چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۵۸ - Apr 12, 2006
آشنايي با سينماهاي تهران- ۳
شمال، شرق و غرب، تقريباً هيچ
011103.jpg
گروه ادب و هنر- الهام اناري: سينماهاي محدوده شمال، شرق و غرب آنقدر زياد نيستند كه بخواهيم به طور جداگانه به هر يك بپردازيم.
كل محدوده غرب تهران متأسفانه تنها دو سينما دارد؛ دهكده المپيك در شهركي به همين نام و گلريز ۱ و ۲ در يوسف آباد. علت كمبود سينما در غرب روشن است؛ در محدوده زماني كه اكثر سينماهاي تهران ساخته مي شدند، غرب تهران خالي از سكنه بود. اگر در مناطق غربي شهر زندگي مي كنيد، حق انتخاب زيادي نداريد مگر اينكه براي سينمارفتن وقتي بگذاريد و به نواحي ديگر شهر برويد.
اگر هوس كرديد سري به شمال شهر بزنيد (براي زيارت امامزاده صالح يا خريد از بازار تجريش) چشم بچرخانيد؛ حتماً سينما آستارا را در حد فاصل ميدان تجريش و قدس مي بينيد. اگر سينمارفتن را هم به بقيه كارهاي آن روز اضافه كنيد به طور قطع روز خوبي خواهيد داشت.
حالا اگر در خيابان شريعتي، از ميدان تجريش به طرف جنوب حركت كنيد نرسيده به پل رومي سينمايي با نام «جوان» سر راه تان است. به احتمال زياد اسم اين سينما را تا به حال نشنيده بوديد، پس دست به كار شويد چون ديدن يك فيلم تازه در يك سينماي تازه، هم فال است و هم تماشا.
سرازيري خيابان شريعتي را بيشتر طي كنيد.با قدم زدن در اين خيابان مطمئناً حس خوبي به شما دست مي دهد. پس اگر خودروي شخصي نداريد پيشنهاد ما اين است كه پياده راه بيفتيد.
نرسيده به تقاطع شريعتي و دولت، سينما فرهنگ قرار گرفته. اين سينما را ديده بوديد؛ درست است؟ فرهنگ با دو سالن، يكي از مجهزترين و شيك ترين سينماهاي تهران به شمار مي رود و تماشاي يك فيلم خوب در فضاي آن واقعاً لذت بخش است. اگر اين لذت را تا به حال تجربه نكرده ايد دست به كار شويد.
در حول و حوش ميدان ونك تنها يك سينما وجود دارد؛ سينما رازي با آدرس خيابان وليعصر، بالاتر از ميدان ونك. آيا چنين سينمايي واقعاً وجود دارد؟ باز هم اعتراف مي كنم كه اين سينما را نديده ام. اگر اهل پارك رفتن هستيد و در بين پارك هايي كه براي گردش و تفريح انتخاب مي كنيد پارك ساعي هم وجود دارد، به طور قطع سينما كانون را ديده ايد.
سينما كانون در خيابان خالد اسلامبولي(وزاري سابق) نرسيده به پارك ساعي واقع شده است. يك زماني اين سينما فقط فيلم هاي متعلق به كانون پرورش فكري يا فيلم هاي مناسب گروه سني كودك و نوجوان را نمايش مي داد اما حالا چند سالي است كه كم و بيش پوستر همه جور فيلمي بر سر در آن ديده مي شود.مي گويند اگر پل سيدخندان را خطي فرضي در نظر بگيريم، بالاي آن محدوده شمال شهر و پايين آن شروع محدوده جنوب است. حالا با اين تقسيم بندي نمي دانم چطور مي خواهم سينما ايران را در اين بخش معرفي كنم.
سينما ايران با سه سالن مجزا، در تقاطع خيابان شريعتي و بهار شيراز واقع شده است. اين مجموعه فرهنگي با سه فيلم پذيراي علاقه مندان است.
بسياري از شرق نشين ها نواحي غربي شهر را نمي شناسند و علاقه اي هم به زندگي يا گشت و گذار در آن نواحي ندارند. البته عكس اين قضيه هم صادق است اما اين را بدانيد كه در زمينه سينما، اهالي شرق تهران اوضاع بهتري نسبت به غرب نشين ها دارند؛ شرق تهران صاحب ۹ سالن سينماست.
در ميدان امام حسين سينماهاي تهران و رنگين كمان، دو سينماي قديمي هستند. شايد حس قديمي ترها نسبت به اين سينماها مثل سينماهاي محدوده لاله زار باشد.البته سينما تهران دو سالن و رنگين كمان يك سالن دارد.
سينما شاهد در چهارراه نظام آباد قرار گرفته و صاحب سه سالن است؛ سالن هاي شاهد، شقايق و شيدا.
سينما كوچ هم يكي ديگر از آن سينماهاي قديمي است كه در ميدان نامجو واقع شده است. اگر در محدوده پيروزي ساكن هستيد، سينما آسمان آبي نزديك ترين سينما به شماست.
آخرين سينما در محدوده شرق، سينما مانداناست. در تقاطع تهران نو و سي متري نارمك، ماندانا پذيراي سينماروهاي شرق تهران است. در پايان يك نكته باقي مي ماند؛ اينكه در اين مجموعه سينماهاي فرهنگسراها و مجموعه هاي فرهنگي را معرفي نكرديم، اما منتظر باشيد؛ شايد به زودي در همين صفحه.

خانه جوان در شبكه ۳
گروه ادب و هنر: خانه جوان (آشيانه مهر) از گروه اجتماعي شبكه سوم سيما به تهيه كنندگي مسعود يميني و كارگرداني فريد نيكخواه آزاد پخش مي شود.
در اين برنامه كه مضامين خانواده و تحكيم بنيان آن پخش مي شود، به مواردي مثل آشنايي همسران جوان به وظايف متقابل، ارتقاي آگاهي اخلاقي، ديني و تربيتي و نقش همسران در تربيت فرزندان پرداخته مي شود.
آخرين تير آرش در شبكه يك
مستند آخرين تير آرش به كارگرداني حميد احمدنژاد هم اكنون آماده نمايش است. اين مستند، كار ناتمام شهيد ابراهيم اصغرزاده بود كه با همت نوشين خدامي (تهيه كننده) توليد آن به پايان رسيد.
آخرين تير آرش درباره سقوط هواپيماي توپولوف سال ۸۱ در خرم آباد و ميراث فرهنگي خرم آباد و بوشهر ساخته شده است.
مرحوم سيد ابراهيم اصغرزاده فيلمبرداري اين مستند را بر عهده داشت. اين مستند در يك قسمت ۳۷ دقيقه اي از شبكه يك پخش خواهد شد.

تولد مجله اينترنتي تاريخ ايران باستان
گروه ادب و هنر: نخستين مجله الكترونيكي تاريخ ايران باستان به زبان فارسي منتشر شد.
اين مجله به صورت فصلنامه به روز مي شود و سردبيران آن دكتر تورج دريايي (دانشگاه ايالتي كاليفرنيا، فولرتون)، دكتر روزبه زرين كوب (دانشگاه تهران) و دكتر مهرداد قدرت ديزجي (دانشگاه اروميه) هستند.
مجله تاريخ ايران باستان مجله بين المللي پژوهش هاي تاريخي است كه هدف آن انتشار نتايج پژوهش هاي محققان در همه زمينه هاي تاريخ و تمدن ايراني در دوره باستان است.دكتر زرين كوب هدف از ايجاد چنين مجله اي را انتشار مقالات علمي و محققانه به زبان ساده ذكر مي كند كه پژوهندگان جوان تر را در راه تحصيل و تحقيق ياري و راهنمايي كند. زيرا نشرياتي كه در ايران به اين مباحث مي پردازند، غالباًيا در معيارهاي علمي نمي گنجند و يا مانند نشريه نامه ايران باستان در سطح علمي و تحقيقي بسيار بالايي قرار دارند و ممكن است خيلي براي دانشجويان قابل استفاده نباشند.
نشاني اينترنتي مجله www.iranancienthistory.com است.

موفقيت بين المللي عصر يخبنداني ها
011115.jpg
گروه ادب و هنر: «عصر يخبندان ۲» در سطح بين المللي هم يك فيلم موفق و پرفروش است.
به نوشته نشريه ورايتي، اين انيميشن كامپيوتري در سطح بين المللي صدرنشين جدول فروش هفتگي سينماها شده است. فيلم كه در ۴۸ كشور جهان- و ۸۱۲۵ سالن سينما- به نمايش عمومي درآمده، در ۳ روز آخر هفته ۹۳ ميليون دلار فروش كرد. «عصر يخبندان ۲» كه هفته گذشته همزمان با آمريكا نمايش بين المللي خود را آغاز كرد، طي ۲ هفته اخير موفق ترين فيلم بين المللي بوده است.
فروش كلي فيلم در ۱۰ روز اول نمايش به ۱۵۶ ميليون دلار رسيده است. قسمت اول فيلم در سطح بين المللي (در سال ۲۰۰۳) به يك فروش كلي ۲۰۹ ميليون دلاري دست پيدا كرد. قسمت جديد نه تنها اين رقم فروش را رد خواهد كرد، بلكه موفقيت بيشتري را نيز به خود اختصاص خواهد داد.
«مرد درون» دنزل واشنگتن در ۵ كشور روي پرده سينماها رفت. فروش فيلم _ كه يك درام دلهره آور به كارگرداني اسپايك لي است- ۳۵ ميليون دلار بوده است. «وي براي ونده تا» با بازي ناتالي پورتمن هم با يك فروش ۳۲ ميليون دلاري روبه رو شده است.

هانومن ۲ در راه است
011112.jpg
گروه ادب و هنر: قسمت دوم «هانومن» هم ساخته مي شود.
به نوشته سايت اينديا اف ام، به دنبال موفقيت عظيم مالي انيميشن هندي «هانومن» در سال قبل، سازندگانش تصميم گرفته اند كه دنباله اين فيلم را نيز تهيه كنند. هزينه توليد قسمت دوم فيلم ۹۰ ميليون روپيه خواهد شد. شركت هندي سازنده فيلم «هانومن ۲» را با همكاري يك شركت بين المللي خارجي توليد مي كند، كه اين شركت در ساخت چندين انيميشن هاليوودي همكاري داشته است.
ماهش راماناتان تهيه كننده فيلم مي گويد: «قصه فيلم دقيقاً دنباله اي بر ماجراهاي قسمت اول است و تماشاگران شاهد بزرگ شدن هانومن در منطقه كاليوگ خواهند بود. هانومن با بچه ها دوستي نزديكي در دنياي امروزي پيدا مي كند و در نبرد با نيروي شر به پيروزي مي رسد.» اين فيلم همزمان با جشن ديوالي (جشن سال نو مردم هند در اواسط ماه آبان) سال ۲۰۰۷ به روي پرده مي رود.
قسمت اول فيلم كه در جشن ديوالي سال قبل به نمايش عمومي درآمد، توسط هنرمندان هندي خلق شد و در اكران عمومي خود بيش از ۱۵۰ ميليون روپيه فروش كرد.

بازيگران تازه براي توپ هاي خشم
011118.jpg
گروه ادب و هنر: «توپ هاي خشم» بازيگران تازه گرفت.
اين درام سياسي- ورزشي ماه آينده جلو دوربين مي رود. به نوشته خبرگزاري رويتر، جنيفر لوپز و مگي كيو هم به جمع بازيگران فيلم پيوستند. نكته جالب اينكه فيلم، حال و هوايي كمدي دارد. شركت فيلمسازي «اسپاي گلاس» تهيه كننده «توپ هاي خشم» است و كارگرداني فيلم را بن گارانت به عهده دارد. از فيلم به عنوان يك «اژدها وارد مي شود» (فيلم مشهور بروس لي) جديد ياد مي شود.
نقش اصلي فيلم را دان فولگر به عهده دارد. او يك قهرمان مسابقات پينگ پنگ است كه قبول مي كند در يك مسابقه بين المللي براي دولت يك كشور پرقدرت در نقش جاسوس ظاهر شود اما هدف او از اين كار اين است كه قاتل پدرش را پيدا كند. حالا بايد ديد فيلمي كه قصه اش خيلي شبيه قصه فيلم پرفروش و اكشن دهه هفتادي بروس لي است، در يك فضاي كمدي و شاد چگونه تعريف خواهد شد.
جنيفر لوپز در فيلم، در نقش يك مامور سمج اف بي آي است كه قرار است فولگر را تعليم دهد.

جهان هنر در فصلنامه هنر ۶۶
011109.jpg
گروه ادب و هنر: شماره ۶۶ فصل نامه هنر منتشر شد. در اين شماره همانند گذشته موضوعات مختلفي در حوزه ادبيات، تئاتر، تجسمي، موسيقي، سينما، هنرهاي چند رسانه اي، تازه هاي نشر، مطالعات كاربردي هنر و رويدادهاي جهان هنر بررسي شده است.
نگاهي به داستان ضحاك مار دوش در شاهنامه فردوسي، كالبد شكافي نقش تصوير در مرگ سهراب و نقش مخاطب در ادبيات و سينما مقالاتي در بخش ادبيات اين شماره به چاپ رسيده است.
قسمت مطالعات كاربردي هنر در اين شماره ويژه هنر و محرم است با موضوعاتي از قبيل قيام عاشورا و تأثيرات آن بر شرح مجالس تعزيه و هنر معاصر اسلامي.
فصل نامه هنر در ۳۴۴ صفحه و با قيمت ۱۰۰۰ تومان در دسترس علاقه مندان است. فقط يك توصيه، اگر براي اولين بار تصميم گرفته ايد اين فصل نامه را خريداري كنيد پيشخوان دكه را با دقت بررسي كنيد متأسفانه لوگوي عنوان فصل نامه چندان خوانا نيست و رنگ سياه روي مسبب اين ناخوانايي است.از طرفي قطور بودن حجم فصلنامه و قطع آن باعث شده فصلنامه هنر بيشتر شبيه به يك كتاب باشد تا فصل نامه. اما با شما هم عقيده ايم كه محتوا از همه اينها مهم تر است.

بررسي ۱۴ كتاب مهم ادبيات دفاع مقدس
011106.jpg
گروه ادب و هنر _ كامران محمدي: صرير نام  بيگانه اي در ادبيات دفاع مقدس نيست.حتي شايد بتوان گفت معروف ترين نام در اين حوزه است.
«دوشنبه هاي آبي ماه» محمدرضا كاتب كه حالا براي خودش نويسنده گردن كلفتي شده است و جايزه هاي مختلف را درو مي كند، «سفر به گراي ۲۷۰درجه» احمد دهقان كه هنوز با همين كتاب  يكي از بزرگترين نويسندگان اين حوزه محسوب مي شود و همچنين، «گنجشك ها بهشت را مي فهمند» ، رمان قدرتمند و به يادماندني حسن بني عامري، دوست صميمي كاتب كه حالا هر دو نويسندگان موفق و مشهوري در زمينه رمان و داستان كوتاه شده اند... همه اينها را نشر صرير منتشر كرده است. جز اينها، البته آثار مهم ديگري نيز در حوزه ادبيات جنگ توسط نشر صرير منتشر شده است:
مهمان مهتاب(فرهاد حسن زاده)، پسران جزيره(حسين فتاحي)، زماني براي بزرگ شدن (محسن مؤمني)، آواز نيمه شب(داوود غفارزادگان)، جنگي كه بود(كاوه بهمن)، هلال پنهان(علي اصغر شيرزادي)، نياز(قاسمعلي فراست)، جنگي بود، جنگي نبود(مجيد قيصري)، كودكي هاي زميني(جمشيد خانيان)، همه زندگي(احمد غلامي) و طعم باروت( مجيد قيصري).
تمام اينها كه مجموعاً ۱۴ عنوان كتاب مي شوند، حالا دوباره در «جنگي داشتيم، داستاني داشتيم» توسط نشر صرير جمع شده اند،  با نوشته هايي كه «كامران پارسي نژاد» براي هر كدام نوشته است. «جنگي داشتيم، داستاني داشتيم» در واقع تحليل ساختاري، زباني و محتوايي اين ۱۴ عنوان كتاب است كه در ۳۱۶ صفحه و قيمت ۲۵۰۰ تومان منتشر شده است.
در انتهاي مقدمه كتاب، ناشر نوشته است:
«بي شك فرداي ادبيات داستاني ما در گرو ترسيم چشم اندازي جامع از نقد و پژوهش است، حتي اگر بذر داستان در مزرعه خيال هيچ داستان نويسي كاشته نشود. اين اقليم محتاج منتقداني است كه با« نقد حال »،« تصوير فردا » را نشان دهند. جنگي داشتيم، داستاني داشتيم، تصويري از شمايل باغستان رنگارنگ صرير است در قاب نقد. اميد كه جاري ناميراي ادب دفاع مقدس از سواقي ذوق و نقد اهل بصيرت هماره بهره جويد. تا باد چنين بادا.»

آموزش يوگا و يك تكه نان
فرهنگسراي سالمند: واحد آموزش اين فرهنگسرا با هدف تقويت تمركز و اراده و ايجاد شادابي دوره هاي آموزش يوگا برگزار مي كند. علاقه مندان مي توانند به ميدان امام حسين(ع)، خيابان ۱۷شهريور، خيابان خشكبارچي، پارك خيام مراجعه كنند.
فرهنگسراي اقوام: امروز همايش مبارزه با مواد مخدر در اين فرهنگسرا برگزار مي شود. در اين همايش شيوه هاي جديد اين مبارزه آموزش داده خواهد شد.
فرهنگسراي دانشجو: كتاب ماه دانشجويي با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه براي دانش پژوهان و دانشجويان توسط فرهنگسراي دانشجو به چاپ رسيد.
فرهنگسراي هنر: يك تكه نان همه روزه در سانس هاي ۱۸ و ۲۰ در سينما ارسباران اين فرهنگسرا با صداي دالبي اكران مي شود.
فرهنگسراي انقلاب: آثار نقاشي مينياتور كيومرث قورچيان در نگارخانه مهر اين فرهنگسرا به نمايش گذاشته مي شود.
خانه فرهنگ نور: علاقه مندان به فراگيري مهارت هاي پايه كامپيوتر براي ترم بهار مي توانند در اين خانه فرهنگ ثبت نام كنند آنها تا حداكثر پايان ارديبهشت ماه فرصت دارند به ميدان نور، بلوار آيت الله كاشاني، جنب شهر كتاب مراجعه كنند.

سرود تيم ملي، عصار و آهنگسازي شهداد روحاني
گروه ادب و هنر: افتخار گروه سرود تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني نصيب شهداد روحاني و عليرضا عصار شد. اين سرود همزمان با افتتاحيه جام جهاني اجرا خواهد شد. موسيقي اين اثر را شهداد روحاني ساخته و همچنين ترانه آن را نيز شاهكار بينش پژوه سروده است.
مدير برنامه عليرضا عصار كه خوانندگي اين سرود را بر عهده دارد، مي گويد: اين اثر به شيوه اركسترال و در فضاي موسيقي ملي تا اواخر هفته آينده نوشته خواهد شد. با نزديك شدن مسابقات جام جهاني فوتبال، صحبت هاي ضد و نقضي درباره خواننده و آهنگساز سرود فوتبال مطرح شده است.
فدراسيون فوتبال امير تاجيك را به عنوان خواننده اعلام كرده است. اين در حالي است كه موسسه فرهنگي- هنري ايران خودرو كه حامي مالي تيم ملي فوتبال است، از انتخاب عليرضا عصار به عنوان خواننده سرود تيم ملي خبر داده است.

بازي
Fifa Street 2
سيستم: PC / PS2
سبك: ورزشي

011196.jpg
در بازي فيفا ۹۸ يك حالت مسابقه داخل سالن قرار داشت كه متاسفانه در نسخه هاي بعدي هم ديده نشد تا اينكه چندي پيش بازي Fifa Street عرضه شد كه خيلي هم مورد استقبال قرار گرفت. نسخه دوم اين بازي با افزايش تكنيك ها و استفاده از المانهاي محبوب كننده قسمت قبلي چنديست وارد بازار شده است.
در اين بازي يك دوربين جديد از پشت دروازه به بازي اضافه شده كه كمي كار را جالب تر كرده و هنگام شوت كردن به دروازه حريف مي توانيد محل شوت را هدف گيري كنيد، البته اين كار به كمي تمرين نياز دارد تا دقت ضربات بهتر شود. در يكي ديگر از قسمتهاي بازي مي توانيد روي قابليت هاي تكنيكي بازيكنان خود كار كنيد تا توانايي و مهارت هاي آنها افزايش يابد.
Blitzkrieg 2
سيستم: PC
سبك: استراتژي

011199.jpg
دومين شماره از بازي Blitzkrieg از شركت روسي نه چندان معروف Nival Interactive تا حدودي سعي داشته تا ايرادات نسخه اول را برطرف سازد. در اين بازي شما بازسازي داستانها و جنگ هاي معروف جبهه جنگ دوم جهاني را مشاهده مي كنيد (مثل نبرد استالينگراد). مي توانيد از بين سه كشور آمريكا، روسيه و آلمان يكي را انتخاب كرده و در جبهه همان كشور جنگ دوم جهاني را دنبال كنيد.
در اين نسخه تاكيد بازي بيشتر بر تاكتيك هاي نظامي و آرايش افراد در جبهه هاي نبرد شده و چندان كاري به مديريت منابع نخواهيد داشت. كنترل بيش از ۲۵۰ نوع نيروي مختلف در نبرد در اختيار شماست و انواع مختلف نفرات و يگانها را در اختيار خواهيد داشت.
نحوه چيدمان افراد، زمان درخواست نيروي كمكي و آرايش نظامي عوامل موفقيت شما در هر نبرد خواهند بود. گرافيك بازي نسبت به نسخه اول بهتر شده و جزئيات بيشتري در هر صحنه به چشم مي خورد. فرماند هان پس از هر نبرد با كسب تجربه بيشتر مي توانند درخواست امكانات و تجهيزات بيشتري كنند و همين كار شما را در نبرد بعدي راحت تر مي كند.
MX VS ATV Unleashed
سيستم: PC/PS2/Xbox/
سبك: رانندگي

011202.jpg
تنوع در هر سبكي هميشه حرف اول را در انتخاب بازي مي زند. رانندگي در زمين هاي ناهموار و پر از پستي و بلندي بياباني با وسايل چهار چرخ شبيه موتور سوژه اصلي اين بازي است.
بازي از ۱۶ منطقه مختلف كه همگي آنها هم بياباني هستند تشكيل شده است. شما پس از انتخاب وسيله نقليه خود كه موتور يا يكي از اين چهار چرخهاي موتور سيكلتي (اصطلاحاً MX) و يا ماشين هاي صحرا پيمايي است، وارد پيست مسابقه مي شويد. دست اندازهاي پشت سرهم و مسيرهاي به شدت صعب العبور، هيجان مراحل را دو چندان كرده و باعث خلق منظره هاي جالب و ديدني در اين مسابقه مي شود.
گرافيك نسخه PC نسبت به نسخه هاي كنسول كيفيت كمي بهتري داشته و صداگذاري ها در حد قابل قبولي مي باشد اما موسيقي بازي چندان هيجاني به فضاي بازي وارد نمي كند و چندان تنوعي ندارد.
راهنماي درجه بندي سني
011205.jpg
* مناسب براي تمام سنين، اين درجه بندي شامل بازي هاي فكري و داراي خشونت بسيار پايين است. شخصيت هاي اين بازي ها اغلب حالت كارتوني و كمدي دارند.
* بازي هاي اين رده براي نوجوانان ۱۵ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه نسبتاً مشكل است و غالباً نياز به زبان انگليسي در حد دبيرستان دارد. اين بازي ها داراي خشونت و هيجان بالاتري نسبت به گروه قبل است.

برنامه
ديوار
نگارخانه نقش: نمايشگاه نقاشي آرش علي محمدي /۱۶تا۲۵ فروردين/ فلكه دوم تهرانپارس‎/ انتهاي جشنواره‎/ فرهنگسراي اشراق
نگارخانه بهزاد: نمايشگاه نقاشي قهوه خانه اي آثار منصور وفايي / ۱۹تا۳۱فروردين/بلوار كشاورز‎/ نبش۱۶آذر‎/ پلاك۳۱۲-۳۱۶/تلفن:۸۸۹۶۰۴۵۳
نگارخانه دي: نمايشگاه نقاشي يعقوب عمامه پيچ و نقاشاني از تبريز /۲۴تا۳۰فروردين/خيابان وليعصر(عج)‎/ روبه روي پارك ساعي‎/ پلاك۱۰۶۰/تلفن:۸۸۷۰۰۸۴۹
گالري ضرابي: نمايشگاه سنگ هاي طبيعي و كريستال هاي سنگ درماني، زيورآلات مهين خدادادپور /۱۹تا۳۱فروردين/ خيابان شريعتي‎/ بين حسينيه ارشاد و شهرداري منطقه۳ ‎/كوچه كاميار‎/ پلاك۱۹/تلفن:۲۲۲۶۲۱۳۲
گالري گلستان: نمايشگاه نقاشي آزاده رزاق دوست/ ۲۵ تا ۳۱ فروردين / خيابان دروس‎/ كماسايي‎/ شماره ۴۲ ‎/ تلفن: ۲۲۵۴۱۵۸۹.
پرده
ازدواج به سبك ايراني( حسن فتحي)- بازيگران: داريوش ارجمند، فاطمه گودرزي، سعيد كنگراني و...
قدس، ايران،۳ صحرا، شهرقشنگ، فلسطين،۱ مركزي،۲ جي،۱ فرهنگ،۱ ناهيد، كارون، گلريز،۲ حافظ، رودكي، تهران، پايتخت و ميلاد
هوو(عليرضا داوودنژاد)-بازيگران: رضاعطاران، علي صادقي، رضاداوود نژاد، سپيده علايي و...
عصر جديد،۱ ايران،۲ جي،۱ شاهد، ملت
يك تكه نان(كمال تبريزي)-بازيگران: رضا كيانيان، هومن سيدي، احمدآقالو، رؤيا نونهالي
فرهنگ،۲ فلسطين،۲ سپيده،۱ شهرتماشا، شاهد
زيردرخت هلو(ايرج طهماسب)- بازيگران: ايرج طهماسب، فاطمه معتمدآريا، حميد جبلي، شهره لرستاني
استقلال، آستارا، جوان،۲ عصرجديد،۲ قيام، مركزي،۱ بهمن،۱ پيروزي، پيوند،فردوسي، جي،۲ شقايق، بلوار، المپيا، ماندانا و گلريز
چهارشنبه سوري (اصغرفرهادي)- بازيگران: حميد فرخ نژاد، هديه تهراني، ترانه عليدوستي، پانته آ بهرام
آفريقا، ايران،۱ عصرجديد،۳ پارس،۱ بهمن،۲ آسيا وجي۳
صحنه
دشمن مردم (كارگردان: اكبر زنجان پور) محل اجرا: سالن اصلي تئاتر شهر
ساعت اجرا: ،۱۹ قيمت بليت: ۴۰۰۰۰ ريال
تيغ و ماه (كارگردان: آتيلا پسياني) محل اجرا: سالن چهارسو
ساعت اجرا: ۲۰ قيمت، بليت: ۲۵۰۰۰ ريال
شب بخير جناب كنت و آهنگ هاي شكلاتي (كارگردان: ميكائيل شهرستاني)
محل اجرا: سالن قشقايي ساعت اجرا: ۳۰:،۱۸ قيمت بليت: ۲۵۰۰۰ ريال
سكوت (كارگردان: محمد يزدي) محل اجرا: تالار سايه
ساعت اجرا: ۳۰:،۱۹ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
وقتي فرشته خواب سگ مي بيند (كارگردان: علي نرگس نژاد)
محل اجرا: سالن شماره ۲ تئاتر شهر، ساعت اجرا: ،۱۸ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
آواز ستاره ها (كارگردان: مهرداد خرمن بيز) محل اجرا: تالار نو، ساعت اجرا: ،۱۹ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
افعي طلايي (كارگردان: منصور نوبخت) محل اجرا: تئاتر پارس، ساعت اجرا: ۱۶و ۴۵:۱۲
رستم و داش ابرام (كارگردان: صبا ملكي) محل اجرا: تئاتر پارس، ساعت اجرا: ۳۰:۱۷
مردي در تاريكي (كارگردان: مصطفي ميرقاسمي) محل اجرا: تئاتر پارس، ساعت اجرا: ۴۵:۱۳
نمايشگاه نقاشي شادي كمپاني
گالري سيحون : نمايشگاه نقاشي شادي كمپاني از دوم تا هفتم ارديبهشت در اين گالري برپاست. اين نقاش فعاليت خود را در زمينه نقاشي به طور جدي از سال ۱۳۷۴ نزد آيدين آغداشلو آغاز كرد و طي ۱۱سال ابتدا سبك هاي كلاسيك، امپرسيونيسم، اكسپرسيونيسم، سوررئاليسم و كلاژ را تجربه كرد و بالاخره به شيوه آبستره روي آورد. او معتقد است آنچه بيش از پيش وي را به اين شيوه وابسته مي سازد، ريشه در درون دارد زيرا يك نقاش با استفاده از قدرت جادويي رنگ ها بهتر مي تواند احساس دروني خود را به بيننده منتقل كند و جامعه هنري نوين امروز به عدم سكون و رهايي از قيود دست و پاگير نياز وافر دارد. شادي كمپاني پيش از اين در چهار نمايشگاه گروهي شركت داشته و اين اولين نمايشگاه انفرادي او محسوب مي شود.

نمونه دشوار
جدول اعداد
۵۳
011193.jpg
«سودوكو» sudoku واژه اي ژاپني به معناي عددهاي بي تكرار است و به جدول اعدادي گفته مي شود كه امروز يكي از سرگرمي هاي رايج در كشورهاي مختلف جهان به شمار مي آيد. نخستين جدول سودوكو را يك رياضيدان اروپايي در قرن هجدهم طراحي كرد . در سالهاي اخير اين جدول كاربرد عمومي خود را براي سرگرمي پيدا كرده است.
سودوكو انواع گوناگون ساده، متوسط، دشوار و خيلي دشوار دارد. بسياري از سودوكوها هم براي كودكان طراحي مي شوند. كتابهاي گوناگون و متنوعي نيز براي آموزش طراحي و حل اين جدول منتشر شده است. اين جدول هم اكنون در بسياري از روزنامه هاي معتبر دنيا هر روزه به چاپ مي رسد و كتابهاي مجموعه اين جدول ها نيز توسط بخش انتشارات هر روزنامه منتشر مي شود.
اين بازي كه در نمايشگاه بين المللي بازي و سرگرمي آلمان به عنوان محبوب ترين و پرطرفدارترين بازي شناخته شده، قانون بسيار ساده و روشني دارد.
نوع متداول سودوكو در واقع نوعي جدول است كه از ۹ ستون عمودي و ۹ ستون افقي تشكيل شده و البته كل جدول هم به ۹ ستون كوچكتر تقسيم مي شود. شما بايد اعداد ۱ تا ۹ را در هر يك از جدول هاي كوچكتر بدون تكرار بنويسيد به صورتي كه در هر ستون بزرگ تر افقي يا عمودي هيچ عددي تكرار نشود. در واقع هم بايد از تمام اعداد ۱ تا ۹ در همه ستون هاي عمودي و افقي استفاده كنيد و هم بايد مراقب باشيد هيچ عددي تكرار نشود و در همه مربع هاي ۳ ستوني كوچكتر نيز به همين ترتيب همه اعداد ۱ تا ۹ بيايد و تكرار هم نشود. هميشه به عنوان راهنمايي چند عدد در جدول از قبل مشخص مي شود تا بقيه اعداد را شما پيدا كنيد.
حتماً شما هم تا حالا يكي از طرفداران پروپا قرص سودوكو شده ايد و اكنون پس از چند نمونه آسان و متوسط مي توانيد به راحتي نمونه هاي سخت را حل كنيد.
از اين پس به صورت منظم نمونه هاي دشوار سودوكو را تقديم به شما مي كنيم. مطمئناً با تمرين و آمادگي ،شما هم مي توانيد يك حل كننده حرفه اي جدول اعداد شويد.

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
رسانه
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   رسانه   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |