يكشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۶ - Apr 23, 2006
سرفصل تازه فوتبال
قهرماني استقلال و حركت پرسپوليس براي بازسازي
محمود فكري كاپيتان پرسابقه استقلالي ها پس از چند بار توقف در يك قدمي تصاحب جام ،اين بار خود يكي از ستون هاي اصلي قهرماني بود. فكري در قلب دفاعي استقلال نقش مهمي در كسب عنوان بهترين خط دفاعي براي اين تيم در ليگ برتر داشت.
013023.jpg
گروه ورزشي: سيامك قليچ خاني: اتفاقات سال ۸۲ را بايد از نو نوشت و رسيد به امروز كه استقلال قهرمان ليگ حرفه اي شد تا بتوان عملكرد سه ساله اين تيم را مرور كرد. سال ،۱۳۸۲ تيم فوتبال استقلال در جدول در رده نهم قرار داشت.
رولند كخ مربي آلماني آن دوره، كنترل تيم را كاملا از دست داده بود و استقلال در رقابت هاي جام باشگاه هاي آسيا نيز جدا از حذف، در مسايل تيمي بحران هاي بيشماري را تجربه مي كرد. اما درست در روز زدن كلنگ ورزشگاه اختصاصي استقلال در نزديكي هاي پارك ارم كه هيچگاه اجرايي نگرديد، در دفتر هيات مديره سابق استقلال تصميم جديدي گرفته شد. محمدحسين قريب دانشجوي دهه پنجاه دانشگاه ملي آنروزها و شهيد بهشتي كنوني و يكي از مديران ارشد جهاد در جنگ تحميلي قرار شد از سايه بيرون بيايد. اين اتفاق در دهه شصت هم رخ داد. آنروزها هم استقلال يك مديرعامل مي خواست.
حسين قريب آمد و كاظم اوليايي با حكم سرپرستي قرار شد كارهاي اجرايي را انجام دهد. اين بار اما شرايط به گونه اي ديگر بود. قريب بايد مي آمد تا استقلال دوران تازه اي را آغاز كند. استقلالي متفاوت، بدون هياهو و جنجال هاي رايج فوتبال. اولين گام اينچنين برداشته شد. اين بار آبي ها از دور تسلسل مربي خارجي و پورحيدري خارج شدند و امير قلعه نويي هدايت تيم استقلال را بعهده گرفت. سپس نوبت بازسازي دروني تيم شد سهراب بختياري زاده، مهدي هاشمي نسب و برخي ها رفتند ؛ قرار بر نمايش چهره اي جديد از استقلال بود. اما استقلال مدعي جدي قهرماني شد. تيمي كه قرار بود فقط جهشي داشته باشد به سوي بالا و با آرامش براي سال بعد برنامه ريزي كند، جزو مدعيان قرار گرفت و با همان سطح توقعات ،بالارفت. اما استقلال در هفته آخر به دومي رضايت داد و در فضاي جديد حرفه اي فوتبال به تجربه پاس باخت.
در فصل دوم داستان سال  پيش بار ديگر تكرار شد. استقلال باز به فكر پوست انداختن افتاد و اين بار نوبت يدالله اكبري، نوازي، برومند و نفرات ديگري رسيد كه از نسل پيشين و همان افكار باقي مانده بودند وحالا بايد مي رفتند. قصه قهرماني هم همان بود، سال سوم اما مسير راه آبي به سوي جهتي ديگر هموار شد. حسين قريب در انتخابات رياست جمهوري از محسن مهرعليزاده رئيس وقت سازمان تربيت بدني كه نامزد انتخابات بود حمايت نكرد و خيلي زود پست خود را در هيات مديره استقلال از دست داد و او نيز مديرعاملي اين تيم را ترك كرد. اين جابه جايي بيش از چند ماه دوام نياورد و استقلال با هيأت مديره اي جديد بار ديگر با قريب به كار خود ادامه داد. تا به امروز كه در پنجمين دوره ليگ برتر فوتبال ايران به قهرماني رسيد.
از امروز بايد سرفصل تازه اي براي استقلال نوشت. فوتبال باشگاهي ما بيش از حد در ابعاد داخلي محبوس شده است. فوتبال ملي ما سالهاست از باشگاه ها پيشي گرفته و هويت بين المللي كسب كرده است. روز جمعه صد هزار هوادار استقلال پتانسيل واقعي فوتبال باشگاهي ما را نشان دادند.
اين نيرو را پرسپوليس نيز دراختيار دارد. براي فوتبال باشگاهي روز جمعه مي توان نقطه عطفي باشد براي فتح آسيا و بازكردن راه هاي بين المللي وبراي فوتبال جوان باشگاه هاي ايران.

شهنازي: وضعيت تيم هاي ملي مطلوب است
ايرنا: رئيس  فدراسيون  پينگ  پنگ  وضع  اعضاي  تيم هاي  ملي  زنان  و مردان  ايران  اعزامي به  مسابقات  جهاني  آلمان  را مطلوب  توصيف  كرد.
شاهرخ  شهنازي  در آستانه  اعزام  تيم  ملي  پينگ  پنگ  ايران  به مسابقات  جهاني  آلمان گفت : به منظور حفظ آمادگي و افزايش توان  ملي پوشان  يك  اردوي  تداركاتي  از ۶ تا ۳۱ فروردين  در محل  آكادمي  ملي برگزار كرديم .
تيم  ايران  در دو بخش  زنان  و مردان  در مسابقات  پينگ  پنگ  قهرماني  جهان (تيمي ) و انفرادي  كه  در روزهاي  ۴ تا ۱۴ ارديبهشت  در شهر برمن  آلمان  با حضور بازيكنان  برتر پينگ  پنگ  جهان  برگزار خواهد شد، شركت  خواهد كرد.
وي  گفت : در حال  حاضر دو مربي  كره اي  و ۵ بازيكن  تمريني  بسيار عالي  كه داراي  رنكينگ  جهاني  هستند در اردوي  تيم  ملي  مردان  حضور دارند و حريفان تمريني  ملي پوشان  هستند.
به  گفته وي  با توجه  به  برنامه ريزي  صورت  گرفته  تلاش  شده است  در اين  مرحله از اردوي  آمادگي  اعضاي  تيم هاي  ملي  زنان  و مردان  بدون  كوچكترين  مشكلي  از نظر امكانات  به  تمرين  بپردازند تا با آمادگي  كامل  گام  به  پيكارهاي  جهاني بگذارند.

پيكارهاي وزنه برداري باشگاه هاي آسيا
۳ طلا براي رضازاده، آسان تر از هميشه بود
013026.jpg
گروه ورزشي- محمدرضا منصوريان: حسين رضازاده قوي ترين وزنه بردار حال حاضر جهان در آخرين روز پيكارهاي وزنه برداري باشگاه هاي آسيا در شهر تاشكند ازبكستان با پيراهن تيم نفت مسجد سليمان صاحب ۳ مدال طلا در وزن ۱۰۵+ كيلوگرم شد.رضازاده در اين ميدان بدون آن كه از سوي هيچ حريفي تهديد شود خيلي راحت با مجموع ۴۳۵ كيلوگرم عنوان قهرماني را به خود اختصاص داد. او ۱۹۵ كيلوگرم در يك ضرب و ۲۴۰ كيلوگرم را در دو ضرب بالاي سر برد. دو وزنه بردار ازبكي با مجموع ۴۱۰ و ۳۸۰ كيلوگرم به ترتيب دوم و سوم شدند.
پيش از رقابت هاي اين وزن ، مسابقات در دسته ۱۰۵ كيلوگرم برگزار شد كه نواب نصير شلال نماينده كشورمان با بالاي سر بردن وزنه ۱۴۵ كيلوگرم تنها يك مدال برنز در حركت يك ضرب به دست آورد. او در مجموع با ركورد ۳۳۰ كيلوگرم چهارم شد. وزنه برداران قزاقستان، عراق و ازبكستان در اين وزن به ترتيب اول تا سوم شدند.
در اين حال در جريان برگزاري رقابت هاي ديدني وزنه برداران در اوزان ۷۷ ، ۸۵ و ۹۴ كيلوگرم وزنه برداران كشورمان ۱۰ مدال رنگارنگ براي وزنه برداري كشورمان به ارمغان آوردند.محمود اسمعيل زاده در دسته ۷۷ كيلوگرم در مجموع با ركورد ۳۱۰ كيلوگرم به مدال برنز رسيد. در وزن ۸۵ كيلوگرم محمدحسين برخواه از تيم نفت اهواز يك مدال طلا و دو نقره گرفت. او در يك ضرب با ۱۵۰ كيلوگرم صاحب مدال نقره شد. در دو ضرب با وزنه ۱۸۷ كيلوگرم در مكان اول ايستاد و در مجموع با ركورد ۳۳۷ كيلوگرم نقره دوم خود را به دست آورد. علي دهقانيان در وزن ۹۴ كيلوگرم با مجموع ۳۶۵ كيلوگرم قهرمان اين وزن شد. دهقانيان در يك ضرب با زدن وزنه ۱۶۰ كيلوگرم نقره گرفت و در دو ضرب هم با مهار وزنه  ۲۰۵ كيلوگرم صاحب گردن آويز طلا شد. اميد نائيج ديگر وزنه بردار كشورمان در اين وزن دو مدال برنز يك ضرب و دوضرب را از آن خود كرد.

ادامه ناكامي تكواندوي ايران در مسابقات آسيايي
ايسنا: دومين روز از هفدهمين دوره مسابقات تكواندو قهرماني آسيا در تايلند با حذف هر چهار نماينده ايران آغاز شد.
در اين رقابت ها كه در بانكوك آغاز شد در وزن اول و در قسمت مردان فيض الله نفجم مقابل حريف كويتي خود در دور اول با سه امتياز اختلاف به پيروزي رسيد، وي در دور دوم به مصاف حريفي از فيليپين رفت و با شكست از حريف خود از دور رقابتها كنار رفت.
در وزن چهارم اميد غلامزاده در قسمت امتياز طلايي مقابل «جميل خوفاش» حريف اردني شكست خورد كه مورد اعتراض مسئولان تيم ملي ايران قرار گرفت.
مسئولان برگزاري مسابقات پس از بازبيني فيلم نتيجه نهايي اين ديدار را به سود حريف اردني اعلام كردند و وي نيز از ادامه مسابقات كنار رفت.
در قسمت بانوان ناتيلا نظامي در وزن اول با شكست برابر تكواندوكاي ويتنامي از دور رقابت ها حذف شد و سارا خوش جمال فكري در وزن سوم نيز با مغلوب شدن مقابل حريفي از كره جنوبي از ادامه مسابقات كنار رفت.
گفتني است، فردا  هادي ساعي در وزن پنجم با حريف ژاپني روبرو مي شود و كوروش رجلي در وزن ششم با نماينده عراق پيكار خواهد كرد.
در بخش زنان نيز شيخي با چين رقابت خواهد كرد.
فردا رقابت ها پايان مي يابد و تاكنون تيم ايران به دو نشان برنز دست يافته است.

امير حيدري: قصد خدمت به واليبال را دارم
گروه ورزشي: مربي جديد تيم ملي واليبال بزرگسالان اظهاراتش در برخي رسانه ها مبني بر كارنكردن با مربيان خارجي را تكذيب كرد. ابراهيم امير حيدري با اعلام آن كه ورود دوباره اش به تيم ملي قصد خدمت به واليبال است به همشهري گفت: براي من هيچ تفاوتي نمي كند كه با چه عنواني به واليبال كشورم خدمت كنم. مهم براي من موفقيت واليبال ايران است و به همين خاطر سعي دارم همه تلاش و تجربيات چندساله ام را بكار بگيرم.

مشكل واليبال اميدها
برگزاري رقابت هاي واليبال دسته اول اميدهاي كشور در نيمه ارديبهشت ماه و همزماني با امتحانات دانش آموزان مشكل ساز شده است. اينكه چرا اين مسابقات حتماً بايد در اين تاريخ برگزار شود معلوم نيست.

تهديد هيأت واليبال استان تهران
هيأت واليبال استان تهران براي آماده سازي تيم هايش براي شركت در مسابقات قهرماني كشور با مشكلات مالي روبروست. در همين رابطه عباس جلايي گفتگوهايي با يزداني خرم رئيس فدراسيون واليبال و جمشيد تقي زاده مديركل تربيت بدني استان تهران انجام داده تا بتواند اين مشكل را حل كند. رئيس هيأت واليبال استان تهران تهديد كرده است كه اگر مشكلات مالي اين هيأت حل نشود، اين هيأت تيم هايش را در مسابقات قهرماني كشور شركت نخواهد داد.

كرباسيان به ژاپن مي رود
013029.jpg
گروه ورزشي _ علي شاكري: رئيس فدراسيون بدمينتون ايران روز چهاردهم ارديبهشت ماه براي شركت در اجلاس هيأت رئيسه فدراسيون بين المللي بدمينتون عازم شهر توكيو ژاپن خواهد شد.
مهدي كرباسيان كه ضمن عضويت در هيأت رئيسه فدراسيون جهاني نايب رئيس كنفدراسيون بدمينتون آسيا نيز هست قرار است در اين سفر پيرامون جذب دو مربي سرشناس براي حضور در ايران با مقامات جهاني اين رشته گفتگو كند.
رئيس فدراسيون بدمينتون كه استعفايش مورد قبول مهندس علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني واقع نشد، قصد دارد حالا كه ماندگار شده است تغييرات اساسي در تشكيلات اين فدراسيون بوجود آورد كه بزودي اين كار صورت خواهد پذيرفت.مهدي كرباسيان با اعلام اينكه برنامه مفصلي براي ملي پوشان رده هاي سني مختلف دارد، گفت: پس از انجام بازيهاي انتخابي و مشخص شدن زبدگان هر رده شاهد جهش خوبي از بدمينتون خواهيد بود. كرباسيان حضور چند ورزشكار بانوان اين رشته را در رنكينگ صد بدمينتون باز جهان يك موفقيت قابل توجه براي ورزش بانوان كشور خواند.

آنجلوتي مربي رئال مادريد
گروه ورزشي _ حسن حيدري: كارلو آنجلوتي روز پنج شنبه هفته جاري رسماً به عنوان سرمربي تيم رئال مادريد معرفي مي شود. والدانو يكي از مقامات بلندپايه رئال مادريد با تاييد اين خبر اعلام كرد: بعد از اينكه تيم رئال مادريد در فصل گذشته نه در سطح اسپانيا و نه در سطح اروپايي به موفقيتي دست نيافت زمان تغييرات در اين باشگاه فرارسيده و ما براي اينكه براي فصل بعد به اهداف خود برسيم سعي در به خدمت گرفتن يك مربي سرشناس گرفتيم.آنجلوتي در طول ۴ سال گذشته يك بار ميلان را به عنوان قهرماني اروپا رسانده و يك بار نيز در دوره پيش به عنوان نايب قهرماني رساند.
در اين باره هنوز باشگاه آ.ث.ميلان اظهار نظري نكرده است.

ادعاي جديد ليپي
گروه ورزشي : مارچلو ليپي سرمربي تيم ملي فوتبال ايتاليا در ادعاي جديدي اعلام كرد: ايتاليا در آلمان قهرمان مي شود. به عقيده ليپي عليرغم اينكه برزيل هنوز هم يكي از مدعيان قهرماني است اما تيم ما در آمادگي كامل به سر مي برد و بدون شك به فينال مي رسيم.ايتاليا در ديدارهاي دوستانه موفق شد تيم آلمان را با پيروزي پرگل درهم بكوبد كه اين نتيجه بيانگر قدرت ايتالياست.
اين تيم آخرين بار در سال ۱۹۸۲ با پيروزي سه بر يك در فينال جام جهاني اسپانيا به رهبري انزو بيرزوت به مقام قهرماني رسيد. بهترين مقام ايتاليا بعد از اين سال مقام سوم در جام جهاني ۱۹۹۰ بود كه بعد از پيروزي مقابل انگليس به دست آمد.

فوتبال پس از ليگ برتر
013032.jpg
مبعلي به الشباب پيوست
گروه ورزشي: ليگ تمام شد، جام به استقلال رسيد، آبي ها به آسيا رفتند و هياهوي فوتبال ماند و انتخاب نماينده دوم ايران در جام حذفي، اردوي تيم ملي در راه جام جهاني و نقل و انتقالات فوتبال .
قرارداد دوساله مبعلي با الشباب
باشگاه الشباب روز گذشته در ارتباط با جذب ايمان مبعلي توسط پرسپوليس كه از سوي محمدحسن انصاري فر اعلام شده بود اطلاعيه اي صادر كرده است.
اين باشگاه مي گويد با ايمان مبعلي قرارداد دوساله امضا كرده و تنها تبصره موجود در اين قرارداد اين است كه درصورتي كه فولاد به مرحله دوم ليگ قهرمانان آسيا راه يابد، تا پيش از شروع فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۷ ليگ حرفه اي امارات، ايمان مبعلي مي تواند فولاد اهواز را در اين رقابت ها ياري كند.
فرهاد مجيدي به النصر پيوست
فرهاد مجيدي بازيكن كنوني الاهلي كه به صورت قرضي به تيم الوصل ملحق شده يك قرارداد ۲ ساله با تيم النصر امارات منعقد كرد.
قرارداد فرهاد مجيدي از ابتداي فصل ۲۰۰۶ تا فصل ۲۰۰۸ اعتبار دارد. آرش برهاني از پاس نيز در آستانه پيوستن به النصر است.
تاريخ فراخوان نفرات تيم ملي
اسامي نفرات تيم ملي جهت حضور در اردوي تداركاتي سوئيس چهارشنبه بعد از بازي هاي اين هفته جام حذفي اعلام مي شود.
امكان دارد به غير از نفرات حاضر درگيري هاي حرفه اي خارج از كشور بازيكنان تيم هاي صباباتري و فولاد نيز دعوت نشوند.
اسامي نفرات دعوت شده به تيم ملي هنوز قطعي نشده است، اما شنيده ها حكايت از انتخاب اين بازيكنان دارد.استقلال: وحيد طالب لو، مجتبي جباري، حسين كاظمي، رضا عنايتي ، عليرضا واحدي نيكبخت وسياوش اكبر پور،پرسپوليس: جواد كاظميان و محمد محمدي،فولاد: ابراهيم ميرزاپور و حسين كعبي،پاس: محمد نصرتي، ميثم منيعي و حسن رودباريان
آغاز دوره ششم ليگ حرفه اي
ششمين دوره ليگ حرفه اي ايران براي اولين بار، ۱۵ مرداد ماه آغاز مي شود. قرار است اين بازي ها يك ماه زودتر از موعد شروع شود. به گونه اي كه نيم فصل مسابقات با آغاز رقابت هاي بازي هاي آسيايي ۲۰۰۶ دوحه مصادف مي شود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |