چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۵۸ - Apr 12, 2006
نقش تجربه و باتجربه ها
همسان سازي سني در تيم ملي فوتبال
011223.jpg
گروه ورزشي- سيامك قليچ خاني: جام جهاني ۱۹۷۸ آرژانتين؛ آسيا مقهور قدرت فوتبال ايران بود. قهرماني در بازي هاي آسيايي (۱۹۷۴)، جام ملت هاي آسيا (۱۹۷۶) روندي بود كه با صعود به جام جهاني تكميل شد، اما جام جهاني، فضايي بود كه هنوز فوتبال ايران آن را تجربه نكرده بود.
ديدار با تيم هاي آرژانتين، فرانسه، ولز، بلغارستان، يوگسلاوي و باشگاه هايي مانند رئال مادريد، پاري سن ژرمن و اف ث بروژ و ... فوتبال ايران را به عنوان نيروي مجهولي مطرح نمود كه بسيار خوب و گران آماده شده است. اما فضاي دروني تيم كه مربياني داخلي هدايت مي كردند كه تجربه بين المللي و جهاني نداشتند تا آن حد باتجربه نبود كه در رقابت با حرفه اي هاي آن دوران (هلند و پرو) شكسته نشود.
تيم ملي آن زمان مي توانست از بازيكني استفاده كند كه اين شرايط را داشت اما از او بهره نبرد و متضرر شد. تيم ملي از جام جهاني ۷۸ اگر يك ليدر داشت نتيجه اي فراتر از آن زمان به دست مي آورد.
جام جهاني ،۱۹۸۸ فرانسه؛ صعود دوباره به جام جهاني كه پس از بيست سال شكل گرفت،  اما توميسلاو ايويچ مشكلات نداشتن ليدر و رهبر داخل ميدان را خوب درك كرد. هرچند در زمان جام جهاني نتوانست روي نيمكت تيم ملي بنشيند.
نادر محمدخاني، جواد زرينچه و حتي احمدرضا عابدزاده نفراتي بودند كه به نظر رسانه ها از جوانان آن دوران آمادگي كمتري داشتند اما ايويچ ارزش رهبري را دانست و تيم ملي كشورمان از تصميم صحيح ايويچ بهره لازم را برد و امروز جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان و نياز مبرم امروز فوتبال ايران به رهبري صحيح با تمام فاكتورهاي لازم در ميدان.
فوتبال به هرحال متكي به ستاره هايش بوده و نمي توان سهم آنان را ناديده گرفت.
امروز با بضاعت فوتبال ما، تيم ملي ايران را بدون علي دايي نمي توان تصور كرد. علي با هر شرايط سني كه امروز دارد، هنوز تعيين كننده است و رهبري كه تيم ملي نياز دارد.
براي آينده فوتبال و پس از آلمان و براي جام ملت هاي آسيا و جام جهاني ۲۰۱۰ مي توان علي دايي تازه اي پيدا كرد.
امروز ادامه ليگ قهرمانان آسيا
گروه A
پاختاكور (ازبكستان) _ فولاد (ايران)
الاتحاد (سوريه) _ القادسيه (كويت)

در گروه نخست رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا، تيم فولاد ايران كه از دو بازي گذشته خود چهار امتياز را اندوخته بايد در شرايطي به مصاف پاختاكور ازبكستان برود كه حسين كعبي و ابراهيم ميرزاپور دو ملي پوش خود را دراختيار نخواهد داشت.
پاختاكور كه در سال هاي ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ موفق به حضور در جمع چهار تيم برتر آسيا شده و اكنون صدرنشين ليگ ازبكستان است اميد فراواني دارد با استفاده از شرايط ميزباني با پيروزي برابر فولاد صدرنشين گروه نخست شود.
در ديگر ديدار اين گروه الاتحاد سوريه و القادسيه كويت به مصاف هم مي روند. الاتحاد هشت بار قهرماني را در كارنامه خود مي بيند.
گروه B
العين (امارات) _ المينا (عراق)
الهلال (عربستان) _ مشعل (ازبكستان)

مي توان گروه دوم ليگ قهرمانان آسيا را يكي از نزديك ترين گروه هاي اين مسابقات ناميد چراكه حضور العين و الهلال در اين گروه به حساسيت آن افزوده است.
العين پس از پيروزي دو بر يك برابر الوصل، اميد دارد كه در ورزشگاه العين، ميناي عراق را شكست بدهد و در اين راه مربي تيم اماراتي چشم به ساق هاي بازيكنان خارجي تيمش بويژه نناد يستروويچ دارد.
سران الهلال عربستان كه پس از شكست برابر العين، خوسه كاندوينيو سرمربي تيمشان را اخراج كردند، نشان داده اند چندان تحمل شكست را ندارند بنابراين سرمربي جديد اين تيم عربستاني براي در امان ماندن از تصميم آني سران باشگاه راهي جز پيروزي خانگي برابر مشعل ندارد.
گروه C
صباباتري (ايران) _ الوحده (امارات)
الغرافه (قطر) _ الكرامه (سوريه)

الكرامه سوريه كه پس از دو پيروزي برابر صباباتري و الوحده صدرنشين مطلق گروه سوم شده بايد در قطر به مصاف الغرافه اين كشور برود.
صباباتري ايران هم پس از يك پيروزي خارج از خانه برابر الغرافه و يك شكست خانگي مقابل الكرامه، راهي جز پيروزي برابر الوحده امارات نخواهد داشت.
گروه D
نيروي هوايي (عراق) _ السد (قطر)
العربي (كويت) _ الشباب (عربستان)

السد قطر و الشباب عربستان درحالي در روز سوم رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا، به مصاف حريفان خود مي روند كه در ليگ هاي داخلي به پيروزي رسيده اند.
السد كه پس از يازدهمين قهرماني در ليگ قطر به لبنان سفر كرده است بايد به مصاف نيروي هوايي عراق برود.
تيم عراقي كه پس از اخراج سرمربي خود، تيمي متحول شده را به ديدار السد مي فرستد، چندان شانسي براي پيروزي برابر تيم قطري نخواهد داشت چراكه السد شانس اصلي صعود از اين مرحله است و نتايج دو ديدار گذشته اين تيم گواه اين مدعاست.
الشباب عربستان هم كه با صدرنشيني ليگ كشور را به پايان رساند فرصت مناسبي دارد كه با پيروزي برابر العربي كويت خود را يك قدم به صعود نزديك تر كند.

انتصاب تازه در فدراسيون ورزش هاي باستاني و كشتي پهلواني
گروه ورزشي: سيدعبدالله سجادي رئيس فدراسيون ورزش هاي باستاني و كشتي پهلواني با صدور حكمي حميد اسلامي را به سمت مدير روابط عمومي اين فدراسيون منصوب كرد.هم چنين سجادي در حكم ديگري حجت الاسلام حميد قربانپور را به سمت مسئول كميته امور طلاب و روحانيون فدراسيون ورزش هاي باستاني و كشتي پهلواني منصوب كرد.

رشد تاكتيكي پرسپوليس از نگاه آمار
گروه ورزشي: رشد حركات تاكتيكي در پرسپوليس را مي توان به وضوح ديد، اين حركت صعودي را مي توان با آمار مستند كرد.
حميد استيلي مربي تيم پرسپوليس آمار جالبي را ارائه داده است به طوري كه بازيكنان اين تيم در نيمه دوم بازي با استقلال اهواز ۲۳۶ پاس با هم رد و بدل كردند كه ۲۱۵ پاس سالم بوده است.
با مقايسه اين آمار با رد و بدل شدن ۱۷۳ پاس در بازي پرسپوليس و استقلال از افزايش سطح هماهنگي و درك متقابل نفرات خبر مي دهد.
اكنون احساس مي شود كه بازيكنان پرسپوليس رفته رفته به نوع تفكرات مربيان هلندي بيشتر آشنا مي شوند و اين مي تواند زمينه ساز تيمي منسجم و با اشتباهات كمتر در جام حذفي باشد.
مديرعامل باشگاه پرسپوليس هدف از جذب سرمربي خارجي را برنامه ريزي براي فصل آينده و قهرماني در جام حذفي عنوان كرد و گفت اين تصميم گيري يك حسن بزرگ داشت زيرا «آري هان» روز به روز شناخت بيشتري نسبت به فوتبال ايران و به ويژه تيم هاي حاضر در ليگ پيدا مي كند. اين شناخت مي تواند پيش زمينه خوبي براي فصل بعد باشد.

دبير فدراسيون بسكتبال ايران در سوريه
گروه ورزشي: دبير فدراسيون بسكتبال روز پنج شنبه هفته جاري در نشست مشترك مسئولان ليگ بسكتبال غرب آسيا كه در سوريه برگزار مي شود شركت مي كند.در اين نشست كه نصرت الله جعفريان هم حضور دارد پيرامون چگونگي برگزاري ديدارهاي مرحله نيمه نهايي تصميم گيري خواهد شد. چهار تيم بلواستار و ساجس از لبنان، الجلا سوريه و صباباتري ايران پس از دو دور توانسته اند به اين مرحله صعود كنند.
آوانسيان در ژاپن
فدراسيون بين المللي بسكتبال از داور بين المللي كشورمان براي قضاوت در رقابت هاي جام جهاني دعوت كرده است. «هروس آوانسيان» داور انتخاب شده ايراني اواخر مرداد ماه راهي ژاپن خواهد شد.
۲۰ خرداد تشكيل مجمع
مجمع عمومي فدراسيون بسكتبال براي انتخاب رئيس اين فدراسيون روز ۲۰ خرداد ماه تشكيل جلسه مي دهد. واجدين شرايط تصدي رياست فدراسيون بسكتبال از روز ۲۶ فروردين ماه به مدت ده روز فرصت دارند با حضور در دبيرخانه فدراسيون بسكتبال ثبت نام كنند. ثبت نام محمود مشحون رئيس كنوني فدراسيون قطعي است و حسن ميرزاآقابيگ ملي پوش اسبق بسكتبال هم اعلام كرد كه در صورت درخواست سازمان تربيت بدني و اهالي بسكتبال به حضور در انتخابات بي ميل نيست.

مربي ايراني تنيس و كلاس جهاني
گروه ورزشي : براي نخستين بار در ورزش تنيس ايران، يك مربي به عنوان نماينده كشورمان براي گذراندن دوره مربيگري درجه C جهان به اسپانيا سفر كرد. دوره هاي كلاس مربيگري درجه C جهان يكي از پيشرفته ترين و كاملترين دوره هاي اين رشته محسوب مي شود و براي اولين بار است كه از ايران يك نفر براي حضور در اين كلاسها اعزام مي شود. امير برقعي يكي از مربيان برجسته ايران است كه شانس حضور در اين دوره كه در اسپانيا برگزار مي شود، را پيدا كرده است.

قهرمانان دو و ميداني براي بازيهاي آسيايي خود را آماده مي كنند
011220.jpg
گروه ورزشي: فدراسيون دووميداني ايران به منظور كسب آمادگي بيشتر در بازيهاي آسيايي و كسب سهميه المپيك احسان حدادي و هادي سپهرزاده را براي انجام تمرينات آمادگي به كشورهاي اروپايي اعزام مي كند.
احسان حدادي قهرمان آسيا براي حضور در مسابقات جايزه بزرگ آسيا اروپا راهي فرانسه، آلمان، بلژيك و فنلاند خواهد شد. گفتني است كه براي اولين بار است كه يك دووميداني كار ايراني جواز حضور در جايزه بزرگ آسيا اروپا را بدست آورد.
سفرهاي اروپايي احسان حدادي به همراه مربي اوكرايني اش «والري الكسي وج» ۱۵ ارديبهشت ماه آغاز مي شود.
همچنين هادي سپهرزاد قهرمان دهگانه ايران نيز راهي اوكراين شد. با توجه به حضور اين دو ، هشت دونده در رقابتهاي جايزه بزرگ آسيا و نفراتي مانند امين نيكافر، عباس صميمي و ديگران در تيم ملي دووميداني ايران حداقل شانس كسب ده مدال در بازيهاي آسيايي دارند كه در واقع براي اولين بار كاروان دووميداني ايران حتي از كشتي، ورزش اول ايران نيز پيشي گرفته و بخت اول مدال آوران كاروان ورزش ايران در دوحه است.

رييس فدراسيون واليبال:
به دنبال انتخاب بهترين گزينه هاي خارجي هستيم
011226.jpg
گروه ورزشي: براي آنكه در انتخاب مربيان خارجي موردنظر دچار اشتباه و مشكل نشويم، ترجيح مي دهيم تا با وسواس و بدون عجله پس از بررسي هاي لازم بهترين گزينه ها را برگزينيم.
محمدرضا يزداني خرم رييس فدراسيون واليبال با اعلام اين مطلب به همشهري گفت: هدف از جذب مربيان خارجي افزايش دانش مربيان داخلي و پرتاب واليبال ايران به يك سطح بالاتر است. وي درمورد دستياران ايراني مربيان خارجي گفت: به دنبال نفراتي هستيم كه در ليگ برتر كارنامه موفقي داشته اند و در سال هاي اخير نيز در كنار مربيان خارجي تجربه خوبي اندوخته اند.
يزداني خرم پيرامون مشكل كارخانه با باشگاه صنام گفت: صنام و كارخانه از هم جدايي پذير نيستند و براي رفع مشكل او خودم وارد عمل شدم و قصد داريم علاوه بر حضور در تيم هاي باشگاهي در تيم هاي ملي هم از وجود او استفاده كنيم.
وي درمورد اينكه فدراسيون واليبال گرايشش در جذب مربيان خارجي به كدام كشور است گفت: ما در رده نوجوانان و جوانان به طور طبيعي دنبال مربياني خواهيم بود كه كشورشان در اين رده از تيم هاي ما در دنيا جلوتر باشند ولي در سطح بزرگسالان درصورت به توافق نرسيدن با مربيان ايتاليايي و برزيلي تمايل به جذب مربيان امتحان پس داده صربستان داريم.
رييس فدراسيون واليبال در خاتمه با يادآوري اين نكته كه جذب مربي و بازيكن خارجي در دنيا زمان خاص خود را دارد، اظهارداشت: در اروپا ۱۵ ارديبهشت تا ۱۵ خرداد فصل نقل و انتقالات است ولي ما متاسفانه بدون ناديده گرفتن اين موضوع فكر مي كنيم كه هر موقع دلمان خواست مي توانيم اقدام به جذب بازيكن و مربي خارجي كنيم كه به طور طبيعي بازيكن و مربي خوب جذب تيم ها شده اند.

اسامي محرومان هفته بيست و نهم ليگ برتر فوتبال
سازمان  ليگ  حرفه اي  فوتبال  عصر سه شنبه ، اسامي بازيكنان  محروم  هفته  بيست و نهم  رقابت هاي  فوتبال  قهرماني  باشگاه هاي  برتر ايران  را اعلام  كرد.
به  گزارش  فدراسيون  فوتبال ، شانزده  بازيكن  نمي توانند تيم هاي  خود را دراين  هفته  از مسابقه ها همراهي  كنند.
اسامي بازيكنان  محروم  به  شرح  زير است :
محسن  خليلي  از سايپا تهران ، رضا آقامحمدي  و امين  تركاشوند از راه  آهن ، محمدرضا ماماني  از پرسپوليس ، ابراهيم  تقي  پور از استقلال  اهواز، محمدهمرنگ  از ذوب  آهن ، علي  قاسميان  و سهراب  بختياري  زاده  از صبا باتري ، حسين كعبي ، لفته  حميدي  و محسن  حميدي  از فولاد خوزستان ، امير حسين  صادقي  و عليرضا نيكبخت  واحدي  از استقلال  تهران ، هادي  نظرپاك  و محمد غلامين  از ملوان بندر انزلي  و آندرانيك  تيموريان  از ابومسلم  خراسان .

بازيكنان تيم هاي واليبال و بسكتبال صنام جريمه مي شوند
ايرنا:  مديرعامل  باشگاه  فرهنگي ، ورزشي  صنام  تهران  از جريمه  بازيكنان  تيم هاي  واليبال  و بسكتبال  اين  تيم  خبر داد.
محمد افتخاري  با بيان اين  مطلب  گفت  بازيكنان  تيم هاي  واليبال  و بسكتبال  صنام  تهران  نتوانستند انتظارات  را در فصل  گذشته  ليگ هاي  واليبال  باشگاه هاي  برتر ايران  برآورده كنند از همين  رو طبق  مفاد قراردادشان  جريمه  خواهند شد.
وي  در ادامه  اظهار داشت  هر دو تيم  واليبال  و بسكتبال  اين  باشگاه  ازتيم هاي  قدرتمند محسوب  مي شدند ولي  متاسفانه  برخي  از مسائل  و حواشي  سبب  شد كه  اين  تيم ها نتايج  مطلوب  را نگيرند.
افتخاري  درباره  تيمداري  باشگاه  صنام  در فصل  آينده  ليگ هاي  رشته هاي  فوق  افزود هنوز هيچ  مشخص  نيست ، شايد در اين  دو رشته  تيمداري  كنيم  و شايد هم  نكنيم  ولي  اين  را بگويم  كه  حاشيه ها و برخي  از بازيكنان  مانع  از گرفتن نتايج  مطلوب  شد.
مديرعامل  باشگاه  فرهنگي ، ورزشي  صنام  تهران  درباره  انتقال  مصطفي كارخانه  به  باشگاه  پيكان  گفت  كارخانه  كارمند سازمان  هوا و فضاست  و دراين  سازمان  باقي  خواهد ماند.

يكسان سازي نحوه آموزش در تكواندو
گروه ورزشي: كلاس آموزش و هماهنگي مدرسين اعزامي به كلاسهاي هماهنگي اول ارديبهشت در سالن كبكانيان تهران برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون تكواندو: اين كلاس براي يكسان سازي نحوه و روشهاي آموزش در اين دوره، در دو بخش مردان و زنان كه از اساتيد متخصص دفاع شخصي هستند برگزار مي شود در اين كلاس ۱۹ نفر مرد و ۶ نفر زن از ميان كليه متخصصان كشور توسط كميته آموزش فدراسيون انتخاب شده اند حضور دارند.

«كاوه» و «بناء» سرمربيان جديد تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي
011229.jpg
011232.jpg
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: سرانجام فدراسيون كشتي با محمد بناء به توافق رسيد و وي را به عنوان سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي بزرگسالان انتخاب كرد. اين درحالي است كه بناء در حال حاضر حكم سرمربيگري تيم كشتي فرنگي جوانان را نيز در اختيار دارد و ظاهرا با حفظ سمت، صاحب اين مسئوليت تازه شده است.
براساس صحبت هاي انجام شده محمد بناء از اين پس همزمان حكم سرمربيگري تيم هاي جوانان و بزرگسالان فرنگي را در جيب دارد و اين چيزي است كه او خود شديدا تمايل به آن دارد. بناء در اين باره مي گويد: اگر بتوانم جوانان و بزرگسالان را در كنار هم داشته باشم، قول مي  دهم از اين پس هم در جوانان و هم بزرگسالان تيم هايي قوي داشته باشيم.
در همين زمينه محمد طالقاني رئيس فدراسيون كشتي هم مي گويد: ما هيچ مشكلي با محمد بناء در اين مورد نداريم و صحبت هاي لازم انجام شده است.
پيش از اين حسن بابك با عنوان مدير تيم ملي در كشتي فرنگي انجام وظيفه كرد كه درحقيقت همان سمت سرمربي بود. بابك با شروع سال جديد در اعتراض به عملكرد فدراسيون كشتي مايل به ادامه همكاري با اين فدراسيون نشد و كناره گيري كرد.
روز گذشته همچنين محسن كاوه يكي از مربيان حال حاضر تيم ملي به عنوان سرمربي تيم كشتي آزاد بزرگسالان انتخاب شد و براساس گفته طالقاني بناء و كاوه تا بازي هاي آسيايي دوحه قطر اين سمت را در اختيار خواهند داشت. با انتخاب محسن كاوه به عنوان سرمربي تيم ملي كشتي آزاد بزرگسالان، بازگشت دوباره منصور برزگر را فعلا بايد فراموش كرد.

يكسان سازي آموزش ژيمناستيك در كشور
ايرنا- سرپرست فدراسيون ژيمناستيك مي گويد: برنامه يكسان سازي آموزش در سال جاري در سطح كشور در اولويت كاري فدراسيون قرار دارد.
«اكبر گهرخاني» گفت: طبق توافق به عمل آمده با كميته ملي المپيك، ۷۰ درصد بودجه ما در سال جاري به بحث آموزش اختصاص خواهد يافت.
وي افزود: بحث يكسان سازي آموزش ژيمناستيك از موارد مهمي است كه مد نظر اين فدراسيون قرار گرفته و با برنامه ريزي هاي انجام شده تلاش مي كنيم تا يك جنبش آموزشي را در اين جهت ومنطبق با آموزش هاي فدراسيون جهاني آغاز كنيم.
او اظهار داشت: توليد يك برنامه آموزشي تلويزيوني از جمله برنامه هايي است كه در حال پيگيري آن هستيم كه با انجام مراحل مقدماتي به زودي آماده پخش خواهد شد.

۴۳ كاراته كا در اردوي تيم هاي اميد و جوانان
گروه ورزشي :دومين انتخابي تيم ملي كاراته رده سني جوانان و اميد جهت حضور در مسابقات آسيايي سنگاپور روز گذشته دوشنبه مورخ ۲۱/۱/۸۵ در سالن شهيد كبكانيان برگزار شد كه چهل و سه كاراته كا در دو رده سني جوانان و اميد به اردوي تيم ملي دعوت شدند كه عبارتند از:
تيم جوانان
۵۵- امير مهديزاده، پويا سلطاني، وحيد حسني پور
۶۰- ابراهيم حسن بيگي،  عليرضا اجدادي، عزت غلامي، محمد كيشاني.
۶۵- شير غلامي، كيوان زرين
۷۰- ميلاد ياري، هادي داود آبادي
۷۵- حسام حسن بيگي، هومن حسين زاده
۷۵+ هادي صفي، احمد اماني، بهنام ايوبي، مسعود حبيبي
تيم اميد
۵۵- محمد محزون، بلال اسدي، سعيد كريمي، شفاهي
۶۰- محمد غروبي، فرشيد محمدي، حسين سمندر، مهدي جنابي، حبيب حاتمي
۶۵- حسن غفاري، مجيد خسروي
۷۰- حامد زيگساري، مرتضي هاشميان، سعيد حسني پور، سعيد فتحي نژاد، داريوش حقي زاده
۷۵- فرزاد عباس زاده، محمدرضا عارف اصل، مهدي سلطاني، امين راسخي
۸۰- علي بني حسيني، علي اسدي، ذبيح الله پورشيب، حامد اميري نسب
۸۰+ ميثم مهدي قلي زاده، دانيال قره ويسي، علي جعفر قلي زاده

خبرهاي فوتبال جهان
رئال مادريد بدون رونالدو
011217.jpg
گروه ورزشي- حسن حيدري: رونالدو بازيكن برزيلي تيم رئال مادريد ديدار تيمش مقابل ختافه را به دليل مصدوميت از دست داد.
او در ديدار اين هفته لاليگا مقابل سوسيداد موفق شد يكصدمين گلش را در اين باشگاه به ثمر برساند اما به علت مصدوميت از ناحيه مچ پا بايد سه هفته به استراحت بپردازد.
مصدوميت او در بازي با سوسيداد به حدي بود كه او مجبور به ترك زمين شد. رئال مادريد يك شنبه هفته آينده در زمين ختافه به مصاف حريف مي رود. او در هفته هاي اخير نقش سرنوشت سازي در رئال بازي كرد و بيشتر از ساير ستارگان رئال مادريد تلاش كرد. او در اين فصل با زدن ۱۴ گل بهترين گلزن اين تيم است. رئال مادريد در حال حاضر در مكان دوم جدول لاليگا قرار دارد و شانس زيادي براي قهرماني ندارد.
بكام در آمريكا
011214.jpg
ديويد بكام تمايل خود را براي بازي در ليگ فوتبال آمريكا اعلام كرد. كاپيتان تيم انگليس احتمال دارد در پايان دوره بازيگري اش در رئال مادريد به ليگ آمريكا ملحق شود.
ديويد بكام يكسال از قراردادش با باشگاه رئال مادريد باقي مانده و احتمال دارد تا ۲ سال ديگر در اين باشگاه بماند. بكام درباره حضورش در آمريكا گفت: دوست دارم در كشوري بازي كنم كه مردم آن به فوتبال علاقه زيادي دارند.
فينال جام حذفي اسپانيا
تيم هاي فوتبال اسپانيول و رئال ساراگوسا امشب ديدار فينال جام حذفي را در اسپانيا برگزار مي كنند.
اسپانيول با داشتن بازيكنان كليدي چون تومادو و پاندياني شانس بيشتري براي پيروزي در اين ميدان دارد. اين دو تيم در هفته  دوم در برابر رقباي خود با احتياط كامل به ميدان رفتند تا بازيكنانشان مصدوم نشوند.
اسپانيول در خانه برابر آتلتيكو مادريد به تساوي يك بر يك رسيد و رئال ساراگوسا نيز در مصاف با سويا به همين نتيجه رضايت داد.
هيدينگ مربي روسيه مي شود
گاس هيدينگ مربي سرشناس هلندي در پايان جام جهاني ۲۰۰۶ رهبري تيم روسيه را برعهده خواهد گرفت.
وي كه همزمان سرمربي آيندهوون قهرمان اين فصل هلند و تيم ملي استرالياست در اين باره گفت: در پايان قراردادم با آيند هوون و استراليا قرارداد جديدي را با فدراسيون فوتبال روسيه منعقد مي كنم كه تا سال ۲۰۱۰ خواهد بود.
تيم ملي روسيه در دور مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ از دور رقابتها حذف شد. استراليا بعد از ۳۲ سال به رهبري گاس هيدينگ موفق به صعود به جام جهاني شد.
هيدينگ ۵۹ ساله تيم هاي هلند و كره جنوبي را در دو دوره جام جهاني هدايت كرده است.
بارتز در تيم ملي فرانسه
011211.jpg
فابين بارتز اميدوار است با عملكرد خوب خود در جام جهاني ۲۰۰۶ از دروازه فرانسه محافظت كند.
او كه در جام جهاني ۹۸ فرانسه دروازه بان اصلي فرانسه بود و به همراه اين تيم قهرمان جهان شد در سال جاري عملكرد خوبي نداشت و بيشتر كوپت دروازه بان ليون سنگرباني فرانسه را برعهده داشت.
ايمونددومنش سرمربي فرانسه قول داده است كه پيش از بازي دوستانه با اسلوواكي در مورد اين موضوع تصميم نهايي را بگيرد.
به نظر مي رسد كوپت به عنوان دروازه بان اصلي و بارتز به عنوان دروازه بان دوم انتخاب شود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
رسانه
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   رسانه   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |