شنبه ۶ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۳۰ - Feb 25, 2006
رئيس هيأت مديره بورس مي رود
تشديد اختلاف ها بين مديران بورس تهران
005277.jpg
گروه بورس - سروش خسروي: جغرافياي بازي در بازار سهام ظرف دو هفته تغيير كرد.در شرايطي كه ظرف روزهاي اخير اختلاف نظرها بين مديران موثر بورس تهران به اوج رسيده بود، يكي از طرف هاي اختلاف ميدان را خالي كرد تا فعالان بورس چشم انتظار آينده بمانند.
روز پنج شنبه حسين عبده تبريزي دبيركل پيشين بورس در روزنامه خود از انتصاب
حيدرمستخدمين حسيني، رئيس هيأت مديره و سخنگوي بورس به مديرعاملي يك مؤسسه مالي و اعتباري خبر داد تا اختلافات در نهادهاي مربوط به اداره بازار سرمايه تغييرشكل دهد و صف بندي هاي تازه اي ايجاد شود. پس از آن كه علي صالح آبادي دبيركل بورس دامنه نوسان قيمت ها را به دو درصد در روز كاهش داد، مديران مياني بورس تهران و در راس آنها حيدر مستخدمين حسيني به انتقاد از اين اقدام پرداختند، او كه سخنگوي بورس نيز هست در گفت وگو با رسانه هاي مختلف اين اقدام را نوعي دستكاري در قيمت ها تلقي كرد و در مقابل آن ايستاد. در كنار آن برخي خبرهاي تاييد نشده ديگر نيز حاكي از آن است كه هيات نظارت بر بورس نيز در روزهاي اخير از اين اقدام ابراز ناخشنودي كرده بود.برخي مديران بورس تهران در روزهاي اخير در گفت وگو با خبرنگاران رسانه ها به صراحت اعلام كردند دبيركل مشاوره با مديران داخل سازمان را وا نهاده و به طور مستقيم تصميم هايش را با وزير اقتصاد هماهنگ مي كند.
حيدر مستخدمين حسيني كه اختلافات مقطعي اش با حسين عبده تبريزي دبيركل سابق و سپس با قائم مقام او زبانزد است، اين بار ميدان را خالي كرد. او كه از اصلي ترين عوامل تعيين حسين عبده تبريزي در سال ۸۲ و علي صالح آبادي در سال ۸۴ به دبيركلي بورس بود، سه ماه پيش، از وزارت اقتصاد خارج شد تا سكان هدايت بازار سرمايه را در قالب قانون جديد خود به دست گيرد، اما ظاهرا تقدير به گونه اي ديگر رقم خورده بود.پيام اعلام تركيب اعضاي شوراي جديد بورس براي مستخدمين حسيني اين بود كه او در سازمان جديد بورس جاي نخواهد داشت.حالا علي صالح آبادي است كه مي تواند با جلوگيري از ريزش شاخص ها بر صندلي رياست سازمان جديد بورس تكيه زند، اين هدف مي تواند با محدودكردن دامنه نوسان يا به قول مستخدمين حسيني، دستكاري در بازار محقق شود.
وزير در شهركرد
از سوي ديگر وزير اقتصاد كه اين روزها اعضاي جديد شوراي بورس را پس از مدت ها رايزني برگزيده در سفر استاني هيات دولت به شهركرد گفت: تشكيلات پيش بيني شده در قانون جديد بازار اوراق بهادار تا دو ماه آينده اجرايي مي شود. هم اكنون گروهي از كارشناسان مشغول پياده سازي قانون جديد هستند.داود دانش جعفري افزود: در نخستين اقدام تركيب اعضاي شوراي بورس تكميل شده و آنها به دو دسته حقوقي و حقيقي تقسيم شده اند.
سخنگو در مشهد
اما سخنگوي بورس تهران كه هنوز با وجود انتصاب به مديرعاملي يك موسسه مالي و اعتباري با اين عنوان گفت وگو مي كند در بازديد از خط توليد ايران خودرو خراسان گفت: ايران خودرو در بازارگرداني و انتشار اوراق مشاركت پيشتاز بوده است. اين شركت توانسته زمينه هاي قانوني را براي انتشار اوراق مشاركت در بورس فراهم آورد.
مستخدمين حسيني در گفت و گويي ديگر با ايسنا كه بيشتر حالت گلايه دارد، ضمن تاييد پذيرش مديرعاملي موسسه اعتباري توسعه از آغاز به كار خود تا دو هفته ديگر خبر داد. او در كنايه اي ديگر تاكيد كرد: اميدواريم با اجراي قانون جديد دست مسوولان به گونه اي باز نشود كه هر زمان اراده كردند سياست هاي خودشان را بر بورس تحميل كنند. او افزود: اگر نقدشوندگي سهام تحت هر شرايطي زير سوال برود قابل تامل است و پذيرفتني نيست. بنابراين تمام جهت گيري هاي هيات مديره و شوراي بورس پيشين در اين جهت بوده كه نقد شوندگي را سهل تر كند و هر سياستي كه نقد شوندگي را زير سوال ببرد بايد مقامات در آن زمينه پاسخگو باشند.
او تصريح كرد: اساسنامه و تشكيلات سازماني و آيين نامه ها را تحويل شوراي بورس داديم و شورا آيين نامه را در اختيار اعضاي شورا قرار داده تا بتوانند آن را مورد بررسي قرار دهند و در نشست آتي خودشان جمع بندي و تصميم گيري كنند و نتايج را به هيات وزيران بفرستند. پيش بيني مي كنيم در اسفندماه كه مهلت قانوني تشكيل سازمان بورس به اتمام مي رسد اين سازمان تشكيل شود. او گفت: كارهاي پاياني سازمان بورس را بايد ظرف روزهاي آينده هماهنگ كنيم كه به محض تشكيل سازمان و معرفي اعضاي هيات مديره ما بتوانيم كارها را تحويل سازمان جديد بدهيم، بنابراين خود را آماده خواهيم كرد. او در پايان تاكيد كرد: با توجه به اين كه ۳۰ سال در بازار سرمايه حضور دارم قطعا اين بازار را ترك نخواهم كرد.
به نظر مي رسد از اين پس مستخدمين حسيني و عبده تبريزي به عنوان اپوزيسيون مديران جديد و جواني كه سكان اداره بازار را بدست مي گيرند، عمل خواهند كرد بنابراين بايد دوره اي سخت را براي مديران جديد و كم تجربه بورس انتظار داشت.

نخستين هفته رشد شاخص پس از سه ماه
گروه بورس: پس از افت و خيزها و نوسانهاي فراوان در
سه ماه اخير، شاخص كل قيمت سهام در پايان هفته گذشته به رقم ۹هزار و ۸۶۹ واحد افزايش يافت.
به گزارش «همشهري» در يك هفته گذشته شاخص ياد شده در مجموع رشد ۷واحدي را تجربه كردند.در جريان داد و ستدهاي اين هفته شاخص عملكرد تالار اصلي فقط دو واحد افزايش يافت و به ۹ هزار و ۵۸۵ واحد رسيد اما شاخص عملكرد تالار فرعي با ۲۳ واحد رشد خود را به رقم ۱۰ هزار و ۵۹ واحد نزديك كرد.در اين هفته عملكرد خوب شركت هاي سرمايه گذاري رشد ۷۹ واحدي شاخص واسطه گري هاي مالي را رقم زد و موجب شد اين شاخص در پايان معاملات هفته گذشته عدد ۲۴ هزار و ۱۷۰ واحد را نشان دهد.شاخص صنعت نيز اين هفته ۳ واحد افزايش يافت تا عملكرد شركت هاي صنعتي حاضر در بورس را مثبت ارزيابي كند. در اين هفته شاخص صنعت به عدد ۷ هزار و ۶۵۶ واحد نزديك شد.
براساس اين گزارش شاخص قيمت و بازده نقدي در جريان معاملات هفته پيش ۲۳واحد رشد را تجربه كرد و روي ۲۷هزار و ۷۳۳واحد ايستاد. شاخص بازده نقدي هم ۷۲صدم واحد افزايش يافت و خود را به ۴ هزار و ۶۴۵ واحد نزديك كرد.
بنابراين گزارش داد و ستدهاي هفته گذشته سهامداران رشد ۲۰۷ واحدي ميانگين ساده و افزايش ۷ صدم واحدي ميانگين موزون ۵۰ شركت فعالتر بورس را رقم زد.

راهكارهاي جذب نقدينگي سرگردان به بورس
گروه بورس: شركت كنندگان در چهارمين نشست از سلسله هم انديشي هاي تخصصي درباره ملزومات رشد و توسعه
بازار سرمايه به بررسي راهكارهاي گسترش بورس بين مردم پرداختند.
به گزارش همشهري، در اين نشست دكتر محمد اسماعيل فدايي نژاد رئيس دانشكده مديريت و حسابداري دانشگاه شهيد بهشتي گفت: بازار بنابر قاعده بايد اجازه نوسان داشته باشد بنابراين محدودكردن دامنه نوسان قيمت سهام اين روزها در سطح دنيا امري منطقي تلقي نمي شود.
او افزود: ظرف چند سال اخير تا حدي تلاش شده بود تا به بازار علمي نگريسته شود، اما هم اكنون با توجه به اوضاع فعلي سرمايه گذاران از حضور در بازار سرمايه  گريزان هستند. بايد با اتخاذ تصميم هاي منطقي سرمايه گذاران را بازگردانيم.
دكتر زادمهر مدير سرمايه گذاري و سهام شستا ديگر سخنران اين نشست بود، او گفت: در حال حاضر ۸۰ هزار ميليارد تومان نقدينگي سرگردان در اقتصاد ايران وجود دارد كه بايد به سمت بازار سرمايه هدايت شود. از سوي ديگر تعداد كل سهامداران فعال در كشور حدود سه ميليون نفر برآورد مي شود كه اين رقم معادل پنج درصد كل جمعيت ايران است. اين ارقام نشان دهنده پتانسيل هاي موجود براي رشد توسعه بازار سرمايه در ايران هستند.
سپس حسين سليمي مديرعامل شركت صبا تامين گفت: ابزارهاي بورس تهران مبتني بر اقتصاد آزاد و فرمول هاي آن طراحي نشده اند. شركتهايي در اين بازار حضور دارند كه ظرف ۷ سال گذشته زيان ده بوده اند اما با آنها برخورد نشده است از ميان ۴۳۰ شركت پذيرفته شده، نماد ۱۷۰ شركت بسته است اما كسي پاسخگو نيست.

پذيرش كارگزاران جديد در بورس فلزات
مهر: طرح پذيرش كارگزاري هاي جديد بورس فلزات تهران تا پايان امسال نهايي مي شود. گفته شده بانك مركزي بايد كارگزاري هاي جديد را به عنوان موسسات مالي و اعتباري بپذيرد.
براساس اين گزارش، كارگزاري هاي جديد بورس فلزات به صورت گروه هاي هم رديف در يك تشكيلات حقوقي در كنار يكديگر فعاليت خواهند كرد. براساس قوانين حاكم بر بورس، هرگونه افزايش در تعداد كارگزاران بورس فلزات مستلزم صدور مجوز از سوي شوراي بورس است كه پس از طي مراحل لازم و پيگيري هاي بعدي، در خردادماه گذشته اين شورا به رياست وزير امور اقتصادي و دارايي مجوز جذب ۱۰ كارگزاري جديد را صادر كرد. در پي صدور اين مجوز، كار تهيه آيين نامه شرايط انتخاب كارگزاران توسط مسئولان و كارشناسان ذي ربط در بورس فلزات و انجام و براي تصويب به شوراي بورس تقديم شد. پس از تصويب اين آيين نامه در شوراي بورس، از همه متقاضيان براي تشكيل ۱۰ شركت كارگزاري جديد دعوت شد.

ارزش كل معاملات ۸ درصد رشد كرد
گروه بورس: ارزش كل معاملات سهام در بورس تهران هفته گذشته با ۸درصد افزايش به ۲۷۶ميليارد ريال رسيد.
به گزارش «همشهري» در اين هفته تعداد كل خريداران به ۱۰هزار و ۴۵۱ نفر رسيد كه حكايت از رشد ۵۷درصدي سهامداران در جريان معاملات هفته پيش دارد. با اين وجود حجم معاملات در يك هفته گذشته با كاهش ۳/۷درصدي مواجه بود و به ۷۹ ميليون سهم رسيد.بنابراين گزارش ارزش و حجم معاملات تالار فرعي طي يك هفته گذشته روندي نزولي داشت، به طوري كه حجم معاملات با ۳۴درصد كاهش به ۱۶ميليون برگه سهم به ارزش ۴۳ميليارد ريال رسيد. ارزش معاملات اين تالار نيز ۶ درصد كاهش نشان داد. اما تعداد خريداران در اين تالار با ۳۰ درصد رشد به ۳ هزار و ۱۲۲ نفر رسيد.
از سوي ديگر در تالار اصلي حجم و ارزش معاملات به ترتيب با ۳ درصد و ۱۱درصد افزايش مواجه شده حجم معاملات در تالار اصلي هفته گذشته به ۶۴ ميليون سهم به ارزش ۴/۲۳۲ ميليارد ريال رسيد. اين گزارش حاكي است: «در جريان داد و ستدهاي يك هفته گذشته ۷۳۳ برگ اوراق مشاركت با نرخ پايه يك ميليون ريال به ارزش ۶۹۲ميليون ريال معامله شد. در اين هفته از سوي سازمان خصوصي سازي هيچ عرضه اي صورت نگرفت.

بورس برق سال آينده تشكيل مي شود
شانا: بورس برق با توجه به فراهم شدن مقدمات آن سال آينده تشكيل مي شود.
رئيس هيات مديره بازار برق در سومين گردهمايي فصلي مديران بازار برق در سال جاري كه در محل سد دز برگزار شد، از اقدامات انجام شده براي راه اندازي بورس برق در سال آينده خبر داد.مطالعات تشكيل بازار برق در ايران از سال ۷۲ آغاز شد. در نهايت در برنامه ۵ ساله سوم كه بحث فروش برق به صورت رقابتي به عنوان يكي از هدف هاي اين برنامه قيد شده بود، اين بازار از آبان سال ۸۲ راه اندازي شد. راه اندازي اين بازار هم در ابتدا با هدف رقابتي كردن فروش برق در كشور شكل گرفت.هم اكنون بازار برق اين بازار روز بعد است، يعني فروشندگان (نيروگاه ها) براي محصول توليدي خود در يك روز بعد قيمت مي دهند.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۸۷,۸۹۷
۱.۶۲-
۸۶۵
آبسال
۱۷,۴۳۰
۰.۶۵
۱,۲۳۶
آبگينه
۱,۴۲۴,۴۳۱
۶.۳۷
۸۳۲
آزمايش
۱۶,۷۶۷
۰.۸۵-
۶,۴۷۸
آلومتك
۲۵,۷۷۵
۱.۲۹-
۳,۳۴۴
آهنگري تراكتورسازي ايران
۳,۵۰۵
۰.۴۸-
۱۵,۵۳۴
افست
۳۹۰
۰
۶,۸۶۵
البرز دارو
۸۵,۲۴۸
۱.۵۶-
۳,۲۰۹
الكتريك خودرو شرق
۶۰۴
۰
۱,۳۸۴
ايتالران
۱۶۷,۸۵۶
۴.۸۷
۳,۷۶۱
ايران ارقام
۲۳۸,۴۷۲
۴.۲۲
۱,۰۴۳
ايران تاير
۵۱۸,۵۲۳
۰.۳۷-
۲,۹۹۴
ايران خودرو
۱,۰۰۸,۲۶۸
۰.۰۳
۳,۳۷۶
ايران خودروديزل
۲۹۰
۰
۲,۲۱۰
ايران مرينوس
۱۸,۲۵۰
۱.۹۷
۹,۶۷۴
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۸۳۲,۷۸۸
۲.۲۲
۹,۰۲۷
باما
۶۹۳,۵۱۶
۰.۵۴
۲,۳۹۱
بانك كارآفرين
۵۵۸,۲۰۶
۲.۱۳
۳۷۵
پارس الكتريك
۹,۰۶۰
۰
۲,۸۲۹
پارس خزر
۵,۳۴۴
۰.۰۳
۶,۰۶۷
پارس دارو
۵,۸۱۰
۰
۴,۰۰۷
پارس سرام
۳۳,۳۳۰
۰.۵۷
۱,۷۴۲
پاكسان
۳۲۲,۰۷۸
۴.۱۳
۸,۰۱۹
پتروشيمي آبادان
۶۶,۸۵۳
۰.۲۳-
۱۰,۶۴۹
پتروشيمي اراك
۴۸۰,۵۷۲
۰.۰۲
۶,۱۶۴
پتروشيمي اصفهان
۹۰,۸۹۵
۰.۳۴-
۱۱,۵۱۸
پتروشيمي خارك
۲۶,۱۱۵
۰.۲۳-
۱,۲۸۸
پتروشيمي شيراز
۴,۰۱۰
۰
۱,۱۲۳
پلاستيران
۸,۹۱۹
۰.۳۱
۹۷۹
پلاستيك شاهين
۱,۷۲۵
۰
۱۰,۴۸۰
تامين ماسه ريخته گري
۸۴,۶۴۵
۰.۵
۳,۴۱۸
تراكتورسازي ايران
۳۲۹
۰
۶,۳۴۷
تولي پرس
۵۸,۶۴۳
۱.۳
۱,۴۶۴
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۵۵,۸۷۰
۵.۷۵
۸,۸۰۳
توليد سموم علف كش
۱۸۰
۰
۱,۲۲۲
توليد مواد اوليه الياف مصنوعي
۲,۰۰۰
۰
۱,۴۸۰
جوش و اكسيژن ايران
۵,۸۸۲
۰
۱,۳۱۷
چيني ايران
۳۵۵,۰۸۹
۲۲.۰۹
۸۶
حق تقدم سرمايه گذاري صنعت بيمه
۴۸۲,۵۷۹
۰
۱
حق تقدم كارخانجات توليدي تهران
۶۴,۴۵۳
۶.۴۳
۵۱۳
حق تقدم مجتمع هاي توريستي و رفاهي آباد
۱۹,۲۰۱
۲.۴۵
۶,۸۲۱
حمل و نقل پتروشيمي
۸۷,۳۲۸
۰.۶۳-
۳,۳۳۲
حمل و نقل توكا
۱۹۵,۸۳۱
۲.۵
۷,۳۰۸
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۲۱۰
۰
۵,۶۲۸
خوراك دام پارس
۱,۹۱۷,۷۹۹
۵.۱۲
۳,۲۰۲
داده پردازي ايران
۱۲,۰۹۰
۰.۳۳
۶,۱۱۰
داروسازي اسوه
۷,۶۵۰
۰.۰۸-
۷,۸۳۹
داروسازي جابرابن حيان
۱۳,۲۱۸
۰.۷
۹,۴۱۹
داروسازي زهراوي
۱۶۸,۲۸۸
۳.۱
۲,۲۲۴
داروسازي سبحان
۵۱۵
۰.۰۱-
۹,۰۶۷
داروسازي فارابي
۱,۳۳۵
۰
۲,۷۸۷
داروسازي كوثر
۲۵,۵۶۹
۰
۷,۷۸۳
دارويي رازك
۹۴,۶۶۲
۱.۹۱
۵,۳۴۵
دشت مرغاب
۳۱۰
۰
۱۲,۲۸۲
ذغال سنگ نگين طبس
۱,۰۰۴,۵۳۳
۳.۴۱
۲,۳۱۴
رايان سايپا
۵,۰۲۸
۰.۳۱-
۹۵۵
روغن نباتي جهان
۲۵۰
۰
۱,۴۹۳
روغن نباتي ناب
۱۴۷,۴۴۷
۰.۳۲
۱,۲۴۶
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۳۶۰,۸۱۵
۱.۹۴
۸,۳۱۵
زامياد
۵,۵۹۷,۷۲۹
۰
۳,۸۳۲
سايپا
۱۹,۹۲۱
۰.۴۶
۱,۷۴۴
سايپاآذين
۵۵۰,۵۴۰
۰.۸۳-
۵,۰۸۷
سايپاديزل
۲۴,۸۱۰
۰.۵۷
۱,۴۰۶
سرما آفرين
۷۵۱,۲۶۶
۰
۱,۷۳۷
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۱۴۸,۲۲۷
۰.۴۸
۱,۴۵۹
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ)
۱,۰۲۹,۲۱۰
۲.۲۵
۱,۰۲۱
سرمايه گذاري بوعلي
۴۳,۶۱۷
۰.۰۵-
۱,۹۷۵
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۱,۱۳۷,۱۵۰
۰.۸۸
۲,۶۰۱
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۲۳۶,۹۳۸
۳.۵
۴,۲۰۲
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۱۲۸,۶۸۷
۰.۰۸-
۲,۵۴۰
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۴۶,۳۵۸
۰
۱,۰۷۶
سرمايه گذاري سايپا (طيف سايپا )
۷۴۰,۹۷۸
۰
۱,۰۸۶
سرمايه گذاري سپه
۵,۹۹۰,۴۰۳
۰.۱-
۱,۹۱۰
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۳۳,۵۱۳
۰.۰۹-
۲,۱۷۶
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۵۸۶,۲۵۶
۰
۲,۱۱۸
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۲,۶۷۷,۰۹۱
۰
۴,۱۵۵
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ)
۸۶,۵۷۶
۰
۳,۳۰۸
سرمايه گذاري مسكن
۶۸,۱۸۸
۰
۱۱,۱۹۷
سنگ آهن گل گهر
۱۶۸
۰
۲۶,۴۳۶
سيمان اردبيل و آهك آذرشهر
۱۱,۶۲۷
۰.۱۶
۱۲,۵۵۰
سيمان بهبهان
۲۰۵,۵۱۵
۰.۶۸-
۱۰,۸۶۴
سيمان تهران
۱۰
۰
۱۵,۴۷۷
سيمان خزر
۳۰
۰
۲۴,۷۸۹
سيمان دورود
۱۰۹,۱۶۸
۱.۱۷-
۹,۰۴۰
سيمان شرق
۱,۱۸۸
۰
۱۱,۳۲۰
سيمان صوفيان
۲,۱۰۶
۰
۸,۲۰۶
سيمان هگمتان
۱۱,۲۷۰
۰.۱۱-
۱,۸۷۰
شهد ايران
۱۳۲,۶۷۴
۰
۴,۷۷۱
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۴۵,۱۸۵
۰
۸,۸۰۰
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۳,۰۲۸
۰.۰۲
۵,۷۶۱
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۳,۹۳۷
۰.۲۴-
۲,۰۶۳
شيشه قزوين
۱۲,۲۰۹
۰.۴۴
۲,۷۱۲
شيشه همدان
۱۸۲,۸۶۶
۰.۴۴
۶۸۴
صنايع آذرآب
۹۲,۷۸۰
۵.۶۹
۶,۳۴۷
صنايع جوشكاب يزد
۳,۱۹۶
۰.۱۹
۹,۰۹۳
صنايع ريخته گري ايران
۹۸,۳۱۲
۰
۸,۶۴۷
صنايع شيميايي ايران
۱۶,۰۴۵
۱.۲۸
۳,۷۴۷
صنايع كاغذسازي كاوه
۱۹۴
۰
۲,۶۷۵
صنايع مس شهيد باهنر
۹۸,۱۲۶
۰.۲۱-
۱,۴۰۲
صنعتي آما
۸۴۷,۶۹۵
۰.۴۲
۴,۲۸۳
صنعتي دريايي ايران
۲,۹۵۷
۰
۴,۵۰۳
عمران و توسعه فارس
۲۶,۸۱۹
۱.۰۳-
۳,۶۸۰
فرآورد ه هاي غذايي و قند پيرانشهر
۱۵,۴۲۰
۰.۲۵-
۱,۶۳۱
فرآورده هاي نسوز آذر
۴۷۳,۶۳۹
۱.۵۶-
۱۸,۷۸۴
فرآوري موادمعدني ايران
۱۴,۰۱۰
۰
۱,۴۷۵
فراورده هاي غذايي و قند تربت جام
۲۹,۴۳۸
۱.۴۶-
۲,۹۴۹
فروسيليس ايران
۵,۰۱۰
۰
۱,۰۴۹
فنرسازي خاور
۷۱۲
۰.۱۲
۸,۹۵۰
قند اصفهان
۲,۰۲۱
۰.۱۵
۱,۳۰۷
قند پارس
۷,۸۹۶
۰
۱,۶۸۹
قند مرودشت
۵۷,۷۸۰
۰
۲,۳۰۱
قندنقش جهان
۹۰,۵۰۹
۰.۵۲-
۶,۱۸۸
كابل باختر
۱۶,۵۸۰
۰
۲,۹۸۸
كارخانجات توليدي شيشه دارويي رازي
۴۸۸,۷۲۰
۵.۶۶
۱,۳۴۳
كارخانجات صنعتي پيام
۱۶,۳۵۰
۰.۱۱-
۱,۷۶۹
كارخانجات قند قزوين
۱۳۹,۹۸۷
۱.۸۴
۱,۱۹۸
كارخانه فارسيت درود
۲۵۵
۰
۴,۷۹۶
كاشي اصفهان
۳۲۷,۹۷۰
۱.۹-
۱۹,۰۴۴
كالسيمين
۱,۲۷۱
۰
۲,۴۸۷
كشت وصنعت پياذر
۶۳,۱۳۵
۴.۰۵
۲,۶۹۲
كمباين سازي ايران
۶۰,۴۴۷
۰.۸۹
۲,۰۲۶
كنتورسازي ايران
۲۹,۳۶۷
۰.۰۷
۲,۹۷۹
گازلوله
۱,۵۶۰,۷۱۹
۰
۲,۳۳۸
گروه بهمن
۷۱۶,۶۰۹
۵.۱۷
۳,۷۱۶
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۲۹۴,۵۲۸
۵.۳۳-
۴,۸۷۸
گسترش صنايع انرژي آذرآب
۶۱,۷۲۹
۳.۸۵-
۷,۸۸۸
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۱,۴۴۵
۰
۲,۰۲۹
گلتاش
۳۴,۱۳۴
۰
۳,۱۸۹
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۸۶,۴۴۰
۷.۳۱-
۱,۹۰۱
لامپ پارس شهاب
۱۰۸,۱۹۰
۱.۰۳-
۵,۷۵۲
لبنيات پاك
۶۱,۲۰۵
۰
۳,۷۸۵
لبنيات كالبر
۱,۱۰۴,۴۳۶
۵.۵۸
۱,۵۷۸
ليزينگ ايران
۱,۱۵۶,۳۵۰
۱.۲۴
۲,۲۶۲
ليزينگ صنعت و معدن
۱۵,۰۵۲
۰
۱,۵۵۵
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي ايران
۱۴۰,۱۲۸
۳.۵۳
۱,۵۵۶
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۱۴۵,۰۷۶
۲.۸۷
۱,۹۱۸
محورسازان ايران خودرو
۲۰۳,۶۰۱
۱.۸۷
۴,۷۱۵
معادن بافق
۲۱,۱۶۴
۲.۸۶-
۴,۹۶۶
معادن منگنز ايران
۱,۱۷۷,۹۵۰
۰
۶,۱۱۱
معدني و صنعتي چادرملو
۶۰,۸۶۹
۳.۴۳
۴,۱۷۲
ملي سرب و روي ايران
۱,۱۵۹,۵۱۱
۳.۹۶
۱,۰۸۷
مهركام پارس
۲۱,۱۱۷
۳.۷۵
۳,۵۷۳
مهندسي نصير ماشين
۱۶۲,۱۸۵
۰.۷۲
۱,۶۶۸
موتوژن
۲,۰۱۰
۰
۱۴,۶۵۳
نفت پارس
۸۲,۲۱۰
۰
۵,۳۱۴
نورد آلومينيوم
۳۴,۷۷۶
۰.۸۸-
۶۷۸
نورد و لوله اهواز
۱,۰۶۰
۰
۱,۴۲۸
نوش مازندران
۱,۳۳۷
۰.۰۶-
۱,۶۱۱
نيرو محركه
۹,۴۴۳
۰
۱,۱۷۰
نيروكلر

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
حوادث
خارجي
قرآن
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |