يكشنبه ۷ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۹۶ - May 28, 2006
مقام معظم رهبري:
اگر آمريكا و اروپا مداخله نكنند
ملت افغانستان راه پيشرفت را طي مي كند
005316.jpg
گروه سياسي - حضرت  آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار رئيس جمهور افغانستان پيوندهاي بسيار عميق فرهنگي- مذهبي و تاريخي را زمينه اي مساعد و طبيعي براي تحكيم هرچه بيشتر مناسبات دوجانبه خواندند.
ايشان گسترش روابط ايران و افغانستان را تامين كننده منافع ملي و مشترك دو كشور برشمردند و افزودند: كشورهاي همسايه از رشد و توسعه ثبات و امنيت يكديگر بهره مند مي شوند و هنر مسئولان دو كشور اين است كه از اشتراكات عميق و وسيع فرهنگي- اعتقادي و زباني دو ملت ايران و افغانستان، براي گسترش همكاريها بهره بگيرند.
حضرت آيت الله خامنه اي همكاري در مسايلي نظير آب هيرمند و حضور فعال و مستقل ايران در بازسازي افغانستان را، از جمله عوامل تقويت مناسبات دوجانبه دانستند و خاطرنشان كردند: بايد در مقابل اغراض سلطه گراني كه با همكاري كشورهاي منطقه مخالفند ايستادگي كرد و توطئه آنان را براي ايجاد تفرقه خنثي كرد. رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به خسارات فراواني كه ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي از بابت مبارزه با مواد مخدر تحمل مي كند افزودند: شأن ملت افغانستان اين است كه با كشت مواد مخدر در اين كشور، مبارزه اي جدي صورت گيرد.
ايشان افزايش زمينهاي زير كشت خشخاش در افغانستان را نشانه دروغ بودن ادعاي آمريكايي ها درباره مبارزه با مواد مخدر در افغانستان برشمردند و افزودند: سلطه گران هيچگاه به فكر مصالح و منافع ملتها نيستند.
حضرت آيت الله خامنه اي با ابراز خرسندي از روال رو به پيشرفت استقرار نهادهاي حكومتي در افغانستان خاطرنشان كردند: افغانستان بر اثر دخالتهاي بيگانه يا حكومت هاي منحرف، در دهه هاي اخير بسيار عقب مانده است اما ملت افغانستان با بنيه قوي فرهنگي، استعداد درخشان و سخت كوشي مثال زدني مي تواند راه پيشرفت را طي كند بشرط آنكه آمريكايي ها و اروپاييها دست از مداخله در افغانستان بردارند.
ايشان كمكهاي ملت و دولت ايران به افغانستان را ناشي از احساس وظيفه خواندند و ابراز اميدواري كردند: با عملي شدن نتايج سفر رئيس جمهور افغانستان به ايران، روابط دو كشور روزبه روز مستحكم تر شود.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين تحكيم پيوندهاي سه كشور فارسي زبان ايران، افغانستان و تاجيكستان را به نفع اين كشورها خواندند و بر تلاش بيشتر در اين زمينه تاكيد كردند. در اين ديدار كه آقاي احمدي نژاد نيز حضور داشت آقاي حامد كرزاي با قدرداني و تشكر عميق از كمكهاي جمهوري اسلامي ايران گفت: ملت افغانستان، هيچگاه ياري و مساعدت برادران ايراني را فراموش نخواهد كرد و ما در جهان افتخار مي كنيم كه دوستي مانند ملت و دولت ايران داريم.
رئيس جمهوري افغانستان اشتراكات تاريخي و فرهنگي، شناخت صحيح ايران از مسايل افغانستان و آرزوي ملت افغانستان را براي گسترش روابط با ملت ايران، عوامل استحكام روابط دو كشور خواند و گفت: ما آينده خود را در گرو همكاري با شما مي دانيم و خواهان بهترين روابط و مناسبات با شما هستيم.

مذاكرات رؤساي جمهور ايران و افغانستان در تهران
احمدي نژاد: خواهان ارتقاي روابط
ايران و افغانستان در همه زمينه ها هستيم
حامد كرزاي روز گذشته وارد تهران شد.
پس از استقبال رسمي رئيس جمهور افغانستان از سوي احمدي نژاد هر دو با حضور در جمع خبرنگاران به تشريح اهداف اين سفر پرداختند.احمدي نژاد با ابراز خشنودي از سفر حامد كرزاي و هيات همراهش به ايران، اظهار داشت: ما خواهان ارتقاي روابط دوجانبه  ايران و افغانستان در تمام زمينه ها هستيم، چرا كه اين پتانسيل در دو كشور وجود دارد. وي گفت: ايران آمادگي دارد كه در زمينه هاي حمل و نقل، كشاورزي، آب و نيرو با كشور افغانستان همكاري كند و ان شاءالله اين سفر زمينه اي براي شكوفاتر شدن هرچه بيشتر اين مناسبات شود.
به گزارش ايسنا وي هم چنين به حضور افغان هاي مهاجر در ايران اشاره كرد و گفت: ما در طول اين سال ها از برادران افغان خود به گرمي پذيرايي كرده و مي كنيم ولي من طي مذاكراتي كه با آقاي رييس جمهور در باكو داشتم معتقد بودم كه بايد زمينه اي فراهم شود تا برادران افغان به كشور خود برگشته و توانمندي هاي خود را در راستاي شكوفايي كشورشان به كار گيرند؛ چرا كه افغانستان نيازمند اين افراد است و ما اميدواريم كه برادران افغان مهاجر با همكاري و هماهنگي دو كشور هرچه زودتر به كشورشان برگشته و با استفاده از توانمندي هاي خود در جهت پيشرفت كشورشان قدم بردارند.
در ادامه  اين مصاحبه  مطبوعاتي، حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان با ابراز خشنودي از سفر خود به كشور ايران، خواستار گسترش هرچه بيشتر روابط اقتصادي و بازرگاني دو كشور ايران و افغانستان شد. حامد كرزاي با اشاره به نقش و همكاري هاي دولت جمهوري اسلامي ايران در بازسازي افغانستان و كمك به مردم اين كشور، از اين تلاش ها تشكر كرد و گفت: ما هيچگاه اين تلاش ها و همكاري ها را فراموش نمي كنيم.

احمدي نژاد: آذربايجان، پرچمدار غيرت ملت ايران است
005133.jpg
گروه سياسي - همايش يكصدمين سال قانونگذاري روز گذشته در مجلس شوراي اسلامي و با حضور سران سه قوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار پارلماني ما، محمود احمدي نژاد در همايش يكصدمين سال قانونگذاري گفت: امروز دولت و مجلس بايد با جديت از تاثير ثروت اندوزي در تخريب آرمان حكومت جلوگيري كنند و اين هنر مجلس اسلامي است كه با وضع قوانين مانع از آن شود. وي افزود: به نظرم بايد از كميت كاست و وقت خود را بيشتر روي كيفيت قوانين متمركز كنيم.
احمدي نژاد تصريح كرد: با كمال افتخار بايد بگويم امروز، مجلس به لحاظ نوع نگاه در جهان ممتاز به شمار مي آيد و اين جزو افتخارات جمهوري اسلامي است.
وي خطاب به نمايندگان مجلس هفتم گفت: برادران شما در دولت آمادگي كامل دارند تا در انجام همه مراحل قانونگذاري براي حركت هماهنگ در اجراي عدالت، توان خود را در طبق اخلاص بگذارند و كمك كنند چرا كه مجلس عصاره فضائل ملت است.
رئيس جمهور تاكيد كرد: مجلس و دولت بايد دست به دست هم دهند و با وضع قوانين موثر جلوي ويژه خواري و عدم برقراري تعادلات اجتماعي را بگيرند.
احمدي نژاد تاكيد كرد: دولت و مجلس ما پرچمداران عدالت هستند و بايد به كمك هم عدالت را در اين سرزمين فراهم كنند.
احمدي نژاد همچنين با اشاره به نقش مردم آذربايجان در برپايي نظام قانونگذاري در ايران تاكيد كرد: خطه آذربايجان و مردم آن پرچمدار غيرت ملت ايران بوده اند و خواهند بود و جسارت يك شخص جاهل يا وابسته نمي تواند به عظمت آنها خدشه اي وارد سازد.
احمدي نژاد خطاب به ملت ايران گفت: مردم عزيز ما بدانند دشمنان شكست خورده مي خواهند با برپايي فتنه صفوف به هم پيوسته ما را از هم جدا كنند، غافل از اينكه ملت ما بيدار، پيروز و سربلند است.

اظهار نظر قائم مقام وزير خارجه
در مورد احتمال نشست مشترك ايران و گروه۱+۵
مهر: قائم مقام وزير امور خارجه در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه شرايط ايران براي پذيرش مشوقهاي اروپا چيست، با بيان اينكه ايران تا به حال پيشنهادي رسمي به عنوان مشوق دريافت نكرده است گفت: هرگونه پيشنهاد مشوق را با اين شرط كه حقوقمان در زمينه فعاليت هاي صلح آميز هسته اي به رسميت شناخته شود مي پذيريم. مهدي مصطفوي كه پيشتر از تغيير ۶۰ سفير ايران در كشورهاي ديگر خبر داده بود در خصوص تحولات در سفارت خانه هاي ايران توضيح داد: ايران ۱۲۰ نمايندگي در خارج از كشور دارد و طبيعي است كه با توجه به دوره ۳ ساله مأموريت سفر، تعداد زيادي از آنان در انتظار بازگشت يا انتقال به كشوري ديگر باشند.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر امكان و فايده برگزاري نشستي مشترك ميان ايران و گروه ۱+۵ گفت: طرح هاي مختلفي براي ادامه مذاكرات مطرح شده است و اين هم يكي از آن طرح هاست كه به اطلاع ايران رسيده است. قائم مقام وزير امور خارجه در خصوص سفر حامد كرزاي به تهران و اخباري مبني بر ميانجيگري وي در روابط ايران و آمريكا اين موضوع را تكذيب كرد و سفر كرزاي را در خصوص روابط دو جانبه دو كشور ايران و افغانستان دانست.

يادداشت
نتيجه گيري مشكل
محمدصادق كوشكي- عضو هيأت علمي دانشگاه خواجه نصير
«دولت موظف است ثروتهاي ناشي از ربا، غصب، رشوه، اختلاس، ٍٍٍٍسرقت، قمار، سوءاستفاده از موقوفات، سوءاستفاده از مقاطعه كاريها و معاملات دولتي، فروش زمينهاي موات و مباحات اصلي، دايركردن اماكن فساد و ساير موارد غيرمشروع را گرفته و به صاحبان حق رد كند و در صورت معلوم  نبودن صاحب حق به بيت المال بدهد، اين حكم بايد با رسيدگي و تحقيق و ثبوت شرعي به وسيله دولت اجرا شود.»
اصل ۴۹ قانون اساسي
۱- حداقل دريافتي كه از ملاحظه اصل فوق به ذهن متبادر مي شود آن است كه نويسندگان قانون اساسي در همان ابتداي شكل گيري نظام جمهوري اسلامي بر اين مهم واقف بودند كه قدرت سياسي مي تواند زمينه ساز فساد اقتصادي باشد.
۲- و البته مجري اين اصل نيز دولت معرفي شده است!
۳- اين كه در طول ۲۷ سال پس از تصويب قانون اساسي، اين اصل تا چه ميزان مورد توجه دولت ها قرار داشته، نكته اي است كه مراجعه به هشدار مقام رهبري در سال ۱۳۸۰ مبني بر تهديد نظام اسلامي از جانب فقر، فساد و تبعيض و بيانات امام جمعه موقت تهران (آيت الله جنتي) مبني بر صفر بودن عملكرد كميته سه نفره (مركب از سران سه قوه) تا سال ۱۳۸۳ به روشن ساختن آن كمك شايان توجهي خواهد كرد! (و البته عدم تشكيل كميته موصوف از ابتداي تشكيل دولت جديد تاكنون!)
۴- مقوله مبارزه با مفاسد اقتصادي و به تبع آن مفسدان اقتصادي آن چنان در طول تاريخ معاصر كشور به تكرار كشيده شده كه عملاً در زمره مفاهيم سياسي مبتذل قرار گرفته و به كليشه محض تبديل شده است!
۵- هر انسان عاقلي مي داند در كشوري متكي به ثروت نفت و گاز كه قدرت سياسي بيشتر برمدار روابط سياسي و جناحي و بعضاً فاميلي و يا قدرت اقتصادي (جهت تبليغات انتخاباتي!) مي چرخد و تعارفات و آشنايي ها بيشتر رايج است تا اجراي قانون از سوي نهادهاي نظارتي و بازرسي، شكل گيري فساد اقتصادي پشت گرم به كانون هاي قدرت سياسي اجتناب ناپذير است.
۶- و اينها همه يعني اين كه مفاسد اقتصادي مانند سيل در جريان است و به همراه خود بنيانهاي كارآمدي و اعتماد عمومي و حتي مشروعيت نظام را هم به باد خواهد داد! و اين براي نظامي كه همه بود و نبود و تأسيس و بقاي خود را مديون مردم و اعتماد آنهاست يعني مسئله مرگ و زندگي!
۷- جمهوري اسلامي تنها هنگامي مي تواند به سلامت امروز و فرداي خود يقين پيدا كند كه رابطه ميان قدرت و نفوذ سياسي و مفاسد اقتصادي را به كمترين ميزان ممكن برساند.تقسيم بندي مفاسد اقتصادي به خرد و كلان يك مبناي منطقي دارد و آن اين است كه بروز فساد اقتصادي كلان جز با دلگرمي و مدد صاحبان نفوذ و قدرت سياسي امكان پذير نيست و مقابله با مفاسد اقتصادي كلان (كه در ادبيات رايج ژورناليستي از آن به «دانه درشتها» تعبير مي شود) و دقيقاً بر همين مبناست كه بقاي نظام به چگونگي مقابله با مفاسد اقتصادي و مفسدان كلان گره مي خورد.
۸- بعد از اين همه مقدمه، نتيجه گيري براي هيچ كس دشوار نخواهد بود.

ظريف: ايران غني سازي محدود اورانيوم را مي پذيرد
گروه سياسي- نماينده ايران در سازمان ملل از قصد ايران براي پذيرش پيشنهادهايي در مورد محدود شدن غني سازي اورانيوم خبر داد.
خبرگزاري فرانسه به نقل از محمدجواد ظريف نماينده ايران در سازمان ملل در ضيافت نهاري كه در محل اقامتش با خبرنگاران داشت، نوشت: تهران قصد دارد سقفي را درخصوص سطح غني سازي بپذيرد. به گزارش ايسنا، وي افزود: فكر مي كنم كه اين سقف بايد زير ۱۰ درصد يعني در سطحي باشد كه در راكتورهاي هسته اي به كار مي رود.
ظريف تأكيد كرد:  ايران آماده است ديگر معيارها را براي اطمينان دهي نسبت به اين كه سوخت توليد شده دوباره غني سازي نشود و براي اهداف (تسليحاتي) هسته اي به كار نرود، اتخاذ كند.
خبرگزاري فرانسه ادامه داد: ايران اوايل ماه جاري ميلادي اعلام كرد كه غني سازي ۴‎/۸ درصدي را با موفقيت انجام داده و قصد ندارد فراتر از اين سطح غني سازي كند، زيرا اين اندازه هم مي تواند براي توليد سوخت هسته اي جهت توليد برق كافي باشد. نماينده ايران در سازمان ملل همچنين گفت كه هرگونه مجموعه اي از مشوق ها كه قرار باشد به ايران ارائه شود، بايد به مسايلي كه براي حل اين مساله ضروري محسوب مي شود، بپردازد.
وي افزود: ما حاضر نيستيم سيب را در ازاي پرتقال بپذيريم. هر گونه راه حلي بايد نگراني هاي ايران را در نظر داشته باشد. ظريف روز پنج شنبه نيز به CNN گفت كه ايران حاضر به مذاكره با همه كشورها از جمله آمريكاست.
اظهارات نماينده ايران در سازمان ملل در پي آن عنوان شد كه محمد البرادعي، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي ادعا كرده بود كه ايران حاضر است براي چند سال به عنوان بخشي از يك توافق براي كاهش نگراني هاي غرب از غني سازي در خاك خود دست بردارد.
البرادعي پس از ديدار با كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه آمريكا گفت: تا آنجايي كه من مي دانم، ايراني ها در اصل موافقند كه غني سازي براي چند سالي بخشي از يك كنسرسيوم بين المللي در خارج از ايران انجام شود.
اين در حالي است كه مهدي مصطفوي قائم مقام وزير امور خارجه در واكنش به اظهارات اخير البرادعي هر گونه تغيير موضع جمهوري اسلامي ايران درخصوص امكان تعليق فعاليت هاي غني سازي در ايران را تكذيب كرد. مصطفوي در گفت وگو با مهر، درخصوص اخباري به نقل از مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي مبني بر توافق اصولي ايران با تعليق غني سازي اورانيوم، گفت: هيچ تغييري در موضع ايران به وجود نيامده و بحث توقف فعاليت هاي هسته اي ايران اساسا مطرح نيست.
يك منبع آگاه در شوراي عالي امنيت ملي كشور هم در گفتگو با فارس اعلام كرد: در سفر لاريجاني به وين و ملاقات با البرادعي مطلقا چنين بحثي مطرح نبوده و تعجب آور است كه آقاي البرادعي اين موضوع را در سفر به واشنگتن بيان داشته است.
ايوانف وارد تهران شد
در پي مذاكرات بين المللي در مورد پرونده هسته اي ايران شب گذشته دبير شوراي امنيت روسيه به تهران آمد.
خبرگزاري ايتارتاس گزارش داد، سرگئي كيسلياك، معاون وزير امور خارجه روسيه هم هيأت روسي به سرپرستي ايگور ايوانف به تهران را همراهي مي كند. اين گزارش حاكي است مذاكرات ايوانف در تهران بر مجموعه اي از مشوق ها كه قرار است براي تشويق ايران به رها كردن غني سازي اورانيوم به اين كشور ارايه شود، متمركز خواهد بود. هيات روسي در تهران با لاريجاني و مقامات وزارت امور خارجه ديدار خواهند كرد.
ايتارتاس به نقل از منبعي ديپلماتيك كه نامي از وي نبرد نوشت: محور مذاكرات تهران پيشنهادهايي است كه هدف از آن متقاعد كردن تهران به رها كردن غني سازي اورانيوم است كه آمريكا، فرانسه، آلمان، انگليس، روسيه و چين درباره آن مذاكره مي كنند.

در حاشيه
* قرار بود  سران مجالس گذشته آقايان هاشمي رفسنجاني،  علي اكبر ناطق نوري و مهدي كروبي در اين همايش حاضر باشند اما تا آخر جلسه حضور پيدا نكردند. همچنين آيت الله احمد جنتي دبير شوراي نگهبان نيز جزو مدعوين اين همايش بود اما وي نيز در اين جلسه حاضر نشد. با اين حال، ديگر اعضاي شوراي نگهبان به همراه تعدادي از وزرا، مسئولان قضايي و مقامات به عنوان ميهمان در اين همايش حضور يافتند.
* در كنار اين همايش، نمايشگاه عكسي از بيست و چهار دوره مجلس ملي، هفت دوره مجلس سنا و شش دوره مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.
در اين نمايشگاه عكسهايي از نمايندگان دوره اول مجلس شوراي ملي، مرتضي قلي خان صنيع الدوله اولين رئيس مجلس شوراي ملي و ميرزا محمودخان احتشام السلطنه دومين رئيس مجلس شوراي ملي و همچنين مداركي مربوط به تشكيل اولين مجلس سنا در تاريخ ۲۲ بهمن ۱۳۲۸ و اعضاي آن و حضورشان در مجلس ديده مي شد.
* عكس ها و قوانين مصوب شش دوره مجلس شوراي اسلامي و همچنين اعتبارنامه نمايندگان از جمله اعتبارنامه مقام معظم رهبري در دوره اول مجلس شوراي اسلامي ديده مي شد.
* پس از سخنراني رئيس جمهور، نشست هيأت رئيسه همايش شروع شد كه رياست آن را احمد توكلي به عهده داشت. موسي قرباني، جمال كريمي راد و ابراهيم رئيسي، اعضاي هيأت رئيسه اين همايش هستند.
* موسي قرباني عضو هيأت رئيسه مجلس و رئيس شوراي مركزي برگزاري همايش يكصدمين سال قانونگذاري درباره حجم قانونگذاري در ايران، گفت: تا پايان سال ،۸۴ يازده هزار و ۴۱۲ قانون در مجالس مختلف تصويب شده كه دو هزار و ۱۷۶ مورد آن به مجلس بعد از انقلاب مربوط است، هزار و ۴۴۲ رأي وحدت رويه در هيأت هاي عمومي ديوان عالي كشور و ديوان عدالت اداري، بيست هزار و ۹۳۲ مصوبه توسط دولت هاي مختلف وضع شده كه جمع مصوبات قانوني ۳۲ هزار و ۲۵۶ مورد است.
* جمال كريمي راد،  وزير دادگستري هم در اين همايش با تاكيد بر اينكه قوانين ناسخ و منسوخ بايد شناسايي و پالايش شوند، گفت: از بين رفتن حرمت قانون مساوي با هرج و مرج است.

داوودي خبر داد:
توافق ايران و پاكستان براي تقويت امنيت مرزي
مهر: معاون اول رئيس جمهور در بازگشت از سفر به پاكستان در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع خط انتقال لوله گاز از عسلويه به كشورهاي هند و پاكستان موضوع مهمي بود كه در اين سفر مباحث سازنده اي در اين زمينه صورت گرفت و در زمينه اختلاف قيمت نيز قرار شده است كه نخست وزير پاكستان و دكتر احمدي نژاد به كارشناسان خود دستور بررسي مجدد قيمت ها را صادر كنند تا اختلاف نظر ها كم شده و بر سر قيمت مورد توافق قرارداد نهايي منعقد شود.
وي از گفت وگو درخصوص مسائل امنيتي در مرزها به عنوان يكي از موضوعات مهم خود در مذاكره با مقامات عالي رتبه پاكستان ياد كرد و گفت: براي گسترش تجارت با پاكستان نيازمند مرزهاي امن هستيم تا تجار بتوانند به راحتي تجارت كنند.

ديدار متكي با آيت الله سيستاني
گروه سياسي - منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان پيش از ظهر روز شنبه وارد شهر مقدس نجف اشرف شد و با آيت الله سيدعلي سيستاني مرجع عالي شيعيان عراق ديدار كرد.درباره محتواي اين ديدار خبري در اختيار خبرنگاران قرار نگرفت. متكي سپس با مقتدا صدر نيز ديدار كرد. منوچهر متكي پيش از اين با سران دولت عراق و رئيسان گروههاي برجسته سياسي اين كشور ديدار كرد و تشكيل دولت عراق را به آنها تبريك گفته و بر آمادگي ايران براي مشاركت در بازسازي عراق تأكيد كرد.متكي و هيات همراه پيش از سفر به نجف اشرف ديروز به زيارت بارگاه اباعبدالله الحسين(ع) و ابوالفضل عباس(ع) در كربلاي معلي مشرف شدند.هيأت ايراني شامگاه ديشب وارد ايران شدند.

ضيافت شام مشترك دولت و مجلس
گروه سياسي - امشب محمود احمدي نژاد و اعضاي هيأت دولت در ضيافتي كه حداد عادل و هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي به مناسبت سالروز افتتاح اولين دوره مجلس شوراي اسلامي ترتيب داده اند، شركت خواهند كرد.
در جلسه اين هفته مجلس رسيدگي به لايحه اصلاح قانون انتخابات شوراها و ۲۴ گزارش كميسيون هاي مجلس تحت بررسي قرار خواهد گرفت.
كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز عصر امروز مسائل امنيتي استان كرمان را با حضور مسئولان دستگاه هاي ذيربط (استانداري كرمان، اطلاعات، نيروي انتظامي، دادگستري، فرماندهي عملياتي نصر، فرماندهي مقاومت بسيج، فرماندهي لشكر ثارالله و...) بررسي مي كند.شوراي تامين استان كرمان در راستاي ارايه گزارش كاملي از وضعيت امنيتي استان و پيرامون حادثه جاده بم- كرمان در جلسه فرداي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس حضور خواهند يافت.
گزارش كميسيون اجتماعي مجلس در مورد لايحه «استفساريه تبصره (۴) ماده واحده قانون ممنوعيت تصدي پيش از يك شغل»، گزارش كميسيون قضايي و حقوقي مجلس در مورد لايحه «ديوان عدالت اداري» ازجمله گزارش هايي است كه در صحن علني مجلس بررسي مي شود.
گزارش شور اول كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در مورد «طرح لزوم بازرسي و انگشت نگاري از اتباع آمريكايي در مبادي ورودي كشور» ، شور دوم كميسيون عمران مجلس در مورد لايحه «تغيير نام سازمان بنادر و كشتيراني به سازمان بنادر و دريانوردي» نيز در اين هفته مورد بررسي قرار مي گيرد.محمد رحمتي وزير راه و ترابري، محمود فرشيدي وزير آموزش و پرورش، مصطفي محمدنجار وزير دفاع و پشتيباني، محمد ناظمي اردكاني وزير تعاون، سيدمحمد جهري وزير كار و امور اجتماعي و كامران باقري لنگراي وزير بهداشت از وزرايي هستند كه اين هفته در مجلس حاضر خواهند شد.نمايندگان همچنين روز سه شنبه حرم امام خميني(ره) را زيارت خواهند كرد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |