شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۳۶ - Mar 4, 2006
فوتبال ليگ برتر
دو بازي از جنس بالاي جدولي
استقلال و سايپا، تقابل دو انديشه
006702.jpg
گروه ورزشي : امروز دو بازي از هفته بيست وچهارم در تهران برگزار مي شود. اين دو بازي تماميت قهرماني اين دوره را دربرمي گيرد. استقلال با سايپا و پاس با فولاد بازي مي كند. هر دو بازي از جنس بالاي جدولي است. حتي فولاد حريف پاس در رده ششم وضعيت خوبي دارد و پيروزي مقابل پاس، فولاد را به رده چهارم مي فرستد.
امروز ساعت ۳۰/۱۵ ورزشگاه آزادي صحنه تقابل دو تيم مدعي است. استقلال داعيه هاي زيادي دارد. خوشحالي استقلال در آن است كه قريب آمده است، او با رفتار و برنامه هايش آرامش مي دهد. اهل تنش و جنجال و خودمحوري هاي مديريتي نيست و براي هر تيمي يك نيروي همراه است. سايپا با دكتر ذوالفقارنسب به ديدار قلعه نويي مي رود. ذوالفقارنسب در اين بازي بايد تفاوت  داشته هايش را نشان دهد، هرچند از نظر مهره از استقلال بسيار ضعيف تر است، اما نيروي جواني و دوندگي بازيكنان سايپا مي تواند بر تمام پيش بيني ها خط بطلان بكشد.
اين بازي تمام اصول مستند فوتبال امروز را مي طلبد. هر مربي از داشته هاي خود بهره گيرد، پيروز خواهد شد. آيا قلعه نويي با مهره هاي مستعد و آماده خود بر دانش دكتر ذوالفقارنسب پيروز مي شود؟ نيروهاي سايپا در سه خط اصلي بازي با نفرات مقابل خود مقابله تك به تك خواهند داشت و شرح وظايف آنها كاملا ترسيم شده است، اما گلزن هاي استقلال هيچ زمان قابل پيش بيني نبوده اند و مشكل بتوان آنها را با يارگيري نفر به نفر يا منطقه اي مهار كرد. اكبرپور و عنايتي برگ هاي برنده قلعه نويي در اكثر ديدارها بوده اند، بايد ديد نقشه ذوالفقارنسب براي اين دو مهاجم چيست. اگر اين مهار صورت گيرد، سايپا در نقاط ديگر با استقلال برابر خواهد بود.
استقلال اگر اين بازي را ببرد با (۴۹) امتياز از سايپا جدا مي شود و آن زمان تنها پاس در صورت پيروزي مقابل فولاد، تعقيب كننده اين تيم خواهد بود.
پاس آرزوي شكست استقلال را دارد تا خود با غلبه بر فولاد (۴۵) امتيازي شود و جنگ سه جانبه سايپا، استقلال و پاس باقي بماند. مصطفي دنيزلي با اعتماد به نفس قوي از پيروزي سخن مي گويد و برنامه خود را براي قهرماني در ليگ طراحي كرده است. عبور از سد فولاد آسان نخواهد بود، مگر اين كه پاس فراتر از روزهاي گذشته باشد.

ليگ برتر فوتبال
شموشك زمين بازي را ترك كرد
ليگ برتر فوتبال روز گذشته در ميانه و پايين جدول اتفاقات جالبي داشت. شموشك كه در لبه تيغ سقوط با تيم قندي قرار دارد، هفتاد دقيقه با برق و با يك بازي پربرخورد پيش رفت، در اين لحظه محسن نوشه ور خطاي پنالتي به سود برق اعلام كرد، بازيكنان شموشك به داور اعتراض كردند و پس از بحث و جدل بسيار زمين بازي را ترك كردند و نهايتاً نيز بازنده اين ديدار خواهند بود. برق با اين پيروزي صاحب(۲۸) امتياز شد و خود را از هراس سقوط نجات داد و شموشك و قندي همچنان در انتهاي جدول باقي ماندند. شهيد قندي كه در فولاد شهر يك نيمه را سه بر يك جلو افتاده بود، در نهايت بازي را (۴ بر ۳) باخت و نتوانست سه امتياز حساس را براي خود حفظ كند. ذوب آهن با اين پيروزي در جاي چهارم به جاي صباباتري ايستاد تا شايد روزهاي اميدي برايش باقي بماند. در شوشتر راه آهن تن به شكست سه بر دو در مقابل استقلال اهواز داد. استقلالي ها با اين پيروزي به امتياز (۲۶) رسيدند و بالاتر از راه آهن قرار گرفتند. راه آهن به شموشك و قندي چسبيد تا طعم تلخ سقوط را در اين منطقه حس كند.
تيم سپاهان در مشهد و در زير باران شديد موفق شد كه با گل جلال اكبري كه در دقيقه ۷۹ به ثمر رساند بر ابومسلم پيروز شود و به رده ششم صعود كند و ابومسلم در همان امتياز(۳۰) باقي ماند.
در انزلي ملوان و فجر سپاسي به ميدان رفتند.ملوان خوشنود از شكست شموشك و قندي و راه آهن با خيال آسوده موفق شد با دو گل بر فجر پيروز شود و با (۲۹) امتياز آسوده خاطر بازيهاي باقيمانده خود را دنبال كند. فجر با اين شكست يك پله سقوط كرد.
برنامه بازيهاي امروز
استقلال _ سايپا ساعت ۳۰/۱۵ در ورزشگاه آزادي
پاس _ فولاد ساعت ۳۰/۱۵ در ورزشگاه دستگردي
تابلوي نتايج هفته بيست و چهارم
* ابومسلم صفر _ سپاهان يك
گل: جلال اكبري (۷۹)
* استقلال اهواز ۳ _ راه آهن ۲
گلها: علي حمودي (۱۵)، غلامرضا عيدي زاده (۵۶) و  اكبر مهدي پور (۷۳) براي استقلال اهواز و عليرضا محمد (۳۱) و جمشيديان (۸۶) براي راه آهن
* برق صفر _ شموشك صفر
- شموشك در دقيقه ۷۰ زمين بازي را ترك كرد
* ملوان ۲ _ فجر سپاسي صفر
گلها: حنيف عمران زاده(۵۲) و محمد غلامين (۶۱)
* ذوب آهن ۴ _ شهيد قندي ۳
گلها: فرهادي (۳۴) _ رجب زاده (۵۰) صالحي نژاد (۶۶) و صلصالي براي ذوب آهن. ابراهيمي (۲۰)، سادات زاده (۲۸) و سانتوز (۳۱) براي قندي

ايران نامزد مسابقات واليبال بزرگسالان آسيا
گروه ورزشي _ علي شاكري: درخشنده دبير فدراسيون واليبال ايران در بازگشت از چين درمورد ميزبانان مسابقات قهرماني بزرگسالان آسيا گفت: پنج كشور ايران، اندونزي، چين تايپه، كويت و پاكستان درخواست ميزباني دارند كه شانس ايران و اندونزي از ساير كشورها بيشتر است.
۱۹ تيم در جوانان آسيا در تهران
وي درمورد مسابقات جوانان آسيا در تهران يادآور شد كه با اضافه شدن تيم هاي عراق، كويت و عربستان شمار تيم هاي شركت كننده به ۱۹ تيم رسيده است كه براي نخستين بار اين بازي ها جنبه انتخابي جهان را هم دارد كه سه تيم برتر به مسابقات جهاني راه پيدا مي كنند. وي حضور اين تعداد تيم را يك ركورد خواند.

۱۱ تيم در باشگاه هاي آسيا
رقابت هاي باشگاه هاي آسيا نيز با حضور يازده تيم ازجمله پيكان ايران اواخر ارديبهشت ماه به ميزباني شهر هانوي ويتنام برگزار مي شود.

تورنمنت بين المللي تكواندو جام فجر
پاس بالاتر از تيم هاي خارجي و داخلي قهرمان شد
گروه ورزشي: هفدهمين دوره رقابت هاي تكواندو جام فجر با قهرماني تيم پاس ايران به پايان رسيد. كره جنوبي با ۳۵ -امتياز بدون احتساب امتيازات دانشگاه آزاد اسلامي كه با ۲ طلا، ۲ نقره و ۴۳ - امتياز بدست آورد در جاي دوم ايستاد و تيم اردن با ۲۷ - امتياز سوم شد.
در جدول تيم هاي داخلي نيز پاس به لطف ۳ مدال طلا و ۴ برنز جايگاهي بهتر از ساير تيم هاي داخلي داشت و دانشگاه آزاد دوم شد. تيم منطقه آزاد چابهار با يك طلا و يك برنز و ۲۸ - امتياز سوم شد. در تورنمنت هاي بين المللي با درنظر گرفتن رده بندي مجازي تنها يك تيم از كشور ميزبان حق رفتن بر روي سكو را دارد. در روز پاياني (ديروز) فيض الله نفجم، محمد باقري معتمد، هادي ساعي و يوسف كرمي صاحب گردن آويز طلا شدند.
خوزه لوئز به عنوان بهترين داور معرفي شد، تيم اسپانيا و هائووانگ از چين به گرفتن كاپ اخلاق نايل آمدند و هادي ساعي از ايران به عنوان تكنيكي ترين تكواندوكار صاحب كاپ تكنيك شد.

رئيس تكواندو در ديدار با دكتر جاسبي و بهرام قديمي
006699.jpg
گروه ورزشي : هدف ما درفدراسيون جهاني گسترش تكواندو به تمام نقاط جهان است.به گزارش خبرنگار مهر دكتر چونگ وون چو رئيس فدراسيون جهاني تكواندو درمراسم افتتاحيه مسابقات جام فجر ضمن بيان اين مطلب افزود: تورنمنت بين المللي فجر كه ازسال ۶۶ به پاس گراميداشت پيروزي انقلاب اسلامي ايران گشايش يافته، سهم مهمي در اشاعه و پيشرفت ورزش تكواندو ايران و كشورهاي خاورميانه داشته است.وي ادامه داد: ايران درسال ۱۳۵۴ به فدراسيون جهاني تكواندو ملحق شد و يكي ازفعالترين كشورهاي عضو است، من با حضور در ايران به عموميت بالاي اين ورزش در ايران كه بيش ازيك ميليون تكواندوكار و۳ هزارمربي دارد پي بردم.دكتر چو دربخش ديگري ازسخنان خود گفت: باعث دلگرمي است كه كسب نتايج خوب، تكواندو را بعنوان ورزش المپيكي در بازيهاي ۲۰۱۲ اوزان گنجانده است. اين تصميم درجلسه كميته ملي المپيك درجولاي ۲۰۰۵ گرفته شده است.رئيس كره اي فدراسيون جهاني تكواندو همچنين با دكتر عبدالله جاسبي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي و بهرام قديمي ديدار و گفت و گو كرد.با توجه به اين كه دانشجويان رشته كارشناسي تكواندو در ۱۳ مركز دانشگاهي كره جنوبي تحصيل مي كنند مقرر شد پس از هماهنگي لازم درخصوص سرفصل دروس اين رشته و بكارگيري مدرسين كره اي و همكاري مراكز دانشگاهي كره، رشته تحصيلي تكواندو در مقطع كارشناسي تربيت بدني در دانشگاه آزاد اسلامي داير شده تا علاقمندان و قهرمانان بتوانند در اين رشته تحصيل كنند.

كمك شهرداري  تهران  به  تيم  ملي  فوتبال
ايرنا: شهردار تهران  از كمك  پنج  ميليارد ريالي  شهرداري  به  تيم  ملي  فوتبال ايران  خبر داد.محمد باقر قاليباف  پنجشنبه  در حاشيه  نخستين  همايش  راهبردي  سامانه مديريت  شهري  ۱۳۷ در جمع  خبرنگاران  افزود: ميزان  كمك  شهرداري  به  تيم  ملي فوتبال  با توجه  به  هزينه هاي  بالاي  آمادگي  اين  تيم  براي  حضور مقتدرانه  در جام  جهاني  ۲۰۰۶ آلمان  ناچيز است .وي  ابراز اميدواري  كرد همه  مسئولان  بر اساس  وظايف  و مردم  نيز در حد توان  با تقويت  روحيه  و پشتيباني  از ملي  پوشان ، موانع  را از سر راه  تيم  ملي براي  انجام  بازي هاي  خوب  و قوي  بردارند.

ليگ برتر بسكتبال ايران
گام بلند پتروشيمي و صبا باتري براي ديدار نهايي
گروه ورزشي: با انجام بازيهاي رفت نيمه پاياني ليگ برتر بسكتبال ايران تيم پتروشيمي ماهشهر با شكست دادن پيكان در تهران خود را به عنوان بخت نخست قهرماني در اين فصل معرفي كرد. پيكان كه با مجموعه  اي از ملي پوشان تا سه كوارتر رقابت نزديك و حتي برتر نسبت به پتروشيمي داشت در كوارتر چهارم به تجربه و انگيزه بيشتر حريف باخت تا تنها تيم شهرستاني حاضر در مربع مدعيان خود را به عنوان مدعي بزرگ قهرماني معرفي كند. برتري ۸۲ به ۷۰ پتروشيمي مقابل پيكان و پيروزي ۸۱ بر ۷۳ صباباتري برابر صنام راه صعود اين دو تيم را به فينال هموار كرده است. بازيهاي برگشت اين مرحله روز دوشنبه هفته جاري انجام خواهد شد.
در بازيهاي رفت آيدين نيكخواه بهرامي از صبا باتري، جيسون كرو، ادنراليسما و صمد نيكخواه بهرامي بهترين هاي ميدان بودند.

جام جهاني ژيمناستيك در تهران آغاز شد
006705.jpg
گروه ورزشي - علي راد - مراسم افتتاحيه رقابتهاي جام جهاني ژيمناستيك هنري عصر ديروز در مجموعه دوازده هزار نفري ورزشگاه آزادي برگزار شد. اين مسابقات به مدت سه روز با حضور تيمهاي ايران، هند، اردن، كرواسي، پاكستان، ارمنستان، آذربايجان، ازبكستان، اسلوني، اتريش، هلند، كويت، عربستان صعودي و فنلاند برگزار مي شود. اين مراسم با پيام اكبر گهرخاني، سرپرست فدراسيون ژيمناستيك ايران آغاز شد كه وي ضمن تبريك و خيرمقدم به حاضرين، تهران را عرصه اي شايسته براي تبادل دانش فني ژيمناستيك با برخورداري از فضاي سالم و دوستانه دانست. وي اضافه كرد كه اطمينان دارد با همراهي همه و مردم در طول برگزاري، اين رقابتها جزء افتخارات و سربلندي ايران هميشه در اذهان باقي خواهد ماند و ايام پايان سال روزهايي ماندگار براي ژيمناستيك است.در مراسم افتتاحيه قدمي، اميررضا خادم و دكتر خوش چهره نيز حضور داشتند. پس از پيام سرپرست فدراسيون ژيمناستيك، پيام رئيس فدراسيون جهاني از سوي نماينده اين فدراسيون قرائت شد كه متن آن به شرح زير است: «بدينوسيله به تمامي خانواده ژيمناستيك كه به مناسبت رقابتهاي جام جهاني ژيمناستيك هنري مردان در شهر تهران گردهم مي آيند، خوش آمد گفته و احساسات خود را با ساير ژيمناستهاي دنيا در اين رويداد تقسيم مي نمايم. به عنوان رئيس و از سوي مسئولين فدراسيون FIG صميمانه ترين ارادات قلبي خود را نثار شما عزيزان نموده و از فدراسيون ژيمناستيك ايران و كليه دست اندركاران نهايت تشكر و قدرداني را دارم.
با آرزوي موفقيت براي تمامي ورزشكاران، مسئولين و مردم ايران و با اميد به اينكه رقابتهاي تهران خاطراتي دلپذير را براي شما حك كند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
قرآن
سياسي
سينما
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
محيط زيست
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |   سياسي   |  
|  سينما   |   داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   محيط زيست   |   ورزش   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |