول شود.
در گروه سوم (C) آرژانتين، هلند، ساحل عاج و صربستان، يكي از قويترين گروه هاي هشتگانه را شكل داده اند. هلند چون آرژانتين مدعي است و ساحل عاج و صربستان نيز تيم هاي بزرگي به حساب مي آيند.
در گروه چهارم (D) ايران بايد آنگولا را ببرد و سپس براي مكزيك و پرتغال تاكتيك جداگانه داشته باشد.
اول مكزيك، دوم پرتغال و در سومين بازي بايد با آنگولا بازي كنيم.
ما شانس صعود داريم، اين تيم پتانسيل صعود را دارد.
در گروه پنجم (E) ايتاليا، چك، غنا و آمريكا حضور دارند .شانس ايتاليا و چك شايد بيشتر از غنا و آفريقا باشد. در گروه شش (F) برزيل پس از شنيدن نام تيم هاي هم گروهش بال درآورد. استراليا، كرواسي و ژاپن حريفان قهرمان جام جهاني شدند.
در گروه هفتم (G) فرانسه نيز چون برزيل سوار بر اسب خوشبختي شد. توگو، سوئيس و كره جنوبي خطري براي فرانسه نخواهند داشت. اين بهترين فرصت براي فرانسه است. آنها در دور مقدماتي نيز با سوئيس هم گروه شدند و خود سرگروه شدند و سوئيس را به بازي پلي آف فرستادند.
در گروه هشتم (H) اسپانيا نيز از هم گروهي با تونس، اوكراين و عربستان خوشحال است.
در مرحله دوم تيم اول گروه A بايد با تيم دوم B روبه رو شود، تيم اول گروه B نيز با تيم دوم گروه A بازي مي كند. تيم اول گروه C هم با تيم دوم گروه ِD (گروه ايران) بازي خواهد كرد. تيم ما تحت هر شرايطي درصورت صعود بايد با يكي از تيم هاي آرژانتين و هلند روبه رو شود و به همين ترتيب تيم هاي گروه E و F و گروه G و H نيز با يكديگر روبه رو خواهند شد.
بازي افتتاحيه دور نهايي جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان در تاريخ نوزدهم خرداد ۱۳۸۵ ( نهم ژوئن ۲۰۰۶) رأس ساعت هجده به وقت محلي در شهر مونيخ بين تيم هاي آلمان و كاستاريكا برگزار خواهد شد.
گروه بندي دور نهايي
گروه يك:آلمان،كاستاريكا،لهستان واكوادور
گروه دو: انگلستان، پاراگوئه،ترينيدادو توباگو و سوئد
گروه سه:آرژانتين،ساحل عاج،صربستان و مونته نگرو و هلند
گروه چهار:مكزيك، ايران، آنگولا و پرتغال
گروه پنج: ايتاليا،غنا،آمريكا وچك
گروه شش: برزيل،كرواسي،استراليا و ژاپن
گروه هفت:فرانسه،سوئيس، كره جنوبي و توگو
گروه هشت: اسپانيا ، اوكراين، تونس و عربستان
مكزيك حريف اول ايران
اولين حريف ايران در روز ۲۱ خرداد سال آينده در نورمبرگ تيم مكزيك خواهد بود. تيمي كه در سال ۲۰۰۵ جزو يكي از موفق ترين تيمهاي جهان بود. يك مربي خوش فكر با نام ريكارد لادوليه و يك مهاجم گلزن با نام ياردبورگتي. مكزيك ۱۲ بار در جام جهاني حضور داشته است كه در سالهاي ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶ در كشور خود به مرحله يك چهارم نهايي صعود كرده است. مكزيك در سال ۲۰۰۰ در آمريكا دو بر يك ايران را شكست داد. مكزيكي ها در رده بندي فيفا در رده هفتم قرار دارند و براي آنها اين مكان يكي از بهترين دوران را رقم مي زند.
پرتغال حريف دوم ايران
پرتغال  نام آشنا با تمام ستارگانش و يك مربي برزيلي «اسكولاري» به جام جهاني آمده است. آنها تنها سه بار در دوره هاي قبل به جام جهاني آمده بودند (۲۰۰۲- ۱۹۸۶- ۱۹۶۶) و حالا براي چهارمين بار به جام جهاني مي آيند. ۲۷ خرداد روز ديدار ايران با پرتغال در فرانكفورت خواهد بود. فيگو، دكو، كريستين رونالدو و پائولتا ستاره هاي محبوبتر پرتغال در جهان به حساب مي آيند. پرتغال در جام جهاني ۱۹۶۶ لندن با اوزه بيو به مقام سوم رسيد. درخششي كه ديگر تكرار نشد. آنها در جام ملت هاي اروپا كه ميزبان بازيها بودند به مقام نايب قهرماني رسيدند.
آنگولا، حريف سوم ايران
آنگولا ناشناخته ترين تيم جام جهاني است. آنها براي دومين بار از قاره سياه مي آيند. آنها در ۱۲ بازي مقدماتي ۱۵ گل زدند، اما ۹ گل خورده اند. آنگولا تيم نورسيده اي است. آنها در سال ۱۹۸۰ به عضويت فيفا درآمدند ايران با آنگولا در روز ۳۱ خردادماه در شهر لايپزيك روبرو مي شود. اين بازي شايد براي صعود ما تعيين  كننده باشد. آنگولا نزديك به ۱۱ ميليون نفر جمعيت دارد.

اسكولاري:
در گروه آساني قرار نداريم
009852.jpg
لوييس فيليپه اسكولاري با رد آسان بودن گروه تيمش در رقابتهاي جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان گفت: تجربه  حضور در جام جهاني پيشين و هشدار حذف در مرحله نخست آن رقابتها مي تواند در مسابقات سال آينده به كمك تيم ما بيايد.سرمربي برزيلي تيم پرتغال پس از مراسم قرعه كشي و هم گروه شدن تيمش با تيم هاي ايران، مكزيك و آنگولا به تلويزيون برزيل گفت: در جام جهاني ۲۰۰۲ پس از انجام قرعه كشي و هم گروه شدن پرتغال با آمريكا، لهستان و كره  جنوبي همگان باور داشتند كه ما در گروهي آسان قرار داريم اما پس از آن مشخص شد كه چه اتفاقي افتاد.اگر با اين تفكر به ميدان برويم نياز به حضور در جام جهاني نيست.وي ادامه داد: مكزيك در جام كنفدراسيون ها موفق به شكست برزيل شد، از سويي ديگر ديدار برابر آنگولا به دلايل سياسي مي تواند بازي بزرگي باشد و ايران نيز فوتبال را به خوبي بازي مي كند.رويترز درباره گروه D نوشت: پرتغال بايد با مكزيك، آنگولا و ايران بازي كند و به نظر اين قرعه اي آسان براي اين تيم خواهد بود.

سانچز: ايران هميشه در جام جهاني تيم خوبي بوده است
009846.jpg
گروه ورزشي: در مراسم قرعه كشي جام جهاني در لايپزيك، ايران در گروه D كنار مكزيك، پرتغال و آنگولا قرار گرفت. مدت كوتاهي پس از مراسم قرعه كشي، ريكاردو لاولپه سرمربي مكزيك به شبكه  تلويزيوني آستكاي مكزيك گفت: «دوست داشتم كه با آن تيم هاي نيرومند اروپايي روبه رو نشويم كه اين چنين شد. البته براي من اين گروه آسان نيست.»   رافائل ماركز مدافع بارسلونا و تيم ملي مكزيك هم به اين شبكه گفت: «كمي خوش شانس بوديم كه در اين گروه قرار گرفتيم. اين گروهي خوبي است كه مي توانيم كارهاي فراواني انجام دهيم.»اسوالدو سانچز هم با ماركز هم عقيده است: «باور دارم كه با خوش شانسي در اين گروه قرار گرفتيم. اما، هيچ تضميني وجود ندارد. تمام حريفان ما خطرناك هستند. با توجه به آمار تكليف پرتغال روشن است. آنگولا را نمي توان دست كم گرفت. آنها نيجريه را كنار زدند. ايران هم هميشه در رقابت هاي جهاني تيم خوبي است.» بورگتي مهاجم مكزيك كه براي بولتون بازي  مي كند و به «زورو» ي صحرا شهرت دارد در اين باره گفت: «اين گروهي است كه به آن اطمينان فراواني دارم اما بايد از تمام توانمان استفاده كنيم.»

فوتبال جام ملت هاي آسيا متفاوت از گذشته
مسابقات جام ملت هاي آسيا در اين دوره به شكلي متفاوت با دوره هاي قبل و با اهدافي خاص جهت پيشرفت و توسعه فوتبال در آسيا برگزار خواهد شد. به گزارش خبرگزاري «مهر» وبه نقل ازسايت فدراسيون فوتبال، ابتدا براي جلوگيري ازتداخل با بازيهاي المپيك ،۲۰۰۸ يك سال زودتر ازموعد مقرر ودرسال ۲۰۰۷ برگزارمي شود. اينكه براي پيشرفت فوتبال و درگيربودن كشورهاي مختلف با برگزاري مسابقات،C.F.A تصميم گرفته است برخلاف ادوار گذشته كه مرحله نهايي بصورت متمركز و در يك كشور برگزار مي شد، اين بار و بطور آزمايشي ۱۶ تيم حاضر در مرحله نهايي در۴ گروه ۴ تيمي و در سه كشور(تايلند، مالزي و احتمالاً ويتنام ) به رقابت بپردازند. ۸ تيم صعود كننده از گروههاي ۴ گانه بازيهاي پلي آف يك چهارم نهايي و سپس ۴ تيم برنده مرحله نيمه نهايي و در نهايت دوتيم فيناليست قهرمان را معرفي مي كنند.

پيست هاي اسكي كشور تاييد شدند
خبرنگار همشهري: ۱۳ پيست اسكي كشور از سوي رئيس كميته فني فدراسيون بين المللي اسكي با مطابقت داشتن با استانداردهاي فني بين المللي مجوز برگزاري مسابقات بين المللي را دريافت كردند.۲ پيست توچال، ۴ پيست ديزين، ۲ پيست دربند سر و ۲ پيست در سهند تبريز پيست هايي بودند كه از سوي دكتر آرنستو ريگوچي مورد تاييد قرار گرفتند.وي در آخرين بازديد خود از پيست هاي توچال گفت: ايران از جمله كشورهايي است كه كوهها و قلل بسيار مناسبي براي برگزاري مسابقات اين رشته دارد.

هندبال موفق ترين ورزش گروهي ايران در دوحه بود
واليبال، ناكام بزرگ
تيم ملي هند بال ايران نايب قهرمان غرب آسيا
009843.jpg
علي شاكري: در بين سه ورزش گروهي ايران (هندبال، واليبال و فوتبال) در بازي هاي غرب  آسيا تنها مدال نقره هندباليست ها به دل ها نشست و واليبال و فوتبال هرگز برآورنده انتظارات نبودند. فوتبال كه به آن شكل در نيمه نهايي در سد تيم اميد سوريه متوقف شد و ديروز در بازي رده بندي با دوگل آرش برهاني ۲بر يك با پيروزي بر عربستان سوم شد و واليبال هم قهرماني را در ميان ناباوري به ميزبان كادو داد كه در دو دهه اخير همواره در تمام رده ها مغلوب واليبال ايران بود. در يك ارزيابي كوتاه در ميان سه رشته گروهي اعزامي واليبال ناكام بزرگ بود، تيمي كه با وجود كاستي هاي بسيار قادر به محافظت از دو «ست» برده خود نشد و در عين ناباوري بازي برده را با شكست عوض كرد تا نشان دهد همچنان پس از عدم موفقيت در مسابقات قهرماني آسيا در تايلند چوب تفكرات غلط را مي خورد.
واقعيت آن كه واليبال تغيير در ساختار كنوني تيم ملي بزرگسالان را در كمتر از يك سال مانده به بازي هاي آسيايي ۲۰۰۶ دوحه و شانزدهمين دوره مسابقات قهرماني جهان بايد جدي تر بگيرد . بي رمقي بازيكنان باتجربه، ضعف روحي جوانان تازه به تيم ملي فراخوانده شده، چند اشتباه داوران هم در شكست تيم ايران مقابل قطر دخيل بود، اما عمده دلايل اين ناكامي را بايد به حساب «پارك كي ون» سرمربي كره اي نوشت كه چيز تازه اي براي عرضه كردن به واليبال ايران ندارد. از دست دادن برتري دو بر صفر و نظاره گر بودن درخشش حريف آن هم در سه «ست» پياپي را بايد تنها در ضعف كوچينگ سرمربي ايران ديد و بس. تفوق «خوآن دياز» سرمربي سرشناس كوبايي در جنگ تفكرات بر پارك كي ون يك پيروزي تاريخي براي قطر رقم زد تا شاگردانش از خوشحالي سر از پا نشناسند. بايد ديد با اين نتيجه كه باعث زير سئوال رفتن اعتبار واليبال ايران در منطقه و آسيا شد مسئولان اين ورزش چه تدبيري براي جبران خواهند انديشيد؟ آيا باز هم فرصت اشتباه كردن را به سرمربي تاريخ مصرف تمام شده خارجي خواهند بخشيد، يا آنكه با تغيير نگرش تازه دوباره واليبال را در جاده موفقيت قرار خواهند داد؟

شطرنج باز  ايراني  در صدر جدول دانشجويان  جهان
شيرين  نوابي  شطرنجباز دانشجوي  دانشگاه  آزاد اسلامي با پيروزي  مقابل قهرمان  شطرنج  دانشجويان  جهان ، در صدر پيكارهاي  قهرماني  آزاد ۲۰۰۵دانشجويان  جهان  در مالزي  قرار گرفت .اين  رقابتها با حضور شطرنج بازان  ۱۵ كشور در كوالالامپور پايتخت  مالزي جريان  دارد و نوابي  در چهارمين  دور آن روز شنبه  مقابل  اوود استاد بزرگ بين المللي  زنان  و قهرمان  دانشجويان  جهان  در سال  ۲۰۰۴ از روسيه  به  برتري رسيد.نوابي  در دور پنجم  اين  مسابقات  برابر ولتانووا استاد بزرگ  بين المللي  زنان  روسيه  به  نتيجه  مساوي  رضايت  داد.او اكنون  با كسب  ۵/۴ امتياز در صدر جدول  اين  مسابقات  قرار دارد وخود را به  عنوان  شانس  اول  كسب  عنوان  قهرماني  معرفي  كرده  است .

طالقاني: بزودي پست رياست  را واگذار مي كنم
گروه ورزشي: رئيس فدراسيون كشتي مي گويد: حاضر نيستم استعفا بدهم، اما بزودي دوران رياستم به پايان مي رسد.
محمدرضا طالقاني افزود: بزودي  دوران  رياست  چهار ساله  بنده  در اين  فدراسيون  به  اتمام  مي رسد و بايد اين  پست را واگذار كنم .وي  در مورد حوادث  پيش  آمده  و محروميت  چندين  كشتي  گير و مربي  گفت : از حوادث  پيش  آمده  بسيار متأسف  و خجالت  زده  هستم  و اميدوارم  از اين  موارد ديگر پيش  نيايد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |