يكشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۶ - Apr 23, 2006
سردار طلايي:
برخورد پليسي آخرين مرحله در مواجهه با بد حجابي است
013050.jpg
گروه اجتماعي: فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ گفت: تضمين مي دهم رفتار پليس مبتني بر اخلاق و قانون خواهد بود.
سردار طلايي عصر ديروز طي گفت و گويي با چند تن از خبرنگاران ضمن اعلام اين مطلب با تكذيب خبري كه چندي پيش خبرگزاري ها به نقل از وي ارسال كرده بودند مبني بر اينكه با كساني كه مانتوي تنگ و شلوارها و روسري هاي كوتاه داشته باشند، برخورد انتظامي مي شود، گفت: جمله نقل قول شده از من درست نيست.
زهرا رفيعي : پليس انتظار دارد مردم خودشان دو نمونه آسيب اجتماعي كه يكي كشف حجاب و ديگري شلوارهايي است كه برهنگي پا را نشان مي دهد رفع كنند. تاكيد پليس بر آموزش مردم است.
وي در ادامه گفت: لفظ برخورد در ادبيات پليس جايي ندارد و پليس به گفت و گو با مردم مي پردازد و برخوردها در قالب تذكر است.
سردار طلايي با اشاره به اينكه ۵۰ واحد گشت شامل ۱۰۰ پليس زن و ۱۰۰ پليس مرد از امروز در سطح شهر به گشت زني مي پردازند گفت: رفتار پليس ناظر بر حفظ هنجارهاي جامعه است و هدفشان برخورد با مردان و زنان خياباني است كه باعث ايجاد ناامني در جامعه مي شوند.
وي در توصيف مرد خياباني به خبرنگاران عكسهايي از جواني را نشان داد كه با طرح دوستي با يك دختر جوان از او عكسهاي نامناسبي گرفته و براي اخاذي به خانه آن دختر ارسال كرده است. سردار طلايي تاكيد كرد: قطعا اين دختر جوان از سر بي اطلاعي اغفال شده است. پليس به دنبال آگاه سازي مردم و برخورد با اين گونه شرارت هاست. قربانيان عدم امنيت اجتماعي بانوان هستند.
وي با اشاره به اينكه پليس همچنان به دنبال افزايش نظارت اجتماعي توسط شهروندان است، گفت: مسئله حجاب در طرح ما قرار ندارد و وارد آن نخواهيم شد البته اين بدان معنا نيست كه ما بدحجابي را مي پذيريم، برخورد پليسي در اين مسئله نقطه آخر است. سردار طلايي فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ در مورد آئين نامه امور خلافي گفت: اين آئين نامه برگرفته از آئين دادرسي كيفري است و در آن به موارد مختلفي چون ايجاد آلودگي صوتي كه ناشي از بوق زدن، راديوپخش و اگزوز است و همچنين نحوه بردن حيوان خانگي به بيرون از منزل و ... اشاره شده است.
سردار طلايي در مراسم اعزام اكيپ هاي گشت ارشاد به سطح شهر در جمع افسران پليس زن در مورد مصاديقي كه امنيت اجتماعي را تهديد مي كند گفت: پليس در طرح ارتقاي امنيت اجتماعي به دنبال برخورد با اراذل و اوباش، معتادان فصلي، كارتن خوابها و كساني كه آلودگي صوتي و زيست محيطي ايجاد مي كنند است. محور فعاليت اين گشتها حفظ و دفاع از حقوق شهروندي است.

اختصاص وام شهريه به ۷۰ درصد دانشجويان
012951.jpg
گروه علمي فرهنگي:  برنامه هاي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در هفته خوابگاه در نشست مطبوعاتي معاونان و مديران فرهنگي اين وزارتخانه اعلام شد.
به گزارش همشهري،  دكتر «محمود ملاباشي» صبح ديروز در جمع خبرنگاران، در مورد برنامه هاي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در آستانه هفته خوابگاه (از ۲۲ ارديبهشت ماه) افزود: در هفته خوابگاه ها ستادي در هر دانشگاه تشكيل مي شود كه به امور خوابگاه ها در اين هفته مي پردازد و بازنگري لازم در خوابگاه ها صورت مي گيرد.
معاون دانشجويي وزارت علوم همچنين از نام گذاري روزهاي هفته خوابگاه خبر داد و در زمينه توسعه فيزيكي خوابگاه ها در سال جاري اظهار داشت: در حال حاضر ۴۰ درصد از دانشجويان تحت پوشش خوابگاه هستند كه وزارت علوم در نظر دارد اين رقم را به ۶۰ درصد افزايش دهد. اين افزايش در صورتي امكان پذير است كه ظرفيت پذيرش دانشجويان اضافه نشود. در صورت افزايش ظرفيت پذيرش به همان ميزان نياز به درصد بالاتري براي توسعه خوابگاهي نياز است.
وي با بيان اينكه خواسته هاي خوابگاهي را نمي توان با سرعت انجام داد، اضافه كرد: وزارت علوم براي تسهيل در امر توسعه خوابگاه ها توافقنامه هايي را با سازمان اوقاف كشور منعقد كرده است كه بر اساس آن درصد قابل توجهي از ساختمان هاي اين نهاد به خوابگاه هاي دانشجويي تعلق مي گيرد و با عملي شدن اين طرح وزارت علوم در تابستان سال جاري ۵ درصد از نيازهاي خوابگاهي را برطرف مي كند.ملاباشي افزود: بايد بقيه نياز خوابگاهي را از طريق خوابگاه هاي استيجاري و خودگردان حل كرد. وي در زمينه تغذيه دانشجويان و افزايش كيفيت آن گفت: وزارت علوم در سال جاري يارانه نقدي غذا را از سازمان مديريت دريافت نمي كند و اين يارانه به صورتي غيرمستقيم در اختيار دانشگاه ها قرار مي گيرد. دانشگاه ها نيز براي استفاده از گوشت گرم به جاي گوشت يخ زده تلاش مي كنند.
معاون دانشجويي وزارت علوم درخصوص وام هاي شهريه دانشجويان خاطر نشان كرد: وزارت علوم از ميان دانشگاه هاي آزاد و وزارت بهداشت تنها ارگاني بوده كه توانسته ۲۲ ميليارد ريال وام شهريه اي كه دولت به آن اختصاص داده بود را دريافت كند. با توجه به اين كه اين وام در سال گذشته تنها ۴۰ درصد از دانشجويان را تحت پوشش قرار مي داد، وزارت علوم با ۲ برابر شدن كل وام هاي شهريه، پيش بيني مي كند در سال جاري ۷۰ درصد دانشجويان را تحت پوشش وام هاي شهريه قرار دهد.
احداث خانه فرهنگ
در دانشگاه هاي مرزي و محروم
همچنين در اين نشست خبري دكتر محمدباقر خرمشاد هفته خوابگاه ها را فرصت مناسبي دانست تا وضعيت خوابگاه ها با سرعت بيشتري سامان يابد.وي همچنين گفت:  از رؤساي دانشگاه ها خواسته شده تا خوابگاه هاي دختران را به گونه اي طراحي و مديريت كنند تا دانشجويان دختر به خاطر وجود چند نگهبان مرد و يا ساير پرسنل مرد دچار محدوديت نباشند و بتوانند در خوابگاه زندگي، تفريح و ورزش كنند تا از اين طريق آمار افسردگي و ساير معضلات اجتماعي در خوابگاه هاي دخترانه كاهش يابد. همچنين در اين نشست مطبوعاتي دكتر محمدباقر خرمشاد، معاون فرهنگي وزارت علوم راه اندازي خانه فرهنگ در خوابگاه هاي دانشجويي را از اولويت هاي ديگر وزارت علوم عنوان كرد و افزود: امسال ۱۵ خانه فرهنگ براي ۱۵ دانشگاه محروم و نوار مرزي ساخته مي شود و قرارداد آن بسته شده است كه از آن جمله مي توان به تأسيس خانه فرهنگ در دانشگاه هاي كردستان،  لرستان، خوزستان، سيستان و بلوچستان و كاشان و خوابگاه شهيد بهشتي اشاره كرد.
جذب مشاركت كانونهاي دانشجويي
دكتر خرمشاد در ادامه در مورد تجهيز فرهنگي دانشگاه ها، گفت: هم اكنون چهار دانشگاه تهران،  علامه طباطبايي، شهيد بهشتي و الزهرا(س) براي اجراي طرح تجهيز فرهنگي مدنظر قرار دارند و بودجه آن كه حدود ۴۰۰ ميليون تومان است به وزارتخانه رسيده است. وي در ادامه با اشاره به لزوم جذب مشاركت كانونهاي دانشجويي در دانشگاهها، گفت: كانونهاي دانشجويي توليدات مختلفي دارند كه بايد آنها را به داخل دانشگاه و خوابگاه ها هدايت كنيم، به عنوان مثال به كانون فرهنگي هنرهاي تجسمي پيشنهاد داديم كه تمام ديوارهاي خوابگاه در اختيار آنها قرار گيرد تا آنها بتوانند طراوت و شادابي را در خوابگاه ها ايجاد كنند.
اعزام برگزيدگان فرهنگي به خارج
دكتر خرمشاد در ادامه از اعزام برگزيدگان فرهنگي دانشجويي به خارج به عنوان سفيران فرهنگي ايران خبر داد و افزود: قراردادي با رايزن فرهنگي ايران در فرانسه براي تحقق اين امر منعقد شده است و برگزيدگان فرهنگي يك هفته به پاريس مي روند و مذاكراتي نيز در اين باره با كشورهايي مانند تركيه در حال انجام است. وي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها را متولي اصلي امور فرهنگي در دانشگاه ها عنوان كرد و افزود: در رديف بودجه امسال مبلغي براي ساخت مسجد و فضاهاي فرهنگي در نظر گرفته شده است.
حمايت از دانشجويان خارجي
مدير كل دانشجويان داخلي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: آيين نامه حمايت از دانشجويان غيرايراني تدوين شده و در مرحله نهايي شدن قرار دارد. در ادامه اين نشست دكتر حسن مسلمي در مورد نحوه پذيرش دانشجويان خارجي در دانشگاه هاي كشور، اظهار كرد: دانشجويان غيرايراني به دو شيوه بورسيه و آزاد در كشور پذيرش مي شوند كه متقاضيان خارجي دريافت بورسيه تحصيلي پس از بررسي صلاحيت و مشخصات در دانشگاه هاي كشور پذيرش مي شوند و متقاضيان تحصيل آزاد نيز پس از سنجش صلاحيت علمي و در صورت پرداخت هزينه تحصيلي خود در كشور پذيرش مي شوند.

اجراي طرح برخورد با۷۰۰ هزار تبعه افغاني
ايسنا: مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور، از آغاز اجراي مفاد توافقنامه سه جانبه ايران، افغانستان و كميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل متحد، براي ثبت نام و بازگشت داوطلبانه مهاجران افغاني مقيم ايران تا سقف ۵۰۰ هزار نفر، از اواسط ارديبهشت ماه سال جاري در ۱۱ نقطه كشور خبر داد.
احمد حسيني با اشاره به اينكه فراخوان ثبت نام و مراجعه مهاجران افغاني براي شركت در طرح بازگشت داوطلبانه، اواخر هفته جاري در قالب اطلاعيه مشترك ايران و كميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل اعلام خواهد شد، افزود: با ابلاغ اين اطلاعيه كار ثبت نام رسما به اطلاع مهاجران افغاني مي رسد. وي تصريح كرد: اين بازگشت براي پناهندگان كاملا رايگان بوده و كليه هزينه هاي مربوط به حمل اثاثيه و مسافرت در داخل افغانستان تا مقاصد پناهندگان نيز از سوي كميسارياي پناهندگان سازمان ملل تامين مي شود.
مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور، خاطرنشان كرد: مهاجران افغاني كه از فرصت بازگشت استفاده كنند، مي توانند از امكانات اسكان در شهرك هايي كه از سوي وزارت عودت پناهندگان در افغانستان و براي مهاجران در نظر گرفته شده و همچنين از زمين هاي رايگان بهره مند شوند. وي با اشاره به اينكه پس از اعلام فراخوان، مناطق و مراكز بازگشت و ثبت نام مشخص شده، كار اعزام مهاجران پس از ثبت نام و نوبت بندي آغاز مي شود، اظهار كرد: اعزام مهاجران افغاني از ۹ استان كشور و ۲ منطقه مرزي «دوقارون» (مشهد) و «ميلك» (سيستان و بلوچستان)، صورت مي گيرد. حسيني افزود: مناطق ثبت نام و اعزام شامل استان هاي تهران، سيستان و بلوچستان، كرمان، مشهد، اصفهان، شيراز، سمنان، قم و خوزستان است.
وي محل ثبت نام مهاجرين افغاني در تهران را اردوگاه «سليمانخاني» و محل اعزام آنها را اردوگاه «خاوران» اعلام كرد. به گفته مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور، جزئيات اعزام مهاجرين افغاني نيز در اطلاعيه اي، آخر هفته اعلام مي شود.

معاون دادستان تهران خبر داد
افزايش جزاي نقدي بدحجابي
فارس: معاون دادستان تهران گفت: در طرح ارتقاي امنيت اجتماعي در مرحله اول به افراد بدحجاب، در قالب امر به معروف و نهي از منكر تذكر داده مي شود و در صورتي كه مشخص شود فرد به قصد تخريب جامعه اقدام به بدحجابي كرده است، توسط عاملين با وي برخورد مي شود.
محمود سالاركيا در پاسخ به سؤالي در خصوص چگونگي برخورد با افراد بدحجاب توسط مقامات قضايي و انتظامي گفت: نيروي انتظامي طرحي را به نام طرح افزايش امنيت اجتماعي با هماهنگي با دادسرا به اجرا گذاشته است كه يكي از محورهاي اين طرح برخورد با زنان بدحجاب است و اجراي آن به گونه اي نخواهد بود كه با ايجاد جو پليسي در جامعه افراد را جمع كرده و ببرند.
معاون دادستان تهران در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه كدام يك از ضابطين قضايي به طور مشخص اقدام به برخورد با بدحجابي مي كنند گفت: دستگاه قضايي از نيروي انتظامي خواسته است تا نسبت به امر به معروف و نهي از منكر با افراد بدحجاب برخورد كند و افرادي هم كه توسط ماموران اين نيرو به دليل بدحجابي و اصرار بر آن دستگير مي شوند، به دادسراي ناحيه ۲۱ تهران منتقل خواهند شد.
وي در خصوص ميزان مجازات لحاظ شده در مورد افراد بدحجاب گفت: مجازات اين افراد تا ۱۰ روز حبس و پرداخت جزاي نقدي از ۵۰ هزار ريال تا ۳ ميليون ريال است.
معاون دادستان تهران با بيان اينكه برخي از زناني كه پوشش مناسب ندارند قصد هنجار شكني ندارند، گفت: بعضي از اين زنان در حال تقليد از افراد ديگر هستند و در صورتي كه به آنها تذكر داده شود اصلاح خواهند شد و بنابراين در مرحله اول برخورد قضايي مدنظر نيست و سعي مي كنيم تا با امر به معروف و نهي از منكر رفتار كنيم.
سالاركيا با اشاره به لزوم ارائه هرچه سريع تر طرح لباس ملي در مجلس گفت: ما به افراد مي گوييم از اينگونه پوشاك استفاده نكنند ولي هيچ گونه جايگزيني را معرفي نكرده ايم و بنابراين ضرورت دارد تا مجلس شوراي اسلامي هرچه سريع تر نسبت به ارائه طرح الگوي لباس ايراني رسمي اقدام كند تا اينگونه پوشاك جايگزين پوشاك فعلي شود.
وي در پاسخ به سؤالي در خصوص اينكه آيا نيروهايي كه از نيروي انتظامي اقدام به امر به معروف و نهي از منكر به افراد بدحجاب مي كنند آموزش هاي لازم را ديده اند گفت: اين نيروها كه عموما از خواهران هستند در نيروي انتظامي آموزش ديده اند كه در اجراي ماموريت خود حتي الامكان از بروز تنش جلوگيري شود.

برنامه امتحانات هماهنگ خرداد و شهريور دانش آموزان استثنايي
گروه علمي فرهنگي: برنامه امتحانات هماهنگ خرداد و شهريور ماه دانش آموزان استثنايي در سال تحصيلي ۸۵-۸۴ اعلام شد.به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي امتحانات نهايي پايه سوم راهنمايي دانش آموزان آسيب ديده شنوايي به صورت هماهنگ در۱۰ ناحيه كشور برگزار مي شود.
براساس اين گزارش، امتحان دروس رياضي، علوم تجربي و عربي پايه سوم راهنمايي دانش آموزان آسيب ديده شنوايي با سؤالات يكسان كشوري توسط سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور طرح و به صورت هماهنگ كشوري در خرداد و شهريورماه ۸۵ برگزار مي شود.بنابراين گزارش امتحان دروس علوم تجربي روز چهارشنبه ۳ خرداد ماه، رياضي شنبه ۶ خرداد و عربي چهارشنبه ۱۰ خرداد ماه ساعت ۸ و۳۰ صبح برگزار خواهد شد.همچنين امتحانات شهريورماه دروس علوم تجربي شنبه ۴ شهريورماه، رياضي سه شنبه ۷ شهريورماه و عربي پنج شنبه ۹ شهريورماه ساعت ۸ و ۳۰ صبح برگزار خواهد شد. با توجه به اصلاحيه دستور العمل امتحانات سال جاري، امتحان درس حرفه و فن پايه سوم راهنمايي دانش آموزان آسيب ديده شنوايي به صورت هماهنگ استاني و امتحان درس حرفه اصلي و پرورش دو دوره مهارتهاي حرفه اي گروه كم توان ذهني به صورت داخلي برگزار مي شود و هماهنگ ناحيه اي نخواهد بود.

مشاوره نيروي انتظامي در فرهنگسراها
ايلنا: رئيس اداره مراكز مشاوره و مددكاري نيروي انتظامي تهران، گفت: بر اساس تعامل صورت گرفته با شهرداري تهران، مراكز مشاوره در سطح تمام فرهنگسراها متناسب با نيازهاي آن منطقه، تحت اختيار ناجا تشكيل خواهد شد.
سرهنگ محمدتقي حاج  موسي،گفت: در حال حاضر ۱۷ مركز مشاوره توسط نيروي انتظامي در تهران راه  اندازي شده كه بر اساس برنامه اوليه بايد در هر منطقه تهران يك مركز مشاوره ناجا ايجاد شود. حاج  موسي افزود: بخش قابل توجهي از افرادي كه به مراكز مشاوره ناجا مراجعه مي  كنند ۲۰ تا ۳۲ سال بوده و عمدتاً داراي مشكلات خانوادگي هستند.

آموزش نيروهاي مسلح براي حفاظت از آثار تاريخي
گروه علمي فرهنگي: مديركل دفتر برنامه ريزي آموزشي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: آموزش حفاظت از ميراث فرهنگي و آثار تاريخي براي نيروهاي مسلح بر اساس كنوانسيون ۱۹۵۴ لاهه و ساير معاهدات بين المللي در دست انجام است. مرتضي احمدي با اعلام اين خبر به ايسنا گفت: آموزش و فرهنگ سازي براي حفظ آثار تاريخي بسيار موثر است و اين امر بايد از خانواده ها آغاز شود؛ خانواده ها مي توانند در هنگام سفر، اين موضوع را به كودكان خود بياموزند و در دوران تحصيل نيز از همان مقطع ابتدايي، دانش آموزان به ارزش و اهميت آثار تاريخي و ضرورت حفظ آنها پي ببرند.

درمان، اولويت ستاد مبارزه با مواد مخدر
گروه اجتماعي: اهداف ستاد مبارزه با مواد مخدر تعامل بين اعضاي ستاد، سياستگذاري و برنامه ريزي و همچنين نظارت بر فعاليت هاي مبارزه با مواد مخدر در كشور است.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر، فدا حسين  مالكي در مراسم معارفه مطهر معاون دبير كل در ارزيابي عملكرد مبارزه با مواد مخدر در كشور گفت: ما در عرصه مقابله با قاچاقچيان و درمان معتادان موفق عمل كرده ايم و حال وقت آن رسيده است كه علاوه بر ادامه و تشديد مقابله با عرضه مواد مخدر و درمان معتادان يك برنامه ريزي جدي و همه گير در پيشگيري از آلوده شدن قشر عظيم جوانان كشور داشته باشيم.مطهر، معاون دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر، مواد مخدر را تهديد جدي عليه امنيت ملي تلقي كرد و در خصوص برنامه هاي خود، گفت: توجه به نقاط ضعف و قوت در گذ شته، پيگيري تصويب سياست هاي كلان مبارزه با مواد مخدر در مجمع تشخيص مصلحت نظام، شناسايي ظرفيت هاي كشور در زمينه هاي مختلف، مشاركت بيشتر مردم، گردآوري قوانين، آيين نامه ها و مصوبات ستاد و اسناد همكاري با ساير كشورها جهت عملياتي كردن آنها، همكاري بين بخش هاي درمان، پيشگيري و مقابله با عرضه، اطلاع رساني، آموزش دست اندركاران و فعال سازي شوراهاي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان ها از برنامه هاي مقابله با مواد مخدر در كشور به شمار مي روند.

پيگيري ۱۰۰۰ شكايت پزشكي در دستگاه قضائي
مهر: رئيس سازمان نظام پزشكي كشور گفت: يكهزار شكايت پزشكي طي سال گذشته در دستگاه قضائي پيگيري شد. دكتر شهاب الدين صدر افزود: ارتقاي كيفيت امكانات و تجهيزات پزشكي در بيمارستان ها- به ويژه اتاق هاي عمل- در كاهش و پيشگيري از قصورات پزشكي نقش موثري دارد.رئيس سازمان نظام پزشكي گفت: بيشترين قصور در بخش هاي جراحي از جمله زنان و مامايي، ارتوپدي، جراحي پلاستيك و ترميمي، گوش و حلق و بيني و چشم صورت مي گيرد.

رژيم لاغري در دوران بلوغ دختران، مناسب نيست!
ايرنا: دكتر ليلا آزادبخت- محقق مركز تحقيقات غدد درون ريز و متابوليسم دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي- گفت: كاهش وزن در دوره بلوغ دختران، علاوه بر اختلال در رشد آنها، كمبودهاي تغذيه اي، ضعف و خستگي، افسردگي و حواس پرتي را نيز به همراه دارد.
وي گفت: تاخير در رشد و بلوغ جنسي در اثر دريافت ناكافي غذا به وجود مي آيد و دريافت مواد مغذي به صورت كم در رژيم غذايي نيز موجب كوتاه قدي مي شود. اين محقق تاكيد كرد: دختران جوان كه در سنين بلوغ هستند، بايد بدانند كه رژيم هاي كاهش وزن در اين دوره ممكن است منجر به كوتاه ماندن قد شود و علاوه بر آن، به علت بروز انواع كمبودهاي تغذيه اي، سلامت آنان به خطر افتاده و با مشكلات متعددي مواجه شوند.

تسهيل   واگذاري كودكان بي  سرپرست به خانواده  ها
ايلنا: مديركل دفتر شبه خانواده سازمان بهزيستي اعلام كرد: طرح تسهيل  سازي واگذاري كودكان بي  سرپرست به خانواده  هاي واجد شرايط در دولت بررسي مي  شود.
ذبيح  الله عشقي گفت: در حال حاضر هيچ خبر جديدي از طرح در دست نيست و هنوز اين طرح، در هيات دولت در حال بررسي است.
به گفته عشقي اين طرح يكي از طرح  هاي ضروري است و نيازمند حمايت دولت هستيم. وي افزود: با توجه به اينكه واگذاري كودكان بي  سرپرست به خانواده  هاي واجد شرايط بسيار سخت بود و قوانين دست و پاگيري داشت، تسهيل  سازي شرايط را بسيار ضروري دانستيم.

اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |