يكشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۴۳ - Mar 12, 2006
درخواست قاضي دادگاه از قربانيان پرونده باند خرمالو
شاكيان به دادگاه كيفري استان بيايند
007995.jpg
گروه حوادث: قاضي دادگاه كيفري با تعهد به افرادي كه از سوي اعضاي باند خرمالو مورد تعرض يا سرقت قرار گرفته اند، از آنها خواست تا به طرح شكايت بپردازند.
به گزارش همشهري، قاضي شعبه ۷۷ دادگاه كيفري استان ضمن اعلام اين خبر گفت: متأسفانه در اين پرونده افراد زيادي قرباني حادثه شده اند كه بيشتر آنها دختران و زنان جوان هستند. در نخستين جلسه بازجويي و تحقيق كه از اين افراد در شعبه ۷۷ صورت گرفت، مشخص شد كه فعاليت اعضاي باند خرمالو در دو مرحله توسط حسين صورت گرفته است.
مرحله اول فعاليت باند مربوط به دو سال قبل است. حسين در اظهاراتش نزد قضات پرونده مدعي شد زماني كه متوجه شدم تحت تعقيب پليس قرار گرفته ام و چند تن از اعضاي باندم به دام افتادند، فعاليتم را محدود كردم تا اينكه مجدداً با افراد جديد از آبان ماه امسال شروع به ربودن، اموال و تجاوز به عنف كردم.
قاضي ساعي در ادامه بيان داشت: با توجه به برگزاري نخستين جلسه تحقيق از اعضاي اين باند، مشخص شده است، فعاليت آنها بيشتر در جنوب غرب تهران بوده ولي مدت زماني كه اعضاي اين باند اقدام به آزار و اذيت دختران و زنان جوان كرده اند، بسيار طولاني است و احتمال مي رود افراد بيشتري در اين پرونده از حق قانوني برخوردار باشند. اين در حالي است كه پرونده تنها دو شاكي خصوصي دارد و بسياري از شاكيان به خاطر حفظ آبرو و يا ترس از خانواده هايشان از طرح شكايت خودداري كرده اند در حالي كه من و چهار قاضي ديگر به عنوان افراد رسيدگي كننده به پرونده به تمامي افرادي كه توسط اعضاي باند خرمالو مورد تعرض، سرقت يا آدم ربايي قرار گرفته اند، تعهد مي دهم تا هويت آنان در پرونده محفوظ بماند و آنها با مراجعه به شعبه ۷۷ دادگاه كيفري استان به طرح شكايت خود بپردازند. در اين صورت است كه قضات اين دادگاه مي توانند با آشكار شدن اعمال خلاف اين افراد به صورت دقيق تر به اين پرونده رسيدگي كنند.
برپايه اين گزارش، اعضاي باند خرمالو كه سركردگي آن را حسين معروف به حسين روح برعهده داشت چندي قبل در درگيري با پليس به دام افتادند.

بازخواني حوادث سال ۸۴
شهريور ماه
شهريور ماه زمان وقوع دومين ترور مقامات قضايي در سال ۸۴ بود. صبح روز پنجم شهريور، قاضي محمد آقازاده، سرپرست بخش قضايي ملارد، هنگام خروج از منزل مسكوني خود مورد اصابت گلوله فردي ناشناس قرار گرفت و به بيمارستان منتقل شد.
قاضي آقازاده در حين قفل كردن در پاركينگ محل سكونتش بود به صورتي كه دست راستش مقابل صورتش قرار داشت. در اين هنگام فرد ضارب كه با پاي پياده در محل حضور يافته بود، يك گلوله به سمت او شليك كرد و اين گلوله پس از عبور از دست راست آقازاده به چشم او برخورد كرد. پس از انتقال وي به بيمارستان بقيه الله الاعظم، پزشكان توانستند خونريزي را كنترل كنند و جان اين قاضي را نجات دهند.
پيش از اين يازدهم مردادماه قاضي مقدس،معاون دادستان تهران و قاضي پرونده هايي چون پرونده برلين نيز در حال تردد در خيابان احمد قصير توسط يك نفر ترور شده بود.
قتل توسط يك موسيقيدان
پسر جواني كه به خاطر حسادت به خودرو دوستش او را در تهران به قتل رسانده و به نوشهر گريخته بود توسط كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران دستگير شد.مقتول آرمين۲۲ ساله،دانشجوي رشته زبان بود و در موسيقي نيز تبحر داشت. امير حسين پس از اعتراف صريح به قتل، بازداشت شد. او در اسفندماه در مقابل پنج قاضي دادگاه كيفري استان مدعي شد به دليل مصرف مواد مخدر قدرت كنترل اعمال خود را از دست داده بود. قضات پرونده وي را براي بررسي مجدد به دادسرا ارجاع دادند.
نجات دختر عقب مانده ذهني
شش مرد كه يك دختر عقب مانده ذهني را ربوده و او را بارها مورد تعرض قرار داده بودند، بازداشت شدند. با تكميل پرونده اين  آدم ربايي ، دادگاه كيفري استان، وقت ويژه براي رسيدگي به اين پرونده تعيين كرد.
بزرگترين باند سرقت خودرو
اعضاي يك باند۲۱ نفره به سرقت ۲۰۰ فقره خودرو از طريق زورگيري اعتراف كردند.
۱۸۰ دستگاه از خودروهاي مسروقه توسط مامورين كشف و به مالكين آنها مسترد شد.در اين رابطه چندين مالخر شناسايي و دستگير شده اند.در مجموع ۳ باند فوق به سرقت ۲۸۰ دستگاه خودرو اعتراف كرده اند كه دستگيري آنها نيز حاصل كار اطلاعاتي بود.
سرقت عجيب از بانك
در يكي از روزهاي شهريورماه مردي با لباس مشكي وارد بانك تجارت شعبه محموديه شد. كارمندان بانك در حال انجام كارهاي مشتريان بودند كه ناگهان اين مرد سياه پوش اسلحه اي كوچك و مشكي رنگ را از جيب شلوار خود خارج كرد و به سوي معاون بانك نشانه گرفت. با شروع به تهديد مرد سياه پوش تمامي كارمندان متوجه حضور اين سارق مسلح جوان شدند. سارق سياه پوش فرياد مي كشيد كه به سرعت وجوهات داخل صندوق را به او تحويل دهند و كارمندان مردد در انجام دستور او بودند. تمامي اين اتفاقات در فاصله زماني بسيار كوتاه صورت گرفت. سرباز نگهبان بانك كه به دستور رييس بانك در طبقه بالا مشغول محافظت از فضاي ساختمان بانك بود وارد عمل شد.سرباز نگهبان بانك، اسلحه كلاشينكف خود را به سوي سارق سياه پوش نشانه گرفت و به او امر كرد تا خلع سلاح شود. سارق مسلح وقتي سرباز نگهبان را ديد بدون درنگ از پله هاي بانك به طبقه بالا رفت.
درگيري بين او و نگهبان بانك آغاز شد و با يكديگر گلاويز شدند. سارق وقتي متوجه شد در سرقت ناكام مانده است شروع به خودزني كرد و با اسلحه اش تيري به سوي خود شليك كرد. فشنگ هاي اسلحه سارق مشقي بود.
سارق سياه پوش جعفر _ م نام داشت. متولد سال۱۳۵۶ در شهرستان رشت _ ديپلمه _ متاهل _ داراي يك پسر سه ساله و در خصوص علت خودزني خود گفت: نمي خواستم ديگر زنده بمانم، زندگي را دوست ندارم.

سارقان مسلح اتومبيل در اداره يكم آگاهي تهران
گروه حوادث:باند بزرگ سرقت مسلحانه اتومبيل توسط اداره يكم آگاهي تهران بزرگ متلاشي شد.
به گزارش همشهري، ۱۴ دي ماه سال جاري به مأموران اداره يكم آگاهي تهران اطلاع داده شد پليس گشت كلانتري ۱۳۲ در حين بررسي حوزه استحفاظي خود، به دو نفر به نام هاي بهشاد معروف به سعيد و محمد معروف به عرب مظنون شد و اقدام به بازداشت آنها كرد.
در بازرسي بدني از مظنونان، يك قبضه سلاح كمري كشف شد. به همين دليل، متهمان پس از تحقيقات اوليه از كلانتري به اداره يكم آگاهي تهران بزرگ انتقال يافتند. در استعلام اوليه سابقه متهمان، كارآگاهان پليس آگاهي دريافتند هر دو مظنون داراي سابقه شرارت، كيف قاپي، تجاوز به عنف و مزاحمت براي نواميس هستند. در ادامه تحقيقات، افسر پرونده متوجه شد بهشاد با زني به نام مريم آشنايي داشته است. عمليات دستگيري مريم آغاز شد. مريم پس از بازداشت به رابطه نامشروع اعتراف كرد. متهمان در مراحل بعدي به همدستي فردي به نام سعيد اعتراف كردند و مدعي شدند با استفاده از سلاح كمري به دو فقره سرقت مسلحانه اقدام كرده اند. يك طلافروشي در خيابان ابوذر و سوپر ماركتي در خيابان سهروردي مورد حمله مسلحانه اين گروه قرار گرفته بود. سعيد در اعترافات خود به همدستي با سه نفر به نام هاي حسين، محمد و محمد _ ج اشاره كرده بود.پنجم اسفندماه، كارآگاهان اداره يكم با همكاري مأموران كلانتري ۱۲۱ سليمانيه موفق شدند طي يك عمليات ضربتي محمد و فردي به نام علي را در محل اختفايشان بازداشت كنند.
با اعترافات متهمان، پليس آگاهي دريافت اعضاي اين باند با طعمه قراردادن مريم در مناطق شمال غرب تهران اقدام به سرقت خودرو مي كردند.
روش سرقت
متهمان در بيان جزئيات سرقت ها مدعي شدند: اتومبيل هايي را براي سرقت مشخص مي كرديم. مريم با ترفند خاص خود سوار اتومبيل مي شد و پس از دقايقي از راننده مي خواست از نزديك ترين سوپر ماركت خريد كند. به محض خروج از خودرو،  راننده مورد حمله دو مرد مسلح قرار مي گرفت و وسيله نقليه او به سرقت مي رفت.
بررسي قضائي اين پرونده در ابتدا در دادسراي ناحيه ۱۴ تهران آغاز شد. پس از جمع آوري پرونده هاي شكايت از متهمان، پرونده به شعبه پنج بازپرسي دادسراي امور جنايي تهران انتقال يافت و زير نظر رياست اين شعبه بررسي ها ادامه خواهد يافت.

متهم به همسركشي در دادگاه:
زندگي ام را دوست داشتم
گروه حوادث: مردي كه در پي مشاجره لفظي، همسرش را به قتل رسانده بود، صبح ديروز با حضور مقابل پنج قاضي دادگاه كيفري استان، از اولياي دم تقاضاي بخشش كرد.
به گزارش همشهري، جلسه محاكمه با حضور پنج قاضي عالي رتبه در سالن اجتماعات دادگاه آغاز شد. در ابتدا حيدري- نماينده دادستان- در جايگاه قرار گرفت و با قرائت متن كيفرخواست گفت: در اين پرونده كيان(۴۱ساله) راننده اتوبوس و فاقد سابقه كيفري، متهم به قتل عمدي همسرش سهيلا به وسيله چاقو است.
در تاريخ ۱۷مهرماه امسال طبق گزارش كلانتري، تعدادي از همسايگان يك واحد آپارتماني در غرب تهران به پليس اطلاع دادند كه از يكي از واحدهاي آپارتماني بوي شديد تعفن مي آيد. با دستور قضائي، مأموران آتش نشاني در خانه را باز كردند و با جسد خونين زن صاحبخانه روبه رو شدند. پس از تحقيق از همسايه ها يكي از آنها به مأموران گفت: صبح چند روز قبل صداي سهيلا را شنيدم كه كمك مي خواست. در ادامه بررسي ها مشخص شد كه از روز حادثه تاكنون از شوهر و بچه سهيلا خبري نيست بنابراين رديابي براي دستگيري آنها ادامه داشت تا اينكه يك هفته پس از كشف جسد، كيان خود را به پليس آگاهي تهران معرفي كرد.
حيدري ادامه داد: كيان نزد بازپرس پرونده ضمن اعتراف به قتل عمدي همسرش گفت: قتل را قبول دارم. حدود ۷سال بود كه با سهيلا ازدواج كرده بودم. در اين سال ها هيچ مشكلي با هم نداشتيم. فقط در چند ماه اخير به خاطر مشكلات مالي با هم چندين مرتبه مشاجره كرده بوديم. صبح روز حادثه ساعت ۳۰:۸ به خانه رسيدم. سهيلا با ديدن من شروع به داد و فرياد كرد كه چرا دير آمده ام. او شروع به فحاشي كرد. عصباني شدم. يك سيلي به صورتش زدم. او به زمين افتاد اما همچنان فرياد مي كشيد. من چاقويي را از روي اپن آشپزخانه برداشتم تا او را بترسانم اما نفهميدم چه اتفاقي افتاد. چند ضربه به او وارد كردم. در نظريه پزشكي قانوني دلايلي بر جنون متهم به قتل ارائه نشده است و هم اكنون به عنوان نماينده دادستان، درخواست صدور حكم قانوني را دارم.
در ادامه جلسه محاكمه، اولياء دم از دادگاه درخواست قصاص نفس(اعدام) كردند و متهم ضمن قبول اتهام قتل عمدي گفت: من همسر و زندگي ام را دوست داشتم. تنها از محضر خداوند، دادگاه و اولياي دم تقاضاي بخشش گناهانم را دارم. بر پايه اين گزارش، پس از ختم جلسه دادگاه حكم قصاص متهم صادر شد.

تأييد حكم قصاص عامل قتل مادر و پسر
گروه حوادث: عامل قتل يك زن و پسر۴ ساله اش كه در آپارتمان مسكوني شان به قتل رسيده بودند، با تاييد حكم دوبار قصاص در آستانه مرگ قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، در تاريخ ۲۱ اسفندماه سال۸۳ ساكنان يك واحد آپارتماني در خاني آباد متوجه دود شديدي شدند كه از خانه يكي از همسايه ها شعله ور شده بود. همسايه ها مي دانستند خانه متعلق به زني به نام عصمت است و در آن زمان از روز به همراه پسرش در خانه است.
ماموران پس از ورود با پيكر بي جان عليرضا (۴ساله) روبه رو شدند.زماني كه مأموران به اتاق خواب رفتند با جسد مادر كودك كه با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده بود، روبه رو شدند. پس از خاموش شدن آتش و حضور بازپرس ويژه قتل در صحنه حادثه، مشخص شد كه آتش سوزي توسط افرادي ناشناس پس از وقوع جنايت اتفاق افتاده است. از طرفي عليرضا ۴ ساله نيز در اثر خفگي جان باخته بود.
با بررسي پرينت تلفن خانه مقتولان، رد مردي به نام رضا كه از ساكنان آن منطقه بود شناسايي شد. وي بلافاصله در يك عمليات ضربتي در خاني آباد دستگير شد و به جرم خود اعتراف كرد. او تنها انگيزه خود از ارتكاب جنايت را سرقت عنوان كرد. رضا در جلسه محاكمه گفت: من سرقت و قتل كودك ۴ ساله را قبول دارم، اما عصمت را پسرعمه ام به نام مرتضي به قتل رسانده است. وي در ادامه اظهاراتش در حالي كه تناقض گويي مي كرد مدعي شد، چند روز قبل از حادثه من به همراه مرتضي تعدادي اشياي عتيقه و قيمتي پيدا كرده بوديم كه مأموران اطلاعات متوجه جريان شدند. مرتضي از من خواست تا چك هايش را سرقت كنم و سپس او از من شكايت كند. او مي گفت در اين صورت است كه مأموران ديگر دنبال ما نمي آيند. اين كار را كردم و پس از مدتي زنداني كشيدن با قرار وثيقه آزاد شدم. وقتي از زندان بيرون آمدم مرتضي زير همه چيز زده بود. از او خواستم تا حقم را بدهد، اما او اين كار را نكرد.
روز حادثه مرتضي خانه عصمت بود كه من به آنجا رفتم و در خانه با هم درگير شديم. مرتضي با چاقو به عصمت ضربه زد و من هم كه عصباني بودم كودك ۴ ساله را با دستانم خفه كردم.سپس خانه را به آتش كشيدم و قصد كشتن خودم را داشتم كه مرتضي دستم را كشيد و هر دو فرار كرديم.با برگزاري جلسه محاكمه پنج قاضي دادگاه كيفري اقدام به صدور رأي كردند و رضا را به اتهام دو فقره قتل عمدي به قصاص محكوم كردند. حكم صادره صبح ديروز مورد تأييد شعبه ۳۳ ديوان عالي كشور قرار گرفت و به زودي قابل اجرا است.

تلاش براي يافتن دختر نوجوان
سايت جنايي: مادري كه دختر سيزده ساله وي در ايالت نيوجرسي ربوده شده بود روز گذشته در تماس با پليس ادعا كرد كه دخترش براي وي پيغامي فرستاده و در آن ادعا كرده است كه روز حادثه فردي وي را تعقيب كرده و در نهايت زماني كه به هوش آمده خود را در يك زيرزمين تاريك يافته است.ناتاشا بران در يكي از اين پيغام ها در اين خصوص نوشته است: كمك كنيد، من از اينجا خيلي مي ترسم و بدتر از همه اين است كه نمي دانم كجا اسير هستم.نيروهاي پليس پيش از اين اعلام كرده بودند كه ماجراي ربوده شدن ناتاشا بسيار مشكوك به نظر مي رسد و با رسيدن اين پيغام ها بر شك ما افزوده شده است.قرار است بازپرس تحقيق پرونده اين بار در مصاحبه اي مطبوعاتي فرضيه هاي پليس را در خصوص اين پرونده بيان كند.مادر ناتاشا در خصوص روز حادثه به پليس گفته بود كه دخترش زماني كه براي رفتن به مدرسه از منزل خارج شده ديگر بازنگشته است.پليس اعلام كرده است كه تاكنون چندين بار با تلفن همراه وي تماس گرفته اما نه ناتاشا و نه ربايندگان به تلفن پاسخ نمي دهند.رئيس پليس نيوجرسي اعلام كرده است كه تمام نيروهاي پليس براي يافتن ناتاشا در حالت فوق العاده به سر مي برند.

محاكمه يك قاتل
گروه حوادث: پرونده مردي كه دوستش را در خواب به قتل رسانده بود براي رسيدگي به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شد.
به گزارش خبرنگار همشهري، رسيدگي به اين پرونده در پي قتل مرد ۲۷ ساله اي به نام داود در تاريخ ۵ شهريورماه امسال در دستور كار قرار گرفت. با حضور پليس در محل حادثه كه خانه اي در ملارد كرج بود، حكمت (۲۰ ساله) به اتهام قتل عمدي بازداشت شد. وي در بازجويي هاي مقدماتي مدعي شد كه مقتول قصد آزار و اذيت وي را داشته است. بر پايه اين گزارش، پرونده اين حادثه دلخراش پس از صدور كيفرخواست براي رسيدگي در اختيار قضات شعبه ۷۱ دادگاه كيفري قرار گرفت.

در شعبه ۳۹ ديوان عالي كشور
اعدام قاتل راننده آژانس تأييد شد
گروه حوادث: حكم قصاص مسافري كه به خاطر ۳۰۰تومان در درگيري راننده يك آژانس را به قتل رسانده بود، از سوي شعبه ۳۹ ديوان عالي كشور مورد تاييد قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار همشهري، در اين پرونده عادل متهم به قتل عمدي راننده جواني به نام غلامعلي است. اين حادثه در تاريخ ۹ اسفندماه سال ۸۲ به وقوع پيوست. عادل به همراه زن و فرزندش با آژانس از شهر ري به حسن آباد مي رفتند. هنگام دادن كرايه متهم با مقتول درگير شده و با چاقويي كه همراه داشته است يك ضربه به گردن وي وارد كرده و همان ضربه باعث مرگ وي شده است.
در جلسه دادگاه اولياي دم تقاضاي قصاص نفس (اعدام) براي متهم را كردند. متهم به قتل ضمن قبول اتهام قتل عمدي گفت: ايام محرم بود. با خانواده ام براي زيارت به حرم حضرت شاه عبدالعظيم رفته بوديم، زمان برگشت آژانس را كرايه و به سمت حسن آباد حركت كرديم. وقتي به مقصد رسيديم او به من گفت كرايه ۲۸۰۰تومان است در حالي كه من هميشه ۲۵۰۰ تومان كرايه مي دادم. از او پرسيدم چرا اين قدر گران! او گفت: همين قيمت كرايه است. يك دفعه عصبي شدم. او فحاشي مي كرد و فرياد مي كشيد. من هم با او درگير شدم. برگشت و يقه مرا گرفت ،من هم چاقويي را كه در اختيار داشتم درآوردم و به گردن وي ضربه اي زدم. بر پايه اين گزارش قاضي عزيزمحمدي و چهار مستشارش اقدام به صدور راي قصاص نفس (اعدام) كردند كه حكم صادره صبح ديروز از سوي شعبه ۳۹ ديوان عالي كشور مورد تاييد قرار گرفت.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |