پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۰۰ - Jun 1, 2006
راهنما
Front Page

تابستان امسال نمايش هاي ميداني اجرا مي شود
شاهنامه خواني در كنار ميراث باستاني
006012.jpg
گروه ادب و هنر _ الهام اناري: سفركردن به شهرهاي قديمي و باستاني كشور كه دربردارنده هويت چند هزار ساله ايران است، به تنهايي هم فال است و هم تماشا، اما اگر براي تابستان امسال قصد داريد به شهرهاي مختلف كشور سفر كنيد، خبري هم از برگزاري تئاترهاي ميداني بگيريد.
سازمان ميراث فرهنگي تابستان امسال در ده شهر باستاني همچون اصفهان، شيراز، همدان، خرمشهر، تهران، كرمانشاه و يزد كه داراي ابنيه تاريخي هستند همايش نمايش هاي ميداني براي توريست ها با هدف توسعه و اشاعه فرهنگ ايراني برگزار مي كند.
محمدرضا عطايي  فر- دبير اجرايي همايش ميراث- در اين  باره مي گويد: اين همايش، اختصاص به توريست هاي خارجي ندارد؛ گردشگران ايراني هم مي توانند از اين برنامه ها استفاده كنند. بخشي از نمايش ها به صورت پانتوميم يا با زبان انگليسي اجرا مي شود تا توريست هاي خارجي نيز بتوانند از آنها استفاده كنند.
چهل ستون و منارجنبان در اصفهان، ارگ كريم خان و دروازه قرآن در شيراز، هگمتانه در همدان، مسجد جامع خرمشهر و كاخ هاي گلستان، سعدآباد و نياوران در تهران، از جمله مراكز درنظرگرفته شده براي اين برنامه هستند.
همايش نمايش هاي ميداني به طور مستمر در سه ماه تابستان برگزار مي شود و البته حجم برنامه ها در روزهاي تعطيل و پنج شنبه و جمعه هر هفته بيشتر است. و اما گروه هايي كه در اين همايش به اجراي برنامه مي پردازند، گروه هاي برتر جشنواره هاي تئاتري مختلف هستند. به عنوان مثال، از گروه هاي نمايشي جشنواره ميراث معنوي، فتح و حماسه سرخ كه به همت سازمان ميراث فرهنگي شكل گرفته، يا از گروه هاي تئاتري جشنواره هاي دانشجويي، عروسكي و جشنواره تئاتر فجر كه البته فعاليت هايشان منطبق با اهداف سازمان ميراث فرهنگي است، دعوت به عمل آمده است.
به گفته عطايي فر از آنجا كه اين نمايش ها در بناهاي تاريخي اجرا مي شود، موضوعاتي مرتبط با ميراث فرهنگي و ابنيه تاريخي خواهد داشت همچون نقالي و شاهنامه خواني.
در اين برنامه ها مرشدهاي قديمي همچون مرشد ترابي، مرشد ميرزاعلي و مرشد سعيدي و همچنين اولين نقال زن ايراني، ساقي عقيلي حضور خواهند داشت تا روايتگر داستان هاي شاهنامه و نقالي باشند.
روايت داستان شيرين و فرهاد، رستم و سهراب در قالب نقالي و يا نمايش و نقالي از ديگر بخش هاي جذاب اين برنامه است.
در كنار اينها تماشاي نمايش هايي با مضمون طنز نيز ايام خوشي را براي گردشگران فراهم مي سازد.
اما در كنار اين برنامه تابستاني، قرار است به مناسبت صد سالگي مشروطيت، تئاترهاي خياباني با اين موضوع نيز برگزار شود. اين برنامه البته بعد از تابستان و با همكاري سازمان فرهنگي- هنري شهرداري در تهران و شهرستان ها اجرا خواهد شد. اطلاع رساني در مورد تاريخ مشروطيت، از جمله اهداف اين برنامه است.

دكه
هنر اسلامي در يك فصلنامه
006021.jpg
گروه ادب و هنر- جديدترين شماره دو فصلنامه مطالعات هنر اسلامي منتشر شد.
هنر اسلامي نشريه اي تخصصي در حوزه پژوهش هنر، هنرهاي تجسمي و هنرهاي كاربردي است. روي جلد اين شماره به تصويري از كاشي هاي ستاره اي شكل با نقش سيمرغ متعلق به اواخر سده سيزدهم كه هم اكنون در موزه اي در لندن نگهداري مي شود، اختصاص يافته است.
و اما در سرمقاله اين شماره از هنر اسلامي سخن به ميان آمده است: «هنر اسلامي كه از تعالي روح ايراني- اسلامي نشأت مي گيرد، با زندگي ايراني پيوسته و وابسته است كه مي توان عنوان حساس ترين موضوع را به آن اطلاق كرد كه در هر نوع شرايط زماني و مكاني موجود، راه خود را مي جويد و به رشد و بالندگي نائل مي شود...» .
در بخش هنرهاي تجسمي مقالاتي از خشايار قاضي زاده و دكتر محمد خزائي در باب مقامات رنگ در هفت پيكر نظامي و تجلي آن در نمونه اي از آثار نگارگري به چشم مي خورد.كاربرد مفاهيم مذهبي در خط نگاره هاي قالي هاي صفوي، نقوش انساني بر سفالينه هاي نيشابور، بررسي مضامين خط نگاره هاي شمعدان ها و قنديل هاي دوران صفوي و مضامين مذهبي در خط نگاره هاي سنگ قبرها و محراب هاي موزه ملي عناوين مجموعه مقالاتي است كه در بخش پژوهش هنر شماره سوم اين فصلنامه آمده است. قالي بافي ايران و تركيه مقاله اي در قسمت هنرهاي كاربردي هنر اسلامي است. در اين بخش، نويسنده به بررسي تطبيقي رنگ طرح و شيوه بافت قالي در قرون شانزدهم،  هفدهم، دهم و يازدهم در دو كشور ايران و تركيه پرداخته است. تكنيك هاي پارچه بافي ايران در صدر اسلام و عصر سلجوقي و پارچه بافي دوره ايلخاني موضوعات ديگري است كه در اين بخش به آنها پرداخته شده است.هنر اسلامي در كنار مجموعه مقالات تصاوير مرتبط با هر موضوع نيز به چشم مي خورد.تصاويري از قاليچه هاي ايراني، نگاره هاي قديمي، نقوش انساني بر سفالينه ها و...
شماره سوم فصلنامه هنر اسلامي در ۱۶۲ صفحه و البته با كاغذ گلاسه مرغوب با قيمت ۴۸۰۰ تومان در دسترس علاقه مندان است.

سفر يك فرانسوي به آمريكا
006015.jpg
گروه ادب و هنر- لوك بسون فيلمساز سرشناس سينماي فرانسه، كار جديد خود را در سطح بين المللي روانه پرده سينماها مي كند. شركت «سوني كلاسيك» امتياز پخش بين المللي درام اجتماعي «فرشته A» را خريداري كرد.
به نوشته خبرگزاري رويتر، «فرشته A» با بازي جميل دبوزه بازيگر فرانسوي عرب تبار سينما ساخته شده است و ري راسموسن نقش مقابل او را در فيلم بازي مي كند. اين فيلم اولين كار بسون در مقام كارگردان پس از درام تاريخي ناموفق سال ۱۹۹۹ «پيام بر: قصه ژاندارك» است كه درباره زندگي و مبارزات ژاندارك بود.
«فرشته A» مدتي قبل در فرانسه به روي پرده رفت و فروش متوسطي كرد. تهيه كنندگان فيلم انتظار فروش بالايي را براي آن داشتند كه در عمل اين اتفاق نيفتاد. اما منتقدين نقدهاي خوب و مثبتي بر فيلم نوشتند. يكي از منتقدين فرانسوي گفت: «اين فيلم يك افسانه جذاب درباره عشق و علاقه بسون به پاريس و كارهاي رمانتيك است.»
در قصه فيلم دبوزه نقش جواني را بازي مي كند كه در شهر پاريس ساكن است و نياز مالي شديدي دارد. وي به هر دري مي زند تا مشكل خود را حل كند، اما آشنايي اش با جواني به نام آنجلا وضعيت او را دگرگون مي كند. اين جوان در چندين مورد به كاراكتر اصلي فيلم كمك مي كند تا مشكلات خود را حل كند.

همكاري مشترك وينستن ها با تارانتينو
006018.jpg
گره ادب و هنر- برادران وينستن قصد توليد فيلم هاي اكشني را دارند كه از حال و هواي آسيايي برخوردار است. اولين فيلم آنها در اين رابطه، فصل آينده جلوي دوربين مي رود.
به نوشته نشريه ورايتي، شركت فيلمسازي «وينستن» در ارتباط با اين موضوع، كوئنيتين تارانتينو را به عنوان مشاور استخدام كرده است. تارانتينو يكي از دوستداران پر و پا قرص فيلم هاي اكشن آسياي جنوب شرقي است و منتقدين سينمايي عقيده دارند كه او فيلم هاي خود را نيز تحت تأثير همين سينما ساخته است.
از جزئيات قرارداد تارانتينو با شركت وينستن اطلاع زيادي در دست نيست و هنوز معلوم نيست كه خود اين فيلمساز هم براي شركت فوق فيلمي را كارگرداني خواهد كرد يا خير. در زمان توليد خبر، كوئنتين تارانتينو در دسترس نبود تا درباره نوع همكاري اش با باب و هري وينستن توضيحي بدهد.
باب وينستن در اين ارتباط مي گويد: «ما دوستي قديمي با تارانتينو داريم و طبيعي است كه قبل از همه به او پيشنهاد همكاري بدهيم. وي هم با روي باز دعوت ما را قبول كرد. اميدواريم اين همكاري منجر به توليد يك سري محصول جذاب و تماشاچي پسند بشود.»

«ستاره درخشان» جلوي دوربين سينما
گروه ادب و هنر- جين كمپين درام رمانتيك تاريخي «ستاره درخشان» را به عنوان فيلم جديد خود مي سازد. او سه سال بعد از عدم موفقيت درام دلهره آور «درون كات» اين فيلم را جلوي دوربين مي برد.
به نوشته سايت فيلم استو، كمپين فيلم جديد خود را در شهر لندن مي سازد. «ستاره درخشان» كه محصول مشترك فرانسه و انگليس است، قصه زندگي جان كيتز شاعر قرن نوزدهم انگليسي را تعريف مي كند. اين شاعر سرشناس كه در ۲۵ سالگي درگذشت، در سه سال آخر عمر خود با فاني براون زندگي مي كرد. قصه فيلم كه سالهاي آخر عمر كيتز را به تصوير مي كشد، درباره زندگي مشترك اين دو و تأثير حضور براون بر كارهاي ادبي كيتز است.
فيلمنامه «ستاره درخشان» را خود كمپين نوشته است. اما او براي تكميل تحقيقات خود از اندرو موشن منتقد ادبي انگليسي به عنوان مشاور كمك گرفته است. فيلمبرداري فيلم تا چند هفته ديگر آغاز مي شود. احتمال دارد برخي از صحنه هاي فيلم هم در شهر پاريس فيلمبرداري شود. تهيه كنندگان فيلم هم اكنون در مرحله نهايي انتخاب بازيگران اصلي فيلم هستند.
جين كمپين سازنده فيلم تحسين شده «پيانو» است. اين فيلم كه نخل طلاي جشنواره كن را گرفت، در مراسم اسكار هم جايزه بهترين فيلمنامه اريژينال را براي اين فيلمساز به همراه آورد.

برنامه
پرده
آتش بس(كارگردان: تهمينه ميلاني)فرهنگ،۱ آفريقا، ايران،۱ آسيا، پارس،۱ پيروزي، تهران،۱ شاهد، گلريز،۱ عصرجديد،۲ بهمن،۲ سپيده،۱ قيام، جوان،۲ پايتخت، المپيا، ماندانا، ناهيد
چند مي گيري گريه كني(كارگردان: شاهد احمدلو)سروش، استقلال، مركزي،۱ آستارا، بلوار، جمهوري، ملت، پيوند، كارون، تهران،۲ بهمن،۱ دهكده المپيك،  شيدا، فردوسي، فلسطين، كانون، گلريز،۲ حافظ
به آهستگي(كارگردان: مازيار ميري)عصرجديد،۱ صحرا، شهرتماشا
باغ هاي كندلوس(كارگردان: ايرج كريمي)فرهنگ،۲ ايران،۲ سپيده،۲ فلسطين۲
ازدواج به سبك ايراني(كارگردان: حسن فتحي)قدس، ايران،۳ جوان، ميلاد، جي،۱ فلسطين، مركزي۲
زير درخت هلو (كارگردان: ايرج طهماسبي)شهرتماشا،۱ شهرقشنگ، عصرجديد،۳ رودكي، آسمان آبي
هوو(كارگردان: عليرضا داوودنژاد)سعدي، شقايق، جي،۳ پارس،۲ مركزي۳
مرباي شيرين(كارگردان: مرضيه برومند)اروپا، جي۲
ديوار
گالري گلستان: نمايشگاه نقاشي معصومه عبيري نيا/ ۱۲ تا ۱۸ خرداد/ دروس، كماسايي، پلاك ۴۲/ تلفن: ۲۲۵۴۱۵۸۹
گالري سيحون: نمايشگاه نقاشي افسانه مقدم/ خيابان خالد اسلامبولي، كوچه چهارم، شماره ۳۰/ تلفن: ۸۸۷۱۱۳۰۵
گالري هفت ثمر: نمايشگاه عكاسي گلشن نژه/ ۱۲ تا ۱۷ خرداد/ خيابان مطهري، كوه نور، كوچه پنجم، پلاك ۲۵/ تلفن: ۸۸۷۳۱۴۰۳
نگارخانه كمال الدين بهزاد: نمايشگاه نقاشي هنرجويان بابك اطميناني/ از ۱۶ تا ۲۵ خرداد/ بلوار كشاورز، نبش ۱۶ آذر، پلاك ۳۱۲/ تلفن: ۸۸۹۶۰۴۵۳
نگارخانه گيتا: نمايشگاه نقاشي فرزانه نورزاد/ ۱۸ تا ۲۳ خرداد/ خيابان ظفر، اطلسي، كوچه ،۱۵ پلاك ۹۴/ تلفن: ۲۲۲۶۱۹۳۹
گالري خاك: نمايشگاه نقاشي كوروش شيشه گران/ تا ۲۴ خرداد/ خيابان شريعتي، دوراهي قلهك، بصيري، كوي ژيلا/ تلفن: ۲۲۶۰۵۴۶۵
نگارخانه باران: نمايشگاه نقاشي و هنرهاي تزئيني محمد هادي فدوي/ تا ۱۲ خرداد / دركه، احمدپور، شماره تلفن: ۲۲۴۰۷۷۷۲
نگارخانه شقاقي: نمايشگاه نقاشي علي سريري ‎/ تا ۱۱ خرداد ‎/ خيابان ولي عصر، روبه روي مسجد بلال،كوچه شهيد مهري(امانيه) پلاك ۵۳‎/ تلفن: ۲۲۰۴۸۹۱۸
صحنه
از خاك تا افلاك (كارگردان: محمود فرهنگ)/ محل اجرا: سالن اصلي/ زمان اجرا: ۲۰ / مدت: ۹۰ دقيقه / قيمت بليت: ۴۰۰۰تومان
امشب بايد بميرم (كارگردان: نصرالله قادري)/محل اجرا: تالار چهارسو/ زمان اجرا: ۱۹ / مدت:۹۰ دقيقه / قيمت بليت: ۲۵۰۰ تومان
روز تولدت را به يادآور(كارگردان: محمد عباسي) /محل اجرا: تالار سايه / زمان اجرا: ۱۸/ مدت: ۵۰ دقيقه/ قيمت بليت: ۲۵۰۰ تومان
ركاب(كارگردان: عزت الله مهرآوران) محل اجرا: تالار قشقايي/ زمان اجرا:
۲۰/ مدت: ۵۰ دقيقه / قيمت بليت: ۲۵۰۰ تومان
دو متر در دو متر جنگ(كارگردان: نيما دهقان)/ محل اجرا: تالار كوچك/ زمان اجرا: ۳۰:۱۹ / مدت: ۵۰ دقيقه/ قيمت بليت: ۲۰۰۰ تومان
مثل سوسوي فانوس آويخته (كارگردان: علي فرضاك)/ محل اجرا: تالار نو/ زمان اجرا: ۱۵:۱۹ /مدت: ۶۰ دقيقه/ قيمت بليت: ۲۰۰۰ تومان
آخرين جشن (كارگردان: حميد ابراهيمي)/ محل اجرا: تالار سايه/ زمان اجرا: ۱۵:۲۰/ مدت: ۷۰ دقيقه/ قيمت بليت: ۲۵۰۰ تومان
قدم زدن روي ابر با چشمان بسته (كارگردان: آروند دشت آراي)/ محل اجرا: تالار قشقايي/ زمان اجرا: ۱۸/ مدت: ۶۰ دقيقه/ قيمت بليت: ۲۵۰۰ تومان
جاده اي به سوي كعبه (كارگردان: سعيده آجربنديان)/ محل اجرا: خانه نمايش اداره تئاتر/ زمان اجرا: ۱۸/ مدت: ۶۰ دقيقه/ قيمت بليت: ۲۰۰۰ تومان
درام هاي زندگي (كارگردان: بابك محمدي)/ محل اجرا: سالن اصلي فرهنگسراي نياوران/ زمان اجرا: ۱۹/ مدت اجرا:  ۸۰ دقيقه/ قيمت بليت: ۳۰۰۰ تومان
آقاي كفاش و خانم همسايه (كارگردان: امير مشهدي عباسي)/ محل اجرا: تالار هنر/ زمان اجرا: ۳۰:۱۷/ قيمت بليت: ۱۰۰۰ تومان

فرهنگسرا
باشگاه هاي تابستاني عضو مي گيرند
فرهنگسراي بهمن: واحد اجتماعي فرهنگسراي بهمن به منظور امكان استفاده قشرهاي خاص از برنامه هاي مختلف و متنوع فرهنگسرا اقدام به راه اندازي باشگاه سالمندان، معلولين، گلگشت، NGO و... نموده است.
شهروندان مي توانند با عضويت در هر يك از اين باشگاه ها به طور رايگان از برنامه هاي اجرايي فرهنگسرا استفاده كنند. علاقه مندان به عضويت مي توانند تا پايان خرداد ماه به فرهنگسرا مراجعه كنند.
فرهنگسراي هنر: معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي واحد هنر و معاونت فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هنر، جشنواره فرهنگي هنري بهار قرآن را ويژه دانشجويان برگزار مي كند. هدف از برپايي اين جشنواره، توزيع كارت هاي تبريك با مضامين قرآني است.
۴۴ تابلوي خط و تذهيب، گرافيك و نقاشي نيز در گالري شماره يك فرهنگسراي هنر همه روزه از ساعت ۹تا ۱۹ در معرض ديد علاقه مندان است.
فرهنگسراي طبيعت: به مناسبت فرارسيدن هجدهمين سالگرد رحلت امام خميني(ره) و آشنايي هرچه بيشتر جوانان و نوجوانان با اين مقوله، شب شعري تحت عنوان در سوگ آفتاب ۱۱خرداد ماه در اين فرهنگسرا برگزار مي شود.
در اين شب شعر، شاعران برجسته و معاصر كشور و همچنين شاعران محلي و بومي منطقه به قرائت شعر با موضوع امام خميني(ره) خواهند پرداخت.
علاقه مندان مي توانند جهت شركت در اين شب شعر از ساعت ۱۷ به نشاني: فلكه دوم تهرانپارس- انتهاي خيابان جشنواره- فرهنگسراي طبيعت مراجعه كنند.

جشنواره
فيلم هاي منتخب جشنواره نانسي
گروه ادب و هنر- ۹ فيلم توليدي انجمن سينماي جوانان ايران براي انتخاب اوليه در جشنواره فيلم كوتاه «Aye Aye» در شهر نانسي فرانسه در نظر گرفته شدند. فيلم هاي بيشه، اطاق جيغ، با او ، يك شب ميهماني، يادگاري، دست سياه، نان سفيد ، من ليدر هستم ، باز باد در گندم زار خواهد پيچيدو آكواريوم از توليدات انجمن براي انتخاب اوليه در اين جشنواره در نظر گرفته شدند. دوازدهمين دوره اين جشنواره از ۱۰ تا ۱۸ شهريور ماه امسال برگزار مي شود.

نمايشگاه
آثار هنرمندان زن ايراني در ايتاليا
گروه ادب و هنر- با همكاري بنياد اومبرتو ماستروياني و رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در رم و موزه هنرهاي معاصر تهران، نمايشگاهي از نقاشي هاي هنرمندان معاصر زن ايران به مدت چهار هفته در شهر ورولي ايتاليا محل موزه شهرداري و همچنين در شهر آرپيو در محل موزه بنياد مذكور به نمايش گذاشته خواهد شد.
نمايشگاهي با عنوان «از شرق تا غرب» شامل ۱۶اثر از هنرمندان ايراني، به نام هاي شراره صالحي، ژيلا كامياب، سوسن نصر، ايران جهانشاهي، سودابه ميرفصيح،  فرح سيدابوالقاسم و شش اثر نيز از هنرمند مقيم ايتاليا سهيلا ودودي با همكاري بنياد اومبرتو ماستروياني و رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در رم و موزه  هنرهاي معاصر تهران از ۱۳ خرداد به مدت دو هفته در شهر ورولي ايتاليا محل موزه شهرداري و همچنين از ۲۷ خرداد به مدت دو هفته در شهر آرپيو در محل موزه بنياد مذكور به نمايش گذاشته خواهد شد. اين آثار قبلاً در اسفند ماه ۸۴ (مارس ۲۰۰۵) در شهر ناپل به تماشا درآمده بود.
بنياد اومبرتو ماستروياني متعلق به استاد ماستروياني مجسمه ساز شهير ايتاليايي است كه بعد از مرگ اين هنرمند، وظيفه نگهداري از آثار ارزشمند وي و برگزاري نمايشگاه هاي مختلف از آثار اين استاد در سراسر دنيا را برعهده دارد.

بازي
The Dynasty Warriors5:Empries
سيستم:PS2, Xbox360
سبك : اكشن سوم شخص
006030.jpg
Koei هميشه بعد از روانه كردن هر نسخه از سري Dynasty Warriors ، بسته هاي مكمل آن را با مبارزين جديد روانه بازار مي كند. نسخه جديد الحاقي كه براي پنجمين نسخه آماده از اين قاعده مستثني نيست.
نكته جالب اينجاست كه Empries براي Xbox360 هم روانه بازار شده اما بازي ابداً در حد و اندازه سخت افزار يا حداقل يك عنوان نسل بعد نيست. تنها كمي حركات شخصيت ها به نسبت نسخه PS2 كمي نرم تر شده است.
Empries در اضافه شدن المانهاي استراتژي به بازي جذابيت تا حدي بيشتر شده است.
در هر مرحله شما چندين ژنرال و افسر در اختيار داريد كه بايد آنها را (مثل بازي فتح پرچم) در نقاط مختلف نقشه به خوبي بچينيد و بعد وارد مبارزه شويد. از طرفي پس از اتمام هر مرحله مقداري طلا در اختيار شما قرار مي گيرد كه بوسيله آن مي توانيد براي اختراع خود تجهيزات و فنون خريداري كنيد.
افزوده شدن افسران جديد و همچنين وجود ۶ سناريوي داستاني مختلف باعث شده كه Empries از زواياي مختلفي به اين افسانه كهن چيني و امپراطوري باستاني آن بپردازد. Empries اولين تجربه Koei در سري ِِDW بر روي نسل بعد است.
Legacy of Kain : Defiance
سيستم:PS2, Xbox360
سبك : اكشن
006033.jpg
اين بازي نه چندان جديد، آخرين قسمت از سري بي نظير ميراث كين است كه در واقع از زمان كنسول PS1 وارد دنياي بازي هاي كامپيوتري و ويديويي شده است. سري Blood omen و بازي Soul Reaver هر دو از اين سري بسيار جذاب و نسبتاً طولاني هستند.
اين سري، در واقع ماجراهاي رازيل و كين دو موجود افسانه اي را از افسانه هاي دور نقل مي كنند. رازيل (قهرمان سري Soul Reaver) يك شاهزاده نفرين شده است كه اكنون به صورت شبحي در بين جهان مردگان و زنده ها در برزخ به سر مي برد و كين (قهرمان سري Blood omen) آخرين خون آشام از نسل خون آشام هاست كه او هم سرنوشتي شبيه رازيل دارد.
هر دو قهرمان در آخرين قسمت يعني Defiance ، به هم پيوند خورده و داستان تقريباً به سرانجام خود مي رسد. در بازي به صورت يك مرحله در ميان با رازيل و كين ماجرا دنبال مي شود. داستان قوي، كنترل خوب، گرافيك زيبا و فضاسازيهاي عالي شركت Crystal Dynamics (كه قدرت آن را در Tomb Raider : Legends ديديم) كاري بي نظير ساخته است.
مبارزات با شمشير و نيروهاي فوق بشري اين دو شخصيت به پيش مي رود و اين نيروها در جاي جاي بازي بكار آمده و لذت بازي را دو چندان مي كنند. فضاي بازي حتي اگر براي نخستين بار اين سري را تجربه مي كنيد، كاري به يادماندني در ذهن شما باقي خواهد ماند. Defiance هر چند پايان ماجراست اما به گونه اي تمام شده كه هنوز جا براي ادامه باقي مانده است و طرفداران سري همچنان در انتظار قسمت هاي بعدي به سر مي برند.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش فناوري    |    بـورس    |    زادبوم    |    حوادث    |
|   خارجي    |    فرهنگ و آموزش    |    سياسي    |    شهر تماشا    |    سلامت    |    شهري    |
|   راهنما    |    ورزش    |    يادداشت    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |