چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۳۴ - Mar 1, 2006
هشدار جانشين فرماندهي ناجا :
افسران راهنمايي و رانندگي براي
مردم قانون تراشي نكنند
006237.jpg
فارس: جانشين فرماندهي نيروي انتظامي در همايش راهنمايي و رانندگي و پليس راه گفت: در قوانين ما به اندازه كافي محدوديت هاي لازم پيش بيني شده است بنابراين افسران پليس راه و راهنمايي و رانندگي براي مردم قانون تراشي نكنند.
بنابراين گزارش سردار حسين ذوالفقاري در همايش سراسري راهنمايي و پليس راه افزود: محور اصلي كار در نيروي انتظامي در سال ۸۵ بر مبناي انضباط و امنيت اجتماعي خواهد بود كه در اين دو محور تمامي پيش بيني ها در زمينه آموزش، اطلاع رساني ،ساماندهي خودرو و موتور، كمربند، تربيت كارشناس، كاهش ميزان جريمه و تمامي مسايل مرتبط رعايت شده است.وي با بيان اينكه در جهت اعمال دو محور اصلي كار ناجا در سال ۸۵ نيازمند همكاري دستگاه هاي ديگر و مردم خواهيم بود افزود: بايد رفتارها و اعمال قانون در مردم تاثيرگذار باشد. وي خاطرنشان كرد: هم اكنون اعمال قانون بر مردم از نظر فكري و رفتاري نبوده به طوري كه در اعمال جريمه هاي رانندگي هيچ گونه توجهي جهت سلامت و بهبود ترافيك به مردم منتقل نشده است و افسران پليس هيچ گونه پيامي  در اين خصوص از خود بروز نمي دهند.وي با انتقاد از رفتار بعضي از ماموران راهنمايي و رانندگي با مردم گفت: گاهي بعضي از ماموران راهنمايي و رانندگي اتومبيل افرادي كه مرتكب تخلف شده و حضور ندارند را با جرثقيل برده و به پاركينگ منتقل مي كنند و در اين خصوص هيچ گونه اطلاع رساني به مالك خودرو نداشتند و وقتي مالك به محل پارك خودرو مراجعه مي كند با نبود اتومبيل خود شوكه مي شود. وي ادامه داد: با اين گونه رفتار چگونه مي توانيم بگوييم خادم مردم هستيم بنابراين بايد در اعمال قانون به مردم ظلم نكرده و اقتدار پليس را نيز حفظ كنيم. وي با بيان اينكه بيشتر ماموران راهنمايي و رانندگي در داخل شهرها در چرخه توجيه قرار ندارند گفت: با هماهنگي با معاونت آموزشي ناجا روشهايي براي آموزش كاركنان پيش بيني كرده ايم كه در سال آينده اجرايي خواهد شد.
جانشين فرماندهي نيروي انتظامي با بيان اينكه ماموران پليس راه ناجا در جاده ها بايد خود به سمت راننده بروند گفت: وظيفه پليس است كه بعد از متوقف كردن خودرو به سمت راننده مراجعه كنند و اين موضوع بايد حداقل در ايام نوروز رعايت شده و هيچ گزارشي در اين خصوص به ما ارايه نشود.
وي اضافه كرد: ماموران پليس راه نبايد فقط براي كنترل مدارك خودروها را متوقف كنند وسعي نمايند فقط در صورت تخلف در جاده ها خودرو متوقف شود.
برگه هاي جريمه در ايام نوروز ارسالي است
جانشين فرماندهي نيروي انتظامي گفت: در ايام نوروز جهت ارشاد رانندگان متخلف از برگه هاي جريمه ارسال استفاده خواهد شد كه اين برگه ها فقط جنبه ارسالي داشته و نياز به پرداخت مبلغي ندارد.سردار ذوالفقاري افزود: در جهت اعمال قانون و تاثير گذاري بر رفتار مردم در سال ۸۵ ماموران از برگه هاي جريمه ارسالي استفاده مي كنند كه اين برگه ها همانند برگه هاي جريمه بوده ولي پولي از صاحب خودرو اخذ نمي شود.

برداشت بعدي...!-علي درويش
* «سرخوردگي» سبب «سرخوردن» مي شود
* «تقصيرت» را بپذير، تا «تحقير» نشوي.
* «پركار» باش... نه چون «پرگار» .
* گاهي مجبوريم «بي صبرانه» ، «صبر كنيم»

خلأهاي قانوني در زمينه حقوق زن بايد برطرف شود
خبرگزاري كار ايران: رئيس مركز امور زنان و خانواده، گفت: بايد خلاءهاي قانوني در زمينه حقوق زن كه دستاويزي براي معاندان و مخالفان جمهوري اسلامي است، با استفاده از فقه پوياي شيعه، مجدانه شناسايي و اصلاحات قانوني با همكاري مجلس، انجام پذيرد.
دكتر زهرا حبيب  زاده نوري، مشاور رئيس  جمهور و رئيس مركز امور زنان و خانواده، در مراسم معارفه وي در نهاد رياست جمهوري، گفت: از زن در تاريخ بشري و در قرآن به عنوان پايه  اي مهم از تحولات انساني و اجتماعي ياد شده است.
طبيب  زاده در ادامه گفت: بايد خلاءهاي قانوني در زمينه حقوق زن كه دستاويزي براي معاندان و مخالفان جمهوري اسلامي است و ضعف تشخيص و كاستي  ها است نه كاستي اعتقاد ما، با استفاده از فقه پوياي شيعه مجدانه شناسايي شود و اصلاحات قانوني با همكاري مجلس شوراي اسلامي انجام   پذيرد.
رئيس مركز امور زنان و خانواده، يادآور شد: ديدگاه  هاي اسلام در زمينه حقوق زن و كودك و تربيت ديني فرزندان بر مبناي انديشه ناب اسلامي، بايد با مساعدت مراكز ذي  ربط براي عموم جامعه آموزش همگاني داده شود. وي افزود: حمايت از برنامه  ها و طرح  هاي مربوط به سلامت جسمي و بهداشتي، روحي و اخلاقي زنان در جامعه همچنين پرداختن به ورزش همگاني و حرفه  اي بانوان به عنوان يكي از مهم  ترين هدف  ها محسوب خواهد شد.طبيب  زاده خاطرنشان كرد: حمايت از فرصت  هاي شغلي مناسب براي بانوان با توجه به اولويت به حفظ كانون خانواده وجهه همت است، نظر به نگاه دولت عدالت محور نهم، توجه به مشكلات فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي زنان در مناطق محروم از نخستين اولويت  ها است.
رئيس مركز امور زنان و خانواده تصريح كرد: توجه خاص به دختران جوان و نخبگان علمي و استعدادهاي درخشان و تلاش در جهت بارور كردن هرچه بيشتر اين استعدادها وظيفه  اي ضروري است، همچنين با توجه به افزايش كمي و رشد كيفي آموزش خواهران در حوزه  هاي علميه از توانايي  هاي علمي آنان براي فعاليت  هاي تبليغي حداكثر بهره  برداري صورت گيرد.

نماينده يونيسف در ايران:
اطلاعات جوانان ايراني درمورد ايدز كمتر از ۱۰ درصد است
فارس: نماينده يونيسف در ايران گفت: ميزان اطلاعات جوانان ايراني درمورد ايدز كمتر از ۱۰ درصد است و اين مسئله مي تواند در آينده چالش بزرگي را براي آنان ايجاد كند.
كريستين سالازا در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي فارس، افزود: شكاف اطلاعاتي كه درمورد بيماري ايدز در كشور وجود دارد بايد با حمايت دستگاههاي مسئول و همراهي ارگانهاي بين المللي به خصوص براي گروه ۱۴ سال به بالا پر شود و ما در يونيسف بسيار مايل هستيم كه در اين زمينه با دولت ايران همكاري كنيم.
وي ادامه داد: ايران برنامه بسيار قوي براي كنترل ايدز دارد و يكي از نمونه هاي موفق در اين زمينه در سطح منطقه است اما بايد زمينه اي فراهم شود تا جوانان بتوانند خودشان احساسات و رفتارهايشان را بيان كنند و به اين ترتيب از ريسك و رفتارهاي پرخطر آنها جلوگيري شود و اين كار راحتي نيست. وي گفت: جوانان خيلي دوست ندارند كه مستقيم به آنها گفته شود كه چه كاري بكنند و چه كاري نكنند، مي خواهند مستقل باشند به همين علت بايد زمينه فراهم شود تا در مجموعه هايي دوستانه، امكان گفت و گو درمورد مسائل جوانان و پيشگيري از رفتارهاي پرخطر آنها وجود داشته باشد.

آنفلوانزاي پرندگان ۲ ماه ديگر از بين مي رود
فارس: عضو گروه مراقبت از بيماريهاي سازمان جهاني بهداشت در منطقه شرق مديترانه( سراج) گفت: بيماري آنفلوانزاي پرندگان در صورتي كه ويروس آن بومي كشور ما نشود تا ۲ ماه ديگر از بين مي رود.
محمد اسماعيل اكبري در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي فارس، افزود: با قاطعيت اعلام مي كنيم كه هيچ موردي از بيماري آنفلوانزاي پرندگان در كشور وجود ندارد و اقدامات موثر سازمان دامپزشكي كشور و توصيه هاي به موقع وزارت بهداشت از شيوع اين بيماري در كشور جلوگيري كرده است.وي ادامه داد: تنها مسئله اي كه تا اندازه اي موجب نگراني است، اطلاع رساني در مورد مرغها و ماكيان خانگي است كه ممكن است در ارتباط با پرندگان مهاجر باشند و از آب يا غذاي مشترك با آنها استفاده كنند و بايد در اين زمينه تبليغات و اطلاع رساني بيشتري انجام شود.
اكبري گفت: بسياري از مردم كشور ما عادت دارند مرغ، بوقلمون و مرغابي در خانه هايشان نگهداري كنند و معمولا اين پرندگان در يك قفس و لانه خاص نگهداري نمي شوند و در فضاي باز رفت و آمد دارند و اين تنها مسئله اي است كه ممكن است موجب شيوع بيماري آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان در كشور شود زيرا اكنون همه مرغداريهاي صنعتي كشور از اين نظر پاك هستند و مراقبتهاي بهداشتي كافي در مرغداريها انجام مي شود.وي افزود: علت شيوع اين بيماري مهاجرت پرندگان است كه به طور كلي در ۸ مسير مختلف در جهان حركت مي كنند و با گذشت فصل مهاجرت پرندگان كه امسال با قدري تاخير آغاز شده است اين مسئله بر طرف مي شود و اميدواريم ويروس H5N1 كه عامل اين بيماري است در كشور ما ماندگار و بومي  نشود.
معاون سابق سلامت وزارت بهداشت گفت: سه مسير از ۸ مسير مهاجرت پرندگان از كشور ما عبور مي كند يكي از جنوب شرقي آسيا شروع مي شود و از شرق كشور ما وارد مي شود از جنوب كشور خارج مي شود، ديگري از شمال كشور و بندر انزلي وارد كشور مي شود و با نشست هايي در درياچه قم از بوشهر و بندرعباس خارج مي شود و سومين مسير از شرق اروپا، تركيه و عراق عبور مي كند و از مرزهاي غربي كشور وارد مي شود كه اين مسير در حال حاضر آلوده ترين مسير مهاجرت پرندگان است.
وي همچنين گفت: بيماري آنفلوانزاي پرندگان از طريق ترشحات بدن پرنده و خون و فضولات آلوده آن منتقل مي شود و خوردن گوشت پرندگان به خصوص مرغهاي صنعتي به ويژه وقتي كه پخته شده باشد هيچ نگراني ندارد.
آنفلوانزاي مرغي به سوئد هم رسيد
از سوي ديگر وزارت  كشاورزي  سوئد ديروز اعلام  كرد يك  شكل  تهاجمي  آنفلوانزاي  مرغي  در پرندگان  وحشي  اين  كشور مشاهده  شده  است . اين  وزارتخانه  نوع  ويروس  كشف  شده  را اعلام  نكرد. به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از استكهلم ، نه  هيئت  كشاورزي  سوئد و نه موسسه  ملي  دامپزشكي  اين  كشور وجود ويروس  مرگبار H5N1را تأييد نكرده اند. با اين  حال  قرار است  يك  كنفرانس  خبري  در مورد كشف  اولين  مورد تهاجمي آنفلوانزاي  مرغي  در سوئد برگزار شود. آنفلوانزاي  مرغي  در پرندگان  وحشي در منطقه  اوسكارشام  در مناطق  ساحلي  جنوب  شرق  اين  كشور تأييد شده  است .

معاون فني و درآمد سازمان تأمين اجتماعي اعلام كرد:
پرداخت هزينه درمان بيمه شدگان در
بيمارستان هاي خصوصي تا قبل از پايان امسال
فارس: معاون فني و درآمد سازمان تامين اجتماعي از ابلاغ دستورالعمل پرداخت هزينه درمان بيمه شدگان تامين اجتماعي در بيمارستان هاي خصوصي تا قبل از پايان امسال به دفاتر اسناد پزشكي خبر داد.
مدير عامل سازمان تامين اجتماعي پيش از اين از پرداخت هزينه هاي درمان بيمه شدگان در مراكز درماني خصوصي غير طرف قرارداد با تامين اجتماعي براي تسهيل در امور بيمه شدگان از اول اسفندماه سال جاري خبر داده بود در حاليكه دستورالعمل اجراي اين طرح به هيچ كدام از دفاتر اسناد پزشكي جهت پرداخت اين هزينه ها ابلاغ نشده است.
در حال حاضر بيمه شدگان با مراجعه به مراكز درماني بخش خصوصي غير طرف قرارداد با تامين اجتماعي هزينه هاي درماني را خودشان مي پردازند و گاهي براي اينكه بتوانند هزينه آن را از تامين اجتماعي دريافت كنند مجبور مي شوند عمل غير قانوني انجام داده و مهر اورژانس را بر دفترچه هايشان بزنند تا موفق به دريافت هزينه هايشان شوند، اما با ابلاغ دستورالعمل جديد تامين اجتماعي، هزينه هاي درماني اين دسته از افراد كه به مراكز درماني خصوصي غير طرف قرارداد مراجعه مي كنند مطابق تعرفه هاي دولتي پرداخت مي شود. فرخ ملكوند فرد در اين خصوص گفت: اين دستورالعمل در حال تدوين است و بايد مراحل تصويب را بگذراند كه با تاكيدي كه مدير عامل سازمان تامين اجتماعي در تسريع اين كار داشته است تا قبل از پايان سال جاري تهيه و به دفاتر اسناد پزشكي جهت اجرا ابلاغ مي شود. وي در ادامه افزود: مطابق ماده (۱۷) قانون بيمه همگاني كليه مراكز درماني كشور موظفند در صورت تمايل سازمان هاي بيمه گر نسبت به عقد قرارداد با آن سازمان اقدام كنند اما متاسفانه در شرايط كنوني حدود ۵۰ درصد بيمارستان هاي خصوصي فعال تهران با سازمان تامين اجتماعي قرارداد ندارند.
معاون فني و درآمد سازمان تامين اجتماعي اظهار داشت: تعداد بيمارستان هاي خصوصي غير طرف قرارداد با سازمان تامين اجتماعي در ساير شهرهاي كشور به جز تهران، به كمتر از ۵ درصد مي رسد كه قرار شده است به منظور كاهش پرداخت بيمه شدگان از جيب، هزينه درمان آنها در غير موارد اورژانسي نيز در بيمارستان هاي خصوصي مطابق تعرفه دولتي پرداخت شود.

طرح جهاد سلامت در كشور اجرا مي شود
ايسنا: سرپرست امور فرهنگي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از واكسينه ۱۰۰ درصدي دانشجويان علوم پزشكي در برابر سوءمصرف مواد مخدر در سال آينده، تشكيل پرونده مشاوره اي براي دانشجويان علوم پزشكي و اجراي طرح «جهاد سلامت» در كشور خبر داد.
دكتر عباس مسجدي، برگزاري كارگاه هاي كارآفريني و آموزشي با هدف مبارزه با مصرف مواد مخدر را از اولويتهاي معاونت فرهنگي وزارت بهداشت عنوان كرد و گفت: با اجراي اين برنامه ها مي خواهيم در سال آينده دانشجويان را در خصوص پيشگيري از سوء مصرف مواد مخدر ۱۰۰ درصد واكسينه كنيم تا ديگر با اين مشكل در فضاي دانشگاهها روبرو نباشيم.
شش دهم درصد دانشجويان مواد مخدر مصرف مي كنند
وي با بيان اينكه درصد مصرف مواد مخدر در دانشگاه هاي علوم پزشكي شش دهم درصد است، گفت: با اين حال وجود همين مقدار نيز در فضاي دانشگاه ها خطرناك است، بنابراين راه هايي براي پيشگيري در حال اجراست كه برگزاري كارگاه هاي آموزشي مختلف، آشنا كردن دانشجويان با عواقب سوء مصرف مواد، جداسازي دانشجويان مبتلا با هدف حمايت مادي و معنوي از آنان برخي از برنامه هاي وزارت بهداشت براي پيشگيري است.
وي در خصوص نحوه برخورد مسئولان وزارتخانه با اين دسته از دانشجويان، تصريح كرد: برخورد وزارتخانه با افرادي كه در صدد ترويج مصرف مواد در فضاي خوابگاهي و دانشگاهها هستند، قهري و سنگين است، با اين حال اقدام اوليه ما، پيشگيري و واكسينه كردن دانشجويان است و بايد اين دسته از دانشجويان كه گرفتار مصرف مواد مي شوند، بيمار تلقي شوند. وي با اشاره به تشكيل پرونده مشاوره براي دانشجويان، گفت: وزارت بهداشت در نظر دارد براي كليه دانشجويان پرونده مشاوره همانند پرونده آموزشي تشكيل دهد.
سرپرست امور فرهنگي وزارت بهداشت اظهار كرد: براساس آمار مركز مشاوره وزارت بهداشت، حدود ۱۸ درصد دانشجويان علوم پزشكي داراي مشكلات تحصيلي، حدود ۱۵ درصد دچار اضطراب و يك و نيم درصد دانشجويان داراي افكار خودكشي هستند. دكتر مسجدي «طرح جهاد سلامت» را از ديگر اقدامات عنوان و تصريح كرد: طرح جهاد سلامت از تابستان سال ۸۵ به صورت پايلوت در چند استان كشور با هدف خدمت رساني در جهت ارتقاي سلامت مناطق محروم انجام مي شود. اركان تعريفي اين طرح استاد و عضو هيات علمي، متخصصين، رزيدنتها و دانشجويان هستند كه برقراري ارتباط روحي، معنوي و عاطفي ميان آنها به دنبال اجراي اين طرح محاسن بسيار زيادي به دنبال خواهد داشت.

وزارت بهداشت اعلام كرد:
مبارزه با وبا از فروردين ماه سال ۸۵ آغاز خواهد شد
ايسنا: بيماري وبا يكي از علل مرگ ومير در فصل گرما در كشور است كه در اين رابطه هماهنگي هاي اوليه قبل از شروع فصل گرما از طريق كميته هاي تخصصي حائز اهميت است.
دكتر بابك زهرايي معاون بيماري هاي واگير مركز مديريت بيماريهاي وزارت بهداشت گفت: بيماري وبا در كشور ما سابقه ۴۰ ساله دارد و يك بيماري بسيار قديمي است كه با آغاز فصل گرما آغاز شده و در صورت عدم رسيدگي سريع و به موقع شيوع پيدا مي كند و مهار آن مشكل خواهد شد. وي خاطرنشان كرد: ما توانستيم در طي چند سال اخير مانع هرگونه اپيدمي شويم ولي معمولاً در كشور ما كساني كه دچار فقر اقتصادي و فرهنگي هستند از اين بيماري آسيب بيشتري مي بينند و در همان وهله اول به اين بيماري مبتلا مي شوند.
دكتر زهرايي آمار سال گذشته مبتلايان به اين بيماري در كشور را در شأن كشور ندانست و گفت: اكثر مبتلايان كودكان زير ۱۵ سال بودند. وي افزود: در سال جاري، ۸۰ درصد بيماران در مناطق شهري زندگي مي كردند كه اين بيماري، مناطق شهري را به دليل تراكم جمعيت تهديد مي كرد.
دكتر زهرايي ادامه داد: در سال ۸۴ حدود ۳۰ درصد مرگ ومير ناشي از اين بيماري در ميان افاغنه رخ داد و اين نشان دهنده اطلاع رساني ضعيف و ناآگاهي مردم از اين بيماري است.
 مبارزه با اين بيماري از فروردين ماه سال ۸۵ آغاز خواهد شد و اقدامات جدي جهت اطلاع رساني هرچه بيشتر صورت خواهد پذيرفت.

اظهارات سفير ايتاليا درباره سرنوشت
پرونده امام موسي صدر
گروه سياسي : فرانكو مستريتا،سفير ايتاليا در لبنان گفت: «خبري را كه خبرگزاري ايتاليا ( انسا) در بيست و سوم فوريه امسال درباره پرونده امام موسي صدر مخابره كرد، مربوط به حكمي است، مبني بر بسته شدن پرونده امام صدر، كه در سال گذشته صادر شد.»
وي اضافه كرد: «بسته شدن پرونده به هيچ وجه مانع بازگشايي دوباره آن در آينده، درصورت پيداشدن اسناد و مدارك جديد نيست.» فواد سينيوره، نخست وزير لبنان، در ديدار هفته گذشته خود با همتاي ايتاليايي اش به اين موضوع پرداخت و برلوسكوني تاكيد كرد كه مقامات و مراجع ايتاليايي درباره هر چيزي كه به روشن شدن قضيه بيانجامد، كوتاهي نخواهند كرد.
در اين ديدار موافقت شد كه ميان وزارتخانه هاي دادگستري دو كشور، درباره اين پرونده تماس و ارتباط برقرار باشد.

حمايت آيت الله مشكيني از مواضع دولت نهم
ايسنا: رئيس جمهور در پي كسالت آيت الله مشكيني رئيس مجلس خبرگان رهبري در گفت وگوي تلفني ضمن آگاهي از آخرين وضع سلامتي و معالجات وي از روند بهبودي حال آيت الله مشكيني ابراز خشنودي كرد.
محمود احمدي نژاد هم چنين ابراز اميدواري كرد با لطف و توجه الهي، خدمات ارزنده آيت الله مشكيني به نظام اسلامي به خصوص حوزه هاي علميه هم چنان تداوم يابد.
رئيس مجلس خبرگان رهبري نيز در اين گفت وگو ضمن حمايت از مواضع و تلاش هاي رئيس جمهور و دولت نهم براي رفع مشكلات كشور و ديدار بي واسطه احمدي نژاد با مردم در سفرهاي استاني، براي موفقيت هر چه بيشتر دولت مردان در خدمت به مردم دعا كرد.

فرمانده قرارگاه ثارالله منصوب شد
قرارگاه ثارالله بهترين قرارگاه سپاه در بعد امنيت داخلي است، چرا كه تامين امنيت تهران، تضمين كننده امنيت در سراسر كشور است.
سردار سرلشكر پاسدار سيد يحيي صفوي در مراسم معارفه فرمانده جديد قرارگاه ثارالله تهران با اعلام اين مطلب افزود: اين قرارگاه ماموريت دفاع، حفاظت و تامين امنيت استان تهران را بر عهده دارد و در شرايط فوق العاده پيچيده، حساس و سرنوشت سازي كه بر محيط امنيت جهاني، منطقه اي و داخلي حاكم است و آمريكا و دشمنان انقلاب اسلامي با تصويب بودجه درصدد ايجاد اختلال در امنيت داخلي ايران هستند، موقعيت و رسالت خطيري را بر عهده دارد.
سردار صفوي در پايان اعلام كرد: سپاه با قوت و قدرت و همراه و همگام دولت خدمتگزار آماده  خدمت رساني به مردم است. در اين مراسم سردار سرتيپ پاسدار محمدرضا زاهدي فرمانده نيروي زميني سپاه با حفظ سمت به فرماندهي قرارگاه ثارالله تهران منصوب و ضمن تجليل از زحمات سردار سرلشكر پاسدار احمد كاظمي، فرمانده شهيد اين قرارگاه از زحمات سردار سرتيپ پاسدار حسين همداني، جانشين سابق قرارگاه ثارالله نيز تقدير شد.

پانزدهمين اجلاس رسمي خبرگان رهبري
شانزدهم اسفند آغاز مي شود
ايسنا: پانزدهمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان روزهاي ۱۶ و ۱۷ اسفندماه به مدت دور روز در تهران برگزار مي شود.
اين اجلاس در محل سابق مجلس شوراي اسلامي  و با حضور نمايندگان دور سوم از مجلس خبرگان رهبري برگزار مي شود.

خاتمي: بحران در مساله هسته اي
تنها به ايران خلاصه نخواهد شد
ايسنا: رئيس جمهور سابق كشورمان با اشاره به موضوع هسته اي ايران گفت: «تعجب مي كنم و متاسفم در حالي كه برخي كشورهاي منطقه زرادخانه هاي اتمي دارند بدون اين كه متعرض آنها شوند همه  فشارها روي ايران است.»
سيد محمد خاتمي كه در بازگشت از سفر به قطر در فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) سخن مي گفت، خاطرنشان كرد: «اين درحالي است كه ما قبول كرده ايم با مذاكره و تفاهم كار را پيش ببريم و از بحراني و حاد شدن مساله و رفتن پرونده به شوراي امنيت استقبال نكنيم. معتقدم براي مصالح ما رفتن به شوراي امنيت مفيد نيست؛ هر چند كه ديگران هم زيان مي كنند.»
خاتمي  افزود: «تا جايي كه مي دانم مسئولان محترم مسير منطق و تفاهم را در پيش گرفته اند و اميدوارم مساله به صورت مسالمت آميز حل شود. البته اگر - خداي نكرده - وضع بحراني شود، اين بحران در ايران خلاصه نخواهد شد و كشورهاي بحران آفرين هم زيان خواهند كرد، به خصوص با وضعيتي كه قيمت نفت در جهان دارد اين مشكل براي كشورهاي صنعتي هم ايجاد مي شود.»

محتشمي پور:
از حماس بيشتر از گذشته حمايت خواهيم كرد
مهر: علي اكبر محتشمي پور گفت: آنچه را كه ملت فلسطين پذيرفته است ملت ايران نيز آن را قبول دارد، به طوري كه جمهوري اسلامي ايران بيشتر از گذشته از جنبش حماس حمايت خواهد كرد.
دبير كل كنفرانس بين المللي قدس و حمايت از مردم فلسطين با بيان اين مطلب اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران در سياست هاي داخلي و خارجي خود اولويت هايي را در دستور كار خود قرارداده كه يكي از اين اولويت ها حمايت از مردم فلسطين است.
وي افزود: آنچه را كه ملت فلسطين پذيرفته اند ملت ايران نيز آن را قبول دارد، ما در گذشته براي دولت فلسطين احترام قائل بوديم و در حال حاضر از دولتي كه برخاسته از ملت اين كشور مي باشد، بيشتر از گذشته حمايت خواهيم كرد.

حكم اعدام دو تن از متهمان پرونده
بمب گذاري هاي اهواز تاييد شد
ايسنا: معاون اول رئيس قوه قضاييه از تأييد حكم اعدام دو تن از متهمان پرونده بمب گذاري هاي اهواز در ديوان عالي كشور خبر داد. حجت الاسلام رئيسي افزود: ديوان عالي كشور درباره ساير متهمان پرونده بمب گذاري هاي اهواز نيز اعلام نظر خواهد كرد.
دادستان اهواز نيز اعلام كرد كه درباره بمب گذاري هاي اهواز در مجموع ۴ پرونده و ۴۵ متهم وجود دارد كه تعدادي از اين متهمان نقششان تهيه مواد منفجره و ساير اتهامات بوده و در خود بمب گذاري نقشي نداشتند.
ايرج اميرخاني، درباره آخرين وضعيت پرونده بمب گذاري هاي اهواز اظهارداشت: پرونده بمب گذاري هاي مهرماه اهواز در شعبه ۳۲ ديوان عالي كشور در حال رسيدگي است. وي تصريح كرد: پرونده دوم كه مربوط به بمب گذاري هاي خرداد ماه اهواز است، در مرحله دادسرا بوده و منتهي به صدور كيفرخواست و راي نشده است؛ البته اين پرونده نيز داراي ۷ متهم است.

سومين كنگره سراسري جمعيت ايثارگران
انقلاب اسلامي برگزار مي شود
مهر: سومين كنگره جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي روز جمعه ۱۲ اسفند سال جاري برگزار مي شود.
در اين كنگره اعضاي شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي توسط مجمع عمومي اين جمعيت انتخاب خواهند شد. رويكرد جمعيت نسبت به مسائل آينده و همچنين راهبرد اين جمعيت براي دو سال آينده مورد بررسي قرار گرفته و عملكرد جمعيت در دو سال گذشته مورد ارزيابي و آسيب شناسي قرار مي گيرد. لازم به تاكيد است كنگره جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي هر دو سال يكبار برگزار مي شود و در آن اعضاي شوراي مركزي اين جمعيت انتخاب مي شوند.

سلامتي: اولويت ما در سال آينده انتخابات
خبرگان و شوراي شهر است
ايسنا: دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران اعلام كرد: «اولويت اصلي سازمان در سال آينده حضور در انتخابات خبرگان رهبري و شوراي شهر به همراه تشويق جبهه اصلاحات به شركت فعال در اين انتخابات خواهد بود.»
محمد سلامتي با بيان اين مطلب افزود: «سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي  ايران مطابق رويه هايي كه در انتخابات هاي گذشته از خود نشان داده است ضروري مي داند برخوردي فعال جهت حضوري جدي در انتخابات داشته باشد و گروه هاي جبهه اصلاحات را نيز به حضور جدي در اين صحنه تشويق كند.»

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
سينما
شهر
شهرستان ها
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |   سياسي   |  
|  سينما   |   داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |