دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۷۳ - May 1, 2006
شوراي شهر تصويب كرد
كرايه تاكسي در ۱۶۲ مسير را كاهش يافت
000351.jpg
گروه شهري: شوراي اسلامي شهر تهران، نرخ كرايه تاكسي در ۱۶۲ خط از مجموع ۴۴۴ خط نرخ گذاري شده قبلي را حدود ۱۰ درصد كاهش داد.
به گزارش همشهري، مهندس مهدي چمران ديروز در پايان دويست و بيست و نهمين جلسه علني و بدون حضور مستمع شوراي شهر گفت: در اين جلسه پس از بررسي مسيرهاي موجود، نرخ كرايه ۱۶۵ مسير تغيير كرد كه از اين تعداد كرايه ۱۶۲ مسير كاهش يافت.
رييس شوراي شهر، ميزان كاهش در پنج تا شش خط تاكسي را ۱۰۰۰ ريال و در بقيه خطوط را ۲۵۰ ريال اعلام كرد و گفت: ۲ خط نيز ۱۰ درصد افزايش و يك خط نيز به دليل اشتباه بودن مسير با كسر ۱۰۰۰ ريال اصلاح شد.
چمران همچنين مبناي تعيين نرخ كرايه تاكسي در سال ۸۵ را نرخ هاي مصوب سال ۸۳ و نرخ هاي معمول نيمه دوم سال ۸۴ دانست و در عين حال گفت: نرخ كرايه هيچ كدام از خطوط تاكسي تهران نسبت به قبل، ۱۰۰ درصد افزايش نداشته است.
وي افزود: مصوبه مربوط به نرخ كرايه تاكسي براي فرمانداري ارسال و پس از اعلام نظر نهايي به سازمان تاكسيراني ابلاغ خواهد شد.
چمران همچنين گفت: بازنگري در مصوبه هاي شوراي شهر را وظيفه خود مي دانيم و در رابطه با نرخ هاي كرايه تاكسي نيز حتي اگر فرمانداري هم اعتراض نمي كرد، ما باز هم تجديدنظر مي كرديم و نيازي به بحث هاي رسانه اي نبود.
رييس شوراي شهر درباره زمان اجراي نرخ هاي تعديل شده گفت: به طور طبيعي ۱۵ روز مهلت براي بررسي اين مصوبه و اعلام نظر فرمانداري تعيين شده است و پس از ابلاغ به تاكسيراني اجرا خواهد شد.
وي با اشاره به وضعيت تاكسي هاي گردشي (نارنجي) نيز گفت: مسئولين تاكسيراني هم اكنون در حال تنظيم تاكسيمترها براساس نرخ هاي جديد هستند.
تشريح برنامه هاي شهرداري براي بهبود ترافيك
رئيس شوراي شهر همچنين گفت: در جلسه روز يكشنبه مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك ۵۰ مدل طراحي شده براي ترافيك تهران در افق ۱۳۹۰ را تشريح و گزارشي از برنامه هاي اين سازمان در خصوص بهبود وضعيت ترافيك ارائه كرد.
چمران افزود: در اين جلسه مهندس مهرداد تقي زاده اعلام كرد اگر تا سال ۹۰ هشت خط مترو تهران تكميل و فعاليت خود را آغاز كند با انجام اصلاحات مهندسي و بهبود وضعيت سرويس دهي اتوبوسراني و همچنين اعمال صحيح مديريت سفر مي توان بحث ترافيك و آلودگي هواي تهران را تا حد قابل قبولي بهبود بخشيد.
به گفته وي، اگر تمام اين موارد اعمال شود، سرعت سفر در تهران از ۶/۱۸ كيلومتر فعلي به ۳۲ كيلومتر در ساعت افزايش خواهد يافت.
چمران همچنين در پاسخ به سئوالي درباره طرح تحقيق و تفحص از اداره كل روابط عمومي شهرداري تهران نيز گفت: هنوز اين موضوع در شوراي شهر مطرح نشده است.
وي در عين حال گفت: تحقيق و تفحص از شهرداري مرتب در حال انجام است و از مسئولين شهرداري همواره در خصوص كارهاي انجام شده و يا در دست اقدام تحقيق و تفحص مي كنيم و اين با تحقيق و تفحص مجلس متفاوت است.

شهر دار تهران:
جاي نگراني براي ساماندهي قبور شهدا وجود ندارد
ايرنا: محمدباقر قاليباف  شهردار تهران  در خصوص  انتقادات  اخير از طرح  ساماندهي  قبور شهدا، گفت : طرح  ساماندهي  قبور شهدا كاملا كارشناسي  شده  است  و هيچ  جاي  نگراني  براي  خانواده  شهدا در اجراي  اين  طرح  وجود ندارد.
بسيج  دانشجويي  دانشگاه  تهران  و جنبش  عدالت  خواه  دانشجويي  جمعه  گذشته  در اطلاعيه هاي  جداگانه اي  كه  در ميان  نمازگزاران  تهراني  توزيع  شد، نسبت  به  تغييرات  تركيب  فعلي  قطعات  شهدا در بهشت  زهرا تهران  اعتراض  كردند.
در اين  اطلاعيه ها آمده  است : در طول  سال هاي  بعد از جنگ  هر بار سخن  از بازسازي  و ساماندهي  ميراث  شهدا و دفاع  مقدس  به  ميان  آمده ، اغلب  نتيجه اي  جز نابودي  و تخريب  آنها به  بار نيامده  است .
در اين  اطلاعيه ها كه  با عنوان  تخريب  ميراث  شهدا به  نام  ساماندهي  در ميان  شهروندان  تهراني  توزيع  شد، تغييرات  در بهشت  زهرا گامي براي  قطع  ارتباط نسل  جديد با آثار زنده  به  جاي  مانده  از دوران  دفاع  مقدس  توصيف  شده  است .
قاليباف گفت: اگر هم  فرد يا گروهي  به  اجراي  اين  طرح  منتقد است ، انتقادات  خود را به  شهرداري  تهران  و يا بنياد شهيد كه  مسئوليت  كار را بر عهده  دارد، منعكس  كند تا اشكالات  كار بر طرف  شود.
وي  به  پخش  اطلاعيه  و شب  نامه  براي  موضع گيري  در مقابل  طرح  ساماندهي  قبور شهدا اشاره  و تصريح كرد: ما خودمان  رزمنده ايم ، جانبازيم ، از خانواده  شهيد هستيم ، جنگ  را ديده ايم  و درك  همه  اين  مسايل  را داريم .
شهردار تهران  تأكيد كرد: انشاءالله  وقتي  قبور شهدا به  بهترين  شكل  خودساماندهي  شد، منتقدان  خواهند ديد و قبول  خواهند كرد كه  فضاي  جديد، يك  فضاي  كاملا مناسب  با رعايت  تمامي  مسايل  اخلاقي  و معنوي  است .
قاليباف  در خصوص  اينكه  تجارب  قبلي  ساماندهي  قبور شهدا چندان  موفق  نبوده  است ، به  ساماندهي  قبور شهدا در مشهد اشاره  كرد و گفت : زماني  كه  هفت  سال  قبل  بحث  ساماندهي  قبور شهدا در مشهد مطرح شد، خود من  در آنجا بودم  كه از لحاظ طرح ، طرح  مشهد را نپسنديدم .
وي  افزود: طرح  مشهد مشكلات  زيادي  داشت  و خود من  از منتقدين  اين  طرح  بودم  و اين  را به  مسئول  وقت  بنياد شهيد نيز گفتم .
وي  خاطرنشان  كرد: اما كاري  را كه  در تهران  انجام  مي دهيم ، هم  به  جهت  طراحي  و هم  از لحاظ معنوي  كار بسيار زيبايي  خواهد بود و جاي  نگراني  براي  خانواده  شهدا وجود ندارد.

سال۸۵ و پيش بيني افزايش قيمت مسكن
نشانه هاي بحران، گريبان گير بازار مسكن كشور شده است
000360.jpg
ايسنا: كاهش ۱۷درصدي پروانه هاي ساختماني در كشور، نشانه هايي از بحراني است كه گريبان گير بازار مسكن كشور شده است.
مهندس بيات ماكو دبير اول سازمان نظام مهندسي كشور با اشاره به كاهش صدور پروانه ساختماني در سال ۸۵ ، افزود: كاهش صدور پروانه هاي ساختماني نشان دهنده وجود بحران در بازار مسكن است و اثرات رواني در اين بازار دارد و سرمايه هاي راغب براي حضور در اين بخش را دفع مي كند.
او گفت: برخلاف پيش بيني اقتصاددانان مبني بر اينكه سرمايه ها در سال ۸۵ جذب بخش ارز، سكه و زمين خواهد شد، اين امر در مورد زمين صدق نكرد بلكه از اين بخش فرار نيز كرده است.
بيات ماكو بيان كرد: در حال حاضر ۳۰۰ هزار واحد خالي در تهران وجود دارد كه همگي آماده فروش هستند كه خالي ماندن اين واحدها ناشي از قيمت بالاي واحدهاست نه نبود مشتري.
وي تصريح كرد: ركود ساخت و ساز باعث مي شود كه درآمد مردم، تورم بازار مسكن را به تدريج جبران كند و بخشي از مردم، قدرت خريد مسكن پيدا كنند و مازاد مسكن سال هاي گذشته خريداري  شود.
دبير اول سازمان نظام مهندسي كشور افزود: اما با اين وجود، بخشي از توليدكنندگان بخش مسكن به سود مورد نظر خود نرسيده اند و اين ركود نيز باعث كاهش مجدد سرمايه گذاري در بخش مسكن مي شود اما اين امر مقطعي است چرا كه نياز به مسكن در كشور وجود دارد.
او بيان كرد: اما كاهش صدور پروانه هاي ساختماني باعث مي شود كه تعداد خانوارهاي بدون مسكن كشور در سال هاي آينده بيش از رقم فعلي شود و به زودي با اين بحران نيز مواجه خواهيم بود.
بيات ماكو سرمايه گذاري در بخش مسكن را امن ترين نوع سرمايه گذاري خواند و تصريح كرد: با وجود پايين بودن توان مردم در خريد واحدهاي مسكوني، قيمت واحدهاي مسكوني كاهش نيافته و مالكان واحدهاي مسكوني به دليل حفظ ارزش آن، اين واحدها را به صورت خالي نگه مي دارند.
وي گفت: اگر دولت همچنان به مهار قيمت سكه و ارز در بازار ادامه دهد مي توان انتظار داشت كه بخشي از سرمايه ها به بازار مسكن برگردد و روند نزولي صدور پروانه هاي ساختماني، روند صعودي را در پي خواهد گرفت و به وضعيت تعادلي خواهد رسيد.

تهران در افق ۱۳۹۰ نيازمند ۲۵۰ كيلومتر خطوط ريلي
000357.jpg
مهر: كلانشهر تهران بر اساس طرح جامع حمل و نقل و ترافيك، تا افق سال ۱۳۹۰به ۱۴۶ كيلومتر شبكه بزرگراهي و ۲۵۰ كيلومتر خطوط ريلي نياز دارد.
مديرعامل شركت مطالعات جامع ترافيك تهران افزود: طرح جامع از سال ۱۳۷۳ آغاز شده و تا سال ۹۰ ادامه دارد كه در اين طرح تمام روش هاي حمل و نقل در زمينه توسعه شبكه معابر، توسعه خطوط ريلي، شبكه هاي اتوبوسراني و تاكسيراني و ... بر اساس الگوهاي سفري كه وجود داشت طراحي شده است.
دكتر شهريار افندي زاده گفت: در طرح كلي احداث ۱۴۶ كيلومتر ديگر شبكه بزرگراهي به صورت دو رينگ داخلي و خارجي در نظر گرفته شده كه بر اساس بودجه شهرداري تا سال ۹۰ بايد اولويت بندي شوند.
وي ادامه داد: اگر بودجه لازم تامين شود هر ۱۴۶ كيلومتر شبكه بزرگراهي اجرايي خواهد شد اما در صورت عدم تامين اعتبار مورد نياز بايد بر اساس اولويت بندي اجرايي شود.
افندي زاده تصريح كرد: به عنوان نمونه بزرگراه چمران به نيايش، بزرگراه آسيا، ادامه زين الدين به همت، بزرگراه امام علي و ادامه قسمتي از بزرگراه يادگار امام از جمله بزرگراه هايي هستند كه احداث و تكميل آنها به تصويب رسيده است.
مديرعامل شركت مطالعات جامع ترافيك تهران با اشاره به پيشنهاد احداث ۹۰ كيلومتر خطوط ريلي به صورت رينگ و در قالب مترو و يا قطار هوايي، اظهار داشت: قرار بود اين پيشنهاد نيز پس از بررسي براي تصويب به شوراي شهر ارسال شود.
وي با بيان اين كه در طرح جامع تا ۷ خط مترو توسط شوراي شهر به تصويب رسيده است، اظهار داشت: فقط براي خطوط ۸ و ۹ شركت مطالعات جامع ترافيك همراه با شركت سيسرا در حال بررسي و مطالعه اين طرح است كه هنوز قطعي نشده است.
افندي زاده تاكيد كرد: به جز خط يك و ۲ ، تهران به ۲۵۰ كيلومتر خطوط ريلي نياز دارد اما اين كه اين مقدار كدام مسيرها را بايد تحت پوشش قرار دهد، همچنان در حال بررسي است.
مديرعامل شركت مطالعات جامع ترافيك تهران با اشاره به طرح يكپارچه سازي حمل و نقل در تهران، اظهار داشت: اين طرح تركيبي از تاكسي ها و مسافربرهاي خطي، ميني بوس يا ون، اتوبوس و مترو خواهد بود كه قرار است اولويت خطوط اصلي به مترو واگذار شده و در جايي كه مترو نباشد، اتوبوس پاسخگو باشد.
افندي زاده تصريح كرد: خطوط كوتاه تر نيز به ون يا ميني بوس هاي جديد واگذار شده و پس از آن مسافربرها و تاكسي هاي خطي هم به اين شبكه پيوسته و از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب به مسافران سرويس دهي خواهند كرد.
وي با بيان اين كه در اين طرح تمام طراحي ها به گونه اي صورت خواهد گرفت كه هر كس پس از خروج از منزل در فاصله ۴۰۰ متري به شبكه وصل شود كه در حال حاضر شركت مطالعات در حال طراحي يكپارچه سازي حمل و نقل عمومي است. افندي زاده تاكيد كرد: تا پايان سال جاري ديگر خطوط آينده مترو و ساير سيستم هاي ريلي به تصويب نهايي رسيده و طرح جامع بر اساس اطلاعات سال ۷۳ به هنگام سازي و اجرا خواهد شد. مديرعامل شركت مطالعات جامع ترافيك تهران به انجام مطالعات جديدي براي طرح جامع ديگري كه از سال ۱۳۹۰ تا افق سال ۱۴۰۵ را در برمي گيرد اشاره و افزود: يك طرح جامع ديگر نيز وجود دارد كه مطالعات آن از سال ۸۳ تا سال ۸۷ ادامه خواهد داشت و پس از آماده شدن اطلاعات مطالعاتي اين طرح جايگزين طرح جامع سال ۹۰ خواهد شد. افندي زاده تصريح كرد: تمام اين محاسبات بايد با وضعيت توسعه شهر، ميزان جمعيت، وضعيت كاربري زمين و سيستم اقتصادي هماهنگ باشد تا تسهيلات مورد نياز با توجه به اين هماهنگي ها فراهم شود.

برپايي ۳۰۰ بازارچه خوداشتغالي در بوستان هاي تهران
000405.jpg
ايرنا: مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهرداري تهران از راه اندازي ۳۰۰ بازارچه خوداشتغالي از ۲۰ روز آينده در بوستان هاي بزرگ پايتخت خبر داد.
علي محمدنژاد مدت زمان برپايي اين بازارچه ها را يك هفته اعلام و تصريح كرد: در اين مكان ها، زنان سرپرست خانوار و افراد فاقد شغل مشخص به عرضه محصولات فرهنگي، هنري، صنايع دستي و مواد غذايي مي پردازند.وي گفت: تاكنون برپايي  اين بازارچه ها در بوستان هاي ملت، قيطريه، رسالت و لاله قطعي شده و در بقيه بوستان ها نيز در حال مكان يابي هستيم.
به گفته وي، فراخوان حضور خانواده هاي كم درآمد و زنان سرپرست خانوار در اين بازارچه ها اعلام شده و علاقه مندان مي توانند با مراجعه به معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران، نسبت به پر كردن فرم پذيرش حضور در اين مكان ها اقدام كنند.
طرح جمع آوري كالاهاي مستعمل
همچنين از ابتداي ارديبهشت ماه طرح جمع آوري، بازسازي كالا و لوازم مستعمل و مازاد شهروندان تهراني و اهداي آن به نيازمندان در شهر از سوي شركت ساماندهي و مشاغل شهرداري تهران به اجرا درآمد.
بر پايه اين گزارش شش پايگاه با همكاري شركت ساماندهي و شهرداري هاي مناطق مراحل جمع آوري كالاهاي مستعمل و مازاد شهروندان تهراني از در منازل و اداره ها را به طور آزمايشي آغاز كرده است.
اين پايگاه ها در مناطق ۱ ، ۲ ، ۳ ، ۴ ، ۲۰ و ۲۲ راه اندازي شده است.
محمدنژاد _ مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر _ با تشريح جزئيات طرح گفت: شهروندان تهراني كه قصد اهداي وسايل مازاد و مستعمل خويش را به افراد نيازمند دارند با تماس با پايگاه هاي ايجاد شده مي توانند لوازم خويش را به اين پايگاه تحويل و هبه كنند و در مقابل كالاي اهدايي، رسيد دريافت دارند تا پس از انجام پروسه بازسازي و توزيع اين كالاها، نسبت به نحوه تحويل آن به نيازمندان مطلع شوند.
وي خاطرنشان كرد: كالاهاي مذكور تحت برنامه ريزي خاص از طرف معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران به واسطه عوامل تحت الامر در مناطق بيست ودوگانه شهرداري تهران و با همكاري مؤسسات خيريه، كميته امداد و بهزيستي و ساير ارگان ها، پس از شناسايي واقعي نيازمندان شهر، بين آنان توزيع خواهد شد. شهروندان مي توانند براي اطلاع از جزئيات دقيق تر با شماره هاي زير تماس بگيرند.

آزادراه تهران- شمال
با فروش اوراق مشاركت ساخته مي شود
ميراث خبر: وزير راه و ترابري اعلام كرد: اين وزارتخانه براي تامين اعتبار و تسريع در ساخت آزادراه تهران - شمال ۲۰۰ميليارد تومان اوراق مشاركت مي فروشد.
محمد رحمتي افزود: نرخ سود فروش اوراق مشاركت آزادراه تهران_ شمال ۵/۱۵درصد است.
وي ادامه داد: قرار است عمليات ساخت قطعه هاي دوم و سوم اين آزادراه براي مشاركت بخش خصوصي و پيمانكاران به مناقصه گذاشته شود تا عمليات اجرايي اين دو بخش نيز آغاز شود.
رحمتي تصريح كرد: براي استفاده از فاينانس خارجي و حضور كارشناسان چيني براي ساخت آزادراه تهران_ شمال به تضمين اعتبار براي گشايش فاينانس در بانك تجارت نياز است كه اين تضمين داده شد و به زودي مجوز گشايش فاينانس صادر مي شود.
قرار است فروش اين اوراق مشاركت از ابتداي مهرماه سال جاري آغاز شود.

مديرعامل  سازمان  بازنشستگي شهرداري تهران:
فعاليت تعاوني اعتباري شهر نيازي
به مجوز بانك مركزي ندارد
ايرنا: مديرعامل  سازمان  بازنشستگي  شهرداري  تهران  گفت : فعاليت  تعاوني  اعتباري شهر، نيازي  به  اخذ مجوز از بانك  مركزي  ندارد.
چندي  پيش ، روابط عمومي  بانك  مركزي  جمهوري  اسلامي ايران  در اطلاعيه اي  فعاليت  تعاوني  اعتباري  شهر را به  دليل  نداشتن  مجوز از سوي  اين  بانك ، غيرقانوني  اعلام  كرد.
سعيدرضا عاصمي  افزود: ازآنجا كه  اين  صندوق  درقالب  تعاوني  اعتباري  فعاليت  مي كند، بايد از وزارت  تعاون  مجوز بگيرد كه  اين  كار نيز انجام  شده  است .
به  گفته  وي ، فعاليت  اين  تعاوني  فعلا درحد حساب هاي  داخلي  شهرداري  تهران  و براي  تسهيل  در امور مالي  و اعتباري  فعاليت هاي  شهرداري  و كاركنان  آن است .
وي  با تأكيد بر اينكه  حدود و وظايف  اين  تعاوني  در اساسنامه  آن مشخص شده ، تصريح  كرد: بر اساس  اين  وظايف ، تعاوني  اعتباري  شهر در صورت  فعاليت  عمومي و همگاني  در شهر، بايد مجوزهاي  لازم  را دريافت  كند.
مديرعامل  سازمان  بازنشستگي  شهرداري  تهران  در خصوص  علت  گشايش  شعب  زيادي از اين  تعاوني  در پايتخت ، خاطرنشان  كرد: بنا داريم  تا بخشي  از فعاليت هاي  مالي  و اعتباري  شهرداري  ازجمله  پرداخت  وام  ازدواج  از طريق  شعب  اين  تعاوني صورت  گيرد.
وي  با بيان  اينكه  تا پايان  ماه  جاري ، ۴۰ شعبه  تعاوني  اعتباري  شهر در پايتخت  راه اندازي  مي شود، سرمايه  اوليه  تشكيل  اين  تعاوني  را ۲۰ ميليارد ريال  ذكر كرد.
عاصمي  به  احتمال  پرداخت  وام  ۱۰ ميليون  ريالي  ازدواج  شهرداري  از سوي اين  صندوق  اشاره  كرد و افزود: شهرداري  تهران  قصد دارد در راستاي  تغيير سيستم  مالي  خود از نقدي  به  تعهدي ، فعاليت هاي  بانكي  و حسابداري  خود را از طريق  اين  تعاوني  انجام  دهد تا بتوان  در هر لحظه  به  اطلاعات  مالي  شهرداري دسترسي  داشت .

نگاه
000342.jpg
حميد بهرامي

فرهنگسراي تهران
000354.jpg
رئيس فرهنگسراي شهر از تغيير نام اين فرهنگسرا به فرهنگسراي تهران خبر داد.نصرت الله تابش افزود: با صدور حكمي از سوي رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران نام اين فرهنگسرا به (تهران) تغيير يافت.
وي با اشاره به اينكه فرهنگسراي تهران به فعاليت هاي قبلي خود در قالب برنامه هاي هويتي ادامه خواهد داد، گفت: فرهنگسراي شهر از يك عنوان كلي خارج و عنوان جزيي(تهران) را به خود اختصاص داد و در اين راستا فعاليت هاي فرهنگي، هنري و اجتماعي مرتبط با شهر تهران و شهروندان تهراني را انجام مي دهد.
تابش افزود: فرهنگسراي تهران براساس طرح هويت بخشي اواسط سال ۱۳۸۰ در منطقه ۱۲ تاسيس شد.

ايجاد امكان استفاده از پاركينگ با ارسال SMS
000348.jpg
شهروندان تهراني به زودي مي توانند با ارسال SMS از خدمات پاركينگ حاشيه خيابان ها (طرح پاكبان) استفاده كنند.به گزارش روابط عمومي سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران، با راه اندازي سرويس «sms parking» شهروندان با ارسال يك پيام كوتاه به شماره اختصاصي شهرداري تهران (كه متعاقبا از سوي سازمان حمل و نقل و ترافيك اعلام مي شود) مي توانند از خدمات ترافيك ساكن شهر استفاده كنند.پرداخت هزينه پاركينگ در اين روش ابتدا از طريق كارت هاي اعتباري و در صورت هماهنگي كامل با شركت مخابرات سيار از طريق فيش تلفن همراه خواهد بود.

انبوه سازي در برنامه چهارم
حمايت و تشويق انبوه سازان و تأمين منابع مالي مناسب مي تواند مسير را براي ساخت سالانه يك ميليون و پانصد هزار واحد مسكوني پيش بيني شده در برنامه چهارم توسعه هموار  كند.ابراهيم شهابي پور رئيس انجمن انبوه سازان هرمزگان گفت: در حال حاضر تأمين زمين با زيرساخت ها و شريان هاي حياتي شبكه آب و فاضلاب، گاز، برق و تلفن و همچنين ارائه تسهيلات بانكي با بهره هاي متناسب براي مشاركت انبوه سازان در صنعت ساختمان بيش از گذشته احساس مي شود.
وي افزود: پايدارسازي بافت هاي فرسوده شهري، آبادگري حاشيه نشيني شهرها و ورود تكنولوژي نوين به صنعت ساختمان فقط برعهده دولت نيست و سرمايه گذاران و انبوه سازان بايد فعاليت خود را بيش از گذشته افزايش دهند.

پرداخت به موقع حقوق كارگران شهرداري
000345.jpg
با دستور شهردار تهران پرداخت به موقع حقوق كارگران، نخستين اولويت سازمان هاي تابعه شهرداري شد. به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران ، ناصراماني _ قائم مقام معاونت مالي اداري شهرداري _ گفت: با دستور دكتر قاليباف در بودجه سال ۸۵ به گونه اي تخصيص اعتبار شده است كه حقوق كارگران و مزاياي آن در موعد مقرر پرداخت مي شود. اماني با اشاره به اين كه در سال هاي گذشته و در برخي مواقع حقوق كارگران شهرداري به موقع پرداخت نمي شد گفت: قصد داريم با تشديد سيستم نظارتي بر پرداخت بدون تأخير دستمزد كارگران نظارت كنيم و براي تحقق چنين كاري ساز و كار لازم در بودجه ۸۵ اتخاذ شده است.

ديدار اعضاي شوراي شهر تهران با شهروندان
اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران براي بررسي و حل مشكلات شهروندان، فردا (چهارشنبه) در مناطق ۳ ، ۱۴ ، ۲۰ و ۲۱ حضور خواهند داشت.به گزارش اداره كل روابط عمومي و بين الملل شوراي شهر، منظر خير حبيب اللهي در منطقه ۳ و مهندس اميررضا واعظي آشتياني در منطقه ۲۰ به بررسي مشكلات شهروندان مي پردازند.همچنين حبيب كاشاني در منطقه ۲۱ و مهندس حسين بيادي در منطقه ۱۴ به مشكلات شهروندان رسيدگي خواهند كرد.براين اساس شهروندان مناطق يادشده مي توانند براي ثبت نام ديدار با اعضاي شوراي شهر به روابط عمومي شهرداري هاي مناطق يادشده مراجعه كنند.

افزايش ظرفيت شبكه توزيع آب شرب غرب استان تهران
ايرنا: مدير عامل شركت آبفاي غرب استان تهران گفت:۴۷هزار و ۵۰۰متر شبكه توزيع آب آشاميدني جديد طي سال گذشته در اين منطقه ايجاد شد.
اصغر رياضتي افزود: با احتساب اين افزايش، هم اكنون طول شبكه توزيع آب شرب در منطقه غرب استان تهران به سه ميليون و سه هزار متر رسيد. اكنون شركت  آبفاي غرب استان تهران كار توزيع آب آشاميدني ۱۳شهر در شهرستان هاي كرج، ساوجبلاغ و نظرآباد را برعهده دارد. وي خاطر نشان كرد: در سال گذشته ۲۲حلقه چاه جديد در اين منطقه حفر و تجهيز شد و پنج هزار و ۳۵۹انشعاب آب نيز در اختيار مشتركان قرار گرفت.
اين مسئول، تعويض ۱۴هزار و ۵۲۰ كنتور خراب، بازسازي پنج هزار و ۲۴۰كنتور و تبديل دو هزار و ۶۴۶ انشعاب غيرمجاز به مجاز را از ديگر فعاليت هاي شركت آبفاي غرب استان تهران در اين مدت ذكر كرد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
فرهنگ ماندگار
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   فرهنگ ماندگار   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |