دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۸۵ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۵۰ - Apr 3, 2006
شهرداري، نوروزي پركار را از سر گذراند
اجراي برنامه هاي ويژه زيباسازي
عمران شهري و بازسازي معابر تهران
009498.jpg
گروه شهري: با دستور دكتر قاليباف، براي استفاده از تعطيلات نوروزي در جهت اجراي شماري از طرحهاي عمراني و ترافيكي، شهرداري تهران پركارترين نوروز را از سر گذراند.
به گزارش خبرنگار همشهري، دستور شهردار تهران به ويژه بر زيباسازي شهر و انجام شماري از طرحهاي ترافيكي كه عمليات اجرايي آنها در شرايط عادي براي شهروندان تزاحم و مشكلات تردد ايجاد مي كرد تاكيد داشت. به همين خاطر از بيست و نهم اسفند تا ديروز تكاپوي گسترده كاركنان شهرداري در جاي جاي شهر براي اجراي طرحهاي موصوف ادامه يافت.
زيباسازي معابر، لكه گيري آسفالت خيابانها، توسعه خدمات شهري و اجراي شماري از طرحهاي عمراني از جمله طرحهاي اجرا شده در تعطيلات نوروزي بوده است.
سبك سازي دو پل پرتردد تهران
احمد دنيامالي معاون فني و عمراني شهرداري تهران گفت: عمليات سبك سازي دو پل چوبي و كالج از دوم فروردين آغاز شد كه پل چوبي تهران امروز بازگشايي مي شود.
وي افزود: در عمليات بازسازي كه بر روي پل هاي فلزي انجام مي دهيم، روكش پلها را عوض كرده و پلها را سبك مي كنيم.
وي اضافه كرد: هدف ما اين است كه وزن پلها كمتر شود به همين دليل در ابتدا آسفالت چند لايه روي پل تراشيده مي شود و از آسفالتي جديد استفاده مي شود.
دنيامالي گفت: آسفالتي كه در سبك سازي استفاده مي شود با آسفالتي كه در گذشته در پلهاي فلزي استفاده شده، فرق دارد و وزنش بسيار كمتر از آسفالت قبلي است زيرا از مواد ديگري تشكيل شده است.
معاون فني _ عمراني شهرداري تهران اظهار داشت: پل كريم خان تنها پل فلزي سبك سازي نشده است كه در آينده نزديك بازسازي خواهد شد.
دنيامالي در خصوص زمان بازگشايي پل كالج نيز گفت: زمان بازگشايي اين پل ۲۳ فروردين اعلام شده است كه اميدواريم زودتر از اين زمان بازگشايي انجام شود.
از سوي ديگر، روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران نيز اعلام داشته است براي مرمت كامل پل كالج دست كم ۶۰ روز زمان پيش بيني شده بود اما با اين وجود و با تلاش شبانه روزي و فعاليت سه نوبته عوامل اجرا، عمليات بازسازي اين پل تنها در ۲۳ روز انجام مي شود بنابراين پل سواره كالج تا ۲۳ فروردين بسته است.
مهندس شهرام جباري زادگان مدير روابط عمومي حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در اين باره گفت: با استفاده كامل از دو هفته تعطيلات نوروزي به عنوان خلوت ترين ايام سال مرمت و تعمير پل كالج و پل چوبي در دستور كار قرار گرفت و به علت آنكه پل كالج تا ۲۳ فروردين مسدود است، پيش بيني مي شود محدوده خيابان هاي كريمخان زند، حافظ، ميدان وليعصر، خيابان انقلاب و مسيرهاي منتهي به اين محدوده با ترافيك فشرده روبرو شود.
وي افزود: از شهروندان تهراني مي خواهيم در صورت امكان از رفت و آمد در مسيرهاي يادشده تا روز ۲۳ فروردين پرهيز كنند و مسيرهاي ديگري را براي آمد و رفت خود انتخاب كنند.
برنامه  هاي شهرداري براي زيباسازي شهر و كامل كردن سبد كالاي شهروندان
شهرداري در برنامه هاي ويژه خود براي استقبال از بهار سعي كرد تا با نظافت،  رنگ آميزي و حفظ آراستگي معابر، فضاي دلنشيني، براي شهروندان فراهم كند. از جمله اين برنامه ها مي توان به شست و شوي چهار ميليون و ۱۲۰ هزار و ۶۹۲ متر جدول و رنگ آميزي يك ميليون و ۵۱۰ هزار و ۳۸۵ متر از آنها اشاره كرد.
شست وشوي يك ميليون و ۵۰۵ هزار و ۷۹۸ متر از گاردريل هاي بزرگراه ها و معابر و رنگ آميزي ۱۵۱ هزار و ۷۱۰ متر از گاردريل ها بخش ديگري از اين برنامه ها بود.
همچنين در اين ايام ۳۴ هزار و ۸۶۸ متر مربع از ايستگاه هاي اتوبوس شست و شو و ۱۵ هزار و ۶۹۳ مترمربع از آنها رنگ آميزي شده است.
مساحت ديوارهاي كثيفي نيز كه شسته شده اند به ۳۱۵ هزار و ۱۸۸ متر مربع مي رسد كه رنگ آميزي ۱۷۸ هزار و ۸۵ مترمربع از اين ديوارها به پايان رسيده است. از رنگ آميزي ۱۷ هزار و ۹۱۱ پايه چراغ نيز به عنوان بخش ديگري از برنامه هاي شهرداري تهران در طرح استقبال از بهار مي توان نام برد.
در ادامه اين طرح بيش از يك ميليون نهال با صرف ۲۵ ميليارد ريال بين شهروندان توزيع شده است. همچنين فروشگاه هاي شهروند در روزهاي پاياني سال با افزايش ساعات كاري سبد كالا را براي شهروندان كامل كردند و شش هزار قلم كالا را با ۱۰ درصد تخفيف عرضه كردند.
سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران نيز ضمن افزايش ساعات كاري و ميزان توزيع ميوه، كنترل بيشتري بر روي عرضه ميوه در اين ايام اعمال كرد. همچنين سازمان سردخانه با تشكيل بازارچه اي در خود سازمان به مدت ۹ روز به عرضه انواع مختلف گوشت پرداخت.
افزايش ۵۰درصدي جمع آوري زباله
شهرداري تهران در ۱۰ روز پاياني سال ۸۴ مجموعا ۸۵ هزار و ۱۳۷ تن زباله خانگي در مناطق بيست و دوگانه شهر تهران جمع آوري كرد. در روز ۲۸ اسفند ماه ۸۴ حجم زباله به ۹۹۰۰ تن رسيد، اين در حالي است كه ظرفيت جمع آوري زباله خانگي در اين ناوگان، روزانه شش هزار تن است، از اين رو ناوگان جمع آوري زباله تا ۵۰درصد فراتر از ظرفيت كاري خود نسبت به جمع آوري حمل و دفن زباله كمك نمود.
توليد زباله در ۱۰ روز پاياني سال ۸۴ به طور ميانگين روزانه هشت هزار و ۵۱۴ تن بوده است كه اين رقم در مقايسه با ۱۰ روز پاياني سال ۱۳۸۳ به نسبت افزايش داشته است.
برنامه هاي ويژه شهرداري براي روز طبيعت
شهرداري تهران به منظور حفظ فضاي سبز و جلوگيري از بروز آتش سوزي در روز طبيعت برنامه هاي ويژه اي را تدارك ديد كه از جمله اين برنامه ها مي توان به توزيع ۳۰ هزار كيسه زباله در ۳۰ پارك اصلي شهر تهران بين شهروندان اشاره كرد.
همچنين ماموران فضاي سبز شهرداري تهران در روز ۱۳ فروردين با اهداي ۳۰ هزار شاخه گل به شهروندان، حضور آنان را به دامن طبيعت گرامي داشتند.
علاوه بر اين به منظور حفظ آرامش شهروندان و كاهش صدمات وارده به فضاي سبز شهر تهران هماهنگي لازم با نيروي انتظامي و آتش نشاني انجام شد و در پارك هاي جنگلي شهر خودروهاي امدادي سازمان آتش نشاني استقرار يافتند.
ضمن آن كه با تقويت نيروهاي نگهباني و گشت هاي موتوري، سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تهران تلاش كرد كه روز ۱۳ فروردين به خاطره  اي ماندگار در ذهن شهروندان تبديل شود.
از ديگر برنامه هاي تدارك ديده شده براي افزايش آرامش و رفاه شهروندان در اين روز مي توان به آماده باش كليه مراكز درماني و بهداشتي شهرداري تهران اشاره كرد كه امدادگران اين مراكز همراه با آمبولانس هاي مجهز در پارك هاي مختلف مستقر شدند تا در صورت نياز به سرعت كمك هاي لازم به شهروندان ارائه شود.
استمرار خدمات رساني سامانه ۱۳۷
به گزارش خبرنگار همشهرِي در ايام تعطيلات نوروزي سامانه ۱۳۷ شهرداري تهران نيز ۲۴ ساعته فعال بود. براساس اين گزارش در حالي كه به طور معمول بيشترين تماس شهروندان با سامانه ۱۳۷ مرتبط با مسائل ترافيكي است در ايام تعطيلات نوروزي با توجه به خلوت بودن معابر شهروندان در ارتباط با ديگر حوزه هاي خدمات شهري با سامانه امداد شهرداري تماس گرفتند.

اعزام نجاتگران آتش نشاني تهران به لرستان
009504.jpg
مهر: معاون عمليات سازمان آتش نشاني تهران اعلام كرد: يك تيم نجاتگر متشكل از ۵۰ آتش نشان با تجهيرات و امكانات كامل به مناطق زلزله زده استان لرستان اعزام شدند.محمد سميعي گفت: اين نيروها با ماموريت استانداري لرستان مسئوليت امداد رساني و بيرون كشيدن اجساد احتمالي باقي مانده در زير آوار روستاها را بر عهده دارند.معاون عمليات سازمان آتش نشاني تهران تاكيد كرد: اين نيروها با تجهيزات كاملي نظير ماشين آلات سنگين جهت جابه جايي آوار اعم از لودر، ميني لودر، لودر بزرگ و سنگين، بيل مكانيكي، جرثقيل و بيل دكو و ۵ دستگاه ماشين نجات جهت عبور از مناطق صعب العبور به مناطق زلزله زده فرستاده شدند.

محدوديت صدور مجوز شكار
009489.jpg
مهر: مديركل نظارت و بازرسي سازمان حفاظت محيط زيست گفت: از اعطاي مجوز شكار براي مناطقي كه با ازدياد نسل مواجه نيستيم به طور جد خودداري مي شود و سازمان حفاظت محيط زيست بر اين امر نظارت دقيقي اعمال خواهد كرد.
رمضاني افزود: پروانه شكار تحت شرايط خاص و با بررسي دقيق كارشناسان اعطا مي شود و اين گفته كه سازمان حفاظت محيط زيست به افراد فاقد صلاحيت مجوز شكار مي دهد درست نيست چراكه سهل انگاري در اين امر يك تهديد جدي براي حيات وحش به شمار مي آيد.بنابراين تهديد حيات وحش در حقيقت ستاندن حق زندگي از ساير موجودات است.

سازمان هواشناسي هشدار داد:
احتمال طغيان رودخانه ها در ۵ استان كشور
009501.jpg
مهر: سازمان هواشناسي طغيان رودخانه هاي ۵ استان كشور را از بعداز ظهر روز يكشنبه تا اواخر روز دوشنبه پيش بيني كرد. اين سازمان با اشاره به تقويت سامانه بارش زا در نواحي جنوب غرب كشور و تشديد بارش هاي رگباري توام با رعد و برق و وزش باد، در استان هاي لرستان، چهار محال و بختياري، ايلام، كهكيلويه و بوير احمد و شمال استان خوزستان، طغيان رودخانه ها و جاري شدن سيلاب و آب گرفتگي معابر عمومي را از بعدازظهر روز يكشنبه تا اواخر روز دوشنبه پيش بيني كرد.

نگاه
009483.jpg
فريد مرتضوي

آغاز دوباره طرح تردد نوبتي خودروها از امروز
009495.jpg
گروه شهري: تردد نوبتي خودروها در شهر تهران از امروز ۱۴ فروردين بار ديگر آغاز مي شود.
سردار ساجدي نيا رئيس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ همچنين خاطرنشان كرده است تردد نوبتي خودروها همچون شش ماهه دوم سال گذشته در محدوده اضطرار از ساعت ۳۰/۶ تا ۳۰/۱۹ و طرح ترافيك نيز در محدوده طرح از ساعت ۳۰/۶ تا ۳۰/۱۷ به اجرا درمي آيد.
به گزارش همشهري پيش از اين و در آغازين روزهاي اجراي طرح تردد نوبتي خودروها گفته مي شد كه اين طرح به دليل وارونگي هوا و آلودگي شديد هوا به اجرا درآمده و چنانچه شدت آلودگي هوا كاهش يابد طرح تردد نوبتي خودروها لغو خواهد شد، اما از آنجا كه اجراي اين طرح اعتراض كسي را درپي نداشت و در عمل ترافيك محدوده مركزي شهر را روان ساخت، تا پايان سال گذشته ادامه پيدا كرد.
گرچه برخي به اجراي اين طرح به واسطه اينكه ترافيك فشرده و پرازدحام محدوده مركزي شهر را به حاشيه برده و در عمل برخي دشواري ها را براي حواشي شهر پديد آورده معترض هستند اما اعلام دوباره اين طرح و اجراي آن از اولين روز پس از تعطيلات نوروزي نشان دهنده آن است كه گويا طرح محدوده اضطرار جاي خود را به يك طرح موردنياز رفت و آمد در معابر كلان شهر تهران داده و از اين پس ادامه خواهد داشت.
برخي شهروندان تهراني در گفت و شنود با خبرنگار همشهري از مديران تصميم ساز شهري در حوزه طرح تردد نوبتي خودروها خواسته اند براي آنكه ترافيك فشرده و متراكم معابر مركزي شهر به حاشيه كشيده نشود بهتر است طرح تردد نوبتي خودروها از مبدا به اجرا درآيد به اين معني كه شهروندان ملزم شوند در روزهاي فرد خودروهاي با شماره پلاك زوج را از منزل بيرون نياورند و به عكس صاحبان خودروهاي با شماره پلاك فرد در روزهاي زوج در منزل بمانند.
به هر روي به نظر مي رسد طرح تردد نوبتي خودروها همچنان در شهر تهران پايدار خواهد ماند و البته اين طرحي اورژانسي است كه به نسبت مورد موافقت شهروندان قرار گرفته است.

با همكاري مجامع علمي و مديريت شهري
سمينار مهندسي ارزش ارديبهشت در تهران برگزار مي شود
009492.jpg
گروه شهري: با همكاري مجامع علمي و مديريت شهري تهران و با هدف ارتقاي بهره وري سمينار پروژه هاي عمران شهري با عنوان سمينار مهندسي ارزش ارديبهشت سال جاري در تهران برگزار مي شود.
مهندس كاظم كمالي نسب دبير سمينار مهندسي ارزش با اشاره به اين كه دكتر محمد باقر قاليباف شهردار تهران نيز در ديدار با سفراي كشورهاي خارجي در واپسين روزهاي سال ۱۳۸۴ بر پايبندي پروژه هاي مديريت شهري به مهندسي ارزش نيز تأكيد كرده است گفت: در سمينار ماه آينده كه با هدف ارتقاي بهره وري پروژه هاي عمران شهري برگزار مي شود شهردار تهران، دانشگاه تهران و كارشناسان، متخصصان و صاحبان تجربه در حوزه فني و عمراني كشور آخرين دستاوردها و روش هاي نوين دستيابي به مهندسي ارزش را بررسي و سپس در پروژه ها اجرايي و عملياتي مي كنند.
مديرعامل شركت عمران تجارت خاوران شهرداري تهران با اشاره به اينكه يكي از اهداف برپايي اين سمينار بررسي و مطالعه راه هاي كاهش هزينه ها با ملاحظه ارتقاي كيفي پروژه ها مي باشد همچنين خاطرنشان كرد: رويكرد نظام مند و بازنگري در طراحي و توليد پروژه ها، بهينه سازي محصول و خدمات براي كاهش هزينه هاي عمران شهري و تحليل مشكلات و فرصت هاي مهندسي نيز از ديگر اهداف اين سمينار است.
مهندس كمالي نسب از مشاركت و همكاري علمي و عملي دانشگاه ها در برپايي اين همايش خبر داد و گفت: انديشمندان و صاحب نظران مديريت و عمران شهري، دانشجويان و مديران شهري تا بيستم فروردين سال ۱۳۸۵ فرصت دارند مقالات خود را در زمينه هاي تجارب مهندسي ارزش در پروژه هاي عمراني، راه هاي اجرايي كردن مهندسي ارزش در پروژه ها، ارتقا دادن مهندسي ارزش به يك ديدگاه عمومي در شهرداري و شهروندان، شيوه هاي توسعه فرهنگي و تقويت مهندسي ارزش و راهكارهاي اجرايي و توسعه مشاركت شهروندان در پروژه هاي عمران شهري را به دبيرخانه سمينار بفرستند و يا با شماره تلفن ۸۸۸۷۸۱۷ تماس بگيرند.
شايان ذكر است مهندسي ارزش به تعبيري همان محاسبه ارزش است و روش سيستماتيك با تكنيك هاي مشخص است كه كاركرد محصول يا خدمات را شناسايي مي كند.
به عبارت ديگر به گفته كمالي نسب هدف مهندسي ارزش ايجاد كنترل براي مجموع هزينه ها در زمينه محصول و خدمات در طول عمر محصول است، بدون آن كه كيفيت فدا شود. به گفته وي محدوده كار مهندسي ارزش به اندازه و پيچيدگي پروژه بستگي دارد.
گفته مي شود ايران به دليل فقدان نظام ارزيابي و بهره برداري نامناسب سالانه متحمل زياني معادل ۱۶۵۰ ميليارد ريال مي شود. با بهره گيري از مهندسي ارزش مي توان براي مصرف بهينه بودجه اختصاص داده شده به پروژه ها، مديريت زمان و هزينه را اجرايي و عملياتي كرد.
براساس آمار موجود ميزان زيان سال ۱۳۷۹ ناشي از تأخير در راه اندازي طرح هاي ملي براساس مدل تعريف شده سازمان مديريت و برنامه ريزي معادل ۴۶۰۰ ميليارد ريال بوده است.

معاون وزير كشور اعلام كرد:
كاهش ۱۰۰۰ ميلياردي بودجه شهرداري ها در سال جديد
ايسنا: معاون هماهنگي و عمراني وزارت كشور در نشست شهرداران خوزستان گفت: رسيدگي به استان خوزستان از جايگاه ويژه اي برخوردار است و زمينه ها براي رسيدگي به استان خوزستان مهيا شده تا بتوانيم در خدمت رساني به اين مردم تحول بزرگي ايجاد كنيم تا برخي از عقب ماندگي هاي ناشي از قبل و پس از انقلاب در جنگ تحميلي را جبران كنيم.
هاشمي اظهار داشت: براي چشاندن طعم شيرين خدمت رساني به مردم، شهرداري ها در خط مقدم جبهه خدمت رساني به مردم قرار دارند و شهرداران نيز به عنوان طلايه داران خدمت رساني در شهرها بايد به مردم خدمت كنند.
هاشمي با اشاره به تجربه واگذاري امور به مردم در زمان دولت هاي گذشته گفت: در زمان دولت هاي گذشته خصوصا در دوره مديريت خاتمي، اصل قانون اساسي كه بخشي از سياست هاي نظام در مورد تصدي گري كمتر دولت و واگذاري امور به مردم بود قابليت  اجرا پيدا كرد.
وي افزود: هر چند نواقصي در بخش  قوانين و مقررات اجرا واگذاري امور به مردم داشتيم اما توانسته ايم تجربيات خوبي كسب كنيم. در برخي از شهرها شايد به دليل ضعف در نظارت، هدايت، پشتيباني و همچنين به دليل ضعف مديريتي سبب سوءاستفاده برخي از افراد شده بود اما در كل، تجربه موفقي بود كه با فراهم شدن زمينه ها و شناخت عيب و نقص  اين طرح و رفع آنها اين سياست ادامه خواهد يافت.
هاشمي تصريح كرد: توانسته ايم زمينه خوبي را براي همكاري بين دولت و مديريت شهري ايجاد كنيم و سازمان شهرداري ها نقش خود را در ايجاد پل ارتباطي با دولت به خوبي اجرا مي كند.
معاون وزير كشور خاطرنشان كرد: در زمان تصويب بودجه در مجلس شوراي اسلامي از سقف بودجه پيش بيني شده امسال براي شهرداري ها۱۰۰۰ ميليارد تومان كاسته شد.
هاشمي ادامه داد: متاسفانه علي رغم كمبود اعتبار سال گذشته، جذب بودجه در بخش بافت فرسوده به صورت قوي اجرا نشد و عموما با تاخير همراه بود و امسال سال نخستي است كه به اين موضوع با وسعت زياد پرداخته شده است. در سال جاري در بخش عمراني اولويت اصلي به سه بخش ترميم بافت هاي فرسوده، توسعه حمل و نقل عمومي و تثبيت و توسعه روستاها داده شده است.
وي درباره بخش هاي حاشيه نشين اطراف شهرها گفت: حاشيه نشيني ارتباط مستقيمي با بافت هاي فرسوده دارد كه براي حل اين موضوع شورايي در شهر تهران تشكيل شده و پيگير اين موضوع شده است. از جمله بحثهايي كه در دستور كار اين شورا قرار دارد حاشيه نشيني در اطراف شهر اهواز است.
هاشمي خاطرنشان كرد: با توجه به تاثيرگذاري مستقيم روستاها بر حاشيه نشيني در اطراف شهرها اولويت اصلي به تثبيت و تقويت روستاها داده شده است و در سال جاري به نحوه مناسبي به اين مقوله پرداخته خواهد شد.
وي اظهار داشت: استاندار مدير تمام امور استان و معاون عمراني استانداري مسئول تمام امور عمراني استان است. پس بايد هماهنگي دقيقي بين مسئولان عمراني در يك استان وجود داشته باشد.
وي افزود: انتظار اصلي ما از مسئولان تامين رضايتمندي مردم است. مردم از دولت جديد درخواست روان تر، سريع تر و با كيفيت تر انجام دادن كارها را دارند كه همه ما بايد در اين جهت تلاش كنيم.
معاون وزير كشور با اشاره به تلاش براي تاسيس دانشكده آموزش شهرداران گفت: براي آموزش شهرداران در سطوح مختلف به صورت حضوري يا غيرحضوري و با توجه به درجه بندي شهرهاي مختلف و براي حداكثر استفاده از تجربيات داخلي و خارجي برنامه ريزي كرده ايم. اميدواريم در يك فاصله زماني كوتاه پس از آغاز طرح، مجوز تاسيس دانشكده  حتي در سطح  بين المللي پيگيري شود.
معاون عمراني وزارت كشور گفت: در سال جاري بنا داريم شهردار نمونه در سطح استان ها و در مرحله پاياني در سطح كشور را انتخاب كنيم كه ملاك انتخاب، ايجاد رضايتمندي در مردم و ايجاد بستر خدمات رساني به مردم است.
وي افزود: براي ايجاد بستر مناسب خدمت رساني،  كمك هاي ويژه  و خاص به شهرهاي محروم تر را در اولويت  قرار داده ايم البته به اين معنا نيست كه به شهرهاي بزرگ كمتر توجه خواهد شد. شهرهاي بزرگ نيز بر اساس بحث عدالت محوري به حق خود خواهند رسيد.

تلفات حوادث جاده اي در نوروز ۱۰ درصد كم شد
فارس: رئيس مركز حوادث و فوريتهاي پزشكي كشور گفت: با وجود افزايش ميزان مسافرتها در نوروز امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته ميزان حوادث جاده اي كاهش يافته است كه نشان دهنده استقرار فرهنگ بهتر رانندگي و ارتقاي سطح بينش مردم است.
فرزاد پناهي افزود: هنوز آمار نهايي حوادث جاده اي در ايام نوروز امسال جمع بندي نشده است اما برآورد اوليه ما نشان مي دهد حداقل ۱۰ درصد نسبت به تلفات و حوادث جاده اي سال گذشته كاهش داريم.
وي ادامه داد: فروردين ماه سال گذشته ۲۵۰۰ نفر بر اثر حوادث جاده اي جان خود را از دست دادند و تجميع آمار تلفات امسال در روزهاي آينده به طور دقيق نشان مي دهد كه نسبت به سال گذشته ميزان تلفات جاده اي چه تغييري داشته است.وي گفت: ميزان همكاري سازمانهاي امدادي به خصوص اورژانس و هلال احمر در نوروز امسال بسيار بهتر بود.

رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران:
مدرسه هاي تهران، امروز ساعت ۷ صبح
شروع به كار مي كنند
ايسنا: رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با اعلام به صدا درآمدن زنگ مدارس پايتخت در ساعت ۷ صبح نيم ساعت زودتر از موعد مقرر در روز ۱۴ فروردين ماه اظهار كرد: ساعت آغاز به كار شيفت عصر مدارس نيز با توجه به پايان كار نوبت صبح، بر اساس برنامه آموزشي مديران مدارس تنظيم خواهد شد.
جعفر درونه با اشاره به اين كه معمولاً تغيير ساعت كاري براي ۶ ماه اول سال لحاظ مي شود، گفت: از اين پس زنگ مدارس رأس ساعت ۷ صبح به صدا درآمده و با توجه به پايان مراسم صبحگاه هر مدرسه دانش آموزان و معلمان در كلاس حضور خواهند يافت.
وي با بيان اين كه تغيير ساعت كاري براي استفاده بهينه از فرصت روشنايي روز است، اذعان كرد: بر اين اساس با توجه به اين كه در نوبت صبح دانش آموزان نيم ساعت زودتر از گذشته در سر كلاس حاضر مي شوند و با توجه به برنامه ريزي هاي مديران مدارس براي ارائه ساعت استاندارد درسي - ۹۰ دقيقه ساعت آموزشي و يك ربع زنگ تفريح - زمان تعطيلي دانش آموزان از سوي مدير مدرسه مشخص مي شود.
درونه با تاكيد بر اين كه پس از پايان نوبت صبح مدارس زمان آغاز به كار نوبت عصر تعيين مي شود، گفت: از آنجا كه در بعضي مناطق و مدارس مشكل اياب و ذهاب بعضي معلمان مطرح مي شود لذا اختيار تعيين ساعت آغاز به كار مدارس در نوبت عصر نيز به مديران مدارس و مناطق واگذار شده است.
رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران همچنين تصريح كرد: به علاوه به بعضي از مناطق اجازه داده شده كه چنانچه تغيير ساعت شروع به كار نوبت عصر براي دانش آموزان يا والدين آنها مشكلي ايجاد مي كند، الزاماً تغييري ايجاد نشود و برنامه ريزي در اين زمينه بر عهده مديران است.
وي در پاسخ به تضمين آموزش و پرورش براي جلوگيري از ايجاد بي نظمي در ساعات كاري مدارس تاكيد كرد: هيچ مشكلي از اين بابت پيش نخواهد آمد؛ چرا كه هم مصوبه هيات وزيران و هم ساعت كاري مدارس مشخص و روشن است.

مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تهران اعلام كرد:
آغاز عمليات ساخت نمايشگاه دائمي گل و گياه تهران
009486.jpg
ايرنا: مديرعامل  سازمان  پاركها و فضاي  سبز شهرداري  تهران  از آغاز عمليات اجرايي  احداث  نمايشگاه  بين المللي  دائمي گل  و گياه  در بوستان  گفت  وگو واقع در حاشيه  بزرگراه  شهيد چمران  خبر داد.
علي  محمد مختاري  افزود: با مشاركت  بخش  خصوصي  ۵ ميليارد ريال براي  ساخت  اين  نمايشگاه  هزينه  مي شود.
وي  گفت : اين  نمايشگاه  با شركت  ۵۰ كشور جهان  در فضايي  به  مساحت  بيش از ۱۰ هزار متر مربع  مهر ماه  امسال  برپا خواهدشد.وي  با بيان  اينكه  هم اكنون  بيش  از ۶۰۰ توليدكننده  گل  و گياه  در كشور فعاليت  مي كنند خاطر نشان  كرد: بر پايي  اين  نمايشگاه  نقش  مهمي در عرضه  و صادرات  گل  و گياه  دارد.
مختاري  همچنين  به  بهره  برداري  از ۱۵۰ بوستان  محلي  و منطقه اي  تا پايان امسال  اشاره  كرد و گفت : بوستانهاي  ويژه  بانوان  نيز امسال  در تهران  به بهره  برداري  مي رسد.
وي  در پايان  افزود: اعتبارات  فضاي  سبز تهران  در مقايسه  با سال  گذشته  دو برابر شده  است .

شهري
اجتماعي
اقتصادي
فرهنگ ماندگار
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
راهنما
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   فرهنگ ماندگار   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |