چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۳۴ - Mar 1, 2006
اقتصادي
Front Page

اصلاح يا بازگشت به لايحه دولت
مجلس بررسي لايحه بودجه را آغاز كرد
گروه اقتصادي: درحالي كه برخي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از عملكرد كميسيون تلفيق بودجه در اعمال پيشنهادات نمايندگان در لايحه بودجه دولت ابراز نارضايتي كرده و خواهان تغييرات عمده تري در مفاد اين لايحه هستند اعضاي دولت ازجمله رياست سازمان مديريت و برنامه ريزي خواهان بازگشت تغييرات اعمال شده در لايحه و تصويب پيشنهادات دولت هستند.
به گزارش همشهري ،امروز مجلس شوراي اسلامي در صحن علني بررسي لايحه بودجه را آغاز مي كند و نمايندگان طرفدار دو ديدگاه يادشده تلاش خواهند كرد كه پيشنهادات خود را ارايه كرده و حمايت اكثريت نمايندگان مجلس را جلب كنند.
ديروز دكتر احمد توكلي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و رييس مركز پژوهش ها در ديدار از خبرگزاري فارس با تاكيد بر آزادي نمايندگان براي تصميم گيري در مورد بازگشت به لايحه دولت و يا تغيير لايحه مجلس را محل تبادل آرا دانست. وي احتمال هرگونه رويداد ازجمله بازگشت به لايحه دولت را رد نكرد ولي تاكيد كرد، مجلس زحمات كميسيون تلفيق را ناديده نمي گيرد.
مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي در هنگام بررسي لايحه بودجه كميسيون تلفيق گزارش هاي متعددي در مورد اين لايحه ارايه كرد و برخي انتقادات را بر اين لايحه وارد دانسته بود.كاهش ۵/۸ ميليارد دلاري سقف مصارف ارزي براي سال ۸۵ مهمترين تصميم كميسيون تلفيق بود و اين مهمترين انتقادي است كه طرفداران لايحه بودجه به تصميم كميسيون تلفيق وارد مي كنند.

بر اساس دستورالعمل رياست جمهوري
خريد و واردات هرگونه كالاي خارجي
 توسط دستگاه هاي  دولتي ممنوع است
* خريد هرگونه كالاي خارجي كه مشابه داخلي ندارد
تنها با دستور بالاترين مقام مسئول بايد انجام شود
گروه اقتصادي: طبق دستور رياست جمهوري اسلامي براي حمايت از توليد داخلي و تقويت اقتصاد ملي، كاهش واردات غيرضروري و مقابله با قاچاق كالا همه وزارتخانه ها، سازمانها و نهادهاي انقلاب اسلامي از خريد كالاهاي خارجي از بازارهاي داخلي و خارجي از كشور منع شدند.
به گزارش همشهري محمدرضا نقدي رئيس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز ديروز در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر افزود: طبق دستور رياست جمهوري در صورتي كه كالاي مورد نياز مشابه داخلي نداشته باشد تنها با اجازه بالاترين مقام دستگاه مربوطه قابل خريد است و بايد داراي اسناد معتبر گمركي باشد.
به گفته وي سازمان مديريت، وزارت اقتصادي و دارايي و ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز و ذيحساب هاي دستگاه هاي دولتي موظف هستند بر اجراي اين دستورالعمل رياست جمهوري نظارت كرده و هر شش ماه گزارش آن را به معاون اول رياست جمهوري ارائه كنند.
در اين دستورالعمل تاكيد شده در صورت احراز تخلف از صادرات و واردات و خريد و فروش داخلي كالاها توسط دستگاه هاي مشمول اين بخشنامه با واحدهاي تابعه بالاترين مسئول سازمان مطلع كه از آن ممانعت نكرده است و عوامل مربوطه عزل و تعقيب قضايي مي شوند.
نقدي افزود: از تصميم رئيس جمهوري و ستاد كل نيروهاي مسلح استقبال مي كنيم و با اين شيوه برخورد قاطع ديگر چيزي با عنوان تخلف دستگاه هاي دولتي در واردات كالاي قاچاق نخواهيم داشت. اين بخشنامه هيچ گونه استثنايي نخواهد داشت.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا قبلاً قاچاق دولتي را شاهد بوده ايم، گفت: قبلاً پرونده هايي از قاچاق دولتي شكل گرفته و احكام آن نيز صادر شده. در گذشته مواردي از تخلف دستگاه هاي دولتي وجود داشته كه كم بوده اما با ديدگاه جديد تخلفات حتي در موارد خيلي كم هم قابل قبول نيست. همچنين با اين بخشنامه كنترل بيشتري بر اسكله هاي واردات كالا صورت خواهد گرفت و گزارش هايي كه از قبل مبني بر تخلف برخي اسكله ها وجود داشته مورد بازرسي و كنترل مجدد قرار مي گيرد.

در پنجمين همايش روز ملي حمايت از مصرف كننده اعلام شد
تصويب لايحه حمايت از مصرف كنندگان
در مجلس شوراي اسلامي مراحل نهايي را طي مي كند
* ۵۱ شركت گواهينامه رعايت حقوق مصرف كننده دريافت كردند
* كميته اي متشكل از نمايندگان سه قوه تحت نظر معاون اول رياست جمهوري ۶۰ مانع اصلي سرمايه گذاري و توليد در كشور را شناسايي كرده اند
006258.jpg
گروه اقتصادي: پنجمين همايش روز ملي حمايت از مصرف كننده در شرايطي برگزار شد كه هنوز بررسي لايحه حمايت از حقوق مصرف كنندگان در مجلس شوراي اسلامي به پايان نرسيده و مصرف كنندگان به دليل فقدان مقررات لازم از حمايت هاي لازم و كافي برخوردار نيستند و سازماني مسئول حمايت از مصرف كنندگان است كه همزمان وظيفه حمايت از توليد و مصرف را در نام رسمي خود يدك مي كشد.
به گزارش همشهري در مراسم ديروز كه با حضور معاون اول رياست جمهوري و وزير بازرگاني كار خود را آغاز كرد به واحدهاي توليدي و خدماتي كشور كه براساس بررسي هاي به عمل آمده حقوق مصرف كنندگان را رعايت كرده بودند لوح تنديس، گواهينامه رعايت حقوق مصرف كننده و هدايايي از سوي معاون اول رياست جمهوري اهدا شد.
كميته امنيت اقتصادي و حمايت از توليد
دكتر پرويز داوودي معاون اول رياست جمهوري ديروز در جمع توليد كنندگان و دست اندركاران امور بازرگاني و تجارت كشور از تشكيل كميته اي خبر داد كه با حضور نمايندگان سه قوه و زير نظر معاون اول رياست جمهوري موانع توليد و سرمايه گذاري در كشور را شناسايي و رفع خواهد كرد.
مراحل پاياني بررسي لايحه حمايت از مصرف كنندگان
در اين مراسم مسعود كاظمي وزير بازرگاني نيز با اعلام اين خبر كه بررسي لايحه حمايت از حقوق مصرف كنندگان در كميسيون اقتصادي مجلس مراحل پاياني را طي مي كند اجرايي شدن اين قانون را براساس مواردي كه برشمرد و حاوي روش ها و مقرراتي براي مجازات متخلفان است از اقداماتي دانست كه به نظارت و كنترل بيشتر در فرايند توليد و توزيع كالا و حفظ حقوق مصرف كنندگان منجر مي شود.
ميركاظمي همچنين فعال شدن تشكل هاي مردمي، تسريع در رسيدگي به شكايت ها، آموزش اطلاع رساني، فرهنگ سازي و نظام هاي مشوق و نظارت و كنترل در كل زنجيره مصرف  كالا را از محورهاي مهم مورد توجه اين لايحه دانست.
در مراسم  روز ملي  حمايت  از مصرف كننده  در مجموع ۵۱ شركت واجد شرايط شناخته شد كه هشت  شركت  به  دريافت  تنديس  و گواهينامه  رعايت  حقوق  مصرف كننده  نايل  شدند و ۴۲ شركت  نيز گواهينامه رعايت  حقوق  مصرف كننده  را دريافت  كردند.
روند نزولي قيمت گوشت آغاز شده است
در حاشيه پنجمين همايش روز ملي حمايت از مصرف كنندگان وزير بازرگاني در محدود گفت وگوهاي خود با خبرنگاران در پاسخ به عدم اطلاع رساني مناسب در زمينه تنظيم بازار كالاها سياست سكوت درمورد برنامه هاي تنظيم بازار را به نفع مصرف  كنندگان و عاملي در كمك به تنظيم بازار دانست. مسعود ميركاظمي با انتقاد از نحوه انعكاس مطالب نقل شده از وي در برخي رسانه ها اظهار اميدواري كرد از سال آينده مسئولين اين وزارتخانه تعامل بيشتري با نمايندگان رسانه هاي جمعي داشته باشند.
وزير بازرگاني در پاسخ به خبرنگار ما در زمينه علل افزايش قيمت گوشت قرمز، آنفلوآنزاي مرغي و افزايش تقاضا را در اين زمينه دخيل دانسته و نقش دلالان و واسطه ها در افزايش قيمت گوشت قرمز را رد كرد.
وي با اشاره به اينكه روند نزولي قيمت گوشت قرمز شروع شده گفت: وزارت جهاد كشاورزي با اعمال ممنوعيت صادرات دام زنده و وزارت بازرگاني با كاهش تعرفه واردات گوشت توسط بخش خصوصي و صنايع وابسته به گوشت با رعايت ضوابط شرعي و قانوني براي مقابله با نوسانات قيمت گوشت اقدام كرده اند .همچنين درنظر است تا از محل ذخيره سازي شركت پشتيباني امور دام گوشت قرمز موردنياز مراكز آموزشي، نظامي و موسسات دولتي تامين شده و با افزايش عرضه قيمت ها را كاهش دهيم.
تنظيم بازار ميوه و مركبات
وزير بازرگاني با اشاره به كاهش تعرفه هاي واردات ميوه و مركبات از اسفندماه جاري اين كار را مغاير با حمايت از توليدكنندگان ندانست و گفت: در مقاطعي كه حمايت از توليد داخلي مدنظر بوده تعرفه واردات ميوه را به ۳۰ درصد افزايش داده ايم و زماني كه احساس مي كنيم كشاورز محصولي دراختيار ندارد به منظور تنظيم بازار و اينكه اجازه ندهيم مانند سال گذشته افرادي كه اين محصولات را خريده اند در شب عيد همان بلاها را برسر مردم آورند، تعرفه واردات ميوه را كاهش داده ايم.

وزير مسكن و شهرسازي:
قرار نيست با پرداخت وام هاي ۱۰ ميليون توماني
تمامي مردم خانه دار شوند
مهر: وزير مسكن و شهرسازي گفت: قرار نيست با پرداخت وام هاي ۱۰ ميليون توماني، تمامي مردم خانه دار شوند.
محمد سعيدي كيا در حاشيه نخستين همايش سراسري اعضاء هيات مديره كانون كاردان هاي ساختمان در مورد برنامه هاي دولت براي خانه دار شدن مردم افزود: مطابق برنامه ريزي انجام شده حدود ۳۰ هزار وام ۱۰ ميليوني تا پايان امسال و ۵۰ هزار وام ديگر نيزتا پايان سال آينده به اقشار كم درآمد پرداخت مي شود .
وي با تاكيد بر اينكه قرار نيست با پرداخت اين وام ها تمامي مردم خانه دار شوند ، گفت: طرح هاي ديگري نيز در زمينه خانه دار شدن اقشار كم درآمد داريم كه بعداً اعلام خواهد شد .
سعيدي كيا نقش كاردان هاي فني ساختمان در صنعت ساخت و ساز و كارهاي اجرايي را بسيار با اهميت دانست.
وزير مسكن و شهرسازي با تاكيد بر قرار گرفتن تمامي تشكلهاي ساخت و ساز در جايگاه خود، تصريح كرد: هر تشكلي بايد در جايگاه خود قرار گيرد و فعاليت كند و در غير اينصورت در كارها مشكل بوجود مي آيد.

پيشنهاد ۱۳۵ هزار توماني نماينده كارفرمايان
براي حداقل دستمزد كارگران
فارس: نمايندگان كارگران و كانون شوراهاي استان ها حداقل حقوق و دستمزد كارگران را ۱۶۴ و ۱۶۰ هزار تومان پيشنهاد كرده اند در حالي كه كارفرمايان پيشنهاد حداقل پايه ۱۳۵ هزار تومان را ارائه داده اند.
محمد جهرمي وزير كار و امور اجتماعي درباره تصميم وزارت كار وامور اجتماعي درباره تعيين حقوق و دستمزد در سال آينده اظهارداشت:  نشست هاي نمايندگان كارگران و كارفرمايان در وزارت كار تا پايان اين هفته ادامه دارد و ممكن است به هفته آينده نيز بينجامد.
وي تصريح كرد: پس از اين نشست ها شوراي عالي كار جمع بندي خواهد كرد و در نهايت مصوبه خود را تا قبل از سال ۸۵ ابلاغ مي كند.
وي تأكيد كرد:  به هر ترتيب تكليف حقوق و دستمزد كارگران تا پايان سال جاري تعيين مي شود.

پيش فروش بليت نوروزي اتوبوس از  فردا آغاز مي شود
براساس اعلام سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي، پيش فروش نوروزي اتوبوس هاي مسافري از فردا صبح- ۱۱ اسفند ماه- در سراسر كشور آغاز مي شود.
به گزارش «مهر» ، قيمت بليت اتوبوس هاي مسافري در ايام عيد امسال همچون سال گذشته با افزايش ۲۰ درصدي فروخته خواهد شد.
انبوه مسافر در هنگام رفت و نبود مسافر در هنگام برگشت در ايام نوروز از دلايل افزايش ۲۰ درصدي قيمت بليت اتوبوس در اين ايام گزارش شده است.
اين گزارش مي افزايد: قيمت بليت قطار و هواپيما در ايام نوروز امسال افزايش نيافته است.
وزير راه و ترابري نيز در اين خصوص گفته است: در ايام نوروز امسال و برخلاف سال هاي گذشته، خدمات دهي بخش هاي ريلي و هوايي با تدابير ويِژه اي به شدت افزايش مي يابد.

در سال جاري تنها ۵ ميليارد تومان
براي توسعه صنايع كوچك اختصاص يافت
گروه اقتصادي: با وجود آنكه اساسنامه صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع كوچك به منظور توسعه اين بخش از صنعت به تصويب رسيده است، اما ظاهرا بودجه كافي براي توسعه اين بخش از صنعت به نحو مطلوب تاكنون اختصاص نيافته است. در خصوص وضعيت بودجه صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع كوچك و اعطاي تسهيلات به متقاضيان حضور در شهرك هاي صنعتي با محمدرضا نوتاش معاون وزير صنايع و رئيس سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي گفتگو كرده ايم.
***
* دولت سرمايه  اوليه راه اندازي صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع كوچك را ظاهرا ۵۰ ميليارد تومان تعيين كرده است. آيا طي ۲ سال اخير مبلغي از آن تخصيص يافته است؟
طبق برنامه بايد طي ۲ سال جاري به صورت متوالي سالانه ۲۵ ميليارد تومان براي تامين منابع از سوي دولت اعطا مي شد كه امسال به علت پاره اي از مشكلات فقط ۵ ميليارد تومان از اين رقم اختصاص يافته است و ظاهرا سرمايه صندوق هم براي سال آينده حدود ۵ ميليارد تومان كاهش پيدا خواهد كرد.اين در حاليست كه توسعه صنايع كوچك نيازمند سرمايه گذاري كافي در اين عرصه است.
* طي سال جاري چه ميزان تسهيلات بانكي به واحدهاي توليدي مستقر در شهرك هاي صنعتي اختصاص يافته است؟
- رقم تسهيلات بانكي اعطايي طي سال جاري ۲/۱۴ ميليارد تومان است كه قرار است طي سال آينده به ۳۳ ميليارد تومان افزايش يابد. البته بايد گفت اختصاص رقم ۲۰ ميليارد توماني براي ايجاد زيرساخت هاي صنعتي در مناطق توسعه نيافته كشور نيز براي پرداخت به سازمان صنايع كوچك تصويب شده بود كه تاكنون اعطا نشده است.
* آيا مشكل خاصي بين بانك ها و واحدهاي توليدي در راستاي اعطا و اخذ تسهيلات بانكي وجود دارد؟ 
واحدهاي صنعتي در ارائه وثيقه به بانك ها مشكل دارند. از طرف ديگر بانك ها نيز در ازاي پرداخت تسهيلات ضمانت نياز دارند. همين عامل باعث كمبود سرمايه واحدهاي توليدي مي شود و به عبارتي كاهش سرمايه، خود زمينه ساز عقب افتادگي اين واحدها از تكنولوژي روز جهاني مي گردد.
* آيا در طول برنامه چهارم توسعه شاهد تحقق ۱۵۰ هزار فرصت شغلي از طريق ايجاد صنايع كوچك در كشور خواهيم بود؟ 
- با توجه به اينكه تا پايان برنامه چهارم توسعه بايد تمام شهرهاي كشور شهرك صنعتي داشته باشند و با احتساب اشتغال زايي هر واحد صنعتي كوچك حداقل معادل ۲۰ نفر به نظر مي رسد اين رقم تحقق يابد.از طرف ديگر با بهره برداري از ۳۳۱ شهرك صنعتي در سطح كشور تاكنون بيش از ۲۷۷ هزار مورد اشتغال زايي محقق شده است.
* واگذاري نيمي از ظرفيت شهرك هاي صنعتي به بخش خصوصي به كجا رسيده است؟ 
- تاكنون ۳۰ درصد از ظرفيت اين شهرك ها به بخش خصوصي واگذار و به بهره برداري رسيده است كه به مرور بر ميزان آن افزوده خواهد شد.

با اجراي طرح اينترنت ملي
قيمت اينترنت كاهش مي يابد
فارس: وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از ارزان شدن اينترنت براي مصرف كنندگان خانگي در كشور در قالب طرح اينترنت ملي خبر داد.
محمد سليماني در پاسخ به اين سئوال كه مصرف كننده خانگي چه زماني شاهد كاهش قيمت اينترنت در حدود مثلا ۵۰ درصد خواهند بود، اظهار داشت: در ابتداي سال جاري قيمت اينترنت براي ارائه كنندگان بخش خصوصي به مصرف كننده خانگي كاهش يافت.
وي ادامه داد: شركتهاي خصوصي ارائه كننده اينترنت معتقدند كه اكنون دچار ضرر دهي شده اند.
سليماني تاكيد كيرد: با اجراي پروژه اينترنت ملي در كشور اينترنت شاهد كاهش قيمت خواهد شد.
وي در زمينه فيلترينگ برخي از سايتهاي اينترنتي و نقش وزارت ارتباطات در اين باره گفت: وزارت ارتباطات در كميته فيلترينگ كشور عضو نيست و تنها مجري اين كار است.

در يازده ماه گذشته
امارات ۶۰ درصد بنزين ايران را تأمين كرد
006261.jpg
مهر: جزئيات كامل واردات بنزين از ۱۰ كشور آسيايي- اروپايي به ارزش ۳ ميليارد و ۵۰۸ ميليون دلار در ۱۱ ماهه اول امسال اعلام شد.
امارات متحده عربي، هند، هلند، سنگاپور، فرانسه، تركمنستان، آذربايجان، روماني، فدراسيون روسيه و تركيه، ۱۰ كشور آسيايي- اروپايي هستند كه ايران در ۱۱ ماهه اول امسال شش ميليون و ۸۷ هزار تن بنزين به ارزش سه ميليارد و ۵۰۸ ميليون دلار از آنها وارد كرده است.
در ۱۱ ماهه اول امسال، ايران تنها از كشور امارات متحده عربي ۳.۵۵ ميليون تن بنزين به ارزش دو ميليارد و ۱۰۲ ميليون دلار وارد كرده است؛ يعني نزديك به ۶۰ درصد بنزين وارداتي ايران در اين مدت از كشور امارات تامين شده است.
هند هم در ۱۱ ماهه اول امسال با صادرات ۶۴۷.۵ ميليون تن بنزين به ارزش ۳۵۰ ميليون دلار به ايران، دومين كشور صادركننده اين فرآورده نفتي به كشورمان به شمار مي رود.
در همين حال، در ۱۱ ماهه اول امسال واردات بنزين ايران از كشور هلند به ۲۲۶.۶ ميليون دلار رسيده است.در همين مدت، ايران از كشور سنگاپور ۱۴۴.۴ ميليون دلار بنزين وارد كشور كرده است.
حجم بنزين وارداتي ايران از دو كشور تركمنستان و آذربايجان هم در ۱۱ ماهه اول امسال به ترتيب ۱۰۵.۴ و ۶۵.۶ ميليون دلار بوده است.
فرانسه هم كه يكي از سه كشور اروپايي مذاكره كننده در مسايل هسته اي با ايران است، ۱۳۶.۴ ميليون دلار بنزين به ايران در ۱۱ ماهه اول امسال صادر كرده است.
در ۱۱ ماهه اول امسال كشورهاي فدراسيون روسيه و تركيه هم به ترتيب ۳۷.۴ و ۳۷.۲ ميليون دلار صادرات بنزين به ايران داشته اند.كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي نيز حجم واردات بنزين در سال ۸۵ را از ۴ به ۵/۲ ميليارد دلار كاهش داده است.

جوابيه وزارت بازرگاني
تنظيم بازار گوشت قرمز با مشكل مواجه است
گروه اقتصادي: در پي درج مطلبي در همشهري مورخ ۲۴/۱۱/۸۴ با عنوان افزايش قيمت گوشت قرمز ناشي از ناكارآمدي سياست هاي تنظيم بازار است روابط عمومي وزارت بازرگاني جوابيه اي را ارسال نموده است. در اين جوابيه با اشاره به اهميت گوشت قرمز در تأمين نيازهاي غذايي اقشار مختلف جامعه عنوان شده اين كالا به صورت خاص در ليست اقلام حمايتي دولت قرار گرفته و قيمت آن در بازار براي مصارف عام تابع شرايط و عوامل عرضه و تقاضاي اين محصول است. همچنين در اين جوابيه به حمايت از توليد داخلي و اتخاذ سياست هاي مختلف ازجمله استفاده از موانع تعرفه اي كه موجب واردات ناچيز گوشت قرمز شده اشاره گرديده و مشكلات ذبح شرعي براي واردات و وابستگي نهاده هاي توليد محصولات دامي به واردات و افزايش قيمت جهاني آن ازجمله علل سير صعودي قيمت گوشت از سال ۸۲ تا دي ماه ۸۴ عنوان شده است. روابط عمومي وزارت بازرگاني ميانگين مصرف سرانه گوشت قرمز در سال ۸۳ را حدود ۱۱ كيلوگرم و مصرف ۶ دهك اول درآمدي خانوار شهري را پايين تر از ميانگين مصرف و مصرف سرانه دهك دهم گروه هاي درآمدي را حدود ۲ برابر ميانگين مصرف سرانه كل كشور اعلام كرده است.
اين گزارش مي افزايد: شيوع آنفلوآنزاي طيور در كشورهاي همسايه و برخي كشورهاي اروپايي علاوه بر تغيير روند تقاضاي گوشت مرغ به سمت گوشت قرمز منجر به افزايش تقاضاي مصرف و قيمت گوشت قرمز در سطح جهان شده است. با توجه به تعرفه هاي موجود و فقدان صرفه اقتصادي براي واردكنندگان گوشت قرمز، واردات اين محصول عملاً صورت نپذيرفته و همين امر تنظيم بازار گوشت قرمز را با مشكل مواجه نموده است.
اين گزارش مي افزايد: با تصويب هيأت دولت طرح ذخيره سازي گوشت قرمز براي تنظيم بازار اين كالا به ميزان حداقل ۵۰ هزار تن در حال پيگيري و اجرا بوده ضمن اين كه در راستاي اجراي مصوبه مورخ ۱۹/۷/۸۴ هيأت وزيران و به استناد بند ۳ سازوكار اجرايي مصوبه مذكور، تأمين گوشت قرمز از محل واردات توسط شركت پشتيباني امور دام صورت مي گيرد و بخشي از تسهيلات اجرايي طرح پس از تصويب سازمان مديريت به دستگاه مباشر ذي ربط ابلاغ شده است. علاوه بر آن بخش غيردولتي نيز براي واردات گوشت جهت مصارف صنعتي اقدام نموده كه از اين طريق بخشي از تقاضاي بازار كاهش و در نهايت باعث افت قيمت فروش گوشت قرمز در كشور خواهد شد.

قيمت طلا و ارز
006306.jpg


|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش فناوري    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سخنگاه    |    سياسي    |    سينما    |    داخلي    |    شهر    |    شهرستان ها    |
|   شهري    |    ورزش    |    يادداشت    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |