شنبه ۶ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۳۰ - Feb 25, 2006
حداد عادل:
روح آزاديخواهي و استقلال طلبي مبناي
رابطه ايران با آمريكاي لاتين
مهر - رئيس مجلس شوراي اسلامي دربازگشت از سفر نه روزه به آمريكاي لاتين در فرودگاه مهرآباد تهران تاسف عميق خود را از حادثه دردناك انفجارهاي سامرا اعلام كرد و گفت: اين واقعه سخت را به محضر امام عصر(عج) مقام معظم رهبري و شيعيان و مسلمانان جهان تسليت مي گويم.وي اضافه كرد: هوشياري ملت عراق در چند سال اخير جلوي بسياري از توطئه ها را گرفت و اميدواريم اين بار هم با همين هوشياري از آنچه دشمن مي خواهد به آن برسد، يعني از درگيري و اختلاف بين شيعه و سني در عراق جلوگيري شود.رييس مجلس در تشريح دستاوردهاي سفر به آمريكاي لاتين گفت: اين سفر به دعوت رسمي مقامات كوبا و ونزوئلا انجام شد و در بازگشت هم اقامت يك روزه اي در اروگوئه و برزيل داشتيم و با مقامات عالي رتبه اين كشورها ديدار و گفت وگو كرديم.وي افزود: در ديدار با رؤساي جمهور ونزوئلا، كوبا، اروگوئه و برزيل و نيز ساير مقامات عالي رتبه اين كشورها مواضع جمهوري اسلامي ايران را در مسئله هسته اي تبيين كرديم؛ چرا كه لازم بود با وجود تبليغات سنگين برضد فعاليتهاي هسته اي ايران، ديدگاه منطقي خودمان را در اين زمينه براي مردم و مسئولان اين كشورها تشريح كنيم.

امامي كاشاني:
حمله به حرمين عسكريين براي ايجاد
اختلاف بين شيعه و سني بود
ايسنا:خطيب اين هفته نماز جمعه تهران با اشاره به حضور سني و شيعه در مساجد عراق در نماز جمعه، افزود: امروز بحمدالله موساد و سيا كه اين توطئه ها را برانگيختند تا بين شيعه و سني را بهم بزنند، در عزا هستند.
امامي كاشاني حضور برخي اهل سنت را در نماز جمعه  اين هفته  تهران مورد توجه قرار داد و گفت: اين ها همه نماد بيداري اسلامي است و اهميت وحدت كلمه را نشان مي دهد.خطيب نماز جمعه  اين هفته تهران ادامه داد: حمله به حرمين شريفين عسكريين حمله به يك بناست و البته كه آنها به آن چه اساس است دستشان نمي رسد.اگرچه كه در همين حد آن اهانت است و همه  جهان اسلام را به عزا نشانده است. اين عضو مجلس خبرگان رهبري با اظهار اميدواري به اين كه همه  مسلمانان بهتر از امروز به تجديد بناي حرم مقدس امام هادي و امام عسكري عليهماالسلام بپردازند، گفت: قطعا اين اتفاق مي افتد اما آنچه مي ماند سياهي بر روي استكبار غرب، موساد، سيا و صهيونيزم و سردمداران آمريكا و دستهاي كثيف و آلوده اي است كه عامل اين جنايات هستند.وي در بخش ديگر سخنانش با بيان اين كه انرژي هسته يي براي ما يك مسأله ي علمي و اقتصادي است، اما دشمنان روي مسأله  نظامي آن متمركز شده اند، ادامه داد: دشمنان عليه اوج علمي و شكوفايي دانشگاهي و علمي ما به عناوين مختلف توطئه مي كنند و قصد دارند پشتوانه  اسلام و فكر اسلامي را ويران كنند.امامي كاشاني اهانت به ساحت مقدس پيامبر اكرم (ص) را مورد اشاره قرار داد و افزود: آنها فكر مي كنند اين نوع اعمال ،شخصيت پيامبر را كوچك مي كند و يا مي تواند اسلام را فشل و به ضعف و سستي مبتلا كند اما بايد بدانند كه اين فكر خيال عبثي بيش نيست.وي حمله به حرمين عسكريين را براي ايجاد اختلاف بين شيعه و سني دانست و گفت: آنها مي خواهند در چنين زمان حساسي براي حكومت عراق بين شيعه و سني اختلاف ايجاد كنند تا بتوانند به اهداف شوم خود دست يابند؛ از اين رو بايد اجتماعات بيدار باشند.

اولين نشست مشترك هيأت دولت
با استانداران فردا برگزار مي شود
فارس: معاون سياسي وزارت كشور گفت: اولين نشست مشترك هيأت دولت و استانداران سراسر كشور فردا برگزار مي شود.
علي جنتي معاون سياسي وزارت كشور در اين باره گفت: اولين جلسه مشترك هيأت دولت با استانداران سراسر كشور فردا در محل برگزاري جلسات هيأت دولت برگزار مي شود. جنتي در خصوص مباحث و دستور جلسه اين نشست مشترك اظهار داشت: اين نشست ها در دولت هاي قبل هم برگزار مي شد و در دولت جديد نيز اولين نمونه از آن در روز يكشنبه برگزار خواهد شد كه دستور جلسه آن هنوز مشخص نيست. وي تصريح كرد: دستور جلسه اين نشست در جلسه اي كه صبح فردا برگزار مي شود مشخص خواهد شد، اما طبق روال موجود گذشته، اين نشست بيشتر به بيان و طرح مسائل استان ها از طرف استانداران اختصاص دارد.

چرخه سوخت هسته اي در ايران تقريبا كامل است
005370.jpg
ايسنا: معاون سوخت سازمان انرژي اتمي ايران اظهار داشت: دستيابي كامل به چرخه ي سوخت در كشور اتفاق مباركي است.
فقيهيان در مراسم اختتاميه كنفرانس هسته اي ايران در مشهد گفت: در بحث هسته اي بايد ميان توليد سوخت هسته اي و فن آوري هسته اي تفاوت قائل شويم و آنچه در ايران تقريبا كامل شده چرخه  سوخت هسته اي است. وي با اشاره به اين كه در بخش چرخه ي سوخت موفقيت هاي بزرگي به دست آمده، خاطرنشان كرد: دستيابي كامل به چرخه سوخت در كشور اتفاقي مبارك است، اما در اين زمينه كمبود هايي نيز وجود دارد و براي رسيدن به مخازن اورانيوم نمي توان فقط از طريق اكتشاف هوايي اقدام كرد و بايد از طريق ذخاير رسوبي و منابع آذرين اقدامات لازم صورت پذيرد.

دبيركل شوراي همكاري خليج فارس:
كشورهاي حوزه خليج فارس موضع گيري
عليه ايران نخواهند داشت
ايسنا: عبدالرحمن بن حمد العطيه از ايران خواست تا برنامه هسته اي صلح آميز را پيگيري كند تا زياني متوجه كشورهاي مجاورش نباشد.
عبدالرحمن بن حمد العطيه، دبيركل شوراي همكاري خليج فارس در گفت وگو با روزنامه عكاظ، چاپ عربستان اظهار داشت: كشورهاي حوزه خليج (فارس) براساس رابطه برادري ميان كشورهاي اسلامي و دوستي ناشي از حسن همجواري بر تحكيم روابط با ايران تاكيد دارند، اما در عين حال احتمال خطرات  آينده را نيز بررسي مي كنند. وي در ادامه از فعاليت  سياسي كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس با هر يك از كشورهاي ايران، عراق و يمن براي تضمين عاري سازي منطقه از سلاح هاي شيميايي و كشتار جمعي خبر داد و گفت: تلاش ها براي ايجاد امنيت
و ثبات در منطقه ادامه دارد و در اين راستا كشورهاي حوزه خليج فارس موضع گيري عليه ايران نخواهند داشت.  العطيه ادامه داد: ما به ايرانيان اطمينان داريم، اما نمي خواهيم كه نيروگاه هاي هسته اي اين كشور نزديك به سواحل خليج (فارس) باشد چرا كه خطرات و زيان هايي را براي ما به دنبال خواهد داشت.

قائم مقام وزير امور خارجه:
مسئوليت فاجعه سامرا برعهده اشغالگران است
مهر - مهدي مصطفوي قائم مقام وزير امور خارجه ضمن محكوم كردن فاجعه سامرا و عرض تسليت به مناسبت اين فاجعه گفت : از زماني كه اشغالگران وارد خاك عراق شده اند هر زمان كه ملت ستمديده اين كشور تصميم مي گيرند حركتي را در جهت تحكيم موقعيت سياسي خود انجام دهند با اقدامات تروريستي شديد مواجه مي شوند.
قائم مقام وزير امور خارجه با بيان اينكه اشغالگران براي توجيه حضور خود در عراق در پي ناامن جلوه دادن عراق هستند، افزود: ما همواره در طول تاريخ شاهد زندگي مسالمت آميز مذاهب و اقوام مختلف در شهرهاي عراق بوده ايم و بويژه در سامرا سني ها كه بيشتر جمعيت شهر را تشكيل مي دهند احترام و تقدس خاص براي مرقد مطهر عسكريين قائلند.
وي با اشاره به محكوميت اين انفجارها ازسوي همه مسلمانان جهان از مذاهب مختلف گفت: اين حركت تروريستي فاجعه آميز برخلاف انتظار و اهداف اقدام كنندگان باعث نمايش وحدت بين مسلمانان شد.
وي بر لزوم هوشياري پيروان مذاهب در سراسر جهان در برابر چنين تفرقه افكني هايي تاكيد كرد.
مصطفوي مسئوليت فاجعه سامرا را طبق حقوق بين الملل و شعار هاي اشغالگران برعهده  آمريكا و انگليس دانست و گفت: اگر اشغالگران برخلاف شعارهايشان نمي توانند امنيت عراق را حفظ كنند بايد آن را برعهده خود مردم عراق بگذارند و از اين كشور خارج شوند و اگر ادعا مي كنند كه از عهده تامين امنيت برمي آيند بايد بپذيرند كه اين فجايع با اطلاع آنها يا در جهت اهداف آنان رخ مي دهد.

گزارش هفتمين سفر استاني رئيس جمهور
احمدي نژاد: همه اموال دولت بين مردم توزيع مي شود
005367.jpg
گروه سياسي: محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور كشورمان در هفتمين سفر استاني به همراه هيات دولت در جمع مردم چهارمحال و بختياري حضور يافت و طي بازديد از شهرستان هاي اين استان در جمع مردم به سخنراني پرداخت و با تشكيل جلسه هيات دولت بيش از ۵۰ مصوبه براي تسريع در توسعه اين استان به تصويب رساند كه در نتيجه آن بيش از ۹۰ طرح نيمه تمام در استان چهار محال و بختياري عملياتي مي شود.
رئيس جمهور چهارشنبه شب در جمع برگزيدگان استان چهارمحال و بختياري در سالن ورزشي تختي شهركرد گفت: انقلاب اسلامي پرچمدار رهايي بشريت از سلطه استكبار و نظام چپاول است.
احمدي نژاد اظهار داشت: امروز بشريت با چالش هاي بسيار مهمي مواجه است كه يكي از مهمترين آنها عدم تعادل در زندگي بشر است.در دنيا مي توان كشورها را به دو طبقه ثروتمند و برخوردار و كشورهاي ضعيف تقسيم كرد.
در حوزه سياسي هم مي توان از اين تقسيم بندي با عنوان كشورهاي سلطه گر و كشورهاي تحت سلطه نام برد.امروز دنيا از وجود كشورهاي سلطه گر در رنج است و ريشه تمام مشكلات را مي توان به وجود چند كشور سلطه گر مرتبط كرد.
وي ادامه داد: كشورهاي سلطه گر علاقه مندند فرهنگ و آداب خود را به ملت ها تحميل كنند و جريان چپاول ثروت ملت هاي محروم به سمت خزانه هاي آنها پا برجا باشد.آنها مي خواهند علوم و فناوري ها را در انحصار خود داشته باشند و با تحميل جنگ هاي گسترده و قتل عام ملت ها، ثروت، قدرت و حاكميت خود را حفظ كنند.
احمدي نژاد گفت: چاره وضعيت امروز جهان برگشت به فرهنگ و اديان الهي، تفكر پيامبران، خداپرستي و عدالت است.بدون خداپرستي و عدالت امكان استقرار صلح و آرامش وجود ندارد.
وي ادامه داد: بايد در دفاع از عدالت و حقوق عمومي محكم، شجاع و صريح باشيم، امكانات مالي و فرصت ها متعلق به عموم مردم است و همه موظفيم بر درست استفاده كردن از امكانات نظارت كنيم.
احمدي نژاد تأكيد كرد: همه بايد خود را براي ورود به عرصه ساختن كشور آماده كنيم تا هيچ استعدادي معطل نماند.ما به دنبال اجراي عدالتيم و از نشانه هاي آن سفر هيات دولت به استان چهار محال و بختياري است.اميدوارم استان چهارمحال و بختياري همان طور كه در شجاعت، علم و ادب پيشتاز بوده در برپايي عدالت هم پيشتاز باشد.
احمدي نژاد هم چنين روز چهارشنبه در جمع مردم شهركرد در ورزشگاه انقلاب اين شهر تأكيد كرد: عمر استكبار، ظلم، سلطه طلبي و چپاول ملت ها به سر آمده است و به زودي ملت ها جشن استقرار عدالت بر زمين را برپا خواهند كرد.
وي افزود: آنها نمي خواهند يك ملت عدالت خواه به الگوي بشريت تبديل شود و به همين دليل با دستيابي ما به علوم و فناوري هاي روز مخالفت مي كنند.
احمدي نژاد ادامه داد: آنها با عدالت و خداپرستي مخالفند و به همين دليل به اقدامات تروريستي در عراق دست مي زنند، اما مطمئن باشند كه اين اقدامات آنها را از خشم و قدرت ملت هاي آزادي خواه و مسلمان نجات نخواهد داد.ملت هاي دنيا تشنه عدالت و خداپرستي هستند و با اتحاد، صلابت و با همت بلند راه خود را ادامه خواهند داد.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين كه ملت ايران يك مسئوليت بزرگ برعهده دارد، گفت: ملت ايران بايد يك جامعه مقتدر، نمونه و مرفه اسلامي بنا كند تا الگوي همه ملت ها و همه آزادي خواهان جهان شود.بايد با برپايي يك جامعه پيشرفته و نمونه اسلامي  الگوي حيات طيبه براي ملت ها باشيم.بايد دست ها را به هم گره بزنيم و با تكيه بر ايمان، هوشمندي و توانايي ملت و به خصوص جوانان، ايران عزيز را آن طور كه شايسته ملت است بسازيم.
احمدي نژاد با اشاره به منابع طبيعي و انساني استان چهارمحال و بختياري گفت: استاني با اين همه استعداد نبايد جوان بيكار داشته باشد.ما تصميم داريم به اندازه اي كه زمين هاي كشاورزي استان به آب نياز دارد از منابع استان براي تامين آب استفاده كنيم.من خودم را مدير امور آب استان چهارمحال و بختياري مي دانم و هيچ زميني نبايد بدون آب در اين استان باقي بماند.
رئيس جمهور در آغاز هفتمين جلسه استاني هيات دولت كه پنجشنبه شب در استانداري چهارمحال و بختياري برگزار شد، با اشاره به توطئه دشمنان در توهين به ساحت مقدس پيامبر اكرم(ص) و تخريب حرم مطهر عسكريين(ع) گفت: دشمنان مي خواهند با ايجاد تفرقه در ميان مسلمانان شكست هاي پي در پي خود در رسيدن به اهدافشان در عراق، افغانستان، لبنان و فلسطين را جبران كنند.
احمدي نژاد درمورد توزيع سهام عدالت گفت: دولت نمي تواند جاي مردم بنشيند.دولت بايد راه پيشرفت را هموار و از مردم حمايت كند.مردم بايد كشور را بسازند و دولت بايد حامي مردم باشد.برخي از واگذاري ها روش صحيحي را طي نكرده اند.در شهري اموال ملت در اختيار افراد خاصي قرار گرفته است، لذا تصميم گرفتيم تمام اموال دولت را تحت عنوان سهام عدالت بين مردم ايران با اولويت مناطق محروم توزيع كنيم.توزيع سهام عدالت از مناطق محروم آغاز خواهد شد و از هفته بعد توزيع اين سهام بين ۷۰۰ هزار نفر از مردم مناطق محروم آغاز شده كه تا پايان فروردين تمام خواهد شد و از آن به بعد توزيع سهام عدالت از پايين ترين طبقات آغاز خواهد شد و بدين ترتيب تمام اموال دولت بين مردم توزيع مي شود.
رئيس جمهور در پايان سفر به استان چهارمحال و بختياري در تشريح مصوبات دولت در اين استان با بيان اين كه چشمان بيدار مردم ناظر و پيگير اجراي مصوبات دولت در اين استان است، گفت: قبل از انجام سفرهاي استاني تصميماتي كه بايد اتخاذ شود از قبل به صورت كارشناسي بررسي مي شود و در سفرها رئيس جمهور و اعضاي دولت شرايط و مشكلات را به طور واقعي لمس مي كنند و در جلسه دولت تصميمات نهايي اتخاذ مي شود.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه دولت بيش از ۶۰ مصوبه در استان چهارمحال و بختياري داشته است گفت: يكي از تصميمات دولت اختصاص منابع آب بود.در اين استان با وجود منابع آب فراوان زمين هاي كشاورزي از آبياري محروم بوده اند و بنا بر اين شد كه زمين هاي كشاورزي از همين منابع آب موجود آبياري شوند.
وي احداث يك واحد فولاد با ظرفيت ۸۰۰ هزار تن در سال در چهار محال و بختياري، احداث دو واحد پتروشيمي در بروجن و لردگان، اختصاص ۱۵۰ ميليارد تومان تسهيلات ارزان قيمت و ۲۵۰ ميليون دلار از حساب ذخيره ارزي براي حمايت از اشتغال، احداث ۲۵۰۰ واحد مسكوني روستايي با وام ارزان قيمت و سود ۵ درصدي، اختصاص صد درصد اعتبارات براي تكميل پروژه هاي نيمه تمام عمراني، اختصاص بيش از ۳ ميليارد تومان به بخش بهداشت و درمان، اختصاص بيش از ۱۰ ميليارد تومان اعتبار براي تجهيز راه هاي استان، اختصاص ۳/۵ ميليارد تومان براي پروژه هاي تربيت بدني، تكميل فيبرنوري استان، به روز شدن شبكه مخابراتي، توسعه دانشگاه ها، تجهيز دانشگاه ها، تكميل خوابگاه دختران، اختصاص ۱۰ ميليون دلار براي ترميم بافت هاي فرسوده شهري، اختصاص ۲/۵ ميليارد تومان براي تكميل خانه هاي روستايي، گازكشي به روستاها و اختصاص ۱ ميليون دلار براي تجهيز دانشگاه شهركرد را به عنوان بخشي از مصوبات دولت در اين استان برشمرد.
دولت همچنين مصوباتي براي تسريع و عملياتي كردن بيش از ۹۰ طرح نيمه تمام، تخصيص يارانه براي كاهش سود تسهيلات اشتغال زايي، احداث ۲۵۰۰ واحد مسكوني روستايي، اختصاص ۲۵۰ ميليون دلار براي طرح هاي بخش خصوصي از حساب ذخيره ارزي، اتمام پروژه هاي آب رساني شهركرد در سال ۸۵ و كمك ۱ ميليون دلاري براي تجهيز آزمايشگاهي دانشگاه هاي استان به تصويب رساند.

نمايندگان پكن و مسكو به تهران آمدند
آغاز مذاكرات سه جانبه جديد بر سر برنامه هسته اي ايران
گروه سياسي: سرگئي كرينكو رئيس آژانس فدرال اتمي روسيه (روس اتم) روز گذشته به منظور ادامه مذاكرات هسته اي ايران و روسيه به تهران آمد. همزمان با كرينكو، لوگاژنگ معاون وزير امور خارجه جمهوري خلق چين نيز وارد ايران شد تا به مذاكرات ايران و روسيه بپيوندد.
هيات هاي ديپلماتيك ايران و روسيه سه شنبه گذشته در كاخ كرملين درخصوص طرح روسيه مذاكره كردند. حسيني تاش رئيس تيم مذاكره كننده ايران در مسكو اين مذاكرات را سازنده خوانده بود و از ادامه آن در هفته جاري در تهران خبر داده بود.
گاژنگ و كرينكو سه روز در تهران خواهند بود و مذاكرات اوليه سه جانبه عصر امروز آغاز مي شود. سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه در گفت وگو با خبرگزاري روسي نووستي هدف سفر رئيس«روس اتم» به تهران را تلاش براي پيداكردن راه خروج سياسي از بن بست مباحث هسته اي ايران اعلام كرد و افزود: كرينكو همچنين رئيس روسي كميسيون همكاري هاي اقتصادي ايران و روسيه است و در جريان اين سفر زمينه هاي مختلف همكاري تجاري تهران- مسكو را بررسي مي كند.
كرينكو در اين سفر با دانش جعفري وزير اقتصاد و آقازاده رئيس سازمان انرژي ديدار مي كند و از نيروگاه بوشهر نيز بازديد مي كند. موضوع مذاكرات قبلي ايران و روسيه در مسكو بحث در مورد پيشنهاد تاسيس موسسه مشترك غني سازي اورانيوم ايران و روسيه درخاك روسيه بود كه به نتيجه كاملي نرسيد بنا بر اظهارات منابع خبري روس، هيات روسي پيشنهاد جديدي دراين خصوص به تهران نياورده است.
يك مقام آگاه از مذاكرات ايران و روسيه در همين مورد گفت: به نظر مي رسد روسها تعصب كمتري دارند و پافشاري خاصي نسبت به طرح خود ندارند. آنها بيشتر تمايل به حضور و نقش آفريني در وضعيت خاص پرونده هسته اي ايران دارند.
وي با اشاره به اينكه ورود چين و روسيه به حل مساله هسته اي ايران كمك مي كند، افزود: ايران به خوبي مي داند كه تحقق هدفش در حفظ چرخه سوخت انرژي اتمي در شرايط فعلي مشاركت ديگران را مي طلبند.
منوچهر متكي وزير امور خارجه ايران نيز كه دو روز گذشته را در اندونزي به مذاكره مشغول بود ،در كنفرانس خبري در جاكارتا گفت: معتقدم پيشنهاد روسيه مي تواند به طور جدي در نظر گرفته شود و ممكن است به نوعي به مصالحه بيانجامد. اما بايد عناصر جديدي در اين پيشنهاد مطرح شود كه مهمترين آنها زمان و مكان است.
سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا در واكنش به اين سخنان متكي گفت: ما به روشني از طرح روسيه حمايت مي  كنيم اما اظهارات بسياري از جانب مقامات ايران مطرح مي شود كه به نظر مي رسد با يكديگر مغايرند.
وي افزود: اين طرح در راستاي ديپلماسي اتحاديه اروپاست و هدف آن تعليق مجدد غني سازي اورانيوم توسط ايران و بازگشت به مذاكرات است. آدام ارلي  تصريح كرد: هدف اصلي همه ما اين است كه ايران به قابليت چرخه هسته اي دست نيابد.
اين موضع سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا توسط معاون سياسي اين وزارتخانه نيز به صورت صريح تري در مسكو تكرار شد. نيكلاس برنز معاون امور سياسي وزارت خارجه ايالات متحده در گفتگو با cnnتصريح كرد: پژوهشهاي ايران در بخش غني سازي به اين كشور امكان مي دهد تا به قدرت توليد سلاح هاي هسته اي دست يابد بنابراين بهتر است كه به ايران اجازه انجام چنين تحقيقاتي نيز داده نشود.
وي افزود: ايران بهتر است گزينه توقف غني سازي را انتخاب كند و به پاي ميز مذاكره برگردد و در صورتي كه چنين كاري را انجام ندهد شوراي امنيت سازمان ملل بعد از دريافت گزارش نشست شوراي حكام در ۶ مارس (۱۵ اسفند) بررسي مساله هسته اي ايران را آغاز مي كند و ما هم از اقدامات تدريجي اين شورا براي اعمال فشار عليه ايران حمايت مي كنيم.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
قرآن
سخنگاه
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |