پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۸۲ - May 11, 2006
پنج  ميليارد دلار براي  توسعه  بنادر شمالي 
و جنوبي  كشور هزينه  مي شود
002022.jpg
ساري - مديرعامل  سازمان  بنادر و كشتيراني  گفت : در طول  برنامه  چهارم  توسعه ، افزون  بر پنج  ميليارد دلار براي  توسعه  بنادر شمالي  و جنوبي  كشور هزينه  مي شود.
علي  طاهري  مطلق  روز سه شنبه  در چهاردهمين  همايش  ارگان هاي  دريايي  كشور- كه در محمود آباد مازندران برپا شده بود - افزود: با افزايش  سرمايه گذاري هاي  داخلي  و خارجي  در بنادر، ظرفيت  تخليه  و بارگيري  كشور به  ۱۲۰ ميليون  تن  مي رسد.
به  گفته  وي ، ظرفيت  تخليه  و بارگيري  بنادر كشور در پايان  برنامه  چهارم  توسعه  به  بيش  از ۱۴۸ ميليون  تن  و ظرفيت  كانتينري  تخليه  و بارگيري  كشور نيز به  شش  ميليون  و ۳۰۰ هزار(تي .اي .يو) خواهد رسيد.
مديرعامل  سازمان  بنادر و كشتيراني ، خواستار توسعه  بنادر كشور در نزديكي  صنايع  فولاد و پتروشيمي  شد و اظهار داشت : نزديكي  بنادر به  اين  صنايع  سبب  رونق  حمل  ونقل  دريايي  كشور مي شود.
طاهري  سپس  بر  آسان سازي  مراحل  انجام  سرمايه گذاري  در بنادر كشور تاكيد كرد و افزود: تعامل  سازنده  با مجامع  بين المللي  و توسعه  مناطق  ويژه  اقتصادي  و حمل  ونقل  مسافري،  از برنامه هاي  سازمان  بنادر و كشتيراني  در سال  ۸۵ است .
وي  از افزايش  سرمايه گذاري  بخش  خصوصي  در بنادر كشور خبر داد و گفت : تاكنون  ۲۰ پايانه  بندري  در اختيار بخش  خصوصي  قرار گرفته  است .
وي  تصريح  كرد: بايد زمينه هاي  حضور بخش  خصوصي  در بنادر كشور فراهم  شود تا سرمايه گذاري  ۷۳۰ ميليارد ريالي  اين  بخش  در بنادر در سال هاي  آينده  بيش  از پيش  افزايش  يابد.
وي  گفت : با بهره برداري  از فاز نخست  توسعه  بندر كانتينري  شهيد رجايي  تا شهريور ماه  سال جاري ، جايگاه  اين  بندر در منطقه  پس  از دبي  به  رتبه  دوم  ارتقا خواهد يافت .
طاهري  بر  توسعه  بخش  حمل  ونقل  ترانزيت  در كشور تاكيد كرد و متذكر شد: ايران  در صدد است  با توجه  به  ظرفيت  ۱۰ تا ۱۲ ميليون  تن  تخليه  و بارگيري  كالاهاي  ترانزيتي  در بنادر، درآمدهاي  ارزي  خود را در اين  بخش  افزايش  دهد.
مديرعامل  سازمان  بنادر و كشتيراني،  ارتقاي سطح  ايمني  در دريا، حفظ  محيط زيست  دريايي ، جلب  مشاركت  سرمايه گذاري هاي  داخلي  و خارجي ، خصوصي سازي  و نوسازي  ناوگان  دريايي  را از اهداف  كلان  اين  سازمان  در سال  ۸۵ اعلام  كرد.
در نشست هاي اين  همايش  كه  تا امروز(پنج شنبه) ادامه دارد، توسعه  حمل  ونقل  دريايي  كشور در چشم انداز بيست  ساله ، مشكلات  پيش  روي  شركت هاي  كشتيراني  و راهكارهاي  توسعه  صنايع  دريايي  توسط  كارشناسان  مورد بررسي  قرار مي گيرد.

مهلت يك ماهه به مسئولان گيلان جهت
بررسي نهايي طرح هاي اشتغال زا
002019.jpg
رشت _ خبرنگار همشهري: استاندار گيلان اعلام كرد: در حال حاضر ۱۲۰ هزار نفر بيكار در اين استان وجود دارند كه اشتغال اين افراد نيازمند يك عزم جدي است.
وي گفت: دولت ۲۱۶ ميليارد تومان از منابع بانكها در سال ۸۴ را براي ايجاد اشتغال و كاهش آمار بيكاري اختصاص داده كه از اين ميزان معادل ۱۸۰ ميليارد تومان هزينه طرح ها براي بررسي به بانكها ارائه شده است.
مهندس عبداللهي افزود: در سال ۸۵ مبلغ ۵۴۰ ميليارد تومان اعتبار براي كاهش بيكاري و توسعه طرحهاي اشتغال زا در نظر گرفته شده كه اين رقم نسبت به سال گذشته افزايش چشمگيري دارد.
وي گفت: تمام دستگاههاي تخصصي موظف هستند طرحهاي ارائه شده خود را به دقت بررسي كنند و براي طرح خود توجيه قابل قبولي داشته باشند و بانكها هم موظف هستند ظرف مدت يك ماه، طرحها را بررسي كنند و تصميمات اخذ شده را ارائه دهند.براي سرعت بخشيدن به عملي شدن طرحهاي پيشنهادي، افزايش اختيارات سرپرستان بانكهاي استاني را درخواست كرده ايم و در صورت موافقت با آن تا حدودي به اجرايي شدن طرحها سرعت بخشيده مي شود.
استاندار گيلان يادآور شد: براي توجيه دقيق طرحها بايد شركت هاي مشاوره اي تأسيس شود و طرحهاي پيشنهادي بعد از كارشناسي دقيق شركت هاي مشاوره اي، به بانكها ارائه شود.دستگاههاي تخصصي بايد با ايجاد بانك اطلاعاتي جامع به اجراي امورات محوله خودشان سرعت بدهند. وي از بانكهاي عامل استان نيز خواست كه در بررسي هاي خود سرعت بدهند تا با استفاده از اعتبار تخصيص يافته در رفع مشكلات گام مثبتي برداشته شود.

تاكنون ۵۶ رقم گل  محمدي در كشور شناسايي شده است
طرح توسعه كشت گل  محمدي در كشور به اجرا درمي آيد
002025.jpg
شهركرد _ رئيس شبكه ملي گياهان دارويي كشور از اجراي طرح توسعه كشت گل محمدي در سال جاري در سراسر كشور خبر داد.
به گزارش واحد مركزي خبر از شهركرد، محمدباقر رضايي در حاشيه بازديد از مركز تحقيقات جهاد كشاورزي چهارمحال  و بختياري گفت: اين طرح مشتمل بر ۷۰ طرح پژوهشي، تحقيقاتي، تجهيزاتي، شناسايي و استعداديابي اراضي كشور براي كشت گل محمدي است.
وي گفت: تاكنون ۵۶ رقم گل محمدي در كشور شناسايي شده است.
رئيس شبكه ملي گياهان دارويي كشور همچنين گفت: تاكنون ۸ هزار گونه گياهان دارويي، ادويه اي و معطر در كشور شناسايي شده كه به علت تنوع فراوان اين گياهان، مي توان از اين صنعت در ايجاد اشتغال و افزايش صادرات بهره برداري كرد.
رضايي گفت: كشورهاي اروپايي علاقه فراواني به استفاده از گياهان دارويي دارند و با تمركز روي فرآوري چند گياه دارويي و برنامه ريزي در اين زمينه، مي توان به صادرات و ارزش افزوده آن رسيد.
وي افزود: كشت ارگانيك و ديم اين گياهان بدون تغيير اراضي كشت براي اقتصادي كردن كشت اين گياهان موثر است.
رئيس شبكه ملي گياهان دارويي كشور گفت: اكنون ۱۸ دانشگاه عضو شبكه ملي گياهان دارويي كشور هستند و آزمايشگاه هاي آنها نيز به زودي به بهر ه برداري مي رسد.

ماشين آلات آردسازي از قزوين به ونزوئلا صادر شد
قزوين _ نخستين محموله  ماشين آلات  آردسازي  به  ارزش  يك  ميليون  دلار از استان  قزوين به  كشور ونزوئلا صادر شد.
صدور اين  محموله  براساس  قرارداد همكاري  صنعتي  بين  جمهوري  اسلامي  ايران  و ونزوئلا صورت گرفته است.
شركت  ماشين  آرد قزوين  قرار است  با راه اندازي  ۱۰ واحد آردسازي  با ظرفيت ۷۲ تن  در پايتخت  ونزوئلا بيش  از ۵/ ۵ ميليون  دلار در اين  كشور سرمايه گذاري كند.

كاشان با چالش هاي جدي فرهنگي روبه رو است
002031.jpg
كاشان- رئيس  اداره  فرهنگ  و ارشاد اسلامي كاشان  گفت :اين  شهرستان  به رغم  برخورداري از پيشينه  غني  تاريخي  و مذهبي  و ظرفيتهاي  فرهنگي ، همچنان  با چالش هاي  جدي روبه رو است .
ميثم  نمكي  با ارسال  نامه اي  به  نماينده  مردم  كاشان  و آران  بيدگل ، دليل  وجود برخي  محدوديتها، محروميتها وآسيبهاي  جدي  كاشان  را كم  توجهي ها و تاخير و تاخرهاي  تاريخي  عنوان  كرد.
وي  افزود: شاخص هاي  موجود و گزارش هاي  تطبيقي  بيانگر اين  است  كه  اين شهرستان  برغم  رقابت  با ۱۰ استان  كشور همچنان  از نابرابريها رنج  مي برد.
وي  اين  شكافها را در حوزه  فرهنگ  ناگوارتر خواند و گفت : اختصاص  كمتر از۳ درصد اعتبار ۸۰ ميليارد ريالي  كاشان  از رديف  طرحهاي  تملك  دارايي هاي سرمايه اي  در بخش  فرهنگ ، پاسخگوي  ظرفيتها و انتظارات  اين  شهرستان  نيست.
رئيس  اداره  فرهنگ  و ارشاد اسلامي كاشان  در ادامه  اين  نامه  كه  نسخه  اي از آن در اختيار رسانه ها قرار گرفت ، اجاره نشيني  اداره  فرهنگ  و ارشاد كاشان  با بيش از ۴۰ سابقه  فعاليت  را يكي  از مشكلات  فرهنگي  اين  شهرستان  دانست.
وي  گفت :اين  شهرستان  به رغم  سوابق  درخشنده  در طول  تاريخ ، هم اكنون  از داشتن  مجتمع  فرهنگي ، هنري  و كتابخانه  بزرگ  مركزي  محروم  است .

راه اندازي كلينيك دندانپزشكي فرهنگيان گنبدكاووس
گنبد كاووس _ دندانپزشكي  ويژه  فرهنگيان  گنبد كاووس، روز گذشته راه اندازي  شد.مدير آموزش  و پرورش  گنبدكاووس  در مراسمي بدين مناسبت، هدف  از راه اندازي  اين  واحد درماني  را ارائه خدمات  دندانپزشكي  (به  جز خدمات جراحي  دندان ) با تعرفه هاي  پايين تر از تعرفه هاي  مصوب  دندانپزشكان ، به فرهنگيان  و بازنشستگان  فرهنگي  اعلام  كرد.
محمدرضا رضاشاطري  همچنين  از راه اندازي  بخش هاي  شنوايي  سنجي ، بينايي  سنجي  و تست  هوش  در محل  كلينيك  دندانپزشكي  در آينده اي  نزديك  خبرداد و گفت : تلاش  خواهيم  كرد تا اين  كلينيك  را به  مركز درماني  فرهنگيان تبديل  نماييم .

ممنوعيت صيد و صيادي در منابع آبي آذربايجان غربي
اروميه _ خبرنگار همشهري: مديركل شيلات استان آذربايجان غربي اعلام كرد:  باتوجه به آغاز فصل تخم ريزي ماهيان منابع آبي استان، از نيمه دوم ارديبهشت هرگونه فعاليت صيد و صيادي در اين استان متوقف و در سطح تمام منابع آبي ممنوعيت صيد اعلام مي گردد.در اين استان در طول فصل صيد توسط ۸ تشكل صنفي از هفت درياچه پشت سدهاي استان به طور متوسط بيش از دو هزار تن انواع ماهي بومي و گرمابي برداشت مي شود.

استقبال مردم تبريز از تعويض
فرش هاي ماشيني با دستباف
تبريز _ سرپرست  شعبه  شركت  سهامي فرش  ايران  در آذربايجان  از استقبال  مردم  از طرح تعويض  فرش  ماشيني  دست  دوم  با دستباف  در تبريز خبر داد.
رحيم  همايي ، روز دوشنبه  در گفت وگو با ايرنا افزود: از ابتداي  ماه جاري  كه  اين  طرح  آغاز شده  تاكنون  ۵۲ تخته  و ۲۰۰ مترمربع  فرش  فروخته  شد.
وي  گفت : به ازاي  هر مترمربع  فرش  ماشيني  ۴۰ هزار ريال  محاسبه  و در قبال آن  فرش  دستباف  ارايه  مي شود.همايي  اظهار داشت : ۱۵ درصد تخفيف  براي  كارمندان  در اين  طرح  در نظر گرفته شده  است .
همچنين براي  خريد فرش ، وام هايي  با بازپرداخت  يكساله  پيش بيني  شده  است .
اجراي  اين  طرح  همزمان  در شهرهاي  تهران ، كرج ، اراك ، شهركرد و سنندج  نيز آغاز شده  است .

اعتبار تازه براي توسعه شهركهاي صنعتي آذربايجان غربي
اروميه- براي توسعه و تكميل امكانات زيربنايي شهرك هاي صنعتي آذربايجان غربي، يكصد ميليارد ريال اعتبار تازه اختصاص يافت.
به گزارش واحد مركزي خبر، مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي آذربايجان غربي با اعلام اين خبر گفت: اعتبار جديد از منابع استاني، درآمد شركت ها و منابع بانكي تامين شده و پيش بيني مي شود ۴۰ ميليارد ريال ديگر نيز تا پايان سال به اين مبلغ افزوده شود.صفرزاده افزود: هم اكنون ۱۷ شهرك صنعتي در آذربايجان غربي با ۹۰۰ واحد مستقر در اين شهركها فعال است و از مجموع واحدهاي مستقر در اين شهركها ۲۹۰ واحد داراي پروانه بهره برداري و بقيه در حال ساخت هستند.
وي ظرفيت اشتغالزايي واحدهاي مستقر در شهرك هاي صنعتي استان را ۱۰ هزار نفر اعلام كرد و افزود تا پايان تيرماه يكهزار و ۵۰۰ فرصت شغلي ديگر به اين تعداد افزوده مي شود.

اختصاص زمين براي احداث شهرك اداري نظرآباد
نظرآباد _ فرماندار نظرآباد در استان تهران، از اختصاص ۲۰ هكتار زمين براي احداث شهرك اداري در اين شهرستان خبر داد.
علي حدادي در گفت و گو با ايرنا افزود: اين ميزان زمين توسط شهرداري و شوراي اسلامي شهر اختصاص يافته است.
وي خاطرنشان كرد: با استقرار دفاتر و نمايندگي ادارات و نهادهاي مختلف در اين شهرك اداري، زمينه خدمات رساني بهتر به ساكنان اين شهرستان تازه تأسيس بيش از پيش فراهم خواهد شد.حدادي گفت: هم اكنون اغلب ۳۵ اداره و نهاد مستقر در اين شهرستان به علت نامناسب بودن فضاي اداري و كمبود امكانات و تجهيزات، توان خدمات دهي لازم به مردم را ندارند.
تمركز اين ادارات در يك منطقه، موجب كاهش سفرهاي درون شهري شهروندان براي انجام امور اداري خواهد شد.

طرح تفكيك و دفع بهداشتي زباله هاي عفوني در بندرعباس
بندرعباس _ با هدف ايجاد محيط بهداشتي و سالم براي شهروندان، طرح تفكيك و دفع زباله هاي بهداشتي توسط شهرداري بندرعباس به اجرا درآمد.
شهردار بندرعباس ديروز در گفت و گو با ايرنا افزود: با اجراي اين طرح پسمانده هاي مراكز بهداشتي و درماني، بيمارستانها، آزمايشگاه ها و مطب پزشكان به صورت تفكيك شده توسط ماشين هاي ويژه حمل زباله هاي عفوني، جمع آوري و با رعايت ضوابط بهداشتي و فني در مكاني كه به همين منظور در خارج از شهر بندرعباس آماده شده است، دفع مي شود.
اجراي اين طرح با اعتباري بالغ بر ۷۰۰ ميليون ريال از محل اعتبارات شهرداري در هفته جاري آغاز شده است.

احداث واحدهاي مسكوني براي معلولان استان سمنان
گروه شهرستانها : به گفته مديركل بهزيستي استان سمنان ۶۹ واحد مسكوني در حال ساخت در ماه هاي آينده به معلولان اين استان واگذار مي شود.
دكتر محمدعلي طاهري در گفت و گو با ايرنا افزود: ۵۳ واحد مسكوني نيز سال گذشته از محل اعتبارات دولتي و كمك خيرين دراختيار معلولان اين استان قرار گرفت.وي اضافه كرد: ۱۰ درصد واحدهاي مسكوني اجاره به شرط تمليك در اين استان همه ساله به معلولان اختصاص داده مي شود.

المپياد مهارت فني در ندامتگاه قزل حصار كرج برگزار شد
كرج _ هفتمين دوره المپياد مهارت فني با تلاش اداره كل فني و حرفه اي استان تهران براي مددجويان ندامتگاه قزل حصار كرج برگزار شد.
مسئول ندامتگاه قزل حصار كرج گفت: اين آزمون براي عده اي از مددجويان زير ۲۱ سال در رشته جوشكاري برگزار شد.حجت الله سوري افزود مددجويان شركت كننده در اين مرحله پس از كسب نمره قبولي، به مرحله استان اعزام و در صورت كسب امتياز لازم، به مسابقات كشوري اعزام مي شوند.

نقاط حادثه خيز جاده سردشت _ مهاباد اصلاح مي شود
اروميه _ عمليات حذف ۱۲ نقطه حادثه خيز در جاده سردشت- مهاباد با يك ميليارد و ۸۰۰ ميليون ريال اعتبار آغاز شد.
به گزارش واحد مركزي خبر رئيس اداره راه و ترابري سردشت گفت: تعريض جاده و ايجاد فضاي ديد در ۱۲ پيچ تند در اين محور تا پايان امسال ادامه دارد.
مهران رسولي افزود: پارسال با حذف ۴ نقطه حادثه خيز در محور سردشت _ مهاباد، تعداد تصادفات جاده اي ۵۰ درصد و آمار كشته شدگان ۷۰ درصد كاهش يافت.وي افزود: با حذف و اصلاح ۱۲ نقطه حادثه خيز در محورهاي مواصلاتي سردشت امسال ۲۹ نقطه حادثه خيز ديگر باقي خواهد ماند كه در سالهاي بعد اصلاح يا حذف خواهد شد.

اعتراض كارگران كارخانه لامپ سازي شيراز
نسبت به اخراج هاي بي رويه
شيراز - تعدادي  از كارگران  قراردادي  كارخانه  لامپ سازي  شيراز نسبت  به  اخراج  خود اعتراض  دارند و مي گويند دلايل  اخراج  ما قانع كننده  نيست .
يك  نماينده  كارگران  كه  خواست  نامش  فاش  نشود گفت : يكي  از دلايل  هيات  مديره اين  كارخانه  براي  اخراج  ما نداشتن  مواد اوليه  و نداشتن  نقدينگي  است ، اين در حالي  است  كه  كارخانه  در اواخر سال  گذشته  فروش  خوبي  داشته  است .
وي  افزود: كارخانه  لامپ سازي  از ۲۵ اسفند پارسال  مواد اوليه  مورد نياز كارخانه  را خريداري  نكرده  است  در حالي  كه  مواد اوليه  در گمرك  موجود است .
اين  نماينده  اظهار داشت : كارخانه  در فروردين  ماه  سال  جاري  ۳۳ نفر از كارگران  را به  بهانه  كمبود مواد اخراج  كرد و از دادن  حقوق  اسفندماه  و عيدي  و پاداش  آخر سال  به  آنها خودداري  كرد.
وي  افزود: اين  كارخانه  در سال  ۷۸ داراي  ۴۰۰ نفر كارگر بود كه  در سال هاي ۷۹ و ۸۰ حدود ۲۰۰ نفر آنها اخراج  شدند.يك  كارگر ديگر گفت : وقتي  قرارداد كارگران  تمام  مي شود مي گويند مي توانيد با توجه  به  تعداد لامپي  كه  مي سازيد پول  دريافت  كنيد كه  اين  به  معني  اين است  كه  هيچ  مزايايي  شامل  حال  كارگران  نمي شود.
وي  افزود: اكثر كارگران  اين  كارخانه  از نظر ريوي  و تنفسي  مشكل  دارند و دچار پا درد و كمردرد هستند.
اين  كارگر گفت : كارگران  حقوق  يك  ميليون  و ۵۰۰ هزار ريالي  دريافت  مي كنند و اكثر اوقات  حقوقشان  تا دو ماه  به  عقب  مي افتد.تلاش  خبرنگار خبرگزاري  جمهوري  اسلامي  مركز فارس  براي  دريافت  نظرات  هيات مديره  كارخانه  به  دليل  آنچه  حضور نداشتن  آنان  در كارخانه  ناميده شد، امكان پذير نشد.

تجديد فعاليت كارخانه آسفالت سردشت پس از ۵ سال وقفه
اروميه- كارخانه آسفالت و سنگ شكن اداره راه و ترابري شهري مرزي سردشت در آذربايجان غربي بعد از ۵ سال تعطيلي بار ديگر فعاليت خود را آغاز كرد.
رئيس اداره راه و ترابري سردشت گفت: اين كارخانه ۶۰ تني كه از سال ۸۰ به علت استهلاك ماشين آلات و كمبود اعتبارات براي بازسازي آن تعطيل شده بود، با تخصيص ۲۰۰ ميليون ريال اعتبار بار ديگر فعال شد.رسولي گفت: در كارخانه آسفالت سردشت سالانه ۵۰ هزار تن آسفالت توليد مي شود و امسال با استفاده از توليدات آن ۱۲ كيلومتر جاده روستاي كوله، ۷ كيلومتر جاده بازارچه مرزي و ۳ كيلومتر كمربندي شهرك نلاس آسفالت خواهد شد. براي لكه گيري و آسفالت راههاي شهرستان سردشت نيز از ۴ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت توليدي اين كارخانه استفاده مي شود.
در كارخانه آسفالت و سنگ شكن سردشت ۴ دستگاه سنگ شكن نيز فعال است كه شن و ماسه مورد نياز براي توليد اسفالت را توليد مي كند.

شهردار رودسر از سمت خود كناره گيري كرد
رودسر _ خبرنگار همشهري: اسماعيل صفري نايب رئيس شوراي اسلامي رودسر كه در اواخر سال ۸۴ با اكثريت آراء به عنوان شهردار رودسر انتخاب و معرفي شده بود، چند هفته بعد از دريافت حكم، انصراف خود را از اين سمت طي نامه اي در تاريخ ۱۷/۲/۸۵ به شوراي شهر رودسر اعلام كرد.
اعضاي شورا طي جلسه فوق العاده اي، متن استعفانامه شهردار را بررسي و به اتفاق آراء، با كناره گيري ايشان موافقت كردند.

مسابقات  فوتسال  فرهنگيان  خوزستان 
به  برتري  ايذه  انجاميد
اهواز- مسابقات  فوتبال  داخل  سالن  فرهنگيان  منطقه  ۴ استان  خوزستان  در هفتگل  برگزار شد.
به  گزارش  واحد مركزي  خبر در اين  مسابقات  تيم  كاركنان  فرهنگيان  ايذه  مقام  نخست  را به دست  آورد و تيمهاي  دهدز و صيدون  دوم  و سوم  شدند.در مسابقات  فوتبال  داخل  سالن  فرهنگيان  منطقه  چهار خوزستان  تيمهايي  از ايذه ، هفتگل ، صيدون  از توابع  ايذه  و دهدز از توابع  باغملك  شركت  داشتند.

حضور در ليگ برتر مهم ترين برنامه هيأت كاراته زنجان
زنجان- رئيس  هيات  كاراته  استان  زنجان  گفت : حضور در ليگ  برتر از برنامه هاي  مهم  و اصلي  امسال  اين  هيات  است .
يوسف  صنعتي منفرد در گفت وگو با ايرنا، افزود: تيم كاراته   استان  زنجان  به لحاظ برخورداري  از سرمربي ، مربي ، داور، ورزشكاران مستعد، قهرمان  و ملي پوش  توان  و پتانسيل  لازم  را براي  حضور در ليگ  برتر دارد.
وي  يادآور شد: ورزشكاران  قهرمان  و ملي پوش  زنجان  به خاطرنبود حاميان  مالي ، به نام  ساير استان ها در رقابت هاي  ليگ  شركت  مي كنند و اين  در شأن  هيات  كاراته  و مردم  استان  نيست .
صنعتي منفرد گفت : در صورت  مرتفع  شدن  اين  مشكل ، ورزشكاران  فعال  زنجان  در اين  رشته ، قطعا با حضور در مسابقات  ليگ  برتر يكي  از سكوهاي  قهرماني كشوري  را به خود اختصاص  خواهند داد.
صنعتي  منفرد، با بيان  اينكه  در حال حاضر دو هزارو ۵۰۰ كاراته كا تحت  پوشش هيات  استان  هستند گفت : قريب  ۵۰۰ نفر آنان  را بانوان  تشكيل  مي دهند.
وي  اظهار داشت :اين  هيات  به رغم  مشكلات  مالي ، توانسته  است  در طول  فعاليت خود، قهرمانان  جهاني  و آسيايي ، چون  حسن  و حسين  روحاني ، مازيار الهامي  و حسن  غفاري  را به  جامعه   ورزش  كشور تحويل  دهد.

بانوي  كوهنورد ايراني  به  سميرم  رسيد
سميرم- بانوي  كوهنوردي  كه  از نيمه  فروردين  امسال ، سفر پياده  از ساحل درياي  خزر به  خليج  فارس  را آغاز كرده است  به  شهر سميرم  در جنوب  استان  اصفهان رسيد.
رويا لقمانيان  كوهنورد ۴۴ ساله  تهراني ، در ورود به  سميرم  با استقبال گرم  مردم  و مسئولين  مواجه  شد.
وي  به ايرنا گفت : اين  سفر از سه سال  قبل  و به دنبال  طرح  بحث  گفت  و گوي  تمدنها برنامه ريزي  شده  بود كه  با مطرح  شدن  موضوع  انرژي  هسته اي ، براي  حمايت از آن راهپيمايي  را شروع  كردم .
وي  اهداف  خود را علاوه  بر اتحاد بين  مردم  ساكن  در حد فاصل  دو درياي  خزر و خليج  فارس ، تشويق  خانمها به  ورزش ، حمايت  از كودكان  خياباني  و آشنايي  با آداب  و رسوم  مردم  مسير ذكر كرد.
لقمانيان  گفت :اين  مسير حدود دو هزار كيلومتر است  و هشت  استان  در مسير آن قرار دارد و اگر به  كهگيلويه  و بويراحمد برسم  به  نيمه  راه  رسيده ام .
وي  آخرين  نقطه  سفرش  را استان  هرمزگان  اعلام  كرد كه  بعد از آن با كشتي  به كيش  رفته  و جهت  حمايت  از كودكان  بي بضاعت ، كمكهاي  مردم  را جمع آوري  كرده  و به  تهران  برمي گردد.
اين  بانوي  كوهنورد يك  بطري  حاوي  آب درياي  خزر به همراه  دارد و قصد دارد اين  آب را به  نشانه  اتحاد ملت  ايران  در خليج فارس  بريزد.

گيله  مردان  گيلان  و مازندران  به رقابت مي پردازند
002028.jpg
رشت - رئيس  هيات  ورزش هاي  همگاني  گيلان  از برگزاري  رقابت هاي  كشتي  گيله  مردي  گيلان  و مازندران  از ۱۵تيرماه  سال جاري  خبر داد.
اسماعيل  شكري ديروز به ايرنا گفت : اين  رقابت ها از روز ۱۵تيرماه  در شهرهاي  مختلف  استان  گيلان  آغاز مي شود.
وي  اظهار داشت : رقابت هاي  كشتي  گيله مردي  قهرماني  گيلان  با حضور زبده ترين  ورزشكاران  استان هاي  گيلان  و مازندران  برگزار خواهد شد. محل انجام اين مسابقات كه يك ماه به طول مي انجامد در شهرهاي  لنگرود، فومن  و سراوان  به  در نظر گرفته شده است.
وي  اضافه  كرد: همچنين  روز ۱۵ مردادماه،  رقابت هاي  كشتي  گيله مردي  در رشت ، خمام  و رودسر به  مدت  يك  ماه  و از روز ۲۵ مرداد ماه  نيز اين  رقابت ها در شهرستان هاي  آستانه  اشرفيه ، املش  و صومعه سرا برگزار مي شود.

بانوان  ووشوكار مازندران  به  سالن  اختصاصي  نيازدارند
ساري - نايب  رئيس  هيات  ووشوي  مازندران  گفت : بانوان  ووشوكار اين  استان  به  سالن اختصاصي  براي  انجام  اين  ورزش  نيازدارند.
شهلا عليجان زاده  افزود: براي  انجام  اين  رشته  ورزشي  نياز به  سالن  اختصاصي  و بدون  محدوديت  است  در حالي كه  هم  اكنون  ورزشكاران  اين  رشته  چنين  سالني  در اختيار ندارند.
وي  به ايرنا گفت: براي  پرورش  قهرماناني  كه  بتوانند حرف  اول  را در كشور بزنند نياز به  انجام  كارهاي  آموزشي  و تمرينات  اردويي  در سالن  است .
او  ادامه داد: ۱۱بانوي  ووشوكار مازندران  در سال  ۱۳۷۹در اولين  دوره  مسابقات انتخابي  كشور در رده هاي  مختلف  انتخاب  شدند.
عليجان زاده  با اشاره  به  اينكه  مازندران  در كسب  عناوين  از آن  سال  تاكنون موفق  بوده  است ، گفت : در سال  ۱۳۸۳ نخستين  اعزام  تيم  وسان  شو بانوان  كشور به  مسابقات  آسيايي  زهراعسگري  ووشوكار مازندران  حضور داشت  و اولين  مدال نقره  آسيايي  كشور را كسب  كرد.

نمايشگاه توليدات خانگي زنان روستايي در مهاباد داير شد
مهاباد _ نمايشگاهي  از توليدات  خانگي  زنان  روستايي  جنوب  استان  آذربايجان  غربي در شهرستان  مهاباد گشايش  يافت .
در اين  نمايشگاه  كه  در تالار شهرداري  مهاباد داير شده  است ، زنان  روستايي شهرستان هاي  جنوبي  استان ، توليدات  خانگي  خود را در زمينه هاي  مختلف  در ۱۱غرفه  به  نمايش  گذاشته اند.
گليم ، فرش ، گياهان  دارويي ، انواع  غذاهاي  محلي ، سفال ، صنايع  چوبي ، پوشاك انواع  جاجيم ، گيوه ، لبنيات ، شيريني هاي  محلي  و تابلوهاي  چوبي  آثاري  بودند كه  در اين  نمايشگاه  در معرض  ديد عموم  گذاشته  شده  است .

شهرستان ها
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |